Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Niko

Sivuja: 1 ... 74 75 76 [77] 78
2281
Polttisautot / polttis truckit
« : 01.12.03 - klo: 00.59 »
Kannattaa tutustua myös HoBaon (Ofna) Dominatoriin. Voittanut paljon kisoja USA:ssa. Perustuu 1/8 krossien alustaan, niin löytyy ihan oikeita ajo-ominaisuuksiakin.

http://www.ofna.com/images/news-holly.jpg

Ois muuten aika kiva toi monstertruckluokka suomessakin. Esim pari kisaa kesässä polttiskrossikisojen yhteydessä.

2282
HoBao tekee Graupnerillekkin kärryjä. Graupner tosin ostaa aina isomman satsin, joten ei ole aina viimeisin päivitetty malli.

Hyper 7 Pro:n viimeisin malli on Hyper 7 Pro SE (Special Edition 2004)

2283
Kilpailijoiden kanava / C8 kisat kaudella 2004
« : 16.10.03 - klo: 17.30 »
Serpent Excel MK2 ja Vector löytyy multa hyllystä. Kyl toi Excelkin näyttää olevan vielä ihan iskussa. Pannu vaan kiinni ja menoksi =)

2284
Kilpailijoiden kanava / C8 kisat kaudella 2004
« : 16.10.03 - klo: 16.42 »
Niin ja kyllähän kalustoakin näyttää lojuvan yhden jos toisenkin varaston hyllyillä, eli kyllä kuskeja pitäis löytyä.

2285
Kilpailijoiden kanava / C8 kisat kaudella 2004
« : 16.10.03 - klo: 16.41 »
Joo ei näillä osallistuja määrillä varmastikkaan paljoa sarjaa ajeta, mutta pari kisaa ois kiva ajaa. Ehkä tulevaisuudessa saadaan taas sarja aikaiseksi, jos saadaan kerättyä riittävästi porukkaa.

Eikös muuten Kouvolassakin ole kelpo C-8 baana?

2286
Kilpailijoiden kanava / C8 kisat kaudella 2004
« : 15.10.03 - klo: 22.09 »
Olen kuullut huhuja, että ensi kesänä ajettaisi taas muutamia C8 kisoja Suomessa. Pitääkö paikkansa? Tietääkseni homma kuoli Suomessa alhaisten osaanottaja määrien takia, joten ehdotankin, että jos ainakin foorumin lukijoista kerättäisi lista, ketkä olisivat kiinnostuneita ensi kesänä ajamaan muutaman C8 kisan.

Ainakin minä olen erittäin kiinnostunut ja varmasti tulen paikalle, jos kisat saadaan aikaan, ellei ensi vuoden sotaleikit armeijassa kauheasti rajoita liikkumistani. Täysi ajokuntoinen kalustokin löytyy hyllystä.

Pistetäänpä innostuneiden nimiä ja kannaottoja tänne topicciin vaan.

Terveisin,
Niko Andersson

2287
Polttisautot / Hobao hyperin lämpö?
« : 12.10.03 - klo: 16.03 »
CMB on vähän asia erikseen, kun siinä on long taper sylinteri/mäntä http://www.reidrc.com/pistonte.htm . Sitä kun on vaikea kuumana saada edes käymään. Muut koneet sitten saavatkin yleisesti ottaen käydä vähän kuumempina.

2288
Polttisautot / Kuvia ja videoita Lavangon M8 kisoista
« : 21.09.03 - klo: 20.51 »
Ajattelinpa laittaa tänne muutaman linkin, josta löytyy kivaa kuvamateriaalia Vantaan Lavangossa 20.9.2003 järjestetyistä M8 kisoista.

Kiitokset Jani Lindqvistille ja Aki Mertsolalle

Katsokaa ja ihmetelkää =)

http://www.mertsola.net/aki/
http://www.sunpoint.net/~rc-racing/kuvatjavideot.html

2289
Polttisautot / Terveisiä Turun (Suikkilan?) crossiradalle
« : 28.08.03 - klo: 15.18 »
Ai sitä ollaan vierailtu meidän huikealla Jyrkkälän polttiskrossistadionilla =) Ois tarkoitus lähiaikoina kunnostaa vähän rataa loppusyksyksi ja myös uusi rata-hanke on vireillä. Paikka ei ole vielä varma, mutta joka tapauksessa suunnittelilla on uusi asvalttirata ja polttiskrossirata samaan paikkaa (kaksipuolinen ajajakoroke). Kertokaa kun olette taas tulossa, niin voisin lähteä vaikka ulkoiluttamaan polttistouringia =)

2290
Polttisautot / Mitkä moottorit on parhaita?
« : 18.07.03 - klo: 12.08 »
Eiköhän tämä ole hyvin pitkälti mielipide asia. Yksi tykkää yhdestä ja toinen toisesta. Minä itse olen ajanut CMB:n moottoreilla noin 6 vuotta ongelmitta ja tehoa löytyy. Tosin ei välttämättä helpoin kone aloittelijalle niin kuin harvoin muutkaan kireät kisakoneet.

2291
Polttisautot / Tankki ja bensa
« : 23.06.03 - klo: 18.44 »
Niin tiivistä tankkia ei olekkaan, mihin ei ilma pääsisi. Tankkiin nimittäin pääsee ilmaa paineletkun kautta pakoputkesta.

Jos moottorin jättää pitkäksi aikaa voitelematta after run öljyllä, niin polttoaineessa oleva nitrometaani, joka on korkeasti korrosioiva, ruostuttaa moottorin osia. Suurin haittaa ruostumisesta on laakereille.

Lisäksi jos polttoaineen jättää muhimaan moottoriin, niin polttoaineessa olevan risiiniöljy kerää itseensä kosteutta ja muuttu paksuksi tahmeaksi tökötiksi, joka tukii joka paikan, erityisesti kaasuttimen, polttoaine suodattimen, laakerit ja polttoaineletkut. Tämä on helposti todettavissa, kun pitkään löpöineen seissyttä konetta pyörittää käsin ympäri, niin moottori ei pyöri herkästi ja pehmeästi vaan hieman tahmeasti.

2292
Polttisautot / Hobao, mitä muuta kivaa tarvitaan?
« : 23.05.03 - klo: 20.56 »
Kaikki työntötangot tulevat mukana

2293
Polttisautot / HoBao vs. Kyosho
« : 23.05.03 - klo: 20.56 »
Kolme palainen kytkin.

2294
Polttisautot / HoBao Moottori
« : 19.05.03 - klo: 21.21 »
Vetokäynnistimestä hajoaa yleensä ekana itse naru, mutta oikeassa käytössä vetostartti voi olla hyvinkin pitkäikäinen. Jos narustartti rikkoutuu, voi sen korvata pelkällä päätylevyllä, jonka asennettua moottori vastaa täysin vetostartitonta mallia.  Kannattaa kysellä asiasta esim. Tomssonilta, jolla on omakohtaista kokemusta Hyper 21 8 port vetostarttikoneesta.

Hyper vetostarttikoneissa on kampikammiossa turbiini, jonka tarkoituksena on kuulemma antaa lisää ajoaikaa. Tosin tavallinen vetostartitton mallikin on hyvin vähänruokainen.

2295
Polttisautot / Carsonin Off Road Fighter ja sen viritys
« : 16.05.03 - klo: 16.16 »
No siinä koneessa ei ole vakiona paljoa tehoa. Virittämisen lisäksi on toinen vaihtoehto vaihtaa moottoria.

2296
Polttisautot / HoBao Moottori
« : 16.05.03 - klo: 16.13 »
No ainakin meillä on joka ikinen palikka hyllyssä vaikka täällä ei mainostaa saisikaan. Osat ovat kaiken lisäksi halpoja.

2297
Polttisautot / Carsonin Off Road Fighter ja sen viritys
« : 16.05.03 - klo: 10.28 »
Ei ole aivan yksinkertaisia juttuja noi koneiden virittämiset. Anna se kone jollekkin fiksattavaksi, joka niitä kanssa osaa fiksata

2298
Polttisautot / HoBao Moottori
« : 15.05.03 - klo: 23.22 »
Mulla on kyseinen kone ja se kyllä ainakin liikkuu enemmän kuin riittävästi taitoihini nähden. Kaasutin on jotenkin hämärä, sillä neulat saa vääntä lähes kiinni, ennen kuin alkaa liikkumaan. Ajoin juuri tänään sisään uuden Hyper 21 8 Port Pro moottorin. Myös se on erittäin pätevä moottori. Minä olen ainakin saanut omaan koneeseeni myös alapäähän vääntöä pikku muutoksilla.

2299
Polttisautot / Carsonin Off Road Fighter ja sen viritys
« : 15.05.03 - klo: 23.19 »
Olen virittänyt yhden Off Road Fighterin koneen ja kyllä alkoi kulkemaan

2300
Polttisautot / kalliit äänenvamentimet
« : 14.05.03 - klo: 01.10 »
Noissa pilleissä hintaa tekee lisää kaiken maailman EFRA sun muut hyväksynnät. Minun mielestäni se on aivan naurettavaa rahastusta kerätä rahaa jollain pahuksen leimoilla. Minun mielestäni pitäisi alkaa mittaamaan pelkästään todellisia desipelejä, eikä mitään merkintöjä. Jokainen ajakoon millaisella vänkyrällä lystää.

Kyoshon sikahinnat muodostuvat lukuisista välikäsistä, sillä Kyoshoa ei voi tuoda kukaan maahan suoraan, vaan tietääkseni esimerkiksi Suomen Kyosho-kamat tulevat ensin Saksaan, jonka kautta Ruotsiin ja sitten Suomeen ja Suomessa vielä jälleenmyyjille. Ruotsissa Kyoshon kamat maksavat vähemmän, koska ei ole enää Suomen välikättä. Siis Suomessa ostettavat Kyoshot tulevat ainakin NELJÄN välikäden kautta!

2301
Polttisautot / Carsonin autot?
« : 12.04.03 - klo: 17.54 »
Mulla oli ekana polttiskrossina Carsonin Off Road Fighter. Se oli ihan kiva auto ekana polttiskrossina. Tuolloin ainakin oli ongelmana osien saatavuus ja tuolloisessa mallissa oli etuohjaupalat muovia, jotka hajosivat ensimmäisenä. Tietääkseni uusi King Of The Dirt on kuvien perusteella jokin Kyoshon vanha malli. Kovin MP-6 näköinen auto, paitsi rengaskiinnitykset 17 mm haxella, joka on plussaa. Nuo Carsonin autot tekee joku Taiwanissa, kuten myös Force moottorit (samoja myös Ofnalla). King Of The Dirt:in mukana tulee sama 4 porttinen Force, joka oli myös Off Road Fighterissa. Minulla kone toimi hyvin. Ei mikään teholaitos, mutta kuitenkin toimiva ja parempi kuin Kyoshon GS, sillä koneessa samanlaiset kiinnitykset, kuin muissakin merkeissä, jolloin koneen vaihto ei ole vaikeaa.

2302
Polttisautot / Remmiahdin nitroon...
« : 05.04.03 - klo: 01.26 »
No kanavia ja polttoaineen virtausta voi parantaa koneessa parantamalla kanavien aerodynamisuutta. Moottorin rungon kanavien kiillostuksesta on monia eri mielipiteitä. Hydrokillan Tommy Holmbergin mukaan rungon kanavat pitäisi jättää kiillottamatta, jolloin polttoaine saadaan höyrystymään paremmin.

2303
Polttisautot / Hyper 7:sta
« : 05.04.03 - klo: 01.23 »
Noista Hyperin rakennusohjeista sanottakoon, että mun mielestä ne oli kyllä selkeät. Kielitaitoakaan ei juuri tarvita.

2304
Polttisautot / Pillin vaihdolla lisää tehoa?
« : 05.04.03 - klo: 01.06 »
Muuten saako tuohon GS:n koneeseen jotain palaa pakoadapterin kiinnitykseen, että muutkin käyrät kävisivät, kuin se Kyoshon huonoksi todettu kumikäyrä? Mikäli saa, niin se nostaisi GS:n arvoa ainakin minun arvosteluasteikolla monta pykälää ylös päin. Minun mielestäni on aika typerää laittaa tuollainen pakoadapteri kiinnitys (pakoaukko), kun se ei olisi sen vaikeampaa tai kalliimpaa tehdä samanlaista holkkia kuin muunkin merkkisissä koneissa. Onkohan tuolla pedattu Kyosholle jotain juttua, että ei pystyttäisi käyttämään muita kuin Kyoshon käyriä...

2305
Polttisautot / Remmiahdin nitroon...
« : 05.04.03 - klo: 00.49 »
Kaverini rakensi viime kesänä turbon oman rc-veneensä pienoispolttomoottoriin. Turbo oli lähes identtinen oikeinden autojen turboihin verrattaessa. Turbon ahtopaineet mitattiin, joita en ulkoa muista. Moottorina oli CMB 45, eli 7,5cc venemoottori. Mikäli tehoa olisi varsinaisesti tullut lisää, olisi se ollut helposti huomattavissa veneessä, sillä nopeuden voi helposti laskea sekunttikelloa apuna käyttäen. Tehoa/vauhtia/kierroksia ei kumminkaan koneeseen radikaalisti tullut lisää.

2306
Polttisautot / Pillin vaihdolla lisää tehoa?
« : 05.04.03 - klo: 00.38 »
Noi pillijutut voi olla joskus aika monimutkaisia. Kaikissa .21 koneissa ei saada parasta mahdollista tehoa millä tahansa .21 pillillä. Usein valmistajat suosittelevat jotain tietyn tyyppistä pilliä, jollaiselle he moottorinsa ovat suunnitelleet. Pilleissä vaihtelee kartion halkaisija. Nyt puhun siis kilpamoottoreista. Veikkaanpa, että GS koneessa ei välttämättä saada suurta hyötyä pilliä vaihtamalla, sillä onhan GS koneessakin tietynlainen tehopilli. Esim. Novarossi tyyppisissä koneissa (RB, Mega jne...) toimii parhaiten Novarossin ja muut vastaavat pillit, joissa sama halkaisija. CMB:n koneissa taas ei saada parasta tehoa alkuunkaan Novarossin pillillä, vaan OPS:n, Piccon tai CMB:n pillillä.

2307
Sähköautot / Ns. hylly/tyttöystävä kelpoinen RC-auto
« : 02.04.03 - klo: 23.42 »
Noista tarrajutuista sanottakoon, että xxx Mainin valikoimiin kuuluu näköjään liimaa, jolla voi liimata kuvia korin sisältä, jolloin saa ilmeisesti hyvää jälkeä. Kuvia voi tulostaa esimerkiksi hyvällä printterillä. Tuolla näin: http://www.twf8.ws/new/tech/car/hobao/hyper7/hyper7build/hyper7step29.html

2308
Sähköautot / Hong Nor 1/10 OB4 International Pro II
« : 02.04.03 - klo: 23.19 »
Tuo Medasenic on kyllä ilmeisesti kehitetty vanhasta OB-4-mallista, sillä moottori on keskellä. Uusissa Hong Nor sähkistouringmalleissa moottori on takana. http://www.pirespreto.com/rclab.htm ja http://www.ozshops.com/cgi-bin/RT_Resp.cgi?1.IL&mt=na&re=h&nt=dynamic&ta=_hnob4pro_detail::products,d:hnob4pro,p:,s:,i:686,t:3344,c:1335&ip={mt=da&it=n&ap=hongnor&co=catdetail&us=1049314289-10&kn=ROOT_men_frame&} <---- nämä olivat siis vanhoja OB-4-malleja.

2309
Polttisautot / Re: hmm
« : 12.03.03 - klo: 00.28 »
Lainaus käyttäjältä: "Hui!!!"
ei se 2-t leivo kii niin helpolla ilman sitä vastapainetta...ajatelkaa et mikä siinä lämmittäis muka enemmän ja mikä muka lisäis sen kitkaa? ilmathan pääsee sit vapaammin ulos..ennemmin se leikkais jos ois joku ihan tukkonen pilli ku suora putki ja sitte se mopo bensa homma ni käytetäähän formuloissakii metanolia jne polttoaineena ja rc:n bensassa myös ni miks mopo ei toimis jos nitron jättäis pois ja laittais vaikka 4% risiini öljyä ja loput metanolia? eihän 2-t mopois oo hirveitä puristuksia et se ainakaa heti räjähtäis:)


Ensiksikin 2-t toimintaperiaate perustuu vastapaineseen joka tehdään pakoputken kartiomuodolla. http://www.smp-slide.ch/engine.htm

Sitten viellä tohon formula juttuun, että kyllä ainakin f1 autot käyttää ihan tavallista lyijytöntä 95:ttä. Metanoli vaatii nimenomaan toimiakseen suuremmat puristukset.

2310
Polttisautot / 2 tahdin viritys?
« : 12.03.03 - klo: 00.09 »
Pelkkä nitro ja öljy eivät sekoitu, vaan tarvitaan vähintään 1% metanolia mukaan. Ajoin kesällä vene MM kisoissa 60% nitrolöpöllä. Kahden 20 min erän jälkeen toisesta moottoristani oli mäntä alkanut sulaa pakopuolelta, että se siitä. Polttomoottoreissa yleensä korkein mahdollinen öljymäärä on 20 %, sillä muuten öljy alkaa jähmettämään laakerit. 20 % on jo todella paljon ja sillä ei monikaan autokone toimi. Veneissä, joilla ajetaan pitkiä aikoja suurilla kierroksilla käytetään yleensä max. 18 % öljyä.

Sivuja: 1 ... 74 75 76 [77] 78