241
Vapaa keskustelu / Vs: Pienet kysymykset ja neuvot.
« : 20.06.11 - klo: 23.08 »
Pitäisiköhän testata tinaamalla kiinni?
Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Minusta tuossa noparissa on moottorisuositus hobbykingin sivuilla 3500kv.Vaikuttais, että mullakin olis sama juttu. Eilen lähti tehot 1,5 akullisen jälkeen ja kun pääsin auton luokse, niin sieltä tuli moottorin suunnalta hieman savua. Sähköt samantien pois ja annoin koneen jäähtyä. (Onko muuten ok, että kone tulee sen verran kuumaksi akullisen jälkeen, ettei sormella oikein voi koskea.
Tänään kävin kokemuksen vuoksi voimansiirroon takaata läpi ja siellä kaikki vaikuttaisi olevan ok. Koneen irrotin ja kokeilin akselista klappia ja sormiin kyllä tuntui pieni. Jos painan kaasua ja yritän pitää vastaan, niin näpeissä ei riitä voima pitämään vastaan. Pientä rahinaa koneesta myös kuuluu. Maksaako vaivan yrittää tuolla saben rebuildkitillä saada tuosta kalua vai onko tuo savu+kuumuus tehnyt tehtävänsä ja motin voi lahjoittaa vaikka vaimolle kukkaruukuksi?
Mikäs motti tuohon tilalle kannattaisi hankkia? Vai kannattaako uusia esc samalla?
Tuolla näyttäis olevan myyntiosastolla vakio motti noparin kanssa 100e.
Ite ostin käytettynä noin 40€ vakiota tehokkaamman motin, tosin tilasin myös tuon kitin ja koitan saada alkuperäsen toimimaan, ei se kuitenkaan maltaita maksa.
esc:n uusiminen taitaa mun käsityksen mukaan olla ihan siitä kiinni minkälaisia viritys suunnitelmia on, jos tulee paljon isompaa mottia ettei nopari kestä niin sitte sen joutuu uusimaan.
Hmm... voi jopa olla siinäkin vika. Onkohan saanunt matkalla kosteutta liikaaEi kyllä tuota naksutusta ole pitänyt työntäessä. On olllut hiljainen kuin hiiri.
Kyllä kaiken pitäis olla oikein paikallaan.
Suurempi huoli lienee se että moottorissa ei oo vääntöä.
Voiko nopari aiheuttaa tommosta efektiä?
Kyllä hän sen tietääpinjoni testattu, sama ongelma jatkuu.Spurri on ratas joka ottaa kiinni pinjoniin. tuollainen osa http://store.xeusa.net/images/products/detail/6808_Slash_Spur_Gear_Slipper.jpg
Kardaani pyörii nätisti kun takapää irti, pelkkä moottori pyörii nätisti kun kaikki muu on irti, diffiksikö sitä takapään isoa mönttiä sanotaan(? :D) niin sekin on ihan ok kun kädessä pyörittelee.
Eli vaihtoehdoiksi jäänee edelleen se pinjonin ja spurrin kiinnitys toisiinsa vaikka se on nyt säädetty niinkin että paperinpala siitä välistä mukavasti menee kuten ohjekirja neuvoo.
öh, mitä tuolla spurrilla tarkotetaan?