Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Jani Lindqvist

Sivuja: 1 ... 6 7 8 [9] 10 11 12 ... 14
241
Tulokset / Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
« : 11.05.05 - klo: 00.04 »
Katos katos, populaa on uskaltautunut kisoihin oikein kunnolla:) Erittäin hieno homma.. luokka jyrkässä kasvussa. Kaks vuotta sitten oli porukkaa puolet tästä määrästä.

Upeat skabat tulossa. Mahtavaa  :D

Taitaa päiväkin vähän venyä tän myötä.. vai onko alkuerien määrästä tai finaalien pituuksista otettu takaisin aikaa?

Edit: Kuhan ei menis mutapainiksi.. Toivottavasti siellä on nyt hyvät vedenpoistosysteemit? Viimevuonna ei ollut.

242
RC-kerhot ja -radat / Turku - Jyrkkälän M8 krossirata
« : 08.05.05 - klo: 20.45 »
Tottakai radalla saa ajaa sähköautoilla. Tänään oli yks sähköauto radalla.

Radasta tuli aika paljon hauskempi ajaa nyt. Huomioita muutoksista:

-Pöytä: hyppää huomattavasti paremmin
-Pudotus: Kiva pikku lisä, helppo
-Silta: Hallitumpi hyppy, ei kuitenkaan ylety aina alastuloon saakka. Paljon parempi nyt.
-Uus hyndä osuus: Mielenkiintoinen, vähän haastavampi. Vaatii kuskilta tarkkuutta.
-Kallistettu mutka ennen nelosia: ehkä vähän turha, itse en käytä, vaikka ottaa sisältä niin ei voi luukuttaa täysillä.
-Neloset: Tosi helpot hypätä nyt kun ei ole röykkyjä. No problem
-Isompi tupla: Kerrankin heittävä hyndä, eikä aina vaan niitä loivia mihin saa rullata tuhatta ja sataa ennenkun hyppää tarpeeksi. Alastulo on tässä kuitenkin aivan liian pieni ja lyhyt, mahdoton osua siihen, tasaselle menee. Veikkaampa että tämä hyndä tuhoaa auton tällaisenaan, alastuloa pitää korjata.

Baanaan alkoi tulla pitoakin kun ajolinja alkoi puhdistua..
Kuvia radasta nykykunnossa:
http://www.rc-racing.info/jyrkkala/baana/

Muuta tänään kuvattua: http://www.rc-racing.info/jyrkkala/8.5.05/

Tuosta kansiosta löytyy myös video, mistä saa aika hyvän kokonaiskuvan radasta..  On muuten yllättävän vaikeeta ajaa kun toinen kuvaa;)
..Ja video on sitten iso, kuvanlaatu kuitenkin surkea, äänetkin puuttuu.. Toimii ainakin quick time playerilla.

243
Polttisautot / Xray XB8
« : 06.05.05 - klo: 10.35 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Ai hitto. Tiedän ton, itsellä sama kytkin. Tosin nyt se on pelannut hyvin ja ongelmitta. Oletko lyhentänyt jousia Jani?


Lyhentänyt jousia?? :) Päinvastoin, mä kokeilin eilen ottaa yhen niistä kolmesta jousesta pois niin tuli parempi. Tosin palat on suht kuluneet. Ei se kytkin uutenakaan todellakaan ota liian aikaisin kiinni. Mä käytän HoBaon kytkinkelloja, Fioronin kelloilla taitaa ottaa aikaisemmin kiinni?..

244
Polttisautot / Xray XB8
« : 05.05.05 - klo: 23.04 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Lainaus käyttäjältä: "Jani Lindqvist"
Harmi että kytkin ja tulppa sanoivat semeissä sopimuksensa irti.  


Kenen kytkin, Xrayn oma?


Fioronin turbo slide. Äsken avasin niin yks jousi oli päässyt irtoamaan.

245
RC-kerhot ja -radat / Lavangon rata
« : 05.05.05 - klo: 20.30 »
Ei tajua.. Tossa pöydässä ei ole mitään vikaa. Ei niin lyhyelle pätkälle voi edes hirveesti mitään tehdä. Mut oikeesti, antakaa sen nyt olla. Jos on hirvee tekemisen tarve (?) niin ottakaa vaikka ennemmin woopsit pois korokkeen edestä ja vaik joku heittävä hyndä tilalle ;)

246
Polttisautot / Xray XB8
« : 05.05.05 - klo: 20.08 »
Taisimpa olla vähän turhan ennakkoluuloinen tuota Timon setuppia kohtaan.. =) Tänään toimi salossa kärry ihan älyttömän hienosti. Oon todella tyytyväinen autoon nyt. Kaikki toimii viimeisen päälle hienosti.  Ja hauskaa oli tänään.. Salon rata on kyllä mukava ajaa. Harmi että kytkin ja tulppa sanoivat semeissä sopimuksensa irti.  
Mulla ei ole muuten koskaan ollut noin löysää vaimennusta etupäässä.. vieläkin ihmettelen että aika kummallinen setuppi kun paperilta katsoo :)

Kova on odotus, ens viikolla jo vuoden ensmmäiset isommat kisat  :)

Ja vielä iso kiitos Timolle, on tässä jo 11 litraa koitettu epätoivoisesti tehdä autoista mieleistä, enää ei tarvi :wink:  



Eilen otettuja kuvia: http://www.rc-racing.info/xb8/4.5/

Ja sieltä salosta... http://www.rc-racing.info/kuvat/kisa/2005/salo_5.4/

Vähän on isoja, pienennän jossain vaiheessa.

Edit: niin ja a-finaalin tulokset helakrossista: http://kotisivu.mtv3.fi/AkiM/finaali.html

247
Polttisautot / Xray XB8
« : 03.05.05 - klo: 14.48 »
Asia selvä, pitää ruuvata setuppi paikalleen torstaiksi. Kiitos ja kumarrus Timo.

Vai että Kyoshon siniset vastaa HoBaon valkoisia.. Onko Xrayn light blue vielä tästäkin jäykempi? ..Olettaisin koska olet valinnut ne etujousiksi. Kummallisen jäykät jouset xray on tehnyt kun ottaa huomioon että auto on kevyt. Mukana tuli vielä myös ne dark bluet mitkä on vieläkin jäykemmät.
Hobaon valkosia tai Kyoshon sinisiä en omista, pitää kokeilla Hobaon sinisillä. Kyoshon mustat saattais löytyä myös jostain, taitaa tosin olla about samaa jäykkyyttä kuin Hobaon siniset.

248
Polttisautot / Xray XB8
« : 03.05.05 - klo: 01.01 »
Missä kunnossa se baana oikeesti oli? Onks jätkät vaan hienohelmoja vai oliko siäl pomppua? :)
Aika erikoinen setuppi, onkohan edes kokelemisen arvoinen vähän tasaisemmalla radalla..? Hirveen vähän packia takana, en epäile etteikö toimis perunapellolla. Timo mitä haittaa siitä tarkalleen ottaen on jos packia on liian vähän? Kaiken järjen mukaan vaimennus pelaa normaalitilanteessa samalailla packista riippumatta, mutta hyvin nopeissa liikkeissä vastaa samaa tilannetta kuin liikaa packia = pomppiva perä, kun auto alkaa jo pohjaamaan?

Kerran kokeilin jo tuota 5-5-5 diffisetuppia mut sen kanssa se aliohjasi mutkaan sisään rajusti ja mutkasta ulos vähän yliohjasi. Veto päällä kääntyi hyvin. Oon kokeillut myös 3-7-2, 3-5-2, ja 7-7-1 setuppeja. Näistä paras on ollut 7-7-1. *

Takaiskareissa Kyoshon siniset.. vastaa HoBaon sinisiä.. Hobaon jousissa vaan halkaisija on pienempi kuin xrayssa, mahtaakohan hangata runkoa.. kokeilemalla selviää.

Kick-upia et ollut merkinnyt, paljonkohan se oli? ..vakiona on 4 astetta.

Ja Haritusta, hmm.. Voipi olla ihan hyvä juttu, itelläni ainakin tuntu että välillä auto ei kääntynyt.. Välillä taas kääntyi liikaakin (perä tahtoo lähteä alta, kenties liikaa packia takana, eli röykyissä "yliohjaa", tasasemmalla aliohjaa).

Ehkäpä pitää koittaa ruuvata tuo setuppi Saloon helakrossiin torstaiksi, johonkin tuosta nykyisestä on päästävä. Nykyiselläkin ajaa, ja vielä jopa kerkeekin mainiosti, mutta en ihan tyytyväinen ole vielä.


* ..Diffeistä tuli mieleen että xrayssa on ihan älyttömän helppoa vaihtaa diffiöljyt. Kuus ruuvia irti niin diffi on kädessä ilman sen kummempaa temppuilua. Koko etu/takapäätä ei tarvitse irroittaa. Sama juttu keskidiffissä, helppoa kun pukki on halkeavaa mallia.

Nyt on noin 11 litraa rajua menoa takana xraylla. Erittäin tyytyväinen olen ollut, ehdottomasti. Rikottua: Etuvanttiruuvi ja pääratas. Etuvanttien tilalle laitoin teräksiset pidätinruuvit, mitä muissakin autoissa olen joutunut käyttämään. Päärattaan ostin uuden, tuo on nyt uudempaa mallia ja eri materiaalia, eiköhän se kestä. Ostin auton marraskuun paikkeilla niin kaikki osat on vähän wanhempaa mallia.

Siipi tuntuu olevan erittäin kestävä. Ei ole enää sormissa laskettavissa montako kertaa siipi edellä on hyndästä laskeuduttu, vielä ei yhtään murtumaa. Enkä ole edes keittänyt. Pakko sen on kohta jo antaa periksi...

Vaivauduin toisen noista halpiskoreista oikein maalaamaankin.

http://www.rc-racing.info/roinaa/koppa/

249
Hobao / HoBao Hyper 2.0
« : 01.05.05 - klo: 17.26 »
Itelläni on käyny samalailla hyperin koneen kanssa, kampuran tappi poikki. Samoin eräällä toisella kerholaisella. Mut lohkolle ei sentään ole tolleen käynyt..

250
RC-kerhot ja -radat / Lavangon rata
« : 01.05.05 - klo: 12.31 »
Juu Futaban 9402 servoa en voi suositella kenellekkään. Itelläni on noita ollut pari ja muutamilla kavereilla myös. Sulakerattaita meni nopeemmin ku laki sallii. ...jostain kumman syystä loppui moinen meininki kun vaihdoin Futaban 9451 servoihin. Ekoissa 9451 servoissa oli jotain valmistusvirheen tapaista sulakerattaassa, niitä meni, mutta se ongelma on korjattu jo aikoja sitten. Viimekesän Imatran kisojen jälkeen ei ole sulakerattaita mennyt, ja paljon on ajeltu sen jälkeen. 9451 molemmissa autoissa joka nurkassa. Yhen ostin vielä varalle jos jotain tapahtuu..

251
RC-kerhot ja -radat / Turku - Jyrkkälän M8 krossirata
« : 28.04.05 - klo: 21.19 »
http://www.rc-racing.info/jyrkkala/28.4.05/

Tällasessa kuosissa jyrkkälä tänään.. Ei saatu pal aikaseks, porukka oli missälie ja täry myös. Lapiotkin oli lukkojen takana kunnes käytettiin vähän väkivaltaa.. =)

Siinä vähän kuvattu mitä talkoiden aikana on saatu aikaseks radalla. Eli pöydästä paremmin heittävä, ennen siltaa pudotus, sillan nousua paremmaksi, tuplaa työnnetty eteenpäin ja tehty isommaksi, sillan jälkeen hyppyriosuus josta tuhat tapaa mennä.. Neljän sikinsokin olevan pompun keskellä on aluetta mihin voi laskeutua, joten tarkka kuski ei hyppää keskimmäisistä ollenkaan:)

Vielä jäljellä; täryttämistä reilusti, loppujen multien levitys, nurmikon kylväminen lopulle alueelle, jyräys ja uusien putkien laittaminen kun ne tulee.

252
RC-kerhot ja -radat / Turku - Jyrkkälän M8 krossirata
« : 24.04.05 - klo: 21.17 »
Jyrkkälän kerta- (5€) ja vuosilippuja (30€) myyvät seuraavat henkilöt radan varressa:

Aki Mertsola
Jani Lindqvist
Jari Laiho
Jethro Lehtojärvi
Tomi Björkman
V-P Virtanen

Ja huomenna maanantaina sitten ne talkoot..  kaikki mukaan ketkä radalla ajavatkin!!

253
Tulppien lämpönumeroinnit riippuu merkistä. Jos Cipollaa ostat niin kutonen on bueno tälläsella kelillä. Myöhemmin kesällä hyperin koneeseen 7 tai ehkä jopa 8. Seiska on hyvä perustulppa.

Turusta on tulossa huomenna kolme xray kuskia Lavankoon. Käydään aamulla model expossa heti kun aukeaa, ja sieltä pikkuhiljaa Lavankoon.. Joten eiköhän apua tarvittaessa löydy, kysyt vaan. Toivottavasti tulis enemmänkin jengiä huomenna radalle ajamaan... Ja kattomaan myös, mulla ois ainakin tankkaajan paikka vapaana  :mrgreen:

254
Polttisautot / Painogallup
« : 17.04.05 - klo: 23.13 »
Renkaathan valitaan jonkun AIVAN muun perusteella kun painon, mutta jos jotain kiinnostaa niin tuli vähän punnittua kamoja. :) Kaikki painot ovat per kierros. Järjestyksessä painavimmasta kevyempään.

Renkaat
Medial Pro Vega            302g
Proline Crime fighter     274g
Medial Pro Easy            252g
Medial Pro Turbo           236g
Medial Pro Adherish      218g
Medial Pro Raptor II      210g
Medial Pro Woops         208g
Medial Pro Pulsar          192g

Suurin ero siis 110g.

Vanteet
Medial Pro levyvanne    172g
Hot Bodies levyvanne   162g
Medial Pro puolavanne  144g

Insertit
Medial Pro hard            38g
Proline                        26g
Medial Pro medium       24g
Medial Pro soft             21g



Inserttien painosta pystyy keiken järjen mukaan päättelemään aika hyvin tiheyden.

Olis mielenkiintoista tietää Prolinen levyvanteiden paino. Taitaa olla lähellä 200g? Samoin Prolinen Knuckelsien, crimet on jo noin painavat vaikkei "kulutuskumia" ole juurikaan, rakenne on vaan tukeva. Yli 400g menee aika varmasti?
Pyörivää massaa renkaat kun on, niin selkeesti huomaa eron kiihtyvyydessä kun vaihtaa tuollaisiin tyyliin *isältä pojalle* kumeihin, esim. vega tai knuckels.

255
Polttisautot / Xray XB8
« : 17.04.05 - klo: 20.24 »
Itellä nyt hiukan alle 7 litraa takana XB8:lla.. Kovaa kyytiä on saanu ja hyvin on toistaseks kestänyt ja toiminut. Laatu ihan omaa luokkaansa, ja liikkuvien osien herkkyys.
Eri setuppeja on tullut kokeiltua.. Iskareissa hyvin toimii ne löysemmät jouset ympäri, edessä 45 @ 1.4mm, takana 35 @ 1.5mm. Etuvakaajan otin pois kokonaan.

Vakio diffisetuppi toimii ok (mulla ei ole niitä o-renkaita paikallaan mitkä jäykistää diffejä). Kokeilin myös 5-5-5k setuppia mitä xrayn foorumilla on kovasti kehuttu, ei oikein toimi. Mutkaan sisään aliohjaa ja mutkasta ulos yliohjaa reilusti. Nyt menee kokeiluun hobaosta tuttu setuppi: 3-7-2k

Jotkut on haukkuneet sitä mukana tulevaa vastarinakkua. Itelläni se otti vastaan noin 1500 ja kesti 2 litraa 2x Futaba 9451 servoilla, ekalla latauksella. Akku vielä horroksessa kun autokin ostettu jo öö.. marraskuutako se oli

256
Polttisautot / 1/8 krossarit 2.0
« : 15.04.05 - klo: 16.26 »
Itse kokeilen välyksen pitämällä kytkinkellosta kiinni ja pyörittämällä pääratasta, paljonko se klappaa. Sen oppii nopeasti tuntemaan mikä on sopiva välys.

257
Polttisautot / 1/8 krossarit 2.0
« : 15.04.05 - klo: 13.09 »
Lainaus käyttäjältä: "Tuukka"
Kytkimistä on ollut sangen vähän puhetta. Markkinoilla on ja on tullut paljon normaalin 3 lapaisen kytkimen korvaavia "parempia" kytkimiä. Nuo näyttävät maksavan paljon enemmän. Miksi te, jotka olette niitä käyttäneet, olette tuollaiset hankkineet? Mitä ominaisuutta olette saaneet parannettua? Itseäni lähinnä kiinnostaisi kytkinlaakereiden eliniän kasvatus. Onko apua?


Itse olen kokeillut kolmea-neljää eri perinteistä 3-palakytkintä, kahta eri merkkistä säädettävää kytkintä ja kahta eri Fioronin slide kytkintä.

Perinteiset kytkimet on hyviä ja varmatoimisia. Joitakin voi joutua keventämään tai vaihtamaan paksummat jouset. Huonona puolena on, että jokaisessa irroituksessa ja kokoamisessa kytkinjouset väsyy - ne kannattaa vaihtaa aina uusiin. Homma on myös työlästä ja aikaa vievää puuhaa. Perinteisten kytkinten hinta vaihtelee reilusti eri merkkien välillä.

Säädettävät kytkimet eivät olleet meikäläisen makuun. Yksi paikka lisää säätää pieleen, suuri osa ajasta meni kytkinten säätämiseen. Molemmissa kytkimissä oli omat hyvät ja huonot puolensa, en ala niitä nyt kertomaan. Jotkut voi näistä pitää, makuasia, itse en enää ikinä osta säädettävää.

Fioronin slideistä pidin, ja pidän edelleen. Vanhempaa slidea joutui keventämään aika reilusti, mutta sen jälkeen toimi hyvin. Uudempaa turbo slidea ei tarvitse keventää, toimii kaikilta osin suoraan pussista hyvin. Kokoaminen / purkaaminenkin on helppoa eikä rasita jousia; kytkinpalat ja jouset lähtee ihan vetämällä yhdessä nipussa. Hintakaan ei ole ollenkaan paha. Perinteiseen kytkimeen verrattuna tässä ei siis oikeastaan ole muuta hyötyä kuin tuo mekkaamisen helppous ja jousien säästäminen. Itse arvostan sitä.

Makuasioitahan nämä ovat, ei toisia aina kannata kuunnella :)

Yksi tapa miten kytkintä voi myös "säätää", on kytkinkello. Tämä ei usein tule mieleen. Kellojen halkaisija sisältä on eri, kytkin ottaa kiinni toisissa aikaisemmin ja toisissa myöhemmin. Itseltäni löytyy ainakin kolmea erimerkkisiä kytkinkelloja; Xray (26,3mm), HoBao (26,5mm) ja jotain tuntemattomia (26,9mm). Mitat tuli ulkomuistista, älkää syyttäkö jos meni pieleen ;)

258
Polttisautot / Xray XB8
« : 14.04.05 - klo: 17.19 »
Niin tota.. must noi alkuperäset pukit on hyvät. Välystäkään ei tartte säätää erikseen jos moottorin irrottaa, kun irroittaa sen pukeista, eikä pukkeja autoista. Eikä tarvi olla kahdenlaisia pukkeja eri moottoreille.. painoakin vaan lisää nuo uudet ;)
Painosta puheenollen; meikäläisen xb8 painaa nyt 3314g ajokunnossa.

259
Polttisautot / Xray XB8
« : 13.04.05 - klo: 16.27 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Eli CMB ja GS/SH ?


Väärin molemmat.. ja mulla ei _todellakaan_ ole enää cmb:itä ;)

Infinity Ja Piccohan siinä kuvassa

260
Polttisautot / Xray XB8
« : 12.04.05 - klo: 23.54 »
Alimmainen on meikäläisen.. kumpikaan ei oo kyl lurppi :)

261
Polttisautot / 1/8 krossarit 2.0
« : 07.02.05 - klo: 22.21 »
TUA:lle on nytten sit tulos AMB ajanottojärjestelmä.. Tulee luultavasti parin viikon sisällä. Järjestelmä tukee personaleja.. Kerholle tulee 20 personalia joita vuokrataan, "patteripondereita" ei tule ollenkaan. Ja tämähän tietää erittäin hyvää enskesän M8 kerhoskaboja ajatellen.....;)  Rok!

262
Polttisautot / O'Donnelia Suomesta?
« : 28.01.05 - klo: 22.39 »
Tre RC

263
Polttisautot / Xray XB8
« : 26.01.05 - klo: 23.06 »
Mulla painoi xb8 3338g, tosin tuo ossin kansi on aika pieni ja kevyt.. =)

264
Hobao / HoBao Hyper 2.0
« : 25.01.05 - klo: 20.56 »
Ite ajoin iskarinvarsi sen ruuvin paikalla puolet kaudesta.. Se ei väänny jos osaa ajaa.  :wink:  Meikäläisen ajotaidoilla kuitenkin se oli aika nopeesti käyrä ja kerran meni poikkikin.. Uskoisin, että muilla radoilla kun Jyrkkälässä tai Lavangossa se kyl kestää

265
Yleinen keskustelu / p*skanviljelijä radalla
« : 22.01.05 - klo: 21.53 »
Tällaisella kopalla ajoin tänään suurimman osan akuista.. =)
http://rc-racing.info/tirri/P1210222.JPG

266
Yleinen keskustelu / p*skanviljelijä radalla
« : 22.01.05 - klo: 21.46 »
Joo no, ei uskalla edes laskea mitä mulla on mennyt rahaa vastaaviin tapauksiin. Eipä tuollaisista varmaan kukaan ole toiselle mennyt narisemaan, vaikka väärin se kyllä onkin kun joutuu itse kärsimään.
Mä olin myös tänään Raisiossa ja tiedän kyllä tapauksen, tänäkautena näitä uusia "pujottelukeppejä" on tullut Turkuun aika reippaasti. Aina tällaista sattuu kun ajetaan, pitäis jättää ajamatta välttääkseen vastaavat tilanteet.
Raisiossa onneksi on nyt nuo ajovuorot helpottamassa tillannetta. Sama systeemi pitäis saada Runosmäkeenkin!

267
Tulokset / Alue 8 Lohja Tulokset ja jälkipurinat
« : 14.01.05 - klo: 23.48 »
Ei oikein tykkää latautua nuo videot

268
Polttisautot / Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« : 14.01.05 - klo: 21.03 »
Furulundin korokesysteemi hiukan huonossa jamassa, tainnut käydä pikku myrsky siellä..  Harmi


269
Polttisautot / Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« : 13.01.05 - klo: 12.44 »
En mä kyllä mielestäni ole sun varaosapalvelua kommentoinut..
Ja muistaakseni 2003 et ollut intissä.. ;)

270
Polttisautot / Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« : 13.01.05 - klo: 12.36 »
Yhdyn ehdottomasti solar4:n viestiin kaikilta osin.. Itselläni on myös kokemusta kahdesta hobaosta, kahden vuoden ajalta, 110 litran verran ...

Sivuja: 1 ... 6 7 8 [9] 10 11 12 ... 14