Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - jarkkom

Sivuja: 1 ... 6 7 8 [9] 10 11 12 ... 50
241
Vapaa keskustelu / Vs: Gran Turismo 5
« : 09.01.11 - klo: 01.13 »
Nyt kun pääsin ajamaan tuon Lupo Nordschleife kisan, niin kerronpa hieman mielipiteitä pelistä.

Itse Nordschleife on erittäin hyvin mallinnettu ja voisi sanoa, että ensi kertaa tässä pelissä forcefeedbackitkin ovat olleet kohdallaan (G25). Carouselkin jopa tuntuu ratissa sekä moni muu pomppu toisin kuin aiemmat baanat, joissa hädin tuskin tuntee kanttarit ratissa.

En ole koskaan ajanut IRL ko. baanalla, mutta eri simulaattoreita (mm. maailman paras GPL) on tullut hinkattua pari kertaa. Muihin verrattuna rata tuntuu hieman kapealta ja erittäin hyväpitoiselta, kuten tuntuu GT5:ssä olevan muutenkin tapana. Se tiukka oikeakin, onko se nyt Klostertal ja Carousel välissä, onnistuu ainakin Lupolla vain jarruja näpäyttämällä... c'mon!!

Enivei, olen kyllä muuten diggaillut tästä pelistä lähinnä sisällön takia ja eiköhän tuolla nyrressä tule ajettua kaikenlaisilla vehkeillä melko paljon.

PS. ostin kanssa autoni replikan peliin, jotta voin rällätä virtuaalisesti oikean liikenteen sijaan ja heh, en nyt sentään ihan samoja 140km/h uskalla runnoa mutkiin kuin itse pelissä.. :)

EDIT: Hitto että diggaan Porscheista:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=GTm1Ejz_r7o[/youtube]

242
Tulokset / Vs: DHI Cup 2011, 7.1. -9.1.2011
« : 07.01.11 - klo: 23.34 »
Naputelkaahan kisarapsaa paikanpäältä.


243
Vapaa keskustelu / Vs: 1:1 Auton renkaat
« : 07.01.11 - klo: 14.25 »
Kummasti DX corollassa muutama hiekkasäkki aikoinaan kontissa auttoi.

Tässähän nimenomaan siirrettiin painopistettä enemmän vetävälle taka-akselille. Vai tarkoititko, että lisäämällä pari hiekkasäkkiä kokonaispito DX:ssä nousi ihan uusiin sfääreihin?

244
Onko oikeen kokoset kuulat varmasti?! Voidaan kattoo tarkemmin baanalla kanssa... Nyt hyvät Uudet Vuodet!

245
Sähköautot / Vs: Parhaita 1/10th TC videoita:
« : 29.12.10 - klo: 19.19 »
On sitä aiemminkin osattu ajaa näyttäviä kisoja turistilla:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=WvF_xdJXXNs[/youtube]

246
Vapaa keskustelu / Vs: Gran Turismo 5
« : 27.12.10 - klo: 12.06 »
http://www.gtplanet.net/isr-fanatecs-new-911-gt2-steering-wheel-best-for-gt5/ tossa oli jotain sekä lisäksi muutenkin juttua GT5:stä.

Toi uus Thrustmaster 500 tms. ois varmaan pähee peli,mutta saattaa mennä hetki, ennenkuin on Suomessa saatavilla.

G25/G27 toimii hyvin vaikkei 100% tuettu olekaan; tykkään tosi paljon ajella H-kaaviolla ja  kytkimellä. Harvemmin laippavaihteisilla 1:1 autoillakaan on tullut ajettua...

247
Vapaa keskustelu / Vs: Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 26.12.10 - klo: 18.09 »
Toyota GT AE86 Corolla, a.k.a. "Levin".
Kansi tehty, Marteliuksen peltisarjaa ja putkistoa, kattoluukku, ym. pientä. Tällaisella pirteällä pakkaskelillä hakee vielä 4-vaihteella pitoja.  :roll:

Kantsis varmaan muiden liikenteessä olevien turvallisuuden takia hommata uudemmat renkaat....

248
Vapaa keskustelu / Vs: Mitä sait joululahjaksi?
« : 24.12.10 - klo: 13.11 »
Näköjään pukki kävi aikasin tänään ja toi Gran Turismo 5 Collector's Editionin. Enää kun keksisi jonkun telineen ohjaimelle....

249
Team C / Vs: Team C tc02
« : 18.12.10 - klo: 23.53 »
Ja tosi kivasti radalla mentiin, A:n 7 ruutu. Finaaleissa ajaminen kovassa seurassa aiheutti kuitenkin hieman tutinaa ja sijoitus tippui pykälän, eli 8. Mutta oma tavoite täyttyi, eli tuo A-finaali.

Tosi hyvin ajettu, Miika myös. Onnittelut!!

EDIT: Miikalta odotin jo etukäteen top 6 sijaa ja tulihan se sieltä. Siks laimeemmat onnittelut... :)

250
kiitokset kisoista, puitteet oli mitä mainioimmat.

251
Sähköautot / Vs: Tekin RS tietoutta
« : 07.12.10 - klo: 10.27 »
Itse olen miettinyt Tekinin säädintä. Tulisi TSS-10 käyttöön. Katselin ulkomailta tuota perus rs-mallia, ei siis pro-malli. Kysynkin että onko tämä riittävä säädin TSS-luokkaan ja pystyykö sillä ilman ongelmia ajamaan myös TSP-luokkaa, jos innostus poroon tulisi? Hintaeroa nuilla ei tosin ole kuin n40e

Riittää vallan mainiosti. Kaikki stock-luokat ajetaan normi RS:llä ja vain virissä PRO:lla. PRO-malli on hieman korkeampi ja ilmeisesti myös painaa enemmän.

252
Huomenna varmaan on joku paikalla opastamassa rengassorvin käytön kanssa?

Jos vaan paikalle päästään, niin voin jeesata.

253
Joo jos ei mielellään sitä foamirenkaiden terää käyttäisi muiden tuotteiden sorvaukseen?!

254
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 30.11.10 - klo: 16.14 »
ainiin, en mäkään protoformista kauhean innoissani ole.

Onks tää nyt joku trolli? Ainakin mun silmään PF8-GT näyttää vallan mukavalta noin lyhyeksi autoksi. Näin sivustahuutelijan roolissa. :mrgreen:

255
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 29.11.10 - klo: 10.10 »
Hihnavetoisella saadaan komponentit (moottori, tankki, servot) sijoitettua niin, että painojakauma on parempi. Hihnavedolla ei myöskään tarvitse kärsiä kardaanien hyrrävoimista (torque steering). Hihnavedolla voidaan myös helpommin pelata etupään eri välityssuhteilla.

Hihnat tosin kerää kaiken roskan itseensä melko tehokkaasti pölyisellä baanalla.

Keskustelussa on verrattu GT ja C-8 autoja vastakkain, ilmeisesti skaalan takia. Mutta ehkä oikeampi suunta on katsoa, mitä on TP-10 autoissa tapahtunut. Ei nimittäin ole kovin pitkä aika, kun ko. luokassa vielä näkyi näitä keppi-virityksiä, mutta kisoissa niillä ei vaan kerennyt.

Alla kuvat Kyoshon lippulaivamalleista, keppivetoinen kumirenkailla, koska siitä oli parempi kuva.





Mutta en nyt tyrmää täysin vetotapojen sekoittamista, ajaminenhan se vieläkin ratkaisee eniten. Hihnaveto vaan antaa paremman lähtökohdan.

256
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 28.11.10 - klo: 20.33 »
Vuodatuksen lopuksi pakollinen  :afro:

Tähän sinun hienoon henkilökohtaiseen hyökkäykseesi vastaan siten, että minä näen asian ehkä enemmän lajin kokonaisuuden kannalta; koen, että tämä luokka toimii sisäänheittäjänä harrastukseen, josta voi taitojen karttuessa halutessaan nousta teknisesti, rahalliseti tai vaativuudeltaan suurempiin luokkiin (esim. SM-luokat). En näe järkeä siinä, että GT:t yritetään rinnastaa kilpailemaan esim. TP-10 luokan kilpailijoista.

Ja johan ehdotin sääntöihin kehittämistä, eli Ipanema etc. korit veke ja kilpa-auton näköiset tilalle. En ole mielestäni missään vaiheessa edes antanut ymmärtää, etteikö sääntöjä ja kilpailutoimintaa tulisi kehittää.

Mistä sinä btw tiedät etten luokkaa tule ajamaan? Eikö mulla ole jostain syystä oikeus ajaa? Vai olenko keskittynyt vain 'huutelemaan' täällä foorumilla, kun en aja mitään ylipäänsä? Ilmeisesti minulla ei edes ole käsitystä koko harrastuksesta ja tännekin aloitin kirjoittelemaan "huutelemaan sivusta" pari päivää sitten?

Noh, osuit siinä mielessä oikeaan, että jos ja kun GT-R ajaa kesällä samoina päivinä TP-10 kanssa, jää kisat ainakin satavarmasti väliin.

257
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 28.11.10 - klo: 14.30 »
Eikös noi säännöt ollu menneenä kesänä vallan mainiot? Tuskin kantsii yhden miehen takia muuttaa sääntöjä niin, että kaikkien muiden ehkä vaivallakin rakennettu ja säädetty alusta olisi täysin kelvoton seuraavana kautena.

Ainoa muutos mitä tekisin on, että ne lelun näköset korit joutais silppuriin.

258
Team C / Vs: Team C tc02
« : 25.11.10 - klo: 10.46 »
Laatueroista tietävä lähde on ihan kauppiastaho, ehkei sentään Suomen. :mrgreen:

Itseasiassa noita muotteja parannellaan aika hyvää tahtia, esim. niitä keulan paloja on vahvistettu tässä ajan saatossa. En tiedä millä aikataululla noille muille 'merkeille' samat on tarjolla.

259
Team C / Vs: Team C tc02
« : 24.11.10 - klo: 21.45 »
Näinhän se on, täytyy itsekin ottaa pari varalle takahubeja keskustelun perusteella, varmuuden vuoksi.

260
Team C / Vs: Team C tc02
« : 24.11.10 - klo: 21.20 »
SC... Yyh..  :tongue:

261
Team C / Vs: Team C tc02
« : 24.11.10 - klo: 21.11 »
Kyllä ne Team C:n hubitkin samalla tavalla hajoaa, jos lentelee kuperkeikkaa tai laskeutuu hypyistä takakulmalle.. En kyllä valitettavasti pysty allekirjoittamaan tuota muoviosien eroa kumpiakin pyöritelleenä...

Täytyy vissii harjotella tuota rikkomista, kun ei ole hubeja yhtään rikkoutunut... Ylläolevasta ei käy ilmi, onko vertailua tehty muuten kuin 'pyörittelemällä', joten vinkki kokeilla tC malleja on edelleen voimassa. :grin:

262
Team C / Vs: Team C tc02
« : 24.11.10 - klo: 19.48 »
itselläni on tuo Ansmannin X PRO, (mikä on ihan sama vessa, mitä tämänkin topikin laite) niin en menneenä kesänä ulkoradalla "saanut" hajalle muuta, kuin nuo jo mainitut takahubit sekä pohjan etujatkopala sekä sen yläpuolinen osa, mihin tulee iskaritorni kiinni...
takahubien hajoaminen korjaantuu varmasti noilla alumiinisilla versioilla tai vaihtamalla jonkun muun vessan hubit...

Kokeilepa ostaa tC varaosat enskerralla, josko sattuis olemaan muoveissa eroja. :grin:

Aluhubeista valmistajasta riippumatta on ainakin itsellä huonohkoja kokemuksia laakerien jumittamisesta katkenneisiin ball studeihin...

263
Sähköautot / Vs: Tamiya TRF 501X setuppeja ja tipsejä
« : 20.11.10 - klo: 20.20 »
ja Muchmoren vihreillä tiivistellä, greenslimee käytin vähintään riittävästi. '

Itse taisin käyttää sisempänä o-renkaana MuchMorea ja ulompana alkuperäistä. Toimi hyvin ja mitään slimejä en jaksanu panna.

264
Kenties tarkoitti tuolla renkaiden kuluttamisella sitä ettei kyennyt siihen vauhtiin kuin olisi halunnut.

Ja valaistus tapahtui. Hallelujaah!

Pihalla olemisen jätän jo kommentoimatta...  :p

265
Lainaus käyttäjältä: redrc
The Top Qualifier for the event and the pre-event favourite Tebo was clearly disappointed to only finish third.  The 23-year-old US Champion was in the hunt right up to the half way point but with 20-minutes remaining got the double single wrong and landed on a track marker which cut his engine.  Afterwards the Kyosho driver said he raced too hard in the beginning to try keep up with big rival Ryan Maifield and this left his front tyres like slicks.


Eli tästä huomataan että minä KATSOIN kilpailun livenä ja sinä et.
Se oli aika tarkalleen 50 minuuttia missä tuo tapahtui koska juuri odoteltiin tebon tulevan parin läpin jälkeen varikolle viimeisen kerran ja siitä parit läpit ennenkuin Hara ja King olivat tulossa vikalle tankille ja siis vääntö olisi alkanut.
Vääntö alkoi kyllä, mutta vain Haran ja kingin kesken koska tosiaan Tebo stumppas koneen.

Ja juuri niin... Kyllä siellä ne nopeimmat kuskit finaalissa oli ja taso oli todella korkea.
Maifieldin jne pudotessa pelistä pois, King, Hara ja Tebo erottautui muusta ryhmästä ja kymmenen minuuttia kun oli jäljellä niin ero oli jo melkein kierros muihin.

Onhan sulla mielipiteeseen oikeus joo... Niin on mullakin oikeus huvittuneisuuteen sun mielipiteestä että jätkä joka taisteli voitosta 50 minuuttia, olis hukassa.
Jep jep.

Hohoho voi jestas sentään. En ole kertaakaan sanonut mitään minuuttimääriä, joten älä takerru niihin. Sanoin vain, että Tebo putosi kelkasta puolenvälin jälkeen, kuten tuossa lainauksessakin hän mainitsee.

Kyllä ottaa tiukille nää kisat ja varsinkin niiden seuraaminen!!!  :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

266
Lainaus käyttäjältä: redrc
The Top Qualifier for the event and the pre-event favourite Tebo was clearly disappointed to only finish third.  The 23-year-old US Champion was in the hunt right up to the half way point but with 20-minutes remaining got the double single wrong and landed on a track marker which cut his engine.  Afterwards the Kyosho driver said he raced too hard in the beginning to try keep up with big rival Ryan Maifield and this left his front tyres like slicks.

267

Minä kunnioitan yksilön omia mielipiteitä, enkä väkisin yritä niitä muuttaa. Täten myös itse uskon, että voimme olla asioista eri mieltä. Toivon myös, että niistä ei tarvitse jankata maailman tappiin asti.

Ilmeisesti myös katsoimme eri kisan livenä, sillä Tebolle merkattiin tulokseen 2 kierrosta vähemmän, kuin kärkikaksikolle.

268
Hara kyllä tumpeloi kisan alussa pahasti ja oli pitkään aika kaukana. Pitkä kisa ja jos tuurilla ei kerran voiteta niin epäonnella ainakin voi hävitä  :wink:

Eiku se oli sitä kuuluisaa taktiikkaa kato..

269
Jossitella voi aina lisää, Tebo ajeli puolessa välissä Haran ja Hara jäi reilu 5 sekuntia Codysta. Ilman tota episodia Hara olisi ollut edellä finaalin päättyessä, eri juttu sitten on, olisiko Codylla puntti tutissut yhtä paljon parin viimeisen minuutin aikana, kuten nyt kävi.

Tebo myös kaatoi finaalin loppupuolella, vaikkakin koneen sammuminen olikin pahin takaisku.

270
Parin sekan päähän jäi Hara MM tittelin uusinnasta.

Niin, eikös se turistikuski voittanut ihan tuurilla ja tankkivälillä etc. aiemman tittelin? :grin: Pikkasen oli Tebo hukassa finaalissa, mutta kössifanien riemuksi Codylla pysyi paletti kasassa.

Sivuja: 1 ... 6 7 8 [9] 10 11 12 ... 50