Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - *HOKE*

Sivuja: 1 ... 6 7 8 [9] 10 11 12 ... 412
241
Tulokset / Vs: EUROPEAN CHAMPIONSHIP 2015 - 1/10 TOURING
« : 29.08.15 - klo: 01.53 »
Jesh.

Oikea asenne.

Anna käkättimeen niille.

242
Tulokset / Vs: EUROPEAN CHAMPIONSHIP 2015 - 1/10 TOURING
« : 28.08.15 - klo: 22.33 »
Ei sitten Ruotsalaisille hävitä :evil:
Jerzi

Sanoisinko että saa Viljami aikamoisia immelmanneja heittää ettei häviä ruotsalaiselle.
Sen tason swedu taas kerran kärjessä että aika tempaus pitää olla keneltä tahansa että kasi paikalta voittaa ykkösenä starttaavan Hagbergin.
Siin ois muutama muukin kova kuski ensin ohitettavaks. Vaikka suomalaiset onkin kovimpia kaikessa moottoriurheiluun liittyvässä niin jotenkin mä oon nyt ehkä vähän pessimisti tähän suomi - ruotsi otteluun tämänhetkisillä asetelmilla :afro:

243
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 27.08.15 - klo: 22.36 »
Rodderin neuvoon lisään vielä perään että ei ole haitaksi vaan ainoastaan hyödyksi lämmittää kone 100 asteeseen vaikka moottori olisi jo aikaa sitten sisäänajettu eikä enää jumita yläkuoloon.
Nitromoottorin esilämmitys aina ennen käynnistystä on ainoastaan hyödyksi.

Ja vielä muistutuksena kaikille.
Koneesta lämmitetään jäähdytys siili suoraan ylhäältä päin.
Ei lohkon kylkeen, eikä sieltätäältä vaan tärkein on saada lämpö tasaisesti suoraan sylinteriputken ylhäältä käsin ja levitkööt sieltä sitten muualle.
Epätasaisesti lämmitetty sylinteriputki voi kulua epäsymmetrisesti.
Siilen kautta lämpö koneeseen niin ekana lämpeää se tärkein paikka eli putken yläosa ja sieltä se lämpö sitten leviää edelleen tasaisesti muualle koneeseen.
Saa lämmittää vaikka 120 ihan huoletta.
Sehän alkaa olemaan vasta normaalia käyntilämpötilaa lähellä joten missään nimessä sellaisesta lämpötilasta ei ole haittaa.

244
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 27.08.15 - klo: 22.27 »
Suunnittelen polttisauton hankintaa pitkän sähkö/bensa-autokauden jälkeen ( -kun pitää saada enempi harmia harrastamiseen  :azn: ), eli kertokaas tietäjät; Mikä on polttiskoneen ikä litroissa nykypäivänä, kun on taukoa 20 v edellisestä polttiksesta ja varmasti polttoaineet / moottorit kehittyneet, ( mäntä/sylinteriputki/laakerit )   ( siis normaali kruisailulla ) ?

Kyllä ne suurimmat vaikutukset ovat filtterin kunto, löpön laatu ja neulojen asennot. Tietysti jos talvella käynistää tai uuden novarossin joka on kuiva niin silloin on todella hyvä käyttää lämpöpuhallinta. Ei kisoissa pahemmin noita puhaltimia näy, ainakaan m8 kisoissa.
Jerzi

Puhaltimia ei hirveästi joo, mutta moottorilämmittimiä on kyllä.
Tällä kaudella et mulla sellasta nähny koska meni ja hajos.
Uusi löytyy kyllä mutta kun oli väärä liitin niin ei tullut käytettyä.

Ens kaudella näet joka kisassa joka starttia ennen mulla lämmittimen koneessa.
;)


245
Team Durango / Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« : 25.08.15 - klo: 04.10 »
Durangon sivuilla DESC210R on saanut otsikkoon "This product is discontinued", onko sisäpiiritietoa seuraajasta?

Oliskohan niin että v2 tulossa jossa on samat päivitykset kun DEX210v2:ssä?

Eikös se ole kuopattu, niinkuin muutkin 1/10 autot

Tämähän ei pidä paikkaansa.
1/10 krossarit ovar molemmat hyvinkin olemassa ja molemmat uudistettukin noin vuosi takaperin.
Myös uusia krossarimalleja työstetään jatkuvasti kuten tarkkasilmäisimmät saattoivat huomata em kisojen kuvista.

Ja vastahan tuo DESC10 mallikin tuli keväällä... Ja sehän on sekin 1/10 vaikka nykymuodin mukaisesti pohjautuukin suurelta osin 1/8 autoon.
1/10 krossarit tosiaan ovat kohtalaisen tuoreina edelleen olemassa ja uusia suunnitellaan jatkuvasti.

246
Olis kiva kun noissa tuloskinkeissä olis jotain sisältöä

247
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Amainhobbies
« : 22.08.15 - klo: 20.55 »
Autolle tulee hintaa karvan alle 300 euroa kun se on Suomessa ja tullit ja verot on maksettu. Autosarjan postikulut on karkeasti 50 euroa, sitten kannattaa varautua maksamaan Suomeen 4,7% tullia autosarjan hinnasta ja sitten koko tullatusta postikulullisesta hinnasta alv 24%.

Eikös se ole yli 300€

40€ posteilla menee jo 310 euroon tulleineen ja alveineen

248
Team Durango / Vs: Durango DEX410
« : 19.08.15 - klo: 13.56 »
No voi jukoleissön.

Tiedosto on liian suuri liitteeksi...
Ja Maxxin dropboxxiin kun laitto niin en tiedä mikä nyt mättää kun ei ole julkisena.

Ruuvataan...

249
Team Durango / Vs: Durango DEX410
« : 18.08.15 - klo: 15.46 »
Hyvää kannattaa odottaa.

DEX410 setuppi

Lisäksi lapusta puuttuva Exotek 4 asteen taka aurauspala EXO1278
Ja vaihtoehtoisena radasta riippuen 3,5 asteen aurauspala EXO1277

250
Jakaneet näköjään kolmeen haaraan.

1. A
2. B
3. C
4. A
5. B
6. C
jne.

251
Team Durango / Vs: Durango DEX410
« : 14.08.15 - klo: 06.05 »
Saa liimattua tukkoon, mutta liian monesti liima irtoilee vaikka mitkä poppakonsit tekis.

Helpommalla ja varmemmalla pääsee kun laittaa samantien oikealla reikämäärällä olevat männät.

Saapuu hyllyyn lähipäivinä  :wink:


Tulipas huomattua (kun tässä keskellä aamuyötä satuin heräämään kesken kauneusunieni) että tuo viimeisimpänä näkyvä Maxin linkittämä setuppihan on todella vanha.

Eli pistetäänpäs tuoreinta tosiaan tulemaan kunhan ehditään.

252
Team Durango / Vs: Durango DEX410
« : 14.08.15 - klo: 05.41 »
Joo kokeilin porata kaksireikää suuremmaksi.taakse porasin 1.5 tosiks ja eteen 1.3mosiks (pora olikin 1.3 eikä 1.2).tuntuvat huomattavasti oikeammilta.pitää sit radalla käytyä koittaa jousta ja öljyä vaihtaa notkeempaan.

Tuntuu varmasti huomattavasti oikeammilta... Vaikka eivät oikeat olekaan.
Vaikka ero olisi vain 0,05mm niin ero on selkeä.
Ja kyllä... Olen käynyt läpi suurimman osan variaatioista... 2-6 reikää ja koot kaikkea väliltä 1-1,7mm 0,05mm tarkkuudella.
1,2 eteen ja 1,4 taakse 4 reikää on se mikä on tähän mennessä ollut aina se mihin palataan oli rata mikä tahansa.

253
Team Durango / Vs: Durango DEX410
« : 14.08.15 - klo: 05.35 »
Voi kun se Maxi olis tajunnu laittaa että kyseinen setuppu ei ole "hänen"

Hyvin pitkälti auto on puhdas kopio mun autosta, eli samasta millä minä, Ari, Samppa jne ollaan ajeltu...
Itseasiassa Max on ajanut Arin autolla tämän kesän.

Toisinsanoen.
Toimii.
On helppo jne.
Kysäse Uotilan Vesalta miten toimii jos yhtään epäilyttää.

Ja huom.
Setuppi tehdään 100% lapun mukaisesti.
Yhdessäkään kohdassa ei lipsuta pisaraakaan oman fiiliksen mukaan.
Auto/setuppi ei toimi jos siinä yksikin kohta poikkeaa johonkin suuntaan.
Tai noh... toimii tietysti, mutta yksikin väärä asia kun menee kuskin oman fiiliksen mukaiseen asentoon niin uskokaa kaikki... Se ei vaan toimi.

Ps: Setuppilappu on taas pieniltä yksityiskohdilta muuttunut...
Katsotaan jos muistetaan minä tai Max postata uusimmat setuppipäivitykset hetimiten.
Saa muistuttaa jos jää laittamatta  :afro:

254
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n lavangon M8 polttisrata
« : 06.08.15 - klo: 20.01 »
http://pksrca.fi/index.php/home/vauhtikeskuksen-kelikamera

Sähkörata, mutta antaa aika hyvän näkemyksen lavangon kosteusprosentista.

255
Polttisautot / Vs: Starttiboksi
« : 06.08.15 - klo: 10.20 »
Henkilöt jotka kommentoi jotain negatiivista aina joillekin henkilöille oli sitten kyse mistä tahansa.

Tätäkö ei metsäläinenkään ymmärrä että tuollaista käytöstä ei kenenkään tarvitse katsella.
Jos on jotain lässytettävää niin pitäis suunsa mielummin kiinni.
Se negatiivisen narinan tuoja on se kuka toimii väärin ja hän on syyllinen siihen että jää muilta sitten näkemättä.

Kuten sanoin... Kaikki mitä esim jerry tänne tuo on puhtaasti hyvää hyvyyttään. Jos ei kelpaa niin selvä... Jääkööt se vaiva sitten tekemättä niin jää aikaa muuhun kuin teille kuvien ym lähettäminen.

256
Polttisautot / Vs: Starttiboksi
« : 05.08.15 - klo: 22.06 »
Tai ehkä vois myös muistaa että jospa ei pahemmin negatiivista komentointia harrasta jos ei sitä itselleenkään kaipaa.

Täällä foorumilla näkee henkilöitä joiden on aivan pakko kommentoida jotain todella nerokasta aina jos joku tietty henkilö jotain kirjoittaa.

Ihan niinkuin nytkin kävi.

Haittaako kenties jotain että Jerry tuli tänne mainitsemaan mitä on tekemässä???
Tuskin... Tai noh... Näköjään joitain haittaa kun siitä piti jotain nohevaa kommentoida.
Ja jos sen päälle Jerzi toteaa että selvä... laitetaan sitten fasestakin asti homma pois näkysältä niin ei saa sitten muutkaan nähdä niin onko se syy nyt sitten Jerryn vai nohevan kommentoijan?

Se on vain ja ainoastaan jonkin sortin rikkaus jos kukaan viitsii mitään projektejaan laitella mihinkään kenenkään nähtäväksi. Se on vain plussaa...
Jos sitten ei ole kenenkään näkyvillä niin se ei ole miinusta... Se on vain sitä tyhjää nollaa.

Musta on tuntunut jo pari vuotta siltä että en raapaise pienellä tikullakaan enää kenenkään hyväksi yhtään mitään tämän harrastuksen suhteen... Miksi ihmeessä jakaisin mitään tietämystäni kellekään???
En keksi yhtään syytä jos ihan tarkkaan ajatellaan.
Ainoastaan kavereille ja ns. paremmille tutuille.
Ei tule näsäviisaita kommentteja... Tai jos tulee niin se henkilö on taas vedetty pois listalta minkään neuvon tai jeesin tai minkään suhteen.
Ja jos tarpeeksi alkaa nyppimään turhanpäivänen lätinä niin sitten loppuu kaikkien yleinen jeesailu.

Kuten jokainen pidempään foorumilla ollut saa huomata, on mun neuvot romahtanu käytännössä olemattomiin.
Jep.
No siihen on syynä neropattien vänkäys.

Se siitä... Ei sitten neuvota täällä julkisesti kaikkien nähtävillä.
Ei se multa ole pois... Jääpähän itseasiassa enemmän omaa aikaa kun ei tartte hyvää hyvyyttään jakaa muille mitään osaamisesta tai mistään.
Sitähän tuo on jerrylläkin... Jakaa hyvää hyvyyttään kuvia ja videoita miten tehdä asioita hiilikuidusta.
Varmasti jotku voisivat hyötyä näistä videoista jne.
No mutta jos kenenkään pitää mitään negatiivista palautetta antaa niin selvä... jätetäänpä sitten jakamatta niin säästyy sekin aika sitten siihen itse tekemiseen.
Eipähän tuu kellekään paha mieli kun muut osaa ja itse ei.

Eiks ni    :huh:


Ps: Kun boxi on valmis niin haluaako porukka mielenkiinosta nähdä sen (livenä) vai pidetäänkö piilossa ettei kellekään vaankaan tule paha mieli?
Mielelläni kyseistä boxia käytän ja jätän pöydälle näkyville... Mutta jos se jotain haittaa niin pistetään piiloon ja käytetään toista boxia.

257
Radiolaitteet / Vs: Futaba 4pl
« : 26.07.15 - klo: 17.36 »
Kyseinen T4PL ohjain kiukuttelee Futaban R2104GF vastarin kanssa seuraavasti:

*Ohjaimen 1-paikka on resetoitu ihan manuaalin mukaan (löytyy manuaali)
*Paritus toimii, kuin elokuvissa, eli menee hienosti pariksi, mutta vain ohjaus toimii.
*Vaihdettu Vastarissa piuhat väärinpäin, jolloin kaasusta toimi ohjaus, mutta edelleen kaasu+pakki mykkä.

Eli ohjain ilmeisesti on ehjä, kun molemmat ratti ja kaasu toimii piuhat sotkemalla ?

Laitoin autoon kiinni Sanwan ohjaimen ja kaikki toimii, mutta olisi kiva saada tuo hemmetin Futabakin toimimaan, eli onkos joku mitä en tajunnut tehdä ? Auto on siis ihan sähkö kippo, eli käytössä on vain 1 ja 2 portti vastarissa.

Kyseinen ohjain tuli minulle käytettynä paketissa mukana ja siksi ihmettelen. Onkos tässä mahdollisuutta, että joku on todella väärin tms...

Toista vastaria mulla ei ikävä kyllä tähän ole.

ps. Olen super noviisi.

Et ole kalibroinut nopeudensäädintä. Se on tehtävä aina kun vaihdat radiolaitetta.
Ei se nopeudensäädin voi ymmärtää eri lähettimien eri suuntiin antavia signaaleita jne. Ja monesti noparit eivät välttämättä lähde toimintaan jos neutraali piste ei ole kohdallaan.
Eri radioissa ja jopa eri yksilöissä on selviä eroja.
Hyvä että säädin tajuaa olla toimimatta jos kalibrointi on pielessä, eikä tee niinkuin vanhanaikaset jotka lähtee pahimmillaan kaasu pohjassa säntäilemään heti kun virrat kytketään mikäli perus asiat ovat pahasti pielessä.

258
Radiolaitteet / Vs: Radiolaitteet
« : 26.07.15 - klo: 16.24 »
LiFe akku tuohon radioon.

Tietysti jos jostain löytyis yhtään tietoa minkälaisella jännitealueella kyseinen radio toimii niin olisi helpompaa.

Vaikka aika turha tietysti verrata, mutta esim Sanwa M12 radio toimii kaikella mahdollisella ladattavista 1.2v akkupattereista 2S lipoihin.

Mutta tietysti kun kyseessä on joku rtr radio niin saattaa savu nousta 2S lipolla

259
Itellä se normaali RC4 malli.

Eli ei toimi.

Ellei ole nyt yhtäkkiä päässyt sattuumaan niin että seura olis päivittäny laitteiston uusimpaan joka hyväksyy RC4 ponderit.

260
Riippuen mitä tarkoitat normi mallilla.

RC4 ei käy.
RC3 ja hybridi käy.

261
Saako radalla nukkua.

262
JQ Products / Vs: JQ Products
« : 12.07.15 - klo: 17.14 »
Kyseinen moottori on sama kuin JQ RTR.
Kansi on kuvasta poiketen musta.
Mikäli oikein muistan niin moottorit ovat tällähetkellä loppu.

263
Baijerille annettiin penaltia vikan mutkan tapahtumista. Hidastuksista kyllä näki että eipä tuo tehny tilanteessa mitään väärää. Tosin ajeli jokaisen radalla liikkuneen jo aikasemmin niin useaan kertaan että ihan ansaitusti sai rangaistuksen, vaikkakin väärästä tapahtumasta.

264
Polttisautot / Vs: Alpha moottorit
« : 27.06.15 - klo: 07.29 »
Ei tarvita mitään muuta kuin mahdollisen turhan lyhyen paineletkun uusimisen pidemmäksi ja jos ongelma ei poistu niin vaihdetaan uusi tankki.

Hyvin yksinkertasta.
Ei tartte lähteä sovittamaan autoon suunnittelematonta tankkia.

265
Vapaa keskustelu / Vs: Autohifi
« : 17.06.15 - klo: 21.58 »
Mikä merkki tekee tänä päivänä parhaat subwooferit ja vahvistimet?
Nyt ei ole kyse äänenpaineesta, vaan laadusta jota laitteet kykenee tuottamaan?
Joskus 90-luvulla cervin vega stroker oli aika kurko ja vahvistimet teki joko phoenix gold tai soundstream.
Mikä on tänäpäivänä se numero uno?

Ihan pakolla takerruin tähän...

CV Stroker ja äänenlaatu ei koskaan mahtuneet samaan lauseeseen.
Puhtaasti äänenpaine elementti  :smiley:

Huomasin taas jokin aika sitten kaappeja ja kellaria kolutessani että olis vieläkin pari käyttämätöntä CV baseball takkia jemmassa.
Kohtahan nuo alkaa olemaan arvokkaita keräilyharvinaisuuksia kun ei niitä alkujaankaan kummosta määrää valmistettu.

266
Radiolaitteet / Vs: SANWA MT-4
« : 17.06.15 - klo: 21.15 »
Onko kaasun asetus norm\rev oikein säätimelle?

Taitaapi olla polttis laitteesta kyse, eli ei merkitystä.

267
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 16.06.15 - klo: 21.14 »
En tiedä millä litkuilla ajatte, mutta ite olen rällännyt v. 2006 olevalla werksin 25%:lla litkulla. Ostin sillon useamman pöntön. Luulin, että tulee ajettua, mutta nyt vasta viimeisiä kaatelin koneeseen. Eikä ole vaikuttanut minun mielstä toimintaan mitenkään tuo ikä. Pänikät on olleet ihan autotallin hyllyssä normaalissa lämpimässä tilassa.

En tietty kyllä ole mikään hipo kisaaja, että ihan kaikki paukut pitäisi saada pellolle koneesta.

Jos kone ei lähde käymään vuoden vanhalla litkulla on säädöissä jotain mätää, saa ilmaa jostain, tulppa on huono tai kaasuttimessa on jotain roskia tms. Joskus ollut letkuissakin jotain tukoksia, kun on unohtunut talveksi seisomaan tankki puolillaan ja täysin puhdistamatta muutenkin.

Tai sitten on todella iso ero litkujen laaduissa 10v sitten vs. tää päivä.

Eron huomaa kun kokeilee uutta fuilia.
Vaikka se vanha toimiikin, ei se tarkoita että ei olisi mitenkään vanhentunut.

Ja kun sillä on niin iso merkitys miten polttoaine on OIKEASTI varastoitu.

Jos täällä foorumilla kymmenen jannua sanoo että on varastoitu asianmukaisesti niin väitän että tapoja on ollut vähintään 8 erilaista.

Aivan kuten on saatu vuosien varrella nähdä foorumikirjoituksiakin... Kone on säädöissä, mutta ei käy... Missä vika.
Ja esim vaikka käytetyn auton myynti... Uutta vastaava.
Erittäin häilyvä käsite ja jokaisella on omat käsityksensä.

Oikein varastoitu polttoaine... Jaa.
No voi olla ja voi olla olemattakin. Siitä varmistuu ainoastaan vertaamalla aivan uuteen.
Jos vanhan fuilin suhteen on epäilystä, hommataan uutta.
Mikäli kone ei käynnisty ja tulppa on käytetty... Vaihda uusi.
Helpommalla pääsee kun vaihtaa tuoreeseen oli kyse mistä tahansa. Se on ainoa tapa varmistua ettei kyseisessä asiassa ole vikaa.

Se että täällä kuka tahansa sanoisi että ei... Polttoaine ei mene miksikään... Kumarrat vain kuuta kohti ja lausut pari simzalbimiä niin homma rokkaa, ei tarkoita yhtään mitään.
Polttoaineen saa huonoksi varastoimalla sen huonosti.
Sen voi varastoida huonosti vaikka itse luulisi tekevänsä homman oikein.
Siksi tähän iänikuiseen polttoaineen huonoksi menemiseen ei ole yhtä ja ainoaa oikeata vastausta.
Ainoa läheltä liippaava on... Mikäli fuili on vuoden vanhaa ja käy sekunninkaan mielessä että voiskohan tässä olla vikaa... Hommaa uutta niin ei tarvii miettiä.
Jos uuden ja vanhan välillä ei ole mitään eroa... Hiphei... Ei ollut mennyt miksikään varastoinnin aikana.

268
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 16.06.15 - klo: 11.57 »
Ja tästäkin topikista näemme minkä takia en tällä foorumilla ole enää pahemmin neuvoja jaellut.

Kasvotusten on jokainen tervetullut kyselemään vaikka nimenomaan nitro koneista.
Vastailen ja kerron sen minkä tilanteen mukaan ehdin.

Mutta tänne ei tipu eikä lirise.


Kiitos myös Raddaddylle että kaivoi mun jonkun 2011 vuodelta olleen viestin ja hukkasi siitäkin asiayhteyden... Ja ihan vain puuttuen neuvoon tajuamatta mistä edes oli kyse.
(Juuri tällaisten vänkäysten takia mun vinkit on kuivunu täysin jo kauan sitten)

269
Team Durango / Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« : 27.05.15 - klo: 09.04 »
Sopii kyllä.

270
Team Durango / Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« : 27.05.15 - klo: 00.24 »
TD330578 on uudempi type B osa.

Voihan toki joskus jotkin varaosat olla tilapäisesti loppu jos huono tuuri käy.
Suosittelen olemaan kauppiaaseen suoraan yhteydessä jos jokin osa on loppu verkkokaupasta ja auto on rikki.

Sivuja: 1 ... 6 7 8 [9] 10 11 12 ... 412