Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Heuli

Sivuja: 1 ... 6 7 8 [9] 10 11 12 ... 111
241
HOKE: Millaisilla akuilla olet testannut kun kerroit että akun C-arvo ei vaikuta? Suosittelen kokeilemaan mattoautolla koska se paljastaa akun erot kaikista parhaiten, siinä 8 minuutin aikana otetaan viritetyllä autolla kaikki sähkö ulos mitä akusta saadaan. Osa luovuttaa sähköä paremmin ja osa huonommin. On todettu että C-arvoltaan suuremmat akut toimivat paremmin. Se että olet testannut turistilla vakiokoneella 30C ja 35C akkujen eroja niin varmasti on vaikea huomata eroja.

242
Jos joku haluaa kuunnella höpöhöpösedän satuja niin siitä vaan mutta nämä asiat on testattu viritetyn luokan autolla (akkujen kapasiteetti suurinpiirtein samanlainen ja verrattavilla akuilla yhtä monta latausta takana, ainoa ero C-arvossa):

Mattoauto: 65C parempi kuin 25C
Touringauto: 65C parempi kuin 25C

243
RC-kerhot ja -radat / Vs: Kuopion harrastajat
« : 29.12.12 - klo: 10.34 »
Tuohon hintaluokkaan sopii hyvin Xrayn T4 jos pelkkä alusta riittää ilman sähköjä. Sähköjen kanssa menee sitten valinta vaikeemmaksi, kannattaa ostaa ehkä mieluummin käytetty viime vuoden malli että saa hyvät sähköt siihen lisäksi tuohon rahaan.

244
...ja jotta vältytään romaanilta niin väännetään rautalangan sijasta vielä kunnon harjateräksestä:

Varsinkin mattoautoissa sähköt on tiukille mitoitettu. Yleisimmät nopeudensäätimet mattoautoissa kestävät hieman yli 100A jatkuvaa virtaa. Tällaista akkua kokeilin mattoautossa ja vaikka teoreettisesti (115A) sen pitäisi kestää hyvin 4,0t moottori (n. 100A maksimissaan), niin eroa oli kuin yöllä ja päivällä kun vertasi 65C akkuihin.

Ajan itse rataluokkia 65C ja crossia 25C akuilla. Rataluokissa on potkua koko hiitin loppuun asti riittävästi ja crossissa ei oo niin väliä kun ei ole pitoa samaan malliin. Voin toki olla väärässä 18 vuoden sähköratakokemuksen jäljiltäkin, mutta en ainakaan itse ole neuvomassa foorumilla esim. polttomoottorin säätämisestä puutaheinää koska ainoa mitä osaan tehdä on säätää konetta yläneulasta lämpötilan mukaan  :grin:

245
HOKE: Jos ainoa kokemuksesi rata-autoissa on 10,5t koneesta niin ymmärrän harhaluulosi. Kirjoittamasi on kuitenkin täysin käsittämätöntä jos olet kokeillut ajaa esim. 4,5t moottorilla. Lyhyesti sanottuna C-arvo vaikuttaa, mitä suurempi arvo sitä paremmin akku pysyy samanlaisena erän loppuun asti. Vakioluokassa tuo ei näy niin paljon kuin viritetyssä.

246
AKKU LADATAAN AINA BALANSERIN KANSSA, EI IKINÄ ILMAN!

Ja noin muutenkin suosittelen paloturvallisempaa liitosta tuohon lataukseen, laita edes hauenlaukojen suojat päälle niin ei pääse lyömään oikosulkuun vahingossa.

247
Vapaa keskustelu / Vs: Se on sitten RC touhun loppu 2012!
« : 29.12.12 - klo: 07.50 »
Seuraavaa saadaankin sitten hetki odotella: 2020

...ja jos Venäjän presidenttiin on luottaminen niin siihen menee vielä 4,5 miljardia vuotta...

248
Vapaa keskustelu / Vs: omia koti sivuja.
« : 26.12.12 - klo: 16.38 »
Foorumin säännöt ainakin kannattaa lukea jos ei halua viettää seuraavaa viikkoa lomalla. Tuo lainausralli loppuu nyt, sallittakoon se ainoastaan kerran vuodessa BB-aiheessa  :police:

T: Ylläpito

249
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 23.12.12 - klo: 18.33 »
Futaban liittimessä on toisessa päässä ohjuri mikä estää kytkemästä sitä väärinpäin vastaanottimeen. Käytännössä tuosta Futabasta saa JR:n kun poistaa tuon ohjurin esim. mattopuukolla.

250
Harvan kisajärjestäjän kannattaa pitää noin pienelle kuskimäärälle kisoja, viime vuonnakin oli jo siinä rajoilla että kannattaako. Seuraavan kerran pääsee ajamaan mattoautoilla kisaa 13.1. Nokialla (kisakutsu) ja lisäksi Korian kisat tuplattiin eli 16.2. SM3 osakilpailun jälkeen ajetaan vielä seuraavana päivänä SM4 osakilpailu. Oulussa oli kyllä hyvät kisat, mutta tuntuu turhalta lähteä ajamaan 11 auton kisoihin - jospa pukilta toivoisin lisää kuskeja loppukauden kisoihin...

251
Alue 5 kerhokisat 13.1.2013

Tervetuloa kaikki rc-rata-autoilijat kilpailemaan Nokialle Tampereen UA:n järjestämään Alue 5 kerhokisaan sunnuntaina 13.1.2013!

 
LUOKAT

TSM-10
TSP-10
TSS-10
C-12
CS-12

 
KILPAILUN JOHTO

Kilpailun johtaja: Heikki Helin
Tuloslaskentapäällikkö: Pauli Helin


KILPAILUMAKSU

10 eur

 
SÄÄNNÖT

FTT-säännöt, renkaat Sweep 28, uusien kuskien kohdalla joustetaan säännöissä. Vakioluokkien moottorit 10,5t (TSP-10 ja CS-12) ja 17,5t (TSS-10): merkki vapaa, ennakot nollille säätimestä.

 
VASTUU

Jokainen kilpailee omalla vastuullaan ja sitoutuu noudattamaan kilpailun johdon antamia määräyksiä.

 
KILPAILUPAIKKA

Nokian Portti, osoite Pirkkalaistie 1, Nokia. Rata löytyy 4 kerroksesta, käynti radalle sisäpihan puolelta.

 
RATA

Neulahuopamattoa, 24*11m. Radan merkkaukseen käytetään muovista syöksytorvea ja mollia.


AIKATAULU

Vapaat harjoitukset klo 9-11
Aika-ajot klo 11-12
Finaalit klo 12-17
Palkintojenjako klo 17

Erän pituus touringautoilla 5 min ja mattoautoilla 8 min.

Aika-ajossa ajetaan parasta kierrosaikaa mikä määrittelee lähtöjärjestyksen ensimmäiseen finaaliin. Toisesta finaalista eteenpäin lähtöjärjestys on aina edellisen finaalin tulosten mukainen. Pisteitä jaetaan finaaleissa voittajalle 1, kakkoselle 2. jne. Finaaleita ajetaan 5 kpl joista 3 parhaan tulos lasketaan mukaan. Kilpailun voittaa vähiten pisteitä saanut kilpailija.

 
MUUTA

Kilpailupaikalla on sähköä varikkotoimintaa varten.
Ota mukaan omat pöydät, tuolit ja jatkojohdot.
Kilpailunjärjestäjällä on vuokrattavia pondereita, joiden vuokra on 5 euroa / kpl.

 
ILMOITTAUTUMINEN

Perjantaina 11.1.2013 klo 18 mennessä osoitteeseen heuli (at) kolumbus.fi

Ilmoittautuessasi lähetä seuraavat tiedot: luokka, nimi, seura (jos on), taajuus ja ponderinumero (jos on).

HUOM! Luokka ajetaan mikäli ilmoittautuneita on 3 tai enemmän. Jos ilmoittautuneita tulee yli 8 luokkaan ajetaan perinteisellä formaatilla: alkueriä 3 (paras tulos ratkaisee) ja finaaleja 3 (2 parasta lasketaan).

Tervetuloa!

252
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 20.12.12 - klo: 21.35 »
Muutaman minuutin lataa pienellä virralla niin pitäisi jännite nousta tyhjemmässäkin kennossa sen verran että pääsee lataamaan lipo-moodissa.

253
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 19.12.12 - klo: 19.19 »
Pienempiä lipoja ja lifejä löytyy myös ilman balanserijohtoja.

254
Vapaa keskustelu / Vs: MaailmanLoppu 2012
« : 19.12.12 - klo: 18.02 »
rcpoju rauhoittuu nyt hetkeksi vaikka loppu lähestyykin - muuten joudut viettämään viimeiset päivät jäähyllä.

255
AeroFinn: Aika harvassa moottorissa virtamäärää suoraan ilmoitetaan koska se riippuu niin monesta tekijästä, pieni takavetoinen 1:12 auto vie paljon vähemmän virtaa kuin iso 1:10 nelivetocorri vaikka niissä olisi täsmälleen samat sähköt. Jos joku arvio tuosta moottorista pitää heittää niin kannattaa valita yli 100A kestävä säädin ja akut.

256
Vapaa keskustelu / Vs: Gran Turismo 4
« : 19.12.12 - klo: 16.52 »
Aiheet yhdistetty ja rc jonne opettelee käyttämään hakua  :police:

T: Ylläpito

257
Radiokäyttöön soveltuu hyvin, 1:18 autoon tai muuhun enemmän virtaa haukkaavaan en laittaisi.

258
8C tarkoittaisi käytännössä sitä että radio imee patterit tyhjäksi alle 10 minuutissa. Omassa radiossa 1500 mAh lifet kestää monta monta monta tuntia...

259
Sähköjä miettiessä kaikki lähtee moottorin valinnasta. Se vie tietyn verran virtaa ja sen perusteella valitaan riittävän kestävät (ampeerimäärä) nopari ja akut, kannattaa ylimitoittaa reilusti niin välttyy ongelmilta.

Tuossa esim. yksi paketti sähköiksi corriin:
Moottoriksi: http://fi.eurorc.com/product/2146/hobbywing-xerun-3656sd-4000kv-sct
Säätimeksi: http://fi.eurorc.com/product/1607/hobbywing-xerun-sct-pro-esc-blue
Akuiksi: http://fi.eurorc.com/product/2672/gens-ace-7000mah-74v-50c-2s1p-hard-case-lipo-battery-pack

260
Sähköautot / Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« : 18.12.12 - klo: 16.45 »
Voidaan siivota, klikkaa ilmoita valvojalle linkkiä ja sinne selitykset - kiitos.

T: Ylläpito

261
4370kV*7,4V=32338rpm < 3300kV*11,1V=36630rpm eli 3S lipoilla menee kovempaa.

262
Xray / Vs: Team Xray T4
« : 11.12.12 - klo: 20.57 »
Nyt on ensimmäiset kisat takana T4:llä ja tässä setuppia millä ajoin: http://forum.teamxray.com/xform/index.php?act=view&ID=83&setup=t4

Ennen kisaa peloteltiin kovasti Tikkurilan kaatopidosta, mutta taisi profiilin muutos, imurointi ja ajosuunnan vaihto tehdä tehtävänsä. Osalla näytti olevan silti ongelmia kippaamisen kanssa, mutta oma auto ei kaatunut pidosta kertaakaan, kahdella renkaalla kyllä kävi jos liian terävästi käänsi mutkaan sisään. Vaikkei ihan Awesomatixin tasolle ole painopistettä saatu pudotettua, mutta perinteistä jousitusta käyttäviin verrattuna Xray kyllä on onnistunut loistavasti uuden auton kanssa.

263
Kiitos hienosti järjestetystä avauskisasta PKSRCA:lle! Kaikki toimi: kuulutus, tuomarointi, katsastus, buffetti jne. Jos jotain parannettavaa niin tulostaulun voisi viedä jatkossa lähemmäksi varikkoa, nyt se oli kauimmaisessa nurkassa korokkeen takana ja tilaa jäi aika vähän radan ja tulostaulun väliin.

Onnittelut Viljamille, Laurille ja Tomille voitoista sekä Joelille mahtavasta ajosta virissä. Oma ajo sujui muutamaa koomausta lukuunottamatta hyvin ja auto toimi erinomaisesti koko viikonlopun ajan Tikkurilassa vaikkei tullut treenattua kuin Nokialla tänä syksynä. Kuusankoskella jatketaan reilun kuukauden päästä!

264
Vapaa keskustelu / Vs: RC10.FI Joulupata
« : 07.12.12 - klo: 18.31 »
Edellisestä kerrasta onkin jo aikaa: http://rc10.fi/index.php?topic=5158.msg47622#msg47622

Osallistuttu hyvän asian puolesta!

265
Kilpailijoiden kanava / Vs: MYLAPS tiedote
« : 07.12.12 - klo: 18.10 »
Kannattaa muuten huomioida että pian myyntiin tulossa olevat RC4 ponderit toimivat vain RC4 dekoodereiden kanssa. Tällä hetkellä myynnissä olevat RC4 hybridit toimivat myös RC2 ja RC3 dekoodereiden kanssa eli kannattaa varmistaa tilausta tehdessä että löytyy sana HYBRID ponderista.

266
Kilpailijoiden kanava / Vs: MYLAPS tiedote
« : 07.12.12 - klo: 09.37 »
AMB20 on se vanha järjestelmä missä käytettiin ladattavia pondeita, goos taitaa tarkoittaa RC2:sta? Kaikki nykyiset AMB/Mylapsin ponderit toimivat RC2, RC3 ja RC4 dekoodereiden kanssa, mutta jotain on MRT mokannut kopionnissa kun Mylaps on pystynyt blokkaamaan kloonit pois RC4 järjestelmästä.

267
Kilpailijoiden kanava / Vs: MYLAPS tiedote
« : 06.12.12 - klo: 19.11 »
Soo: Ainakin Tampereella tuo vaihtotarjous nähtiin hyvänä panostuksena tulevaisuuteen. Jos olisi tiennyt tämän ongelman MRT:n pondereiden kanssa niin oltaisiin varmaankin mietitty asiaa uudelleen, mutta pääasiassa kerhon kuskeilla on AMB:n pondereita.

*HOKE*: Avausviestin alareunasta löytyy tykkää-nappi.

268
Kilpailijoiden kanava / Vs: MYLAPS tiedote
« : 06.12.12 - klo: 08.37 »
Mylaps RC4 pondereita saa esim. Hobbylinnasta, Power Racingiltä, Amainhobbiesista tai suoraan valmistajalta, jälkimmäiseltä tosin jos tilaa niin kannattaa ottaa kimpassa useamman kanssa kun postit ovat aika suolaisen hintaiset.

TamUA:n vanha RC2 dekooderi lähti "päivitykseen" ja tulee takaisin uutena RC4:nä. Katsotaan sitten kevään kisojen kanssa että millä dekooderilla kisat vedetään läpi, lainapondereita löytyy vanhemman mallista AMBrc:tä vielä reilu kymmenen.

269
Tulokset / Vs: M8 Argentiina 2012 MM-seuranta
« : 06.12.12 - klo: 08.30 »
Aihe jaettu kahteen osaan.

Jatketaan rengaskeskustelua kilpailijoiden kanavalla, keskitytään täällä kisan seuraamiseen.

T: Ylläpito

270
Kilpailijoiden kanava / Vs: M-8 yksityyppirenkaat?
« : 06.12.12 - klo: 08.27 »
Huutogrossin MM-kisoista lähtenyt rengaskeskustelu yhdistetty tähän aiheeseen.

T: Ylläpito

Sivuja: 1 ... 6 7 8 [9] 10 11 12 ... 111