Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - micsa.fi

Sivuja: 1 ... 6 7 8 [9] 10 11 12 ... 31
241
Sarjainfossa lukee tänä vuonna ja on lukenut jo monta vuotta, että kilpailut pyritään sovittamaan kello 09-18 haarukkaan. Tässä kohtaa ei siis selvästikään ole pyritty noudattamaan ohjeistusta. Kilpailun viimeinen lähtö päättyi aikataulun mukaan 17:06, joten sen perusteella tunnin siirrolla oltaisiin mahduttu ohjeistettuun aikahaarukkaan.

Niille, jotka tulevat paikalle kauempaa vasta kisa-aamuna, tuntia myöhäisempi aloitus tarkoittaa tunnin pidempiä yöunia ja huomattavasti turvallisempaa ajelua pimeillä ja liukkailla maanteillä.

242
Milläs sitä lähtis ekan version iskareita päivittelemään?
Losin omilla uudemmilla, vai onko paree siirtyä toisen merkin tuotteisiin?

3.0 version 22GenII iskarit on yhdet markkinoiden parhaista iskareista, niihin kannataa sijoittaa.

Noi Oskun linkkaamat 22-sarjan iskarit on varmasti huippuhyvät, mutta hinta huomioiden itse ehkä käyttäisin rahat tehokkaammin ja miettisin koko auton päivittämistä uudempaan versioon (v3) tai sitten Teknoon tai Durangoon. Jos sulla ei ole ennestään muita oleellisia optio-osia kuten säädettävät hinge pin -pidikkeet ja HD-diffit, niin joudut pistämään kyllä aika paljon isomman pinon rahaa verrattuna siihen että myyt v1:sen ja ostat v3:n.

243
Huh huh, viikonlopun LTCC oli kyllä parhaiten järkätty kisa johon olen 7-vuotisen kisaamisen aikana osallistunut!

- Huippupuitteet messuilla
- Rata oli huippuhyvä: hyvä, ajettava profiili, hyvä pito mutta ei kippailua
- Hyvät mekkaustilat, väljää ja paineilmaa saatavilla
- Katsojat otettu hyvin huomioon, katsomo ja katsojaoppaat
- Aikataulu piti hienosti
- Sujuvat katsastukset

Jos jotain parannettavaa jäi, niin ehkä voisi miettiä voisiko aikataulua sen verran venyttää/kiristää että kaikille saataisiin 3-kertaiset finaalit. Varsinkin stanun junnuille tämä on ensiarvoisen tärkeää.

t. Mikko / #24

244
Itse ymmärsin viime vuonna käyttöön otetun rengassäännön niin, että vanhoja renkaita voi käyttää vain siinä luokassa johon ne on leimattu. Eli virin renkaita ei voi siirtää porokisoihin.

Pentti korjatkoon luokkavastaavana jos olen väärässä.

Itse ajattelin asiaa lähestyä niin, että leimaan la-aamuna kaksi sarjaa renkaita. Jos toisia ei tarvita kisassa, niin jääpähän sitten treeneihin enemmän renkaita. Viritehoilla treenatessa ainakin Bunkkerin rata syö renkaita suht tehokkaasti, joten treenirenkaita tarvitaan joka tapauksessa.

245
Onko profiilia tarkoitus muuttaa sunnuntaille?

246
Samaa mieltä kun edelliset, olen ajanut viimeiset 5 vuotta lähes yksinomaan Turnigyn akuilla ja ei voi muuta kun kehua. Potkua piisaa ja hinta-laatu suhde aivan lyömätön.

247
Jos luin oikein, niin Sakarin kysymys taisi koskea alkueriä jotka on aina ne hankalampi tapaus. Finaaleissa ei kai ole mitään epäselvää.

Minusta olisi parempi, että alkuerissä annettaisiin tilaa aina nopeammalle autolle oli se sitten tuloksissa takana tai ei. Siitä on sekä ohittajalle että ohitettavalle hyötyä että se nopeampi auto häviää sieltä takakontista hiillostamasta. Sitä paitsi, kuljettajien on hyvin vaikea edes tietää kumpi on tuloksissa edellä kun kuulutuskäytännöt vaihtelee eri kilpailuissa paljon.

248
Team Durango / Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« : 08.10.16 - klo: 20.53 »
Kyllä, voimansiirto luistaa ajossa. Ei luista pienellä kaasulla mutta kun vähän antaa hanaa niin kuulee selvästi että luistaa. Renkaista kun pitää kiinni niin voima välittyy diffiboksin sisälle jonne se myös jää, jotenka pakko olla tossa kuuladiffissä vika vaikka oon sen avannu jo varmaan lähemmäs 100 kertaa. Kai se on taas avattava uudestaan. Onko siinä jotain kikkoja miten se pitää kasata? Aina rasvannut ne kuulat sun muut mitä siellä on.

Kannattaa suosiolla hommata ratasdiffi, säästät hermoja ja aikaa valtavasti. Sitä paitse see ratasdiffi toimii aivan loistavasti tässä autossa kuten lukuisat kisatulokset kertovat. Ratasdiffi ei edes vuoda kunhan korvaa paketissa mukana tulevat X-rengas tiivisteet Durangon punaisilla O-renkailla, tuotenumerot löytyy Durangon blogista vuosien takaa ja myös tämän foorumin DEX210-säikeestä.

Jos diffin vaihdon jälkeen vielä luistaa, niin sitten vika on slipperissa. Jos slipperin mutteri on jo todella tiukalla (ohjearvoon nähden), niin voi olla että luistopalat ovat niin ohuet että levyt ottaa spurriin kiinni.

249
Xray / Vs: Team Xray T4
« : 11.09.16 - klo: 22.58 »
Onko vieläkään mitään tarkempia tietoja 2017 mallista?

250
Samaan hengenvetoon ehdottaisin myös, että ohjeistoon kirjattaisiin joku järjestely, jolla varmistettaisiin että kisapaikalla on aina paikalla muutama ylimääräinen prostock-motti ja stanucombo saatavilla. Vastuu tästä voisi olla joko kisajärjestäjällä tai kyseisten tuotteiden maahantuojilla.



251
Itselleni turisti- ja formula on talvisarjoja, joten en toivo kesälle ulottuvaa sarjaa. Jos ajetaan poron kaverina sunnuntaisin, niin tällöin voisi varmaan olla poron kaltainen talvisarja. Toki varmaan porukassa on kuskeja jotka haluais ajaa formulaa myös kesäkisoissa.

Tärkeintä kuitenkin on että saadaan autoja runsaasti viivalle, muu on toissijaista. Heti Lahden kisasta alkaen.

252
Eilen Lavangossa kerrottiin että rata ei valmistu vielä tälle kesälle Vaasaan.

Juuri näin, Vaasassa ei päätöskisas ajeta. Sarjavastaava Kaitsu selvittelee mikäli päätöskisa voitaisiin ajaa muualla ja ilmoittelee varmaankin lähiaikoina.

253
Onkos oulun kisoista mitään selkoa? itselleni olisi pika puoliin erittäin tärkeä tietää tarkka ajankohta!

Sama toive täällä. Norweigianilla olisi taaa edukkaita lentolippuja tarjolla, mutta ne pitäis varata nyt.

254
Näin entisenä sarjakoordinaattorina keskustelua sivusta seuranneena en kyllä voi ymmärtää tätä purnausta jota Jyväskylän tuplakisa aiheuttaa. On erittäin hienoa että Jyväskylä ylipäätään suostuu järkkäämään Ulvilan korvaavan kisan sunnuntaina, kisojen järjestäminen ja toimitsijoiden löytäminen ei ole koskaan helppoa.

Radan osalta en olisi huolissani, Olen kisannut Jyskälässä parinakin vuonna sekä tuuppi- että nelkkucorrilla eikä rata mitenkään mahdoton ole. Täksi vuodeksi profiilia on vielä muutettu helpompaan suuntaan ja kiistanalainen 7-hyppyrisarja on historiaa.

Tuossa videoo vuoden 2012 skaboista:

http://www.youtube.com/playlist?list=PL43E277CF1B69CE69


255
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 12.08.16 - klo: 20.33 »
Millainen starttiboxi olisi hyvä TeamC T8 autolle... ehdotuksia otetaan vastaan?

Mulla on Bull X8:ssa (=T8 v3) Ultimate Racingin boksi käytössä, mutta uskoisin että mika tahansa yleiskäyttöinen 1/8 buggylle sopiva boksi käy. Kannattaa ostaa sellainen boksi johon saa varaosia.

256
Kiitos Rikun johtamalle Fullspeed RC:n toimitsijaporukalle hienosti vedetyistä kisoista!

Itse tykkäsin kovasti väljemmästä aikataulusta, jäipähän aikaa tuskailla moottorihuolien kanssa. Aikataulu on myös sikäli hyvä, että mikäli jatkossa eriä on enemmän (erityisesti sähköjä voisi olla paljon enemmänkin), niin aikataulun kierrosväli voidaan pitää edelleen samana.

Omat ajot meni alkuerien osalta suht OK, vauhti oli odotettua ja sain ehjiä 5minuuttisia ajettua nihkeästi toimineestä moottorista huolimatta. Semiin heitettiin varamotti paikalleen, joka toimikin huomattavasti paremmin (kiitokset Teemulle ja Joselle säätöavusta päivän aikana). Edes lämmittelyssä sateen jäljiltä liukkaaksi osoittautunut rata ei horjuttanut itseluottamusta, nyt oli tähtäin asetettu kuuden parhaan joukkoon ja pääfinaaliin. Noh, kuinkas käykään... ekalla kierroksella rollaus katolleen vikassa mutkassa ennen ajanottolinjaa ja kone vielä stumppaa siihen... siinä kun antaa puolitoista kierrosta muille etumatkaa niin noususta on turha haaveilla. Noh, vikaan kisaan uutta matoa koukkuun!


Alla epävirallinen sarjatilanne päivitettynä (Jukka julkaiskoon virallisen aikanaan). Sähköissä Lauri vei jo kansallisen sarjan mestaruuden, polttiksissa peli on kovasti auki ja useammalla kuskilla vielä mahikset mestaruuteen:

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1qnT-w_CMvHCideIfz3NjXurMfeLslNNbLujhZm_6eSk/edit?usp=sharing

257
Radiolaitteet / Vs: SANWA MT-4 & MT-4S
« : 01.08.16 - klo: 23.27 »
Mikä näistä kannataisi nyt ostaa bensa autolle?
MT-4S :ssä ja MT-S:ssä ei vissiin tule telemetriaantureita mukaan? toisin kuin MT-4 :ssä

MT-4 ja MT-4S ovat erinomaisia mankkoja, hinta-laatusuhde aivan huippuluokkaa. S-mallin parannuksista näytön taustavalo taitaa olla käytännössä merkityksellisin. Toisaalta vanhaa mallia (MT4) saattaa saada tosi edukkaasti kun varastot myydään loppuun.

MT-S:ssä ei ole kokemuksia.

258
Lisäksi kannattaisi pohtia sitä, että miksei lisäluokassa voitaisi ajaa myös sarjapisteistä. Kummasti motivoi ajamaan kaikki kisat, kun taistellaan myös sarjapisteistä. Jos lisäluokka olisi Formula ja se ajettaisiin sunnuntaisin poron kaverina, niin tällöin kannattaisi ajaa pelkkä talvisarja poron tapaan.

Sääntöjen yhtenäistäminen on hyvä idea. Ykstyyppisähköjä en kannata, porukalla on jo kirjava joukko säätimiä ja koneita joita kukaan ei varmasti lähde sääntöjen vuoksi vaihtamaan. Renkaat on vähän eri juttu, ne kuluu ja uusia joutuu hommaamaan varmasti. Joku formuloiden renkaita testannut voisi kertoa onko niissä oikeasti eroja?

259
Polttisautot / Vs: Shepherd Bull X8
« : 29.07.16 - klo: 10.07 »
Lainaus
Mäntinä olen käyttänyt lähes koko kauden 8x1.2 edessä ja 8x1.3 takana

Kenen valmistajan männät?

Itse porailin noi muistaakseni JQ:n männistä, kun niitä nyt sattui olemaan pakissa. Mikä tahansa 16mm mäntä käy.

260
Polttisautot / Vs: Shepherd Bull X8
« : 28.07.16 - klo: 20.09 »
Kausi alkaa kääntymään loppusuoralle ja Bullilla on nyt rullailtu noin 30 litraa, 4 kisaa ja lukemattomia treenejä.

Auto on erittäin kestävä, tähän mennessä mitään muoviosia (takasiipiä lukuunottamatta) en ole saanut rikki tai vaihtanut. Tukivarret, muoviset ohjauspalat ja spindle carrierit ovat hyvin kestäneet. Väljää on toki erityisesti takapäähän kertynyt, joten ennen seuraavaa kisaa auto vaatii kyllä huoltoa. Myös voimansiirto on pomminvarma, universal-tyyppiset vetarit ja kardaanit ovat kyllä huolettomia. Osa voimansiirron metalliosista (erityisesti kytkinkello ja etu/takadiffien ulostulot) ovat verrattain pehmeää materiaalia tai niiden karkaisu on tehty huonosti. Tästä johtuen ne kuluvat suht nopeasti. Olemme viime aikoina Harrin kanssa karkaisseet itse ulostuloja, ja tulokset näyttävät lupaavilta lisäten kulutuskestävyyttä.

Setuppipuolella suurin positiivinen löytö tuli heinäkuussa, kun testasin setuppia jossa etupää vetää takapäätä enemmän. Varsinaista overdrive-ratasta ei Bulliin (tai TeamC T8:iin) ole saatavilla, mutta laitoin eteen optiona saatavana olevan 13/43 välityksen ja jätin taakse alkuperäisen 10/43 -välityksen. Kytkinkellona tällöin 13 tai 14-piikkinen. Tämä tekee autosta selvästi helpomman ajaa, kun keula vetää auton suorassa mutkista ulos ilman pelkoa kiemurtelusta. Samalla autosta tulee hieman aliohjaava, jota olen kompensoinut taka-aurasta vähentämällä ja löysemmillä etujousilla. Ilmeisesti sama ilmiö on muissakin Losi-keulaisissa autoissa, ainakin moni Agama-kuski ajaa overdrivellä ja käsittääkseni JQ:n Yellow Editionissa moni käytti overdriveä.

Kannattaa huomioida, että auto on suunnitelty alkuperäiselle 10/43 perävälityksille jolloin kytkinkello on 15-17 piikkinen. 13-piikkisen kellon käyttäminen edellyttää että keskidiffin pidikkeestä dremelöi muovia pois, taka-jarrulevyä pienentää. Myös moottoripukin ruuvihahloja joutuu jatkamaan keskidiffin suuntaan.

Iskaripuolella kisa-auton bladder-kumit tuli leikeltyä ja iskareista tein emulsio-tyyppiset, ehkä niistä tuli hieman paremmat mutta tämän on enemmän mutu-tuntua kun faktaa. Mäntinä olen käyttänyt lähes koko kauden 8x1.2 edessä ja 8x1.3 takana.

Alla oleva setuppi on pääpiirteissään se jota suosittelen lähtösetupiksi. Jos tuntuu liian helpolta, taka-aurasta vähemmän, takaiskarit alhaalta ulompiin reikiin jne...

https://www.dropbox.com/s/gy93y0uo7be9n77/BullX8_setupsheet_Vantaa_overdrive_2016-07-13.pdf?dl=0

261
Onkos tämä FTT:n lisäluokka tarkentunut? Tolle Formulalle kannattaisi antaa varmaan toinen mahdollisuus, lisenssipakko pois samasn tapaan kuin viime talvena GT-12 luokassa ja ilmot kisoihin jotain helpompaa reittiä kuin Kitissä.

262
Onko toi OSPAn kisan ajankohta jo varmistunut?

263
RC Racing TV:n striimi on tällä hetkellä rikki, mutta ilmeisesti Joona oli kolmas ekassa finaalissa!

264
JQ Products / Vs: JQ Products
« : 26.07.16 - klo: 11.51 »
Ja ilmoa kehiin Lavangon SM-kisaan!

265
Viljami ajoi kolmanneksi. Tiukka viimeinen finaali, Viljami, Ronald ja Jilles ajoi nipussa pitkään, kunnes Jilles kolas Ronaldin ja helpotti Viljamin olotilaa ja tuli kakkoseksi viimeisessä finaalissa.

Upeaa ajoa Viljamilta, onnittelut! Mahtavaa katsottavaa noi finaalit, Viljamin auto on melkein koko ajan focuksessa ainakin RedRC:n videoilla.

Aake: jaetaanko noissa ETS-kisoissa mitään rangaistuksia? Varsinkin toi vika finaali oli aika sikailua Viljamin takana, tais joku vielä kuitata ja kolata toisen vikassa loivassa ennen maaliviivaa.

266
Vanhasta sotaratsusta tulee kolmosversio:

http://www.tlracing.com/Products/Default.aspx?ProdId=TLR03008

Ykkösversion omistaneena uudet iskarit eivät ainakaan voi olla huonommat kuin vanhat.

Tokkopa tästä mikään myyntimenestys ainakaan suomessa tulee, sen verran vahva asema Teknolla ja Durangolla on.

267
Onko kellään videoita kisoista?

268
Polttisrata on huippukunnossa, vain muutama sateen aiheuttama ura hankaloittamassa matkaa. Kannattaa käydä ajamassa ennen kuin viikonlopun sateet iskee uudelleen.

Kastelu kerran tunnissa rempan yllä olevien ohjeiden mukaan!

269
Onks porukkaa menos illaks? Vois tulla jos muitakin menossa ..

Keskiviikkona muutama 1/8 kuski tulossa radalle. Ei taida kuivua täksi illaksi varsinkin kun illalla voi tulla muutama tippa lisää ja lammikoita on viime yön jäljiltä runsaasti.

270
Päätimme juuri, että kilpailu aloitetaan aamulla klo 08 aikataulun mukaisesti. Rata on nyt ajokunnossa ja yöksi ei ole luvassa sateita. Huomiselle päivälle on merkittävä riski sateesta, mutta se ei ole varmaa.

Tervetuloa kisaamaan!

T. Mikko

Sivuja: 1 ... 6 7 8 [9] 10 11 12 ... 31