Kausi alkaa kääntymään loppusuoralle ja Bullilla on nyt rullailtu noin 30 litraa, 4 kisaa ja lukemattomia treenejä.
Auto on erittäin kestävä, tähän mennessä mitään muoviosia (takasiipiä lukuunottamatta) en ole saanut rikki tai vaihtanut. Tukivarret, muoviset ohjauspalat ja spindle carrierit ovat hyvin kestäneet. Väljää on toki erityisesti takapäähän kertynyt, joten ennen seuraavaa kisaa auto vaatii kyllä huoltoa. Myös voimansiirto on pomminvarma, universal-tyyppiset vetarit ja kardaanit ovat kyllä huolettomia. Osa voimansiirron metalliosista (erityisesti kytkinkello ja etu/takadiffien ulostulot) ovat verrattain pehmeää materiaalia tai niiden karkaisu on tehty huonosti. Tästä johtuen ne kuluvat suht nopeasti. Olemme viime aikoina Harrin kanssa karkaisseet itse ulostuloja, ja tulokset näyttävät lupaavilta lisäten kulutuskestävyyttä.
Setuppipuolella suurin positiivinen löytö tuli heinäkuussa, kun testasin setuppia jossa etupää vetää takapäätä enemmän. Varsinaista overdrive-ratasta ei Bulliin (tai TeamC T8:iin) ole saatavilla, mutta laitoin eteen optiona saatavana olevan 13/43 välityksen ja jätin taakse alkuperäisen 10/43 -välityksen. Kytkinkellona tällöin 13 tai 14-piikkinen. Tämä tekee autosta selvästi helpomman ajaa, kun keula vetää auton suorassa mutkista ulos ilman pelkoa kiemurtelusta. Samalla autosta tulee hieman aliohjaava, jota olen kompensoinut taka-aurasta vähentämällä ja löysemmillä etujousilla. Ilmeisesti sama ilmiö on muissakin Losi-keulaisissa autoissa, ainakin moni Agama-kuski ajaa overdrivellä ja käsittääkseni JQ:n Yellow Editionissa moni käytti overdriveä.
Kannattaa huomioida, että auto on suunnitelty alkuperäiselle 10/43 perävälityksille jolloin kytkinkello on 15-17 piikkinen. 13-piikkisen kellon käyttäminen edellyttää että keskidiffin pidikkeestä dremelöi muovia pois, taka-jarrulevyä pienentää. Myös moottoripukin ruuvihahloja joutuu jatkamaan keskidiffin suuntaan.
Iskaripuolella kisa-auton bladder-kumit tuli leikeltyä ja iskareista tein emulsio-tyyppiset, ehkä niistä tuli hieman paremmat mutta tämän on enemmän mutu-tuntua kun faktaa. Mäntinä olen käyttänyt lähes koko kauden 8x1.2 edessä ja 8x1.3 takana.
Alla oleva setuppi on pääpiirteissään se jota suosittelen lähtösetupiksi. Jos tuntuu liian helpolta, taka-aurasta vähemmän, takaiskarit alhaalta ulompiin reikiin jne...
https://www.dropbox.com/s/gy93y0uo7be9n77/BullX8_setupsheet_Vantaa_overdrive_2016-07-13.pdf?dl=0