Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Penguin

Sivuja: 1 ... 6 7 8 [9] 10 11 12 ... 84
241
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 15.01.11 - klo: 20.07 »
Jos auto on ostettu Suomesta, niin riippumatta Traxxasin näkemyksestä normaali tuotevastuu on voimassa ja tuollaisen noparin ja moottorin tulee kestää pidempään kuin kuukausi. Takuu ei siis rajoitu mihinkään kuukauteen, kun vaan pitää kiinni omista oikeuksistaan.

242
Sähköautot / Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« : 15.01.11 - klo: 20.04 »
Mitä merkitystä sillä on onko auto tehty sähköautoksi suoraan vai muutettu polttiksesta. Se ei tarkoita yhtään mitään kestävyyden osalta, mutta sen sijaan suunnittelussa voi olla monta kompromissia tuon polttiksesta muunnetun osalta kun sitä ei ole suunniteltu suoraan sähköille.

Joka tapauksessa vertailu SCRT10:n ja tuuppi-Slashin välillä on aika tavalla kahden erilaisen auton vertailua. Ehkä se suurin ero on siinä, että SCRT10 pohjautuu rakenteiltaan 1/8-kokoiseen krossiautoon skaalattuna pienemmäksi ja on kaikilta ominaisuuksiltaan kilpa-autoksi suunniteltu, kun Slash on tehty pihasuttailuauton (Stampede, Rustler) pohjalta ja hyvin paljon sellaisen osia käyttäen.

Kyllähän eroa on esim. vetopuolella materiaalien vahvuuksissa, niin ratastuksissa kuin akseleissakin.

Jos näiden kahden välillä miettii, niin ehkä pitäisi ensin miettiä haluaako neliveton vai takavedon ja valita sitten eri vaihtoehdoista sen mukaan. Tuuppeja on tarjolla paljon enemmän eri merkkejä, kun taas nelkkuja on vain kolme, joista kaksi (Hong Nor SCRT10 ja HoBao 10SC) on kilpa-autoiksi tehtyjä ja Slash 4x4 on selkeä pihasuttausauto.

Mitä tulee RTR tai ARTR  valintaan (kittiä ei ole), niin älä sitä Hong Norin RTR:ää osta. Radio siinä on kai kohtuullinen, mutta nopari ja moottori on halpaa kuraa. Mielummin ARTR eli ilman sähköjä, vaikka sille autolle voikin tulla vähän enemmän hintaa sillä tavalla, mutta saat kerralla kunnollista tavaraa ja toimivan auton. RTR-sähköt on yleensä rahan hukkaa.

243
Voisitteko suositella muutamia ulkomaisia netti-kauppoja joista voi turvallisesti ja edukkaasti tilata traxxas:n kitit ja tarvikkeet? (Hakua on jo käytetty...)

En tiedä tarkoititko kirjaimellisesti mitä kirjoitit, mutta Traxxasin autot myydään nykyisin kaikki RTR-versioina, eli kasaamattomia kittejä ei ole saatavana mistään. Viimeisin lähellekään sellainen on ollut Revo Platinum, jota myytiin rajoitettu erä pari vuotta sitten. Slash 4x4:stä on olemassa myös Platinum-versio, joka on enemmänkin ARTR eli siitä puuttuu radiot, akku ja laturi, mutta sekin on kasattu ja siinä on muut sähköt mukana.

Edellisten lisäksi myös Tower Hobbies ja A Main Hobbies ovat hyviä ostospaikkoja, etenkin silloin kun dollari on halpa.

244
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 15.01.11 - klo: 15.27 »
Samat kepit on Stampedessä, Rustlerissa, Banditissä, Slashissä, Slash 4x4:ssä, E/S/T-Maxxeissa ja Nitro Sportissa sekä tietty noissa uusissa Monster Jam Replica-autoissa, jotka todellisuudessa ovat Stampede eri korilla. Näissä kaikissa on kepeissä myös samat silikoniöljyt vakiona, kuten myös T-Maxxissa, E-Maxxissa, Revossa, E-Revossa, Jatossa, Summitissa, eri variaatioissa 1/16-kokoisia Traxxas-autoja ja mitä kaikkia noita nyt onkaan. Noissa ei sentään ihan kaikissa ole samoja keppejä, mutta ei Traxxasilla taida olla kuin kolmet erilaiset iskarit ja tasan yhdet öljyt kaikissa. Eri autoissa on sitten vähän eri jousia, joilla on tehty jotain pientä eroa noihin. No joo näistä Slashissäkin käytetyistä "fits all models" -kepeistä on alumiiniset Big Bore -versiot, mutta niissäkin on osin samat/vaihtokelpoiset osat keskenään.

Pihasuttaajan näkökulmasta tuo on kätevää, kun samat rojut käy noin moneen autoon, mutta onhan niissä autoissa sitä myöten aika paljon kompromissejä jouduttu tekemään.

245
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 15.01.11 - klo: 15.06 »
Ja kun laittaa lapaset alle ja painaa umpihankeen, niin tekee mieli ottaa jokainen diffi pois ja korvata spoolilla.

246
Sähköautot / Vs: EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« : 15.01.11 - klo: 15.05 »
SCRT10:llä eli nelkku-SC:llä kestää luukuttaa parikin tuntia putkeen ilman että lämmöt nouset niin paljon, että cutoff puuttuu peliin tuolla säätimellä. Toki välissä joutuu vaihtamaan akkua, mutta siinä ei kauan mene, eikä nopari paljon jäähdy. Näin puhaltimen kanssa ja ilman, tosin mielummin ajaa puhaltimen kanssa, jos vaikka säädin kestäisi siten vähän pidempään.

Kesällä kun oli 35°C lämmintä, eikä varjoa missään alkoi lämpö-cutoff iskeä päälle. Siihen auttoi kun vaihdettiin 40 x 40 mm puhallin. Iski se edelleen senkin jälkeen, mutta ei sentään 5 minuutin ajon jälkeen, vaan noin 15-20 minuutin jälkeen.

247
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 15.01.11 - klo: 14.57 »
Kun tuo Traxxasin wheelie bar mount hajoaa, mikä on vain ajan kysymys, niin ostat sitten tilalle RPM:n vastaavan, joka myös kestää ehjänä. Itse wheelie bar on edelleen sama Traxxasin osa, joka tuohon kiinnitetään.
  RPM wheelie bar / rear bumper mount (Stampede, Rustler, Bandit, Slash):
  - musta
  - sininen

Itselläni on eri autoissa ollut noita Traxxasin osia liki kymmenkunta ja jokainen niistä on ollut valmistusviallinen. Toisaalta osassa on myös suunnitteluvika ja kokonaisuudessaan hyviin autoihin on eksynyt luokattoman huono osa mukaan.

248
Sähköautot / Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« : 15.01.11 - klo: 14.47 »
Juu, ei siitä haittaa olisi, jos olisi valmiit venttiililliset männät. Tiedä sitten tekisikö se säätämisestä helpompaa, vai kävisikö siinä vain niin, että säädettävää olisi entistä enemmän.

249
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 14.01.11 - klo: 17.46 »
Tuolla on esimerkiksi käytetty 50wt edessä ja 60wt takana. " I fill the front shocks with 50wt shock fluid and the rears with 60wt shock fluid." Ei tuo nyt ainakaan mitään kovin löysää ole ja kyllä se lässikin ladulla pysyy vaikka iskarit eivät mitkään "tyhjät" putket olekaan. Niillä tehdaslitkuilla ei ole mitään tekemistä ajettavuuden kanssa, kun samat litkut tunkevat Traxxasilla autoon kuin autoon. Tuosta yllä linkitetystä ohjeestakin kannattaa huomata, että se on vain tietylle ajoalustalle, jousille, renkaille ja kuljettajalle. Toki siinä asiaa on, mutta pelkästään ajopaikan vaihtaminen voi tehdä nopeasta autosta hitaan ja helposti ajettavasta autosta vaikean ajettavan. Sama kun vaihtaa renkaat tai mitä tahansa muuta. Oleellista on oppia lukemaan sen auton käyttäytymistä ja säätämään sitä, jotta saa siitä mieleisensä alustalla kuin alustalla. Toki pelkkään pihasuttailuun riittää kun saa auton säädöt sopivaan kompromissiin ja tarkistaa aina ajon jälkeen, että kaikki on edelleen kunnossa.

250
Sähköautot / Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« : 14.01.11 - klo: 17.35 »
No eipä ole ainakaan vielä ollut mitään ongelmia noiden vakiona tulleiden aluiskareiden kanssa vaikka noi junnut painaakin menemään 100-200 kierrosta putkeen. Silloin kun muoviosat eivät anna periksi kiskopidolla, niin ajo-ominaisuudetkin pysyvät kierros toisensa jälkeen muuttumattomina.

251
Sähköautot / Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« : 14.01.11 - klo: 16.55 »
Juuri tuota meinaisin. Samalla saisi korjattua toisen ongelma eli jatkuvasti servo saverin varresta irtoavan linkkipallon, joka kiertyy irti. Sinullakin näyttää olevan läpiruuvi ja mutteri yläpuolella. Vakioylätukivarren kanssa tuollainen konstruktio ei ole mahdollinen.

Et sitten mitään pieniä iskareita olekaan laittanut autoon :)

252
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 14.01.11 - klo: 16.52 »
Sen akun eron huomaa parhaiten jossain radan hyppysuoralla, kun huonommalla akulla ei meinaa lyhyellä kiihdytyksellä mennä tuplat ja hyvällä menee triplatkin helposti. Siis silloin kun tarvitaan virtaa äkillisesti ja paljon, ilman että jännite putoaa akussa liikaa. Ainahan se putoaa, mutta siinä tulee se ero paljonko putoaa.

Pihasuttaajien kannattaa kysellä myös kisaajilta käytettyjä akkuja. Saa vielä todella hyviä akkuja varsin edulliseen hintaa, kun paras terä on akusta mennyt ja kisaaja on ollut "pakotettu" hankkimaan uudet. Toki kiinalaiset kilpailevat kovasti näiden kanssa, joten valinta ei aina ole niin helppo.

253
Sähköautot / Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« : 14.01.11 - klo: 16.34 »
Ei meinaa pysyä oikean puoleinen ylätukivarsi edessä paikallaan, kun ajaa myyrin vastapäivään kiertävällä radalla. Kovasta pidostahan tuo johtuu, mutta tiedä sitten pitäisikö tuo ylätukivarsi korvata vain linkillä, vai pitäisikö sen takimmainen kiinnitys korvata alumiiniosalla, vakio muovisen sijaan.

254
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 14.01.11 - klo: 02.53 »
Kyllä se noillakin kulkee, mutta hanki 30C tai 40C versiot, niin kulkee paremmin. Tuon 20C meinaa olla vähän alakanttiin ja jännite putoaa kovissa kiihdytyksissä turhan paljon.

255
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 12.01.11 - klo: 19.27 »
Öljyillä sitä pohjaamista kuuluu estää, eikä jousia kiristämällä. Kannattaa hankkia muutama pullo iskariöljyjä (esim. 30, 40, 50, 60 ja 70 wt) ja opetella oikeasti miten iskarin asennon, öljyjen ja jousien vaihtaminen vaikuttaa auton käytökseen ja mitä jousen esikiristyksellä saa aikaan. Tyypillinen virhe on nostaa maavaraa ja kiristää jousitusta niin, että autosta tulee kivireki. Ei varmasti pohjaa hypyistä alas tullessa, kun jousi ei mahdu painumaan kasaan enempää, mutta samalla ajo-ominaisuudet muuttuvat surkeiksi.

256
Yleinen keskustelu / Vs: Short Course autot
« : 11.01.11 - klo: 19.26 »
Jos nelkun ostat, niin älä tee sitä virhettä että ostaisit Traxxasin. Moni tuon valinnan tehnyt, on joutunut ostamaan lisäksi Hong Norin tai Hobaon, että on saanut toimivan auton, jolla voi halutessaan ajaa myös kilpaa. Toki siihen Traxxasin Slash 4x4:ään varmasti saa helpoiten varaosia, mutta siihen niitä tarvitseekin. Auton omasta aiheesta löytyy kirjoittamani yhteenveto aiheesta noin viikon takaa.

257
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 11.01.11 - klo: 18.56 »
Vaihtoehtoisesti voi tietty kokeilla ladata kennot yksitellen täyteen ja sitten katsoa pysyvätkö samassa, vai eivät.

258
Yleinen keskustelu / Vs: Short Course autot
« : 11.01.11 - klo: 09.56 »
Sitten markkinoiden parhaat SC iskarit jotka tulevat vakiona R-mallissa (ovh 301€)

mikäs noista tekee paremmat verrattuna vaikka honkkarin scrt10:ssä vakiona oleviin aluiskareihin?

259
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 10.01.11 - klo: 23.55 »
Mut silti harmittaa kun ei tullu 4wd hommattuu! :angry:

Usko vaikka huvikses, että viimeistään kesällä sua harmittais, jos olisit hankkinut nelkku-Slashin. Tuuppi on valmis suoraan paketista, nelkku pitää ensin rakentaa toimivaksi, kun Traxxas on säästänyt väärässä paikassa.

260
Traxxas / Vs: Traxxas Summit
« : 10.01.11 - klo: 23.51 »
Onhan tuota esim. Sabella myynnissä ja varastosaldo näyttää että löytyy kaupasta. Uskoisin löytyvän myös aika monesta muusta suomalaisesta kaupasta, jos ei hyllystä niin tilaamalla viikossa tai parissa. Ei tuo mihinkään ole poistumassa. Traxxasin autot eivät myynnistä noin vain katoa. Kehitystä malleihin voidaan tehdä ajan myötä, mutta aika vähissä on ne mallit, joiden valmistus on kokonaan lopetettu.

Tämä auto on hyvin pitkälle sama kuin E-Revo. Esimerkiksi mainitsemasi vaihteisto on sama molemmissa. Summitin laatikossa on kaksi vaihdetta vakiona ja servo vaihteen vaihtoon. E-Revoon tuon saa optio-osana vaihtamalla laatikon rattaita ja lisäämällä vaihdeservon. Optio-osia Traxxasin autoihin on saatavilla aivan älyttömät määrät erilaisia. Oikeastaan vain mielikuvitus rajoittaa mitä näihin on saatavilla. Kannattaa lukea myös E-Revo aihe, jos Summitista on kiinnostunut.

261
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: tcscrawlers.com
« : 10.01.11 - klo: 19.13 »
Kauankos olet niitä vastauksia odottanut?

262
Tuohon nettikauppojen pitämiseen auki tiedän ainakin yhden tapauksen, jossa kauppa ei toimi, vaan tilaukset katoavat, mutta kauppapaikan palvelun tarjoaja ei sitä toistuvista pyynnöistä huolimatta ole korjannut, eikä myöskään sulkenut. Siinä on kauppias puun ja kuoren välissä tuollaisessa tilanteessa.

Kotimaisten kauppojen osalta tilanne ei todellakaan ole kääntynyt ainakaan parempaan suuntaan viime vuoden aikana. Itsekin olen joutunut varmistamaan varaosien saannin hankkimalla itselle huomattavat varaosavarastot. Ei siksi ettei niitä RC-Garagelta saisi ihan kohtuullisesti edelleen, mutta kun jokin osa hajoaa ja huomenna pitäisi olla taas radalla, niin osan saaminen ensi viikolla ei auta. Osa kuin osa pitää löytyä itseltä ja vasta sen varaosan tilalle kysellään osia sitten garagesta. En mä mitään kauppaa pidä, mutta jos nyt jollain ihan akuutti tarve on CRT.5 tai SCRT10 osille, niin saa kysyä, aika todennäköisesti löytyy osa hyllystä.

263
Maksuautomaatista saa kuitin, löytyy samasta kompleksista.

Se maksuautomaatti ei toimi kaikkien pankkien asiakkaille, joten se ei ole mikään automaattinen ratkaisu. Toki täällä jo moni muitakin hyviä ratkaisuja on tullut.

264
Aika kovaa oletkin sitten lennättänyt, jos seinälle asti lensi. Ei kai tuosta nyt mitään pehmustettua rinkiä sentään tarvitse tehdä.

265
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 10.01.11 - klo: 14.10 »
Yksi ratkaisu on ainakin muiden autojen kanssa ollut viedä ne ulos hetkeksi ennenkuin lähtee ajamaan ja antaa auton osien lämpötilan laskea alle nollan. Näin lumi ei jäädy niin pahasti osiin kiinni. Toki tuota silti tapahtuu, kun liikkuvat osat lämpenevät ja sulattavat lunta, joka sitten jäätyy kiinni. Toisiin autoihin enemmän, toisiin vähemmän. Slash 4x4:n rakenteet on aika tiiviit, joten kun siellä ei hirveästi ole tyhjää tilaa, ei siellä ole tilaa lumellekaan. Laittamalla kurasuojat kaikkien tukivarsien etupuolelle kiinni, voi jonkin verran estää lumen ja jään kertymistä sekä edessä että takana. Ohjauslinkistö on myös ikävässä paikassa keräämässä lunta ja jäätä ja sitä voi koittaa suojata jotenkin samalla tavalla.

266
Polttisautot / Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« : 10.01.11 - klo: 09.41 »
Eikö tuo lienee Hong Norin käyttämä osanumero. Ofna/Jammin käyttävät omaa numerointiaan ja siksi lähes kaikille osille löytyy kaksi varaosanumeroa.

267
Eikö ihan tavallinen diffi tee saman, jos estää kelloa pyörimästä? :huh:

Tekee, mutta ainakaan itse en tiedä diffiä, jonka sisärattaat olisi laakeroidut ja laakeroimaton ei kauaa ehjänä kestä, noin käytettynä. Joku spider diffi vois kestää paremmin, jos löytyis sellainen, jossa ulostulot laakeroituja. Siinä kun muut sisärattaat kiertää sisällä eivätkä ole millään akselilla. Itsellä yksi sellainen, tosin käytössä, eikä siinäkään ulostuloilla laakereita.

268
Ei hajonnut kärry liian suuren jännitteen takia.

Niin, kun ei kulkenut lainkaan. Tarkoitin, että jos tuolla ei mikään suoja estäisi ajamista, niin tuskin kauan kestää. Tuollainen suoja on muuten hieno asia, kestää laitteet paljon kauemmin ehjänä.

269
Sähköautot / Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« : 09.01.11 - klo: 21.04 »
Millä diffi setupilla ? vai onko salaisuus :wink:

Taitaa olla 7-7-1 ja edestä porsi sen vetarin. Toki on ajettu muillakin diffilitkuilla samalla vetarilla jo viime keväästä asti ja paha sanoa milloin tuossa on jo alkanut olla vikaa. Todennäköisesti ei kuitenkaan kovin kauan. Toisessa autossa on sama setup, eikä löytynyt mitään vikaa kepeistä, vaikka siinä on ollut välillä jopa 500-500-10 setupit (ulkona, foffissa). (Lukujen yksikkö 1000 wt ja Ofnan silikoniöljyt)

270
Ei se liikaa virtaa "haista", se hajoaa siihen. Tuossa kuvaamassasi tilanteessa ei tosin ole edes kyse mistään virran määrästä, vaan liian korkeasta jännitteestä.

Sivuja: 1 ... 6 7 8 [9] 10 11 12 ... 84