Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - mof

Sivuja: 1 ... 6 7 8 [9] 10 11 12 ... 38
241
Mielestäni ihan ensisijaisen tärkeetä olisi tietää!

1. Kansainvälisten kilpailujen aikataulut MM,EM ja PM,kaikki luokat (milloin nämä tiedetään)?
2. AKK alaiset kilpailut (nämä järjesteltäsiin edellä mainittujen mukaan).
   Tämä osittain sotkee kalenteria,mut montako kilpailijaa löytyy jotka ajaa yli neljää
   luokkaa ja lisäksi käyvät MM,EM ja PM kisat läpi? Näiltä osin sitä päällekäisyyttä tulee.
   Siinä tulee myös valinta kysymys.
3. "Kerho kisat" muokkautusivat järjestäjien mukaan.
4. kilpailu kuukausia voisi myös miettiä luokittain. Eli kun on luokkia jota ajetaan
   pääsääntöisesti (sisällä ja ulkona) "porrastusta".

Tämä on vaan mielipiteeni.
   

Tässä lainaus sääntökeskustelusta:

Tässä ote EFRA:n sääntökirjasta, joka on yksi syy arvokisojen tarkkailuun kalenteria rakennettaessa.
Lainaus
3.2.10 A member Association cannot organize a National Championship race on the same days of a European Championship in the same class/section.

242
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 16.09.10 - klo: 14.02 »
Vois vähän pienempiäkin olla kuvat... kaikilla ei ole 30" näyttöä (eikä kyllä siihenkään sovi kokonaan zoomailematta).  :roll:

Minulla ainakin foorumi pienentää kuvat automaattisesti sopivan kokoisiksi? Ja kuten äsken mainittiin, nuo 1:8 pyörät on rumat slashissa..

Toki se pienentää, kunhan on ensin ladannut ne... pienemmät kuvat latautuvat nopeammin. Ja pointti oli, että ei tosiaankaan tarvitse noin isoja kuvia kun ovat isompia kuin mihin näytöt kykenee...

243
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 16.09.10 - klo: 10.12 »
Vois vähän pienempiäkin olla kuvat... kaikilla ei ole 30" näyttöä (eikä kyllä siihenkään sovi kokonaan zoomailematta).  :roll:

244
Sähköautot / Vs: X Factory X-6 Squared
« : 16.09.10 - klo: 07.54 »
onkos muut ajellu muilla ku asson iskareilla äxää? itse kokeilin nyt tamian trf iskareita ja ei ainakaan yhtään huonompi ollut  :smiley:

Ellen aivan väärin katsonut, niin Strömillä näytti olevan Yokomo big boret Vaasan kisassa.

245
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 15.09.10 - klo: 14.13 »
Eiku on ne varmaan samat korit joo. Tossa on jotku lässin etuvalot varmaan... Aika hyvältä näyttää kyllä.

Juu, erilailla leikattu vain ja paljon matalammalla. Tosiaan näyttäisi olevan ihan Slashin valotarrat tuossa punaisessa.

246
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 15.09.10 - klo: 11.46 »
Mikäs toi punanen kori on? RF:stä kuulemma ostettu, mutta ei näy nettisivuilla enkä prolinen mallistostakaan ton näköstä löytänyt http://www.nettimarkkina.com/2kpl-traxxas-slash-4x4-vxl/796612

Ja on tuo ihan hyvä servo, ehkä se toinen malli olis parempi mikä vääntää enemmän, mutta on hitaampi. Mutta ei tuostakaan ole valittamista.

Olisikohan http://www.racingfactory.fi/tuotteet/KORIT-JA-TARVIKKEET-Korit-ja-koritarvikkeet/3319-00-Proline-14RS-Clear-Body-108737

247
Tulokset / Vs: Tulokset Maastosarja 3
« : 12.09.10 - klo: 22.36 »
Pari kuvaa lisää

248
Tulokset / Vs: Tulokset Maastosarja 3
« : 12.09.10 - klo: 19.55 »
Sunnuntaina oli mukava sää.

249
Sähköautot / Vs: LRP blast tx 1/10 buggy / truggy
« : 11.09.10 - klo: 11.53 »
ajanu henkilköauton perässä :grin: :grin:

Onko henkilöauton mittarivirhe otettu huomioon?  :roll:

250
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 10.09.10 - klo: 21.43 »
Tulipa ostettua Graupner ultramat 14+ laturi, teenkö jotain väärin vai onko laturin näyttö p*skana kun laittaa piuhan seinään niin virrat lähtee päälle ja näyttöön syttyy taustavalo mutta näytössä ei lue mitään? Napeista kun painelee niin piippailee kyllä mutta vähän hankalaa toimia kun näytössä ei lue mitään..

edit: Ei varmaan kuulu asiaan että laturin sisällä joku helisee kun heiluttelee? :grin: Voi v*ttu että vaikuttaa taas laatuvehkeeltä...tää on tätä nykyaikaa.

Jos sisällä joku helisee niin taitaa olla kokenut kovia jossain matkan varrella. Tai ainakaan yksikään 14+ jonka itse olen nähnyt ei ole helissyt...

251
Yleinen keskustelu / Vs: 5 v. pojalle radio ohjattava
« : 10.09.10 - klo: 15.32 »
Jos pihasuttailuun tulee niin parhaat vaihtoehdot on traxxaksen tuuppi mallit eli: Slash, Stampede ja Rustler. Uusin slash 4x4 ei ole aloittelijalle täysin paras auto kun ei voi väittää out of box huolto vapaaksi. Sen sijaan noille tuupeille ei käytännössä tartte tehdä mitään. Joka rako on suojattu jotta ajoon vaan.

Noissa mainituissa tuuppimalleissa pääsee kiviä ja muuta roskaa spurrin/pinjonin seuraksi takavetarin vieressä olevasta suojakuoren reiästä. Se kannattaa joko itse teippailla umpeen, tai ostaa vaikkapa RPM:n suoja tilalle jossa tuota reikää ei ole. Säästänee aika paljon spurrien vaihdoiltakin...

252
Sähköautot / Vs: LRP blast tx 1/10 buggy / truggy
« : 09.09.10 - klo: 09.24 »

Kyllä HB:n vanteet sopii. Pitää vaan jättää renkaiden mutterit kiristämättä ihan "pohjaan saakka" koska alkuperäinen hex pala on hieman liian matala noille vanteille.

Onko tuo nyt kovin toimiva neuvo? Onhan se tietysti kiva kun renkaat irtoaa kesken kisan...

No mutta kun näin se vaan on tuon Blastin kanssa, ei noita renkaita voi kiristää kireimmilleen, muuten ei pyöri renkaat.
Ja hyvin on pysyny renkaat kiinni, nuo nylokit taitaa olla ainoat laadukkaat osat tässä autossa..  :grin:

Eiköhän sitä kuitenkin kannattaisi vaikka tunkea väliin sopiva prikka/shimmi että saisi kiristettyä renkaat paikoilleen... Tai sitten katsoo toisenmalliset vanteet.

253
Sähköautot / Vs: LRP blast tx 1/10 buggy / truggy
« : 09.09.10 - klo: 08.19 »

Kyllä HB:n vanteet sopii. Pitää vaan jättää renkaiden mutterit kiristämättä ihan "pohjaan saakka" koska alkuperäinen hex pala on hieman liian matala noille vanteille.

Onko tuo nyt kovin toimiva neuvo? Onhan se tietysti kiva kun renkaat irtoaa kesken kisan...

254
Sähköautot / Vs: caster racing sk10 pro 1/10 4wd buggy
« : 09.09.10 - klo: 07.32 »
nimihomma näyttää olevan epäselvä. jenkeissä joku sniper 10 buggy, itämaissa saku 10 buggy joista tulee lyhennys s10b. Siivessä tosin lukee sk-10 ja answer rc:n sivuilla. onkohan tuo joku työnimike. No oli miten oli, eiköhän se selviä  :grin:

Sitten pitää vielä ottaa huomioon että siitä on myös se muovinen versio, joka on mahdollisesti yksi noista nimistä, eipä tuolle varmasti muuten useita nimiä tule...

Tässä muuten kuva tuosta Caster Racingin 1:18 pro mallista



Ja olen tosiaan varma että noissa yksissä kuvissa on tämä rtr-malli:


255
Sähköautot / Vs: caster racing sk10 pro 1/10 4wd buggy
« : 08.09.10 - klo: 19.36 »
Tarkoitaiskohan toi halpa alle hinta just tästä muoviversiosta, jossa ei ole cnc-osia :roll:
Pro malli joka on puskettu cnc-osia täyteen olisi sitten hieman kalliimpi. Asia selviää varmasti lähi viikkoina, kun uusi Suomalainen kauppias saa autoja myyntiin.



Taitaa olla väärän auton kuvia, nuo näyttää tuolta caster racingin 1:18 autolta (josta muuten myös on vastaava aluuminiversio olemassa...)

Tuossa hinta linkissä löytyy nuo yllä olevat kuvat sivun alaosasta:

http://casterracingusa.com/product.php?productid=723&cat=1&page=1

450 dollaria...

Ja casterin edustaja sanoo rc/techin sivuilla näin

Lainaus
Pro kit will have an introductory street price of $349.95

Ja briteissä näyttää olevan 229 puntaa. eli alle kolmesataa tulee varmaan olemaan euroissa.

siinäpä se hinta



Juu mutta veikkaan että ne on tuolla answer-rc:lläkin väärin ne kuvat.

256
Sähköautot / Vs: caster racing sk10 pro 1/10 4wd buggy
« : 08.09.10 - klo: 15.46 »
Tarkoitaiskohan toi halpa alle hinta just tästä muoviversiosta, jossa ei ole cnc-osia :roll:
Pro malli joka on puskettu cnc-osia täyteen olisi sitten hieman kalliimpi. Asia selviää varmasti lähi viikkoina, kun uusi Suomalainen kauppias saa autoja myyntiin.





Taitaa olla väärän auton kuvia, nuo näyttää tuolta caster racingin 1:18 autolta (josta muuten myös on vastaava aluuminiversio olemassa...)

257
Sähköautot / Vs: caster racing sk10 pro 1/10 4wd buggy
« : 08.09.10 - klo: 14.29 »
Samoja osia muotiltaan tai ihan pikkasen fiksattu:
Moottoripukki
Ohjaus
Casterpalat
c-palat
akun kiinnitys
etu bulkki
hinge pinnien kiinnitykset ja "kortsut" sisällä
slipperin kiinnityslevy
korin kiinnitys "tapit"
servon kiinnitykset
hexit
etulevy hinge piennien kiinnitykseen
pohjalevy

Sama idea, mutta fiksattu vähän enemmän:
boksin kuoret
iskarin tuet
sisäpuolen camber linkkien kiinnitys palat
siipi teline

No jäihin siellä vielä joku osa, joka ei olis samaa tai hyvin lähelle...   :wink:

Lähinnä itse kiinnitin huomiota että:

- C-palat on erilaiset
- takahubit on erilaiset (casterissa ei säätömahdollisuutta ylälinkin kiinnitykselle)
- takaiskarit on takana, D4:ssä tukivarsien edessä
- tukivarret erilaiset

Toki jos pienet erot sallitaan, niin loppujen lopuksi aika monikin auto on samanlainen kuin joku toinen.

Autojen geometriaeroista en osaa kuvien perusteella sen tarkemmin sanoa...

258
Sähköautot / Vs: caster racing sk10 pro 1/10 4wd buggy
« : 08.09.10 - klo: 14.14 »
Toivottavasti mukana tuleva (olettaisin että tulee) kori ei ole yhtä ruma kuin tuossa RTR-mallissa, joka ei ainakaan omaa silmää miellytä lainkaan:


259
Sähköautot / Vs: caster racing sk10 pro 1/10 4wd buggy
« : 08.09.10 - klo: 13.36 »
Uskoisin, että on sattumaa. Tuskin kukaan pelkkien ratasdiffien takia on Durangoa ostanut.

Kyllä täällä painaa vaakakupissa myös diffit, kuuladiffillistä nelkkua ei enään hankita edellä mainituista syistä. Tuuppikrossi ja tasamaan autot on asia erikseen.

Ja kyllä, kuuladiffi tekee autosta huonomman mun näkemyksen mukaan, se on monesti auton heikoin lenkki siitä syystä että se vaatii paljon huoltoa toimiakseen kunnolla.

Mutta, jos tykkää rukkailla nelkkujen kuuladiffejä niin se heille suotakoot :wink:

Niin no sanoinkin että voihan se jollekulle olla kriteeri, mutta ei se ole sitä kaikille...

260
Sähköautot / Vs: caster racing sk10 pro 1/10 4wd buggy
« : 08.09.10 - klo: 13.23 »
briteissä 229 puntaa eli noin 280 €

Ketkäs noita sm:iä hallitsi ennen ratasdiffejä? Ei kai vaan olis ollu samat heput? Ettei vaan olis enempi ajotaidoista kiinni  :wink:

Itseä kiinnostaa juurikin se pointti että auto on ilmeisesti kestävä. mutta sen näkee sitten.

Onko linkkiä tms tuosta brittien hinnasta? On niin iso hintaero tuohon casterin hintaan (ja vieläpä siellä mainostettiin normihinnaksi 599), että melkein kuvittelisin tuon 229 puntaa olevan se muovinen rtr-paketti... tai sitten on vaan todella halpa hinta verrattuna tuohon casterin hintaan.

261
Sähköautot / Vs: caster racing sk10 pro 1/10 4wd buggy
« : 08.09.10 - klo: 13.21 »
Ratasdiffin helppous/toimivuus/säädettävyys on se must juttu kuuladiffien rukkaamiseen kyllästyneillä, ei se millä jätkät vetää maailmalla kovaa. Mitä enemmän painoa/tehoa, sitä kovempaa kyytiä kuuladiffit saa ja sitä useammin niitä joutuu huoltamaan. Kuuladiffit krosseissa kuuluu siihen aikakauteen kun ajettiin peltikennoilla ja hiilivoimaloilla.

Kuvia kun katselin niin olisi voinut samalla tehdä tukivarsiin säädettävät ulosjoustot.

PS: Jos en väärin muista niin viime kevään Espoon vikassa sisäkisassa kolmidiffinen proto dominoi aika suuresti koko kilpailun ajan joten en yhtään aliarvioisi kolmidiffisten nopeutta pienemmillä/tasaisemmilla paanoilla.

Olettaisin, että sama kuski ajaisi samalla radalla lujaa myös toisella autolla. Tuo protohan on melko painava, ja esim briteissä tuntuu painavat autot olevan suosiossa kun on suuri pito.

Ja toisaalta EM-kisoja dominoitiin hihnavedolla ja kuuladiffeillä... :)

Enkä ainakaan itse edelleenkään sano, että ratasdiffi olisi huonompi tai parempi, vaan että jos sitä ratasdiffiä ei ole, niin ei se välttämättä tee autosta huonompaa (vaikka sitten joku haluaisikin mieluummin ratasdiffit ja sen takia ei sitten kuuladiffillistä halua).

Ainakin ensi kesänä Vaasan MM-kisoissa nähtäneen, että millaisilla autoilla tänä päivänä ajetaan lujaa...

262
Sähköautot / Vs: caster racing sk10 pro 1/10 4wd buggy
« : 08.09.10 - klo: 13.17 »
Samat kaverit siellä joka tapauksessa olisi, mutta onko se sitten sattumaa että niin moni parempi kuski on vaihtanut ratasdiffilliseen?

Kun ne nyt on kerran todistettu yhtä nopeiksi, mutta ovat huomattavasti huoltovapaampia, niin miksi ei?

Ei kai kukaan olekaan sanonut että ei voisi ratasdiffillinen olla, mutta ei se myöskään tee autosta sen huonompaa jos siinä ei ratasdiffejä ole.

Uskoisin, että on sattumaa. Tuskin kukaan pelkkien ratasdiffien takia on Durangoa ostanut.

264
Sähköautot / Vs: caster racing sk10 pro 1/10 4wd buggy
« : 08.09.10 - klo: 13.03 »
Kahdessa ekassa kisassa tällä kaudella on ollut.
EDIT: Jyväskylässä 1-7 sijat ratasdiffi autoille ja Salossa sijat 1-4 ratasdiffiautoille.  :mrgreen:
EDIT2 Ja jos puhutaan vielä erikseen rataskeskidiffi autoista, niin luvut on vielä tyrmäävämpiä: Jyväskylässä oli yksi sellainen auto ja se voitti sekä Salossa oli kaksi sellaista ja ne otti sijat 1-2... No homma kyllä tasottuu tän osalta kahdessa seuraavassa kisassa, kun radat sähkökymppi ratoja...  :wink:



Pitää ottaa huomioon, että nuo kisat ovat olleet sikäli poikkeukselliset, että niitä ei ole ajettu kymppikrossiradoilla vaan m8 (kuten mainitsitkin). Ja kuskitkin vaikuttaa, ja jos nyt voittajista puhutaan niin Jose nyt ei hitaimmasta päästä ole kuskina, vaikka olisi ajanut kuuladiffeillä ja ilman keskidiffiä... ;)

Oman käsitykseen mukaan missään muualla ei Durangoilla ole erityisesti dominoitu.

Esim EM-kisoissa ei Hupo kerinnyt ratasdiffeillä top3:een, vaan kärjessä oltiin kuuladiffeillä. Eli mitenkään ylivoimaisesti paremmat (mutta ei toki välttämättä huonommatkaan) ne ratasdiffit ole.

Samoin kuuladiffeillä ollaan oltu kärjessä myös useimmissa muissa isoissa kisoissa, kuten esim ROAR nationals tms.

Vastaavasti TRF502:een on myös tulossa ihan kuuladiffit, ei ratasdiffejä... mikäli se mihinkään liittyy.

265
Sähköautot / Vs: caster racing sk10 pro 1/10 4wd buggy
« : 08.09.10 - klo: 12.20 »
On kyllä selkeesti kymppikrossarit menossa oikeeseen suuntaan. Mutta miksi kuuladiffit?

Ratasdiffit ja optiona keskidiffi niin olisi oikeesti varteenotettava.

Vai onko siinä tosiaan jo tehtaalta ihan diffi eikä pelkästään slipperi keskellä?
5. Adjustable Slipper Clutch for Center Diff.

Onko ratasdiffit olleet kisoissa jotenkin ylivoimaisia verrattuna kuuladiffeihin? Ei omasta mielestäni. Joten miksi sellaiset pitäisi jokaisessa autossa olla?

Ja onhan tuohon alumiinia saatu reilusti verrattuna siihen perusmalliin joka on muovinen, mutta eipä se alumiini takaa suorituskykyä myöskään, muovisilla ja hiilikuituisilla mennään edelleen myös kovaa, enkä usko että tuo Caster mitenkään erikoinen suorituskyvyltään on...

266
Sähköautot / Vs: caster racing sk10 pro 1/10 4wd buggy
« : 08.09.10 - klo: 12.13 »
Siis miltä osin tuo alumiinihässäkkä näyttää jonkun mielestä D4:ltä?


Caster


HB D4

267
Team Associated / Vs: Asso RC18 keskustelu ja kuvat.
« : 08.09.10 - klo: 09.24 »
Kun tuon asson osto nyt himottaisi niin kumpi kannattaisi ostaa tuo hihna- vai kardaanivetoinen malli? :huh:


Uudempi malli. Eli hihnavetoinen.

268
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 05.09.10 - klo: 17.42 »
Kummilla akuilla on enemmän tehoa rinnan kytkettynä? Zippy flightmax 1800 3s 20c ja Turnigy 2200 2s 30c akuilla ?
3S:llä saa enemmän tehoa mikäli nopeudensäädin ja moottori kestää moisen.
Jos nimellisarvoilla lasketaan yhdelle akulle:
3S 1800 mAh 20C antaa nimellisesi 11,1 volttia ja jatkuva virrankesto 36 ampeeria = 399,6 wattia.
2S 2200 mAh 30C antaa nimellisesti 7,4 volttia ja jatkuva virrankesto 66 ampeeria = 488,4 wattia, eli n. 22 % enemmän tehoa.

Jos palikat kestää isompaa virtaa, niin tässä tapauksessa 2S teoriassa voisi antaa enempi tehoa ulos, mutta myös häviöt sotkee kuvioita. Kone kiertää 3S:llä enemmän, mikä pitää toki kompensoida välityssuhteilla. Noita akkuja tosin näkee pääsääntöisesti pienissä autoissa, joissa noparit ei kestä kyseisen 2S-lipon laskentaesimerkissä käytettyä 66 ampeerin jatkuvaa virtaa, eli 3S käytännössä antaa kovemmat kyydit noparin rajoituksen takia.

Kysyjä kuitenkin kysyi kahden akun rinnankytkennästä. Tällöin virrat voi tuplata (teoriassa), jolloin 3S:llä irtoaa yli 70 ampeeria ja 2S:llä yli 130A. Jotta tuohon yli 130 ampeeriin päästään, vaaditaan jo melkoiset muutkin palikat, kun taas 3S:llä virtamäärä on huomattavasti pienempi. Kun kapasiteetit ovat noin pienet, oletin suoraan, ettei kyseessä ole mikään 1:8 tms kokoluokan laite vaan esim 1:16 E-revo.

On siis todennäköisempää, että 3S:llä saa enemmän tehoa, vaikka teoriassa tuolla 2S:llä olisikin mahdollisuus suurempaan tehoon.

269
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 05.09.10 - klo: 10.22 »
Kummilla akuilla on enemmän tehoa rinnan kytkettynä? Zippy flightmax 1800 3s 20c ja Turnigy 2200 2s 30c akuilla ?



3S:llä saa enemmän tehoa mikäli nopeudensäädin ja moottori kestää moisen.

270
Sähköautot / Vs: LRP blast tx 1/10 buggy / truggy
« : 04.09.10 - klo: 12.28 »
Itsellä ei ole kokemuksia nosramista, mutta lrp:n nopareita kaksi palanut ja yksi motti leiponut, kummastakin noparista sensoripiirilevy kärventynyt, moottori lakkasi vaan toimimasta radalla :shock:

Oot uittanu niitä vedessä?  :huh:

Sivuja: 1 ... 6 7 8 [9] 10 11 12 ... 38