Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - hukka

Sivuja: 1 ... 6 7 8 [9] 10 11 12 ... 17
241
Ei tartte mennä mihinkään. On yksinkertaisempaa vaan asettaa liittymälle telemarkkinointikielto. Onnistuu soittamalla 0600 13404 (0.39 + pvm).
Muutama päivä menee, kun tieto päivittyy ja sen jälkeen ei puhelimyyjät kiusaa. Ja jos kiusaa, voi sanoa että ei osta mitään yrityksiltä, jotka eivät kunnoita markkinointikieltoa.

242
Traxxas Stampedestä lopetti Velineon 3500 kone yhteistyön. Välillä vetää hetken, mutta suurimmaksi osaksi vaan hiljaa sirittelee, eikä pyöri.
Taisi lähteä roottorinakseli irti nyt minultakin, ihan kyseisen koneen tyyppivika taitaa olla.

Älä heitä roottoria mäkeen, korjataan :cool:
Ramilla pitäisi olla litkua jäljellä.

En tietenkään heitä pois konetta, tai edes kahden kiinakoneen hintaista roottoria.

Ei kuitenkaan ollu akseli irti, vaan kone täynnä hiekkaa ja vettä. Samalla lailla siritteli. Mutta taas toimii.
Liimataan sitten seuraava :)

243
Vapaa keskustelu / Vs: Mikä ilahduttaa tänään?
« : 21.07.11 - klo: 11.59 »
Ei ollukkaan Speden Velineon kone mennny särki. Oli vissiin vaan pojat unohtanu kertoo saimaan pohja-ajoista.
Hiekka vesi velli kun saatiin koneen sisältä pois, toimii taas.

244
Vapaa keskustelu / Re: Mikä ilahduttaa tänään?
« : 21.07.11 - klo: 10.19 »
Ilahduttaa kun tuli hankittua tuo Axial SCX10. Siinä on auto, jota ei tartte olla kokoajan ropaamassa ja korjaamassa. Voi vaan ajella ja ajon jälkeen vähän putsailla, jos sitäkään. Ja hyviä ajopaikkoja riittää.
On siitä hitaudesta etunsa :)

245
Yleinen keskustelu / Re: Uusi RC-nettikauppa.
« : 20.07.11 - klo: 22.55 »
Näemmä näin kävi. Mutta ei hyvä aihe muutamassa vuodessa pilaannu. Eikä aina tartte uusia tehdä.

Täällä metsän keskellä liikkuu tuo data niin rivakasti (noin 2kbps), niin ei oikeesti jaksa odottaa että koko sivu lataantuisi. Voi jotain pieniä yksityskohtia jäädä joskus huomaamatta.

No meni OT:n puolelle ja takaisin asiaan. Eli onko kauppaa lappeenrannassa, mikkelikin käy?

246
Yleinen keskustelu / Vs: Uusi RC-nettikauppa.
« : 20.07.11 - klo: 22.23 »
Perustan kyllä Lappeenrantaan rc-kaupan, kun saan kouluni käytyä.
Joko on kauppa pystyssä? Tai onko Lappeenrannassa joku RC-kauppa?
Tuli yllättävä tarve moottorille.

247
Hartmittaa, kun ei ikinä ole aikaa tai mahdollisuutta kesällä ajella ulkoradalla. Se kuitenkin on tämän harrastuksen juttu ja kaikki muu on oikeesti korviketta.

248
Traxxas Stampedestä lopetti Velineon 3500 kone yhteistyön. Välillä vetää hetken, mutta suurimmaksi osaksi vaan hiljaa sirittelee, eikä pyöri.
Taisi lähteä roottorinakseli irti nyt minultakin, ihan kyseisen koneen tyyppivika taitaa olla.

249
Traxxas / Re: Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 19.07.11 - klo: 17.40 »
Kovin nihkeesti ihmiset suhtautuu näihin traxxaksen gigasiin, varsin toimia laitteita
Ja piha rälläyksessä menee mielestäni varsin hyvin.
Eikös nuissa ollu käännön rajotinkin, ainaki joku köyhänmiehen epa.
Koskaan en ole hyvän ohjaimen päälle tajannut, tai sitten ei vaan ole sattunut koskaan kohdalle. Minusta tuo Traxxasin giganen on ihan passeli, istuu käteen kivasti. Paitti se menu - set - multi nappula säätö systeemi on aivan syvältä. Ihan vaan potikat peliin, olisi parempi perus ohjaimeen.
Mutta hakkaa nuo ainakin Acoms Technisport gigasen ohaimen menne tullen. On pienempi, kevyempi, helpompi, pidempi kantama ja patterit kestää tosi pitkään.

250
Traxxas / Re: Traxxas Slash 4x4
« : 16.07.11 - klo: 23.09 »
Sellasia se takavedot on, tosi hellästi on kaasua annettava tuon tehosen koneen kanssa. Varsinkin kun kysymyksessä on auto, jolla on painopiste aivan liian edessä tuupiksi.
Tuolla on hyvä treenata - sillä kun pääsee kovaa on jo aika hyvä.

251
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 16.07.11 - klo: 08.17 »
Sinitarralukko on hyvä. Sitä voi myös vähän pehmentää laittamalla sekaan muutaman tipan silikoonirasvaa tai diffiöljyä. Hetken kun ajelee, myllääntyvät todella paksuksi tahnaksi.

Tulee varsin mielyttävä, ei ihan täyslukko, joka antaa auton kääntyä vähän paremmin. Mutta varmasti vetää molemilla pyörillä.

252
Traxxas / Re: Traxxas Slash 4x4
« : 13.07.11 - klo: 14.11 »
Ainakaan niitä auton mukana tulevia kuusiokoloavaimia ei kannata yhtään käyttää, tulee vaan paha mieli ja pyöreitä ruuveja.

Traxxasin oman avaimen pyöristämä ruuvi lähti vielä hienosti auki kunnon työkalulla.

Voit myös koittaa lämmittää pinioinia, saattaa auttaa paljonkin. Ratas vähän lämpölaajenee ja mahdollinen ruuvilukite pehmenee.

253
Ovaalin puutteessa voi vaikka käydä ajamassa ympyräristetystä ympäri. On yllättävän hauskaa touhua painaa kovaa pienessä linkussa jatkuvasti spinnauksen rajoilla. "Tyhjiä" ympyröitähän kesäöinä riittää.

Tässä siis esimerkkiä Espoolaisesta parkkis-suttauksesta, Ikean ympyrässä (pahoittelen videoiden heikkoa laatua, mutta eiköhön niistä ajatus selviä)

http://youtu.be/_VJfmLrSG5c
http://youtu.be/jWcNGqq7smo

254
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 12.07.11 - klo: 23.02 »
Pienemmällä spurrilla
 - menee kovempaa
 - kiihtyy hitaammin
 - moottori/nopari lämpenee enemmän (poikkeuksiakin on, mutta pääsääntöisesti näin)

Tuolla kahdella hampaalla ei spurrissa ole kovin suurta merkitystä auton käyttäytymiseen. Mutta tuo 52 piikkinen spurri ei ole yhtä vikaantumis arka pohjaan tulevasta "paukusta", koska on vähän pienempi kuin se vakio 54 ja mahtuu pyörimään, vaikka taka bulkhead vähän antaa periksi ja tulee millin tai kaksi siäänpäin hetkeksi kiveen ajossa tai vastaavassa tilanteessa. Vakio spurrista onn aika helposti 3-5 hammasta lytyssä kun taräyttää vähän vauhdikaammin kiven tai kanttarin yli.

255
RC-kerhot ja -radat / Re: Short Course -rata Espoossa
« : 10.07.11 - klo: 21.19 »
Yritän myös päästä ainakin piipahtamaan paikalla ja osallistumaan niihin vaarallisennäköisiin tilanteisiin, vautia ei ehkä löydy. Koska on ollut ongelmia pysyä radalla, nyt on panostettu siihen, että pääsee lässykkä eteempäin myös radan ulkopuolella. Katsotaan saako tooosi löööyyysällä alustalla ja hyvin napakoilla diffeillä yhtään pidettyä vauhtia.

256
Nyt puhelimella en rakentele linkkejä, mutta PK seudulla on vaihtoehtona joko Vantaan vauhtikeskus ja Espoon Nupurin SC rata.

257
lisenssistä maksetaan, ite käyttöjärjestelmän saa täysin laillisesti latailla torrenttina. ;)
Lisenssitä maksetaan ja se tarkoittaa tässä tapauksessa, että saat oikeuden käyttää kyseistä käyttöjärjestelmää lisenssiehtojen mukaisesti. Missään kohtaa yhdenkään bitin omistus- ja/tai hallinta oikeutta ei ole luovutettu lisenssin haltialle. Itse käyttöjärjeltelmä on ja pysyy valmistajan omaisuutena vaikka saatkin sitä koneessasi käyttää. Näin ollen et voi lisenssiehtoja rikkomatta ladata tai kopioida Windowsia.

258
Traxxas / Re: Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 08.07.11 - klo: 15.01 »
Jollakin tais olla joskus irronnut se spurrille menevässä akselissa kotelon sisällä oleva tappi,miten sen mahtaa saada pysymään kunnolla siinä hammasrattaan hahlossa?Jonkun aikaa sai ehtiä vikaa kun kone ja kaikki pyöri normaalisti paitsi renkaat ja kaikissa hammasrattaissa oli hampaat tallella,sit huomasin et se tappi ei ole paikallaan ja hammasratas pyöri tyhjää siinä akselilla..

Tästä tais olla jossain sivulla puhetta mut en jaksa lukee koko sivustoo taaksepäin..

Jos se on päässyt jo jonkinaikaa siinä lyömään tyhjää, on sekä akseli että ratas hieman kuluneet ja ehkä myös rataslaatikko. Sinne voi laittaa teflonprikkaa väliin, jotta ei pääse ratas heilumaan sivusuunassa, tai parempi vaan laittaa uutta osaa.

Uusien osien kanssa ongelma on ennemmin miten saada ratas löytyä akseliin paikalleen, kun on niin pirun tiukka.

Kannattaa lukea se aikaisempikin. Rami on siinä koostanut kivasti välykset, prikat jne...

259
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 08.07.11 - klo: 11.07 »
Laitetaan tännekkin tarinaa Slash 4x4 (ATV) kesäautosta

Kesällä tulee ajettua mitä erilaisimmissa paikoissa ja tätä varten piti vähän säätää autoa. Tavoitteena oli saada tehtyä yleisauto, joka kulkee riittävästi ja jolla voi rällätä niin kadulla, radalla kuin metsässä ja tarvittaessa pahemmassakin maastossa. On itsestään selvää, että tällainen kompromissi auto, ei voi olla millään osa-alueella erinomainen, mutta saa siitä sellaisen "aika hyvä kaikessa" ratkaisun.

Auton maastokelpoisuus todella yllätti. Ei siitä tietenkään aivan huippu crawleria saa, mutta tuollaiseksi "matalaksi" ja erillisjousitetuksi se kiipeää todella hyvin. Tästä huolimatta autolla voi edelleen hyppiä, eikä muutkaan ajo-ominaisuudet kärsineet aivan valtavasti, ainakaan mitä pienellä testiradalla kokeilin. Pitävällä alustalla nostaa "takatassua" mutkissa, mutta on silti vielä hallittavissa.

Autossa on nyt takana diffiöljynä sinitarraa ja pari tippaa 60k diffiöljyä (viskositeetti varmaan lähellä miljoonaa).  Edessä on 500k öljyt, jotta auto vielä kaasunpäällä edes vähän kääntyy ja tietysti keskidiffi vaihdettiin sliperiin. Jouset on vaihdettu löysiin ja pitkiin, ei progressiivisiin jousiin (en valitettavasti tiedä mitä jouset, tuli joskus joidenkin iskareiden mukana). Iskariöljyt on myös kohtuu löysät, 30 ympäri auton.

Kaikki käytettävissä oleva joustovara tukivarsista on otettu käyttöön, eli iskarit molemmista päistä niin sisällä kuin mahdollista. Takaa ei voi ottaa ihan kaikkia, koska muuten vetari ei enää pyöri kunnolla. Akkuna 3S Lipo ja välitykset 13/54. Autossa on myös Gyro, jonka avulla voi pistellä aukeammilla paikoilla "power driftingiä" varsin näyttävästi. Korina on Prolinen Baja Bug ja auton takapuskuria on hieman modattu.

Servoseiverille pitäisi vielä jotain tehdä, se on hieman löysä kivikossa möyrimiseen.

Tuossa pieni maastonäyte autolla. Video ei tee oikeutta maastolle, tuossa on korkeuseroa noin kaksi metriä ja "vakio" Slash 4x4 autolla ei ollut tuonne mitään asiaa.

http://youtu.be/ERy7ZgFfn5Q

Edit - eteen vaihdettu Traxxasin 300k öljyt. Tuli parempi - nyt kääntyy mutta edelleen myös möyrii, löysemmätkin voisi vielä mennä.

Edit2- Wow! Nyt kun pääsi samaan aikaan samaan paikkaan molemmilla "maastoautoilla",  ei tullut Axial SCX10 kömpijä tämän Slash 4x4 ATV:n perässä läheskään joka paikkaan  :cool:



260
RC-kerhot ja -radat / Re: Short Course -rata Espoossa
« : 05.07.11 - klo: 21.26 »
Kiitos! Taas oli tosi lystiä ja kovaa vääntöä.

Tänään oli molemmat tuuppi lässykät (2) nelkkuja (yht. 4) nopeampia, merkiin katsomatta.

Meni ajv:nkin tuuppi kovempaa kun se sun nelkku, vaikka muuta väitit. Nelkkuasi pääsi vähän karkuun, mutta tuuppia ei päässykkään, ei sitten yhtään.
Ja kun yritti pitää perässä samaa vauhtia, niin seuraavasta mutkasta lepikko roikas.

Edit- mainos poistettu.

261
RC-kerhot ja -radat / Re: Short Course -rata Espoossa
« : 05.07.11 - klo: 18.16 »
Sitten gaw kun sen koneenlaakerin vaihdon jälkeen ihmettelet että radiot ei toimi, niin meillä on ohjaimet ristissä. Just täälä tappelin kun ei vaan auto tottele :)

Sent from my Sony Ericsson X10 mini

262
RC-kerhot ja -radat / Re: Vs: Short Course -rata Espoossa
« : 04.07.11 - klo: 22.10 »
voin olla valvojana ainakin 17-20

Mahtavaa!

Tulen rikkomaan tuuppi mostereiden rataennätyksen Stampeden kanssa ;)
Siinä on teille vähän ohiteltavaa, kun yritän pitää sen pystyssä ja keulan tontissa.

263
RC-kerhot ja -radat / Re: Short Course -rata Espoossa
« : 03.07.11 - klo: 20.33 »
Yrittäisin myös keplotella itseni paikalle tiistaina, jos saataisiin valvoja.

Sent from my Sony Ericsson X10 mini

264
Traxxas / Re: Traxxas Slash 4x4
« : 03.07.11 - klo: 13.24 »
Joo, sanoisin että pienempää pinonia ja kovaa ajoa.

Sent from my U20i using Tapatalk

265
Traxxas / Re: Traxxas Slash 4x4
« : 03.07.11 - klo: 12.55 »
Esiintyykö tuo ryske vain pienellä kaasulla tai varovasti kiihdytetäessä ekat 50cm, ja kierrosten noustua hieman katoaa kokonaan?
Tuliko ongelma esiin koneen vaihdon jälkeen?
Käyttäytyykö pinemmällä pinionilla (vaikka se vakio 13) paremmin?

Josko olisi sittenkin kysymys vaan sensorittoman koneen ja pitkien välityksen aiheuttamasta ihan tavallisesta 'ryskytyksestä'.

Jos näin, ei muuta kuin lyhyempää välitystä ja lisää kaasua :)


Sent from my U20i using Tapatalk

266
Traxxas / Re: Traxxas Slash 4x4
« : 03.07.11 - klo: 12.31 »
Ilman kardaania on sliperin kanssa takaveto.
Joten voi sillä ainakin rajata etupään pois, jos rutina jatkuu myös ilman kardaania.

Sent from my U20i using Tapatalk

267
Traxxas / Re: Traxxas Slash 4x4
« : 03.07.11 - klo: 11.34 »
Ei tartte diffiä purkaa, voi kokeilla toiminnan kasassa. Pihdellä akselista kiinni ja pyörität lautasratasta (se iso siinä olkopuolella), vastakkainen akseli pyörii vastakkaiseen suuntaan. Molemmista akseleista kiinni ja yritä pyörittää lautasratasta, ei pyöri - diffi on ehjä.

Jos lautasratas pääsee pyörimään askeleista kiinni pidettäessa, on diffin sisukset silppuna.

Tuo 10k diffiöljy on näin pienirattaiselle diffille lähes sama kun pelkkä voitelu, ei juuri jarruttele tuon pyörimistä.

Lisäys vielä: ja sinne diffin sisään ei hiekka pääse, eikä pitäisi päästä edes koteloon, jossa diffi on. Silloin vasta pääsee sontaa sisään, kun auto sylkäisee koko diffin pihalle, mutta silloin ei varmasti jää epäselväksi missä vika on.

268
Traxxas / Re: Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 03.07.11 - klo: 11.13 »
Vaikka kuinka suttailisi pihalla niin öljyä pitää olla

Jonkinlainen kevyt voitelu pidentää ainakin vähän diffin rattaiden ikää, mutta mitään muuta sinne sisään ei vättämättä vaadita.
Ja toisaalta kaikki alkaen WD40 sinitarran kautta epoxiin on sielä käytetty ilman ongelmia. Tavallisimmin kyllä käytän diffiöljyjä tai vähän silikoni vaseliinia.

Monessa autossa ei ole diffiöljyjä lainkaan. Tai niin kuin Slash 4x4 takadiffi on vakiona vapaa, eli ilman diffiöljyjä.

Ei johdu noi rutinat / ongelmat diffiöljyn puutteesta.

Sent from my U20i using Tapatalk

269
Traxxas / Re: Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 03.07.11 - klo: 09.08 »
Kannattaa aikaita etu ja takadiffit ja puhallella paine ilmalla roskia pois (jos on). Ja lisää diffeihin öljyä, jos ei ole havaittavissa.
En minäkään mitään ylimääräisiä laakereita huomaa.

Jos sinne diffin sisään pääsee jotain roskia, on sen kotelo rikki ja vaatii vaihtoa. Jos öljyt on tullu edestä ulos, pitäisi tiivisteet vaihtaa (takana on tehtaan jäljiltä vain vähän rasvaa)

Pihasudituksessa noilla diffiöljyillä ei ole juurikaan väliä. Niillä voidaan 'hienosäätää' ajotyylin ja radan mukaan auton käyttäytymistä mutkassa, kiihdytyksessä ja jarrutuksessa, sitten kun kaikki muu hinkattu vimpan päälle kuntoon (renkaat, iskarit ja kulmat vaikuttavat enemmän auton käyttäytymiseen)

Sent from my U20i using Tapatalk

270
Traxxas / Re: Traxxas Slash 4x4
« : 02.07.11 - klo: 21.31 »
Ei tuo suraan viittaa mihinkään tiettyyn osaan. Kun vika ilmeneee kuormitettaessa pitää sitä myös etsiä niin. Eli pidä kiinni ja pyöritä joka väli, jostain luistaa / hyppii yli.

Pidä vaikka spurrista kiinni kokeile ensin pyörittää eturenkaita yhtä aikaa, sitten takarenkaita jne.. yritä paikantaa rutina, tuleeko edestä, takaa vai keskeltä.

Löytyy se tietysti ajamallakin. Sitten kun ei enää pyöri yhtää tai päästää kokonaan irti, on vika helpompi löytää.

Jos kone läpenee liikaa tulisi pinionia pienentää ja/tai spurria suudentaa. Tuohon ei isompi spurri mahdu, joten pienempää pinionia.


Sivuja: 1 ... 6 7 8 [9] 10 11 12 ... 17