Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - sprawl

Sivuja: 1 ... 7 8 9 [10] 11 12 13 14
271
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 05.07.11 - klo: 17.58 »
tuohon lämpöasiaan palatakseni, nyt on tuo castle sidewinder 4600kv kiinni niin pystyykö noita lämpöjä enään hallittemaan mitenkään muuten kun akkua pienentämällä kun spurri on 54t ja pinjoni 13t.

ei meinaa oikeein 5min pätkää kauempaa tuossa pihalla kestää satunnaista kiihdyttelyä niin on jo sen verta kuumat paikat että ei sormea paljo viitti motin päällä pidellä.

272
alle 15akkua ajettu slashin servo sano ittensä irti =(

273
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 05.07.11 - klo: 13.40 »
Jaahas, meni sitte servo rikki..

Selvittelevät takuuta RF:llä tuosta kun sillä ajeltu alle 15akullista.

Tuli mieleen että jos ostais vaan suosista uuden tilalle ku jaksa odotella noita selvityksiä niin kannattaako ostaa ihan perus servo 20€ vai suoraan panostaa johonkin savöxin perusmalliin?
Mitä etua siitä saan jos ostan vahvemman näin perustallaajana?

275
Ei tuollaisia akkuja saisi myydä missä on liian isot liittimet, kiinalaiset ovat säästäneet ja laittaneet kaikkiin akkuihin saman liittimen kennojen lukumäärästä riippumatta?

jaa-a, täytyypi odotella myyjän vastausta millä laudalla se on sitä lataillu b6 laturilla..

276
Jos akuissasi on JST-XH-liitin niin esim tuollaisen adapterin tarvitset akun ja laturin väliin: http://www.racingfactory.fi/tuotteet/LATURIT-JA-PURKULAITTEET-Laturit/3065XH-Graupner-Balancer-Adapter-JST-XH-103653

siis juuri tuo mulla on ja siksi kysynkin että miten sitä voi ladata 2S kun 2S on neljä pinniä mutta itse akussa onkin 5pinninen liitin eli joka käy tuon balancerilaudan 4S kohtaan, mutta itse akusta tuohon balanceri liittimeen ei tule kuin 3johdinta?


akun balanseri liitin: pun,mu,tyhjä,tyhjä,mu

kun taas vastaavasti bal-laudassa:
2S = 3pinniä
3S = 4pinniä
4S = 5pinniä

277
eli eikö lataus mene niin että ladataan esim. 2s akku ensiksi ja latauksen jälkeen akku balansoidaan laturin kautta, vai on sellasta että selviää yhdellä latauksella joka balansoi akun samalla.

Mulla on graupner ultramat 14+ joka lataa ja balancoi yhdellä kertaa.

278
minkähänlaista adapteria tuo sitten vaatisi?

279
Balanserihan tasaa vain sarjassa olevia kennoja eli tuossa tapauksessa 2S, sillä ei ole väliä että kuinka monta kennoa on kytketty rinnan (voi olla 1, 2 tai jopa 3).

eli sillon se tasaus onnistuu 4S liitännän kautta vaikkakin vain kolmella johtimella on tuo liitin varustettu, + ja molemmista puolista - takas? vai oonko ihan hakoteillä :D

280
Tuo tarkoittaa että kennoja on yhteensä 4, mutta "ulospäin" se näkyy pelkkänä 2S-lipona. Käyttäjän ja lataamisen kannalta sillä ei ole mitään merkitystä että onko akku 2S1P (2 kennoa) vai 2S2P (4 kennoa). S=sarjakytkentä, P=rinnankytkentä

Juuh, osaatko sanoa tuohon balanseri liitäntään kun koitin nyt vähä selvemmin muokata tuota ensimmäistä viestiä...

281
Onko 2S2P akku laturille käytännösä 4S, balanceria kun miettii ?
mietin vain kun on tuollanen maxampsin 2s 8000mah akku jossa balanceriliitin vastaa jst-hx laudan 4s pinniä vaikka vain kolme johdinta mutta 5pinninen liitin(pun.must,tyhjä,tyhjä,must) niin toimiiko se sillä tuolla ultramat 14+:lla jos laittaa balancerin siihen 4S kohtaan?



edit-sekoiluja..

282
Päätin aloittaa harrastuksen uudelleen...tyylillä  :cool::

Palkkapäivä vissii  :police:



ite tyydyin:
- 4pussia ruuveja
- uus slipperi slashiin
- hudyn pari ruuvaria
- hudyn pari vaihtopäätä
- 3pinjonia
- pari laakeria

vielä pitäis ostella parit 2s/3s akut ja tuulettimet.

283
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 04.07.11 - klo: 09.28 »
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=wPzKd43iCHo[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=PqywZOxRLUk[/youtube]

284
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 04.07.11 - klo: 08.15 »
No nyt pääsit itte räppää autol isolle hiekka kentäl ja wow auto kerää pikku kiviä imurin lailla.

Kattelin Sabelta tälläistä -> http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=44290&grpid=901&order_id=WO1309686141
Onko kellään tollasta suoja koppaa? Ja miten paljon se nostaa lämpöjä? Nopari ainakin kaipaa tuuletinta, käy nyt jo aika kuumana. http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=41721&grpid=3606&order_id=WO1309686141 <- tuo varmasti riittää.

Mites sitten tuo moottori, saako sille jonkinlaista siiltä kehonsa ympärille?

Ihanaa kun kardaanin suojus on juuri sen verran lyhyt että sieltä pääse kivet lipsumaan koteloon. Ihanasti kivet söi sitä. Saako suomesta sitä pidennettyä versiota?

Kiitoksia ja Anteeksi jos näistä on jauhettu miljoona kertaa.

Tottakai koppa nostaa lämpöjä kun ilma ei kierrä enään samalla tavalla kuin ajossa.
- siili ei auto paljoa lämpöihin, välityksiä pienemmäksi.
- ja siihen suojan jatkeeksi löytyy youtubesta noin 100videota miten sen voi peittää, itse oon ottanu töistä kirkasta kovaa muovia jossa tarrapinta ja leikelly siitä valmiin palan. pitäis laittaa se vielä paikoilleen.
- toinen vaihtoehto on itse taitella jostain kovasta muovista sellanen lipare siihen rungon etuosaan joka vähän estää eturenkaista lentävien kivien pääsyn koteloon.


mutta onneks tää auto ei kerää kiviä ihan yhtä paljon kuin tamiya tt-01 mallit :D, vähän ku ajelee hiekalla niin saa pitkän aikaa tiputella kiviä raoista pois..

285
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 03.07.11 - klo: 21.13 »
Jaahas onkohan kellään kokemusta iharger 106b:stä. Just kaverin laturilla kerettiin 3akkua latailla tänään koitettiin seuraavaa akkua ladata lataili 20min ihan ok sitten laittoi jonkun errorin näytölle vertaili "6ser --- 6ser" näytöllä ja confirm oli stop napilla. Mikään nappi ei kuitenkaan tehny yhtään mitään eli laturi uusiks käyntiin. Lipo kiinni ja kun balanssi liittimen heittää kiinni niin tulee overv out" lyhenne. Jos yrittää ladata niin tulee overvoltage error näytölle.

Kokeiltiin 3s ja 6s akuilla 4eri akulla, kahdella powerilla, eri piuhoilla. Vieressä samanlainen laturi pelaa kaikilla muilla kamppeilla ok, eli laturissa vikaa mut onkos kellään vastaavaa ollu vai onko tuo sitten vainaa. Kukaan ollut hobbykingiin yhteydessä takuun suhteen?

Samat asetukset molemmissa latureissa?

286
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 03.07.11 - klo: 21.09 »
Ehkä hieman tyhmä kysymys mutta mitä mahtaa tapahtua jos laittaa dual input laturin kiinni 12V akkuun JA pistorasiaan? Rupesin tässä miettimään että tuleeko savut ulos, valitseeko laturi esim. tehokkaamman virtalähteen vai käyttääkö molempia jolloin saadaan enemmän lataustehoa?

En tiedä miten asia on mutta näinä järjellä ajateltuna laturi käyttää silloin parasta mahdollista eli 230v linjaa. Yhdistäminen tuskin onnistuu.

287
Sähköautot / Vs: Liittimet
« : 03.07.11 - klo: 19.32 »
Pitäsköhän itekin laittaa bulletit kiinni virtapiuhoihinkin. Ne on kyllä siitä mukavat että on todella helppo juottaa, toisin kun noi deans(kopiot) kun ei ole mitään kunnon puristimia / alustaa niin tulee työkaluilla kikkailtua että saa pysymään juotoksen ajan paikallaan... vähän menee haastavaks välillä deansien kanssa :grin:

Just nopariin ja mottiin vaihdoin uudet bulletit ja pari minuuttia meni... deansien kanssa saa enste taiteilla liitin pihtien väiin ja piuha sopivaan jännitykseen liitintä vasten, menee moninkertasesti aikaa ja hermoja. Ehkä pitäs hommata jo ne apukädet :tongue:

mä oon juottanu traxxasin läpyskät niin että mulla on pieni puulevy jossa kaks reikää, siitä vetäny tinalla lenkin ja laittanu johdon pään siihen väliin niin pysyy siinä puualustassa kiinni, sitte pistan tinaa ensin johtimeen ja sitte siihen liittimeen ja siirtäny liittimen siihen johdon pään alle ja painanu juottimella/kolvilla/tinan sulattimella/tmvs siihen johtimen päälle niin että kaikki sulaa :)

288
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 03.07.11 - klo: 14.04 »
Aattelin uusia renkaat tuohon toiseen slashiin niin miten noi renkaat/vanteet näissä yleensä ilmotetaan.

sen tiedän että hex koko eli se mihin vanne tulee muuttuu malleittain niin se pitää olla oikea tai muuten joutuu käyttämään adapteria tai toisen kokosta.

mutta ilmotetaanko noi vanteiden koot muuten vain muodossa 1/10, 1/16 jne. ?
Entäs renkaiden sopivuus vanteisiin?


lisäystä:
Irtos tossa ajon aikana noparin + ja - välissä ollut konkkayhdistelmä joka oli edellisen käyttäjän toimesta siihen laitettu, mitähän vaikutuksia se voi tuoda itse ajoon?

289
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 03.07.11 - klo: 13.42 »
näinpä mäki sen ajattelin, sittenhän sen näkee jos on jotain vaarallista kun paikat repee  :afro:.


290
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 03.07.11 - klo: 13.00 »
Esiintyykö tuo ryske vain pienellä kaasulla tai varovasti kiihdytetäessä ekat 50cm, ja kierrosten noustua hieman katoaa kokonaan?
Tuliko ongelma esiin koneen vaihdon jälkeen?
Käyttäytyykö pinemmällä pinionilla (vaikka se vakio 13) paremmin?


Sent from my U20i using Tapatalk

Pienempää pinjonia odottelen vasta sabelta kun ei iteltä löydy..
Eli tuo ryskyminen on vain lähdöissä ekat 30-50cm riippuen ihan siitä paljonko kaasua antaa, jos koittaa lähteä ihan varovasti liikkeelle, kestää pidempään. Jos taas länttäsee kaasun saman tien pohjaan niin ei se kauheesti sitä raksutusta pidä jonka jälkeen ottaa "pitoa vedossa" ja sitä menoa kyllä riittää sitte ihan niin pitkään kun uskaltaa mennä.

Ei ainakaan edellisen omistajan mukaan ole ollu moista ongelmaa joten en osaa sen historiasta sen enempää sanoa kun en juurikaan ole tuolla päässy ajamaan. aluksi meinasin että se on siitä kuluneesat spurrista johtuvaa joten vaihdoin sen heti kun paketin sain, mutta ei lähteny sillä. sen jälkeen otin toisen pinjonin joka vähän helpotti sitä mutta se halkes, nyt tuolla nykysellä sitä testaillu eikä se ainakaan spurrin päällä tunnu kauheesti pomppivan joten en uskoisi että siinä on ongelma kun vauhtia kyllä riittää kun vauhtiin pääsee.

Saan 2s akun ensviikolla niin kattoo jospa se vaikuttaa asiaan, jos tuo slipperi vain antaa periksi kun sen verta potkua tarjolla. vaikka taas toisaalta ongelma esiintyy todella hillityissäkin lähdöissä.

lisäys:
jännä omituisuus kun tarkistuslista alkaa olemaan tämmönen:
- kaksi eri konetta
-kolme eri pinjonia
- 2eri spurria
- slipperi ei luista ainakaan käsissä ilman tosissaan vääntämistä
- diffin rattaat on ehjät, töhnät sisällä, eikä luistanu tai raksunu käsissä
- molemmat vetarit tuntuis olevan ehjät
- kaikki laakerit on silmämääräsesti ehjät
- etupää irti joten siinä ei vikaa
- ei raksu jos pelkästään slipperi assy kiinni ja painaa kaasua
- ei raksu jos slipperi sekä diffi paketit on kiinni ja painaa kaasua
- ei raksu jos kaikki on kiinni ja auto käsissä ja painaa kaasua
- raksuu jos auto maassa ja painaa kaasua

291
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 03.07.11 - klo: 12.42 »
Jees, ei ollu etupäässä mitään koska sama homma jatkuu ilman kardaania.

hmm, onko mahdollista että tuo slipperi joustaa sen takia kun on 3s akku ja tehokkaampi mylly sekä 19t pinjoni joka pitäis vaihtaa rutkasti pienempään? Ei nyt just satu olemaan pienempää akkua eikä pinjonia jolla sen testais.

292
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 03.07.11 - klo: 12.24 »
Avasin ihan uteliaisuudesta tuon kokopaketin, kaikki ehjänä ja juuri noi testit teinkin siinä samalla, eli pidin siitä isorattaasta kiinni, ja ei saanu vetareita pyörimään samaan suuntaan vaikka kuinka koitti väännellä, ja kun pyöritteli molemmista vetareista eri suuntiin edestakas, pyöri ihan nätisti ilman raksumista tai mitään ääntä. itse kotelon sisällä oli melko reilusti paksuhkoa töhnää joten voitelupuolikin on varmaan ihan kunnossa.

Jotenkin kyllä hassua kun autolla jos koittaa ajaa niin kulkee niin maan p"#¤%&#":sti, ainoa mikä häirittee on se kun lähdössä ekat 30-50cm on aika karun kuulosta.

pystyykö etupäätä tässä testaamaan niin että jättää kardaanin pois? Vaikkei ääni sieltä mun mielestä tule mutta olis ainakin 100% varma sen jälkeen.

293
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 03.07.11 - klo: 11.26 »
pitäisköhän sitä vielä avata koko diffipaketti näin heti aamupalaksi ja kattoa jospa siellä joku rutisee...
Onhan tuo jo sen verta käytetty paketti että saattaa hyvinkin olla hiekkaa tai jotain sisällä.


294
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 03.07.11 - klo: 10.40 »
http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=29397&order_id=WO1309550322

eli tuo käy?

ei näyttäny muita olevan varastossa, ei kauheesti jaksais enään odotella osiakaan kun auto seissy käytännössä sen kaks viikkoa pöydällä osissa :)

295
Sähköautot / Vs: Liittimet
« : 03.07.11 - klo: 00.30 »
http://rc10.fi/index.php?topic=58164.0

tuolla on asiaa tulleista ja alv:sta niin pysytään tässä liittimissä =)

296
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 03.07.11 - klo: 00.23 »
se laakeri kuuluu siihen moottorinassyn keskelle, eli kardaanireikään.

Aivan, en heti huomannut, että kuvissa tuo laakeri on muualla kuin vakituisessa toimipaikassaan.  :cool:
Juu se on tuossa vaan valahtanu eri kohtaan :)


Kannattaa aikaita etu ja takadiffit ja puhallella paine ilmalla roskia pois (jos on). Ja lisää diffeihin öljyä, jos ei ole havaittavissa.
En minäkään mitään ylimääräisiä laakereita huomaa.
Etupäästä ei kuulu mitään ylimäärästä ääntä, sen aika tarkkaan oon tossa jo kuunnellu ja kattonu. Mitä öljyä noihin kannattaa laittaa kun tuolla nyt pääasiassa pihalla ajelee soralla tai sitte hiekalla?

297
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 03.07.11 - klo: 00.14 »
se laakeri kuuluu siihen moottorinassyn keskelle, eli kardaanireikään.

298
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 02.07.11 - klo: 23.07 »
Kainuun miehiä oon tarkotus on tilata DE warehousesta nii ei tartteis tulleista hätäillä ja tuo kyseinen laturi ois siellä ja akut kans. Tuossa on vissiin akku liittimet auton akkuun mukana?? Voinekko akku laturilla virtaa syöttää kans??

taitaa siinä mukana olla tommoset hauenleuat jolla saa akusta virtaa. tuosta akkulaturista en osaa sanoa.

299
Sähköautot / Vs: Liittimet
« : 02.07.11 - klo: 23.01 »
Ite käyttäny traxxasin liittimiä allekirjotuksessa näkyvissä vehkeissä eikä ainakaan vielä ole ollu ongelmia.

300
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 02.07.11 - klo: 22.44 »
Jees on tullu slahs vxl 2wd ostettua :) Nyt ois akku kaupan aika mites oon tuolta hobbykingiltä katellu onko tämä laturi 2s ja 3s kans hyvä myös pari vakio nimh akkua löytyy niihinki virtaa tartteis http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7028 Näyttäs hyvin tähtiä saanu edullinen olevan. Entä tämä akku passaakos hyvin http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=14388 Vae millä purku jännittellä paras myös jotain edullista hyvää 3s akkua voi suositella.. En oo näitä paljo ostellu nii ei kehtais soopaa mennä hankkimaan...  :afro:

Kyseinen laturi ei sisällä virtalähdettä. Suosittelen ostamaan esim. Graupner ultramat 14+, hintaa on toki moninkertasesti tuohon verrattuna mutta sillä pääsee jo pitkälle harrastuksen parissa.

Kyseinen akku on varmasti ihan ok ostos, itsellä saman valmistajan 4300mah 3s samaisessa autossa kuten allekirjotuksesta näkee, ja hyvin on pelittäny. Jos oot EP:n alueelta niin pistäppä viestiä niin tilataan kimpassa...


tuo ko. laturi: http://www.racingfactory.fi/tuotteet/LATURIT-JA-PURKULAITTEET-Laturit/Graupner-Ultramat-14-Plus-103751
Muista samaan tilaukseen laittaa(minkä laturin sitten ostatkin) JST-HX balanceri lauta niin saat sopimaan kaikki yleisimmät akut laturiin balancerin puolesta.


ja jos 3s meinaat niin ite oon tämmösiä ajatellu: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=14391
ei ole hardcase mutta kaippa nuokin ihan hyvin menee pihasutailussa, jos on kovin raisua menoa niin sitten hardcase malli eli kovilla kuorilla varustettuna.

Sivuja: 1 ... 7 8 9 [10] 11 12 13 14