Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Lassi

Sivuja: 1 ... 7 8 9 [10] 11 12 13 ... 28
271
Kyllä isoon osaan bluebirdin servoistakin löytyy ihan normaaleja ratas settejä parilla hassulla dollarilla, tuohon vaan ei näyttäisi ainakaan hobbykingillä olevan tarjota. Itse oon aina napannu sellasen servon että ratas sarja löytyy ja yleensä sellasen samalla kertaa ottanu varastoon.

Tässä esim. Bluebirdin servo mikä on toiminu patterikasissa noin vuoden päivät ja kaverilla saman aikaa. Ajettu parit akut talvella pääasiassa ajelua hiekalla ja asfaltilla, sigun linkistä parit videot ajoista. Nopeutta tuntuis olevan riittävästi omaan käyttöön ja hinta on halpa hobbykingin alennuksilla.

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8771 (19dollaria 14€~)

ratassarja servoon: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=11273 (5dollaria 3.5€~)

Ei voi pahaa sanaa noista siis sanoa :) Yks on tossa pakissa ollu jo pitempään varaservona kun aattelin että hetihän tollanen on hajalla, mut ei oo ees reilun 40akullisen jälkeen väljää vielä laakereissakaan, eikä servo muutenkaan tee mitään ihmeellisyyksiä. Omassa käytössä ei oo oikein ollu intoa sitten hankkia mitään Savoxia puhumattakaan Futaboista tms. tuo kun on omassa käytössä kestänyt loistavasti.

272
Vapaa keskustelu / Vs: rc-vene keskustelu
« : 25.06.11 - klo: 19.06 »
Huh ompas tosiaan vähän savuja riittäny veneen sisällä :S Onneks on jääny paatti vielä muuten ehjäksi. 8ade8 kai on antenni kunnolla putkessa rungon sisältä pois ja on vissiin gigaradiot?

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Saatiin ensimmäiset videoinnit veneestä, näin juhannuspäivän kunniaksi. Veneellä ajettu nyt noin 10akullista ja todella hyvin toiminut kerrankin laite mikä toimii hyvin ja on silti tarpeeksi nopea ja ajettavissa oleva :)

Tässä on toi lyhyt videonpätkä jos jotain kiinnostaa katsella :) Offshore warrior brushless siis kyseessä. (720p)
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=o04VfMlJc0k[/youtube]

273
Traxxas / Vs: Traxxas Summit
« : 25.06.11 - klo: 18.53 »
Niih jos oot ostamassa e-maxia harjattomana vakiona niin tokihan tuo summittia paljon kovempaa kulkee, Ville puhuu hiilellisestä e-maxista ja siihenhän on taas ihan turhaa vertailla esim. Savage Fluxia mikä on harjaton vehje aina. Siis jos harjattoman fluxin tai emaxin ostaa niin meno on kun eri planeetalta vauhtinsa osalta kun fluxissa missä on aina hiilellinen kone vakiona. Toki päivittää pystyy siihen harjattoman, mutta aattelin nyt selvennellä tilannetta ettei harjallinen e-maxx/savage flux oo kuluiltaan mitenkään samalla viivalla kun hiilellinen maxi.
Harjalinen ja hiilellinen on sam asia ja flux ei tosiaankaan oo harjallinen.

Juh kirjotus virhe joutunu joukkoon.

274
Traxxas / Vs: Traxxas Summit
« : 24.06.11 - klo: 12.03 »
Niih jos oot ostamassa e-maxia harjattomana vakiona niin tokihan tuo summittia paljon kovempaa kulkee, Ville puhuu hiilellisestä e-maxista ja siihenhän on taas ihan turhaa vertailla esim. Savage Fluxia mikä on harjaton vehje aina. Siis jos harjattoman fluxin tai emaxin ostaa niin meno on kun eri planeetalta vauhtinsa osalta, kun fluxissa missä on aina harjaton kone vakiona. Toki päivittää pystyy summittiinkin harjattoman, mutta aattelin nyt selvennellä tilannetta ettei harjallinen e-maxx/savage flux oo kuluiltaan mitenkään samalla viivalla, kuin harjallinen maxi.

275
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 21.06.11 - klo: 21.43 »
Jaahas Hyperi palvellut nyt reilun vuoden ja tossa kaverin kanssa otettiin projektiksi purkaa koko vehjes ja kasata uus vehje 8.5 osista mitä toss on nurkkiin kertyny. Etuiskari torni puuttu ja pari muuta pientä osaa, ebaysta löyty uudet bigbore iskarit eli nekin pistettiin tulemaan. Etuiskaritorni löyty foorumilta, vielä yhtä eturipustuksen osaa puuttuu, mutta nikokaan ei ole vastaillu ainakaan tuolta sales@... osoitteesta mitään, tiedä pitäskö heittää yv:tä tääl foorumilla.

Tarkotuksena jättää isommat suojat tekemättä ja tiputtaa painoa tuollanen puolisen kiloa. 4.7kg on viimesin liikkuma paino ja alko vähän rasittaa jo autoa, pyritään tohon nelosen kieppeille. Sähköinä pysyy hyvin palvelleet. Leopard 4074 1774kv, EzRun 150A, 6s 4Ah 40C, bluebird MG 16kg, 0.11s tms. Pinjoni koko muuttuu jäänee varmaan nuo pari vara pinjonia (13t) ylimääräseksi. Keskidiffi lukossa jatketaan edelleen. Jostain pitäis viel löytää sopivia vetareita pari nivelkardaania oli pakissa, mutta eivät tohon pituudestaan sovi. Koiran luuvetereita löyty ainakin 6erilaista, mutta yhdet niistä vaan sopi tuohon ja ovat alumiinia eli arvioitu kesto on noin 5akkua :/ Pitäs siis löytää teräksiset dogbonet tai nivel kardaanit oikeen mittasina. Vetareina on nivelvetarit ja ne on kyllä kestäny hienosti.

Muutamia kuvia tuossa, viel pitäs kehitellä joku teline noparille. http://koti.kapsi.fi/~lassivv/hyper8_e/uusi_versio/

276
Vapaa keskustelu / Vs: rc-vene keskustelu
« : 21.06.11 - klo: 13.19 »
Erikoiselta vaikuttaa kyllä tosiaan, jos kerran saa ajaa moottoriveneillä yms vesillä eikä oo mitään uimarantaa tms vieressä mistä voisi joku katsoa koittuvan riskejä tms. Kuulostaa oudolta että tuolleen asia voidaan kieltää ja tosiaan eipä tuossa pykälässä mielestäni rc-veneeseen viitata.

277
No juuh jos kerran ichargerissakin pystyy tuollaisen liikkeen tekemään että alkaa heti tasaamaan, minä oo tollasta huomannutkaan tai sitten tossa karvalakki ichargerissa ei sellaista ole (106b) :) Kiitokset vinkistä.

Juuh eipä siin toki normaali ajotilanteessa isoja eroja synny enemmänkin, jos heittelee mitä sattuu akkuja ristiin esim. puolessa varauksessa olevia, mut toki nopeesti tilanne tasottuu ja kannattaahan niitä sen jälkeen käyttää aina parina samaan aikaa niin kuluvatkin ehkä mahdollisesti suhteellisen samaan tahtiin.

Juuh tuo asia pitää kyll paikkansa rinnan kytkennästä, moni sitä tuntuu pitkin maailmaa silti käyttävän vaikka eipä se sitä todista että se hyvä tapa olisi :) Sarjassahan näitä kuuluu latailla.

Juuh adapteri asiat toki on helppoja tullu vaan nähtyä tän lyhyen elämän aikana sellasta koheltajaa näitten kanssa että akkuja on palanu ja latureita kärynny vaikka kaupan adapterit on, kun kaikki pitäis olla tyyliin vasaran kestävää ja minkään liittimen edes yhden nastan ei pitäs mennä toiseen liittimeen :D Mut kuittaus tälle ja kiitokset hountille ichargerin vihjeestä koitan ettiä tota tasaus asetusta sieltä jos löytyis :)


278
Niinkun tuolla edellä todettu niin kaksi laturia on helpompi/turvallisempi ratkaisu jos ladataan mahd. nopeasti kahta akkua samaan aikaan. Toki jos pienehkö hidastuminen verrattuna kahteen laturiin ei haittaa ja tietää jotain kytkennöistä eikä kytke ristiin balanssi liittimiä tai kytke muuten akkuja väärin, niin kyllähän yhdelläkin laturilla homma onnistuu. Isoin ongelma on jos kaks akkua on täysin eri jännitteillä niin lopussa kestävä hidas tasaaminen kestää ikuisuuden jos toisen akun kapasiteetista puuttuu vieläpä vaikka 30% tms ja toinen on 2% vaille täynnä. Toki se on kustannus kysymys ja tuota 2laturia käytetään monesti jos käytetään halppis latureita, icharger tietysti maksaa jo jonkin verran, eli se jää omaan päätäntä valtaan minkälaiset laturit kokee parhaaksi hankkia omiin taitoihin/odotuksiin nojaten.

Kahdella laturilla säästää mielestäni aikaa jonkin verran, paljonkin jos akut pahasti eri varaustilassa. Toisekseen on turvallisempi vaihtoehto hankkia kaksi laturia ja ladata kahta akkua erikseen, jos otetaan huomioon mahdolliset virheet adapteri johtojen kytkennöissä tai balanssi liittimien paikoissa, näistä kun yhden sattuu sopivasti ristiin kytkemään niin luultavasti sauhuaa laturin balanssi portti/laturi/akku, pahimmassa tapauksessa siis. Oma suositukseni on siis 2laturin käyttäminen.

2x2S tapauksessa tuo Hount:n kanta kuulostaisi loogiselta, mutta tuo on muutamaan kertaan todistettu että kipinöintiä ei tapahdu vaikka kytkee melkein tyhjän ja täyden akun rinnakkain. Toki se kytkentä kannattaa jättää tekemättä jos ei oo perehtynyt asiaan todella hyvin. Sarjassa lataus on siis normaali tilanteessa AINOA oikea vaihtoehto, kunhan toin vaan esille että rinnakin pystytään lataamaan jos tilanne sen vaatii ja perehtyy asiaan riittävästi, toki omalla vastuullahan noita adapteri hässäköitä aina käytetään.

279
Vapaa keskustelu / Vs: rc-vene keskustelu
« : 18.06.11 - klo: 10.24 »
Jaahas eilen testattu taas Offshore warrioria, mut videokamera jälleen unohtui :S 5akullista tuli putkeen heiteltyä meneen ja lämpöjen kanssa ei mitään ongelmia. Vakio kunnossa oli vene ja aallokkoakin kyllä sen verran ettei ihan koko aikaa voinu kaasu pohjassa ajaa :) Tänään tuli vissiinkin turnigyn nopari hobbykingiltä postiin, täytyy tuo käydä hakemassa ja laittaa kiinni tuo vakio lipo cut-off on hieman hämärä.

Muuten vene toimi ja liikku todella hyvin. Akun jouduin siirtämään keskelle venettä, koska ihan takaseinässä kiinni olevasta akusta, vene heittäytyi todella huonoksi ajaa ainakin tuolla aallokossa.

280
Sähköautot / Vs: PC-powerit ja powerit yleensä
« : 17.06.11 - klo: 13.23 »
Totta tosiaan tuo mitä totesit, mietiskelin aikanaan että ne on hoidettu jotenkin niin että pci-e piuhat otetaan yhdeltä kanavalta, mutta tosiaan emolevyltähän tulee taas eri kanavasta tulevaa 12volttia ja molex/pci-e adaptereillahan nuo kanavat menis kans sekasin ja jos kerran näyttiksellä menevät yhteen niin eiköhän tosiaan nää meiänkin vehkeet sen kestä :) Pitänee pistää nuo yhteen ja laittaa niistä pari banaaniliitintä rinnan niin voi kahtakin ronskimpaa laturia pyöritellä jos ei tuu muita ongelmia saada virtaa ulos.

Juuh eipä nuo vanhempien powerien piuhat varsinkaan järin paksuja ole. Toisaalta on ne varmaan 0.75mm2 vähintään, jossain on tuntunu olevan perätin 1mm2 johtoa. PCI-e liittimeenhän menee vähän mallista riippuen vissiin 3-6kpl keltasia johtoja ja maita. Siinä jo pikasilla normi oletuksilla johtojen virrankeston suhteen pitäisi saada noin 2.25-4.5mm2 (14A --> mitähän 4mm2 piuhaan oli spectattu jotain 25A luokkaa varmaan?) Yllättävän paljonhan noi sen puolesta kestäisi toki eri asia onko vanhoissa kiina powereissa sellaset johdot että tollasia pystyisivät kuljettamaan, mutta eipä niissä kyllä ole pci-e liittimiäkään yms :)

Ite vetäny omista tän hetkisistä projekteista yleensä 3-4kpl keltasii ja saman verran mustia johtoja banaani liittimelle hyvin on pysyny jännitteet kohdillaan. Tuota konkkaa vois kyllä koittaa vaikka tällä hetkellä ei oo ollu ongelmia tuon Ichargerin kanssa käynnistyksessä.

Mahtaisko tollanen 1000uF/63v elko auttaa tuossa laturin inputin rinnalla mitään? Vai pitääkö muitakin komponentteja lisäillä? Vai onko liian pieni faradimäärä? Täytyy koittaa tänään mittailla yleismittarilla kerkeiskö se lukemaan mitkä on jännitteet kun toi starttaa. Kiitoksia paljon kanootti vinkeistä pitää alkaa liittelemään poweria siihen kuntoon, että saa linjat yhteen ja koittaa jaksaa paremmin sitten latailla maksimi virroilla millä jonkun verran tulee latailtua (6s, 8A latausvirtana). Uudella powerilla lähdetään siis kalastamaan 44A outputtia 12voltista (500W~).

281
Kellään kokemuksia tästä puljusta englannin maalla? http://www.rcmodelcentre.co.uk/

Venettä aattelin tuolta tilailla.

Loistavaa toimintaa kyseiseltä liikkeeltä. Vene tuli nopeesti Suomeen ja kunnolla paketoituna. Nopeeta ja luotettavan oloista puuhaa.

282
Sähköautot / Vs: PC-powerit ja powerit yleensä
« : 17.06.11 - klo: 08.49 »
4wdkanootilla ainakin tuntuis olevan kokemusta ja myös kiinnostais miten loppuen lopuks bluebeetle toteutti oman virtalähteensä, yhdistitkö siis eri 12v linjoja vai otitko vaan yhdestä linjasta virtaa? Joskus oli jotain epäselvyyttä että voiko noita erillisiä linjoa yhdistää, mut onko kellään tuosta kokemusta 4wdkanootilla? bluebeetlellä tai muilla?

Olis tossa 500W 12v1 22A ja 12v2 22A poweri sieltä sais riittävän 44A jatkuvaa virtaa tarvittaessa, pitäs piisata aika pitkälle jatkoon ja poweri pääsis helpolla nyky ajan latureilla ja kestäis näin ollen varmasti pitempään.

Itellä 3poweri taitaa olla menossa vuosien saatossa, eilen tuli ensimmäistä kertaa katottua virrankulutusta, laturi imasee 21A normaalisti tossa yhden akun latauksessa, ei ollut ihme että tuo vanha poweri meinaa vähän tipauttaa 12voltin linjaa. Digitaalinen jännitemittari on liitetty powerin kylkeen ja jännite laskee tuolla latauksella sinne 11.90v paikkeille, spectattu poweri on näemmä 18A kuormitukselle eli tuo 21A huitelee jo 3A ylimääräistä ihmeesti se on vaan jo 9kk pelannut, kun ei oo tullu kateltua tuota virrankulutusta sen tarkemmin. Se oli kyllä pikasella laskutoimituksella tiedossa että lähellä 18A ollaan ja varmaan hieman ylikin.

Mut toi linjojen yhdistely kiinnostaisi, onko siitä porukalla kokemuksia alkaa kaikki uudet powerit olemaan näitä erillisillä linjoilla varustettuja, lukuunottamatta kunno laadukkaita virtalähteitä mistä nykyisin saa parhaimmillaan yhdestä 12voltin linjasta 110A tai ylikin eikä tartte miettiä linjojen yhdistämisiä hinta luokka on toki vähän eri luokkaa kun käytettyjen 500W powereiden tms :)

Täytyy pistellä kuvia tosta kakkos virtalähteestä ja tosta uudesta kunhan se saadaan kuntoon.


283
Yleinen keskustelu / Vs: Kuusiokoloavaimet
« : 16.06.11 - klo: 12.00 »
Mielipide tuntuu olevan kovasti Hudyn puolella, Integyäkin mietin mutta Hudyn saatavuus on sen verran hyvä ja saa monesta paikasta että siihen varmaan taittuu. Täytyy nyt vaan jostain noita muovikahvasia löytää 2mm ja 2.5mm:nä. Suomesta tuntuu olevan kaikkialta loppu, mutta niin näytti olevan Amainhobbiestakin. Onko vinkkejä mistä noita hudeja ulkomailta edullisesti saa vai onko vaan odoteltava että joskus saadaan Suomeen noita varastoon tällä hetkellä aika tyhjän olosta tuntuis ikävä kyllä olevan :S

Värikoodaus on toki miinuspuoli, mutta äkkiä siihen ite jonkun täplän tai rinkula homman vetäsee varsinkin kun koot on 2mm ja 2.5mm niin ei hirvee työ ole :) Kiitoksia vaan kaikille vinkeistä, katotaan kestääkö hudy nyt sitten paremmin kun Turnigyn Hobbykingin alle 1€ avaimet :)

284
Yleinen keskustelu / Vs: Kuusiokoloavaimet
« : 15.06.11 - klo: 21.51 »
Nyt tarvisi ammattilaisten vinkkejä, pääasiassa tarvitsen ainoastaan 2mm ja 2.5mm kuusiokolo avainta ton 1/8 krossarin korjailuissa. Jotain osia joutuu vetämään kovalla/keskikovalla lukitteella jatkuvasti kiinni ja pitäs saada sellaset avaimet että tuon varmasti kestäisi.

Hakusesas ehdottomasti "ei pallopäiset" mallit, pääasiana saada kuitenkin tiukassakin olleita ruuveja irti. Mietin tässä lähinnä että mitkä käytännön erot on Hudyn muovipäisillä ja metallipäisillä avaimilla. Saako kumpaankin samoja vaihtokärkiä? Hudyyn tässä on päädytty, esim. racingfactoryllä hinta tuntuis oleen ihan maailmanlaajusesti kohdallaan.

Mun vinkkejä mitä malleja suosittelette, muovikahvainen sopii omaan käteen oikein hyvin jos niissä ei ole jotain selvästi huonompaa kun metallikahvasissa.

285
Vapaa keskustelu / Vs: rc-vene keskustelu
« : 13.06.11 - klo: 12.31 »
Ok, kiitoksia nopeista ja kattavista vastauksista :) Onkos muuten Suomen koko rc- veneily porukka nykysin täällä rc10 foorumilla vai onko jokin muu foorumi veneilylle pystyssä?

Täytyy ettiskellä motonetistä tms joku marine rasvaputelli eiköhän sillä sitten tule toimeen. Täytyy käydä nuo läpiviennit tosiaan läpi ja varmaan koitan poistaan ton antenni pillin kokonaan, tuskimap nuo giga vehkeet sitä enään tarvitsee.

Mistäs nämä pyörimissuunnat huomaa, esim tässä potkurissa ei käsittääkseni ole asiasta mitään ilmotettu? http://www.offshoreelectrics.com/proddetail.php?prod=ose-2bld-3mm RD tarkottaa myötäpäivään pyörivää ja LD vastapäivää potkuria?

Onkos tälläsessä pikku veneessä mitä eroa tai mitä eroa ylipäätään on 3lapasella vs. 2lapasella rusetilla? Täytyy tuolla vakiorusetilla viel kurvailla, mut noita linkkaamiani offshoreelectronikin rusetteja aattelin varalle ottaa ja samalla vaihtaa ton vetosysteemin 1/8 kokoluokkaan, niinkun PekkaL suositteli.

Parempi pitää siis potkuri pyörimässä vastapäivään, kunhan vaan kaikista ruseteista saa selville tuon kummin päin tarkotettu pyörimään :)

286
Vapaa keskustelu / Vs: rc-vene keskustelu
« : 13.06.11 - klo: 10.01 »
Kiitoksia paljon erilaisista vinkeistä. Jotain paksun rasvan tapasta itsekkin mietin että toimis varmaan parhaiten yks tuubi on mustaa perus rasvaa tuolla, mut voihan sitä hakea ihan venekäyttöön tehtyä eipä sellanen tuubi paljoa maksa ja kestää varmaan 10vuotta :) Ootteko rasvannu vaan reilusti esim. potkua lähinnä olevan pään vai ootteko vetäny koko akselin (vaijerin) kokonaan reilusti rasvaan ja sitten pistelly sen takasin paikalleen? Mietin vaan että alkaako liika rasva nostaa turhaan koneen lämpöjä ja viemään tehoja? Varsinkin näissä pienemmissä purkeissa?

Jostain tuo vähän ottaa vettä sisälle liekkö tuolta akselin kautta kun siellä ei varmaan vakiona mitään rasvaa ollu vai tulisko kenties antennin reiästä mikä tuntuu kyllä melko tiukasti pakatulta. Eihän nää giga vehkeet kyllä tarvis ees mitään antennia, taitaa nuo signaalit tulla tosta lasikuidustakin läpi ihan ok. Autossa tullu ainakaan käytettyä antennia enään ollenkaan pitkään aikaan, tuo muutaman sentin nysä on tuol servojen piuhojen kans nipussa ja kyllä ainakin sen verran on kantamaa mitä auton vielä näkee.

Sitten ei oikein muita paikkoja enään jää kun kannen teipin välistä pääsis vuotamaan. Tuo metalli potkurin tasapainotus/teroitus kiinnostas, mutta mistään tunnu löytyvän ees 32mm rusettia 1.4 tai 1.6 nousulla valmiiksi terotettuna ja tasapainotettuna. Pääsis vaan koittamaan mikä ero tolla metallipotkurilla on muoviseen verrattuna. Jonkin verran joutuu "jollottamaan" moottoria että tuo Warrior lähtee liukuun, mutta akku tais olla selvästi liian edessä se varmaan tuohon ainakin vaikuttaa? Onko veneen tasapainoon tms muuten minkäänlaisia ohjeita miten tollasta vpohjasta pitäs painottaa? Eli akku aivan taakse vai keskelle vai eteen vai mites tuo parhaan paikan nyrkkisääntö lähtee? Vissiin tolla akun paikalla vaikutetaan ainakin tuohon "liitoon" lähtemiseen mut varmaan jotain ongelmia tulee jos akku on liian takana?

edit: Tuolta http://www.funrcboats.com/ProductInfo.aspx?productid=OCX432 näyttikin löytyvän sopivia potkureita ja vissiin tuolta service puolelta niihin saa tasapainotuksen ja terotuksen. Osaattekos neuvoa mitä eroa tuolla LH RH potkureilla on, toinen varmaan toimii myötäpäivään, toinen vastapäivään. Mut onko tuolla mitään merkitystä veneen toiminnan kannalta tuo Offshore Warriorihan toimii vakiona vastapäivään pyörivällä rusetilla, tuleeko ongelmia jos paikalle vaihtaa suoraan myötäpäivään työntävän rusetin. Toki pitää vaihtaa parin johdon paikkaa moottorilla että pyörii oikeaan suuntaan, mutta onko muita ongelmia tuon mukana tulossa?

287
Vapaa keskustelu / Vs: rc-vene keskustelu
« : 12.06.11 - klo: 14.36 »
Offshore Warrior saapui melkosen sopivasti lauantaina sain sen postista haettua ja 2tuntia siitä lähdettiin kalastelemaan niin siellä sai vedettyä ensi testit laitteesta. On kyllä todella hauska vehje, kulkee todella vikkelästi ja huippujakin on ton kokoselle todella riittävästi. Pari kertaa pyörittiin volttia ja läimähdeltiin katolleenkin veteen, mutta aina siit pyörähdettiin oikein. Toisella ajo kerralla akku jäi vissiin väärään kohtaan ja vene jäi katolleen, sitä sitten lähdettiin kalastelemaan sieltä 2minuuttia kerkes oleen, mut ihmeesti teippi piti sisään ei mennyt yhtään vettä, pelko nous jo ettei pääse uppoon koko vene vettäkin oli joku 7metriä tms :D

Laite tuli tilattua http://www.rcmodelcentre.co.uk ja tuli perille 4päivässä, laitteessa mukana erittäin toimivan tuntuset giga-radiot. Löytyy dual rate, end point säädöt, 3kanava mille ei kyll venekäytössä taida olla käyttöä :) Mut erittäin toimiva radio noin "rtr" vehkeeksi. Mukana olis myös todellakin kaikki mitä ajoon tarvitsi paitsi akut itse lähdin ajeleen 2.2Ah 3s akuilla. Mukana oli teline veneelle, vedenkestävää teippiä, varapotkuri, deans liittimet, kuusiokoloajaimet. Vene toimi hienosti lämmöt ei noussut mitenkään erikoisesti vaikka ajoi 3akkua putkeen. Myös lipo cut off pelas ihan ok halppis säätimelle, eli hidasti selvästi kulkemista ja jos vaan jatko pysähty sitten nosti kaasu niin pysty ajaan hitaasti ongelmitta rantaa ja lipoihin jäi viel hyvin turvalliset lukemat. Itselle tulossa turnigyn säädin hobbykingiltä niin voi vielä ite säätää tuon cut-off rajan.

Jostain pitää vielä ettiä veneily käyttöön tarkotettua rasvaa jos sattus löytyyn tästä Lahdesta jostain ettei tarttis yhtä purkkia tilata jostain rc-veneily liikkeestä.

288
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 10.06.11 - klo: 07.41 »
Onkos Hyper St:tä vastaavia truggeja tarjolla järkevässä hintaluokassa käytettynä? Hyper ST tuntuu olevan suhteellisen harvinainen, mutta Hyper on osottanut sellasta kestävyyttä että vois olla hyppelyyn juuri sopiva nuo 6s buggyt on vähän turhan raskaita siihen hommaan :) Hyper ST saatavuus tuntuu vaan olevan ongelma kohtuu hintaan, buggejahan saa mihin vaan hintaan käytettynä melkeimpä niin paljon kun jaksaa kantaa :)

Vois olla mukava tehdä hyppely vehje ja truggy taitaa olla siihen paras valinta 1/8 kokoluokassa ajettavuuskin on vielä ok. Siitä pitäis varmaan tehdä joku mahd kevyt 3s/4s vehje, että kestäis hyppelyä parhaiten. Mut ehdotuksia onko mitään edukkaita suosittuja truggeja mitä kannattaisi harkita?

1/8 buggy ei taida koskaan olla järin hyvä valinta tasaiselle hyppimiseen vaikka olis kuinka kevyt?

289
Näinhän se tosiaan menee. Toisaalta akkuja saa nykysin niin halvalla jos ei tarvitse jotain laatumerkkiä sinne akkukoteloon. Ruutia piisaa hienosti nykysissä halppis akuissakin, tuo kovakuorisuus on toki ongelma vaikka taitaa niitäkin kyll muutamia löytyä edukkaista akuista.

Ite oon ajanu patterikasilla aina pehmeillä lipoilla ja auto on kyllä lennelly miten sattuu. Toki kovakuorinen turvallisempi vaihtoehto on, mutta esim. 6s ei sellaisena löydy yhtäkään siksi nykysin ajellaan pehmee kuorisilla. Akullisia taitaa olla takana joku 40-50kertaa ja täys potku on edelleen tallella. Lipossa ei ulkosestikkaan mitään naarmuja ja pölyjä suurempaa ole, eikä ole silmin nähden pullistunutkaan vielä ollenkaan.

Itse ottaisin KHS77 tapauksessa kiinalipon 4s kovakuorisena tai pehmeä kuorisena. Jos löytyy sopivilla arvoilla oleva 4s kovakuorisena ja hinta on kohtuullinen niin mikä ettei.

290
Ihan ok kalusto näyttäis olevan. Ite en välttämättä yhdellä laturilla latailis kahta akkua. Omat vaikeutensa siinä hommassa, epäkäytännölisyydet ja vaaransakkin tietysti. Toisekseen tuo tasaus lopussa melkosen hidasta kun toinen akkuhan voi olla täysin eri jännitteissä. Ite ottasin melkein 2kpl 106b ichargereita tai sitten latailisin 1akun kerralla. Tietysti kannattaa varmaan se auto ensiksi hankkia, autosta riippuen kuitenkin yleensä valitaan joko 2x 2s akut tai 1x 4s akku. 6s ei varmaan haeta näissä setupeissa.

Jos kaksi akkua niin suosittelen ehdottomasti kahta laturia esim. juuri tuota ichargerin 106b:tä ja jos latailee yhtä akkua niin tuo 206 on ok, vaikkakin 106b riittää melko mukavasti 10A latausvirta on melkosen riittävä akuille nykysin jos ei halua sitten paiskoa niitä maksimilla täyteen. Kyllähän tietyt nyky akut toki kestää 5-10C latausvirtoja, halpamerkitkin alkaa jos kestään ihan ok jos on oikea malli.

Virtalähteestä ei oo kokemuksia ihan ok jos pystyy ilmottamiinsa arvoihin :)

291
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 07.06.11 - klo: 10.28 »
Juuh itekkin tullu käytetyä PRF:ää töissä ja noisssa omissa harrasteissa, mutt johtojen reiät on melko vaikeet saada sellasiks ettei siitä pääsis kosteutta mahdollisesti läpi. Siks oon aina ollu melko kriittinen näitä "vesitiivitä" nopareita kohtaan. Kyllähän ne muutaman kuukauden sitä varmasti on, mutta rc autojen tärinät, iskut, rasitukset tekee väistämättä johonkin vedenkin mentävän reiän. Sitten ihmetellään miks ei auto enään kestänykkään sukellusta :) En nyt tähän tapaukseen sillä viittaa, mutta muutamia tälläsiä tapauksia on katseltu ja koiteltu asiaa selittää :)

Itekkin pitäs toi vastari ainakin vetää prf:llä, noparia en taida tästä autosta jaksaa alkaa aukomaan. Vastari on muutenkin tuolla lähempänä vaara aluetta. Veneen sähköjä vois yrittää viritellä ton lakan kanssa sitten reilummin :)

292
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 07.06.11 - klo: 09.21 »
Itse ainakin tullu siihen tulokseen että märässä/lumessa ajaminen hajottaa noparin yleensä jossain vaiheessa joka tapauksessa. Tärinä tekee kuitenkin vähintään johtojen kohdalle ihan vedelle hyvän kulkureitin, toinen on sitten mahdollisiin ilmakuoppiin kertyvä kondenssiovesi jos jotain valua käyttää päällä.

Itsellä ei oo yksikään nopari hajonnu kun pitäny ne erossa kokonaan vedestä ja märästä. Mielestäni ottaa tietosesti kyll sen riskin että nopari menee uusiks kun ajelee märällä kelillä, mut eihän se tietysti aina syynä ole. Kavereilla ollu Xerun 150A ja on sille kenkää annettu 6s jo pitkän aikaa eikä mitään ongelmia. Itellä ja kaverilla Hyperissä on EzRun 150A eikä niissäkään mitään valittamista uudesta asti on paiskittu ainoastaan 6s:llä menemään.

293
Sähköautot / Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 07.06.11 - klo: 07.28 »
Olisko mitään nyrkkisääntöä kuinka lämpöseksi saa moottorin ulkokuori lämmetä, että alkaa olemaan haitaksi magneeteille/moottorille? Kyseessä siis "umpikannu" Leopard 4074 eli aikalailla MMM compon konetta vastaava mosa. Olis mukava kuulla käyttäjien lämpötiloja mihin noita on ajettu, tähän asti ite testailtu sormella lämpötilaa, nyt sain telemetrian lämpötila sensorin kiinni kannuun ja pääsis ihan celssiuksina seuraamaan lämpötilaa. Onko jotain hyvää haarukkaa missä lämmöt on vielä turvalliset?

294
Vapaa keskustelu / Vs: rc-vene keskustelu
« : 06.06.11 - klo: 12.10 »
Jaahas Offshore Warrior on pikku hiljaa vissiin matkalla Suomea kohti.

Aattelin tässä kysellä onko mitään kokemuksia tälläsestä noparista hobbykingiltä hinta näyttää tippuvan 39dollariin jos odottelee, painoa olis saman verran kun turnigyn 35A mallilla, sikäli tuntus järkevämmältä ottaa tuo 60A malli olis sitten mahdollisesti hieman skaalaa isontaa tota konettakin eikä olis sitteni niin tiukoilla tuo nopari. http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7360 Syynä vaihtoon näin aikasesas vaiheessa olsi ainakin tuo lipo cut-off mitä ei vissiin olet tossa vakiosäätimessä ainakaan huhujen mukaan missään ei ole ohjeita miten sitä säädettäis vaikka ehkä mahdollista oliskin.

Akuiksi tulee 3s 2.2Ah 20C turnigyt ja 1kpl 3s 2.2Ah 25c nano-tech. Moottorina tuo vakio varmaan pysyy jonkun aikaa, mutta eiköhän se siitä jossain vaiheessa mene vaihtoon. Mitäs ammattilaiset n mieltä kannattaako kv luku pitää täysin saman yrittää vaan löytää fyysisesti isompaa/painavampaa konetta ja toivoa että siinä olis enemmän virran kulutusta eli saatais lisää vääntöä ja samalla vois mahdollisesti isontaa rusettia tai ottaa sen kovemmalla nostolla? Onkos porukalla kokemuksia millä tyylillä tota moottori parannusta kannattas sitten hakea kun se on ajankohtasta?

Onkos porukka suojannu vastareita yms mitenkä tuolla veneessä onko vedetty ihan törkeesti vaan esim. kuumaliiman sisään tms? Nopari ei viiti oikein tiivistää lämpiää varmaan liikaa ja isompana ongelmana varmaan kondenssio vesi noparin sisällä jos aivan tiiviiks tiivistää. Muistaakseni hiili aikoina ainakin oma ex vene työns sellasen kondenssio veden jo tonne noparin vedenpitävään laatikkoon minkä sinne silloin virittelin.

Olisko kellään mielenkiintoa tasapainottaa tollasta 32mm 1.6 Pitch 1/8 shaftille metallipotkuria? Jos kiinnosatusta on niin yv:llä voi ottaa yhteyttä jos ei tässä halua kertoilla.

295
Mut eikös tuossa graupnerin kanssa taas tule ongelmaksi ettet kahta akkua pysty kerralla lataamaan. Itse ainakin todennu perin käteväksi jos ajaa autolla missä on kaksi akkua, että on kaksi perus laturia mitkä tuppaa samaan aikaan akut täyteen. Eikä tartte olla väijymässä että nyt valmistu eka akku ja sitten toista lataukseen. Tokihan laturin saa viriteltyä lataileen 2kpl 2s akkuja esim kerralla, mut yksinkertasempaa ja nopeempaa lataamista saadaan aikaan kahdella erillisellä laturilla.

Tokihan tuo 90W just riittää 2s lipoille, mut sitten jos sattuu kalusto vaihtuun tai mitä sitten tapahtuukaan ja tarvitsee vaikkapa 4s akkua latailla niin 90W alkaa oleen homma melkosen hidasta.

Se voi pitää paikkansa että kiinalaturit on hitaampia tasaamaan akkuja lopussa, Ichargerissa ei oo ongelmia sen kanssa mielestäni ollut ihan tarpeeksi nopea siinäkin hommassa. Toki vaikee sanoa kuinka nopeesti ns. hyvä laturi tuon tekee.

Itse olen ollut tyytyväinen tuohon noin 50€ sijoitukseen Icharger 250W laturista, sellaista kun olis lähteny hakeen Suomen markkinoilta laatumerkiltä niiin hinta olis varmaan menny johonkin 250€ tietämille. Siltikin Icharger erittäin hyvässä maineessa luotettavuutensa kanssa.

Virtalähdehän on toki aina ongelmansa, itse en niistä niin ole tressannu enkä eurokaan laskenut niihin kun tuo pc-poweri on aina toiminut powerina, ja auton akustot tietysti sitten tuolla hiekkamontuilla tms. Itse melkein kattelisin jotain laatupoweria rx-tuotteelta. Tai mikä vaan riittävä wattimäärän omaava poweri, mikä olis jollainlailla todettu luotettavaksi.

Mut toki kisahommista ei ole kokemuksta eli siellähän näillä pienellä liikkeillä voi olla merkitystä.

296
Ite hankkisin 2kpl jotain perus latureita, melkeinpä hankkisin jotain muita kun noita 50W "mopoja" mitä nuo perus laturit yleensä on. Tälläisiä vaikka 2kpl http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=11444

Noilla pystyy jo melko mukavilla virroilla sitten täyttämään samaan aikaan 2kpl akkua. Itse käytän Ichargeria, mikä tullu todettua hyväksi, mutta hinta hieman korkeempi. http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6792

Virtalähteeseen en ota kantaa. Itse oon käyttäny pc-powereita, tupannu noi hobbykingin virtalähteet vissiin savuamaan aika isolla prosentilla. Toki esim. rx-tuote tms saa kunnolllisen powerin ja takuun sille, mutta hintakin on hieman eritasolla. Tuo Ichargerin isoin malli on ehkä hieman yliampuva eikä oo mitään järin hyviä kommentteja saanut kestävyytensä suhteen. Virtalähteissä on hyvä muistaa ettei pelkkä amppeeri määrän katseleminen riitä, riippuen laturin hyötysuhteesta ja ladattavan akun jännitteestä.

Itse esim. lataan omaa 6s 4000mAh akkua 10A:lla, 12voltin virtalähteestä ampeerimittarin mukaan revitään samaan aikaan maksimissaan 24-25A lukemia. Yleensä ei siis riitä että 10A latausvirralla olevaan laturiin ostetaan 10A virtalähde, puhumattakaan että monien kiinapowereitten ampeerilupaukset on melkolailla metässä.

Autoksi taitaa tosiaan käydä parhaite se mitä muilta ajokavereilta löytyy. Jos ei radalla tuu ajamaan niin sittenhän tuo merkin valinta on melkosen sama varmasti mikä vaan täällä suositelluista esim. hobao, xtray, mugen hoitaa hommansa.

297
Itseltäkin suositukset hyvälle powerille. Itsellä ollut nyt pari viimeistä poweria merkki vehkeitä ja on ne ylyisesti ottaen hiljasempia kun halppikset yleensä vielä todella selvästi. Toisekseen edellinen poweri tais olla vähän reilu 4vuotta powerina, vaikka kokoonpano päivitty suht tiheään. Toki powerin yleinen laatu ja powerin mahdollisesti hajotessa muut osat selviää paremmalla todennäköisyydellä kunnon powerilla. Itse suosin kans Enermaxin powereita, ovat luotettavuuteensa näyttäneet moneen kertaan :)

------------------
Nykyinen:
Emolevy: Asus P5Q-e
Prossu: Intel Q9550 (2.8ghz@3.8ghz, ilmajäähy)
Keskusmuistit : 4x 2GB DDR2 1100MHz
Näytönohjain: Ati HD5870
Kovalevyt: 80gb SSD + 1.5tb
Virtalähde: Enermax 525W

298
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 03.06.11 - klo: 15.29 »
Joginen, Hienosti kestää 6s hommat, leopardit kestää 12s hommatkin jos sellasia tarttee :) Moottori valikoima on siis todella todella laaja, huomattavasti castleakin laajempi, ainakin isossa päässä moottoreita.

Tuolta löytyy kaikista mahdollisista leopardeista spectit, virranotot, max. jännitekesto (6s tms) yms. Linkki..

Ebaysta löytyy moottoreita ja monilta eurooppalaisilta myyjiltä, en tiedä myykö kukaan vielä Suomessa noita. Itsellä oli aikoinaan 2200kv Mamba monster compo ja täytyy sanoa ettei leopardi häviä kyllä yhtään sille. Itse olen tilannut Leopardit täällä: http://www.kershawdesigns.com/ Tullien mahdollisuus toki on, kun liike ei eu:ssa ole, mutta eipä nuo siltikään hirveitä hintoja ole. Muualta sais varmaan halvemmalla, mutta oli tuossa keväällä kiire saada moottorit ja kershawista oli ainakin kokemusta.

Itse ajan 4074 moottorilla, tässä tarkemmat tiedot. Tuosta on sitten versiota missä on jäähdytys siili itessään. Sitten on toki viel järeempää vaihtoehtoja mitkä parhaiten löytyy tuolta kershawin tai leopardin omilta sivuilta. http://www.leopardhobby.com/product/product_veiws.asp?id=1251&functionID=01020201 Itsellä käytössä 1774kv versio, mitä ei tuolla leopardin sivuilla jonkun takia ole tarjolla, mutta monista kaupoista kyllä löytyy. Aateltiin että 6s pääsee akut ja vehkeet vähän helpommalla, tuolla 1774kv kun jollain 2000kv tai yli. Menoa on kyllä riittänyt, omassa sigussa on linkki youtubeen missä ainakin 2viimestä videota on jo leopardeilla, muutamat ekat videot on vielä noilla kiinan kb koneilla. Viimeisimmässä sorapätkässä tainnu missään kohtaan pystyä kaasua pohjassa pitämään, asfaltti gps testeissä pysty jo kaasu pohjassa ajeleen :) Vois yhen hampaan melkein pinjonia pienentää :)


299
Juups eilen tuli tilattua tuo vene illalla, aattelin vaan että olis ollu kokemuksia postituksen kestosta yms. Paypalli paikka on tullu vakioksi aina ettiskellä :)

300
Vapaa keskustelu / Vs: rc-vene keskustelu
« : 01.06.11 - klo: 12.00 »
Nyt olis vene sitten tilattu ja kova odotus alkakoon :) Tilattua tuli siis Joysway Offshore Warrior. Lähdetään tälläsenään koittamaan ja sitten pientä virittelyä varmaan luvasas ainakin offshore tilauksen verran, potkuria, voimansiirtoa yms.

Täytyy myös kattoa jos innostuisi laittamaan lehnerin tai leopardin moottorin tuonne. Joutuu vaan tuon noparinkin sitten samalla päivittämään onko hyviä ehdotuksia vesijäähdytetyksi yli 60A kestävälle noparille. Noin pieneen paattiin tuskin kannattaa mitään 180A säädintä pistää mut joku 50-70A vois olla ok, vakiohan on 30A. Akku oliskin jo valmiina eli toi nanotech jaksais antaa kyllä virtaa. 3s 2.2Ah siis kyseessä.

Mut katsotaan minkälainen saapuu ja millälailla pelailee :)

Edit metalliruseteista: Mahtaakos kellään olla hyvää linkkiä joko lontooksi tai suomeksi rusettien terottamisesta ja tasapainotuksesta? Toki neuvotkin kelpaa tai sitten kohtuu hintaan jos joku noita haluaa tehdä :) Hieman kiinnostas koittaa tollasii joskus tohon pikku paattiin 9dollarii olis kpl mut pitäs sitten viel tasapainottaa ja hioa, mikä tuskin onnistuu vaan hiomapaperilla vähän suhasten :)

Sivuja: 1 ... 7 8 9 [10] 11 12 13 ... 28