Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Pauli4x4

Sivuja: 1 ... 7 8 9 [10] 11 12 13 14
271
Vähän tuossa viikolla aloittelin juotoshommia Bigfootin "rungon" parissa.

Ja nyt suuntaan talliin vähän jatkamaan. Saas nähdä mitä tästä syntyy! :grin:

272
no mulla on yhdet tehtaan pusseissa DA29 (USA-1:n) tuotenumeroilla, yhdet ajamattomat/liimaamattomat MA027 koodilla, yhdet reunoista pyöristetyt ja rivoista uritetut ja sitten nämä :azn:
OLEN KATEELLINEN!!! :shocked:

Jos tekee joskus mieli tyhjentää varastoa, niin ota yhteyttä, ja rengassarja vaihtaa kyllä omistajaa alta aikayksikön! :wink:

B&H:t tekis mieli ostaa RC4WD:ltä myöskin, mutta pitäis varmaan Rumblet ostaa ensin tuota Bigfoottia varten...

273
Itsellä ihan vatsaa vääntää kun ajattelenkin kyoshon monsterikumien "raiskaamista" :roll:, mutta hauska on idea, ja hiukan erilaiset renkaat kuin muilla ainakin! :grin:

274
Mageet gummit! Onko leikkaa/liimaa renkaan puolikkaat ristiin mallia, kun en tuollaisia ole nähnyt? :cool:

275
Ihan komea peli tuo Nitro Kingi kunnollisilla eturenkailla! :cool: Ehkä kannattaisi kuitenkin himppasen madaltaa tuota, niin olisi vähän häijymmän näköinen ja parempi ajaa. :wink: Ja vaikka en tuollaista ole koskaan nähnyt, saati ajanut, niin kallistuksen vakaaja ainakin toiseen päähän voisi olla hyvä idea. Vai yrittääkö tuo kummallinen ristikkotuki tuolla alempien takalinkkien välissä ajaa vakaajan virkaa vai mikä se on olevinaan? :grin:

Ja kun suunnittelet monsteria, niin lähtökohtaisesti pyri pitämään painopiste niin alhaalla kuin mahdollista, eli käytännössä kun mallailet akseleita suhteessa runkoon, niin alempien nelilinkkien pitäisi olla käytännössä täysin vaaterissa, että ollaan mahdollisimman optimaalisessa tilanteessa. :smiley:

Muillekin mahdollisille monsterinrakentajille tiedoksi, ja itseäni mitenkään liikaa kehumatta, multa saa kysellä vapaasti vinkkejä ja ohjeistusta rakentelun suhteen, ettei tarvitse kantapään kautta tehdä, koska tietämystä on kertynyt aiheesta jonkun verran, niin 1:1 kuin RC-vehkeistä. :wink:

276
Tuo on about 5mm messinkiputkea. Jarruputki on vähän turhan pehmeää kamaa. Tosin eipä tuossa messinkiputkessakaan paljoa ole tuo seinämävahvuus, mutta tuollainen kehikkorakenne kuitenkin oikein tehtynä tukee hyvin, ettei yhdelle putkelle pääse tulemaan liikaa kuormitusta.

Jossakin sanoit että Diggerin runko olisi juotettu hopealla...kaasullako kuumennat (kosan vai asetyleeni/happi) ja sitten hopealankaa vai miten se käytännössä tapahtuu ? Meinaan että melkoista miniatyyri hommaa, ihan normi hitsausvehkeillä ainakin.
Bensa-autoihin ovat kyllä kasailleet runkoja jopa puikko koneella, tälläkin hetkellä 1/5 bensa-auto topiccissa yksi kuplan korikehikko tehty niin...1/8 mittakaavaan putken koko vaan pienenee huomattavasti ainakin jos scale-tyyliin meinaa tehdä.

TIG voisi olla ehkä yksi tapa kasata runko...
Joo, hopealla juotan, koska sillä saa kaikista siisteimmän liitoksen aikaiseksi, silloin kun näin pikkuista putkea työstetään. Kuumentamiseen riittää ihan perus kaasupoltin. Käytän lähinnä sellaista isompaa butaanimallia, mutta tuollaiset pikkuputket ja täsmäjuotokset sitten suoritan ihan sellaisella pikkuisella sytkäributaani täyttöisellä polttimella. Joten ei siis tarvetta happi/asetyleenivehkeille, koska hopea sulaa jo reilusti alle 800 asteessa. Tuon 5mm messinkiputki on niin ohut seinämäistä, että ajattelin tuon himmelin juotella ihan tuolla pikku polttimella, kun kyllä sillä Diggerinkin 6x1mm HST putkikin meni jotenkuten, kunhan ei ollut useampia putkia samaan kohtaan liitettävänä.

Juotospuikkoina käytän sellaisia juoksutepäällysteisiä, eli ensin vaan liitos punahehkuiseksi, ja tökkäys puikolla, joilloin juoksute menee saumaan, ja uusi tökkäys perään niin hopea menee perässä niin kuin itsestään, ja lopputulos on siisti ja kestävä.

Hitsauskoneet kannattaa näin pieniä putkia liittäessä unohtaa kyllä. Korkeintaan voi hepata vähän TIGillä, ja juottaa loput, kun muuten on ihan järkyttävä siistiminen saumoissa jos haluaa hyvän näköisen lopputuloksen. Onhan ne jotkut MIGilläkin noita räkineet kasaan, mutta lopputulos on sitten kanssa sen näköistä... :roll: En edes halua kuvitella millaista jälkeä tulee puikon kanssa! :grin:

Diggeri on 1/8, ja oikein hyvin onnistui puuhastella sen rungon parissa. Tämä Bigfootti on nyt 1/10, mutta tuskin tuossakaan mitään ongelmia tulee. :smiley:

277
Teetkö Pauli perus jarruputkesta noi kaaret vai onko toi jotain muuta ?
Tuo on about 5mm messinkiputkea. Jarruputki on vähän turhan pehmeää kamaa. Tosin eipä tuossa messinkiputkessakaan paljoa ole tuo seinämävahvuus, mutta tuollainen kehikkorakenne kuitenkin oikein tehtynä tukee hyvin, ettei yhdelle putkelle pääse tulemaan liikaa kuormitusta.

Tuosta tulee nyt tuollainen puoli-putkirunko, kun täytyy toteuttaa näitä päähänpistoja aina! Täysputkirungossa tuon alakehdon tekemisessä on se suurin työ, joten nyt noilla Wheely Kingin runkolevyillä säästyi siltä vaivalta, mutta lopputulos ei tietysti tule olemaan mitenkään kovin aidon näköinen tässä tapauksessa, joten lähinnä mielenkiinnon vuoksi tätä rakentelen tähän tyyliin.

Täytyy saada Bigfootti äkkiä valmiiksi niin pääsee seuraavan oikean putkirungon kimppuun... :wink:

278
Laitetaan nyt vielä tänne pientä tiiseriä siitä mitä tuon Bigfootin kanssa on tekeillä... :wink:

Ja joo, lähti tämä projekti tyypilliseen tapaan hiukan lapasesta! :grin: :roll:

279
Kivasti kyllä vilkkuu! Oikein siististi tehty kori kyllä tuo! :cool:

Laita nyt vielä se sireenikin sinne, kun kuitenkin mieles tekee, ja ei ole edes kalliita! :wink: :grin:
http://www.ebay.com/itm/RC-GT-Power-Police-Cop-Car-Voice-Sound-Siren-System-/190867766779

280
Hienolta näyttää! Olikos tuossa vielä ääniefektitkin? :tongue:

281
Hiljaista on, itse odottelen et jenkeistä saapuis rullaava wraith.. ja sitten alkaa vihdoin barbaarin kasaus.
No johan tässä on ehditty odottelemaankin! :roll: :grin: :wink:

Mun pitäis Bigfoot-projektia varten tilata vähän putkea ja juotospuikkoja, sekä uusi alle 6mm putkille soveltuva taivutin, niin pääsisi jatkamaan rungon "tuunausta"... :tongue:

282
tiedä sitten mitä sillä lopulla tekee ?
Sehän siinä on vähän ongelmana aina... Kai sen loppuraadon voi koittaa myydä jollekin, tai sitten jos jaksaa niin myy pienempinä osina.

Olisko polttisversion jämäosissa enemmän jälleenmyyntiarvoa kuin sähkömallissa?

283
No jo on hiljaista täällä kotimaan monsteririntamalla, harmi... :cry:


Laitan nyt kuitenkin pikku virikkeeksi kuvan yhdestä Clodbusteristani RC4WD:n vanteilla, jonka otin eilen pikku ajosession yhteydessä. :cool:

284
Tänään saapui vihdoin lisää linkinpäitä Koreasta, kun vanha varasto loppui kesken!


Joten ei muuta kuin nelilinkkien tekoon! Tässä malliksi pari valmista linkkiä. Ihan vain 5mm alumiiniputkea, ja sisällä M3 kierretankoa, ja pätkitty mittojen mukaan sopiviksi.


Kaikki linkit valmiina, ja akselit vihdoin kiinni autossa, ja iskarit paikoilleen ruuvattuna myöskin. Hiukan huonosti näkyy kuvasta, mutta ylälinkkien rungon päille porasin uudet kiinnitysreiät noihin runkolevyihin, jotta sain linkkien kulmat vaakatasossa vähän parempaan kulmaan, kun akseleissa tuo yläkiinnitys on niin armottoman korkealla. Akseliväliksi ei nyt ihan 300mm tullut jonkun pikku mittavirheen takia, mutta yli 290mm kuitenkin, joten ei haitanne käytännössä varmaankaan! :grin:


Tässä vielä hiukan yläviistosta katsottuna miten linkit sinne asettuu.


Ja sitten "siirtorenkaat" alle, ja siitähän syntyi rullaava vekotin! :grin:


Pitihän sitä koriakin tietysti vielä hahmotella taas kerran paikoilleen...


Jatkuu rungon kustomoinnilla seuraavaksi, mutta ensin täytyy tilata hiukan tarvikkeita sitä hommaa varten, joten seuraava päivitys siirtyy hamaan tulevaisuuteen, mutta toivottavasti jo jossain vaiheessa ensi viikkoa olisi taas jotain näytettävää... :wink:

285
No niin, päivitystä taas pukkais! :smiley:

Tässä on alalinkkien/iskarien alakiinnitysosat, sekä akselin pään vahvikkeet. Todella simppelit osat siis, ja helppo tehdä itsekin, mutta kun yritän tätä rakentaa malliksi mahdollisimman paljon bolt-on osia hyödyntämällä, niin uhrasin muutaman euron moisiin.


Ja tässä osat akseliin kiinnitettynä. Tuo tuki siis toimii samalla tuon kiinnikkeen tukena, sekä myös vahvistaa tuota muovista akselin päätä, jotta se toivon mukaan kestää kasassa vähän paremmin(ei sillä että se nyt välttämättä hajoaisi ilmankaan kovin helposti, mutta on vähän niin kuin hätävarana).


Ja sitten kääntöpäät paikalleen, mutta tuli pieni WTF hetki siinä, kun ruuvien kannathan ottaa kiinni tuohon kääntöpäähän, ja ahdistaa siis kääntyvyyttä! Ei ole todellista, kun kuitenkin valmis kaupallinen tuote kyseessä... No, kaikesta huolimatta, viilailin sitten millin verran pois ruuvin kannoista niin mahtui taas toimimaan. Voishan sinne vaihtaa vaikka kupukantaruuvit, niin mahtuis olemaan vieläkin paremmin, mutta ei ollut sopivan mittaisia nyt tähän hätään.


Ja vielä kuvaa vakioista akselin tuista, jotka nyt kallistetun vaihdelootan takia tulee eri kohtaan kiinni kuin vakiona, mutta vääntelin hiukan noita rautoja, niin ovat nyt tuon toisen ruuvin kanssa hyvin linjassa, joten pitkällä ruuvilla ja pienillä spacereilla saadaan tuokin homma ratkaistua kivuttomasti. :smiley:


Kohta lisää tarinaa, kunhan ensin muokkailen vähän kuvia... :wink:

286
Tein Offipalstalle uuden sosiaalisen ryhmän monstereita varten, joten jos haluat monsteriprojektillesi oman projektikeskustelun, niin rekisteröidy tuonne palstalle, ja tee uusi keskustelu tuonne monsteriryhmään!
http://forums.offipalsta.com/group.php?groupid=44

Palstalla saat myös käyttöösi kuvatallennuspalvelun ihan ilmaiseksi, joten sinne saa projektikuvatkin ladattua helposti talteen... :wink:

Mun projektit jatkuu siellä, vaikka tuota Bigfoottia päivittelen kyllä samaa tahtia tännekin.

Kaikki 1:1 jutustelut voi käydä siellä myöskin! Ja toivottavasti sinne saadaan edes jotain projekteja, ja jutustelua aikaiseksi, ettei mene vaan mulla itellä yksinpuheluksi, ja projektipäiväkirjan pidoksi! :grin:

287
Hittolainen kun alkaa iskee himo oman monsterin rakentamiseen :D Itsellä ei ole minkäänlaista kokemusta auton rakentamisesta, vaan kaikki aina olleet RTR.

Nyt sitten kahden vaiheilla, että lähdenkö rakentelemaan sekalaisista osista (= paljon osien ostamista) vai lähdenkö miettimään esim. tuota Barbaaria. Jos jostain sattuis tulemaan sopivasti Axial vastaan + sitten tuo Barbaarin runko kun se ei ihan pahan hintainen ollut..
Jotain vain lähdet rohkeasti rakentelemaan! Ei näitten kasaaminen mitään rakettitiedettä ole. :wink:

Ja itse kun tekee, niin tulee sellainen kun sattuu tulemaan, ja ei ole muilla samanlaista!  :grin:

Mutta vaikka Barbaarin tai vastaavan hommaisitkin, niin onhan siinäkin rakentelemista sinänsä, ja ainahan sitä voi omia pikku muutoksia tehdä niihinkin. Itse ainakin tykkään tästä rakentamisosuudesta enemmän oikeastaan kuin itse ajamisesta. Mukava pähkäillä eri vaihtoehtoja, ja metsästää ebaysta osia. :smiley:

288
Kuola valuu kun katsoo paulin auton kuvia!  :tongue:
Pisti dura myyntii ja alota monster projekti...
Vanha bigfoot on mun mielestä hienoin.  :cool:
Mukava kuulla että nämä mun kyhäelmät miellyttää muitakin, ja aiheuttaa jopa uusia monsteriprojekteja! :smiley:



Tänään olen viettänyt aikaa lähinnä tuon vehkeen alustageometriaa suunnitellessa, ja siinä tuskaillessani ylälinkkien kiinnityspisteiden ahtautta runkoon nähden, aloin miettimään että miksi sen akselin pitäisi olla muka tuossa asennossa. No siitä sitten heräsi ajatus kallistaa akseleita taaksepäin, jotta ylälinkkien kiinnitys siirtyisi taaemmaksi, jolloin ne mahtuisivat rungon sisäpuolelle, ja samalla moottorit tippuisivat huomattavan paljon alemmaksi, ja siinä samalla painopiste paranisi myös aika paljon!

No siitä sitten vain ideaa toteuttamaan, kun en kenenkään tämmöistä ole nähnyt vielä tekevän. Olka-akselikulmahan tuossa kallistuksessa muuttuu ihan vituralleen, joten caster-virheen korjaamiseksi oli käännettävä noita akseliputkia takaisinpäin, joka onnistuikin aika helposti kun vain porasi uuden jaon kiinnitysruuveille.

Lopputuloksena painopisteeltään huomattavasti ideaalisempi akseli! Raidetankokin mahtuu olemaan vielä nippanappa paikoillaan ettei ota akselin kuoreen kiinni. Vielä täytyy tukirautoja hiukan muokata, ja asentaa ne takaisin paikoilleen, joka vaikuttaisi myös simppeliltä operaatiolta. Huomatkaa dramaattinen muutos ylälinkkien kiinnityksessä!


Rungon alle hahmoteltuna näyttää tältä. Täytyy tuo toinenkin akseli vielä jaksaa muuttaa...


Tästä näkee kuinka linkkien kiinnityspalikka osuu hienosti joustossa rungon sisään, kun taas kallistamattomalla akselilla olisi tullut suora osuma tuohon rungon väliputkeen.


Tästä on hyvä jatkaa, ja jos vaikka huomenna jo saisin alalinkkien kiinnikkeet, niin pääsisi linkkien tekoon, ja saisi akselit runkoon vähän malliksi kiinnikin... :smiley:

289
On on on hieno projekti! Ilmaiskarit näyttää  Bigfootissa todella hyvälle, toivottavasti saat iskarit sopimaan.
Ainakin jos teen jonkin sortin pidennetyt alakiinnikkeet iskareille, niin kyllä ne sitten sinne sopii. Noita on kyllä tarjolla vielä 120mm pitkinäkin, eli kolme senttiä nykyistä pidempinä, että sellaiset sitten viimeistään sopis. :smiley:

Lainaus
Mitkäs kumit monsterin alla näkyy? Olisko johonkin 1/18 kokoluokkaan?
Ne on yhdestä Monster Jam leikkiautosta, minkä joskus hommasin, että jos siitä tekis toimivan vehkeen Losi micro crawlerin akseleilla, ja jollain pikkuisella putkirungolla varustettuna. Skaalaa en kyllä muista enään mikä se oli olevinaan, mutta saattoi olla 1/24...

Ikuisuusprojektin osia siis vain... :roll:

290
Tein pari väliputkea runkolevyjä varten, ja niistä tuli nyt 90mm pitkät, eli se tulee olemaan rungon sisäleveys.

Tässä akselit ja runko hiukan hahmoteltuna, tuolle tavoitteena olevalle 300mm akselivälille. Iskarit saattaa olla hiukan lyhkäiset kyllä tähän, mutta sen näkee sitten myöhemmin. Ostin nuo 90mm pitkät vain sen takia, että jäisi tuo korkeus mahdollisimman matalaksi, ja jos nuo ei tähän projektiin käy, niin sitten voin niitä hyödyntää jossain retro-Clod projektissani. Omaa lisähaastetta tässä tuntuis tuovan tuo Clodiakseleiden korkeus, eli ylälinkkien kiinnitykset on vähän turhan korkealla, mutta kyllähän ne tuonne saa soviteltua kaiketi siitä huolimatta. Tai mistäs näistä tietää vaikka lähtis taas mopo lapasesta, ja akselit vaihtuis kardaanivetoisiin? :grin: :roll:


Sitten täytyi vielä hahmotella koria rungon päälle, ja kyllähän se siihen jollain tavalla näyttäis soveltuvan myöskin. Renkaiksi tähän täytyy kyllä laittaa RC4WD:n rumblet, koska clodin rengas on meikäläisen silmään vähän liian korkea tuon korin kanssa...


Moottoreiksi tulee jotkut tuollaiset jeesuksen aikaiset harjalliset Orionit, jotka taitaa olla jotain 20 kieppiset, kun ne tuolta romukopasta löytyi, ja minä en vanhan koulukunnan miehenä mitää harjattomia settejä ala ostelemaan, kun muutenkin tuo innostus suuntautuu enimmäkseen noihin nitro-vehkeisiin. Mutta eiköhän noistakin purkeista 4S lipolla tarpeeksi vauhtia saa...

Alalinkkien kiinnitykset saapuu varmaan tuossa alkuviikosta, niin sen jälkeen suunnitellaan hiukan nelilinkkien tekemistä yms. joten kyllä tämä tästä pikku hiljaa muodostuu auton näköiseksi. :smiley:

291
Ja vielä yksi kuva tälle illalle, eli laitoin huvikseni vielä "runkolevyyn" nuo iskarit koesovitukseen. Tuo runkohan on siis peräisin HPI:n Wheely Kingistä, ja nuo tuli kerran tilattua ebaysta ihan mielenkiinnon vuoksi, kun ovat halpaa kuin saippua! :smiley:

Ja halvan hinnan lisäksi näissä on hyvää se, että rungon leveyden voi keksiä itse, käyttötarkoitukseen sopivan mittaisten välitankojen avulla, joka on siis tosi helppo homma. Ulkonäkö on myös lähellä aitoa putkirunkoa, joten sekin on tietysti iso plussa! :cool:

Hiukan lyhyt runko vain 1/10 autoon(330mm), mutta niin kuin aikaisemmin jo totesinkin, niin tästä ei mitään varsinaista scale-autoa tule, joten pikku epäkohdat ei niin haittaa. Ja aina tuo silti isompi runko on kuin valmiit race-clod rungot!

292
Tekaisinpas nyt nuo raidetangotkin valmiiksi joutessani. :smiley:

Linkinpäät on mallia Junfac, elikkä G-Made. En ole mikään linkinpää hifistelijä, joten mulle on yks hailee onko nuo sitten laadukkaat vai ei, mutta ne on edulliset, ne on mustat, ja niitä mulla tuolla on ylimääräisenä lojumassa, joten niitä nyt myös käytetään! :grin: Sisällä original clodbusterin raidetanko, ja päällä eloksoitua 5mm alumiiniputkea.


Sitten kun akseleissa on kaikki osat paikoillaan, niin maalaan kaikki hopeiset osat mustaksi, jotta saadaan mahdollisimman hyvin kaikki nippelit häivytettyä näkyvistä, ja näin saadaan epä-scale autostakin hiukan aidomman oloinen. :cool:

293
Noi HR osat ovat kyllä kieltämättä vähän mitä ovat mutta toivottavasti saat ne tarpeeksi lähelle toisiaan  :wink:
Sanotaanko niin, että kaikki HR-tuotteet jotka sisältävät liikkuvia osia, ovat vähän mitä ovat, mutta kyllä niillä muuten on esim ihan kelvollista alupalikkaa tarjolla moneen vehkeeseen. :smiley:

294
Tämmöiset ylälinkkien kiinnitysosat sieltä pussista löytyi.


Ja pikkuisen päänraapimistuokion jälkeen, ne näyttivät tältä akselissa kiinni. Ohjauslinkkeihin tulee vielä mustat linkinpäät noiden orkkiksien tilalle, ja voi olla että laitan vielä alumiiniputkea noiden varsien päälle, jotta näyttävät paremmilta, ja ehkä kestävätkin paremmin jos vähä kolaroi. Seuraavaksi hommaan akseleiden päälle servokiinnikkeet jos edullisesti löydän, tai sitten teen itse. Vihaan kyllä scalemiehenä akselikiinnitteisiä servoja, mutta tästä autosta nyt ei niin scalevehje tule, etteikö ne nyt voisi olla race-mielessä kiinni akseleissakin. Takaohjaus tulee siis myöskin, ja se laitetaan toimimaan erillisestä nappulasta, koska kovassa vauhdissa nelipyöräohjaus on yhtä kuin kuperkeikka, joten sitä täytyy pystyä käyttämään etuohjauksesta riippumattomasti.


Iskaritkin alkoivat pienen WD-40 session jälkeen herkistymään jollain tavalla, mutta eivät vieläkään täysin vakuuta... Aika näyttää, että millaisen lopputuomion saavat! Kivathan nuo on siitä, ettei tarvitse iskariöljyjen kanssa pelata. Mukana tuli myös kolmet eri vahvuiset jouset, joista laitoin kaikista pehmeimmät paikoilleen, koska Clodeissa tuo paino tuppaa olemaan pääasiassa jousittamatonta massaa(eli siis akselit ja renkaat), ja itse rungon kyytiin tulee vain vähän sähköjä ja akku/akut, joten siksi jousitus saa olla mahdollisimman pehmeä! :smiley:


Tämän auton rakennan lähinnä siis valmiista osista, ihan vain teille muille monsteria suunnitteleville malliksi, jotta saa kokemattomatkin hiukan osviittaa tarvittavista osista. Lähes kaikki pystyisin kyllä itsekin rakentamaan, mutta tehdään välillä näin bolt-on-tyylillä kaikki mitä kehtaa valmiina ostaa. Linkit sun muut rakennan kyllä itse mieleisen pituisiksi yms. Ja rungon suhteen on hiukan kustomointia luvassa, mutta sitä katsellaan sitten jatkossa lisää...

Katsotaan mitä tästä syntyy! :roll:

295
Tuli hommattua vähän osia tuota Bigfoot-pikaprojektia varten. Tuossa on ylätukivarsien kiinnikkeet jotka tulevat vakion servosaverin paikalle akseleihin by Hot Racing, ja ihan huvin vuoksi laitoin samaan tilaukseen nuo 90mm pitkät ilmaiskarit(myöskin by HR), mutta saa nyt nähdä tekeekö niillä mitään... Kaksi otin pussista ulos ja vertailin, niin toisen toiminta on paljon jäykempi kuin toisessa, joten ei mitään tasalaatua havaittavissa. Täytyy vähän koittaa rasvailla ja herkistellä mokomia, jos ne siitä alkaisi paremmin toimimaan!

296
No laitetaan tänne sitten edes nostalgisen fiilistelyn hengessä alkuperäinen Clodbuster mainosvideo! :cool:
original rc Tamiya video Clodbuster.avi

Ja vielä yksi youtube suosikeistani, jonka jaksaa katsoa aina vaan uudestaan!
Tamiya Clodbuster Bouncing around...

297
Päivitelkää nyt hyvät ihmiset kuvia projekteista ja projektikertomuksista ja monstereista jotta saa jotain ajankulua.
Jospa vaan olisi jotain päiviteltävää, niin laittaisin kyllä, mutta osia tässä itsekin odottelen, että saisin tuon pikaisen bigfoot-projektin alta pois, niin voisi sitten taas siirtyä tekemään jotain muuta... Kaventaa vaikka Diggerin akselit, maalailla tuon yhden clodin kori, tai sitten aloittaa tuo yksi projekti mihin jo osat ja suunnitelmatkin löytyis, että on vähän niin kuin aloittamista vaille valmis. :grin:

Lainaus
Niin miksiköhän muuten kromiclodi maksaa niin **un paljon enemmän kun normi? Normiclodi on liki ok mutta siniset osat ei oikeen osu kyllä mun silmään. Mitään sakemanni tuumaa jos sille laittais postin että kaupat tuli, kromiclodi mutta std clodin hinnalla?
No ihan siitä syystä hinta on kovempi, kun tuo krominen on eräänlainen limited edition, että varmaan hinnat sen kuin nousee ajan mittaan... :roll:

Mutta kyllä noita kromiclodin mustia muoviosia saa ebaystakin hyvin useasti, ja itsekin aikoinaan sellaiset ostin tuohon yhteen clodiini, eikä maksaneet edes muistaakseni paljon. :smiley:

Tai sitten vaan maalailee siniset mustaksi. Jos iskaritkin vaihtaa, ja jättää ne höhlät puskurit pois, niin eipä sinne jää enään kuin pohjan alle ne neljä pikkuista "tukivartta".

298
Itseasiasssa elektroninen nopari saattaa jopa säästellä vähän noita vanhoja heikkoja autoja, koska niillä ei pysty vetämään vauhdista pakkia päälle niin kuin vanhoilla mekaanisilla nopareilla, ja se juuri on monen auton rattaat aikoinaan laittanut sileäksi.

299
Kyllä on hieno haudankaivaja sulla Pauli4x4  :laugh:

Omat intressit ovat nää uudemman mallin monsut mutta hitto mä jotenki digaan kattoo näitä videoita kun toi auto pomppii tollee "holtittomasti" kun on solidit  :smiley:

Niin ja onneksi olkoon munkin puolesta !! Voitto varmasti meni oikeaan osoitteeseen  :cool:
Paljon kiitoksia! :smiley:

Ja hienoa kuulla että erillisjousitusmiehetkin ymmärtävät sentään jotain jäykkäakselisten päälle, joten toivo ei ole ihan vielä menetetty! :wink:

OK, uskotaan...täytyy kattella jos jostain tulee tollaset MF:n akselit ja kardaanit vastaan...siihen voi sitten ruveta suunittelemaan monsua päälle  :cool:
Mad Forcen kardaanithan on ihan koiranluut vain, mutta porukka on jostain Traxxassin vetareista(revon?) modailleet vähän kestävämpiä nivelellisiä kardaaneja tilalle, joten eiköhän riitä että akselit hommaat vain. :smiley:

300
On tullut ainakin sata kertaa tuolta varmaankin tilattua tässä vuosien saatossa, ja täytyy kyllä sanoa, että ei ole mikään hätäisen miehen kauppa, että jos nopeasti haluaa jotain kamaan, niin suosittelen katselemaan toisaalle. Paketoinnissa on kyllä vähän liiankin usein melko paljonkin parantamisen varaa, mutta suurin osa kamoista on kyllä tullut ehjänä perille. Useimmiten vain kuplamuovikirjekuoreen pakattu kamat, ja jos jotain isompaa tulee laatikossa, niin se näyttää lähes takuuvarmasti norsulauman alle jääneeltä.

Toimitusajat on meikäläisellä/lähipiirissä vaihdelleet aika rankasti, noin viikosta puoleenkin vuoteen, mutta aina on tullut kamat perille! :grin:

Sivuja: 1 ... 7 8 9 [10] 11 12 13 14