Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Hermanni

Sivuja: 1 ... 7 8 9 [10] 11 12 13 ... 59
271
Sähköautot / Vs: Novak SS5800 keskustelua
« : 28.03.07 - klo: 20.43 »
Jees, en tiedä mitä muut meinaa, mutta itse ainakin kyllä jätän tämän koneen sikseensä. Mäntsälässä paloi taas yksi kone ja vielä sitten säädin siinä mukana. Melko hapokasta sanoisinko.

Eikös noissa Novakeissa ala olemaan jo selvät viallisen tuotteen tunnusmerkit, siis jos tuote ei sovellu tarkoitukseen mihin se on tehty, on tuote viallinen (Tuotteen takuulla tai takuuttomuudella ei tässä tapauksessa siis ole mitään merkitystä).
Ei tuollainen määrä viallisia moottoreita enään oikeen selity millään satunnaisella huonolla tuurilla (Joka valmistajalta löytyy aina jonkin verran susi yksilöitä), kyllä syy on ennemminkin suunnittelussa, laaduntarkailussa tai käytettävissä materiaaleissa.
Kumma juttu että Novakin kopioijat ovat ilmeisestikkin onnistuneet paremmin (vai ovatko?).....

 

272
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 25.03.07 - klo: 22.32 »
Siis se vauhtipyörän lukitusmutteri on niin tiukassa että ei lähde auki..

Ei muuta kuin ruuvipenkkiin, laita vaikka vaneria, puuta tms väliin niin ei tule vauhtipyörään jälkiä..

273
Yleinen keskustelu / Vs: Graupner Ultramat 10
« : 25.03.07 - klo: 22.30 »
en tiedä menikö oikealle alueelle, mutta tarvitsisin laturia vastarin akulle, hehkulle ja 7.2v stick packeille enkä omista virtalähdettä
tämä laturi iski silmään, on vissiin aika uusi  :smiley:

hintakaan ei ole paha niin ajattelin ostaa ellei joku hirveästi tätä hauku tai osaa sanoa parempaa samassa hintaluokassa(70€~)  :huh:


Näyttäisi olevan ominaisuuksiin ja hintaan nähden hyvä ostos, laatumerkkikin vielä....

274
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 25.03.07 - klo: 22.16 »
Miten mä saan tuosta 2.5R koneesta vauhtipyörän irti :undecided: ? Pihteillä koitin pitää mutta se on niin tiukassa että pyörii vaan pihtien sisässä.. Uskaltaako laittaa ruuvipenkkiin kiinni :mrgreen:
Onhan vauhtipyörän lukitus mutteri irti?
Itse olen irroittanut vauhtipyörän nimenomaan ruuvipenkkiä avuksi käyttäen.
Laita pultti kampiakselin päässä olevan reikään, avaa ruuvipenkkiä sen verta että moottorin lihko sopii väliin ja kone jää roikkumaan vauhtipyörästään ruuvipenkin leukojen väliin, naputtele vasaralla varovasti pultin päähän niin vauhtipyörän pitäisi irrota.

Kuin usein autoa pitäs muuten putsata putsaan mielelläni,mutta pitääkö ilmansuodattimen filtteri vaihtaa usein ja jostain laakereista oon lukenu että pitäs vaihtaa usein.
No auto putsataan aina kun se on tarpeeksi likainen, kesällä saa putsata melkein joka ajokerran jälkeen (Paitsi jos ajelee vaan puhtaalla asfaltilla tms).....
Ilmansuodatin on hyvä vaihtaa pölyisissä oloissa tunnin välen, muuten tarpeen mukaan (Esim talvella ei pahemmin tarvitse vaihdella).
Yksisuuntalaakeri startissa on periaatteessa kulutustavaraa, joillakin se kestää melkein loputtomiin, jotkut saavat sen loppuun hyvinkin nopeasti.
Startatahan ei saisi kuin lyhyissä pätkissä, pitkään yhtäjaksoisesti starttaaminen pilaa laakerin ennen aikojaan.

275
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 25.03.07 - klo: 11.31 »
Robinson Racingilta on vihdoinkin tullut Revon viimeiseen heikkoon kohtaan korjaus, nimittäin vaihteiston pikkurattaat saa teräksisenä http://www.robinsonracing.com/traxxas.html
Tai siis itse asiassa kaikki rattaat (Paitsi pakin) saa teräksisenä jos niin haluaa.....



Tosin vakiotkin kestää kun säätää slipperyn vain oikein (Ei siis jumiin niin kuin on yleensä tapana).....


Revomönkijä projekti Traxxasin sivustolta...




276
Sähköautot / Vs: Ohjeita LiPo akkuja varten.
« : 24.03.07 - klo: 22.09 »
Elikkäs lipotasaajaa pitäisi siis ilmeisesti käyttää melkein aina..
Ei sitä tasaajaa aina tarvitse käyttää, vain silloin kun kennoissa ilmenee heittoa.
Jos ei jaksa/viitsi mittailla kennokohtaista jännitettä niin silloin on parempi käyttää aina tasalataajaa.
Tasalataaja ei ole mikään pakollinen ostos, yhtä hyvin kummankin kennon voi ladata erikseen tarvittaessa.
Itse hankin tänään vasta ensimmisen tasalataajan, monta vuotta pärjäsin LiIon ja Lipo akkujen kanssa ilman sitä, pelkän yleismittarin avulla (Ja ilman vahinkoja).

277
Radiolaitteet / Nomadio React 2.4Ghz
« : 20.03.07 - klo: 00.57 »
Tuli siinä testattua Espoossa Matinkylän liikuntasalissa (Kiitokset vain jerzille ja kumppaneille hienosta tilaisuudesta) uutta Nomadio React 2.4Ghz ohjainta.
Ohjain oli miellyttävä ainakin omaan käteen, todella kevyt ja säädettävän kokoinen liipaisin josta varsinkin itse pidin.
Häiriöitä ei lainkaan ja radion oma vakio-akku kesti hienosti noin kolmen tunnin ajosession, virtaakin vielä jopa jäi.  :o
Plussaa oli vastarin/ajo-akun volttien näyttö ja radion vibra joka herättää hälytyksistä jos ei huomaa seurata näyttöä.
Eikä huonoa ole USB liitäntä (Josta voi myös ladata lähetimen akut vaikka läppärillä) jonka kautta saa tehtyä autokohtaiset säädöt, päivitettyä lähettimen että vastaanottimen ohjelmiston.
Myöskin plussan puolelle menee lähettimen täysin anteniton rakenne, miinusta tulee suuresta vastarista (Mutta siinä tosin on telemetriaa varten liitännät) ja sen pitkähköstä antennista.
Jos kantama vielä minua ulkotiloissa tyydyttää, saa radiot minulta arvosanaksi 9+

278
Traxxas / Traxxas Revo
« : 19.03.07 - klo: 13.28 »
Lainaus käyttäjältä: "rc auto"
Käykö tämä startteriin?

http://sabe.fi/hobby/index.php?prodid=30614&grpid=5017


Kyllä käy.

279
Lainaus käyttäjältä: "Jesse|K"
Saisiko noista kasaan mitään järkevää yhdistelmää, budjetti siinä satasen pintaan.  :D Ajamaan olisi päästävä kun tuo 8000kv mamballa varustettu miniasso tuossa hyllyllä odottelee kesyttäjäänsä, rahat vain vähissä joten mahd.pienellä budjetilla mennään taas vaihteeksi..


Saahan niistä, ensimmäisen laturin kanssa et tarvitse balanceria lainkaan, laturi hoitaa sen viran.
Kolmikennoinen LiPo Mamban 8000Kv koneen kanssa, ootko ihan tosissasi vai järkesi menettänyt, nimittäin ajamisesta tuolla yhdistelmällä ei tule mitään (Ja saiko edes tuolla 8000Kv koneen kanssa käyttää 3s LiPoa?)......

280
Sähköautot / 1/18 nelivedot maastoon
« : 05.03.07 - klo: 23.43 »
Lainaus käyttäjältä: "Judenza"
Oukei eli hyvältähän tämä kuulostaa, onkos kenelläkään tietoa mitä vaatii muuttaa normaali krossari shark monsteriksi?
Olisi tuo kitti niin edullinen että sen ympärille voisi rakentaa ripeän setin halvalla  :)


Voi muuttaa, mutta onko siinä järkeä sitten kun monsumalli maksaa rullaavana moottorin (harjallisen) kera alle 100€?

281
Sähköautot / 1/18 nelivedot maastoon
« : 03.03.07 - klo: 23.53 »
Lainaus käyttäjältä: "racer"
Ja se on totta että jollain 3000-4000kv pannulla kerkee enempi kuin hyvin,ja ajotuntuma säilyy vielä.


Ja ainakin Nuken harjattomalla ja Castlen säätimellä tuntuma kaasuun on aivan mahtava!
Sutimisen määrää voi liipasimella säädellä juurkin tarpeen mukaan ilman pelkoa kierrosten ryntäyksestä (Ja auton lähdöstä lapasesta), moottorissa myös riittää normaaliajossa vääntöä kuin laivan koneessa (Viitaten tuohon sutimiseen).
Niin, ja jos ei sudi se keulii....  :mrgreen:

282
Traxxas / Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« : 21.02.07 - klo: 19.06 »
Lainaus käyttäjältä: "next"
Olen lennokki käytössä kokeillu aika monia nopareita ja mottejakin ja ongelmana on se moottorien "käynnistyminen" ne joko lähtee synkkaan tai sitten ei.


Veikkaampa että autokäytössä (E-Maxx) kaksi moottoria saattaa pelata jopa paremmin kuin normaalisti, syy että moottorit on pakotettu pyörimään samassa tahdissa (Mikäli siis samankokoiset pinjonit molemmissa).
Toki aluksi on varmaan ongelmia saada kaksi moottoria samaan "kohtaan" jotta toimivat kunnolla.
Voi olla kylläkin aikamoista virittelyä juuri siksi että ovat kiinteässä yhteydessä toisiinsa.
Eikös Lehnerillä ollut joku säädin mihin saa kaksi moottoria suoraan kiinni, muistelen että venekäyttöön sellaista valmistettaisiin?

283
Sähköautot / HBX Racing Bonzer
« : 20.02.07 - klo: 22.57 »
Tullappa tupsahti postissa Bilteman kuvasto ja sieltähän nykyään saa HBX:än autojakin.

HBX "street" 109€, "Fig Foot" 129€ ja "Buggy 4x4" 119€ (Jokainen osaa varmaan yhdistää nistä malleista on kyse).
Mukaan tulee vielä 2500mAh ajoakku ja 230v laturi sille. ;)

284
Sähköautot / 1/18 nelivedot maastoon
« : 20.02.07 - klo: 22.47 »
Lainaus käyttäjältä: "Samppu"
Kuumensitko nuo kuumaliima pököt kuumailmapuhaltimella?

Silläpä sillä, keittolevyäkään kun ei saatavila töissä ollut...
Lainaus käyttäjältä: "Samppu"
Uskaltaako noin tehdä noparille, kun luulis että komponentteja vois tuhoutua. Ajattelin kanssa tehdä jotain ton tyylistä, mutta en oo oikeen viittiny.

No suoraan sanoen ei mitään takeita ollut tai ole että homma onnistuu.
Kuumaliima onneksi sulaa lähes 100c lämmössä jotenka sinänsä vaara komponenttien kärsimiseen on pienehkö, kestäähän ne juottamistakin.

285
Sähköautot / 1/18 nelivedot maastoon
« : 19.02.07 - klo: 22.40 »
Testasin siinä Monster Sharkin 20 asteen pakkasessa, etec:in 2s1700mAh LiPokin toimi moitteetta sen 15 min mitä itse kesti paljain käsin tuolla ulkona.
Castlen harjattoman noparin suojasin tänään oikein kunnolla kosteudelta.
Nimittäin alumiinikippoon kuumaliimatankoja jotka kuumensin kunnolla sulaksi, sen jälkeen nopari uitettiin kuumaliimassa kunnolla.
Ja lopuksi kutistesukka päälle jota kuumennettiin niin kauan että kuumaliima pursui päistä ulos.
Nyt voi tämän Castlen säätimen upottaa vaikka järveen... ;)

286
Lainaus käyttäjältä: "jerzirccar1"
Tuo oli tuon akun ehkä 5 lataus joten en tiedä että olisko pitänyt laittaa tuo tasaus homma väliin jo.
TONY RAIKAS kiitos avusta.

Jerzi


 :shock:  
Sehän pitää tehdä ensimmäisellä latauksella!
Tai ainakin tarkistaa kennojen tasapaino ensimmäisen latauksen jälkeen jälkeen.....

287
Ei niissä hirveetä vaaraa ole jos vain pullistui, jos savuaa ja kennot on tulikuumat niin asia on eri..
Nappaa paistinpannulla tai kattilalla ne lattialta talteen..
Ja sitten uuniin, kylmään sellaiseen jäähtymään....

288
Traxxas / Traxxas Revo
« : 05.02.07 - klo: 22.09 »
Lainaus käyttäjältä: "oskari"
Tietäisikö joku mitä eroa noilla sabessa myynnissä olevilla revoilla on. Siis revo 2.5 ja revo 2.5 racing. Ois aika kiinnostavan hintanen toi 500€ revo, mutta siellä ei ole sen kummempia tietoja siitä. Joku oli muistaakseni tilaanut  
sen 500 paketin suunnilleen varaosiksi. Haluisin tietää kantsiiko sitä ostaa eka polttis autoksi ja  mitä se pitää sisällään.

Kiitos jo etukäteen.

Ei Oskari olematon vaan vielä tietämätön


Minä myös sen tilasin, tosin käyttöön pienen virittelyn jälkeen 3.3 mallin rinnalle.
Tuo 500€ paketti sisältää aivan kaiken ajoon tarvittavan......

289
Traxxas / Traxxas Stampede
« : 04.02.07 - klo: 16.05 »
Lainaus käyttäjältä: "poika"
Tuli ostettua viime viikon perjataina toi stampede, mutta auto ei toiminut lainkaan. Lähetin sitten auton takaisin hobbylinnaan, niiltä tuli viesti että auto on täysin ehjä!?!? Sain auton takaisin perjantaina, pistin akun kiinni, ei mitään tapahtunut!! Auto on kunnossa mutta akku ja laturi on p**kana!
Meni autoon hermot, palautan auton ja ostan kunnon kamat!!!


Siis ja tämä oli auton vika kun laturi ja akku ei toiminut.....  :shock:

290
Sähköautot / Novak SS5800 keskustelua
« : 04.02.07 - klo: 13.52 »
Lainaus käyttäjältä: "markova"
Muutamat treenit toiminut hyvin, samoin kisat. Nyt treeneissä aavistuksen lyhemmällä välityksellä kone kuumui ad 80 astetta 3600 akuilla. Loppua kohti tuntui teho kuminauhamaisesti puutuvan. Seuraavalla akulla kone oli alusta asti laiska ja kiihtyi kyllä suoralla, mutta muutaman metrin jälkeen. Laakerit kunnossa.

Vaihdoin vakiopäädyn ja ankkurin, jolloin pari-kolme kierrosta kone toimi. Sen jälkeen puutui täysin ja kierrokset olivat sekunnin hitaampia. Särkikö sitten ylikuumeneminen sensoriikkaa, vai mitä, en tiedä...



Kuullostaisi siltä ihan että magneetti paistuisi piloille, varsinkin kun uudella ankkurilla pelasi hyvin hetken...
Tuo neodyymimagneetti ei kestä kuin 100 astetta, sen jälkeen se rupeaa kypymään ja menee lopullisesti piloille...
Harjattomat koneet on helppo polttaa piloille, ne kun kestää pitkäänkin ylisuuria virtoja varoittelematta mulla kuin lämmöllä.

291
Traxxas / Traxxas Revo
« : 02.02.07 - klo: 20.17 »
Lainaus käyttäjältä: "Habaku"
Onks se tosi,että jos revoon ostaa moottorin joka tarvii starttiboxin niin
ei käy kun se revon oma boxi ?


Siis revossahan on EZ-Start vakiona, ei starttiboxia...
EZ-Start taas käy suoraan O.S TM18, Ofna .26 Picco Max, RB .23, Sirio .23 ja S27 koneisiin ainakin muutama mainitakseni.

292
Traxxas / T-Maxxin viritys ja muuta
« : 31.01.07 - klo: 20.08 »
Lainaus käyttäjältä: "Niko"
Onkos täällä kokemuksia O.S. 18 TM koneesta? Jankalla ainakin vissiin on. Palaute auttaisi aika paljon tulevassa O.S. tilauksessa, niin tietää kannattaako niitä alkaa millaisia määriä haalimaan varastoon.


Tuttu ossin kestävyys ja varsinkin varmakäyntisyys, käy ja kukkuu vaikka säädöt on vähän sinneppäin, joten oiva kone varsinkin aloittelijalle.
Tehoa reilusti enemmän kuin Revon 2.5R koneessa, mutta vähemmän kuin Revon 3.3 koneessa.
Mitään huonoa tuosta koneesta ei voi sanoa, siksi yksi uusi 18TM onkin tuossa pöydällä odottamassa....

293
Traxxas / Traxxas Stampede
« : 31.01.07 - klo: 18.57 »
Lainaus käyttäjältä: "Mikkipiru"
Saako stampeden spur gearin "luistavan kytkimen" korvattua jollakin kiinteellä vaihtoehdolla?


Sen slipperykytkimen tarkoitus on toimia sulakkeena jos vaihteistoon kohdistuu liian suuria voimia jotka voivat hajoittaa rattaat esim.
Jos laittaa kiinteeksi sen jälkeen hajoo muita rattaita lootasta, ei hyvä idea...
Kyllähän se slipperykytkin toimii kuin junan vessa säätämisen jälkeen, miksi pitäisikään korvata kiinteällä...

294
Traxxas / Traxxas Revo
« : 30.01.07 - klo: 22.13 »
Lainaus käyttäjältä: "iZed"
Joo Sabesta.


Ai niin, Sabesta tuli tilattua toinenkin Revo (2.5) kun tuota truggyä (GS) ei tuntunut saavan.
Nimittäin "vanhaa" 2.5 mallia saa Sabesta poskettoman halvalla TÄYDELLISENÄ TRT pakettina (Mukana mm gallona Byronia).
Pakkohan se "varaosiksi" oli ostaa, nimittäin tuo "pätkärevo" on parempi kääntymään syheröisella radalla, mutta pitkä (3.3) on paljon rauhallisempi perän käytökseltä.
Tarvinnee talven ja kevään aikana testailla "pätkää"  tuolla 3.3 motilla uudestaan...

295
Tulokset / Re: .21?
« : 30.01.07 - klo: 21.37 »
Lainaus käyttäjältä: "mitmit"
jaa, siis truggykuskit ovat etusijalla eivätkä ne jotka ehtivät ilmoittautua :|
no varmaan pääsen ensikerralla kun teen revosta TE version eli truggy editionin, tasapohja-alusta ja keskidiffi niin eiköhän sen sitten voi laskea ihan truggyksi vai pitääkö se olla kaupassa sillä nimellä kutsuttu :mrgreen:


Ei Revosta tarvitse muuta tehdä kuin poistaa vaihteisto käytöstä niin täyttää tryggyluokan vaatimukset (Vaihteet on truggyissä kielletty).
Eikä truggyluokassa ole vaatimuksena tasapohjaa eikä keskidiffiä!

Lainaus käyttäjältä: "ToniP"
Lainaus käyttäjältä: "Ilmari_S"
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
1. Ei tarvitse
2. M8 luokan auto(eli 1/8 kokoluokan polttiskrossi) .21 moottori
3. Ei tarvitse
4. Hallissa on lämpimämpi ilma kuin pihalla, mutta lämmin siellä ei kuitenkaan ole, eli lämmintä päälle.

Pitääkö olla .21?!  :o


Kyllä!


Tai siis maksimissaan .21, kait sitä pienemmälläkin ajaa saa jos tahtoo?

296
Traxxas / Traxxas Revo
« : 30.01.07 - klo: 21.23 »
Lainaus käyttäjältä: "touho1234"
tehot riittää mut varalta haluun tietää mikä kannattaa ostaa sit ku vakio on väljä (mistä muute tiesit et mul on 3.3) kone toimii todella hyvin ja sisään ajossa ei suurempia vaikeuksia ollu.


Oma mielipiteeni on että 3.3 motti tarjoaa parhaan hinta-laatu-tehosuhteen.
Hyvinhän sillä 3.3 koneellakin kerkiää.. http://www.prc-autoilijat.com/ForumsPro/viewtopic/t=591.html
Toiseksi paraana vaihtoehtona pidän bigblock settiä ja O.S .21 RG konetta (Tai sen seuraajaa .21 VG).

EDIT Ja erittäin hyvä vaihtoehto on myös O.S 18TM, joskin 3.3 koneelle ei oikein ole vaihtoehto, mutta 2.5R koneelle kyllä. http://rc10.fi/viewtopic.php?t=20086

297
Radiolaitteet / FUTABA MEGATECH 3PM 2.4GHZ
« : 28.01.07 - klo: 16.22 »
Nyt se on tullut myös Futabalta, nimittäin MEGATECH 3PM 2.4GHZ, tätä kiteetöntä 2.4Ghz kohtuuhintaista onkin jo odoteltu.
Näyttäisi olevan ranskan maalla jo myynnissä hintaan 313€ http://www.aviotiger.com/ficheart.php?menu=4&idART=12541


298
Sähköautot / 1/18 nelivedot maastoon
« : 28.01.07 - klo: 00.36 »
Lainaus käyttäjältä: "JupeR"
Onko siihen sitten mitään mahollisuutta mambaa saada?
Mielestäni se jossain täällä luki, mutta en löytäny enää.


ebay huutokaupassa oli myyjä joka myi Sharkkiin sopivia pinjoneita Mamban 2mm akselille, myyjää en enään löytänyt.

Itse ratkaisin ongelman näin, rc10 topic harajattomista.

299
Sähköautot / kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 28.01.07 - klo: 00.32 »
Niinhän siinä kävi että kun kerkisin Trinityn harjattoman ostaa niin Hacker julkaisi vastaavan heti perään...



We are pleased to present to you a completely new Brushless engine. This engine is particularly designed for the new regulation in the RC Car sport.

The E40-Motor offers everything, about which running drivers dream...

An extremely efficient brushless engine with that result almost no maintenance work!

We use here high temperature of neodymium magnets, a special sheet metal cut for lowest internal resistance, made for high speed RC Car application.

The E40-Motor is suitable both for sensor and for sensor lots number of revolutions plates.

It is a 2-poliger Innnenlaeufer with very low rest moment. By the "540-er" size will fit the engine into almost all chassis. All pinions can be re-used by the 3,175mm-Welle.



Kaippa se on tämäkin hankittava, onhan Hacker harjattomien Mercedes......

300
Sähköautot / 1/18 nelivedot maastoon
« : 28.01.07 - klo: 00.13 »
Lainaus käyttäjältä: "JupeR"
Oon ajatellu tota LRP Shark Monsteria mamballa ja lipolla. Millanen sen lipon pitäs olla ja mitä pitäs autoon päivittää että kestäisi kunnolla? Ajoympäristö on parkkipaikka ja ehkä luistelujää.


Akku saa olla max 90mm pitkä, omassani on tällainen mutta vain kaksikennoisena (Sopi pikkuisen akkutilaa modifioimalla).
Mamban moottori ei käy sitten pinjonin puolesta sharkkiin, mambassa akseli 2mm ja sharkin pinjoni on 2.3mm....


Sivuja: 1 ... 7 8 9 [10] 11 12 13 ... 59