Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - jarkkom

Sivuja: 1 ... 7 8 9 [10] 11 12 13 ... 50
271
Aiempi kommenttini viittasikin siihen että kyseessä on mun mielestä maailman paras krossikuski jolla on nyt riittävä auto (toissavuonna Tebolla oli OD joka riitti muistaakseni 2. paikkaan mutta voin olla että muistini pettää asiaa tarkistamatta ja kun muistetaan Haran pitkä tankkiväli, jolla voitto tuli, joten Tebolla on paras olla tällä kertaa tankkiväli kunnossa)

En sit tiedä oisko kössillä ollu parempi (riittävä) tankkiväli. Hara ja Tebo ajoi molemmat O.S.:llä.

Kantsii katsoa Tebon haastatteluja tän vuoden kisasta (http://vimeo.com/16612402), mielestäni kaverilla on asenne todella kohdallaan sekä jutuista voi poimia myös tämmöinen rivikisaaja paljon hyödyllistä omaan tekemiseensä.

272
Yleinen keskustelu / Vs: Transponderi
« : 11.11.10 - klo: 16.06 »
Lähinnä tuohon "Muistakaa maksaa myös verot" heittoon vastasin, ja nehän on maksettu jo lähetysmaahan. Vaikka asia ei edelleenkään sinulle pätkääkään kuulu, niin paypalista löytyy kuitit Vat:teineen jokaisesta kimpasta.

Minä en sinun kaupoista tiedä mitään, eikä kiinnosta "pätkääkään". Yritystoiminnassa ja yksityisenä elinkeinonharjoittana maksetaan muitakin veroja, kuin ALV. Tämä pitäisi kiinnostaa, edes sen jonkun pätkän verran.

273
Yleinen keskustelu / Vs: Transponderi
« : 11.11.10 - klo: 15.39 »
Jopas tuli kärkkäitä vastauksia kommenttiini verojen maksusta. Jos noin vastenmielistä tuo kimppatilauksien (ulkomailta harmaatuodun tavaran myynti) on, ei ehkä kannattaisi sitä sitten harrastaa? Ihan pykälääkin lainattiin, tosin se pykälä koski käytössä olleen "Tavanomaisen koti-irtaimiston" myyntiä, johon esim. uudet transponderit ei mielestäni kuulu.

274
Yleinen keskustelu / Vs: Transponderi
« : 10.11.10 - klo: 22.07 »
Muistakaa maksaa verot myös.

275
Sivukommenttina sen verran, että jos avaimia on yli 8kpl käytössä, tuo luvattu 4 päivän aukioloaika viikossa ei ole ainakaan kovin paljoa haltijoilta vaadittu.

Mielestäni jokainen avaimen haltija voisi paremman tahon puutteessa itse harkita tarvitseeko avainta, jos käy aamu- tai päivävuorolla arkisin, kerran viikossa tai harvemmin ajamassa sekä mahdollisesti vielä juuri vain niinä neljänä ennalta mainittuna päivänä, jolloin joku muu on jo "lupautunut" pitämään paikan auki.

276
Team C / Vs: Team C tc02
« : 07.11.10 - klo: 18.03 »
Osien laatu ei yllä esim. Tamiyan, Asson tai Losin takavetoisten krossareiden tasolle, mutta ei kyllä yllä hintakaan :grin: TC02:sta voisi luonnehtia jopa halvaksi!

Muutama TC02:nen taitaa olla jo liikenteessä ja kysyisin millaiseen iskariöljyn viskositeettiin olette päätyneet mattoradalla ajaessa? Paketin mukana tullut ölle vastasi lähinnä vettä ja ajattelin tahmeampaa laittaa mattoradalle.

Tainnut aika kullata muistot Asson (B4 / B44 / TC4) sekä Losin laadusta...  :mrgreen:

Iskariöljyt tais kesällä olla mulla Asso 35w edessä ja 30w takana. Erona B4 ajettavuuteen oli, että tämä auto meni paremmin rataa pitkin. Iskarit on tosi hyvät.

277
Vapaa keskustelu / Vs: Autohifi
« : 07.11.10 - klo: 00.35 »
Jos lähtee vaihtamaan myös erillisarjaa kannattaa samalla vaivalla vaimentaa myös etuovet. Tuovat sen äänen esiin eritavalla eikä midbasso huku oviin. Entisen ibizan oviin meni vibroplastia ja spleniä. Jos muistan oikein meni 4½pakettia yhteensä vibroa ja spleniä vajaa paketti.

Tää oli itseasiassa hyvä pointti. Itsellä tuntuu just toi midbassojen puute ja napakkuus. Itse en kyllä uskalla lähteä purkamaan ovia, varmasti purkaminen onnistuu, mutta kasaan saaminen voikin sitten olla eri juttu.

Onko tietoa, missä hinnoissa ovien vaimennus maksaa jossain lafkassa, amiksessa, amiksella, jollain muulla tekijällä?

278
Sähköautot / Vs: 1/12 mattoautot
« : 01.11.10 - klo: 14.12 »
Kuinkas on Hobbywingin 1S säädin pelittänyt? Kokemuksia? Joku tulitikkuaski tars tilata ja noita saa LRP/Nosram hinnalla kaksi...

Olen ollut todella tyytyväinen omaani. Hinta nyt ei Suomesta ostetuna ole ihan noin edukas ja mukana tuleva setuppi ei varmaankaan ole paras mahdollinen edes 7.5 koneelle. Joten säätökapula tarvii hommata tai säädättää maahantuojalla.

279
Tulokset / Vs: PKSRCA Touring I, Tulokset ja jälkipyykit
« : 30.10.10 - klo: 23.07 »
Kun kuuntelin/katselin porukkaa lauteilla ja varikolla, niin aika hyvän tuulista porukkaa oli, eli tällaisille rennoille kisoille ja yhdessäololle on selvästikin tilausta.

Harjoituskisat näyttäisi olevan myös erittäin hyvä harjoittelukeino virallisempia kisoja varten. Nyt monella näytti olevan haasteita päästä omalle "harjoitustasolleen" olosuhteiden, aikataulujen sekä kisatilanteiden tuoman lisähaasteen myötä. Lisäksi ainahan on hyvä mittauttaa omaa vauhtia muihin nähden. Näistä jos mistä oppii.

Okei, yllä oli vanhan toistoa taasen. Kiitos kisoista.

280
Polttisautot / Vs: BMT 081
« : 24.10.10 - klo: 20.38 »
Miksi noita kutsutaan rallygame autoiksi kuin ulkonäkö ei todellakaan ole rally autojen näköisiä.
Jerzi

Minä en tajua miksi noita kutsutaan realistisen näköisiksi? Jokanen vois miettii haluuko promota tätä harrastusta vielä enemmän leluilla leikkimiseksi, kuin mitä nää nyt on. :mrgreen: Toivon kaikkea hyvää ko. luokalle, mutta kilpa-autoilta noi ei näytä.

281
Sähköautot / Vs: Tekin RS tietoutta
« : 23.10.10 - klo: 14.28 »
http://www.rctech.net/forum/8110402-post17841.html

joillakin on ollut ongelmia uuden softan asennuksessa uudemmissä käyttöjärjestelmissä, ongelma näköjään piilee mikrosoftin "virtual storessa". Linkissä ohjeet miten homman saa pelittämään.

Sorry, kyllä toi on ihan koodaajan virhe. Syventävää tietoa kohdassa Data Redirection: http://technet.microsoft.com/fi-fi/magazine/2006.05.firstlook(en-us).aspx :)

282
Sähköautot / Vs: 1/12 mattoautot
« : 22.10.10 - klo: 23.18 »
Nostetaas tätä topicia lähemmäs kärkeä.

Nyt on tullut pari-kolme kertaa käytyä testailemassa kiilaa LiPo-akun ja boosterilla varustetun säätimen kanssa. Tälläistä tän touhun ois pitänyt olla jo aiemmin; ei tartte kuin ladata ajoakku ja pidottaa renkaat eikä virran riittämisestä tarvitse murehtia. Vielä kun joku keksisi itsesorvautuvat renkaat...

Jos vielä joku uusi mattiskuski miettii stockin tai virin ajamista, niin äkkiä vaan kamat kasaan ja baanalle.

Kalustoksi itse otin Hobbywing 1S säätimen, CRC Gen X auton päivitin XL:ksi pitkien etulinkkien kera (ylätukivarret), akuiksi löytyi pakista SMC 4900mAh ja moottoriksi vanha Team Orion 4.0 tuning-roottorilla. (sekkien osoitteen mainoksesta saa YV:llä)


EDIT: hoono soomi.

283
-diffi kasaan (aluksi kevyesti kiinni ja rupean kiristämään siihen asti, että diffi ei luista mutta on herkkä)

Kiristän itse diffin samalla tavalla, mutta jatkan kiristämistä hieman liian tiukaksi ja löysennän sen jälkeen takaisinpäin. Tällä pyritään varmistamaan, ettei diffi jää liian löysälle heti alkujaan. Joissain diffeissä myös 'diff action' saattaa tuntua samalta kädessä, vaikka ruuvi on 0,5-1 kierrosta kireämmällä. Luonnollisestikin tällöin löysemmällä oleva diffi luistaa ennemmin ja saattaa jopa tärvellä juuri tehdyn diffin.

284
Koskahan nämä julkistetaan ??

Sori, tarkoitin tuota 0-ennakkoa vs. dynaaminen. Itsellä ei ole ainakaan mitään tietoa valittavista koneista. Enkä ole muutenkaan koko valintaprosessisa mukana, kuin sivusta seuraavana äänessä.

285
Ero tehossa on ihan selvä, sopivilla väleillä auton saa myös kulkemaan, ilman että potku häviää. Kuten Tuukka mulle tiistaina sanoi: kun laitat ton kymppipuolikkaan autoos kiinni, et tuu kaipaamaan sitä 17,5:sta kuminauhaa. Ja näin kävi.

Väärin säädetty.

Sinänsä tämä on turha keskustelu sääntöjen puolesta, jotka ovat jo päätetty, mutta mukavahan näillä on spekuloida.  :lol:

286
Eilen sain autoon kiinni 0-ennakkosäätimen ja 10,5T koneen. Alkukauden 17,5T + Dyn.ennako-säätimellä ajaneena voin vakuuttaa, että tuolla ensin mainitulla yhdistelmällä mennään lujempaa. Ero ei tosin ole kovin iso, mutta se korostuu radoilla, joissa on paljon nopeita kiidytyksiä.

Säätimenä oli LRP SXX Stock Speck ja koneena yhtälailla LRP 10,5T.

Olikos sitä säädin-setuppia yhtään yritetty säätää? 10.5T tosin potkii alempaa paljon enemmän ja täten varmasti tuntuu tehokkaalta.

287
Joku tekniikan tunteva varmaan voisi todeta tuon olevan juuri se sekvenssi, mitä muiden(kin) valmistajien 0-profiili tarkoittaa ja on tällä hetkellä.

Mutta hienoa, että joku ehdottaa 0-profiilia muillekin sanktioiville tahoille, eikä koko homma näin olisi pelkästään ROAR:n hanskassa.

288
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 15.10.10 - klo: 15.27 »
Meinaan vaan, että jos ja kun tässä syksylläkin vielä kuivaa ja hyvää keliä on, niin kiva olisi vielä auton kanssa värkätä... Vasta vuosi sitten kun tähän hommaan haksahdin, niin nyt on vielä into päällä!  :azn: Vaan kyllä se siitä hyytyy, jos ajopaikkoja ei kerran ole...   

Ei ole toivookaan, että rata ois ajokunnossa lauantaina tai sunnuntaina tän lumi- ja vesisateen jälkeen. Lisäks lämpötilan lähentelee nollaa, joten ei varmaan tarvitse ihmetellä miksei myöskään karting-radalla ole harrastajia...

Sitäpaitsi Myyrissä on harrastepaikka, tule sinne katsomaan minkälaisilla vehkeillä voi harrastaa.

289
Sähköautot / Vs: World GT
« : 13.10.10 - klo: 21.10 »
Tuskin tolla renkaiden merkillä on niin merkitystä, kunhan seos olisi se, mitä noissa "säännöissä". Tosin pidosta ei näyttäis jäävän kiinni vaikka ajais kovemmillakin renkailla.

PS. voin myydä yhden parin eteen ja 2 taakse. Uusia ajamattomia Jaco Lilac:eja. Eturenkaat sorvattu mittaansa, takarenkaita ei ole näköjään jaksettu. Toimitettuna Myrtsiin, ei postilla.

290
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT 2011 -ennakkotietoja
« : 12.10.10 - klo: 14.20 »
max /min mitat ulosjoustossa olisi kanssa hyvä juttu.
Ihan vitsiks ei tartte ottaa tosissaan, nyt on hyvä kun saadaan asioita eteenpäin.

Hyvä idea, olen itsekin liian laiska testaamaan ulosjoustoja. Ehdottaisin kuitenkin, että kisajärjestäjä testaa valmiin setupin kisaan ja tämä sitten on jokaisella kuskilla käytössä ilman muutoksia. Voidaan siten keskittyä enemmän ajamiseen.

292
Sähköautot / Vs: caster racing sk10 pro 1/10 4wd buggy
« : 08.10.10 - klo: 18.39 »
On kyllä selkeesti kymppikrossarit menossa oikeeseen suuntaan.

Mikähän se suunta on? Näyttää kovin pitkälle B44 / D4 symbioosilta, jopa antenniputken saa samaan kohtaan, kuin B44:ssä.  :cheesy:

293
Tosta videosta tuli mieleen, että ehkä touring-baanan irtonaisista putkista etc. voisi jo luopua. Tuskin kellekään on ton grooven jälkeen epäselvää, mistä rata kulkee?

294
Vapaa keskustelu / Vs: 1:1 Auton renkaat
« : 07.10.10 - klo: 15.50 »
Ensin jarkkom...
No tarviiko renkaat ajaa loppuun, ja edelleen kuten mun teksteissä näkyy niin olen puhunut juuri tästä ajattelutavasta että ostetaan kitkat siks että ne pitää paremmin asvaltilla... käyttäytyy paremmin asvaltilla jne... Täällä kun on suurimmaks osaks vaan asvaltti näkyvillä.
No mutta eihän se pidä paikkaansa...
Tai sitten ajatellaan että kun nastarenkaista lentelee muutamat nastat sudittelun ja rääkkäyksen seurauksena, tai koska ovat jo niin monta talvea palvelleet...
"nastarenkaista katoaa pito kun nastat irtoo"
No eihän tuokaan pidä paikkaansa, kun kaikkialla muualla paitsi jäällä nastarenkaan pito tulee aivan kuten kitkarenkaissakin... ja vaikka nastat repis pois heti uutena.
No ajetaan nastarengas loppuun, kuten teknarin testissä... ja sit jäälle... No joo joo... en minä ainakaan puhunut loppuunajetuista.
Loppuunajetulla talvirenkaalla on muutenkin i*ioottimaista ajaa..

Lainauksessani puhuttiin vain puoliväliin kuluneesta nastarenkaasta. En ole keksinyt, enkä vääristänyt mitään, sillä lainasin suoraan kahta kirjoitusta, Sinun ja TM:n.

Pakkohan tänne on kommentoida, kun tähän ketjuun on saatu lähes quote-aineistoihin sopivia lausuntoja kirjoitettua:

Meillä todellakin on ihan samanlainen talvi kuin keski- ja etelä-Euroopassa.

Kuvitellaan siis suurimmaksi osaksi että nastarenkaissa pito tulee nastoista, eli jos niitä irtoo niin ne ei enää pidä.

Ok, kirjoitus tähän lankaan loppuu omalta osaltani myös tähän, sillä olen jo kaikkeni antanut.  :mrgreen: :mrgreen:

295
Vapaa keskustelu / Vs: 1:1 Auton renkaat
« : 06.10.10 - klo: 22.07 »
Onpa mielenkiintoinen keskustelu. Itse kokeilen ensi talven kitkarenkaita, vaikka täällä pk-seudulla nastat ilmeisesti olisivat 'parempi' vaihtoehto olosuhteiden puolesta.

Mutta just kaikkein eniten kuulee sitä varsinkin nuoremmilta kuskeilta että hommataan kitkat, koska edellisistä nastarenkaista irtos nastoja sudittelusta johtuen... Ne ei siis enää pidä mitään... Eli kitkat on varmasti paremmat kun eihän niistä irtoo nastat ja katoo pito.
Kuvitellaan siis suurimmaksi osaksi että nastarenkaissa pito tulee nastoista, eli jos niitä irtoo niin ne ei enää pidä.

Katsotaas mitä se teknari oikein kirjoittaakaan tässä uusimmassa, totuuden yksiselitteisessä julkaisussa:

Lainaus
Kuluneiden nastarenkaiden heikko jääpito oli yllätys. Puoliväliin kulunut nastarengas hävisi jarrutuksissa useimmille kitkarenkaille, jopa kuluneelle sarjalle. Väistöissä nastat sentään purivat vielä hieman, kun rengasta rasitettiin voimakkaammin.

Loppuun kuluneella nastarenkaalla ei jäällä ole juuri käyttöä, kun nastat eivät toimi lainkaan. Kuluessaan kitkarengas pystyy yhä tarjoamaan edes jonkinlaista pitoa rakenteensa ansiosta. Nastarenkaan jääpito on sen sijaan suunniteltu toimimaan nastojen varassa, ja kun niistä ei enää ole apua, eivät kulutuspinta ja mahdollisesti kovempi kumiseos pysty paikkaamaan nastojen puuttumista.

296
ja jos sitä vertasi Pekan 17.5-systeemiin niin kovin samaa vauhtia tuntui menevän, mutta voipi olla että toi rata ei vielä kertonut koko totuutta noista eroista. Joka tapauksessa on aivan mahtavaa ajaa koneella jossa on kunnon vääntö, siis kun suhteutetaan siihen mihin on tottunut (17.5) ja ajatus paluusta tohon ei oikein minuakaan innosta.

Pekka ehkä mokas homman lyhentämällä välitystä?, jolloin ainoastaan hävitään alapään vääntö ja osa yläpään kierroksista. Täytyy itse ryss...lainata 17.5 kone tarkempaan testiin.

Omasta mielestä X12 oli myös erittäin hyvä ajaa; helpompi saada kaasutuntuma lineaariseksi ja oiva moottorijarru.

Mielestäni tosin suurin onnistuja kisoissa oli LRP CPX rengas.  :mrgreen:

297
Ei se nyt TSP:n osalta ihan ylläolevan ruusuisesti mielestäni mennyt. Porukka voisi nyt ihan ensimmäiseksi hommata ne 0-ennakon säätimet. Se, että ajaa LRP säätimellä minimi-punchilla ei tarkoita 0-ennakkoa. Itsellä oli oikea 0-ennakko -profiili säätimessä, mutta koneena X12 täysillä ennakoilla.

Mielestäni nopeuserot on selkeät nopeimmasta hitaampaan: 17.5 + dynaaminen ennakko, 10.5 X12/Ballistic + 0-ennakko ja viimeisenä CS/GM 10.5 kiinteälä päädyllä + 0-ennakko.

298
Pitääkö scumin kumi pitoaineen erillään insertistä?

299
Tulokset / Vs: A8 Riihimäki tulokset ja jäkiajot
« : 03.10.10 - klo: 17.13 »
Kiitokset hyvistä kisoista, kaikki toimi ja oli hienosti järjestetty. Ens kerraksi pitää oppia ajamaan...

300
Sähköautot / Vs: 1/12 mattorata-autot - Tech talk
« : 01.10.10 - klo: 21.57 »
PRS:ltä saa ainakin tarpeeksi isoja stockiin ja laatukin on OK. Ainakin tuolta Eurorc saa kotimaasta.

Sivuja: 1 ... 7 8 9 [10] 11 12 13 ... 50