Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - *HOKE*

Sivuja: 1 ... 7 8 9 [10] 11 12 13 ... 412
271
Team Durango / Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« : 22.05.15 - klo: 19.21 »
Juuri näin. Autohan on tosiasiassa hyvinkin kestävä. Tukivarren hajoaminen tarvitsee jo hyvin kovan tärskyn, tai sitten tarpeeksi monta heikentävää kolaria.

Olen toki itsekin kyseisen osan hajottanut useamman kerran, mutta jokainen on kyllä ollut aivan selvä kovasta vauhdista kiinteään esteeseen, tai iso hyppy ja perä edellä tasamaalle.

Kestävyys on aina suhteellista... Kilpuriksi rakennettu auto ei aina kestä samanlaisia tällejä kuin ihan puhtaasti harrastekäyttöön tehdyt joissa monesti esim tukivarret on tehty joustaviksi.
Nämä sitten eivät usein olekaan samalla tasolla ajettavuudeltaan, mutta joo.., kestää rymistelyä.

Ja tietysti jos suhteutetaan kestävyys yhtään vaikkapa oikeiden autojen puolelle niin mikäs oikea auto kestää samanlaista kolarointia kuin yksikään rc auto... No ei tietysti mikään.
Ralliauton heität kerran katon kautta ympäri ja osat lentää.
Tämän rc auton heität katonkautta ympäri ja naureskelet.
Rysäytät kovasta vauhdista kiinteään esteeseen ja vaihdat vitosen osan...
Oikealla autolla vaihdat puoli autoa... Ja pahimmillaan myös kuljettaja vaihtaa hiippakuntaa.

Tämä auto on alunperin suunniteltu kilpa-autoksi.
Kilparadoilla ehdottomasti myös yksi nopeimmista tämän luokan autoista.
Aloittelijan käsissä auto on kestävä. Ei tosin kestävin rc auto missään nimessä, mutta kestävin ja nopein kilparadalla ei yleensä koskaan kohtaa.

272
Team Durango / Vs: Durango DEX410
« : 13.05.15 - klo: 13.38 »
Poraa ne kartiomännät oikean kokoisiksi.

Myös ne iskarin O renkaat kannattaa vaihtaa esim purpleen.
Vaikuttaa todella radikaalisti.
http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-varaosat-iskunvaimentimet/silicone-o-ring-p-3-3x2mm-8pcs-s40-purple-td330609

273
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 09.05.15 - klo: 14.45 »
Oletko aivan varma että puuttuu???

Monesti nuo prikat saattavat puristua pintaa vasten niin kovasti että ovat "liimautuneet" kiinni.
Eli voi sittenkin olla että löytyy sylinteriputken päästä, kannesta, tai on jopa sen kuparisen kanssa yhdistynyt senverran tiukaksi pariksi että vaikuttaa vain yhdeltä prikalta.

Jos sulla on digitaalinen työntömitta niin homma on helppo todeta.
Mittaa sulla olevan prikan paksuus... Jos se on 0,1-0,2 milliä niin sillon siinä on vaan se kuparinen.
Jos paksuus on esim 0,3-0,5 niin sillon mitä ilmeisemmin ne prikat ovat toisissaan niin tiukasti ettei meinaa silmällä huomata rakoa.

Mut okei... Jos se prikka on johonkin kadonnut niin mitenkäs se on sieltä koneesta pois päässyt?
Eihän kone sitä itse voi syödä  :smiley:

274
Team Durango / Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« : 29.04.15 - klo: 01.19 »
Sopii myös vanhempaan. Puskuri vain nousee pohjalevyn yläpuolelle.
B mallin pohjassahan ei ole perässä sitä "haarukkaa" missä alunperin on puskurille tarkoitettu paikka.
B mallissa puskuri tulee pohjalevyn päälle jolloin tuossa kiinnikkeessä on vain jyrsitty lovi.

275
Team Durango / Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« : 28.04.15 - klo: 22.23 »
Exotekillä edulliset viritysosat.

Pelkästään jo takimmaisen tukivarsikiinnikkeen korvaaminen alumiinisella vahvistaa tuentaa merkittävästi jolloin edessä pärjää muovisellakin pidempään.

Esimerkiksi tämä
http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-varaosat-rungon-osat/dex-desc-210-rr-hanger-type-b-05-exo1386

Ja pohjalevyn vaihtaminen vakio pohjasta Type B malliin parantaa kestävyyttä sekä jopa ajettavuutta.
http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-varaosat-pohjalevyt-ja-yladekit/dimec-chassis-desc210-type-b-td320231

276
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Tikkurilan RC-keskus
« : 16.04.15 - klo: 18.37 »
Näyttäis täällä tänäänkin olevan ovet levällään ja porukkaa paikalla. Eikös tämä torstai ole edelleenkin ihan normaali aukiolopäivä kuten niin usein on tässä topikissa mainittu. :huh:


PKSRCA tiksi info
Lainaus käyttäjältä: www.PKSRCA.fi
Aukioloajat (ilman erillistä ilmoitusta)
tiistai 17-21.30
keskiviikko 17-21.30
torstai 17-21.30
lauantai 12-18

Muina aikoina seuraa nimenhuuto.com palvelua. Jos et ole rekisteröitynyt käyttäjäksi, luo itsellesi ensin käyttäjä. Palvelun kysymä salasana on PKSRCA

277
Saattaisinpa vihdoinkin olla mukana kun ekaa kertaa olis mahdollista ehtiä heti alusta mukaan.

278
Oon pihalla...

Eli siis mites nyt noi M8 ja maastosarjan ekat kisat menee?

Kalenterissa ne näkyy eri viikonloppuina ja just oli puhe että ovat päällekäin...
Eli mikä nyt on oikein?
Saattaisin kerrankin päästä ajamaan maastosarjaa, mutta jos ekat kisat ovat päällekäin niin suurella todennäkösyydellä jää maastosarja mun osalta käymättä tänäkin vuonna.

Mut siis täh häh mitä... Onko ekat kisat niin kuin kalenterissa vai kuten on puhuttu??? Päällekkäin vai peräkkäin?

279
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 24.03.15 - klo: 15.04 »
Servon huono keskittäminen voi johtua myös rattaiden kulumisesta. (vaihdettavissa)

Mutta mikäli muuten alkaa olemaan jo vanha ja tosiaan tiensä päässä niin 1258 tai jopa 1256 vahvoja ja edullisia servoja.

Mikäli servolinkit ovat palloissa nahkeat, saat herkistettyä puristamalla linkinpäätä pallossa kiinni ollessaan.
Eli pistät linkin kiinni palloon ja puristelet sitä linkinpäätä pihdeillä palloa vasten.
Herkistyy mikäli homman tekee oikein.

Voi toki myös olla että jos sen linkin ruuvaa liian lyhyeksi niin linkkitanko painuu liian syvälle ja vääntää linkinpäätä soikioksi, tai jopa painautuu palloa vasten...


280
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 24.03.15 - klo: 13.43 »
Ainoa käytännön ero että servosaveri siirtyy servosta ohjausvivustoon.

Saa myös hieman lisätilaa sähköille.

281
Mites kun eri fuileissa on kuitenkin eri määrät öljyjä ja ominaispainomitoilla fuilit on ollu sallituiksi mittailtuja aina kun olen kisoissa nähnyt kun noita mittaillaan...

Mut tosiaan. En tiedä mitä lukema näyttää mitatessa, enkä ole säännöistäkään koskaan katsellut.
Enkä itseasiassa jaksa nytkään tuota ihmetellä.
Sillä mennään mitä säännöt sanoo jne. Rupes vaan kiinnostamaan että onko tuo asia nyt oikeasti niin että nyt pitää lupia alkaa anomaan vai ei... Kun tuosta on pitkään aikaisemminkin ollut puhetta ja aina on puhuttj ettei todellisuudessa tule vaikuttamaan mihinkään kun autofuilit jää kuitenkin alle rajan.
Mikä nyt sitten on ihan oikea fakta ja mikä ei... Ei mulla aavistustakaan...
Lukeeko säännöissä miten ja valmistetaanko fuili oikeasti sitten miten... Tjaa a.
Jos nitrokrossin säännöt muuttuvat maailmallakin 16% fuiliin niin selvä... Sitten ajellaan sillä kun sen aika on.

Mielenkiinnolla odotan millon joku mittaa 25% autofuilin ja kertoo mitä se todellisuudessa näyttää.

282
Mutta siis häh.

Jos kisoissakin puntaroidaan painoa ja fuilit menee tarkistuksista läpi niin eikös se sillon ole putelin kyljessä painoprosentteja... Eli siis olis edelleen ilman mitään erillis lupia saatavissa?

Mut tosiaan kuten sanoin en tiedä mikä lukema katsastuksessa on rajana... Mut puntarilla kun se katotaan niin kos siitä katsellaan 25 rajaa niin eikös se ole noilla eu säädöksillä edelleen luvanvarasta ilman erillistä lupaa?

283
Ominaispainomittarillahan tuo nitromäärä tarkistetaan kisoissakin.

Sitähän en tiedä mitä lukemaa sillä sitten katsellaan mutta painoa siinä puntaroidaan.

Eli onko tuo nyt sittenkään mikään ongelma autofuileissa?

284
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 11.03.15 - klo: 12.30 »
Liian iso tiedosto ilmottelee kun yritän liitteen laittaa...

285
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 05.03.15 - klo: 16.50 »
Tikkurilan matolle on olemassa jo parempaa setuppia.

Katsotaan jos saisin aikaisiksi tässä parin päivän sisään tänne nähtäväksi.

286
Ennakkotietoja ei ollut kuin muutamilla.
Vai mistäs olit kuullut huhut?
Tiedän kyllä mistä ja ettei se ollu mitään sen virallisempaa.
Eihän siitä mitenkään vihjailtu edes kisakutsussa.

Eikä noissa selityksissä nyt mitään käsittämätöntä ollu.

Perus huttua ja kyseisen kilpasarjan mukainen meininki.
Pyritään jäljittelemään ulkokrossia mahdollisimman hyvin.
Sehän se idea on aina ollu.
Ei sillä matskulla ole ollut väliä vaan lähinnä pito on pyritty saamaan vastaavaksi.

Säännöissähän on myös aina ollut että minispike matolle.
Tiksissä tehtiin poikkeus kun tiedettiin että spike olis ollu tolla alustalla pahimmillaan puhki.
Huopamatolla spike kestää ok. Viimetalvena oulussa ajettiin huopamatolla ja spikellä. Pito oli kiva... Yllättävän ulkokrossimainen.

Tuskin se kenellekään mikään ongelma on jos ens kaudella olis mattokisoja eossit silmälläpitäen mut siitä kannattais varmaan puhua etukäteen eikä pomppia seinille kisakutsussa.

287
Missä kohtaa se EOS on saatu näyttämään pahan alulta?

Mä taidan olla ainut joka siitä mitenkään ivallisesti mainitsi.
Se on ymmärretty ilmeisesti väärin, kuten tietysti moni muukin asia.

Koko asia lähti kisakutsusta... sieltähän tämä on irtautettu.

Viljami kysyi ajetaanko matolla vai betonilla kun kuulemma olis matoilla saattanut olla mutta kutsussa on että betoni lattia.
Totesin että toivottavasti se loistava betoni mitä siellä näyttäis olevan.
Juniori tokaisee... Nyt niitä valoja... seuraava junnu hyppiikin jo oikein kunnolla seinille.
Driftiä jne... jumankavita...

Diipadai.
Mun EOS viittaus on lähinnä ainoastaan siksi että ensin oltiin niin rinta rottingilla lähdössä ajamaan lappeenrantaan kun huhut puhui matoista.
Sit kun ei olekaan mattoja niin vedetään herneet nenään "voi hitsinvitsinpitsi... mä jään kotiin kun ette tehny mulle ja mun kaverille mattorataa.

Tää kitinä ja ylipäätään tunteilu mattojen poissaolosta ei johdu mistään muusta kuin oman navan tuijottamisesta.
"pitää olla matot koska mä lähden eossiin... jos ei oo niin pitäkää tunkkinne"

Comoon nyt.
Ihanko oikeesti heidän olis pitäny ajatella muutaman kuskin eos reissua kun tainnu olla lähinnä ajatuksena tehdä ylipäätään rata vartavasten näitä kahta kisaa (SC ja WJ) varten vuokrattuun halliin.

Olisitte ottanu asian puheeks jo aikasemmin eikä aleta ottamaan itkupotkuraivareita jos ei järjestäjät osanneet ajatella juuri parin kuskin napaa.

Aatelkaas nyt ihan oikeesti.

Nyt on typerää että tämä topikki on tällaisella otsikolla... Minä aloittajana jne... Eihän sivulliset tajua tippaakaan mistä koko asia lähti.
Mun "pottuilu" on poissa asiayhteydestä jne.

Kitinä kisajärjestäjille drifting radasta ym (mistä tämä keskustelu lähti ja irtautettiin) näyttää äkkiseltään siltä kuin minä olisin alunperin aloittanut topikin vastahyökkäyksenä mattoja kohtaan ja olisin sitä mieltä että ei missään nimessä mattoja edes yhteen wj kisaan talvella.

Tämä koko sonta delete napin alle ja joku aloittaa tuonne kilpailijoiden osiolle topikin tästä aiheesta.
Meuhkaaminen jonkun alustan millä ei ole edes koskaan ajanut, totaalisesta ajokelvottomuudesta voi jättää samantien sivuun ja porukka voi keskustella ja vaihtaa mielipiteitään vapaasti.
Tämmösessä asiayhteydestä poistetusta vänkäämisestä ei ole mitään hyötyä kun kiireessä porukka lukee viestejä miten haluaa ja tulkitsee ne omalla tavallaan vetäen rinnan notkolle ja päästäen jonkun suoranaisen mussutuksen pihalle... ei ole mitään hyötyä mihinkään suuntaan.

288
Tuskin olen ainoa joka ei nyt ymmärrä tätä meuhkaamista..eikös se ole vaan hyvä että käytettäis eri materiaaleja?
Matolla olis kiva ajella vaihteeksi.
Esim. Turun radan pito on niin liukas,että savibaanalla harvemmin on noin huonoa pitoa.
Ne joita ei rataleiska/pinta miellytä jättää ajelematta.

En minäkään meuhkaamista ymmärrä.
Kauhea ärripurri tuli kun ei radalla ole mattoa.
Kitistään että on driftiä vaikka tuohan ei paikkaansa pidä... Kuten kisan järjestäjätkin ilmoittivat.
Turku on Turku... Liukas. Mut miten se tähän lappeenrannan alustaan liittyy? No ei mitenkään.
Lappeenrannassa on hallissa hyvä pito niinkuin ilmoitettu.

Mistä ihmeestä siis meuhkaus?

Kylhän mä tän ymmärtäisin jos tuleva kisa olis turussa liukkaalla, mut kun ei ole vaan toisella puolella suomea ja pitävällä alustalla.

289
Ai ei ollu tarpeeks pitoa  :grin:

Juu ei jos tappopitoa haettiin.

290
Mitäs rengaspelleilyä metsäläinen on harrastanut kun taas otti tuon asian esille?

Omat rengaspelleilyt tänävuonna:
Tikkurila. Uudet renkaat alle ensimmäiseen alkuerään.
Nokia. Uudet renkaat alle perjantain treenissä... 15 minuuttia ajoa ja lauantai aamuna renkaiden leimaus ja koko kisat läpi.
Turku. Sama kuin yllä.
Nokia2 . Uudet renkaat kolmanteen eräharjoitukseen. Reseedauksen pohjat heti tuoreella renkaalla. Seuraavalla rundilla rekisteröitiin päivän kovin kierrosaika.

Kuopion kikkailit tiedän myös etukäteen laitanpa uudet renkaat kisa aamuna.


Mä oon nyt kuunnellu parit vuodet selittelyä rengaskikkailuiden kanssa ja välillä pitoainelässytyksiä.
Silti en montaa kisaa ole muutaman vuoden aikana nähnyt missä olisin renkaiden kanssa tehnyt mitään joogaliikkeitä sisäänajon jne suhteen.
Samat insertit ollu nyt neljättä vuotta (tietysti uudet tarpeen mukaan)

Onpas ollut kovin hirveetä kikkailua ja pieleen on menny.

Renkaista spekuloitu älyttömästi. On totta että männävuosina oli renkaissa heittoja. Erona lähinnä varastointi aika.
Tänätalvena jokainen rengas minkä olen eteeni saanut on ollut priimaa. Todella tuoretta kumia. Eroja en ole löytänyt puristelemalla, haistelemalla, maistelemalla, eikä edes ennustajaeukko saanu tuonpuoleisesta jelppiä.

Vuosi sitten tiksin avauskisassa mulle keulittiin pitoaineista.
Pito oli eri planeetalta jne. Ekassa finaalissa maaliin parin sekunnin erolla toiseen. Tokassa koko finaali sekunnin sisään tokana tulleen kanssa ja maalissa ero 2 kymmenystä.
Kisan jälkeen maanantaina muistaakseni... Menin ajamaan. Tulokset parani... Sain jälleen kuulla renkaista... Jotain on eroa tai sit vaan sattunu lotossa hirveen hyvä erä. Kimpaannuin tästä jauhamisesta ja otin kaverin autosta hänen renkaat ja painelin radalle. Radan bestläp ja kovin 5 minuutin tulos.
Se niistä pidotetuista tai parhaan laatusista renkaista.
Jos mun renkaat oli jollain jipolla taiottu ylivoimasiks niin kyllähän oli sitten kaverin renkaat kikkailtu poppakonstein vielä paremmiks...

Vai oliko sittenkään... Olisko se ero sittenkin löytynyt auton setupista tai kuskista.
Ei... Sehän se ei voinut missään nimessä olla vaan kyllä renkaat ratkas koko kisan.

Mikähän siinä on että meillä ongelmat halutaan aina löytää renkaista tai jostain muusta... Koskaanhan ongelmat ei voi löytyä peilistä.
Rehellisesti voin myöntää että olen tähän syyllistynytvitsekin ja olen jälkikäteen saanut huomata että se eyy olikin peilissä. Enpä ole tästäkään oppinut vaan olen jälleen pienessä mielessäni syyttänyt omasta tekemisen tasosta muiden renkaita jne... Ja taas on syy löytynyt sittenkin omasta tekemisestä.

Alkaa nää junnut pistämään tällaset ikäloput koville.
Siirtyiskö syyttelemään renkaita tai kuskien rengaskikkailua va hyväksyiskö tosiasiat.

Mä oon muutaman vuoden aikana saanu vähintään puolet kisoista jonkin asteen syyttelyitä niskaan kisakumppaneilta. Useammin kuin kehuja ajosta. Siihenkin olen saanut kuulla syyn parilta eri taholta... Syy on minussa.

Lähdenpä tosiaan lappeenrantaan jälleen uusilla renkailla ilman mitään kikkailuita. Pitoainesyyttelyt sentään ovat hävinneet mun korvilta vaikka tosin tässäkin topikissa vihjailtiin. Saas nähä kuuluuko rengaspelistä mitään muuta. Ihmettelen jos ei. Kerta se olis ensimmäinenkin.

291
Kiitos.

Arvasin että sieltä tulee vastaus jonka jo tiesinkin.

Kovan tason turistikuski on tullut ja uskon vahvasti että kehitys on vielä pitkään nousujohteinen.
Joku päivä se iso arvokisamenestys vielä pamahtaa. Näin toivon.

Mun ainoa vastakarva tälle materiaalin vaihdolle sen mukaan mitä maailmalla on kisoja, on se että miten ihmeessä se olis oikeesti edes mahdollista???
Varsinkin siis palvella kaikkia kuskeja.
Nyt kyseessä on EOS sarja.
Mutta mites ne arvokisat?
MM kisat tosiaan ymmärtääkseni on tulossa turffille, vaikka ymmärtääkseni se on ollut jopa sääntöjä vastaan.
Rukattu sääntöjä tai sallitaan väliin tämä poikkeus... en tiedä tarkemmin.
Mutta mites EM ja taas seuraavat MM kisat...
Onkohan ne nyt sitten taas savella... Tai jopa betonilla kun polttis MM kisoissa oli betonirata päällystetty pienellä kerroksella savea josta muistaakseni kului betoni useilta paikoilta näkyviin... Joo okei eri luokka mutta eniveis.

Suomessa luulen että ainoastaan pksrca:lla olis realistisimmat mahdollisuudet toteuttaa pintojen vaihtaminen "muodin" mukaan.
Pienemmillä kerhoilla vaatis varmaankin aikamoisia ponnisteluita jo pelkästään talkooväen vähyyden takia.
Mutta siis... suurin osa sähkökrossista ja varsinkin sen arvokisoista ajetaan jokatapauksessa savella.
Eikös sillon kokonaiskuvaa katsoen se mahdollisimman lähellä saven antamaa pitoa oleva matsku ole just se mikä olis fiksuin vaihtoehto?
Kuten mainitsin niin lappeenrannan suunnalta kuului että alustan pito on hyvin lähellä saven tarjoamaa... Ja pito senkuin paranee mitä enemmän siinä ajetaan...
Mä nään ton pidemmällä kaavalla katsottuna niitä isoja kisoja silmälläpitäen parempana.
Ainiin mutta EOS.
No mutta se on nyt EOS ja kohta PM, EM, MM jne.
Pitääkö siis panostaa kausiluontosesti vai pidemmällä tähtäimellä juttuihin... Mun mielipide on pidempi tähtäin. Jokainen saa olla omaa mieltään ja luen mielelläni mielipiteitä ja perusteluja. Mutta en, valot päälle jne höyryymisiä.

Mun näkemys kesän EM kisan huikeesta menestyksestä keskimoottoriautoilla jne millä isojen poikien mielestä ei voinu ajaa kusettamatta, oli aikamoinen todiste siitä mitä meidän sisäkrossaamiset muutaman vuoden ajalta on tuonut tullessaan.
Siellä oli ihmetystä ties kenellä isolla nimellä ja suomen kaverit tokas... me reenataan pitkät talvet liukkailla sisäradoilla.
Okei... oliko lie tuuria että sattui olemaan kohtalaisen slippery savirata apuna, mutta mä haluan nähdä asian mielummin niin että on jätkät kehittyny kuljettajina niin huikeesti kun olosuhteet on ollu välillä hyvinkin hankalat että sillä säätö ja ajotaidolla muutama kaveri pyyhki monilla nimimiehillä lattiaa. Huimaa.
En osaa edes sanoin kuvailla mikä oli fiilis nähdä suomalaiset A finaalissa kolmen jätkän voimin tuupissa ja pari kaveria nelkussa.

Ja tän menestymisen jälkeen kutsut reedy raceen kutsuluokkaan maailman kovimpien jätkien seuraan.
Sanoinkuvaamattoman huikeeta.
Olisko se saavutettu treenaamalla huopamatolla nämä vuodet... uskallan väittää että aika kusessa olis kaikki ollu ruotsin radalla.
Okei se olis voinu olla sitten joku toinen kisa myöhemmin missä olis sama tapahtunu mutta eniveis. Ymmärtänette mun pointin.
Joskus aikanaan puhuttiin suomalaisista rallikuskeista että suomesta tulee kovia ukkoja jatkuvasti kun ovat tottuneet ajamaan metsäteitä paistoi tai satoi vettä tai lunta.

Mut joo... Mä tein taas sen virheen että kirjottelin pitkiä viestejä taas pilvin pimein... niinkuin tämäkin.
Sorry.

Valot on silti jatkuvasti ollu päällä, enkä hetkeäkään ole halunnut krossin olevan driftiä.

Asialinjalla oleva keskustelu on hienoa vaikka kaikki olis eri mieltä. Nenille hyppeleminen ei.
Enkä Viljami tarkottanu sua hetkeäkään. Vain paria teiniä jotka samantien loikkas silmille. Siitä myös se hiimänkiisseli heitto... Kun ei sitä näköjään kaikki ymmärtäneet.

Menenpäs hiimänkiisseliä vetäneenä ikäloppuna surkuttelemaan untenmaille miten juna ei oo koskaan tullut asemalle vaan kiers toista kautta.

 :laugh:

292
Kysyinkin sun mielipidettä.
Kumpi mielestäsi kehittää enemmän?

Kun itse olet kehittynyt tasoiseksesi kuljettajaksi niin kiersitkö kisat toisensa jälkeen vai jäitkö kotiin kun pinta ei ollutkaan tuttu?

293
Vuosituhannen vaihteessa kävi sotkupallo maailmassa kuhina. Amerikassa oli keksitty ilmatäytteiset sup'air kentät. Näitä sitte suomeen tuli heti ja johan oli vanha liitton huutamassa, kun paintball oli pilattu, kun tarjottiin tasamaa nurtsi kenttää ja ei enää oltu metsässä kantojen ja risujen seassa sähläämässä koko camoissa vaan ihan kirjavissa motocross kuteissa keskellä nurtsia pelaamassa.

Tää aivan sama ilmiö tapahtuu nyt rc-puolella. On keksintö jota suuressa maailmassa käytetään niin ei millään lähdetä kehitykseen mukaan vaan tehdään asiat just kuten ne on aina tehty. Sivussa haukutaan kaikki ja muiden saavutukset ja perästä korjaillaan näitä omia lausuntoja.

En väitä, että mattokrossi on seuraava isojuttu tähän homman mähän olen aivan pihalla koko lajista vielä, mutta on se kumma, että Suomessa aina pitää miettiä miten me ollaan tehty niin silleen me tehdään jatkossakin.

Mun maalaisjärjellä matolla ajettaessa saadaan hyvin tasainen pito koko radalle ja saadaan huimia ratoja aikaan niin mitä pahaa siinä on ? Se, että betonista sen radan voi tehdä myös tasaiselle pidolle ? Noh niin sen voikin. Frendi tekee betoni skeittiparkkeja ympäri suomea niin se kyllä rahaa vastaan vääntää vaikka millaisen radan. Sen muokkaaminen onkin sitten eri juttu.

Palataan tähän loppuun sotkupalloon. Vuodet vieri ja sup'air tuli jäädäkseen. Suomessa pelataan SM-Liiga Millen leiskalla, jotta ne jotka haluaa mennä Euroopaan skabaamaan sinne pääsee ja sa arvokasta kokemusta tulevasta kentästä etukäteen. Tässä on hieno esimerkki mitä saadaan aikaan, kun otetaan se pää pois terveestä ja ajatellaan asioita pidemmälle.

Mä voin myös luvata, että tämän lajin tulevaisuus on nuorissa. Kannattaisi varmaan hieman kuunnella heitä. En mä ole mikään vanhan liiton rc-guru, mutta on se kumma, kun kehitystä pitää jarruttaa vaikka mikä olisi. Virheiden tekeminen on osa kaikkea kehitystä ja vaikka matolla crossin ajaminen olisi poissa vuoden päästä maailmalla niin sitten voimme katsoa mikä siellä on tilanne ja sen mukaan miettiä mitenkäs jatkossa tehdään.

Ps. En ole kisakuski, mutta matolla on kiva ajaa. Auto lähinnä nukkaantuu ja täts it.

Mattokrossi on niin vanha juttu että ainoastaan vanhan liiton kaverit tämän tietävätkin.
Ei tässä ole mitään uutta markkinoilla vaan tarkemmin ottaen nimenomaan vanhaan palaaminen.
Vielä kun laitetaan ne foamit alle niin hoplaa... ollaan siellä mistä vajaa parikymmentä vuotta sitten lähdettiin  :azn:


Jos sitä tulevaa ajatellaan niin pitäiskö mielumminkin hommata joka radalle turffit jopa kesäks että saa porukka treeniä MM kisoja varten?
Sit sen jälkeen vaihdetaan matskut taas seuraavaa isoa kisaa silmälläpitäen.
Uskokaa tai älkää... kannatan.

Olisko siinä järkeä... tuskin, mutta kannatan ehdottomasti juuri suomen kuskien menestyksen takia.

294
Onko tähän ratkaisuna joko matot lappeenrantaan tai sitten jäädään kotiin?

Matot ensi talvena mukaan johonkin kisaan.
Se voi olla jonkinasteinen ratkasu.
Tosin valittaako jotku sitten että radat on pinnaltaan aivan liian erilaisia... sarjan idea kärsii diipadaa.
No paha sanoa ja mitäs sillä väliä.

Mutta et nyt vastannut suoraan mun kysymykseen.
Onko oikea ratkaisu että jätetään sittenkin lappeenrannan kisoihin lähteminen väliin kun ennakkohuhuista poiketen ei tulekaan mattorataa?
Vai olisko se kuskeille kehittävämpää ajaa kisoissa oli alusta mikä tahansa?

295
Onko tähän ratkaisuna joko matot lappeenrantaan tai sitten jäädään kotiin?

Eikä ne mun mielipiteet ole yhtään sen käsittämättömämpiä kuin muidenkaan.
Molemmilla alustoilla olen ajanut ja ajan jos sellainen eteen lyödään.

Kysyn vain kenellä täällä on ne vahvat mielipiteet jos ylipäätään alkaa minkäänlaista keskustelua alustasta... Jos käsketään laittamaan valot päälle jne jne.

Mielipiteet on jokaisella ja jokaisella on siihen täysi oikeus.
Ei siitä tartte alkaa teinien silmille hyppimään.

Sillä suunnalla osuu ja uppoaa ilmeisesti johonkin syvimpään jossa päätetään kiukutella ja jäädä kotiin... Vai eikö?


Mä en edes tunteile.
Kunhan mainitsin hiimänkiisselistä kun teinit mielummin hyppi silmille kuin pystyi edes ajattelemaan että mitenkäs sitä voidaan olla kiukuttelemassa alustasta jolla ei ole edes kertaakaan ajanut.

Ei toi mun eka viesti todellakaan ole mitään henkeen ja vereen avautumista eikä mitään käsittämätöntä oman mielipiteen puolustamista.

Siitä seuraava kylläkin tunteilua hiimänkiisseleissä... Valot päälle... ja siitä seuraava alkaa sanoilla... ei juman kavita... en vaan voi ymmärtää jne.

Pitikin olla typerä ja avata oma näppis... Olishan se pitänyt tietää jo entuudestaan että mun mielipide on ehdottomasti väärä eikä siihen ole oikeutta  :grin:

Mentäskö jokainen peilin eteen... osallistutaan kisoihin ja ajetaan rehtiä kisaa oli alusta mikä tahansa...
Onnistuisko?

296
Nyt sitten hieman rauhotutaan...

En todellakaan arvostellut.

Päinvastoin jätkät veti todella hienosti.

Menestys 30 kovan jätkän seassa ei ollut suoranaisesti sanottuna huikea jos ollaan puolivälin alapuolella, mutta kuten sanoin... Oli sen verran kovatasosta jätkää vieressä että voiko ihan heti kovempaa tulosta odottaakaan?
En minä ainakaan odottanut vaan jokainen voitettu päänahka oli mun silmissä huikee veto.


Ylipäätään kyseiseen luokkaan pääseminen oli jo huikeeta.
Tuosta pääsemisestä taisi osasyy olla ruotsin mahtava menestys.

297
Hoke ihan tällainen pieni kysymys. Oletko viimeisen 4 vuoden sisällä ajanut kertaakaan huomapattoradalla minipin renkailla? Saman kysymyksen esitän kaikille muillekkin.

Olen ajanut viimeksi viimetalvena huopamatolla minipinnillä.

Eikä siitä nyt neljää vuotta kauempaa ole kun turussakin oli huopamatot ja ajettiin minipinnillä.

Tiedän kysymättäkin että et ole ajanut alustalla joka lappeenrannasta löytyy, joten jätän kysymättä.


Ainiin EM kisoissa ja Reedyssähän oli betoni my bad.

Onks nyt mun vuoro sanoa valot päälle???

Ei siellä ollu betonia, mutta olipahan materiaali joka oli lähempänä betonia kuin mattoa.

Betoni ei sisällä yhtään materiaalia mikä löytyy huopamatosta... Mutta sisältääpä hyvinkin pitkälti materiaaleja joita on suoraan savessa.

298
Enemmän niitä kansainvälisiä kisoja on savella kuin matolla.

Eipä ollu Reedy racekaan matolla.

Niin noh... eipä siellä mitenkään huikeeta menestystä tullutkaan, mutta oliko syy siinä ettei ajettu matolla vai siinä että oli pikkusen kovaa kaveria vieressä?

299

EM kisoissa ruotsissa rata oli liukas.
Niin liukas että olin pihalla kuin tamppoonin naru.
Ei todellakaan kaukana turun sisäradan pidosta... omalla tavallaan tuntui jopa liukkaammalta.
Miten suomalaiset juniorit siellä pärjäs???



Sellaisella pidolla kannattaa treenata, millä isot kisatkin ajetaan niin menestystä tulee.

Jos yksi kisa ajetaan matolla niin eikai se sitä tarkoita, että kaikki kisat pitää ajaa? Vai pelkäättekö, että jengi saattaiskin tykätä siitä vähän liikaa  :wink:

Joidenkin vanhojen hiimänkiisselimiesten juna on jo mennyt mutta koittakaapa nyt vähän miettiä miten saataisiin suomalaisille nouseville kyvyille vähän kansainvälistäkin menestystä.

Mites se kansainvälinen menestys EM kisoissa menikään???

300
Max ja Joel, älkää tuhlatko täällä aikaa, kattokaa kun meillä on näissä rc-piireissä muutama "iso poika", jotka päättävät mitä tehdään, eikä niitä kiinnosta teidän EOS:t tai ETS:t tuon taivaallista.

Tähän oli vielä pakko takertua.

Ketkä on näitä "isoja poikia" jotka päättää mitä tehdään???

Enpä ole tavannutkaan.

Enemmänkin tuntuis olevan "isoja poikia" jotka huutelee valot päälle vaikka ne saattaa olla sammuksissa itsellä.

Kuten aikaisemmin sanoinkin... Kummallista että ollaan huutelemassa driftailuista ja valoista ilman että on käsitystä alustasta mistä nyt tämä hupaisa neppailu lähti liikkeelle.

"isot pojat" ottaa ja menee valot päällä toteamaan paikanpäälle mitä se oikeasti on eikä keksi mielessään minkälaista pimeetä parkit päällä driftaamista se on... Ilman kokemusta asiasta.

Krossissa sutasee takarengas... Saattaa myös auto pyörähtää kun tekee emämunauksen.
Sitähän se krossi on siellä oikeessakin elämässä kun päästään taas neljän seinän sisältä pihalle.
M4-10
Mitäs tuo M kirjain tarkoittaakaan?
Ehei... ei se ole Matto.
Se on Maasto.
Maastossa ei ole mattoja.
Harvemmin kyllä betoniakaan, mutta sattuu siihen törmäämään useemmin maastossa rymytessä kuin huopamattoon.

Sivuja: 1 ... 7 8 9 [10] 11 12 13 ... 412