Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - 4wdkanootti

Sivuja: 1 ... 7 8 9 [10] 11 12 13 ... 56
271
Sähköautot / Vs: Mamba Monster
« : 07.05.13 - klo: 10.32 »
Samalla valmistajalla oli jo tuote MambaMax, 100a nopari autoihin, ja erotukseksi tähän monsteria nimitettiin 3:lla ämmällä. Nykysin tuo eka on poistunut mallistosta.

272
Kyosho / Vs: kyosho zaboon
« : 29.04.13 - klo: 20.16 »
Todennäkösemmin sulla sallii se alupelti, johon kone kiinnitetään, moottorin keikkua. Ne taipuu lämmössä siitä aaltomutkalle! Mikään isoratas ei kestä jos ratasvälys elää...
Omissa laitoin lopulta 2 kpl ko levyjä päällekkäin. Liuku-uran kohtaa piti viilata toisessa.

273
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 29.04.13 - klo: 15.42 »
Tietääkö joku mistä saisi tällaisen akselisovittimen 3,17mm--->5mm?
      rc-navetta myy auto jossa mukana. Kysäse
 niiltä.   Ulkomailla rc-monster.com näyttää myyvän about 4 dollarilla.

274
Sähköautot / Vs: Konekarhun tekniikkaprojekti
« : 29.04.13 - klo: 13.31 »
Omaan "ei rc" rakennelmaani valitsn shortcource auton keskidiffi-moottoripukit, sain 8mm sijasta 10mm pyöränakselin. Se sTtui sopimaan mulle paremmin pyörien vaihduttua, ei muura syytä.   Sellaisia ostaessa kannattaa katsoa mitä laakeria se käyttää. Suomesta kysyisin rc-navetta.fi ja mallin scrt10 pukkia, pinionrattaita, isorattaita. Rc-monster.com toimittaa ulostuloakseliin soviteltavissa olevia rattaankeskiöitä nimellä single speed conversion. Aina on jotain tehtävä kuitenkin itse, ainakin kiinnitys alustaan ratasvälys oikeana..

275
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 11.04.13 - klo: 14.06 »
Kyseessä on 48V10Ah LiFePo akku sähköavusteiseen 2-pyöräiseen. Siinä on BMS joka balansoi yötäpäivää, hoitaa low-voltage-cut-, ja latauksen rajiotus/katkaisuasiat. Se on mitattu ja ehjä. Lataus mukanatulleella. Ja tosiaan ensimmäisen käytön jälkeen eka lataus.

276
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 11.04.13 - klo: 11.00 »
Tuli taloon eka lifepo akku.  Onko normaalia, että 0,6 C virralla ladatessa tunnin, akku selvästi lämpenee? Samaisessa tunnissa laturi uskoi akun  täydeksi. Kuvailisin ko lämmön määrää näin: suihkuun ko lämpöön en tahtois käsiä voisin pestä syystä..

277
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 06.04.13 - klo: 13.03 »
ruuveja irti..............
Uusi halpa kuusioavain punasella ruuvilukitteella ongelmaruuvin päähän ja yön yli aikaa kuivua. Aamulla irti ja suoraan roskiin molemmat. Jää nätimmäksi ko kohta, kuin jos dremeli kaivertaa uppokantakuopan reunoja.
Eikä aina ole kotona melkein loppuun hiottuja pienihalkaisijaisia dremelinlaikkoja ;)

278
Ylempi
(http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__10370__Hobby_King_150A_High_performance_Brushless_Car_ESC.html).
Se on ollut tarjolla vuosia.  Vanhin meillä kotonakin on jo parivuotias, vaikka hajotusjärjestyksessä kolmas.
Siinä on tuo 2-pole rajoitus mainittuna nykyään. (Toinen meillä on tosin ollut aina kytkettynä 4-poleseksi väitettyyn moottoriin, DT38-620KV, ja se yhdistelmä ei ole kohdannut kierroslukurajaansa.)

Tuossa toisessa (CESC-150A) kokonaan sinisin johdoin
 on eri mitat, vielä kookkaampi, eikä mainita 2-pole-rajoitusta.

279
Tilasin jenkkilästä osia. 21 päivä myöhemmin käy ilmi, että osat löysi vielä tohon ikkunasta  näkyvään Itellaan asti. Viimesellä 150 metein matkalla lähetys kadonnut. SUOMALAISTA OSAAMISTA tosiaan.... murrrrrr

280
Sähköautot / Vs: Mamba Monster
« : 20.02.13 - klo: 18.55 »
Pistin YV

281
Sähköautot / Vs: Mamba Monster
« : 07.02.13 - klo: 13.42 »
Ihan suomessa ainakin nim. Jesi on koteloinut silikoniöljyyn jo aikaa sitten. Täällä on aiheesta topiikki huhtikuussa 09. Se kyl alottaa mambamaxilla mut sama idea.

282
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 06.01.13 - klo: 20.25 »
Näyttäisi olevan eri valmistajilla keskenään erilaisia tietoja tästä. Ainoa akkumyyjä/toimittaja joka on suoraan kysymykseen vastannut numeroina mitään, on MAXAMPS.

Heidän vastaus on:
Akku tiputtaa +10c alapuolella jo kapasiteettiaan ja purkukykyään! Numeroina vähintään 10% .
Kylmässä, alle nollan lämpötilassa säilytettyä akkua ei suositella otettavan käyttöön, jos purkunopeus on iso, ilman sääsuojaa..
Usean asteen alle nollan mennessä, c- arvo tippuu jopa alle puoleen! Heidän viestinsä ei tuntenut sen kylmempiä. Siihen viestiin loppui minun ja maxampsin yhteistyö.

Olen vaihtanut sähköpostiosoitettani, niin en täsmällistä viestin sanamuotoa enää löytänyt. Jossan 2006 kieppeillä olen sen muistaakseni tänne postannut.

Akkuja pidän takin sisätaskuissa ennen käyttöä pakkaskeleillä.
Kaikkina talvina olen ulkona ajellut, ja nyrkkisäännöllä " jos minä haluan villasukat, akulle jotain eristettä myös" ei akkuja ole siihen enää hajonnut.  Kuski ei meinaa sietää ajoa -15c kylmällä puolen toista akullista, joten tarve tiedolle kyseenalaistuu.

283
Yleinen keskustelu / Vs: Gyro auton ohjauksessa...
« : 06.01.13 - klo: 19.50 »
On auttanut sekä 4- että 2 vetoisissa autoissa, säätämisen saa laittaa uusiksi vaihtaessaan tosin.

G-voimat ei oikein välitä auton painosta mitatessa, ainoastaan ajosuunnan muutoksista.
Niitä se yrittää poistaa, nopeana. Se ohjaa puolestasi jo ennenkuin ajosuunnan muutos on ilmeinen kauempaakin.
Toki massahitaus sitten toteutumisessa vaikuttaa saatuun, jos paljon kurvaat.
Todella hitaissa nopeuksissa mulla olevat ei tee mitään.  Eikä saa mua edes kauempaa näyttämään hyvin ajavalta  :cry:
Vastarin antamalla ohjauskäskyllä siirtelet toivottua suunnan aluetta sitten, antaen kurvaillakkin.

284
Yleinen keskustelu / Vs: Omat RC-Videot
« : 31.12.12 - klo: 22.15 »
Et sattunut koittamaan, kuumeniko nopari tai kone tosta vetavastuksen kasvusta? Hyvin näytti vetävän kuiteskin.

285
Sähköautot / Vs: Modifioidut sähkikset
« : 28.12.12 - klo: 15.40 »
Taas "sisu" 6x6 kuorkkiaihiolla kävin möyrimässä lumessa, kun eilen oli suojasää, ja edes vähän hangella kantaviakin kohtia.

Slipperiä saa vielä vähän kiristää! Lathe45 vääntää niin paljon enemmän kuin perus 22T
Valot toimi hyvin, ja lamput ei notku. Takana ei ollenkaan, etuset 2 metriä ennen lipocuttia noparissa..
Ekat versiot kuraläpistä lumessa möyriessä antautui pistein 3/4.  Katuvarustus on kovilla pöpelikössä aidoissakin :)

Eteen täytynee ainakin laittaa sekä yläreunasta, että alareunasta kiinni. Muuten lomikokkare pyöriessään kumin ja kuraläpän välissä vääntää sen mutkalle. Sitten seuraavassa peruutuksessa se haukkaa kumin nauppuloihin ja kiertyy ylös väliin.

Takana ei ole peräylitystä niin paljoa, että saisi ketjut, tms remmit, kivasti kiinni minnekkään takakuraläppien  alareunoista, ni varmaan vain laitan ne ulommas kumista.

Joulun vapaatkaan ei saanut mua aloittamaan lopullista ohjaamoa tekemään, pikkuvarusteluiden nysväämistä vain.

286
Kyllä. Rc käyttöön tarkoitetuissa ainakin. Monissa porakoneitten ko kokoluokkasissa myös.

287
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 23.12.12 - klo: 13.09 »
mainas unohtua

+ nimimerkille Joo

288
Vapaa keskustelu / Vs: vuorotteluvapaa ajatuksia
« : 23.12.12 - klo: 12.50 »
No, joka tapauksessa toivotan uusia voimia ja päreitä tulevassa duunikoitoksessasi.
Tuli ennen ammatinvaihtoa itsekkin katteltua tuotakin vaihtoehtoa.

Järjestelmä tukee aika vähän taloudellisesti, mutta näitä, joiden mielestä vasta haudassa olet ansainnut hetken tuottavaa lepoa, riittää näköjään ;)

289
Sähköautot / Vs: imax b6 laturi ja sen lataustyyli
« : 11.12.12 - klo: 20.45 »
Voltti-kertaa amppeeri on watti. Sen 5A laturin pitäs kyetä ainakin mittaustestin verran tuottamaan 60 watin verran töitä. Rouhaset auton ajovalonpolttimon, yleensä nykyään 55 wattisia, ja testaat.

Eipä halvat sähkölaitteet kyl nykyään yleensä tuota nimellistehoaan kuin millisekuntteja. Autostereoissakijn lukee 40 watin lukemia musiikkitehoina neljään kanavaan yhtäaikaa (160 watin mökä?), ja sitten on 2A sulake :)  Sen läpi ei kärähtämättä tuu ku 12 wattia...

Mutuna: ton Imax tuotteen ominaisuuksissa lukee, et max 50 wattia on sen latausteho. 
6-kennonen NiMH taitaa tahtoa lopetusjännitteekseen 10½ volttia, joten niillä wateilla pitäs saada 4,76jne amppeerin latausvirtaa aikaiseksi. Minä laittaisin tohon Imaxin ruokintatyöhön min 8A virtalähteen, ni korkeata volttimäärää tekevä vehje ei joudu tekemään duuniaan täysillä. Antaa "sulakkeena" toimia jonkun 12v vehkeen jos pitää jostain poxua.

290
Sähköautot / Vs: Modifioidut sähkikset
« : 01.12.12 - klo: 13.34 »
Tollanen yli 100c lämmöllä käyvä ajovaloledi, milläs laittas muovisen raunan ympärilleen kiinni?

https://lh4.googleusercontent.com/-2KJbzyP6CPY/ULnqw_T3JaI/AAAAAAAAAWE/9AVyLaqWsdI/s912/20121201_122139.jpg

291
Sähköautot / Vs: Mamba Monster
« : 01.12.12 - klo: 13.29 »
Hyvin lakatun piirikortin kytkennät ei oikeastaan saisi kytkeä rapsuttelematta lakkaa puhki, mitään.

Perusmittauksista ja kytkennöistä tässä:
Akku! (muualla virroissaan olevaksi todettu tai jännite mitattu kytkettynä noparin pääpiuhoihin)
Vastari! (irtonaisella radiolaiteakulla, tai toisella noprilla jossa bec toimii testattu, kaasun kanava toimivaksi)

Liitännät noparilta-vastarille, eritoten miinusjohto tarkistettu hyvin kytkeväksi, ja tiukaksi.
Vahva ohjausservo on keittänyt veltoksi useita kertoja juuri tän radiolaite-maajohdon, aina kesken ajon pimentäen koko auton! Välillä sekoaa jotain muutakin, usein ei.

Annat erillisellä radiolaiteakulla, tai vaikka toisella noparilla bec-virtaa, todistat muun radiojärjestelmän toimivan. Pidät (kielletysti) sekä ulkoisen sähkönsyötön, että mmm:n plusjohdon kytkettynä!
Saat nähdä, heräsikö mmm-tuotteesi, kuten mulla! Käytin ulkoisella becilla toista vuotta pariakin.
Eka oli tasan mykkä ilman, toka suoritti alun piippailuista, ja ajoi servon toiseen päähän, Siihen hiljeten.

Jos näin vastari ja ohjaus heräsi, ja sait piippauksia muttet toimimaan, jos niin millaset..? Pääsekö niin linkillä kiinni?
 Piikkisähkö mulla on kesken ajon kadottanut osan softasta, "kaikki kunnossa" kun sai ajettua linkillä ne sisään, haarotuksella ruokkien. Sisäinen bec jäi pimeäksi silläkin kertaa.

Jos em muut heräsi ja noparisi pysyi mykkänä toimimattomana, siirry kassan kautta castlen korjaustoimintoihin.

Pliis kerro lisää oireista

292
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Amainhobbies
« : 28.11.12 - klo: 12.45 »
Mites noita ansaittuja pointswja tässä firmassa saadaan käyttöön? Niitä pointseja on yli 600 , ja yli 50 on yli 30päiväsinä näkyviäkin.

293
Sähköautot / Vs: Modifioidut sähkikset
« : 25.11.12 - klo: 21.02 »
6x6 axialin tekniikalla, edistyi taas pikkasen
Viimenenkin kardaani tuli, ja sai jousituksen kanssa säätönsä.
Pavimallin puskuri-alapanssari tuli asennusvalmiiksi asti. Samalla paffinen koeohjaamo sai luopua parvi-puskuristaan. Siten muovikoppakin tulee olemaan, alupuskurista ylöspäin vain.

https://lh4.googleusercontent.com/-kxFG3q1LmXc/ULJq2CE1uxI/AAAAAAAAAVk/zVzxvgdQNYg/s912/20121124_235833.jpg

https://lh3.googleusercontent.com/-3vHFfEofhSA/ULJoVGfwYsI/AAAAAAAAAVI/s5JU1K8t3Zk/s912/20121125_203549.jpg

https://lh5.googleusercontent.com/-PWTSlgcGr98/ULJn-fuxqMI/AAAAAAAAAU4/g_dknRjcOFU/s912/20121125_203449.jpg

294
Vesitiiviydestä: laakereita on sekä kumisella/silikonisella tiivistävällä huulella, että vain pöly/roskasuojuksella. Sisäkäytössä jopa ensiasennuksessa olennähnyt jälkimmäisiä, niissä kun rullaavuus on parempi. Ensimmäinen pitä rasvar paremmin sisällään, ja rasca hylkii vettä. Omia ulkokäytön autojani pesen surutta tarvittaessa pienellä suikunvoimalla ja mäntysuovalla. Minä tosin viitsin avata pestä ja vaihtaa rasvat laakereihini useita  vuodessa..

296
Tamiya / Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« : 18.11.12 - klo: 16.42 »
Jos oletetaan, että pinion-vastaan-spur hyppii yli, niin on pari lisäasiaa mitä tarkistaa oikeilla reikävalinnoillakin:

- päällikannet ruuvinreikien kierteet korkanneet ja kone pukkeineen vaihtelee paikkaansa spurriin nähden

- laakerit pyörineet pesissään spurrin molemmin puolin, ja laakerinpaikat nyt liian väljät. Korjasin omassa ruuvilukitteella täyttämällä.

- joskus voi spurri syödä akselinreikänsä väljäksi myös.....

Kaikki nämä voivat yhdistyä siihen, että spurrin/pinionin hampaitten kohtausreuna on kulunut viistoksi. Voima työntää niitä pois toisistaan moninkertaisesti. Ohjelkirjassa (muista autoista poikkeavasti) käsketään rasvaamaan pinion ja spur hampaat. Rasvattuina mulla orkkiskamat kesti ainakin mambamax 4600 koneella 100A noparilla ajoa jopa trukkikokosin kumein yli vuoden.

297
Sähköautot / Vs: Modifioidut sähkikset
« : 18.11.12 - klo: 12.24 »
Jatkan edellistäni:
Dingoaihiot tuli, ja ekan kasasin tekniikan osalta mittatietoja ottaakseni.
Pientä mietintää aiheuttaa se, että orkkis runkopalkit ei ole suoria, ja suoria mä haluan käyttää.

Tein tekniikan siirron pitkiin runkopalkkeihin, aj aloitin hienosäätöä sieltä täältä.

Korin paperimallista tehty pahvinen, vahvempi malli. Peltisen teko meni jäihin, koska valitsemani alu oli liian velttoa tohon. Jäljellä lapuista pu-muovilla teko, joko pop-niitein tai pelkällä liimauksella.

Kuvalinkkejä:
https://lh4.googleusercontent.com/-V1ax52OjWbI/UKivljRpVDI/AAAAAAAAAR8/gkGOxFNECfY/s686/dingot.JPG

https://lh6.googleusercontent.com/-Uac6rezwPog/UKfpENMuNyI/AAAAAAAAARQ/WheNxuel9BM/s1024/20121109_212712.jpg

https://lh4.googleusercontent.com/-jKxHJjqnACQ/UKiwH9n4wcI/AAAAAAAAASM/3w1IbfopEaQ/s686/pitk%25C3%25A4n%2520kylke%25C3%25A4.jpg

https://lh3.googleusercontent.com/-1tiutp7MLMg/UKiwR0gzgwI/AAAAAAAAASc/W-3KkUO1gFY/s640/ohjaamosovitus%2520pitk%25C3%25A4%25C3%25A4n1.JPG

https://lh6.googleusercontent.com/-PtFKMYC3LmQ/UKi0Vb4E0cI/AAAAAAAAATI/OO9f9Lj_9mE/s1024/vannevert2.jpg

Avatun dingon ylijäämäosia tässä vaiheessa

-kori tilpehööreineen kuten levikekaaret
-runkopalkit puskureineen
-muoviset keinuvarret ilman nivelien palloja.
ylä Y-haarakeinu ja sen kiinnitys banjoon.
- jos kysyntää on, saan laitettua kiertoon nykyiset iskaritelineet, joissa koritolpat, vaan en iskareita.

Toinen dingon loota on yhä blommi kiinni avaamattomana.

Täytyy miettiä, mihin käyttäs...
https://lh4.googleusercontent.com/-p8eJ2OsuSO0/UKi3IN3jJ4I/AAAAAAAAATo/hvNTJ3E1K9Y/s771/3-akselinen%2520jeeppi.JPG

298
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 09.11.12 - klo: 16.11 »
+ merkin ansaitsevat
Jukis
-SS-

299
Yleinen keskustelu / Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« : 03.11.12 - klo: 12.11 »
--- paripyörät 8- buggyyn---
 Jos pitää saada ulompi vanne olemaan kuopalla ulkoa katsoen?
Siis että pitää saada hexin kolo vanteen sileämmälle puolen ja mutterin kiristystila sisäkuoppaan.
Siinä varmaan kyselisin 3-D muovimateriaalin printtaajia.

Ehkä jopa suoraan parikumivanteeksi teetettyä
vannetta.

300
Yleinen keskustelu / Vs: Kuinka usein käytät autoasi?
« : 31.10.12 - klo: 17.39 »
Nyt on toteutunut keskimäärin 6 akullista per kuukausi, kun akkuja on vain 2 kpl. Tämä loppuvuodelta keskiarvoa.

Vielä puoli vuotta sitten niitä oli viisi. Huonot pääsi yrittämään olla videonäyttelijöitä.
Toteutuneet ajot varmaan noin 10 akullista kuussa silloin, sään salliessa. Tyssää kun kalusto loppuu ja pakkomekkaaminen alkaa...
Vuositasolla akkuseurannasta yhteen laskemalla pääsin kuitenkin vain 125 lataukseen v. 2011, vaikka kesälomalla ajoa tuntui silloin olevan paljon.

Sivuja: 1 ... 7 8 9 [10] 11 12 13 ... 56