Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - micsa.fi

Sivuja: 1 ... 7 8 9 [10] 11 12 13 ... 31
271
Lavangossa on radat märkinä tällä hetkellä, tänään ei varmuudella treenata. Ilmoitamme klo 21 mennessä ajetaanko sunnuntain FO-kilpailu vai ei. Jos olet lähdössä vantaan suuntaan, kannattaa odottaa ainakin iltayhdeksään asti.

T. Mikko / projektipäällikkö

272
Viesti Lavangosta kertoo että radat ovat kovaa vauhtia kuivumassa ja molemmat radat voidaan näin ollen avata treenille klo 14. Ei-kausikorttilaisille ratamaksu 12€/päivä.

t. Mikko / Fullspeed

273
Mitäs sääennusteet näyttää huomisen treenille ja lauantain sc kisalle ? Millon mahdollinen peruminen ilmoitetaan ettei tarvi turhaan ajella paikalle vai lupaatteko että ajetaan vaikka sataa ?

Tässä just alan pakkailemaan ja majoitus varattuna ni ihan sen takia kyselen.

Vahvistan tilanteen tänään torstaina klo 22. Tämänhetkisten ennusteiden valossa molemmat kilpailut ajetaan normaalisti. Toki yksittäiset kuurot kisapäivän aikana voivat aiheuttaa pieniä muutoksia kisapäivän kulkuun. Tämän päivän sateiden jäljiltä molemmat radat ovat tällä hetkellä märkiä, mutta isompia lammikoita ei varsinaisesti ole. Ratakamerasta voi seurata tilannetta:

http://www.fullspeedrc.fi/lavangon-ratakamera

t. Mikko / Fullspeed

274
JQ Products / Vs: The Car White Edition LV
« : 04.07.16 - klo: 10.52 »
Mukava kuulla että auto on onnistunut. Minulla on tuo vanha WE (kuten toisessa topikissa) ja tämä LV kuulostaa paremmalta, mieluustihan sitä kokeilisi onko eroa kuinka paljon. Ehkä jossain vaiheessa.

Älä nyt Mika myy sitä autoasi ennen kuin olet käynyt ajamassa sunnuntai kisan  :grin:. Hyvät kapinat luvassa, 49 ilmoa tällä hetkellä.

275
Huomioikaa että ilmoittautuminen menee kiinni molemmille päiville tiistaina klo 24. Ilmoja onkin tullut hienosti, tällä hetkellä SC-kisaan tulijoita 29 ja FO-kisaan 35. Täältä näkee ilmoittautuneet:

Short Course / lauantai:
http://goo.gl/B8CXPI

Finnish Open / sunnuntai:
http://goo.gl/KZmCUL

276
Team Durango / Vs: DEX8
« : 29.06.16 - klo: 19.50 »
Kannattaa sitten suosiolla vahvistaa tietyt kohdat alustasta, jotka on osoittautuneet heikoiksi DEX8/DNX8:ssa. Etutukivarret, hingipinnien pidikkeet, siipiteline, spurri... mitä niitä olikaan. Samalla kannattaa tsekata että keskidiffien ulostuloissa reikä on suora, muuten tappi syö alla olevan prikan alle aikayksikön ja diffi leipoo.

277
Kisaajilta on tullut jonkin verran kyselyitä kisaviikon treenimahdollisuuksista, joten tässä yhteenveto molempien ratojen osalta:

Sähkörata:
- ma 4.7.: avoinna normaalisti harjoittelulle
- ti 5.7.: rata suljettu huoltotöitä varten
- ke 6.7.: rata suljettu huoltotöitä varten
- to 7.7.: rata suljettu huoltotöitä varten
- pe 8.7.: rata avoinna kilpailijoille harjoittelua varten
- la 9.7.: SC-kisa, rata suljettu muulta toiminnalta
- su 10.7.: FO-kisa, rata suljettu

Polttisrata:
- ma 4.7.: avoinna normaalisti harjoittelulle (satunnaisia taukoja saattaa tulla huoltotöiden vuoksi)
- ti 5.7.: avoinna normaalisti harjoittelulle (satunnaisia taukoja saattaa tulla huoltotöiden vuoksi)
- ke 6.7.: avoinna normaalisti harjoittelulle (satunnaisia taukoja saattaa tulla huoltotöiden vuoksi)
- to 7.7.: avoinna normaalisti harjoittelulle (satunnaisia taukoja saattaa tulla huoltotöiden vuoksi)
- pe 8.7.: rata avoinna kilpailijoille harjoittelua varten
- la 9.7.: SC-kisa, rata suljettu iltaan asti kunnes kisa on päättynyt
- 10.7.: FO-kisa, rata suljettu muulta toiminnalta

T. Mikko / Fullspeed RC

278
Tulokset / Vs: M8 2016 sarjatilanne
« : 17.06.16 - klo: 12.06 »
Ohessa epävirallinen sarjatilanne M8 SM ja M8e kansalliselle sarjalle.

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1qnT-w_CMvHCideIfz3NjXurMfeLslNNbLujhZm_6eSk/pubhtml

279
Tulokset / Vs: M8 SM#2, M8e, Turku 11.6.2016
« : 13.06.16 - klo: 22.05 »
Kiitokset Turun puuhamiehille ja kanssakumppaneille mainiosta kisapäivästä! Pitkästä aikaa on nähtävissä pientä orastavaa kuskimäärän kasvua polttispuolella, toivottavasti mahdollisimman moni länsirannikon kuski lähtee myös Vantaan, Nokian ja Vaasan SM/FO-kisoihin. Myös sähköluokan puolella on hienoa nähdä uusia nimiä tuloslistan kärjessä, onnittelut Markolle hienosta voitosta!

Omat ajot meni alkuerissä aika lailla nappiin. Vikassa alkuerässä tuli testattua vaihtoehtoista rengasta finaalia varten joka ei toiminut, mutta parin ekan kierroksen ok tulos oikeutti suoraan vikaan semipaikkaan. Semissä tuli alku sössittyä oikein kunnolla, jonka vuoksi keskiporukka pääsi 10-15 sekkaan karkuun ja toiveet finaalipaikasta sai unohtaa. Lopussa tuli hauskaa taistelua Artsin kanssa, joka päättyi väärin annetusta varikon läpiajorangaistuksesta huolimatta minun eduksi.

Ensi vuoden kehityslistalle vois laittaa varikon tulosmonitorin, joka helpottaisi mekkareiden ja kuskien työskentelyä oleellisesti nousuissa ja pääfinaalissa.

280
Itse en yrittäisi keksiä neljättä erillistä touring-luokkaa FTT-sarjaan, vaan yrittäisin ohjata aloittelevat turistikuskit stanuun jossa ei varsinaisesti ole nähty mitään kilpailijatulvaa kuluvan kauden kisoissa. Stanun vauhdit on juuri sopivat aloittelijoille ja lauantai kilpailupäivänä paljon parempi kuin sunnuntai (jonne oletan että lisäluokat laitetaan). Jos stanun säännöt on nykyisellään liian tiukat, niin ehkä voisi miettiä mielummin niiden muuttamista väljempään suuntaan.

Euroopan trendejä katsomalla F1 on edelleen se luokka, joka on nousussa turistien rinnalle. Viime talven lisäluokka ei vetänyt Ruusperin mainitsimien syiden vuoksi.


281
Kiitokset myös täältä siitä että isot linjat on tiedossa hyvissä ajoin!

Pari tarkentavaa kysymystä:
- ajetaanko TSP-10 edelleen sarjana joka käsittää vain talvikisat? Ajopäivä sunnuntai?
- Viikkojen 3 ja 10-12 väliin jää 7-9 viikon tauko. onko siihen suunnitteilla kisaa?

282
Polttisautot / Vs: Shepherd Bull X8
« : 15.05.16 - klo: 23.36 »
Ohessa lähtösetuppia Turun avauskisaan, jolla lähdetään liikkeelle. Autoon on koko ajan haettu kääntyvyyttä lisää. Jyrkkälän treeneissä laitoin ackerman-tangon lyhyimpään asentoon ja ainakin itse tykkään kun auto kääntyy terävästi mutkiin sisään.

https://www.dropbox.com/s/achi7b7rwml75wg/BullX8_setupsheet_Turku_practise_2016-05-06.pdf?dl=0

283
Polttisautot / Vs: Shepherd Bull X8
« : 04.05.16 - klo: 09.26 »
Autolla on tullut nyt rullailtua vajaan gallonen verran Lavangossa  ja pikku hiljaa alkaa setuppi löytymään. Kasauksen yhteydessä arpomani setuppi oli omaan makuuni turhan puskeva mutta tilanne parani oleellisesti takalinkkejä lyhentämällä.

Iskareiden osalta olen lähtenyt liikkeelle paketin 6x1.2-männillä, mutta tällä viikolla olisi tarkoitus testata 8-reikäisiä joita on jonkun verran näkynyt TeamC:n setuppilapuissa.

Auton ohjekirjasta puuttuu tarkemmat selitykset mihin kulmaan anti-squat ja taka-auraus asettuu eri inserttejä käyttämällä. Ohessa kuvio josta eri vaihtoehdot löytyy:


284
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 24.04.16 - klo: 20.57 »
Sain käsityksen että näistä nelkuista ois joku väsänny toimivia tuuppeja matolle...
Löytyneekö mistään tarkempia speksejä ja setuppeja mitä homma vaatii?

Kauan kesti, mutta sainpas vihdoinkin Bunkkerin kisassa käyttämäni setupin sähköiseen muotoon.

Eli ohessa linkki setuppiin, jolla ajoin pikku-DESCiä 2wd-konfiguraatiossa EOS-matolla. Todennäköisesti toimii pienillä muutoksilla myös nelkkuna. Oleellisimmat jutut:

- Exotekin takahubit, vakioilla ei saa linkin korkeutta nostettua hubista joka on kovalla pidolla must
- taakse matalammat jousilautaset DEX:stä, jolloin perän saa laskeutumaan riittävän alas
- kokeilin eri eturenkaita (esim. Stagger rib ja dBoots), mutta niillä auto puski liikaa. Minipinnit vaan eteen ja ulkorivistä pinnejä leikkaamalla kääntyvyys sopivaksi

https://www.dropbox.com/s/ip3h73my9nfoztv/DESC410v2%20-%20MikkoMakela_2wd_Helsinki_2016.pdf?dl=0

285
On se kyllä vähän hölmöä alkaa rajoittaa renkaita ulkona ajettaessa, kyllähän kilpailussa pitäis olla vapaus vaihtaa rengasta vaikka joka lähtöön jos haluaa. Mutta tästä päätettiin Nokian kisassa ja se on kaikille sama. Eli näillä mennään.

Maastosarjaa on ajettu vuosia yksityyppirenkaalla, siellä homma toimii. On helppoa tulla kisoihin kun tietää että kaikki ajaa samalla renkaalla. Miksei sama voisi toimia SC-sarjassa?

286
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT 2016 Sääntökeskustelu
« : 28.03.16 - klo: 01.16 »
Nyt kun FTT 2016 -sarja on ajettu sisäkilpailujen osalta, olisi varmaan hyvä hetki laittaa kommentteja ajetusta kaudesta ja miettiä mitä voisi parantaa tulevia kausia ajatellen.

Itse ajoin FTT-sarjaa enimmäistä kertaa, ja itselleni jäi erittäin positiivinen kuva sarjasta. Kesäkilpailut jää väliin nitroluokkien viedessä huomion, mutta ensi talvena ollaan ehdottomasti mukana.

Konkreettisia ehdotuksia:

1. Nykyisillä ja vähän isomillakin kuskimäärillä on täysin mahdollista ajaa kaikki finaalit 3-kertaisina venyttämättä päiviä yhtään pidemmäksi. Kaikki kuskit ovat tulleet kisoihin ajaman, joten jokainen lähtö lisää tuo niitä arvokkaita ajominuutteja lisää. Pääosin kisoissa taidettiin ajaa 3-kertaiset finaalit myös B- ja C-finaaleissa, mutta ei ihan joka kisassa. Itse muuttaisin sääntöjä niin että kaikki ajaa yhtä paljon niin kauan kunnes yhden päivän kuskimäärä ylittää 60 kuskia, tämä raja ei tainnut mennä rikki kertaakaan talvikisojen aikana.

2. Stanun sääntöjä kiristäisin entisestään niin, että siitä tehtäisiin puhdas junioriluokka jossa myös aloittelijoilla on mahdollisuus pärjätä. Itse rajaisin yli 18-vuotiaat pois kokonaan, ja lisäksi lisäisin säännön että edellisen kauden top3 juniorit nostettaisiin automaattisesti poroon tai viriin. Stanussa on valtavasti potentiaalia toimia nuorien kuskien ponnahduslautana RC-autoiluun, ja tämä edistäisi sitä entisestään. (Tällä ehdotuksella rajaisin siis itseni myös ulos, jos joku epäilee tarkoitusperiäni :-)

3. Jos kisajärjestäjiä on tarjolla, niin itse ehkä lisäisin yhden tai kaksi kisaa talvisarjaan mukaan. Jos ajaa FTT:tä ainoana luokkana, niin 4 kisaa pitkään talveen ripoteltuna on suht vähän kun vertailukohdaksi otetaan esim. Winter Jumps (7 kisaa) tai vaikkapa kesän polttisrataluokat (4-5 kisaa 3kuukauden sisään). Esim niin että yksi kisa per kalenterikuukausi marraskuusta maaliskuuhun (5 kisaa), jolloin lokakuussa jäisi aikaa ajaa sisään uutta kalustoa ja huhtikuu rauhotettaisiin kesään valmistaumiselle.

4. Formulat sunnuntain lisäluokkana voi pitää ohjelmassa, mutta en usko että FTT on paras koti niille. Formuloissa on potentiaalia, mutta niillä pitää olla sarjamuotoinen ohjelma jossa kilpailut ajetaan lauantaisin ja lisensivapaasti. Tällä reseptillä saatiin aikanaan Short Course -sarja toimimaan.

5. Perjantain treenikielto ja vaatimus ajamattomasta profiilista ovat todella hyviä juttuja joita pitää ehdottomasti jatkaa. Olisiko ihan mahdotonta lisätä sääntöihin vaatimus että profiili muutettaisiin sunnuntaiksi jolloin su-aamulla paikalle tulevat porokuskit olisi samalla viivalla muiden kanssa? Tämä saattaisi lisätä poron kiinnostavuutta vielä entisestään.

Tässä ainakin jotain havaintoja. Saa kommentoida ja jakaa omia havaintojaan.

287
Yleinen keskustelu / Vs: Traxxas ostammassa Hpi Racingin?
« : 27.03.16 - klo: 20.50 »
Tässä tuli nyt odotettu selitys sille miksi kaikki HB:n huippukuskit siirtyivät pois HB:lta muutama kuukausi sitten. Uusia sopimuksia ei ymmärrettävästi haluttu puolin ja toisin lähteä tekemään, jos ja kun tuollainen järjestely on valmistelussa.

Eikös krossipuolella Tessmann ja Ronnefalk kuitenkin jatka HB:lla ainakin toistaiseksi?

288
Oulun kisoissa osallistuneita ei ole kaikkia huomioitu listoilla. TSP-10 lopputuloksista puuttuu Mäkelä (#76), ja virin pisteistä Ilvessalo (#21). 

289
Tulokset / Vs: Fintracktour IV Kiiminki
« : 21.03.16 - klo: 22.24 »
https://youtu.be/LmFIHB9Y-AM

"Tämä on yksityinen video", sanoo mulla iPadin tuubisovellus.

290
Polttisautot / Aloittelijan polttiskysymykset
« : 21.03.16 - klo: 14.18 »
Mulla on toi UR:n boksi, hyvin toimii 1/8 buggyssa ja GT8-autossa.

291
Sähköautot / Vs: Venom Gambler SC
« : 17.03.16 - klo: 13.19 »
Minusta tämä Venom Gambler toimii hyvänä esimerkkinä siitä, mitä riskejä liittyy siihen kun hommaa suht harvinaisen automerkin jonka edustus Suomessa on vain yhden (pienen) jälleenmyyjän varassa ja maailmaltakaan ei isoista kaupoista (Amain, Tower) kyseistä merkkiä saa.

Autohan itsessään oli ilmestyessään suht edistyksellinen tuuppi-SC, taisi olla ensimmäinen suoraan paketista kasattava mid-motor auto joita nähtiin SC Winter Cupin avauskaudella 2011-2012 muutama kiertämässä kisoja.

Kannattaa tosian sovitella muiden merkkien osia, pienellä dremelöinnillä saattaa hyvinkin sopia. Myös omien osien valmistus joko 3D-tulostamalla tai esim. hiilaria käsin tai koneella työstämällä saattaa tulla kyseeseen. Täälläkin foorumilla on useita kavereita jotka työstää omatekoisia osia.

292
Polttisautot / Shepherd Bull X8
« : 15.03.16 - klo: 19.55 »
Shepherd Micro Racing on parhaiten tunnettu 1/8 ja 1/10 nitroratapolttiksistaan, mutta valmistaja toi viime vuonna suht vähin äänin markkinoille Bull X8 polttiskrossarin. Ensi kesänä näitä autoja nähdään ainakin muutama kiertämässä kotimaisia kisoja, joten avataanpas oma säie tälle.

Auto perustuu hyvin pitkälti TeamC:n T8-krossarin viimeisimpään evoluutioversioon (v3), ja on eittämättä TeamC:n valmistama - ainakin osapussit näyttää kovasti TeamC:n autojen kaltaisilta. Autoa on kuitenkin twiikattu Shepherdin speksien mukaisesti vaihtamalla tiettyjä alumiini- ja muoviosia hiilikuituun, jolla on eittämättä haettu painonsäästöä (wow-efektiä unohtamatta!). Iskaritornit on 5mm hiilikuitua, ja samaa tavaraa löytyy myös ohjausvivuston päällä olevasta levystä ja keskidiffin kannesta. Mielenkiinnolla odotan miten hiilari kestää rispaantumatta etutornissa, koska sehän saa iskua auton ollessa katollaan. Myös voimansiirrossa on myös eroja T8:iin - Bullista löytyy ns. Universal-tyyppiset vetoakselit ja kardaanit. Tehtaan tuotesivu väittää pohjalevyn olevan poikkeuksellisesti 4mm, mutta tämä ei pidä paikkansa vaan pohjalevy on 1/8 krossarille perinteinen 3mm.

Auton kasauksessa ei mitään suurempia vastoinkäymisiä tullut vastaan. Diffeihin päätyrattaiden alle ohjekirja käskee laittamaan 0.2mm shimmit. Molempiin päätyihin shimmit laittamalla diffeistä tuli hyvinkin rapeat, eikä edes porakoneella pyörittely niitä herkistänyt. Päätin jättää kannen puolelta shimmin pois, jolloin diffeistä tuli supersmoothit. Täytynee avata ne viimeistään 1 gallonan ajon jälkeen uudelleen ja tsekata onko välystä tullut niin paljon että lisäshimmi tarvitaan. Perän ja keulan kulmavaihteisiin en laittanut yhtään shimmiä, ne oli hyvinkin herkät ilman shimmejä. Tosin mainittakoon, että omaan autoon laitettiin pakettisetupista poiketen kaarevat (spiral) kruunu- ja pinionirattaat joiden toleranssit saattaa poiketa paketissa mukana tulevista suorista rattaista. Myös linkkien palloja kannattaa hieman herkistellä jos haluaa että auto on herkkä heti ekoista tankeista alkaen. Tämä onnistuu asentamalla pallo paikalleen ja puristamalla linkin muovipäätä voimakkaasti pihdeillä - sama niksi toimii tietysti kaikissa autoissa.

Varsinaista tehtaan pakettisetuppia ei paketista löydy, joten kasasin auton "pöytäsäädöillä" yhdistellen eri foorumeilta kaivettuja T8-setuppeja. Mukana tulevat mustat jouset tuntuvat verrattain jäykiltä, joten ne vaihtuivat jo toisen valmistajan löysempiin jousiin. Mukana tulevat diffi- ja iskäriöljyt kannattaa suosiolla heittää hyllylle ja käyttää oman mieltymyksen mukaisia öljyjä jotta tietää mihin suuntaan asteikko pitää liikkua jos ja kun öljyjä joutuu muuttamaan.

Radiobokseja on tietysti kaksi, joista etummainen on isompi ja suunniteltu 2/3A koon stick-tyyppiselle vastariakulle. Akku saa olla max 32mm leveä, joten ihan jokainen stick-mallinen vastariakku ei tuonne mahdu. Itse päädyin tilaamaan LRP:n Lipo-akun, jotta Savoxin SC-1268SG -servoista saa kaiken irti. Takimmainen, pienempi radioboksi on selvästi suunniteltu vastarille. Siinä on erillinen "laajennusosa" tavalliselle mekaaniselle vipukytkimelle. Itse en moista käytä, joten teippasin laajennusosan kannen kokonaan peittoon.



Lisää kuvia omasta pirssistä:
https://www.dropbox.com/sh/7nfiy01xr5iah2s/AABb1UW3pamwf72Gg5ps8z4Oa?dl=0

Valmistajan tuotesivut:
http://www.team-shepherd.com/en/index.php?option=com_content&task=view&id=386&Itemid=67

Manuaali Shepherdin omilla sivuilla:
http://www.team-shepherd.com/pdf/BullX8_manual.pdf

Nyt kun vaan lumet sulais ja kesä tulis, niin pääsis testaamaan autoa Lavankoon!

293
Team Durango / Vs: Team Durango DESC10
« : 13.03.16 - klo: 20.53 »
En kyllä ostais DESC10:iä ensisijaiseksi tuuppariksi, turhan raskas auto siihen tarkotukseen. Vaikka nelkkutuupit toimi hienosti EOS-matolla niin veikkaanpa että liukkaammilla pinnoilla (erityisesti savella) oikeet tuupit vie niitä 100-0. Nykyään noita tuuppeja saa myös alupohjalla (SC5M, 22SCT, SC6), joten kestävyyskin on aika lähellä nelkun luokkaa.

294
Jeppe puhuu asiaa. Ja taitaa olla jopa linjassa ison maailman kanssa, käsittääkseni ROAR:in säännöissä 550/4-pole koneet sallitaan vain nelkkuihin. Tosin samassa yhteydessä kannattaa määritellä maksimipituus 540-koneelle, se kun on varsin tulkinnanvarainen.

295
Nyt varmaan kannattaa laittaa jäitä hattuun ja odottaa että sarjavastaava Eskelinen tulee selventää tämän sotkun. Hänhän on kutsunkin tänne laittanut.

Itse olen sitä mieltä, että kutsussa olleella formaatilla pitäis mennä koska sen mukaan matkasuunnitelmat on tehty.

296
Nyt tuli jtr:ltä niin tiukkaa tilitystä kisasta että on pakko ottaa hieman koppia tästä. Kilpailunjohtajana olin vastuussa kisan järjestämisestä ja olen pahoillani jos joku kokee että järjestämämme kilpailu on ollut epäonnistunut.

Bunkkerin radan pintamateriaali vaihtui jo syksyllä EOS-mattoon, ja sen jälkeen on jokaisella kilpailijalla ollut kuukausikaupalla aikaa tutustua siihen. Järjestimme jopa tammikuussa lämppärikisan, jossa ajettiin myös SC-luokat - kuinka moni kerho näin on tehnyt?

Renkaista keskustelimme runsaasti ennen kilpailukutsun julkaisua, ja pohdinnassa oli määrätä yksityyppirengas kisaan joka olisi ollut liukkaampi. Tämä olisi vaatinut sarjasääntöjen muuttamista kesken kauden yhtä ainoaa kisaa varten (toinen mattokisa turussa oli jo ajettu vapaalla renkaalla). Tästä luokkayhteyshenkilön johdolla keskusteltiin isommassa työryhmässä (ml. näkemykset Turusta ja Jyväskylästä), mutta päädyttiin jatkamaan vapaalla renkaalla tämä kausi loppuun. Renkaiden määrän rajoittaminen oli kompromissi, jolla pyrittiin pitämään kunkin kisaajan kisabudjetit harrasteluokan tasolla.

Mattotrendi on ollut laajempi trendi tänä talvena, kun niihin on siirrytty myös Turussa ja myös Jämsän WJ-kisa ajettiin matolla.

Mitä tulee kotietuun, niin sitä on varmasti aina jonkin verran ja yleensä kotiradan kuskit ovat parhaimmillaan kotiradallaan. Tämä etu- ja haitta on tarjolla tasapuolisesti kaikille kisoja järjestäville seuroille, Helsinki/Fullspeed ei ole tässä suhteessa poikkeus. Ainoa tapa päästä tästä eroon on siirtyä FTT-malliin jossa rata rakennetaan perjantaina kokonaan uusiksi ja treenaus ennen eräharjoituksia kielletään kokonaan. Me olemme valmiita keskustelemaan tähän malliin siirtymisestä, mutta ainakin Nokian suunnalta tämä ehdotus torpattiin täysin (ymmärrettävistä syistä toki). Kannattaa myös huomioida, että nelkussa voittaja ei ollut kotiradallaan vaan pisti kotiradan kuskeja pataan turhia mutisematta.

On myös harvinaisen epäurheilijamaista lähteä kotiin kisasta pyytämättä lupaa kilpailunjärjestäjältä - jokainen kuski on myös nostaja muille kilpailijoille!

T. Mikko / kilpailunjohtaja


297
Liitteenä aikataulu ja ohjatun harjoittelun erälistat. Alkuerien erälistat tullaan määrittämään uusiksi harjoittelun tulosten perusteella (3:n peräkkäisen kierroksen aika). Tällä pyritään varmistamaan mahdollisimman tasavauhtiset alkueräryhmät.
Erittäin hyvä asia. Pieni tarkennus vaan asiaan, eli otetaanko se tulos 2. eräharjoituksesta vai molemmista?

Keskustelimme tästä vielä lisää ja päätimme seuraavaa:

Koska nostovelvoitetta ei ole 1 harjoituskierroksella ja näin ollen emme voi taata yhtenäistä mahdollisuutta tuloksen ajamiseen 1. harjoituskierroksella, niin näin ollen niitä ei huomioida alkueriin ryhmittelyn kannalta. Nostovelvoite alkaa toiselta harjoituskierrokselta ja näin ollen reseed tehdään toisen harjoituskierroksen tulosten (3 peräkkäistä kierrosta) mukaan.

298
Ovet on auki, tervetuloa treenaamaan!

299
Siitä jossa tulee parempi 3 peräkkäisen kierroksen tulos.

300

Vanha Kyosho SC-R SP laitettu kasaan ja ilmoittautuminen tehty SC2-10 -luokkaan. Autoon ei ole tehty mitään erikoisvirityksiä eli takamoottorilla mennään. Iskarit voi tosin vaihtua Yokomon YZ-2 –iskareihin, tuota pitää vielä testata.

Loistavaa, oikeaa asennetta! Tervetuloa kisaamaan kaikki SC-veteraanit!

Sivuja: 1 ... 7 8 9 [10] 11 12 13 ... 31