Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Penguin

Sivuja: 1 ... 7 8 9 [10] 11 12 13 ... 84
271
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 09.01.11 - klo: 19.13 »
Yhdestä noparista Liquid tape viritykset poistanut ja toisesta jotkut vastaavat ja molemmissa oli kosteutta "eristeen" ja piirilevyn välissä. Lakka pitää kosteuden pois sieltä mihin kosteus ei kuulu, nämä vedeltä eristävät kalvot imaisevat kosteuden väärälle puolelle jossain vaiheessa. Oikein lakatun kanssa ei ole pelkoa siitä että lakka aiheuttaisi lämpöongelmia.

272
...onko tietoa sellaisesta vaihteistosta jolla saisi vai  pyörimissuunnan käännettyä, mutta 1:1 välityksellä. Pitäisi yhdessä rakennelmassa saada kardaanin pyörimissuunta vaihdettua...

Eipä ole sellaista vastaan tullut. Jos vain yksi vetävä akseli, vaihda moottorin johdot keskenään. Vaihteenhan voi tehdä kahdesta samanlaisesta hammaspyörästä, vaikkapa Conradilta.
Lisäksi tarvitsee vain laakerit ja pari akselin pätkää.
http://www.conrad-international.com/Gears-module-1.htm?websale7=conrad-int&ci=SHOP_AREA_19804_1210093

Täytyy katsella, jos saisi itse rakenneltua sopivan. Vetäviä akseleita on kolme ja aiemmin takimmainen diffi on käännettynä 180 verrattuna keskimmäiseen. Keskimmäisestä lähtee kardaani eteen ja taakse. Vaihdoin tilalle lukittavat diffit ja niitä ei pysty järkevästi kääntämään, joten pitää keksiä jokin muu ratkaisu. Tilaakaan ei ole turhan paljoa erilaisille ratkaisuille.

273
Sähköautot / Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 09.01.11 - klo: 14.38 »
Tuota tähän aiheeseen kuulumatonta jänkkäämistä voinee jatkaa paremmin sopivassa aiheessa: http://rc10.fi/index.php?topic=26212.new#new

274
 :huh: Onneksi aina voi maksaa pankissa. Sieltä saa kuitinkin, tosin veloittamat maksamisesta tiskillä.

275
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 09.01.11 - klo: 12.47 »
Tätä kutsutaan rahan tekemiseksi. Laitetaan autoon erilainen kori ja myydään eri nimellä hyvällä katteella. Saadaan samanlaisten osien myyntimäärät suuremmiksi, valmistuskustannukset painettua pienemmäksi ja kate sen kun paranee. Kumpikin ehdottomasti sama auto kuin Stampede. Grave Diggerissä muutama erivärinen osa, erilainen etupuskuri ja takakoritolpat.  :smiley:

276


Samanlainen kuin tämä. En mä tällaista uutta olisi raaskinut ostaa, mutta kun satasella sain täysin käyttökuntoisen käytetyn, niin kävin hakemassa pois.

Tuo savon paloturva-arkku on asiallinen. Olet ottanut lipoturvallisuuden tosissaan.

277
Tuli eilen haettua paloturvakaappi Lipo-akuille. Saa vaikka kaikki akut palaa, niin ei pitäisi talon palaa, kun akkuja säilytetään kaapin sisällä.

278
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 07.01.11 - klo: 20.56 »
Minkäslaiset männät siellä takaiskareissa on? Muistaakseni tämänkin auton mukana tulee eri mäntiä eli yksi, kaksi ja kolme reikäisiä. Niillä voi myös säätää. Myös iskareiden asento eli mihin reikiin on kiinnitetty, vaikuttaa niiden toimintaan. Kääntämällä pystympään iskarin liikerata pitenee samalla jousitusmatkalla, joten vaimennuskin tekee enemmän töitä.

279
Sähköautot / Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« : 05.01.11 - klo: 22.10 »
Alkaahan sitä tästäkin autosta hajoilla osia, kun on saatu alusta säädettyä toimimaan ja pito poskettomaksi Ultima SC:n renkailla. Eilisissä kruisailuissa napsahti nuoremman juniorin autosta nivelvetari poikki edestä. Tarkkaan ottaen meni molemmat tapit poikki nivelen kohdalta, mutta sen verran pahalta näytti nivelen kohdalta vetari muutenkin, että ei tuosta kalua tule tapit uusimalla, vaan vaihtoon meni.

280
Voit tilata vain Hong Kongin tai Euroopan varastolta Suomeen. Euroopan varastoa kannattaa käyttää silloin kun tilaa paljon tavaraa, olettaen että tavarat sieltä löytyvät. Postikulut jäävät suuremmissa määrissä sieltä pienemmiksi, eikä akuista tarvitse maksaa tullimaksuja eikä arvonlisäveroa.

Koska joku kuitenkin kommentoi, ettei ne Hong Kongin tilaukset jää (välttämättä) tulliin, niin kerrottakoon että tullimaksujen ja veron maksuvelvollisuus on joka tapauksessa jäi ne tulliin tai ei. Se on sitten jokaisen oma asia jättääkö veronsa maksamatta vai ei.

281
Jos on virallinen päivä ja siellä näkyy nyt esim minun tai esimerkiksi nicken nimi ilman sen tarkempia ilmoituksia kellonajasta niin sillon rata on auki iltaan saakka.

Jokainen ei välttämättä osaa etsiä sitä hajallaan siellä ja täällä olevaa tietoa. Toisekseen tuolla ei TomiKoon kysyessä ollut kuin nuo kaksi avainhenkilöä ilmoittanut paikallaolostaan ja molemmilla oli lisättynä kommentti siitä mihin aikaa ovat paikalla.

282
Vapaa keskustelu / Vs: 1:1 Auton renkaat
« : 05.01.11 - klo: 01.28 »
Kyllä on tänäkin talvena jo tullut nähtyä sellaisia suorituksia raskaanliikenteen osalta, että tuskin olisi ollut haittaa, jos renkaissa olisi ollut jokin muukin ominaisuus kuin näennäinen pyöreys.

283
Juuri noin. Tilanne voi toki muuttua iltaan mennessä.

284
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 05.01.11 - klo: 00.52 »
Ei ole mitään höpöä, jos ei tuo nyt ihan niinkään ole kuin esitettiin. Kannattaa tutustua aiheeseen ennenkuin tuomitsee höpöksi.

285
Crawling rata on nyt kasailtu olemassa olevilla palasilla kasaan ja sitä voi käydä koestamassa. Lauantaina olisi tarkoitus rakennella jotain lisää ja ehkä vähän ajellakin.

286
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 04.01.11 - klo: 00.36 »
Ei tuota pitäisi sisäkopan kanssa tarvita muuten suojata. Ymmärtääkseni se on sen verran tiivis, että sinne ei juuri lunta pääse sisään.

Ilmassa oleva kosteus, joka sisätiloissa on vesihöyrynä ilmassa, tiivistyy ulkona kylmässä vedeksi ja jäätyy. Nopari ja moottori tuottavat sen verran lämpöä, että kosteus ei niitä ympäröivässä suljetussa tilassa jäädy, vaan jää nesteeksi. Silti hyvin epätodennäköistä että tuo olisi tuon noparin rikkonut, vaan kyllä sen vian pitää olla siinä noparissa jo tehtaalta. Toki Traxxasin noparit, jopa nämä vesitiiviit, on sikäli huonosti suojattu, että piirilevyllä ei pahemmin ole mitään suojalakkausta, joka auttaisi kummasti siinä vaiheessa kun kosteus tiivistyy kotelon sisään. Lakkausta ei kuitenkaan pidä tehdä itse, sillä Traxxasin tapauksessa takuu päättyy siihen. Eri asia sitten, kun takuu on päättynyt ja osaa tuon lakkauksen siten, ettei lakkaa esim. piirilevyt toisiinsa kytkeviä liittimiä.

287
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 03.01.11 - klo: 21.31 »
Ei se siitä liposta johtunut, jos ei akun virtajohdot ollut väärinpäin ja silloin se ei kyllä olisi liikkunut mihinkään suuntaan.

Ja olihan sulla tuuletin siinä kiinni.

Mihin sitä tarvitaan tällaisilla keleillä. Ei tarvitse nelkussakaan, niin ei voi tarvita tuupissakaan. Pelkkä lämpötilaero riittänyt ihan hyvin, eikä edes siili ole lämmin kun akullisen jälkeen sormella kokeilee.

288
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 03.01.11 - klo: 18.57 »
Sen hexin saa parhaiten irti työntämällä vastapuolelta. Voihan sinne alumiinisen laittaa tilalle ja sitten ostelet uusia vanteita. Noi muovihexit ei kuitenkaan paljoa maksa, vaikka ostais laatikollisen niitä. Eikö tällä VXL-mallissa muuten ole sellaisia hexejä, jotka napsahtavat paikalleen siihen tappiin? Niiden ei pitäisi lähteä niin helposti renkaan mukana irti.

289
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 03.01.11 - klo: 18.52 »
Noi on meikäläisen entiset foffi-käyttöön modatut Imex Paddlet.  Onhan ne vähän viritykset, mutta kyllä ne autoa eteenpäin vei ihan kivasti. Lumella jopa paremmin kuin hiekalla.

290
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 03.01.11 - klo: 12.29 »
Tästä ehdottomasti pisteet RF:lle. Esimerkillistä toimintaa tähän asti.

291
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 03.01.11 - klo: 12.22 »
Se joka varmasti tietää, että ilmoituksen autot eivät ole mitä niiden väitetään olevan, voi pistää viestiä valvojille. Eiköhän ne ilmoitukset sillä siistiydy pois tältä foorumilta.

292
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 03.01.11 - klo: 12.17 »
Lumella laparenkaat on ihan toimiva vaihtoehto, mutta minusta nuo sinun nastarenkaat näyttävät oikein hyviltä ja uskoisin että toimivat siinä kuin laparenkaatkin + toimivat myös kovemmalla alustalla.

293
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 03.01.11 - klo: 01.49 »
kääntää, mutta kestävyys on kyseenalaista jopa järeämmällä kasikrossarin diffillä. Traxxasin diffillä ei viitsi edes ajatella.

Diffin sisärattaat on kaikki laakeroimattomia ja normaalikäytössä nopeudet siellä kuitenkin aika pieniä. Ei siis ole tarkoitettu tuollaiseen käyttöön, eikä siten ole mitoitettu sellaista kestämään.

294
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 02.01.11 - klo: 22.44 »
Ne yhden pyörän alastulot johtunevat siitä että alusta ei ole kunnossa. Iskarit kun vaikuttavat jo siihen ilmaan lähtöön. Mitä olen itse nähnyt meidän juniorien hypyttävän spedeä, niin se tulee kyllä nätisti kahdelle tai neljälle pyörälle uskomattomistakin loikista, poislukien ne kerrat kun ilmalento epäonnistuu ja tullaan vaikka katolleen alas.

Yhden pyörän alastulot on hankalia mille tahansa autolle, siinä suhteessa Spedekään ei tee poikkeusta. Niitä kuitenkin sattuu silloin tällöin, mutta kyllä tämä on yksi kestävimmistä autoista mitä kaupan on. Auto on kuitenkin kevyt ja osat siihen nähden erittäin kestäviä.

295
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 02.01.11 - klo: 22.38 »
No sori, jos ei ihan ensimmäiseen 10 sivuun mahtunut. Ei tätä nyt tästä vielä niin hirveästi ole tullut, ettei tätä jaksaisi kokonaankin kahlata ja tuolla on kuitenkin aika hyviä kuviakin ongelmakohtien ratkaisuista.

Yhteenvetona nyt kai voisi kuitenkin todeta, että ongelmia ovat aiheuttaneet ainakin
  - kardaanin sisäänmeno edessä, ainakin vanhemmissa malleissa myös takana
  - kardaanin kannatinlaakeri takana
  - muovinen kannatinlaakerin pukki (moottoripukki)
  - kardaanin kannatinlaakerin sisäholkki

Muut kuten moottorin laakeriongelmat, sileäksi menneet spurrit, hajonneet slipperit ja vääntyneet roottorinakselit ovat johtuneet lähinnä edellä mainituista ongelmista. Kardaanin sisäänmenon kun suojaa ja kolme muuta korvaa esim. Kingsheadzin moottoripukilla, ylikokoisella laakerilla ja metallisella sisäholkilla, niin laakeri kestää, lämpö pääsee johtumaan laakerilta pukkiin ja hiekka pysyy paremmin pois rattaista.

Sen jälkeen haasteeksi jää vielä ohjauslinkistö, joka on kovin suojaton ja vaikea suojattava. Normaalia Traxxas-haastetta tarjoavat sitten diffit, joiden minimaaliset rattaat tekevät niiden säätämisestä diffiöljyillä haasteellisen, mutta jos nuo vakavammat puutteet eliminoi heti kättelyssä, niin nuo ovat sitten jo auton normaalia säätämistä.

296
Vapaa keskustelu / Vs: Missä olet käynyt armeijan?
« : 02.01.11 - klo: 20.41 »
Ei kannata välittää hoken höpinöistä, se on käyny intin joskus muinaishistoriassa.  :wink:

Vai on -97 muinaishistoriaa. Itse kävin intin sitten varmaan esihistoriallisella kaudella.

297
Vapaa keskustelu / Vs: rc-foff.net ei toimi
« : 02.01.11 - klo: 20.36 »
Johan tuo on kohta kaksi viikkoa ollut turvallaan. Etusivu toimii, mutta siihen jää.

298
Yleinen keskustelu / Vs: Mitä teit tänään rc- autoosi?
« : 02.01.11 - klo: 20.34 »
Tein Honkkarin X1-CRT:n nivelkardaaneihin soviteholkit 8 -> 6 mm, jotta nuo sopii E-Revon diffin ulostuloon. Tämän jälkeen ei Revon kardaani petä.

299
Yleinen keskustelu / Vs: RC10 foorumien jaotus
« : 02.01.11 - klo: 20.29 »
Tuo on viimeaikoina muuttunu, vielä 5 vuotta sitten oli ihan selkeesti kilpatouringit yms erikseen, ja pihasuttaus vehkeet kuten stampede, savage jne erikseen. Nykyään kun ajetaan noita pienempiäkin hieman leikkimielisiä luokkia ja automerkkejä on paljon, on tuo raja kadonnut oikeestaan kokonaan.

Ja kilpa-autoja käytetetään myös yhä enemmän pihasuttauksessa.

300
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 02.01.11 - klo: 20.24 »
No tästä aiheesta kun alusta kahlaat läpi, niin ensimmäiseen kymmeneen sivuun taitaa mahtua kaikki mikä tässä huomiota ja/tai muutoksia kaipaa.

Sivuja: 1 ... 7 8 9 [10] 11 12 13 ... 84