Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - jarkko

Sivuja: 1 ... 7 8 9 [10] 11 12 13 ... 69
271
Team C / Vs: Team C TS2
« : 27.09.12 - klo: 13.46 »
Minkä tehoisilla moottoreilla porukka ajelee tuuppi-correilla sisällä, esim. Tiksissä?

Haen lähinnä käsitystä asteikon miedommasta päästä, kun oma ajokokemus on vielä aika "ohut".

272
Edellisille kahdelle kommentoijalle:

- tss ja tsm palkit ovat samat katsotaan sitten koko sarjaa tai pelkkää talvikautta. Kesällä myös nuo em. Luokat pienenevät huomattavasti. Näyttää itseasiassa siltä, että tss ja tsm sarjoissakin on sellaisia osallistujia, jotka siirtyvät kesäksi omiin "kesäluokkiinsa"

- jos kuski ei aja enempää kuin yhden kisan talvessa/kesässä, niin silloin hän ei mielestäni ole sitoutunut ko luokan sarjaan, vaan ajaa kotipaikkakunnan kisan ihan vaan huvin vuoksi.


273
Tässä on aikaisemmin kerättyä tilastoa, kun sitä pyydettiin

1. Vuoden 2012 osallistujamäärät, kun poistetaan edellisen viestin luvuista vain yhden kisan ajaneet "tilapäiset luokkaan osallistujat". Luokan kokoa kuvaa paremmin se kuskimäärä, joka on osallistunut edes kahteen kisaan tänä vuonna.



2. Alla vuosilta 2005-2012 luokkien kokoa hahmottava graafi. Luokkien kokoa kuvaava luku on suurin osallistujamäärä yhdessä kauden kilpailussa (usein Kuusankosken FTT tammikuussa). TP-10 on mukana vaikkei se otsikon mukaista olekaan.



3. Alla vuosien 2005-2012 FTT touring-luokkien yhteenlaskettua suosiota kuvaava käppyrä.



Vapaasti tulkittavaksenne...

274
Itse en osaa sanoa, miten sääntöjä pitäisi muuttaa vai pitäisikö ne jättää ennalleen, jotta TSP-10 säilyisi suosittuna.  Tärkeintä olisi kuitenkin se , että sääntöjä tai kilpailuja kehitettäisiin niin, että ulkokisat saataisiin aikaisempaa vetovoimaisemmiksi, jotta taattaisiin asfalttirata-autoilun jatkuminen Suomessa.  Nimittäin jos sähköautoilla ei ajeta kisaa asfalttiradoilla, niin se vaikuttaa myös muihin kesän rataluokkiin, sillä lajien aloittaminen suoraan polttomoottoriautoista nostaa kynnyksen kyllä aika korkealla aloittelijoiden ja vähän nuorempien kannalta ja kyllä ajan mittaan kuihduttaa (tai vähintäänkin ukkouttaa) kaikki muutkin rataluokat (siis ulkona).

+1, juuri näin. Tässä aiheellista ja haasteellistakin pohdintaa koko porukalle mukaanlukien lajiryhmä.

Tervetuloa rohkeasti ehdottamaan ja kommentoimaan kaikki tämän keskustelun lukijat. Mitä enemmän uusia näkemyksiä, sitä paremmat eväät menestyksekkäälle uudistamiselle. Jo kirjoittaneiden näkemykset on tiedossa jo.

Mikä on tilanne ja trendi muualla, esim muut pohjois-maat, Iso-Britannia, Saksa jne?

Toivottavasti löytyy muitakin "kehitys"näkemyksiä kuin "mihinkään xxx:ssä ei pidä tehdä muutoksia, ainoa tarvittava muutos on, että kaikki ymmärtäisi olla koskematta mun luokkaan."

275
Ongelma on sama TSP- ja CS- ja C-12 luokan kesken, ne kilpailee kuskeista keskenään. Eli samalle päivälle laittaminen vähentää kuskeja 5-10 kpl.

Onko mattikset palaamassa turistikisojen yhteyteen?

276

Kerhokisoja pitäisi saada minun mielestäni lisää, sille ne syöttävät lisää kuskeja FTT:hen. Kerhokisoihin on helppo osallistua ja kun taidot ja itseluottamus kasvaa, niin saadaan lisää (kovia) kuskeja. Käsittääkseni näin on käymässä.
Se mitä kaipaan lisää, on nuoret kuskit alle 12v ja alle 14v.
Nyt tehdään hyviä FTT-kisoja ja sillä saadaan kilpailijoita lisää.

Tämä menee jo hieman aiheen ohi, mutta UUSIEN nuorten kuskien OHELLA lapsensa kanssa yhteisessä harrastuksessa mukana viihtyvien  ISÄPAPPOJEN löytäminen on ensisijaisen tärkeää myös kilpailutoiminnan tulevaisuuden kannalta. Ne iskät ovat avainasemassa kilpailujen järjestämisessä ja seuratoiminnan pyörittämisessä.

277
Juurikin noin.

TSP ei todellakaan ole mikään väliinputoajien luokka vaikka siellä ajaakin moni joka joidenkin mielestä kuuluis viriin taitojensa puolesta.

TSP on mukavan haastava luokka (eikä sillä ole merkitystä monentena kisoissa pyörin) ja nimenomaan loistava koska on vain talviluokka.

Kun "sillä ei ole merkitystä monentena kisoissa pyörii", niin silloinhan yhtä hyvin voi ajaa samalla moottorilla samanvauhtisten kaverien kanssa TSM-10 luokassa. TSM-10 luokassa moottori on vapaasti valittavissa.

Näin ollen ei olisi estettä nykyisten TSP-kuskien jakautumiseen stockiin ja viriin.

Kilpailun järjestämisen kannalta 2 luokkaa on asetelmana yksinkertaisempi kuin 3.
Kesää ajatellen kuskimäärää voisi hieman kasvattaa se, että FTT sarjassa ei olisi mukana "erillistä talviluokkaa" kuten nyt käytännössä tapahtuu.

278
Nyt kun Aake otti tuon asian esille, niin heitänpä sellaisen pallon ilmaan, että siirryttäisiin FTT luokkajaossa myös kansainväliseen käytäntöön, eli luokkia olisi vain kaksi, Modified ja Stock. Siinä vaihtoehdossa tuo 0-ennakko ja 13,5T kone olisi ihanteellisin yhdistelmä.

Ajatukseni kumpuaa siitä, että saataisiin molempiin luokkiin enemmän kuskeja vähentyvän turistiporukan sisällä. Tällöin myös molemmat luokat voisivat olla SM-sarjoja. Nyt tuntuu, että Pro Stock on vähän "väliinputoajien luokka".

En ota sen enempää kantaa laitteiden merkkiin tai malliin, muuten kuin toteamalla sen, että SP:n vermeet on ainakin ETS:ssä toimineet moitteetta jo pitkään.

Jatkan sen verran, että käytännössä prostock on ollut vain talviluokka, jolloin luokkajako on toiminut nähdäkseni melko hyvin.
Kesällä tilanne on koko nykymallisen FTT-sarjan osalta ihan toisennäköinen. Ne jotka näitä asioita miettivät tietävät ilman enempiä selittelyjä mitä tarkoitan, eikä tässä ole tarpeen mennä yksityiskohtiin sen enempää.

Stock-luokkien lyöminen yhteen voisi kesän osalta parantaa tilannetta huomattavasti ja kasvattaa FTT-kesäkisojen osallistujakaartia. TSS-10 kuskien uskon kesällä isommilla ja avoimemmilla radoilla pärjäävän oikein hyvin tehokkaammallakin moottorilla.

Veikkaampa, että osaavalla kuskilla ero kierrosajassa 10.5T ja 13.5T moottorien välillä jää varsin pieneksi. Ajotyyliä joutunee hieman säätämään.

279
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Tikkurilan RC-keskus
« : 17.09.12 - klo: 16.09 »
Tikkurilan RC-keskuksen touring-radalla ajetaan 8-9. joulukuuta alkavan kauden ensimmäinen FTT-kilpailu. Ja sitä ennen FTT warm-up'pina 10.11. Touring-kerhokisat.

Alla olevassa videossa on radan tämänhetkinen profiili, joka tulee muuttumaan moneen kertaan ennen FTT-kisoja. Putket ym. palikat ovat vielä työn alla, mutta AJAMAAN pääsee.

Radan koko on 32m x 16m ja viriluokan kierrosajat 12-13 sek haarukassa. Renkaana Sorex toimii ja pitää tällä hetkellä hyvin.

Tässä videota viikon takaisesta ajosessiosta. Kamera seuraa pääasiassa Matiaksen valkoista autolla, jossa 4,5T viriluokan moottori. Kuvissa näkyy myös Peitsamon sinivalkoinen auto (vissiin poroluokan moottori).

Videota (KANNATTAA VAIHTAA PARHAALLE LAADULLE ENNEN KATSELUA):

Tiksin Touring rata syyskuussa 2012.mp4

280
Team Associated / Vs: SC10
« : 17.09.12 - klo: 11.52 »
...Kun nyt loput rojut tulisi maailmalta ja pääsisi edes ensi testit ottaamaan ja noparin ohjelmoimaan.
...2s lipot, servo ja radio/vastari matkalla HK:sta

Jos olisit tilannut nuo Honkkarin sijaan Suomesta olisit jo ajamassa. Samalla tavaroillasi olisi luotettava takuu eikä lisähintaa järkevillä valinnoilla olisi tullut paljoakaan.

PS. En ole kauppias. Sen sijaan pidän tärkeänä sitä, että meillä on paikallisia kauppiaita ja kattava tarjonta erilaisten harrastajien tarpeisiin ja budjetteihin.

PPS. Mukavaa kurvailua ;-)

281
Ettei nyt vaan olis käyty kanttareilla sitä pohjalevyä syövyttämässä? 6mm maavaralla toista tuhatta kierrosta Uudessakaupungissa viime kesänä ja samalla, tosin jo suht kuluneella, pohjalevyllä ajetaan vielä ensi talvena. Kanttarit on kyllä raakoja mutta nehän onkin siellä valkoisten reunaviivojen takana... :wink: Raisiossa tuli kertaalleen kesällä käytyä, olihan se Ugin jälkeen aika haastava kun on niin pitkulainen ja kapea, ihan ajettavissa silti. Siinäpä olikin sitten mun kokemukset ulkoradoista, innolla odotan että pääsisin noita parempia baanoja kokeilemaan jos nämä kaksi kerran on niin huonoja.

Kun pääset ajamaan vaikkapa Kuusankosken radalle, niin huomaat mikä ero on SM-tason radalla ja sitten vaan radalla.

282
Kun 2013 FTT-sarja on määritelty AKK:n lajiryhmän toimesta alkamaan jo ennen kalenterivuoden alkua, niin minusta tulisi löytää jokin järkevä ratkaisu (AKK:n) lisenssikysymykseen.

Yksi ratkaisu voisi olla mahdollistaa 2013 lisenssien hankinta jo ennen 8.12.2012 ajettavaa kilpailua. Tämä tietysti vaatii hieman uudenlaista aikataulutusta sekä seuroilta että AKK:lta.

Jos 2012 lisenssiä kilpailjalla ei ole, niin järkevältä ei tunnu pakottaa ostamaan normaali 2012 kilpailulisenssi yhden kilpailun takia.

283
......

Perjantai 26.10.
Vapaa treeni klo ILM MYÖH


Eikös PM:t ole sen sortin arvokisat, että kaikilla tulisi olla samanlaiset mahdollisuudet treenaamiseen saapuipa kisapaikalle sitten mihin aikaan vaan ennen varsinaisen kilpailun alkua. Rata tulisi siis pitää kaikille "uutena" siihen asti, kunnes kilpailun mukainen ohjelma alkaa.

284
Lauantaina oli hieno kisapäivä. Kiitokset Hyvinkään porukalle kaikin puolin onnistuneista järjestelyistä, Napelle ajanoton hoidosta ja Matille vauhdikkaasta kuulutushehkutuksesta.

Uusi shikaani varikkosuoralla on aivan erinomainen parannus rataan. Kierrettäväksi tarkoitettu betoni"tatti" kannattaa kiertää ihan huolellisesti. MTX-5:ssa kesän ainoa muoviosan vaihto lähti liikkeelle hieman liian ahnaasta ajolinjasta shikaanissa. Taisi  tulla muillakin remonttia saman paikan ansiosta.

Oman kuskin/auton kisa tyssäsi turhaan mokaan. Vauhti oli hyvä ja auto oli saatu semiin mennessä kokonaan palautettua EM:ien tappopitosäädöistä taas toimimaan hyvin kotimaan pidolla. Semin tokassa tankkauksessa tältä tankkaajalta lorahti fuilia hieman ohi tankin ja vastari sekosi seuraavalla kierroksella. Ystävällinen ja kannustava tiimikaveri kantoikin heti erän jälkeen pöydällemme hymiöllä varustetun ilmapallon. Sekä hymiölle että vastarin paremmalle suojaukselle olikin tarvetta.

Finaaliin pääsin hommiin, vaikkei oma auto siellä ollutkaan. Venäjän vakiovieraamme Egorov pyysi auttamaan erän startissa, kun heillä oli kahdella kuskilla vain yksi mekkari mukana.
Startin jälkeen jatkoin Jari Valkolan mekkarina. Oma päätös oli olla toistamatta semin lorautusmokaa eli otin 0,5 sekkaa lisää aikaa tankkauksiin ja varmistin huolella pistoolin piipun olevan oikeassa paikassa ennen liipasimen painamista. No, ei ne hitaita siltikään olleet ;-)

Finaalista kehkeytyikin tosi jännä 2 ja 3 sijojen kamppailun osalta. Jartsa ja Panu Vehniäinen ajoivat varmasti ja kummallakin kalusto toimi luotettavasti, kun monilla muilla oli epäonnea jne. ongelmaa. Teemu Saarinen sai kruisailla rennosti kärkipaikalla, kun Jartsa ja Panu laittoivat pystyyn yhden kauden parhaista taisteluista seuraavista korokepaikoista.
Valitettavasti he eivät saaneet kokonaan ratkaista järjestystään keskenään. Toinen Venäjän miehistä ei tajunnut huutamisesta ja kuulutuksesta huolimatta antaa tietä ja päätyi sitten torpoilemaan itsensä 2. tilasta taistelevien ohittajien jalkoihin. Panu pääsi siitä härdellistä nopeimmin liikkeelle kohti maalia.
Viimeiset 15 minuuttia oli tiukkaa taistelua ja järjestys radalla vaihtui monta kertaa. Maaliin tultaessa Panu oli pikkasen edellä ja vei toisen palkinnon. Hieno finaalishow, josta onnittelut sekä Panulle että Jartsalle!!!

Teemulle onnittelut mestaruuden uusimisesta!

285
TP-10 luokan EM:ssä viimeviikolla oli jatkuvasti käytössä nopeusmittaus. meidän tiimin autolle mitattiin parhaimmillaan 105 km/t. Rata on C-8 autoille aikanaan tehty ja suora taittuu voimakkaasti kallistettuun loivaan nopeaan kaarteeseen.
Viikon huiput oli 118 km/t, joka oli kertatapahtuma koko viikon aikana. Tiimikuskien huiput olivat 110km/t molemmin puolin.  Ero tuli moottorista ja suoralle lähdöstä.

286
Toi kaveri ajaa 4s mutta väittöää ajavansa kovempia läppejä
ku 6s ja 0,5s hitaammin kuin nitrot. No ehkä just sen pääsuoran verran.
Välitys oli minusta pitkä 23/44, eli kai max mitä noissa yleensä..
Oma valinta 6s eikä lopu veto pääsuoralla.. Se on 33% lisää kierroksia tohon..
Lauantaina lisää..

Se on muuten 50% lisää eikä 33%  :police:

287
Olisikohan tuossa hieman lyhyen puolella välitykset, kun kiihtyminen näyttäisi lakkaavan pääsuoralla aika pian.

Samaisella radallahan ajettiin TSM-10 MM:t vajaa kuukausi sitten ja videon perusteella sanoisin, että 2S akkuiset turistit kulkivat suoran päässä lujempaa vaikka pääsivät kiihdyttämään vasta suoralla silloin olleen chikaanin jälkeen (paikka on tumma leveä kohta suoran varressa).

Huomattavaa on, että videon ajo tapahtuu pimeään vuorokauden aikaan keinovalossa. Aika hyvä valaistus onkin.

288
Radiolaitteet / Vs: Sanwa M12
« : 30.07.12 - klo: 13.15 »
Katsekin radiota viimeviikolla turisti-mm:ien varikolla ja Matias vertaili tasapainoa ja tuntumaa omaan M11x:ään. Koko on suunilleen sama kuin m11 ja balanssi oli erityisesti ratin tiputuspalan kanssa hyvä vaikka lähetin käyttääkin vain 4 patteria (AA). Tehtaan tyyppi esitteli (mukana tulevaa?) erillistä telemetriayksikköä, johon saa livenä useita tietoja autosta ajon aikana. En ehtinyt ottamaan tarkempaa selkoa, mutta kuulemma tulossa kauppoihin suomessakin melko pian, maahantuojan otteista riippuen.
Tekniikka on uusittu kokonaan m11 sukupolvesta ja nopeutta samalla tullut lisää.

289
Tulokset / Vs: C-12 ja TSM-10 MM2012
« : 28.07.12 - klo: 00.45 »
Viljamille tapahtui sama kuin varsin monelle muullekin. Farssi alkoi, kun kesken 5. Eräkierroksen alkoi sataa. Tuomaristo päätti hylätä koko kierroksen tulokset. Varikolla kuuli kommentteja, että päätöksella haluttiin suosia kärkipään kuskeja, jotka olisivat joutuneet ajamaan huonommalla pidolla kuin alkupuolella kierrosta ajaneet. virallinen syy tietysti olisateen alkaminen kesken eräkierroksen ja siitä seurannut olosuhteiden muuttuminen eräkierroksen aikana.

Viimeisen eräkierroksen aluksi kilpailunjohto ilmoitti, että on pakko ajaa sadekelin renkailla, jotka jokaisen pitää käydä ostamassa. Kun 1. Erä lopetteli ajoaan ja 2. Sekä 3. Ryhmä olivat erää ennen tapahtuvassa katsastuksessa tai renkaiden lämmityksessä katsastusteltassa, tuli kuulutus, että saakin ajaa myös kuivan kelin renkaalla. Rata oli kauttaaltaan märkä noin 5 seuraavan erän ajan, niin että 6. Erän voittanut Matias ajoi siihen mennessä eräkierroksen parhaan tuloksen. Sade oli lakannut ja rata alkoi kuivua hyvää vauhtia. 3eräkierrosta myöhemmin porukka laittoikin jo sliksejä alle ja kierrosajat olivat lähellä alkupäivän kuivaien erien aikoja. Kun kuuma erä pääsi radalle edelleen sliksit alla, alkoi kevyt sade ja ajo meni luisteluksi, niin että useimmat vetivät varikolle kesken erän. Hara voitti eräkierroksen ja sen ansiosta paalupaikan.
Ennen viimeisen erän loppua oli kilpailun johdolle toimitettu jo 6 kpl protesteja joissa vaadittiin eräkierroksen hylkäämistä viitoskierroksen tavoin, nyt vain päinvastaisen tilanteen vuoksi.

Jury taas koolle ja parin äänestyskierroksen jälkeen tuli päätös hyväksyä kierroksen 6 tulokset. Kukaan ei käsittänyt miten sellainen päätös voitiin tehdä. Perustelu oli, että sää on mikä on ja tämä on motorsporttia. Jippii!!!!! Tarina on niin pitkä, että en jaksa sitä nyt tähän kirjoittaa, vaan pitää päästä nukkumaan. Aamulla rata on varmasti vielä märkä, koska tälläkin hetkellä (23.42) sataa.

Monelta osin oudon tuntuiset ae-tulokset selittyvät kahden viimeisen eräkierroksen hylkäämisillä/hyväksymisisllä.

290
Kilpailijoiden kanava / Vs: C-12 ja TSM-10 MM 2012
« : 27.07.12 - klo: 01.21 »
Tänään, ensimmäisenä varsinaisena kisapäivänä aikataulut pettivät pahemman kerran, kun renkaiden lämmitysruljanssiin ei kisaorganisaatio löytänyt toimivaa mallia. Renkaitahan ei saa viedä varikolle, kun pidottaminen ja muu käsittely on kielletty. Renkaiden Lämmitys tuli sallituksi warmuppien jälkeen ja nyt lämmitys hoidetaan katsastusteltassa varikoiden ulkopuolella.

Se mielenkiintoinen asia, jonka tännekin halusin tuoda esille oli kisan team manager kokouksen aloitteesta kv. Juryn hyväksymä malli, jota sovelletaan huomisaamusta eteenpäin. Katsastaminen tapahtuu turistikisassa ennen erää. Kaikilta mitataan akun jännite ja auton paino ja muita kohteita katsastetaan satunnaisesti (täällä kiireen vuoksi näin).
Erän jälkeen ei katsasteta mitään ja ainoa toimenpide on renkaiden palauttaminen rengassäilöön. Kaikki eränaikaisten tapahtumien vuoksi tulleet hylkäykset jäävät pois.

Harkinnan arvoista Suomenkin sääntöihin.

291
se on varma, että ajetaan täysimittainen FTT-sarja. 4 + 3 osakilpailua.

Onko mitään järkeä näillä FTT:n kesäkisaosallistujamäärillä ajaa kesällä ollenkaan FTT:n kolmen kisan
sarjaa? Eikö tähän olisi järkevämpää muuttaa konseptia kertaluontoiseksi, koko viikonlopun kestäväksi kisaksi? Varmasti olisi että kuskejakin tähän tulisi enemmän kuin nyt mitä näinä kolmena tämän kesän kisoissa on ollut.

Kun on ollut tapauksia että väkisin on kasattu minimiosallistujamäärä kasaan SM arvon varmistamiseksi.

Tässä olisi lajiryhmälle pohdinnan paikka tämän FTT kesäkilpailuiden suhteen.

Sähkötouring vetää kesäisin noin 30-40 kilpailijaa/ kisa, samalla logiikalla voidaan ajaa kaikki rata-autosarjat kerrasta poikki kun TP-10-kisoissa on  about 20 kilpailijaa, GT-8 n.10-15, ilmeisesti LS-5 vetää enemmän jengiä jos kisat ovat lähempänä pääkaupunkiseutua, nyt näytti olevan ollut noin 20 tuolla Ylistarossa.

Sääli sinänsä että ihmisiä ei sileällä ajaminen enää tunnu kesäisin kiinnostavan.

Vaikka pääpointti itselläni ei ollutkaan kilpailijoiden määrä, niin todettakoon, että sarjan vikassa kisassa oli kuskeja 31 (17 tsm ja 14 tss). Tokavikassa kaikkiaan 28 ( 14 + 14).

Voidaanhan sitä kisoja tarjota pienillekin ryhmille, jos löytyy vapaita viikonloppuja sm-kalenterista ja sopivia ratoja & halukkaita järjestäjiä, mutta koko vuoden SM-tittelin jaon ei pitäisi perustua siihen, että pakoitetaan porukkaa ajamaan tiettyä luokkaa vain pistelaskentamallin vuoksi.

Tämä tästä, ei tarvetta ruveta vääntämään enempää. Samaa keskustelua on käyty vuosi ja kaksi taaksepäin jne. Sieltä löytyy ihan harkinnan arvoisia käytännön ehdotuksiakin.


292
se on varma, että ajetaan täysimittainen FTT-sarja. 4 + 3 osakilpailua.

Onko mitään järkeä näillä FTT:n kesäkisaosallistujamäärillä ajaa kesällä ollenkaan FTT:n kolmen kisan
sarjaa? Eikö tähän olisi järkevämpää muuttaa konseptia kertaluontoiseksi, koko viikonlopun kestäväksi kisaksi? Varmasti olisi että kuskejakin tähän tulisi enemmän kuin nyt mitä näinä kolmena tämän kesän kisoissa on ollut.

Kun on ollut tapauksia että väkisin on kasattu minimiosallistujamäärä kasaan SM arvon varmistamiseksi.

Tässä olisi lajiryhmälle pohdinnan paikka tämän FTT kesäkilpailuiden suhteen.

+1

Varsin monille sähkötouring ei ole se OMA KESÄLAJI, vaikka talvella ollaankin mukana kisoissa. Sama trendi on näkynyt jo useita vuosia, enkä usko tilanteen olennaisesti muuttuvan niin kauan, kuin nuo muut vetävämmät luokat ovat vaihtoehtoina tarjolla.

Jos kesällä olisi vähemmän luokkia hajoittamassa porukkaa eripuolille, niin FTT-sarjalle saattaisi löytyä järkevä määrä osallistujia. Nykytilanne on myös järjestäjän kannalta hyvin hankala. Osallistujien määrä on pieni, mutta vaadittavien järjestelyiden taso sama kuin vaikkapa viisi kertaa isommassa kisassa.

Lääkkeitä tilanteeseen voitaisiin listata, mutta ne eivät ole kaikille mieleisiä. JOS lajiryhmän johdolla edelleen ollaan toteuttamassa sähkötouringin kesäSARJAA, niin tueksi tarvitaan kokonaan uusia linjauksia ja konkreettisia muutoksia tuomaan kuskit kisoihin.

293
Kiitos Jeppe, tämä on hyvää palvelua kotona jännittäville tukijoukoille.

T. Jarkko

294
Moi,

 Ajattelin tuossa mennä to tai ke, näillä näkymin ke puuhastelemaan radan parissa. Tarkoitus olisi paikata pahimpia reikiä, rakentaa viimein se ''terassi'' jonkinlaiseen kuosiin ja vähän siistiä aluetta. Ehkä jopa levitellä matot koko varikkokatokseen. ......


Mitä mitä, matot varikolle - eikö siihen tulekaan parketti???  :wink:

On meillä niin vaan hienot puitteet lavangossa, että pitäisi itsekin varmaan ruveta krossia ajamaan.

295
Harjoitusmahdollisuuksia on viikon vaihteiden lisäksi myös torstaina 12.7. klo 12.00....20.00 ja perjantaina 13.7. klo 8.00 ... 20.00.  kun rakennamme varikkotelttoja tosin varmaan menee hetkiä kun puhallamme rataa välillä puhtaaksi.
Samoin sähkökisan palkintojenjaon  jälkeen on mahdollista ajaa klo 20.00 asti.

Onko perjantain harjoitteluun täällä liittynyt keskustelu vaikuttanut yllä olevaan?

296
Ja tämä harjoittelumahdollisuushan ei ole plussaa vaan isosti miinusta. Asiasta on väännetty säännöllisen epäsäännöllisesti jo 15vuotta.

Jos se mahdollisuus on, tarkoittaa se sitä että se on oikeasti harjoittelupakko. Asia vielä kärjistyy tämäntyyppisellä radalla jossa muuten ei ajeta, kun edellisen illan harjoittelijat saavat tolkuttoman suhteellisen hyödyn niihin nähden jotka pääsevät vasta aamun peleihin mukaan. (en aja omaa etuani vaan kaikkien niiden etua joilla ei ole mahdollisuutta tulla jo illaksi paikalle)

On siis paljon parempi että kukaan ei aja illalla. (ns. "kaikille sama", joka tuntuu olevan hyvä perustelu joka asiaan muutenkin)

Kun rata on tilapäinen ja vain kisaa varten tehty, tulisi nimenomaan noudattaa talvisarjoissa jo omaksuttua käytäntöä, että rata on kaikille kisapäivän aamuna uusi.

Kun kerta on mahdollisuus pitää peli kaikille samana, niin pidettäköön.

Kannatan voimakkaasti Antin chillaus+grillausehdotusta niiden osalta, jotka ehtivät pelipaikalle jo edellisenä iltana.

Jarkko

297
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 18.06.12 - klo: 21.42 »
No hyvin lähti lätäkkö tolla systeemillä. Kehitys kehittyy taas....

Siis 1h40min pumppausaikaako? Olisiko tehokkaampaa pumppua saatavissa, kun tuo on aika pitkä aika lorvittavaksi.

jarkko

298
Taitaa olla edessä kesän suosituin viikonloppu järjestää RC-kisat.

Pelkästään täällä foorumilla on kisakutsu VIITEEN kilpailuun tulevalle lauantaille. Lisäksi tulevat talkoilut ja muut tapahtumat erinäisillä radoilla.

Tarjolla lauantaiksi on:
   Joensuussa:  Summer Jumps I
   Vesivehmaalla:   OR5 / 4WD osakilpailu 2
   Helsingissä:  Nitro/Gas Challenge
   Kuusankoskella:   Minit / VTR / FWD + Formulat
   Tammisaaressa:  SC Summer Cup II

Näistä AINOANA Tattarisuon radan kilpailu on ollut koko vuoden ns. virallisessa kilpailukalenterissamme. Kalenterissa oleminen ei tosin näytä mitenkään vaikuttavan seurojen ja lajien omien kisakalenterien laadintaan.

Tässä yksi murunen lisää siihen keskusteluun, missä mietittiin toisaalta tapahtumien pienuutta ja toisaalta hankaluuksia löytää porukkaa kilpailujen toimitsijoiksi.

299
Omaa osallistumista helpottaisi jos olisi joku valistunut arvaus aikatauluista, ts. moneltako aloitellaan ja mihin asti suditaan. Löytyykö valistuneita arvauksia?

Tyypillisen kisapäivän malliin aloitus 08.00 eräharjoituksilla. Tänään tehtiin aikataululuonnoksia maksimiajoaikaa tavoitellen, kuitenkin niin että 18.00 mennessä rata hiljenee. Luokkien määrä ja koko vaikuttavat, mutta raami on tuo yllä oleva.

Jos luokat jäävät alle 10 osallistujan kokoisiksi, niin ihan käypänen idea voisi olla ajaa Jarin ehdotuksen mukaan esim 15 min nousufinaaleita 7 minuutin alkuerien sijaan. Yhden version mukaan tulisi jokaiselle melkein 2 tuntia rata-aikaa ja siitä suurin osa mies miestä vastaan.

300
Ja hehku on varmaan ladattu täyteen, että tulppa saa riittävästi virtaa.

Sivuja: 1 ... 7 8 9 [10] 11 12 13 ... 69