Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Chili

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 30
31
Käytettynä saa halvimmalla. Halvoilla auto merkeillä on usein huono varaosien saatavuus sekä mahdollisia laatupuutteita.
Foorumilta voisit löytää halvahkon polttiksen, mutta ainakin parisataa siihen uppoaa.

32
Sähköautot / Vs: talvella ajoa
« : 23.07.12 - klo: 14.29 »
Sataprosenttista varmuutta en uskalla luvata millekkään suojalle. Veden kanssa leikkiminen on aina riskikästä sähköosien kanssa.
Netistä voi etsiä ''how to waterproof rc car'' jne. Suojauksia on monia. En tiedä mikä niistä on paras, niin en osaa esimerkkiäkään laittaa.
Itse olen joko ajellut vanhan omistajan vesisuojaamilla nopareilla tai ilman kummempia suojia. Parin vuoden aikana ei ole tullut suurempaa tappiota, yksi nopari tai joku osa on tainnut mennä.

33
Sähköautot / Vs: välitys-suhde taulukkoja
« : 22.07.12 - klo: 18.47 »
Laita aluksi vaikkapas kokonais vlitykseksi tasan 9 ja lähde siitä liikenteeseen.
veikkaan että se on hyvä aloitus. sitä mukaan kiristät miten kovaa haluat mennä ja tarkkaile lämpöjä.
ei siinä mitään taulukkoja tarvita vaan puhdasta maalaisjärkeä vaan.
jerzi
Loppuosaa olen itsekin yrittänyt toitottaa. Aloittele niillä välityksillä mitkä mainitsit, juha. Siitä voi sitten päättää haluaako ajoaikaa vaiko nopeutta.

34
Sähköautot / Vs: välitys-suhde taulukkoja
« : 22.07.12 - klo: 18.01 »
Ideana ollut lienee todistaa, että autolla voi mennä satasta. Osa harrastajakunnasta saattaakin ostaa auton sen perusteella: kuinka kovaa se kulkee.

35
Sähköautot / Vs: välitys-suhde taulukkoja
« : 22.07.12 - klo: 17.36 »
Erilaiset moottorit kestävät erilailla. Velineon ei kuitenkaan ole mikään ''taikamoottori''
31/76 normaalikokoisilla renkailla kuumentaa moottorin minuuteissa. Uskoisin, että tuota taulukkoa ei ole tehty ajoajan perusteella. Voit mennä satasta sen kaksi minuuttia, ja sitten jäähdytellä moottoria viisitoista, tai ajaa viittäkymppiä sen 10-20 min.

36
Sähköautot / Vs: välitys-suhde taulukkoja
« : 22.07.12 - klo: 15.54 »
Slässiin sopivat välitykset riippuvat täysin ulkolämpötilasta, renkaista, ajoalueesta (?) sekä sähköistä. Itse kehoittaisin vain laittamaan jotain siihen, ja sitten kokeilemaan kuumenevatko sähköt liikaa ajaessa.

37
Sähköautot / Vs: välitys-suhde taulukkoja
« : 22.07.12 - klo: 14.17 »
Tämä ei taida kertoa lämpötiloja, mutta on muuten ollut varsin hyvä. Tuloksia en ole päässyt tarkistamaan kun ei ole tutkaa.
http://dhrc.rchomepage.com/RolloutCalc.htm

38
Sähköautot / Vs: välitys-suhde taulukkoja
« : 22.07.12 - klo: 13.03 »
Castlella on muistaakseen muutama taulukko.
Itse ajelen autolla ja kokeilen joko sormella tai infrapunamittarilla noparin, akun sekä moottorin lämmöt. Jos jokainen on suositetuilla lämpöalueillaan kovan kaasupohjassa rääkin jälkeen (pahin mahdollinen rasitus, mitä setti voi saada yhden akun aikana) niin asetukset ovat kohdillaan.

39
Vapaa keskustelu / Vs: Mikä ilahduttaa tänään?
« : 17.07.12 - klo: 21.44 »
Sidukka tilaukseen, toivottavasti tämä ei päästä savuja pois keväällä.

40
Kaatua vai? Sellaista ei ole itse tullut kokeiltua, mutta muuten verenvuoto nenästä on tuttua.
Kehoitan tuppelon tunkemista sinne, mikäli et jo moista käytä. Jos pahemmin kaaduit niin sitten saattaa olla vakavampaakin?

41
RC-kerhot ja -radat / Vs: Kuopion harrastajat
« : 15.07.12 - klo: 21.24 »
http://www.kyosho.fi/Modell_Detaljer.aspx?ArtNr=01.30856&BildLopNr=01
Yhden DB:n näin sisäradalla keväällä. Takavedon kanssa oppii ajamaan varovaisesti ja pito riittää varsin hyvin. Talvella ulkona ajamisessa (mikäli näin tehdään) saattaa tulla ongelmia pidon kanssa.

Kasaamisessa oppii auton ulkoa. Riippuen onko rahaa paljon, sitä voisi harkita
Kasaaminen on pari sataa kalliimpaa, koska siitä puuttuu radiot sekä sähköt.
RTR:n askartelukulmasta tai muista nettikaupoista suomesta. Tällöin takuu asiat ovat varsin hoidettavissa.

42
Vapaa keskustelu / Vs: Mikä ilahduttaa tänään?
« : 15.07.12 - klo: 15.29 »
Nettijohdon aiheuttama kuoppa toi paljon multaa pihalle. Voi tokkiinsa ku' siinä on mukava ajella wraithilla.

43
RC-kerhot ja -radat / Vs: Kuopion harrastajat
« : 15.07.12 - klo: 11.53 »
Riippuu hieman millaista autoa olet etsimässä.
Haluatko ajaa pelkästään radalla, vai sen lisäksi myös esim. koulun hiekakkentällä?
   Laadukkaat sähköautot lähtevät noin 300e paikkeilta ylöspäin. Jos haluat aloittaa hieman hitaammalla (joka voi olla varsin hyvä valinta aluksi ja samalla saat kokeilla harrastusta ilman ''suurempaa'' satsausta.) niin se +300e riittää varsin hyvin.

44
Sähköautot / Vs: Axial Rock Racer "Wraith"
« : 15.07.12 - klo: 00.57 »
Nyt on xl-5 nopari sekä 45t motti wraithissa kiinni. Crawlailu oli yllättävän mukavaa hiekkakuopalla, vaikka huippunopeudet olivatkin 20km/h luokkaa. Ainut harmi on että xl-5:sta ei ole suunniteltu 3s:lle, jolla sitä rääkkään. Kyllä se sen kestää, koska moottori ei vie paljoa virtaa, mutta se ylikuumenee kymmeneen minuuttiin.

45
Sähköautot / Vs: Axial EXO
« : 13.07.12 - klo: 20.54 »
Kylläpä tuo ainakin itseäni miellyttää. Kaunis sekä toimiva. Ei se purkaminen/kasaaminen mahdotonta ole, vie hieman enemmän aikaa ja ruuveja kuin normaalissa SCT autossa.
   En kyllä keksi kovin montaa syytä noin moneen myynti-ilmoitukseen, paitsi se rasitevamma ruuvimeisselin liika käytöstä.

Huhtipilla hienoa videoo vedellä ajamisesta. Mitkä sähköt oli kiinni?

46
Sähköautot / Vs: Axial Rock Racer "Wraith"
« : 10.07.12 - klo: 14.36 »
Wraithi sai tänään ax-10 akselit alleen. Etuakselia pitää vielä siirtää taaemmaksi myöhemmin. Kallistuksenvakaaja esti kyllä kaiken torque twistin. (löysin/heikoin hotracingin takana, edessä ei ollenkaan)
   Hetihän sitä piti mennä pihalle kokeilemaan. Kiinalaisilla sähköillä en suuremmin miettinyt ja aloin kruisailemaan märällä nurmikolla. Auto taihtoi ruveta kippaamaan ympäri tiukoissa n. 20-30km/h käännöksissä, joka on suunniteltuun käyttöön hieman ongelmallista. Pitänee säätää jousitusta. Sitten auto pysähtyi ja ilmassa oli juuri huomattava määrä savua. No tämähän on käynyt ennenkin. Nopari oli palanut. Milloinkahan oppisin, etteivät ne suuremmin tykkää vedestä..


Rumat sähköt ovat laitettu testauksen ajaksi. Testi on nyt ohi ja auto näyttää taas kauniilta ilman noparia  :grin:

47
Yleinen keskustelu / Vs: Mitä teit tänään rc- autoosi?
« : 28.06.12 - klo: 00.39 »
Purin wraithista alkuperäiset akselit pois ja laitoin AX-10 akselit paikalleen. Kesälomareissun jälkeen pitää lyhentää linkkejä ja keksiä autoon sähköt, tulee näyttämään muunten paljon ''aidommalta'' kuin isoilla crawlerirenkailla.
Ja sirkkelille kunniamaininta hienoista kuvista ja tarinasta.

48
Mitä tarkoitetaan sanalla ko.
Kyseessä oleva? Itsessään ''ko'':han ei taida olla sana, vaan lyhenne.
PS. aamuviisasteluja, joten saatan olla aivan väärässä.
Niin no oletin että sitä haetaan.
http://fi.m.wiktionary.org/wiki/ko.
Oma viestini ei ollut tarkoitus liittyä mitenkään sinun viestiisi. Pahoittelen väärinkäsitystä.
Laitoin kymysysmerkin perään koska olin herännyt tunti sitten ja en viitsinyt kuitenkaan panna henkeäni vastauksen pantiksi.

49
Mitä tarkoitetaan sanalla ko.
Kyseessä oleva? Itsessään ''ko'':han ei taida olla sana, vaan lyhenne.
PS. aamuviisasteluja, joten saatan olla aivan väärässä.

50
Sähköautot / Vs: Axial Rock Racer "Wraith"
« : 22.06.12 - klo: 00.35 »
Hutiloitu ja epätarkahko mittaus näyttää KIT:lle ~360mm

51
Sähköautot / Vs: SC (CORR) Renkaat
« : 21.06.12 - klo: 22.47 »
Miksi niitä kapeita eturenkaita pitää kokeilla, eikös takarenkaatkin käy?
Panther SC paddle sai ensitestinsä hieman märällä hiekkakuopalla. Pito oli aivan yhtä hullu kuin 2.2:llakin. Slingshotteja en ole kokeillut, mutta näiden uskon kyllä kestävän hieman karkeampaa hiekkaa sekä ne näyttävät siedettäviltä. Hieman ovat kapeat omaan makuun, ainakin ensisilmäyksellä.

52
Yleinen keskustelu / Vs: apua kolvaamiseen!
« : 21.06.12 - klo: 18.56 »
Laitanpa kyselyä tänne.. Löytyykö mistään kunnon lyijy-tinaa kun nuo nyky-ajan hutut tuntuu niin vastenmielisiltä?
Isäni valitteli samaa, hän löysi kirpparilta sitä vanhaa kunnon tinaa ja osti sitä metrikaupalla.
(ei tainnut kauheasti auttaa vastaukseni  :embarrassed:)

53
Sähköautot / Vs: Axial EXO
« : 21.06.12 - klo: 15.25 »
Kohta sitä saa jo ilman rakentamisen iloakin:
http://www.axialracing.com/products/ax90024
Taitaa olla noparina castlen SCT/SV2 nopari, uusilla tarroilla. Moottorikin on castlelta, mutta KV luku tuntuu uudelta.

54
Sähköautot / Vs: SC (CORR) Renkaat
« : 19.06.12 - klo: 21.45 »
Jatkoa laparengas yksinpuhelulle:
Kuulin pari viikko sitten että pantherilla on uudet sc laparenkaat. Laitoin moiset amainista tilaukseen, ja tänään laitoin jo autoon kiini. Ulkona sataa kauhiasti, niin testi jää myöhemmäksi.
http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_26_2353_1252/products_id/231573/n/Panther-Paddle-Short-Course-Truck-Tires-2
Tuonne kirjoittelin kuinka renkaat saa Prolinen lukkovanteille.
http://www.rcshortcourse.com/forum/tires-wheels/32350-how-install-panther-sc-paddles-your-pro-line-beadlocks.html

55
Sähköautot / Vs: Axial Rock Racer "Wraith"
« : 15.06.12 - klo: 23.53 »
Jos tuotteen nimessä on wraith, niin uskoisi sopivan suoraan. Pikkuinen googlettelu auttaa saamaan 100% varmuuden. Itsekin olen kuullut hyvää MIP:n kestävyydestä, ja sitäpä jokainen rikas ameriikkalainen tuntuu käyttävänkin.

56
Sähköautot / Vs: Eight wheeler 8x8
« : 13.06.12 - klo: 15.40 »
Uskoisin että yksi harjaton moottori pesee kaksi harjallista mennen tullen. Autossa lienee niin hitaat välitykset että vääntö riittää kaikkiin tilanteisiin, ja tämän takia auto on hidas.

57
Sähköautot / Vs: Axial Rock Racer "Wraith"
« : 12.06.12 - klo: 23.57 »
Itse käytin castlen SCT 3800 comboa. Melko halpa sekä vääntöä löytyi. Tosin tarkkaa crawlailua ei voi harrastaa koska sensorittomassa moottorissa ei ole tarkkaa kontrollia.
Crawlinkiin harjallinen moottori taikka mahdollisesti sensorillinen moottori.

Meneekös tuo ihan pudottamalla Wraithiin?
Vois olla ihan hyvä vaihtoehto, Velineon 3s:lle
Ei tarvii mitään muokata. Itse asiassa wraithillahan on sidewinderille sopiva noparinpidike.
Itse tosin olen rikkonut 2 ''vesisuojattua vanhan omistajan toimesta'' castle noparia vedellä.
Jos vedessä läträys kiinnostaa niin VXL 3s voi olla hyvä vaihtoehto, myöskin. Velineon moottorille pitää tehdä erittäin pientä viilausta, että johtojensuojus mahtuu sisälle.

58
Sähköautot / Vs: Axial Rock Racer "Wraith"
« : 12.06.12 - klo: 22.13 »
Itse käytin castlen SCT 3800 comboa. Melko halpa sekä vääntöä löytyi. Tosin tarkkaa crawlailua ei voi harrastaa koska sensorittomassa moottorissa ei ole tarkkaa kontrollia.
Crawlinkiin harjallinen moottori taikka mahdollisesti sensorillinen moottori.

59
Sähköautot / Vs: Axial Rock Racer "Wraith"
« : 11.06.12 - klo: 20.50 »
No oisko tässä potkua? Linkki: http://www.rcecho.com/SKYRC-TORO-SC120-KV4000-R-C-Brushless-Motor-120A-ESC-Speed-Controller-ME700.html tai: http://www.rcecho.com/HOBBYWING-EZRUN-3656-3400KV-RC-Brushless-Motor-WP-SC8-120A-ESC-Combo-ME176.htmlKiitos.
Molemmissa riittää varmasti potkua tämän painoisen auton liikuttamiseen aivan tarpeeksi. Toinen asia on sitten, voiko tehoa olla liikaa.
En ole aivan varma siitä ensimmäisestä combosta, saattaa olla että sekin riittää. Tosin muistan kerran saaneeni toruja kun ajoin SC autoa samantyylisellä combolla, sanottiin että liian pieni moottori liian painavaan autoon.

60
Sähköautot / Vs: Axial Rock Racer "Wraith"
« : 11.06.12 - klo: 14.14 »
Voimansiirto kyllä kestää, tosin en ole varma löytyykö itse combosta tarpeeksi potkua, koska itse moottorihan on sisältä 360 kokoinen. Auton voimansiirto on todella kestävä, heikompana osana tulee ehkä ensimmäiseksi vastaan muovinen kardaani, itse olin rikkonut yhden sellaisen 30 akun aikana.

KIT:ssä tulee alumiini alalinkit, jotka kestävät reilusti enemmän kuin RTR:ssä tulevat muoviset linkit.
Bäshäilyyn auto on varsin toimiva, varsinkin hiekkakuopalle. Auton kori tosin ottaa ''torque twistiä'' melkoisesti, ja usein auto onkin kovassa kiihdytyksessä kenollaan toiseen suuntaan.

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 30