Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - samp-pa

Sivuja: 1 [2] 3
31
Kiitokset järjestäjille hyvistä kisoista! Oma suoritus ylitti odotukset reippaasti, autoon löytyi sopivat säädöt ja hyvää onnea oli enemmän kuin huonoa. Ehkä osansa oli silläkin, että kokeilin tälläkin foorumilla meille tuoreemmille kuskeille kaupiteltua "vähemmän on enemmän"-ajatusmallia kaasunkäytössä, joka omalla kohdalla paransikin lopputulosta.

e: Hyviä kuvia on kuvaajat saaneet otettua!

Nelkkuun lähdin suoraan paketista revityllä Losilla jossa oli vielä tehtaan rasvat diffeissä ja öljyt iskareissa. Totesin keskiviikkona Lavangossa kahdella akullisella, että kyllä se eteenpäin menee joten kelpaa kisaan.

On kyllä lannistavaa luettavaa  :wink:

32
Minullekin aivan se ja sama, mitään en mistään tiedä ja vielä vähemmän asioista päätän, mutta eikö modatut Slashit ole suunnileen tuon näköisiä kuin 22T:n kaupallinen konversio?
http://www.rctech.net/forum/electric-off-road/590227-rc-racing-designs-tlr-22-sct-conversion-thread.html


33
Sähköautot / Vs: Paras nopeudensäädin SC4-10 autoon.
« : 14.06.12 - klo: 08.47 »
Tuolta löytyy "Recommended timing: 8"
http://www.tenshock-motors.de/Tenshock-Brushless-Motor-6-Pole-TSTS-X-401-Car-Motor

Käytännönkokemusta ennakon vaikutuksesta minulla ei ole, hieman rykivä lähtö ei sitä vertaa haitannut, että olisin edes kokeillut muuta kuin 0-ennakkoa.

34
Voisin tota keittämistä kokeilla ton uuden puskurin kanssa, onko jollain vinkkiä kuin kauan kauan tollasta pitää keittää jotta sillä on vaikutusta ?

Puolen tunnin keittämisellä tuli jonkun verran joustavuutta lisää, hankala sanoa onko tuolla kestävyyden kannalta merkitystä. Takapuskurin kasaaminen nippusiteellä ja täytteen lisääminen etupäähän vaikuttaa noiden rikkoutuneiden puskurien perusteella hyvältä ratkaisulta, kaikki takapuskurit on rikkoutuneet ruuvien kohdalta.


35
Radiolaitteet / Vs: Futaba 4pl
« : 31.05.12 - klo: 23.50 »
Siirryttyäni Spektrum DX3S:stä 4PL:n käyttäjäksi jäin kaipaamaan vain säädettävää kahvan kokoa. Vaikken mikään isokourainen ole, niin 4PL:n kahva tuntuu vähän turhan ohuelta. Saahan tuota korjailtua esim. sopivasti teippaamalla, mutta on se silti paljon hankalampi tapa kuin Spektrumin versio.

36
Ulkoradoille siirtymisen myötä on etu- ja takapuskureita alkanut rikkoutumaan turhan kovaa tahtia, onko jotain kikkakolmosia tai omia patentteja, joilla puskureiden elinikää voisi pidentää? Yksi ratkaisu olisi tietysti ajamaan opettelu, mutta se voi tässä tapauksessa olla toivoton urakka  :wink: Parantaisiko keittäminen osien kestävyyttä?

RPM:n etupuskuria kokeilin, mutta se tuntui kestävän jopa huonommin kuin alkuperäinen osa. Se toimi myös skid plate:na, joten saadakseen etupäähän saman maavaran kuin alkuperäisellä puskurilla piti keulaa nostaa useampi milli ylöspäin. 

37
Sähköautot / Vs: Paras nopeudensäädin SC10-4 autoon.
« : 31.05.12 - klo: 23.19 »
RX8 säädöistä sen verran että kun se on oikein säädetty 4wd SC:hen tai m8e:hen niin lämmöt pitäisi pysyä sen verran kurissa ettei tuuletinta tarvita.
Tämän takia olen itse pitänyt RX8:sta, sekä Losi SCTE:ssä Tenshock SC411 4600kv:lla että M8e:ssä on lämmöt pysynyt kurissa ilman tuuletinta. M8e:lla tosin olen ajanut vasta tämän vuoden keväästä alkaen, joten vielä on kokematta mitä noparin lämmöille käy, kun ulkolämpötila nousee hellelukemiin.
RX8:n tuuletin ei taida olla erityisen kestävä, omastani katosi jo ekan akullisen aikana about puolet lavoista, mutta siinähän se tuli huomattua ettei tuulettimelle olekaan tarvetta...   

38
Onko pohjalevyissä kestävyyden suhteen suuria eroja eri valmistajien kesken?
King Headzin pohjalevy kiinnostaisi, josko siinä moottorin asento oli voimansiirron kannalta jouhevampi, mutta ulkomaisilta foorumeilta sain käsityksen, että siinä moottori olisi myös muita alttiimpana iskuille. No, mahtaako asialla olla niin väliä, koska ainakin omaan autooni iskuja tulee enimmäkseen kaikkialle muualle kuin moottorin kohdalle.

39
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 15.05.12 - klo: 21.44 »
Sam-pa:lle kiitokset nopeasta toiminnasta myyjän roolissa :cheesy:
Ja myös joksa:lle samasta syystä ostajan roolissa.

40
Sähköautot / Vs: M8e ?
« : 06.05.12 - klo: 23.12 »
Onko M8e:n sopivissa moottoreissa suuria laatueroja merkkien kesken? Esim. yhden Tekinin hinnalla saisi kolme Hobbyking/Turnigyä, sensoria noissa halvimmissa ei taida olla, mutta onko ne muuten niin paljon huonompia tai epäluotettavampia kuin hintaerosta voisi kuvitella?

41
Onkos kukaan tilannut tällasesta paikasta? Linkki: http://www.rcecho.com/home.php Uskaltaakohan tuolta mitään tilata? Ja missä koko pulju sijaitsee? :shocked:

En osaa minäkään luotettavuutta sen enempää arvioida, mutta kaksi tilausta ole tuolta tehnyt ja molemmilla kerroilla tuli oikea tavara ja luvatussa ajassa.

42
Sähköautot / Vs: M8e ?
« : 02.05.12 - klo: 21.24 »
Miten porukalla on moottorin kiinnitykset kestäneet? Omassa vekottimessa moottori on kiinni kahdella M3-ruuvilla ja nyt kun on noin tunti rata-ajoa takana, molemmat ruuvit on hieman vääntyneet ja kierteet kärsineet.
Koneesta löytyy reikiä vain M3:lle, joten olisiko parempi ratkaisu tehdä reiät paksummille ruuveille tai onko olemassa kelvollisia moottoripukkeja joihin kone tulee kiinni usemmalla ruuvilla? Autona Losi 8ight.

43
Tuossa noparissa on oletuksena ennakko 15 (timing), kannattaa tarkastaa että se on nollassa.

44
Sami Jalo
TUA
SC4-10
2,4GHz
7151628
Losi TEN-SCTE
#11

45
Kuinkas kun minulla on Xerun 150A nopari ja haluaisin käyttää 2s lipoa ja servo on S6040. Niin se tarvitsee ulkoisen BEC:n. Servo kun tarvitsee 6V virtaa niin onko haittaa jos laittaa BEC:n antamaan vastarille vaik 6,5V vai onko siitä haittaa?

Itselläni on ollut sama nopari ja servo sekä 2S lipot käytössä, enkä huomannut mitään ongelmia ilman ulkoista BEC:iä. Kannattaa ensiksi kokeilla onko BEC:lle ylipäätään tarvetta, ellet ole jo sellaista hankkinut.

46
Nyt on diffien outdrivet liimattu Locktiten Gel-liimalla ja laitettu uudelleen kasaan hyvin kevyesti ruuveja kiristämällä. Eron tosiaan tuntee vanhaan kiristykseen kun rattaat pyörivät paljon kevyemmin. Nyt katson Nokian skabojen jälkeen ovatko öljyt pysyneet 100 % sisällä punnitsemalla diffit. Ne painaa 58...60 g kappale mun nesteillä (3-3-2) ja rattailla ilman laakereita.

Onko uusintapunnituksen tuloksia vielä saatavilla?

47
Löytyiskö finaaleista videoita?

48
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Amainhobbies
« : 09.01.12 - klo: 12.02 »
Aikalailla arpapeliä taitaa olla kuinka kauan toimitus kestää, Amain:sta 20.12 tilattu halvimmalla toimitustavalla tuli perille 3.1.

49
Diffien metallisten inserttien liimaamista on rctech.net:n puolella harrastettu vuotojen vähentämiseksi. Oman autoni insertit liimasin, mutta vielä on liian aikaista sanoa auttoiko se mitenkään, koska en liimaamisen jälkeen ole metriäkään ajanut. (Ja ei, ajamattomuus ei mitenkään liity inserttien liimaamiseen :smiley:)

50
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 30.12.11 - klo: 16.28 »
Ulkoinen virtalähde tarvitaan vissiin vain jos jossain ulkona käyttelee, verkkovirrasta voi ottaa kuitenkin virran myös?

Kyllä, tuolle kelpaa sekä verkkovirta että 11-18v tasajännite.

51
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 14.12.11 - klo: 14.46 »
Aikoinaan kun testasin akkuja, niin asia ei ole ihan noin yksinkertainen.

Isommalla C arvolla akku antaa enemmän tehoa kuin pienellä vaikka C arvo ei rajoittaisi tehoa. Eli vaikka jos verrataan 6A 20C tai 6A 40C akkua ja moottori haukkaa 100A, niin paremman tehon saa 40C akusta.

Tarkoittaako parempi teho tässä sitä, että akun jännite tippuu kuormituksessa vähemmän tai mitä?

52
12.12 tilattu:

Turnigy nano-tech 5300mah 2S2P 50~100C Hardcase Lipo Pack
http://www.hobbyking.com/buddy.asp?code=51F92E15-E5ED-46BE-BE08-5833596DA751

54
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 29.11.11 - klo: 09.33 »
Eli esim. seuraava setti olisi ihan järkeenkäypä nopeaan ja laadukkaaseen lipojen lataamiseen:
http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=41651&grpid=5018&order_id=WO1322389936
http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=41653&grpid=5018&order_id=WO1322389936
Hintaahan noille jo tulee Suomesta hankittuna kohtalaisesti ja ilmeisesti vähän pienempikin virtalähde riittäisi mutta olisi jo kapasiteettia valmiina jos tarvitsee.
Kertokaapa kokeneemmat onko järkevä setti?

Kannattaa harkita myös IChargerin 206b-mallia, alle kahdenkympin lisäsijoituksella saisi kaksinkertaisen maksimilatausvirran (mikäli akut sen kestää). 

55
Huomasin aivan saman kun ekan kerran aukaisin diffit. Nyt paikalla on Chrispinnit ja pakissa tehtaan parannetut versiot.

Eilen havaitsin diffien ulostulojen heiluvan reippaasti. Kaikki toki toimii, mutta mietin olisiko Chrisin pinnipaketissa tulevat aluslevyt ulostulorattaiden alle tarkoitus laittaa orginaalien päälle eikä vain korvata vanhoja niillä?

Mukana tulleet aluslevyt oli silmämääräisesti saman paksuiset kuin alkuperäiset, joten korvasin ne mukana tulleilla. Uusilla sisuskaluilla on ajettu noin yksi tunti, ja kyllä ulostulot ihan selvästi heiluu sivusuunnassa (ulommaiset päät heiluu n.1-2mm), mutta ei ole minkäänlaista mielikuvaa miten ne ennen remonttia heiluivat tai onko sen myötä tilanteessa tapahtunut muutoksia.

56
Yleinen keskustelu / Vs: KYSY RC-TOHTORI HOKELTA
« : 06.11.11 - klo: 18.48 »
Pitäisikö ratasdiffin olla suunnilleen äänetön kun sitä pyörittelee, eli kun toista ulostuloa pitää paikallaan ja toista pyörittää?

Vaihdoin Losi scte:n diffin ristitapit alkuperäisiä kestävämpiin, kasatessa laitoin saman määrän shimejä ja samassa järjestyksessä kuin diffissä alunperin oli. Nyt se tuntuu pitävän selvästi kuuluvampaa rapinaa (en nyt kuvaavampaakaan sanaa keksi), mutta kuitenkin pyörii ihan hyvin ja samalla tavalla kuin ennen remonttia. Mietin pitäisikö tuota yrittää saada hiljaisemmaksi esim.  shimmejä poistamalla tai saanko siinä operaatiossa vain vahinkoa aikaan.

57
Losi tapansa mukaan tekee osiin korjauksia ja nämä uudet osat tulevat kauppoihin samoilla osanumeroilla kuin vanhatkin, eli etukäteen ei voi tietää ostaako vanhaa vai uudistettua osaa. Losi on tehnyt uudet rattaat diffeihin ja ainakin RTR mallien diffeissä on jo nämä sekä ilmeisesti AA-sarjassa. Tuo A tai AA tarra pitäisi löytyä akkukotelon kyljestä?
Onko tietoa pitäisikö tuon tarran näkyä ihan akkukoteloa tms. irroittamatta, jos sellainen tarra autossa ylipäätään on?

Sitä vaan mietin kannattaisiko tilata varaosat jo nyt ennen diffiongelmien ilmenemistä.

59
Minkä kokoista pinjonia suosittelette?

Itselläni on 4600Kv-malli ja 13T pinjonilla vauhtia on sisäradalle vähintäänkin riittävästi, ulkonakin tuolla pärjää, mutta radasta riippuen isompi pinjoni voisi olla sopivampi. Vauhtia tuolla tulee vähän alle 60km/h (2S:llä) eikä moottori juurikaan lämpene.

60
Onko kokemuksia miten muuten tähän saisi helpohkosti 17mm heksa-adapterit kuin Slashin adaptereita muokkaamalla? Netistä löytyy joitain juttuja Losi 810:n muuttamisesta SCTE:ksi, ja niiden perusteella kuvittelen homman onnistuvan laittamalla 810:n pyöränakselin ja hexit (+ tietysti sopiva mutteri). Onnistuisiko tuo noin tai meneekö homma jossain kohdassa metsään?

Nämä osat:
http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_25_1451_1725/products_id/187630/n/Losi-Wheel-Hex-Pin-Set-4
http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_25_1451_1725/products_id/187667/n/Losi-Front-Rear-Axles-4
http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_25_1451_1725/products_id/187690/n/Losi-Wheel-Nut-Set-4


Sivuja: 1 [2] 3