Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - tpahula

Sivuja: 1 [2]
31
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 20.09.13 - klo: 21.07 »
Olen tähän mennessä käyttänyt kolmea Accucell-6 laturia, mutta noiden kanssa balansoiva lataus kestää välillä yli parikin tuntia. Siten haluaisin löytää kohtuuhintaisen n. 100€ laturin, joka hoitaisi latauksen ja varsinkin balansoinnin nopeammin. Olen katsellut yksi ja kaksi kanavaisia latureita. Käytössä on Nanotech-akkuja, jotka kestävät suurempia latausvirtoja

Hobbykingin Euroopan varastosta löytyisi ainakin seuraava teholaturi:

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__42760__Turnigy_MEGA_400Wx2_Battery_Charger_Discharger_800W_EU_Warehouse_.html

Muitakin olen katsellut, kuten seuraavia:

http://www.skyrc.com/index.php?route=product/product&path=20_65&product_id=123

http://www.teamorion.com/index.php?dispatch=pages.view&page_id=58

http://www.lrp.cc/en/products/charge/charger-with-discharging-function/produkt/pulsar-touch-competition-system/details/

http://www.nosram.com/en/products/chargers/charger-with-discharger-function/produkt/nosram-stealth-touch-evolution/details/

Kaksi viimeistä on hieman kalliimpia yksikanavaisia. Kuorien perusteella lrp ja nosram eroaa vain värin puolesta. Onko noiden sisuskalut samat ? Mitkä näistä olisi suositeltavia vai olisiko joku muu selvästi parempi ?





32
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 01.09.13 - klo: 20.08 »
Kasatessani autoa huomasin, että ohjekirjan sivulla 65. on listattuna vetareiden suojakumit. Sisäpuolelle kumien numero 310022 ja ulkopuolen kumien numero 310023. Viimeksi mainittu käy manuaalin mukaan vain taakse.

33
Team Durango / Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« : 22.08.13 - klo: 22.12 »
kehtaakohan täällä enää kysyy mitään ilman valituksia.....? kysyn kuitenkin.

eli eturenkaan mutterin kun kirstää kiinni niin rengas lakkaa pyörimästä, eli kun jättää mutteria höllään niin pyörii normisti?

uudet laakerit vaihdoin mutta ei vaikutusta.

jos mahdollista niin ei kiitos mitään valitusta yms asiattomia vastauksia.
Oletko laittanut laakereiden väliin shimmit ? Tein itse rctech-foorumin ohjeiden mukaan crush tuben ja en ole huomannut ongelmia muovisten hexien kanssa.

http://www.rctech.net/forum/electric-off-road/596475-team-durango-desc210r.html

34
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 21.08.13 - klo: 10.18 »
Aloitellaan 4WD SC-autoilu tuolla Reventonin combolla. Mitä pinjonia kannattaisi kokeilla ulkoradalla ? Laitan varmaan aluksi 48 pitchin spurrin, kun ei minulla ole noita mod 1 pinjoneita.

Ulkolaisilla foorumeilla on hieman ristiriitaista tietoa siitä, että toimiiko Reventon Pro 4-pole koneilla. Toisten mukaan säädin kuumenee ja palaa lopulta. Joidenkin mukaan säädin toimii, jos poistaa dynaamisen ajoituksen. Olen hieman varovainen säädin- ja moottorikokeiluissa, koska viime vuonna minulla paloi kolme konetta ilmeisesti viallisen säätimen takia.

Pitänee tilata FF-racingin kitti, vaikka se maksaa lähes puolen autosarjan verran. Tosin ei viitisi enempää akkujakaan hankkia ja olisi tuo pidempi ajoaikakin ihan mukava asia.

35
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 20.08.13 - klo: 16.21 »
Laitampa tähänkin viestiketjuun muutaman kysymyksen, joita laitoin alunperin 4WD SC-autonostoviestiketjuun.

Eli hommasin pari tarjous DESC410v2 kittiä. 2WD sähköjä löytyy, mutta ne taitaa olla liian kesyjä 4WD käyttöön ulkoradalle. Varastosta löytyy Reventon Pro ja Mamba Max säätimet sekä 8.5T kone ja Castlen 1406 kone. Saisiko normaaleista 2-pole 540-kokoisista 6.5T tai 7.5T koneista tarpeeksi tehoa Durangon 4WD SC-autoon, kun nuo minun säätimet eivät taida oikein ymmärtää sensorillisia 4-pole koneita. Edullisin sensorillinen 4-pole kombo taitaa olla HW:n ?

http://fi.eurorc.com/product/4358/hobbywing-xerun-sct-pro-c1-110-4700kv-combo

Akkupuolen olen aikonut järjestää Shorty-mallisilla LiPoilla, kun sellaisia olen käyttänyt DESC210:ssä. Niihin löytyy ainakin kaksi valmista ratkaisua.

http://www.rcshox.com/desc-shorty-pack/
http://f-f-fracing.com/

Jälkimmäinen on hienompi, kun akut saisi alemmas, mutta ratkaisu on selvästi kalliimpi ($105 posteineen).  Jälkimmäistä saisi tosin alennuksella, mutta sitten niitä pitäisi ottaa vähintään kolme. Onko näistä valmiista ratkaisuista kellään kokemuksia ?


36
Team Durango / Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« : 15.08.13 - klo: 13.55 »
DESC210 rungon heikoimmat kohdat ovat korjattu B-tyypin rungossa, jossa käytetään myös uusia parempia B-tyypin tukivarsien kiinnityspaloja sekä moottorisuojaa. Itse kasasin autot B-tyypin osilla suoraan, kun hommasin pari autoa. Niissä on DIMEC ja DIMEC20 rungot, joista ensiksi mainittu tuntuu paremmalta. Toistaiseksi kuukauden kerhokisojen ja treenien jälkeen autot ovat kestäneet erittäin hyvin. Suurempia kolareita en tosin ole ajanut.

Onko kellään kokemuksia Durangon iskareiden kartiomännistä (taper) ? Noita löytyy kahtakin eri tyyppistä (taper ja dual taper). Kotirata on aika kuoppainen ja liukas.

37
Sähköautot / Vs: Mikä 4WD SC (CORR) auto?
« : 13.08.13 - klo: 10.48 »
A Mainin alennuskikka on toiminut ainakin reilun vuoden verran siten, että otat yhden autosarjan ja sen päälle 2-3 SC-koria. Postikulut laskevat DESC410v2 tapauksessa 12 taalaan ja DESC210R tapauksessa 22 taalaan. Laskemissani hinnoissa oli siis alv 24% mukana. Viikonlopun jäsentarjous oli seuraavanlainen DESC410v2:lle: $219+$12-$25=$206. Joka tekee 1.3 taalan luottokorttikurssilla ja %24 alvilla 194,4€. Tosin ostoskorissa pitää olla yli $250 edestä tavaraa, jotta saa $25 alennuksen käyttöön.

Shorty pack konversiota näyttäisi olevan myynnissäkin:

http://www.rcshox.com/desc-shorty-pack/

Tarkoitus olisi siis laittaa akut rinnan. Itsetehtyjä modejakin löysin ulkomailta:

http://www.rcshortcourse.com/forum/team-durango-desc410r/27467-shorty-pack-mod.html

Millaista moottoria kannattaisi kokeilla ulkoradalla ? Minulta löytyy myös Castlen 4600kv 4-pole kone. Nyt kun on tottunut ajamaan sensorikoneilla, niin millaisia sensorillisia 540-kokoisia 4-pole koneita kannattaisi kokeilla ? Olen katsellut esim. Trinity Revtech 4XS 4800kv konetta. Onko tästä koneesta kellään kokemuksia ?



38
Sähköautot / Vs: Mikä 4WD SC (CORR) auto?
« : 12.08.13 - klo: 15.36 »
Olen mielenkiinnolla lukenut tätä viestiketjua ja miettinyt 4WD SC auton ostamista rata-ajoon. Kisoja tuskin tulee ajettua, kun kotiradalla ajetaan vain 2WD autoilla kisoja. Minulla on käytössä pari DESC210 ja Blitziä. Durangon DESC410v2 auto kiinnostaa eniten, kun vanteet ja muutamat muut osat olisivat samoja DESC210:ssä. Kumpaankin Durangoon taitaa sopia samat koritkin ?

Akkuja minulta löytyy shortyja ja normaaleja. Shorty-akkuja on ainakin ulkomailla käytetty DESC410:ssä pareittain, mutta kannattaako kokeilla? Nopariksi ja moottoriksi löytyisi varalla oleva Reventon Pro + 8.5R combo. Riittääkö tuollaisesta säätimestä ja koneesta tarpeeksi potkua DESC410v2:een ?

Autojen hinnoissa on välillä aika kovia tarjouksia. Vielä eilen olisi saanut Amainista DESC410v2 kitin posteineen n. 200 euron hintaan "kolmen korin kikalla". Tänään auton hinnaksi jää n. 225€.

Durangolta on Oople-foorumin viestiketjun mukaan tulossa uudet DEX210 ja DEX410 autot, mutta tuleekohan SC-autoista heti perään uudet versiot ?

http://www.oople.com/forums/showthread.php?t=134157

39
Team Durango / Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« : 27.07.13 - klo: 22.01 »
Xrayn keraaminen painelaakeri käy suoraan durangon diffiin.

Suosittelen kylläkin ratasdiffiä joka päästää harrastajan vähemmillä harmailla hiuksilla ja ruuvailuilla.

Onko laakeri tämä:

http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1576_63/products_id/179859/n/XRAY-F3-8-3x8x35mm-Ceramic-Axial-Thrust-Bearing

Aika kalliilta tuntuu xrayn laakeri, kun nuo irtokuulat maksaa noin 5€.

Itselläni ei ole ollut vaikeuksia kuuladiffien kanssa ja MIP:n diffiin verrattuna Durangon diffi näyttää selvästi vahvemmalta. Enemmän minulla on ollut ongelmia esim. iskareiden vuotamisen kanssa.

40
Team Durango / Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« : 26.07.13 - klo: 15.05 »
Hankin vähän aikaa sitten itselleni yhden DESC210R kitin ja muutaman RTR rollerin. Aikaisemmin minulla on ollut kolme Blitz ESE Prota. Aloitin RC-autoilun 20 vuoden tauon jälkeen viime kesänä. Näillä pohjilla DESC210R kitti oli joiltain kohdin hieman hankala kasattava verrattuna Blitziin. Blitzin ohjekirja on selkeämpi ja muutaman kerran oli helpointa katsoa valmiista RTR-autosta, että miten joku kohta pitää kasata. Tosin netissä on aika paljon videoita kasausohjeita, joista on apua, mutta osa tuli vasta katsottua, kun auto oli jo kasassa...

Kasasin auton säädöt erilailla, mikä on ohjekirjan setup. Ajan vain toistaiseksi kerhokisoja Honkalan (Kotkan) radalla, joka on paikoittain liukas ja kuoppainen. Käytin seuraavan linkin ohjeita:

http://www.rctech.net/forum/12194526-post3693.html

Auto toimikin heti noilla säädöillä aika hyvin. Paketin mukana tulevia jäykimpiä yön sinisiä etujousia en käyttänyt. Niiden tilalla on nyt Asson big borejen vihreät jouset. Etupainoa en ole vielä kokeillut, mutta akun laitoin hieman keskemmälle, jotta auto ei keuli niin paljon kiihdytyksissä.

DESC210R autoni ekassa kerhokisassa tuli yksi lähtövoittokin. Pieniä virheitä tuli säätöpalikoiden osalta tehtyä, kun caster- ja toe-in-palikat menivät aluksi väärin päin. Noiden säätöjen korjausten jälkeen autosta tuli vielä parempi. Kasasin kitin uusilla B-osilla ja DIMEC-rungolla. Tarkoitus on tehdä toinen auto, johon laitan B-osat ja DIMEC20-rungon. Sähköinä minulla on Speed Passion Reventon Pro 8.5R koneella ja Turnigyn Nanotech lyhyt LiPot.

Blitziin verrattuna DESC210 on selvästi nykyaikaisempi ja noin 175 grammaa kevyempi. Tosin Durango on aika muovinen vakiona. Alu hexit laitoin heti ja alumiiniset akunmutterit pitäisi vielä hankkia. Teräksiset linkit vaihdoin heti Blitzin titaanisiin. Etupäässä on silloin käytettävä suoria kuppeja, koska Durangon omien linkkien kierreosa on pidempi kuin Blitzin tai Lunsfordin. Kuuladiffiin laitoin kuuliksi Acer Racingin wolframi-kuulat.

Ajo-ominaisuuksien puolesta DESC210 on hyvä ja sain sen sopimaan ajotyylilleni, joka on aika rajunpuoleinen. Ajo-ominaisuuksien erot ovat selvät verrattuna Blitziin minun ajotaidoillakin. DESC210 on ketterämpi kuin Blitz ESE:ni, jossa on aika paljon viritysosaa kiinni, kuten Asson bigboret.

Tuosta Durangon kuuladiffistä sen verran, että toimiiko trust-kuulina irtokuulat tai saako kehyksessä olevat kuulat vaihdettua keraamisiin ? Olen käyttänyt yleensä trust-kuulina keraamisia kuulia. Mitä muita osia kannattaa vaihtaa alumiinisiin ? Tukivarsien uudet muoviset B-sarjan palat pitäisi olla kestävämpiä, joten ajan niillä ainakin toistaiseksi.
 

   

41
Saksan varaston tavaroita. Tilattu 12.5 mm. Shorty Lipoja ja Lipo-säkkejä.

Turnigy nano-tech A-SPEC 4200mah 2S 65~130C Hardcase Shorty Lipo Pack:
http://www.hobbyking.com/buddy.asp?code=D782749F-F71E-4E23-B85D-A2FB232C0F8D

Turnigy nano-tech 5800mah 2S2P 30~60C Hardcase Lipo Pack (ROAR APPROVED):
http://www.hobbyking.com/buddy.asp?code=5EFD8408-64B5-4000-926F-C3B66E63AA01

Lithium Polymer Charge Pack 25x33cm JUMBO Sack:
http://www.hobbyking.com/buddy.asp?code=E4F611ED-A559-4D36-A574-F92230E5D069

Lithium Polymer Charge Pack 18x22cm Sack:
http://www.hobbyking.com/buddy.asp?code=34D350C3-9DBE-4589-82FD-4D8C591B78C8

42
9.12 tilattu

ACC6    Turnigy Accucel-6 50W 6A Balancer/Charger w/
http://www.hobbyking.com/buddy.asp?code=4570FB9C-6B65-4950-BD51-A69B91BC9A20

015000007    15CM Servo Lead Extention (JR) with hook 26A
http://www.hobbyking.com/buddy.asp?code=373972B2-A13C-4103-BA37-D39F3F2A3CC2

HLFT-01    Polyester Velcro Peel-n-stick adhesive side
http://www.hobbyking.com/buddy.asp?code=4CDF78C6-568F-4284-B206-3A2781F32A23

9169000001    Turnigy AA LSD 2400mAh Low Self Discharge (r
http://www.hobbyking.com/buddy.asp?code=B01CEBB3-9661-409E-AE73-C6E9742E1C4E

43
Sähköautot / Vs: Castle Sidewinder SCT
« : 06.07.12 - klo: 19.48 »
Tämmöinen cooleri löytyy ainakin säätimeen:

http://www.hot-racing.com/index.cgi?partnumber=ESC303F01;c=478

Speksien mukaan tuossa on 30x30mm tuuletin.

44
HPI / Vs: HPI Blitz
« : 03.07.12 - klo: 22.03 »
Blitzin ratasdiffin ulostulot ovat nopeasti kuluvat, jos noita jenkkifoorumien juttuja on uskominen. Ainakin Jenkeissä on ulostuloja karkaistu, jotta ne on saatu kestämään pidempään. Itselläni on MIP:n kuuladiffi ESE:ssä, jonka ulostulot on kestävämmät.

Tilasin ratasdiffin osat ja mietinnässä on ollut kuuladiffin vaihto ratasdiffiin jossain vaiheessa. Tähän mennessä tuo MIP:n kuuladiffi on toiminut, kunhan vain muistaa välillä kiristää ruuvia. Tosin ei tuolla autolla kovin montaa kerhokisaa ole ajettu. Onko kellään kokemuksia keraami- tai wolframi-kuulista MIP:n diffissä ?

45
Itse hommasin 20 vuoden tauon jälkeen RC-autoksi BLITZ ESE PRO FLUX SC KIT:n, joka ei tosin ole RTR ja tarvikkeineen hinta menee lähemmäs 500€ luokkaan. Ajan lähinnä radalla, mutta alennetuilla tehoilla ajaa autolla 4v tyttönikin.

http://www.hpiracing.com/kitinfo/108699/

Tuossa paketissa on harjaton moottori ja Castle Link-ohjelmoitava säädin. Harjaton tekniikka tuohon Blitzin RTR-pakettiin pitänee hommata, kun harjalliset koneet eivät ole niin pitkäikäisiä. ESE-mallien huonona puolena on kuuladiffi, joka vaatii enemmän huolenpitoa. Jotkut ovat saaneet myös ESE-mallista rungon poikki.

Slashista ja Assosta löytyy ainakin RTR, jossa on harjaton tekniikka. Slash VXL mallin saa Suomesta noin 400 euroon ja Saksasta posteineen reiluun 300 euroon.

http://www.ebay.ie/itm//330688612453
http://www.rc-race-shop.de/product_info.php?products_id=43857&partner=Idealo&utm_source=idealo&utm_medium=cpc&utm_campaign=Idealo_43857

Blitzin RTR-malleja saa myös Saksasta. Tässä edullisin ebaysta löytämäni:

http://www.ebay.ie/itm/140778455406

Hobby Kingistä saa n. 80 eurolla harjattoman koneen ja säätimen, jolla voi korvata harjallisen tekniikan.

46
HPI / Vs: HPI Blitz
« : 17.05.12 - klo: 00.05 »
Sain viimein tilattua uuden Blitz kitin. Tässä vielä koottuna osalista tämän viestiketjun perusteella, josta saattaa olla apuja muillekin.

1 x     HPI108699    HPI Blitz ESE Pro Flux 1/10 Scale Electric 2WD Short Course Truck Kit
1 x     HPI106211    HPI Waterproof Receiver Box
1 x     HPI86897    HPI 4.8x15mm Ball Stud (10)
1 x   HPI86896     HPI 4.8x12mm Ball Stud (10)    
1 x     HPI104651    HPI High Performance Ball End Set (White) (Blitz ESE)    
1 x     JCI2057    JConcepts Chassis Over Tray (Clear) (Blitz)    
1 x     SPTSTH103325O    ST Racing Concepts CNC Machined Aluminum Steering Bellcrank Set (Orange)

Näiden lisäksi tilasin pari koria, kun A Main Hobbiesin postikulut eivät nousseet juuri ollenkaan korien takia. 

   

47
HPI / Vs: HPI Blitz
« : 14.05.12 - klo: 20.07 »
Innostuin RC-autoista 20 vuoden tauon jälkeen, kun asuinpaikkakunnallani on aktiivista SC-toimintaa.  Olen etsinyt kittimallista autoa, kun haluan rakentaa auton itse. HPI:ltä on tullut uusi ESE kitti, jossa on harjaton moottori ja säädin valmiina.

http://www.hpiracing.com/kitinfo/108699/

Eurooppaan kyseistä autoa ei tule myyntiin, joten auto on tilattava Jenkeistä. Radioksi valitsin Sanwa MT-4:n ja servoksi aion ostaa SAVOX SC-1258TG.

Mitä varaosia tai päivitysosia kannattaa autoon laittaa suoraan kiinni ? Auto tulee lähinnä radalla ajoon, kun pihasuditusta tuli harrastettua aivan tarpeeksi aikoinaan.

Sivuja: 1 [2]