Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - tommys

Sivuja: 1 [2]
31
tässä vähän Sami Suokaan ottamia ilmakuvia:
http://www.flickr.com/photos/42393022@N03/sets/72157635130314508/
Tuonne kerhot ja radat topiciin postatuista ilmakuvista näkee alueen aika hyvin. Samalla voi suunnitella vaikka ajolinjoja.  :grin:

32
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 10.09.13 - klo: 08.15 »
Sopiva tekniikka olisi mietinnässä, ja mitä tässä olen lueskellut täältä ja muualta, niin tässä autossa olisi ilmeisesti mahdollista käyttää myös hieman kevyempiä sähköjä. Tosin 540 kokoisten 2-pole moottoreiden käytöstä on mielipiteitä sekä puolesta että vastaan.

Kun tuosta parinsaran euron tuntumasta olen comboja katsellut, niin tuotenimillä puhuttaessa vaihtoehdot ovat joko perinteinen Xerun SCT Pro 4000kV -combo tai tämä hieman kysymysmerkki Xerun 120A 2.1 + 6.5T (X4A). Kannattaako pelata varman päälle ottaa SCT Pro, vai lähteä kevyempään kelkkaan ja kärsiä sitten mahdollisista lämpöongelmista? Tosin tuon Xerun 2.1:n perään voisi ilmeisesti(?) ongelmitta kytkeä myös 3656 4-pole kannun, mikäli konevalinta osoittautuu lämpimänänä kesäpäivänä virheelliseksi. Kummalla lähdetään liikkeelle, vai jollain kolmannella vaihtoehdolla?

33
Hieno rata, kiitos tämän päivän koeajeluista. Näemmä varsin nopeasti sateenkin jälkeen ajettavassa kunnossa, joskin hieman kostea, ja sitä kautta luikas, mutta se ei haitannut ollenkaan.  :cheesy:

34
Kun muutat ton asetuksen 70/30, niin nopeudensäätimelle pitää opettaa missä on uusi kaasun nollakohta. Tuoshan ei oo muuta ideaa, kuin että se tuo lisää liikerataa kaasuun ja sitä kautta herkkyyttä. Manuaali kertoo seuraavaa:

Page 14:
You will need to reprogram your electronic speed control
to recognize the 70/30 setting. Turn to ESC Setup Programming on
page 17 for instructions.

Page 17:
Setup Programming (Calibrating your ESC and transmitter)
Read through all of the following programming steps before you
begin. If you get lost during programming or receive unexpected
results, simply unplug the battery, wait a few seconds, plug the battery
back in, and start over.
1. Disconnect each of the motor wires between the ESC and the
motor. This is a precaution to prevent runaway when the speed
control is turned on before it is programmed.
2. Connect a fully charged battery pack to the ESC.
3. Turn on the transmitter (with the throttle at neutral).
4. Press and hold the EZ-Set button (A). The LED
will first turn green and then red. Release the
EZ-Set button.
5. When the LED blinks RED ONCE.
Pull the throttle trigger to the
full throttle position and hold it
there (B).
6. When the LED blinks RED TWICE.
Push the throttle trigger to the
full reverse and hold it there (C
7. When the LED starts flashing GREEN,
programming is complete. After the throttle is
returned to neutral, the LED will then shine solid
green or red (depending on the Low-Voltage
Detection setting, see note below) indicating the
VXL-3m is on and at neutral (D).

35
Traxxas / Vs: Traxxas Summit
« : 04.09.12 - klo: 21.15 »
Lipot tuli tänään, traxxas liittimet tilalle, akut laturiin ja wola - aivan jäätävät piiskat verrattuna nimheihin. Ei ne nimhit jaksa antaa tolle kuuden kilon puntille niin paljoa virtaa, kun se liipasin pohjassa ottaa. Slipperiä joutuu vielä hieman tiukkaamaan, saa sit kattoo kauan 775:ssa pysyy savut sisällä. Tähän kun vielä ympätään tuplaantunut ajoaika, niin ainakin tässä vaiheessa olen samaa mieltä teidän kanssa, että vakio-summittiinkin kannattaa ne lipot hankkia. Kosteuden ja kylmyyden kesto edelleen arveluttaa, mutta aika sen näyttää.

36
Tilattu 27.8.2012

Turnigy nano-tech 6000mah 2S 25~50C Lipo Pack
Capacity: 6000mAh
Voltage: 2S1P / 2 Cell / 7.4V
Discharge: 25C Constant / 50C Burst
Weight: 333g (including wire, plug & case)
Dimensions: 155x49x20mm
Balance Plug: JST-XH
Discharge Plug: 4mm Bullet-connector

$25.21

http://www.hobbyking.com/buddy.asp?code=0D07C6DC-78B7-4969-A540-795DAD8CE124

37
Traxxas / Vs: Traxxas Summit
« : 28.08.12 - klo: 08.37 »
Ei kyllä ole kiinnostanut NiMH:eillä ajaa yhtään sen jälkeen kun LiPot sai käteen. Ainakin mun vakio-NiMH-akuilla meno puutuu aivan liian nopeasti vaikka ne ois suoraan laturista. Enkä ole suojannut mitenkään. Tämmöisillä oon ajanut: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=11938

Ok, kiitti linkistä, tilasin samanlaiset. Lueskelin siinä hetken aikaa akkujen teknisiä tietoja, niin ruutuun ponnahti joku "one time offer, just for you ($26,5)", jolloin etusormi sai jonkun ihme krampin. Liittimet noihin akkuihin nyt joutuu vaihtamaan, mutta muuten ne lienevät aika passelit.

38
Traxxas / Vs: Traxxas Summit
« : 27.08.12 - klo: 20.37 »
Nimh vai Lipo?

Akkutopicci löytyy, tiedän. Jos kyseessä olisi tavallinen auto, niin valinta olisi helppo. Koska tämän auton henki ja rakenne poikkeaa merkittävästi valtavirrasta, niin kannattaako vakiosummitin ollessa kyseessä pitäytyä edelleen nimh akuissa, joilla on käsittääkseni ainakin parempi kosteuden ja kylmyyden kesto? Tuoko lipo-akut tähän autoon mitään sellaista, joka vaakakupissa painaisi niin paljon, että niihin kannattaisi ehdottomasti siirtyä, ja mahdollisesti jatkossa viritellä muovipussi tms. suojauksia?

39
Kyosho / Vs: Zaboon 4wd
« : 11.07.12 - klo: 01.33 »
Ok, kiitoksia kuvista. Päätin kuitenkin, että on parempi palata maan pinnalle tämän vanhuksen kanssa. Auto on kuitenkin peräisin hiilimoottori/NiCd/MHz aikakaudelta, ja kaikki rakenteet myöskin sen mukaiset, eikä varaosien saantikaan ole enää itsestään selvyys, joten tekniikaksi tuli kyseistä aikakautta hyvin vastaava Traxxas XL-5+Titan 12t combo 8.4V Nimh akulla ryyditettynä. Sen verran tuollakin tekniikalla saa renkaat palloksi, että tuon leveän etupuskimen joutui ottamaan pois.

40
Kyosho / Vs: Zaboon 4wd
« : 06.07.12 - klo: 01.48 »
Onko sulla kanootti kuvaa siitä moottoripukkivirityksestä? Nyt on shimmattu kaikki välykset olemattomiksi, etu- ja takadiffit O-rengastettu (7k ja 4k silikonit sisällä, katsotaan pysyykö..), keraamiset rasvat vetopyörästössä, iskarit huollettu (45&35w sisällä), kaikki kuulalaakerit vaihdettu uusiin jne. Enää tekniikka puuttuu...

41
Kyosho / Vs: Zaboon 4wd
« : 18.06.12 - klo: 13.33 »
Miten tämä Zaboon muilta osin kesti Mambamaxia? Innostuin kanssa "entisöimään" Zaboonini, ostin täältä äskettäin toisen auton varaosiksi, joten tällä hetkellä on kaksi näitä autoja osina odottamassa yhden hyvän kokoonpanoa. Tähän pitäisi löytää jotkut sellaiset sähköt minkä auto vielä kohtuullisesti kestäisi. Ezrun+8.5t combo olisi kohtuuhintainen, mutta rakennanko tällä auton sijaan sirpalepommin?

Sivuja: 1 [2]