Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - lepispe

Sivuja: 1 [2]
31
PDF:stä copy-pastella Google kääntäjään saa kappaleen tai enemmänkin kerrallaan.

 :embarrassed:
Nolo... Näinhän se juurikin toimii...

Slipper clutch (luistokytkin?)olisi mulla hukassa.
Lukenut täältä palstoilta, että pitäisi kiristää ja näytti manuaalissakin olevan vinkkinä, että pitäisi tuo ruuvi kiristää ja sitten pikkaisen löysätä.

 

32
Tässä ajattelin odottaessa, että olisin tutustunut käyttöohjeisiin, mutta kun selvittelin asiaa, niin ohjeet tulee vain englanninkielellä ja se kieli ei taivu mulla yhtään. :embarrassed: Sanakirjasta jos sana sanalta katsoo, niin asiayhteys on usein vielä hakusessa.
Tuossa sain lohdutukseksi kuulla, että oheiset ohjeet tulee mukaan:
http://www.rcm.fi/trxesc

Tuota englanninkielisestä ohjeesta kun kuvia katselee, niin saisi käsityksen että ennen käyttöönottoa siihen pitäisi tehdä jos jonkinmoista tarkistusta...

Kertokaapa mitä pitää huomioida ennen kuin alan sitten uudella autolla ajelemaan, ettei menisi heti alussa pilalle homma ja harrastus tyssäisi alkuunsa.

Perjantaina auto (1/16 4wd slash) illalla kotiin ja heti lataukseen ja puoliltaöin kun akku täynnä, niin pihalle kokeilemaan. (On sitä hullu ku aamulla kello soi jo 5.00)

Eli pari päivää autoa kokeiltu ja kun pitäisi tuosta ohjekirjasta jotain ymmärtää, niin tietääkö/ löytääkö joku tuota ohjekirjaa tekstimuodossa, niin saisi googlella kääntää. En itse löytäny kuin pdf:nä eli sama kuin itse pöydän ääressä sana kerrallaan olen tuota ohjekirjaa kääntänyt... :embarrassed:

33
Tässä ajattelin odottaessa, että olisin tutustunut käyttöohjeisiin, mutta kun selvittelin asiaa, niin ohjeet tulee vain englanninkielellä ja se kieli ei taivu mulla yhtään. :embarrassed: Sanakirjasta jos sana sanalta katsoo, niin asiayhteys on usein vielä hakusessa.
Tuossa sain lohdutukseksi kuulla, että oheiset ohjeet tulee mukaan:
http://www.rcm.fi/trxesc

Tuota englanninkielisestä ohjeesta kun kuvia katselee, niin saisi käsityksen että ennen käyttöönottoa siihen pitäisi tehdä jos jonkinmoista tarkistusta...

Kertokaapa mitä pitää huomioida ennen kuin alan sitten uudella autolla ajelemaan, ettei menisi heti alussa pilalle homma ja harrastus tyssäisi alkuunsa.

34
Kiitos kaikille hyvistä vinkeistä sekä täällä että aloittelijapuolella.
Nyt lähti eka rc-auto tilaukseen (Slash 1/16 VXL 4WD).
Jossakin mainoksessa todettiin, ettei mies voi odottaa, mutta odotus alkoi nyt... :laugh:

35

Itsellä ollut Traxxasin autoista: Traxxas Stampede 2wd. Elikkä perinteinen monsteri. Kaatuili / keuli kokoajan.. Sitten ollut Traxxas 1/16 summit. Sen ostin käytettynä kaverilta, ja en paljoakaan päässyt ajamaan. Kokoajan rikki jne. Talvella se meni 2x3kennosilla lipoilla lumessa ihan hyvin. Nyt tällä hetkellä ajan  Traxxas 1/10 Slash 2wd:llä. Suosittelen itse Slashia! 1/10 Slash menee hyvin hiekalla täytyy vaan ostaa laparenkaat taakse.  :wink:

Ei näytä vain mistään suomesta saatavan tuohon budjettiin. Alkuun oli budjettina 300€, mutta pakosta joutunut hiukan nostamaan tota rajaa. Kovin paljon yli 350€ ei kärsisi mennä ja 400€ on jo liikaa....

36
Täällä menee aloittelija sekaisin, kun näitä palstoja on vaikka kuinka. En tiedä kelpaako tämä kysymys tänne "1/16 slash "vai olisiko pitänyt tuonne "4x4" palstalle laittaa...

Tässä yrittänyt miettiä, minkä auton ostaa ekaksi rc-autoksi. Jostakin syystä olen jumittunut traxxas-merkkiin ja  vaihtanut mallia 2 kertaa päivässä... Budjetti olisi n.350€ ja alkuun mietin monstereita, mutta niiden sanottiin menevän helposti nurin eikä kannata eka autoksi ostaa. Seuraavaksi mietin 1/16 nelivetoja, mutta sitten sanottiin että takavetoinen 1/10 (saisi samaan hintaan) kulkee hiekalla/lumella paremmin.
Siksi tulin nyt tänne kyselemään, että minkälaisella alustalla tuolla (Traxxas Slash 1/16 VXL 4WD RTR TQi) pääsisi. Pääasiallinen käyttö olisi soratie ja -kenttä, mutta hiukan haluttaisi ottaa mukaan tuo auto uimarannalle, kun mulla ei tuo auringonotto kiinnosta, niin olisi tekemistä sielläkin.  :roll:
Eli jääkö pehmeällä hiekalla pienuutensa vuoksi mahasta kiinni koko ajan?

37
löytyykö Oulusta rc-liikettä jossa voisi käydä noita autoja hypistelemässä? Tulisi kongreettinen näkemys, mikä ero 10 ja 16 kokoluokilla on. Yritin googlettaa ja löytyi rchobby, muttei löydy yhteystietoja...

38
Yhtenä vaihtoehtona tosiaan pitänyt noita nelivetoja. Näyttää traxxas:silla olevan joku summit ja slash, mutta näyttää melko pieneltä tuo 1/16 kokoluokka. Meinaan että jääkö joka paikkaan kiinni. Tosin nelivetohan taas korjaa asiaa... (Luulisin?)

39
En tarkoittanut siis, että olisi mitään noita monsterimallisia vastaan. Ajattelin vain, että näyttää olevan buggyt  halvempia. Itse asiassa silmään paremman näköisiä mielestäni nuo monsterit ja näyttää noita monsterimallisiakin löytyvän alle 300:n...

40
Anteeksi jos tuli väärälle puolelle...
Vuosi sitten jäi tulospalkkiorahaa kouraan ja olin aikeissa ostaa rc-auton.
Perhetohinoissa asia unohtui ja sain pukilta joululahjaksi nikko auton (nikko vaporizr) koska pojallakin samanlainen.
Ajatus ihana, mutta jäi hiukan kaivelemaan :embarrassed: ja muistui mieleen lupaus ostaa itselle "oikeampi" radio-ohjattava.
Budjetti on aika tiukka, pitäisi pysyä alle 300€. Buggy-mallit (vai tarkoittaako tuo sitä ulkonäköä? Niitä vanhan kunnon Nikko-auton näköisiä?) näyttäisi olevan halvempia kuin monsterimallin autot. Ja nyt seuraa se itse kysymys.

Minkälaisessa maastossa tuolla buggy-mallilla pääsee.
Ehkä helpompi niinpäin asia ilmaista, että kun asun Hailuodossa ja täällä piisaa tuota merenrantaa ja hiekkatöyrästä ja kun itse asustelen mäntykankaalla, niin tekeekö buggyllä mitään? Onko noita nelivetomallisia vai siirtyykö malli tällöin automaattisesti monsteripuolelle? 

Sivuja: 1 [2]