Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Swifty

Sivuja: 1 [2] 3
31
Vapaa keskustelu / dB raja?
« : 13.02.05 - klo: 12.45 »
Voisitte muuten vähän aikaa miettiä, että olenko ainut ihminen maailmassa, joka tykkää kuunella musaa niin, että se menee kunnolla perille aivoihin ja kroppaan. Koskaan kaupungilla ette ole nähneet ja kuulleet jonkun auton, josta basso kuuluu ''aika'' hyvin ulos? Ette ole koskaan nähneet hi-fi kaupoissa myytävänä järeitä subeja/vahvistimia? Tämä kertoo sen, että hc-musiikinkuuntelussa on todellakin jotain hienoa. Ei 100% superyyber äänenlaatu ole kaikille tärkeintä (omat kamat eivät silti ole paskimmasta päästä).

Täytyy kyllä todeta kuitenkin teidän hifistien mieleen, että taitaa olla niin, että nuorempana äänenpaina ja vanhempana äänenlaatu...

Sitten vielä: En käy täällä mitään sotaa mummoja/pappoja vastaan.

32
Vapaa keskustelu / dB raja?
« : 13.02.05 - klo: 11.26 »
Ja kuulokkeesi äänenpaine tietysti tuntuu kehossa ja kaikki huonekalut/sohvat, joihin nojaat/istut tärähtelevät basson mukana? Joo, no sitten ovat kyllä melkoiset kuulokkeet! :wink:

33
Vapaa keskustelu / dB raja?
« : 12.02.05 - klo: 18.35 »
Lainaus käyttäjältä: "waltt"
Jos sulla on kunnon kuulokkeet eikä mitkään bilteman avoimet kuulokkeet, ni  kyllä niillä luulisi pärjäävän...
Mulla itellä on philipsin? langattomat suljetut kuulokkeet ja sennheiserin kuulokkeet...
Sennheiserit maksoi ~60€
Niihin Sennheisereihin saa varaosiakin...  :wink:


On mulla parikin noita ''suljettuja'' kuulokkeita, joissa koko korva jää sinne kuulokkeen sisälle. Mutta ette te nyt ihmiset voi väittää, että kuulokkeilla päästään samaan ulottuvuuteen, kuin kunnon poppikamoilla! Tai no tuntuuhan stanukonekkin kovalta niille, jotka eivät ole ajaneet esim 12 tai alle- lankaisilla koneilla... :wink:

34
Vapaa keskustelu / dB raja?
« : 12.02.05 - klo: 18.25 »
Mutta ne ovat silti kuulokkeita...

35
Vapaa keskustelu / dB raja?
« : 12.02.05 - klo: 18.15 »
Lainaus käyttäjältä: "uni"

Minä en kirveelläkään muistanut oliko se laissa vai ei joten jätin tuon samaisen seikan mainitsematta. Sinänsä kyllä kai samantekevää kun eiköhän tuo jokaisen taloyhtiön järjestyssäännöissä taida olla aika vakiopykälä :)

Sinänsä kyllä, itse musiikin ystävänä, tuli tuossa mieleeni että jos sinun "poppikalustosta" lähtee yhtä kova ääni kuin - omia sanojasi lainatakseni - "vanhasta mattoja tamppaavasta mummosta", niin suosittelisin vahvasti poppikaluston päivittämistä...  :mrgreen:


Meidän taloyhtiössä mikä tahansa metelöinti on sallittua klo. 06:00-22:00. Joo, no neljästä 15'' subista ei kylläkään lähde läheskään yhtä kova äänenpaine kuin tamppaavasta mummosta :wink: , mutta se ääni ei myöskään lähde lauantai-aamuuna, tai arkipäivänä yöllä, kun ihmiset haluaisivat nukkua.

Scrap: Kuulokkeet ovat minulla kyllä olemassa, mutta niille ei ole muuta käyttöä kuin yöllä pelatessa. Kuulokkeissa on katsos se huono puoli, että ne eivät toista niin hyvin matalia ääniä ja saundi ei ole lähelläkää niin muhkea. Ja suorituskykyisillä kaijuttimilla saa musiikkiin ja peleihin kokonaan uuden ulottuvuuden. Esim pelatessa: Kun granaatti räjähtää vieressä, niin sen tuntee kehossa todella voimakkaasti ja yleensä jopa pelästyy (Pelatessa tietenkin ylikorostettu alle 60hz taajuus). Musiikkia kuunnellessa taas musiikin bassot tuntuvat kehossa voimakkaasti ja se on vaikeaa selittää kuinka ''hienoa'' se on!  :roll:

36
Vapaa keskustelu / dB raja?
« : 11.02.05 - klo: 16.02 »
Ei minua toi naapureiden ''häiritseminen'' haittaa. Jos Vanhat papat ja mummot tamppaa mattoja viikonloppuisin minun huoneeni ikkunan vieressä klo 08:00 aamulla ja yöllä raapii lumilapiolla loskaa pois asvaltilta, niin eiköhän minullakin ole oikeus popitta ihan niin paljon kuin haluan, sillä itse kuitenkin ''häiritsen'' arkisin ja lauantaisin puolenpäivän jälkeen ja klo 21:00 väliltä.

Sen takia kysyin tätä, kun muutettiin tosiaan kerrostaloon ja entisessä kämpässä sai popittaa rauhassa melkein milloin vaan. Itse ja moni muukin kavereistani ei voi käsittää miksi se popitus häiritsee ihmisiä päiväsaikaan! Itseäni edellisen naapurin popitus ei ole koskaan häirinnyt.

37
Vapaa keskustelu / dB raja?
« : 07.02.05 - klo: 22.40 »
Tietääkö kukaan paljonko on laillinen melutasoraja kerrostaloissa/rivitaloissa/jne? Entä onko mitään rajaa ulkona? Eli siis voiko kytät antaa sakkoja jos popitus ylittää jonkun tietyn dB-rajan?

 :?

38
Sähköautot / Virtalähde
« : 05.02.05 - klo: 10.11 »
Joo, kyllä minä ymmärsin. Olin vaan huumori-tuulella... :D

39
Sähköautot / Virtalähde
« : 04.02.05 - klo: 22.22 »
Pistät ison pinjonin löysästi kiinni ja vastustat moottorin pyörintää kevyesti alussa ja sitten vetäiset pinjonin ulos  :D

40
Sähköautot / Virtalähde
« : 04.02.05 - klo: 17.06 »
Ok... :oops:

41
Sähköautot / Virtalähde
« : 04.02.05 - klo: 16.13 »
Ehkä minun olisi pitänyt olla nyt hiljaa, mutta eikös ihan tavallinen säädettävä vastus riitä? Vai kuumeneeko se sitten liikaa?

Tarkoitan nyt sellaista, joka esim säätää vahvistimien (hi-fi) volumea.

42
Yleinen keskustelu / hinnat korien maalauksessa
« : 01.02.05 - klo: 20.39 »
Mulla tohon menis monta kuukautta ja vielä enemmän koreja ja maaleja. Eli sanoisin, että joku muutama satku :D.

(Siis toi nyt oli läppä. En osaa maalata koreja (vielä) kunnolla)

Kai jotkut pro:t pyytäsi siit pari kymppii...

43
Sähköautot / Sähkömoottorin huippukierrokset
« : 01.02.05 - klo: 20.36 »
En ole täysin varma, mutta eikös ne sähkömoottorit kierrä parhaimmillaan joku 50 000?

44
Sähköautot / Virtalähde
« : 30.01.05 - klo: 23.06 »
Joo, en nähnyt tota ''10 a kun on kiire erään''. Tai sitten pistit sen siihen jälkenpäin... Itse lataan ainakin akut ajoissa valmiiksi ennen erää. En nyt kirjoita negatiivisella mielialalla, mutta toi 10A:lla lataaminen jopa 3600mah akuille on aivan liikaa.

Sanotaan nyt että esim 2400mah akuille maximi latausvirta on 4,8A ja taas 3000 akuille 6A jne. Itse lataan kuitenkin esim 3300 akut 4,5A:lla ajoissa.  :mrgreen:

Edit: Nämä ovat sii MINUN ''sääntöni''

45
Sähköautot / Virtalähde
« : 30.01.05 - klo: 20.56 »
lataat siis akkujasi 10A:lla? Sitten varmaan ihmettelet miksi ne lämpenee liikaa ja eivät kestä kauan... Joo, kyllä minunkin laturista irtoaa 7A, mutta käytän maksimissaan 5 tai ehkä 6A

46
Sähköautot / SÄÄTIMET
« : 30.01.05 - klo: 18.14 »
Aivan, niinjoo.... lol :oops:

47
Sähköautot / SÄÄTIMET
« : 30.01.05 - klo: 18.03 »
Niin, mut heuli sanoi, että ''konkka taas plussaan ja akun miinukseen'' eli mihin se sitten laitetaan?

48
Sähköautot / SÄÄTIMET
« : 30.01.05 - klo: 17.47 »
Ohjeissa lukee:

Solder the capasitor between the positive power wire and the negative power wire ensuring correct polarisation.

Tuon mukaan saa kyllä sen käsityksen, että se pistetään niinkun minä pistin :? . Mutta oletko täysin varma että se pistetään niin? Kun itsellä ei ole mitään kokemusta näistä kondensaattoreista rc-autoissa, kun ajelin ennen pienempitehoisilla akuilla ja koneella... :?:

49
Sähköautot / SÄÄTIMET
« : 30.01.05 - klo: 17.34 »
Minkä arvoiset konkat teillä on autoissanne moottorin + ja - välissä? Itse pistin säätimen mukana tulleen 820uF 16V ja kävi niin, että konkka turposi, nesteet tuli ulos ja toinen lanka (tai mikä se nyt onkaan) paloi puhki. Konkka oli 100% varmuudella oikeinpäin laitettu ja säätimessä ei ole pakkia.

(pistin tämän tänne, kun mielestäni tämä kuitenkin liittyy säätimiin)

50
Sähköautot / Virtalähde
« : 30.01.05 - klo: 17.08 »
Lainaus käyttäjältä: "late"
Osaako joku kertoa kuinka saan suuremman jännitteen ulos modatusta PC-powerista.

Tällä hetkellä poweri antaa 11.3-11.5V n.10A kuormituksella.
Poweri on 550W ATX-mallinen ja paperilla 12V-piiristä pitäisi irrota 20A.
Vastuksena 5V-piirissä on 1ohminen 25W lankavastus.


Mihin tarvit niin paljon sähkövirtaa? Toi 10A on jo ihan riittävä vaikka lataisi kahdella laturilla kaksi akkua...

51
Sähköautot / Virtalähde
« : 30.01.05 - klo: 11.41 »
Juu, onhan toi Reedy Quasar Pro ''aika'' hyvä...  :oops:

52
Sähköautot / Virtalähde
« : 30.01.05 - klo: 00.31 »
Varmaan syynä on se, että kun rc-autoilla ajetaan ulkona, niin silloin ei ole verkkovirtaa saatavilla. Eli silloin käytetään 1:1 auton akkua.

53
Sähköautot / Virtalähde
« : 30.01.05 - klo: 00.14 »
No toi kuulostaa aika uskomattomalta, mutta en kuitenkaan viitsi väittää vastaan, kun en luokittele itseäni kovin kokeneeksi...

Ainut asia mistä itse päättelen niiden olevan huonoja on se, että en ole kenelläkään nähnyt sellaista olevan.

54
Sähköautot / Virtalähde
« : 29.01.05 - klo: 23.55 »
No en ole kuullut, että kellään harrastajalla olisi ollut sellaista ja ne ovat yleensä jotain erittäin yksinkertaisia ja heikkotehoisia. Mutta voi olla että olen väärässäkin, olen vain joskus nähnyt jonkun sellaisen verkkovirtalaturin netissä, ja se oli aika EI...

55
Sähköautot / Virtalähde
« : 28.01.05 - klo: 18.34 »
Eli sähköauton akkua ladataan laturilla ja normaali laturi (ei lelu-laturi) toimii 12V-Jännitteellä, eli ei pistorasiaan soveltuva. Tähän tarvitaan siis jonkinlainen muuntaja, joka muuntaa sen 240V->12V. Taikka sitten 1:1 auton akku sopii tähän myös, mutta sitä käytetään hyvin harvoin suuren painonsa takia.

Eiköhän tuo riitä?  :wink:

56
Sähköautot / Virtalähde
« : 28.01.05 - klo: 17.15 »
No nyt on virtalähde ostettu ja hintaakin oli huikeat 3e! Nyt vaan kolvi+työkalut käteen ja modaamaan!

57
Sähköautot / Virtalähde
« : 27.01.05 - klo: 22.46 »
Lainaus käyttäjältä: "TeemuR"
Kannattaa ostaa ihan rc kaupasta tarkotukseen tehty poweri, pääsee paljon helpommalla.
Joo, no helpommalla pääsee, mutta joutuu maksamaan paljon enemmän. Esim PC-Poweri maksaa uutena alk 30e!

Eikös muuten 1:1 auton akun laturiin voi kytkeä jonkon konkan, joka tasaisi jännitettä? Vai eikö se riitä?

58
Sähköautot / Virtalähde
« : 27.01.05 - klo: 22.01 »
ok, thx

59
Sähköautot / Virtalähde
« : 27.01.05 - klo: 21.42 »
Just... Repisin yhden toisen virtalähteen ikivanhasta koneesta ja se ei anna kuin 4,2a ja noissa ohjeissa, jotka RaDon antoi, puhutaan 2 keltaisesta johdosta ja jostain muista osista joita tässä virtalähteessä ei ole.

Mitäs noi PC:n virtalähteet mahtaa maksaa noissa PC-liikkeissä?

60
Sähköautot / Virtalähde
« : 27.01.05 - klo: 21.29 »
Edellinen virtalähde oli 1:1 auton akun laturi. Nyt uusi rc-auton akun laturi valittaa, että ''input too high'' (laturi: Nosram Sirius). Mittasin mitä se virtalähde antaa voltteja, niin sa antoikin vain 13.1V. Ja laturissa lukee että siihen sopii 11-15V.

Mitäs tämä nyt on?

Sivuja: 1 [2] 3