Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Gorexx

Sivuja: 1 [2] 3
31
Yleinen keskustelu / Kumpi polttis vai sähkö
« : 11.07.04 - klo: 21.35 »
Jos haluat päästä ajamaan paljon, osta sähköauto. Polttiksissa on aina sitä säätämistä ja ihmettelyä tyyliin "mikäs sille nyt tuli"...
Meitäkin on kaveriporukassa kolme polttisharrastajaa (vanhempia setiä) ja kivaa on kruisailla. Mutta kun haluamme ajaa keskenämme kisaa ilman ongelmia niin, että kaikki ajavat yhtäaikaa, kaivamme kaapista sähköpirssit. :)

32
Polttisautot / GS Racing Storm Buggy
« : 27.06.04 - klo: 21.46 »
Lainaus käyttäjältä: "Jartsa"
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
POSITIIVISIA yllätyksiä Storm rintamalla oli diffiöljyt laittaessa että diffien perärattaat ovat vinohampaiset, joka lisää kestoa ja vääntöä verrattuna suorahampaisiin. Olivat muutenkin oikein tukevaa tekoa. Toinen positiivinen asia oli, että edessä on universaalit vaikka en sitäkään odottanut (vaan normaaleja dog boneja). Ohjaukseen täytyy laittaa muovisten bushingien tilalle laakerit.

Jos dogbone on se miksikä sitä luulen niin eihän eturenkaat voi kääntyä ilman universaaleja :D


Monessa autossa käytetään dog boneja edessä. Ja kyllä ne renkaat niilläkin kääntyvät.

Ja nyt ei siis tarkoiteta näitä:

http://www.petpark.fi/kauppa/enter.html?target=KoirilleLuutPuruluut.html

33
Polttisautot / T-maxxin vanhempi versio!!!
« : 22.06.04 - klo: 20.11 »
Tuolla on vertailtu muutamaa monsteria:

http://www.rcnitro.com/rn/articles/images/tt_ek4/sp_chart.jpg

34
Polttisautot / Traxxas T-MAXX 2.0
« : 19.06.04 - klo: 16.02 »
Esimerkiksi nuo. Itse olen hommannut renkaat viimeksi Sanderssonalta.

35
Polttisautot / Traxxas T-MAXX 2.0
« : 19.06.04 - klo: 12.30 »
Eivät sovi. Nuo eivät ole 17mm hexillä. MP 7.5 vanteet sopivat, jos nyt haluaa Kyoshon vanteet...

36
Polttisautot / Traxxas T-MAXX 2.0
« : 19.06.04 - klo: 12.23 »
Lainaus käyttäjältä: "MarkusH"
Mitkä vanteet ja renkaat sopivat maxxiin? Ofnat ovat levitys paloja, siis nuo hubit?


Noilla Ofnan paloilla (linkki) saa sopimaan kaikki normaaleilla hexeillä (17mm) varustetut krossivanteet. Esimerkiksi Hobao ja MP7.5 vanteet sopivat.
Nuo siis korvaavat Maxxin omat muovilirpakkeet (hexit).

37
Polttisautot / Traxxas T-MAXX 2.0
« : 19.06.04 - klo: 11.23 »
Lainaus käyttäjältä: "MarkusH"
Tulee jännää kun rupean maxxilla kisaamaan infernoa ja mad forcea vastaan.


Jos meinaa tosissaan otta radalla noista mittaa, kannattaa harkita Ofna Hub adaptereja ja 1/8 krossin renkaita. Antaa ajettavuutta ja auto saattaa pysyä tiukoissa kurveissa jopa pystyssä, kun painopiste laskee. Ainakin omassa Maxxissa Savagen renkaat tuppaavat taittumaan alle pitävällä radalla. Muutenkin meno on niillä vähän suurpiirteistä.
Krossirenkaita käytettäessä välityksiä voi hieman pidentää. Itsellä nyt 70 isoratas (vakio 72T). Pari hammasta pienempikin saattaisi toimia.

http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXXE06&P=7

http://fi.msnusers.com/gorexx/shoebox.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=24

Alemmassa linkissä renkaat ovat Tarmac II asfalttirenkaat. Krossirenkaat ovat aavistuksen isommat halkaisijaltaan.

38
Polttisautot / Kyösti Kanai III/MP777 kyssäreitä
« : 12.06.04 - klo: 11.54 »
Lainaus käyttäjältä: "blenheim"
Mika, riippuu ihan koneista, että tarviiko minkävahvusta ruuvilukitetta. Kaverini laitto ekaks sinistä loctiteä GS-15R:n ruuveihin. Tankillinen ajoa ja ruuvit karis mäkeen. Sitten vihreetä: Niitä saa koko aika kiristää... Että en tiiä mikä siinä oikein on ku eivät pysy. Meidän traktorin renkaiden pultit pysyy vihreellä ja paineilmavääntimellä paikallaan...


Ruuvilukitteen "pito" riippuu aika paljon siitä kuinka hyvin osat puhdistetaan ennen lukitteen käyttöä. Nitrokoneen ympäristö on monesti öljyinen, jolloin osat (moottoripukin kierteet ja kiinnitysruuvit) kannattaa putsata erittäin huolellisesti.
Mielestäni ei kannata käyttää kuin maksimissaan keskinkertaisen lujuusluokan lukitetta. Senkin purkamisessa kylmistä osista on joskus tuskaa, jos on tullut lorautettua tippa liikaa.
Eräs polttistouringia ajava kilpailija on muuten joskus suositellut olemaan käyttämättä lukitteita. Neuvoi vaan vetämään osat tarpeeksi tiukkaan. Tiedä sitten...

39
Polttisautot / Traxxas T-MAXX 2.0
« : 01.06.04 - klo: 21.46 »
Tutkipas tarkkaan noita valmistajan (Traxxas) nettisivuja. Siellä on tarjolla melko kattava paketti säätöohjeita. Esimerkiksi: http://www.traxxas.com/support/howto/trx_trouble_carburatorpro.htm

40
Polttisautot / Traxxas T-MAXX 2.0
« : 30.05.04 - klo: 16.23 »
Lainaus käyttäjältä: "MarkusH"
Kertokaapas maxxin omistajat miten moottorin saa säätöihin jos se ei ole minkään laisissa säädöissä.


Tuolta löytyy tietoa TRX2.5 koneen säätämisestä. Englannin kielellä tosin.

http://www.traxxas.com/support/pub/trx_sl_tuning25.htm

41
Polttisautot / ThunderTiger MTA4
« : 23.04.04 - klo: 22.07 »
Lainaus käyttäjältä: "mascot"
Asiahan ON näin että ASSON Monster GT on se alkuperäinen versio. Thunderin MTA on samalta suunnittelupöydältä, mutta tehty/kasattu Thunderin tehtaalla. Näin luin jostakin ACE-RC:n tai Thunderin sivulta.


Cliff Lett niminen heebo suunnittelutiiminsä kera on ollut asialla ja heppu tosiaan työskentelee Assolla. Moottorihan on TT:n valmistama.

42
Traxxas / Traxxas Revo
« : 13.04.04 - klo: 11.03 »
Mielenkiintoinen pirssi. Varsinkin jousitusratkaisu on muista poikkeava.
Epäilen kuitenkin että kovaan ajoon ja käskytykseen sopii Savage SS/25 RTR paremmin. Nuo Revon diffit eivät oikein vakuuta. Rakenne on yhtä köykäisen oloinen kuin T-maxxissa, jossa on kuuleman mukaan ollut jonkin verran diffiongelmia.
Samoin esim. muoviset vetoakselit ovat Traxxasin puheista huolimatta huonommat kuin Savagen metalliset (mielestäni). Tosin verrattuna T-maxxiin Revoon on laitettu kumisuojat nivelten päälle. Saattaa lisätä kestävyyttä jonkin verran.
Niin, ja itselläni on T-maxx, eikä Savage. ;)

43
Sähköautot / Yleinen hpi/x-ray micro keskustelu
« : 07.04.04 - klo: 07.09 »
Speed 300 + 6 kennoa:

1. Tarvitset moottoripukin tuolle moottorille. Speed 300 ei mahdu vakiopukkiin.
2. Tarpeeksi ison pinjonin, jotta isorattaan ja pinjonin välin saa säädettyä oikeaksi. Pienellä pinjonilla moottori ottaa kiinni taka-akselistoon, eikä rattaiden väliä saa oikeaksi. Toinen vaihtoehto on poistaa materiaalia taka-akselistosta. Pinjonin pitää olla joko terästä tai delriniä (vahvempaa kuin vakiopinjonit).
3. Etudiffi (vakio) hajoaa heti, kun käskee kovempaa. Ei auta kunnon rasvat, eikä välysten tasaaminen. Hanki Oneway tai kuuladiffi.
4. Takadiffi syytä vaihtaa kuuladiffiin.
5. Eteen kunnon vetarit muovisten sijaan.

Noilla pääsee jo alkuun. Ja kulkee muuten aika kovaa...

44
Polttisautot / Polttis Monsterit!
« : 17.02.04 - klo: 20.00 »
Kyllä tuo kiinnostaa, mutta tällä hetkellä budjetti ei anna mahdollisuutta tuota hankkia. Katsotaan hieman myöhemmin, jos se sinulla vielä on.
Tällä hetkellä Maxxissa on slide valve, mutta kyllä siihen rotarynkin helposti saa. Eikä tuo akselin lyhentäminenkään ongelma ole.

45
Polttisautot / Polttis Monsterit!
« : 17.02.04 - klo: 07.23 »
Eiköhän  tuo koneen uusiminen ole kohta edessä. Ja pienempään en ainakaan vaihda. ;)
Koneeksi tulee varmaankin joku .18, tai mahdollisesti "midblock" .21, joka mahtuu alkuperäisen TRX:n tilalle.

46
Polttisautot / Polttis Monsterit!
« : 16.02.04 - klo: 22.25 »
Aika hyvin ilmoittavat tehoa, 1.8 hv/39000 rpm.

Orionin Wasp .18 taitaa jäädä muutaman  kymmenyksen (0.3 hv). Hinta Orionilla on muuten erittäin halpa. $89.99 Towerissa.

47
Polttisautot / Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« : 15.02.04 - klo: 20.39 »
Paikallinen putkimies tekee varmaan samaan hintaan (49$) yhtä hienon putkivirityksen. Ja varmaan toimiikin yhtä hyvin...

48
Polttisautot / Asso NTC3
« : 14.02.04 - klo: 08.16 »
Käsittääkseni Asson itse rakennettava "perusversiokin" on kaksivaihteinen ja RTR yksivaihteinen. Näin oli ainakin aiemmin.

49
Polttisautot / Polttis Monsterit!
« : 13.12.03 - klo: 12.00 »
Tuo monsteri on TT:n ja Asson yhteistyön tulos. Assona sen nimi on Monster GT...

50
Polttisautot / Pääseekö inferno 7.5sportilla kisoihin?
« : 14.11.03 - klo: 18.08 »
GS21R konekin on ihan hyvä kone aloittelijalle, kunhan muistaa kiristää kaikki ruuvit tehtaan jäljiltä. Myös pieni tiivistely on paikallaan, kuten tiukoissa kisakoneissakin.

 Tehoilla ei pääse kehumaan, mutta toimii suht varmasti ,eikä ole mäntäkään heti sylinterissä jumissa ensimmäisillä starteilla. Eikä muuten tarvita hiustenkuivaajaakaan lämmittämiseen. :)

51
Sähköautot / Uusi harrastaja
« : 14.11.03 - klo: 17.49 »
Lainaus käyttäjältä: "Reijo"
mutta taitaa olla se asiakaskunta lähinnä niitä jotka eivät paremmasta tiedä... tai jotenkin on sellainen olo kun katselee tuota touhua aina välillä...
itse olen todella kyosho kielteinen kuten kommenteistani varmaan huomaa, mutta mielestäni siihen on syytäkin... en ole vielä nähnyt yhtään autoa kyosholta jolla oikeasti kehtaisi mitään ajaa....
mutta vaatimustasonsa kullakin.. ja käyhän se tietty pihasuditteluun , mutta sen vakavampaa käyttöä en sille kyllä antaisi...


Inferno on moninkertainen maailmanmestari ja vielä ihan oikeissa MM-kisoissa. Suuri osa Kyoshon nykyisistä autoista on surkeita kiinnostuksen tappajia, mutta kyllä Iso-K osaa tarvittaessa tehdä myös voittaja-autoja.

Lazer ZX oli kymmenen vuotta sitten ykkösauto ja kyllä sillä varmaan nykyäänkin nelivetoluokassa pärjäisi. Osien saatavuuden kanssa vaan saattaa olla ongelmia kisakäyttöä ajatellen.

52
Sähköautot / Hpi Micro
« : 01.11.03 - klo: 00.17 »
Löytyy vaikka tuolta. Tosin tuo kauppa on Saksassa, mutta paketithan kulkee EU:ssa ilman tulleja.

http://www.rs4microshop.de/index.php

53
Sähköautot / Hpi Micro
« : 31.10.03 - klo: 21.54 »
Moottoripukki menee vaihtoon, jos aiotaan käyttää Speediä.

54
Polttisautot / HPI Savage 21 / 25 / SS
« : 30.10.03 - klo: 18.13 »
Kyllä se Savagekin katolleen menee huippunopeudessa, jos ruvetaan oikein tiukkaa mutkaa ottamaan.

Tuo noin neljäkymppiä on ihan tarpeeksi. Ei sillä ole väliä onko autolle ilmoitettu 40 vai 43 MPH. Nuohan ovat vain ilmoitettuja arvoja. Todellisuudessa kulkevat varmaankin aika lailla tasatahtiin, mikäli ovat säädöissä. Hyvä säätäjä saa koneesta kaiken irti, kun taas huono ruuvaaja hukkaa hyvänkin moottorin tehot.

Varaosien hinnat kallistaisivat oman valintani Savageen (olen RC-harrastuksen köyhdyttämä duunari).

55
Polttisautot / HPI Savage 21 / 25 / SS
« : 30.10.03 - klo: 17.29 »
Madforcessa on muuten vakiona 3-portainen automaatti. Ja Towerin luettelon mukaan huiput suoraan laatikosta koottuna 43 MPH, eli noin 69 km/h. Tiedä sitten...

56
Polttisautot / Infernoon monsterin renkaat?
« : 29.10.03 - klo: 19.23 »
Pitkällisen tutkiskelun jälkeen ratkaisu on löytynyt. Ofnan Piraten ja Titanin vanne/rengaspaketti pitäisi sopia. Löytyy 17mm hex ja 12mm keskireikä, eli samat kuin Infernossakin. Towerin sivuilta löytyivät...

57
Monster Meetingissä lajeja voisi olla useampia:

- Sprinttityyppinen krossirataosuus, joka ajettaisiin kahteen kertaan. Nopeus ratkaisee.
- Mäen nousu sorakuopalla. Voittaja se, joka pääsee kalustollaan pisimmälle (loppuun asti pääsevillä aika ratkaisee)
- Trialosuus, jossa taito ja virhepisteet ratkaisevat

58
Polttisautot / Infernoon monsterin renkaat?
« : 28.10.03 - klo: 22.26 »
Itselläni on Sports malli GS21R moottorilla. Vakio kytkinkello on 13 hampainen, joten sen suhteen ei välttämättä ongelmia.

Maxxien ja Savagen hexit ovat pienempiä. Mitenkäs esim. Megaforcessa?

59
Polttisautot / Infernoon monsterin renkaat?
« : 28.10.03 - klo: 21.48 »
Onko tietoa/kokemusta monsterin renkaiden istuttamisesta Inferno MP7.5:een? Autossahan on 17mm hexi.
Tuleeko mahdollisesti ongelmia monstereita lyhyempien tukivarsien takia?

60
Tulokset / Kysymyksiä luokasta TP-10
« : 10.10.03 - klo: 18.39 »
Alphan saa kulkemaan kovaa, mutta ajo-ominaisuuksia on hankala parantaa, vaikka pistäisi kaikki normaalit kisa-auton hilppeet kiinni.

Itse kokeilin tuota sähköalphalla, ja huomasin tehtävän mahdottomuuden.

Vantit (säädettävät kulmat) ja paremmat iskarit eivät tehneet radalla ajamisesta yhtään helpompaa. Auto pyrki karkaamaan käsistä heti kun yritti ajaa mutkan vähänkin vauhdikkaammin.
Kaikenlaisia säätöjä tuli kokeiltua, mutta autoa siitä ei tullut.
X-rayt ajoivat huonosti säädettyinäkin sekunteja parempia kierrosaikoja.
Suorilla autot olivat jotakuinkin tasaväkisiä (Alpha oli kauttaaltaan kuulalaakeroitu).

Polttispuolella ongelma varmasti samankaltainen. Korkean painopisteen ja heikon alustageometrian takia Alpha tulee jäämään mutkaosuuksilla kisa-autoille turhan paljon (ennuste).

Ainahan kannattaa kuitenkin kokeilla. Jos auto ja viripalikat jo löytyvät, ei muuta kuin radalle testaamaan. :)

Sivuja: 1 [2] 3