Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Shooter

Sivuja: 1 [2]
31
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 18.05.07 - klo: 10.54 »
Vaikka enemmin polttispuolella pyörinkin niin tuohon viimiseen kysymykseen on vastaus jo , ja se on nikko :D
:laugh:

Lainaus
laturiksi suosittelen swallow advance 2 , lataa kaiken ja toimii sekä 12v että 230v .

http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=30120&grpid=5018 , esimerkiksi tuolta. itselläni ollut tuo laturi nyt, ja erittäin helppo käyttää kun ensin perusteet opettelee ohjekirja kädessä.
Olennaisena erona tuohon Chargetroniciin ainakin purkutoiminto?

Akut (Reedy GP3300 / 7,2V) liene pitää sitten aina purkaa käytön jälkeen, (jos näin on, niin silloinhan tuo on olennaisesti helppokäyttöisempi) vai voiko ne vain ladata uudelleen?

32
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 18.05.07 - klo: 09.43 »
Hitto. Näin aloittelijana, joka ei ymmärrä radio-ohjattavista (ainakaan vielä) juuri mitään, eikä oikein sähköasioistakaan, niin keksipäs tässä nyt sitten asiallinen laturi noille ajoakuille.

Olisin ottamassa XL-5 Stampedeen 7,2 V 3300 mAh ajoakut, jotka käsittääkseni käyvät ja joilla saisi jonkin verran ajoaikaakin. Latureita (niin kuin akkujakin) näyttää olevan monenlaisia ja erittäin monen hintaisia ja näyttävätkin yllättäen muodostavan odottamattoman suuren lisäyksen budjettiin (kokoneemmille ei liene mikään yllätys). Ei huvita kuitenkaan pelleillä toimimattomien vehkeiden kanssa, jotka sitten pilaavat akut (ja hermot), mutta toisaalta pitäisi pitää budjetti kohtuudessa. Laitteen käyttö saisi olla mahdollisimman yksinkertaista ja vaivatonta, vaikka pelkään pahoin, että joudun kuitenkin "opiskelemaan" homman perusteita jonkin verran.
Mielipiteitä Chargetronic 220V/12V computer-laturista? Olisiko järkevä? Käytön helppous?

P.S. Laitoin nyt tähän threadiin, kun akut ja laturitkin kuuluuvat mielestäni oleellisena osana ja kulueränä tällaiseen tyypilliseen aloittelijan pakettiin. Modet siirtäköön postauksen, jos tuntuu olevan väärässä paikassa.

Voisko joku keksiä RTR-auton, jossa  olis vain pistoke, jonka vois tökätä ajelun jälkeen pistorasiaan ja lautaus hoituisi automaattisesti :p

33
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 16.05.07 - klo: 09.01 »
Saako noita RPM:n isompia laakeripesiä (ja muitakin RPM:n osia) Suomesta mistään liikkeestä?

Entäpä Integyn osia?

Nimim. "Towerin asiakkaaksiko"

34
Yleinen keskustelu / Vs: Autojen korit
« : 15.05.07 - klo: 18.32 »
kokeiltu on eikä edes näytä hullummalta
http://kiksu.irc-galleria.net/k/images00/00/28/91/16/58205128.jpg
Eipä pöllömpi tuokaan. Ilm. toi on noilla 2,2" renkailla? Ei ota pyörät koriin kiinni?

Tuli mieleen, että onko tuossa uudemman mallin Stampedessa muuten suurempi pyörän halkaisija, vaiko vain matalampiprofiilinen rengas?

5R. Ei toimi linkkkinä, kun ilmeisesti ei ole liitetty kuvana. Kopioi osoite selaimen osoiteriville, niin saat kuvan näkyviin.

35
Yleinen keskustelu / Vs: Autojen korit
« : 15.05.07 - klo: 13.04 »
Onko kukaan muuten kokeillut 200 mm touring-koppaa (esim HPI) Stampedeen? Akseliväli on lähellä ja noista löytyisi pari aika siistiä koppaa. Hmm... '66 Mustang Stampede :afro:

37
Yleinen keskustelu / Vs: Autojen korit
« : 02.05.07 - klo: 11.52 »
jää nuo pickup korit myös aika ylös spedessä :wink:
Voi olla niinkin ja siksipä kyselinkin, että saako tuota koria yhtään alemmas. Koritolppia voi varmaan lyhentää, mutta kamat siellä sisällä toki rajoittaa tilaa ja leveähkö kori voi käännöksissä ottaa myös pyöriin?. Mulla ei (vielä) ole autoa, joten kuvista vain olen yrittänyt päätellä ja noissa taas vaikuttaa kuvakulmat jne. siihen vaikutelmaan, minkä niistä saa. Livenähän noita autoja katsotaan yleensä yläviistosta, joten runko ei varmasti juurikaan näy.

Kuitenkin oheisessa keskustelussa näkyy Futaban pick-up, joka näyttää hyvälle.
http://rc10.fi/index.php?topic=21199.0

38
Yleinen keskustelu / Vs: Autojen korit
« : 02.05.07 - klo: 09.31 »
Takaisin aiheeseen:

Onko kellään kokemusta muskeliauton korin asentamisesta Stampedeen, kuten tuo HPI:n Chargerin kori tuossa alla? Toinen vaihtoehto vois olla niin ikään HPI:n tekemä Plymouth Cudan koppa.

Pystyykö / sopiiko tuota koria asentamaan yhtään matalammalle? Ei jäis tuo runko näkymään noin ikävästi tuolta alta...



Näyttäis kuitenkin pikkasen sille (IMHO), että pick-upien korit kuitenkin sopisivat Stampedeen parhaiten.
Esim. Pro-Linen Ford F-100 tai Chevy C-10 näyttäisivät sopivassa maalissa hyvältä.




39
Yleinen keskustelu / Vs: Autojen korit
« : 01.05.07 - klo: 16.53 »
Luulen kuitenkin että shooter tarkoitti, miksi ostaa valmista stampedea, ja sen jälkeen kaikki optio-osat siihen, kun halvemmaksi tulee ostaa pelkät optio-osat, joista kasaa koko auton :wink:
Näinpä juuri :smiley:

Hmm... mitähän tuo tulis maksamaan tuolle alumiinirungolle kasattu Custom-Stampede sopivalla moottorilla ja muilla hiluilla...

40
Yleinen keskustelu / Vs: Autojen korit
« : 29.04.07 - klo: 21.52 »
Vielä kun vaihtais tällasen rungon:
http://www.rc-monster.com/proddetail.php?prod=FLMPEDEKIT&cat=30

Toisaalta... miksi ostaa valmista Stampedea ylipäätään? :lol:

41
Yleinen keskustelu / Vs: Autojen korit
« : 29.04.07 - klo: 17.30 »
Täällä jutellaan koreista ja niitten kiinnityksestä tai mistä vaan siihen liittyvästä  :grin:
Itse aion sitten kun saan Traxxas Stampeden niin ostaa siihen jonkun tälläisen korin:
http://www.prolineracing.com/products/?p=viewproduct&id=94
Onko toi liian suuri Stampedeen?
Toivottavasti tästä oli jotain hyötyä  :azn:
Laittakaa kuvia ja eritoten oma maalaamista koreista, mutta voitte laittaa toki myös ihan liukuhihna kampetta  :grin:

Kiitos
Näyttäis sopivan aika hyvin:


Aiheeseen sopivasti lisätietoa nimenomaan Stampedeen liittyen löytyy täältä:
http://monster.traxxas.com/showthread.php?t=325720

42
Sähköautot / Vs: Stampeden korit
« : 28.04.07 - klo: 00.30 »
Oho sori http://www.prolineracing.com/products/?p=viewproduct&id=94
Joo - ei ollenkaan paha.

Toisaalta mua himottais myös pikkaisen tällainen:
http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=en&partNo=7184
Koskapa sanotaan sopivan E-Savagellekin, joka nyt sitten lienee 1:10 auto, niin käynee aika hyvin Stampedeenkin. Kellään kokemusta? Tuossa olis niin sanotusti "kikkeliä" :afro: Pikkaisen vain arveluttaa, että miten toi Stampeden alusta paistaa tuolta alta. Esim. tuo Savagen runko on aikalailla fiksumman näköinen.

Edit: löytyi yksi

43
Sähköautot / Vs: Stampeden korit
« : 24.04.07 - klo: 17.32 »
Vakiokori on lähestulkoon samankokoinen kuin nuo mitkä dusterilla on tossa, sua vaan hämää se, että Dusterilla on tossa astetta pienemmät renkaat, mitä vakiot on. Jos katsot esim. tätä http://rc-harrastus.com/modules/coppermine/albums/userpics/13011/stamppat_005.jpg, niin siinä on savagelle tarkotettu koppa ja vakiokokoiset renkaat, eikä näytä yhtään hullummalta.
Olisin kyllä samaa mieltä, ettei ollenkaan pöllömpi noilla vakiorenkailla. Mitä tuo sovittaminen vaatii? Käsittääkseni nuo kopat tulevat kiinni vain klipseillä koritolppiin, eli tolppien pituuden trimmausta ja reikien paikkoja korissa joutuu muuttamaan? Koska kori käytännössä on noissa isompi, niin trimmaamaan itse koria muutoin tuskin joutuu?

Tomppa: eli E-Savagen korit sitten pitäisi olla ainakin kokonsa puolesta aivan ok, eikö? Yllättäen niitä on sitten taas paljon vähemmän kuin 1:8 autoille...

Tää köyhän miehen tunaaminen alkaa näyttää hauskalle :cheesy: Mutta jospa nyt tilais ensin sen auton :p

44
Sähköautot / Vs: Stampeden korit
« : 23.04.07 - klo: 19.02 »
Traxxas E-maxxin kori nyt ei ainakaan käy, on nimittäin selvästi kookkaampaan auton tarkoitettu. Vaikka Traxxas ilmoittaakin sekä Stampeden, etttä E-Maxxin olevan 1:10-kokoluokkaa, niin E-maxx on kuitenkin selvästi isompi ja kokonsa puolesta enempi verrattavissa kilpailijoiden 1:8-kokoluokan autoihin. Mitat voi tarkistaa vaikka Traxxasin sivuilta...

Niin juu, olettaen, etä todellakin meinasit Traxxasin E-Maxxia. HPI:llä nyt ainakaan ei E-Maxx-mallia ole...
Juu - viittasin siihen, että HPI:n sivuilla sanotaan, että "Savage bodyshells will fit all HPI Savage, Traxxas E-maxx and T-maxx monster trucks."

Katsoisin Futaban kuitenkin juuri osoittaneen, että monsterin kopan saa istutettua Stampedeenkin.

45
Sähköautot / Vs: Stampeden korit
« : 23.04.07 - klo: 18.57 »
tarkoitatko tämmösiä:

http://rc-harrastus.com/modules/coppermine/albums/userpics/13011/stamppat_005.jpg
http://rc-harrastus.com/modules/coppermine/albums/userpics/13011/stamppat_024.jpg

Saat arvata kuvista saako kopat sovitettua :wink:
Jepjep - juuri tuota minä tarkoitin :grin: Näyttää hyvälle.

Pro-Linen koreja? Pro-Linella näyttäisi olevan yksi Stampedelle tehty Hummerin kori, mutta miten noi monsterien korit; mitä sovittaminen vaatii? Hummerin kun pitäis tällaisen tiukkapipon mielestä olla neliveto, niin kuin esikuvakin, mutta  '72 Chevy C-10, 50's Chevy Pick-Up tai '70 Ford F-100 koppa sopis takatuuppari Stampedeen kuin nyrkki silmään :kiss:

Nimim: "ei aiempaa kokemusta, joten väännä rautalangasta, kiitos" :p

46
Sähköautot / Stampeden korit
« : 22.04.07 - klo: 17.20 »
Yhteistä harrastusta pojan kanssa etsimässä ja tuollainen uuden mallinen Stampede olisi tarkoitus tilata, kun sellainen näyttäisi ensimmäiseksi autoksi järkevältä.

Millaisia koreja Stampedeen on saatavissa, jos haluaa jotain muuta kuin Traxxasin oman? Käyvätkö esim. HPI:n E-Savagen/E-Maxxin korit suoraan tai saako niitä sovitettua (esim. nuo muskeliautojen tai realistisemmat pick-upien kopat näyttää hyvältä)?

Sivuja: 1 [2]