Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - OLRA

Sivuja: 1 [2]
31
Tulokset / Vs: HoBao Cup II Vantaa BUGGY Lopputulokset
« : 04.07.07 - klo: 15.09 »
Jep jep...
Tulihan taas ajeltua.

...

+ GQ renkaat. (ekaa kertaa kokeilin, eikä todellakaan jää vikaks)

- Virolaisten toilailu lähes kokoajan... Finaalinkin aikana tullaan korokkeelle katselemaan kisaa kuskejen viereen... PRRRRRRKLLL... Ei näin pojat.
- Tekniset murheet taas kerran.
- Ajoittainen nostajien puuttuminen ja myös totaalinen torseilu.

Älä kuule syytä kaikkia virolaisia (Eestiläisiä)!
 Minä siinä toilailin, olen asunut Suomessa lähes 17v. kotoisiin kylläkin Eestistä ja harrastanut RC-vehkeitä noin 25v.
Oli tarkoitus aloittaa myös krossia vähään pidemmälle vietynä ja ajattelin osallistua elämäni ensimmäiseen kisaan. Tuli tehty ilmeisesti virhe.
 Myönnän, että tuli radalla sählätty koska ajokokemukset isolla radalla ja isossa porukassa olivat ensimmäiset. Tulin kyllä radalle jo perjantaina että vähään harjoitella mutta kun radalla oli kunnostus talkoot niin osallistuin siihen ja harjoitus meni sen siliän tie.
 En vaan ole synnytty rattiradio kourassa kisoja varteen kuten ehkä jotkut. Jos Teillä on hienot puitteet harjoitella joka päivä, niin ei ehkä kannattaisi ylpistyä jos uusia tulee joukkoon. Kun nääs meillä täällä Keski-Suomessa kun ei niitä ratoja vielä ole.
 Jos aloittelijat eivät saa osallistua niin ilmoittakaa asiasta, niin pääsette ajamaan ihan rauhassa.
 Yritin olla törsäilyn korvaukseeks aktiivinen nostossa. Olin lähes koko viikonlopun nostamassa 3,4 ja 6 paikoilla jonne ei vaan jostain syystä oikein haluttu mennä. Nostin vaikka ei ollut edes vuoroni. Sanoisin vielä nostajan ja ajajan välisestä yhteistyöstä (jos auto ottaa rusketusta pohjalevyyn), jokaisen kannattaisi tutustua miten siinä tilanteessa toimitaan. Aiheesta on olemassa oma keskustelu.

Mikä koske ajajan korokkeelle tulosta niin en osannut arvata että huippukuskit voisivat siitä häiriintyä kun keskittyvät omaan ajoon. Tarkoitus oli kuvata kisaa ylhäältä päin. Ja sainkin kuvattu sen minkä halusin. Yritin kyllä olla häiritsemättä ja mielestäni olinkin, mutta jos säännöt kieltävät niin olen todella pahoillaan ja lupaan että asia ei tule toistumaan.

Jos jollekin on joskus jotain sanottava niin menkää ihmeessä tapahtuneen jälkeen selvittämää tilanne harmia aiheuttaneen kanssa, älkääkä jättäkää sitä sisälleen muhimaan tai sitten siitä jopa kirjoitellaan netissä.

Että asia ei jää epäselväksi, niin autoni oli puna-valkoinen, radalla kiemurteleva ja enemmän ajasta katolla.
SUURET KIITOKSET kaikille kisan järjestäjille ja eritoten nostajille jotka nostivat autoni takaisiin pyörille.

Ehkä nämä kisat olivat minun ensimmäiset ja viimeiset kisat. :cry:


32
Polttisautot / Vs: Polttomoottorin sisäänajo
« : 22.06.07 - klo: 00.17 »

Oikeaoppisia sisäänajo ohjeita on ehkä yhtä paljon kuin on moottorin valmistajia.
Moottorin sisäänajoon kannatta paneutua kunnolla, koska siinä vaiheessa, sisäänajo joko onnistu ja moottori on pitkäikäinen tai sitten se on heti pilalla (jos harrastekone niin vahingot on pieniä toisin kuin kisakoneissa).
Ensisijaisesti kannattaa kuitenkin noudattaa moottorin valmistajan ohjeita.
Hyvää vinkki lämmön nostamiseen on tukankuivaaja ja jos mahdollista niin suorita sisäänajo aurinkoisessa paikassa.
Eka tankillinen suositellaan ajettavaksi pukilla ja lisäksi vielä hehku kiinni, että varmistettaisi koneen käynti rikkaalla seoksella.



33
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 21.06.07 - klo: 23.40 »
Käytä hyvä mies diffiÖLJYÄ älä rasvaa  :roll:
Ei paljoo purnukka diffiöljyä maksa...

... aivan, mutta pieni vinkki.
Muistakaa että jos olette käyttäneet jotakin muuta kuin diffiöljyä (silikoniöljy), niin kaikki rasvaan kanssa kosketuksessa ollet diffin osat on todella hyvin pestävä. Koska rasvan voitelukalvo estää silikoniöljyn tarttumisen diffin sisärakenteisiin ja täten se ei pääse toimimaan kuten tarkoitus olisi ja lopputulos antaa väärän kuvan diffiöljyn vaikutuksesta.


Sivuja: 1 [2]