Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Ooppelijanne

Sivuja: 1 [2] 3
31
Tosiaan lisätäämpä se videolinkkikin  :mrgreen:

http://www.youtube.com/watch?v=jbw_y9g-OPc

32
Tässä videossa kaksi autoa, etummaisessa on tehty CS modit, taaemmassa ei.

33
Mulla on takana spooli ja edessä vakio kuuladiffi.
Ei muutakun CS kikkareet tilaukseen niin menee enemmän perä edellä, kun nelivedon tyylisesti kylki edellä..
Välityksillä ei niinpaljoa ole väliä kun sutii kumminkin kokoajan, kunhan kaasulla pystyy vaan vielä sopivassa vauhdissa vähän hallitsemaan luisua. Riippuu siis missä ajaa.

34
Vähän kävin kanssa CS:ää kurvailemassa, ja kivasti alkaa kurvailu sujumaan.
Pitkää sladia menee kivasti vastaohjaten ja pikku kaheksikkokin alkaa pikkuhlijaa sujua.
Onhan tuo hieman erikoinen ajaa kun ei suoraa edes pääse :D

35
RC-kerhot ja -radat / Vs: Hämeenlinnan M-8 krossirata
« : 16.04.10 - klo: 13.10 »
Pitänee kysellä rc työkoneet ja rekat- langasta josko joku olisi tehnyt lakasukoneen  :cool:

36
Polttisautot / Vs: Kytkinkello 13T-->16T hyper seiskaan
« : 14.04.10 - klo: 15.11 »
Jos ei ihan päin hanuria mennyt, niin olisiko nopeuden muutos abute 12%

37
RC-kerhot ja -radat / Vs: Hämeenlinnan M-8 krossirata
« : 14.04.10 - klo: 09.19 »
Missäs kunnossa radat ovat, joku käynyt talven jäljiltä ihmettelemässä?
Riittäisikö sakkia lakaisemaan asfalttiradankin, jos drifteriäkin kävisi kokeilemaan

38
Juu kyllä tohon rengashommaan pitää paneutua kunhan tietää missä alkaa käydä enemmänkin ajamassa.
Nuo t driftit on kyllä tälle setupille ja asfaltille liian liukkaat.

39
Ekat CS:ät asfaltilla takana ja kyllä oli liukasta!
Saa tosiaan opetella ajamaan erilailla, kun ei suoraankaan enää pääse.
Hillitysti kaasua ja vastaohjauksella vähän suuntaa.
Vähän kaipaisi jopa lisää pitoa taakse.

40
Ekat ajot CS hiluilla takana takkaa ympäri, ja on kyllä todellakin ihan erilainen ajaa.
Mutkaan voi mennä sisään jo ovi edellä, ja saa kyllä todellakin vastaohjata verrattuna normi 4x4.
Ei muutakun kelejä odottelemaan että pääsee asfaltille..

Ja välitykset siis nyt on 15/40t eteen ja 23/33 taakse

41
Vikat CS osat cycloneen on tänään postissa  :grin:
Kuivuis tie sen verran että pääsisi jo kokeilemaan oikeissa olosuhteissa...

ojalle tuli odotellessa ostettua nikko fast n furious 1:10 350z mihin tuli mukana oikein driftausrenkaatkin. Kyllähän sen ympäri senkin saa, mutta onhan se aika hankala ajaa kun on kaasussa 2 asentoa ja ohjauksessa 3 :D
Nuo nikot pitäisi kyllä jollain lailla kieltää, ajoaika akulla sen 10-15min ja latausaika 4-5 TUNTIA!
Olisikohan herra nikolla aika pikkuhiljaa panostaa akku ja laturiteknologiaan...

42
Joo, yleistymään päin tuntuu olevan tuo spooli takana, ainakin CS autoissa. Omassakin on näin.

43
No ensin tietenkin ohjaimesta säädetään ohjauksen rajat sopivaan kohtaan.
Sitten erilaisilla vipusuhteiden muutoksilla ja sieltä dremelöimällä mihin otaa kiinni...
Servohtan aikapitkälti kaikki kääntyy käsittääkseni aika saman verran.

44
Nuo CS jutut muuttaa etu ja takapään välityksiä siten että käyttäytyy hieman enemmän kuin oikea takavetoinen. Tällä haetaan lähinnä sitä, että näyttää "oikeammalta" kuin perus 4x4 systeemillä.

Omaani on vielä jokunen osa tulematta, kyllä niitä onkin sitten saanut tilata niin suomesta, usasta kuin japanistakin  :mrgreen:
Mutta mm. eteen uudet vetarit tuli jo. Jos nuo kääntyisi vähän enemmän.

Jepjep, menee kyl vähä soveltamishommiksi, katotaa jos sais kesäksi vaikka tilailtua osia..

Jep, menee..
Tänään tuli asson 40t diffin ratas, eipä sekään mahdu paikalleen ilman "sovittamista"  :cool:

45
Nuo CS jutut muuttaa etu ja takapään välityksiä siten että käyttäytyy hieman enemmän kuin oikea takavetoinen. Tällä haetaan lähinnä sitä, että näyttää "oikeammalta" kuin perus 4x4 systeemillä.

Omaani on vielä jokunen osa tulematta, kyllä niitä onkin sitten saanut tilata niin suomesta, usasta kuin japanistakin  :mrgreen:
Mutta mm. eteen uudet vetarit tuli jo. Jos nuo kääntyisi vähän enemmän.

46
Jepjep pitänee kokeilla nitroa ja sitä kynsilakanpostoainetta noihin jämäpaloihin ekana.

47
Tuli hätäpäissäni maalattua nuo mazdan lediumpioiden lasit hopeisiksi, milläköhän tuo spray lähtisi kivoiten pois harmaantamatta osia?

48
Rattaita odotellessa vähän mallaillaan..


49
Tosiaan, epäilen onko counter steerille muuta suomennosta kun vastaohjaus.
Näissä leluissa se kyllä yleensä tarkoittaa vaan tuota välitysten muuttamista, onnistuu myös ilman pyörien kääntymiskikkoja, muuttamalla välityssuhteita.
Ja tosiaan keppivetosiin saa välityksiä.
Kääntyvyyttä lisätään siten että muutetaan vipusuhteita, juurikin siirtämällä raidetangon kiinnitystä, sekä hiomalla sielä pois mihin ottaa kiinni.
Cyclonessa kääntyvyyttä alkaa rajoittamaan kun ottaa pyörä kiinni iskariin, mutta spacereilla siitäkin selviäisi.
Ja tosiaan nuo vetarit.

50
no cycloneen ainakin saa dremelillä tarpeeksi kääntyvyyttä, sisempi pyörä kääntyy sen ainakin 45 astetta. Tarvisi akkermania vielä yrittää pienentää.

Hihnapyöriä si pitäs yrittää löytää asso/HPI/yokomo-linjalta. Ja samaan tilaukseen etuhihnalle kiristin.
Edit: kuva vetarista


51
Itse itselleni vastaten, dremeli vinkui lisää ja nyt kääntyy.
Tekniikkana siis sama kuin tässä.
Ostoslistalla myös uudet etuvetarit, alkaa orikinaaleista loppua kääntyvyys kesken.
Tänään sitten alkoi etuhihnan hihnapyörä spurrin vieressä pyörimään tyhjää, lukitustapin reikä entinen.
Seuraavaksi siis tilaukseen uutta voimalinjaa.

52
Täältä löytyy cyclone s rx7 korilla, laitetaan kuvia sitten kun saa tuon rx3:sen kopan esittelykuntoon..

Dremeli on vinkunut ja vielä pitäs lisää kääntyvyytä saada.
Onko tuolla accermanin nollauksella oikeasti hyötyä? Isoissa autoissahan sitä kyllä ainakin käytetään.
Entäs tuo välitysten muuttaminen taakse pidemmäksi? Ilmeisestikkin ainut vaihtoehto saada kunnon couter drifteri :D
Kellään sattuisi oleen jokunnäköstä setup sheettiä kys. autoon? Pääsisi kokeilemaan muitakin kun omaan makuun. Turha sitä pyörää kai on uudestaan keksiä?

Janne

53
RC-kerhot ja -radat / Vs: Hämeenlinnan M-8 krossirata
« : 11.10.09 - klo: 16.38 »
Jotain tietoa jo jollakin asfalttiradan tilanteesta?
Pääsisikö sielä vaikka tänä vuonna vielä jopa ajamaankin?

54
RC-kerhot ja -radat / Vs: Hämeenlinnan M-8 krossirata
« : 28.09.09 - klo: 15.54 »
Juuri tein kanssa sähköisen ilmoituksen, kun en itse pääse tänään paikalle.
No hyvä että lähtee asiat rullaamaan.

55
RC-kerhot ja -radat / Vs: Hämeenlinnan M-8 krossirata
« : 24.09.09 - klo: 17.06 »
Se on tosiaakin epäsosiaalinen aines pesiytynyt tuonne. Piti sähködrifterillä käydä asfalttirataa pyörittämässä, JOKU kerpele KASTELLUT ÖLJyLLÄ KOKO RADAN.
Eikä ihan vaan desin, vaan useampia litroja.

Tämä siis tapahtunut tällä viikolla.

Jos joku vittii, tuostahan voisi rikosilmoituksen tehdä? Täällä on muutenkin nyt käyrä sen verran korkealla että menen nukkumaan.

56
Sähköautot / Vs: Cyclone S drift kyssäreitä
« : 18.09.09 - klo: 18.10 »
Pari ekaa akullista pihatiellä takana, suht ok:han tuo on noinkin ajella, saa nähdä kuinka käy kun menee asfaltti rc-radalle ajamaan pysyykö radalla...
Vauhtiakin tuntuu olevan kivasti tuohon lajiin, mihin muka tarvii harjatonta :)
Kokeilen aluksi ainakin kiristää tuota etudiffiä, meinaan kun aloin autoa katsomaan, pidin tuota 4x4 mini-z:kin kalliina, nyt mennyt jo +500e :D

57
Sähköautot / Vs: Cyclone S drift kyssäreitä
« : 27.08.09 - klo: 21.13 »
Mites tuo kuuladiffien kireyden säätö?
Harmi kun muuten hyvältä foorumilta puuttuu kunnon FAQ osio, mutta käsittääkseni spooli siis on "kemppilukko" ja oneway tasauspyörällinen? onko onewyssä yleensä lukko?
onko onewayn ainoa oikea etu "käsijarru"jarrutus?


58
Sähköautot / Cyclone S drift kyssäreitä
« : 27.08.09 - klo: 19.35 »
Tommonen tohon pöydälle ilmestyi, ja olisi parit kysymykset:
Ensinkin mahtaisiko tuohon löytyä jonkunnäköisiä setupsheettejä driftausta silmällä pitäen?
Tuo rtr on vissiin kasattu ihan suoraanajosetupeilla.
Onkos tuossa jotain mikä heti ekalla akullisella hajoaa, tai muuta viripalikkaa mitä kannattaisi akkutilauksen mukana laittaa tulemaan?

59
Polttisautot / Vs: Torsen tasauspyörästö
« : 17.03.09 - klo: 17.34 »
Tuli tuossa hyper 8:iin keskitorsen postissa, niin sitä käsissä pyöritellessä kelailin että mitäs öljyä se syö?
Mitäs se sanoo esm normi diffiöljystä? (hyllystä löytyy ne 5k ja 3k litkut)

Edit: kyseessä siis tuo ofnan 87362 numeroa totteleva malli.

60
Polttisautot / Vs: Mikä on paras poltis aloittelijalle?
« : 29.06.08 - klo: 19.53 »
Itsellä ekana polttiksena tuo hyper 8, eikä pahaa sanottavaa, ehjänäkin pysynyt toistaiseksi. Vetostartti tosin jo luovutti (meni hermo käyntiin nykimiseen) että tuo starttipoksi on vehkeelle kun vehkeelle hyvä ostos jo samantien.
Muista vehkeistä ei siis kyllä ole kokemusta, mutta varaosia tuohon tuntuu saavan hyvin, ja kasin isompi .28 konekkin vie riittävästi  :mrgreen:

Sivuja: 1 [2] 3