Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Tatti

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 14
31
Sähköautot / Hiilien kuluminen ?
« : 07.07.04 - klo: 00.11 »
Kollektorin sorvaus, laitat vaikka cs-powermax hiilet ja lyhennät välitystä niin pitäs alkaa kestämään :wink:

32
Tulokset / Sähkötouring EM-kisat 1-4.7.2004 Ruotsissa
« : 04.07.04 - klo: 19.24 »
Kaerup voitti, Reinhard 2., leino 3.

Jäi vaihteeks EM tulematta suomeen  :?

33
Tulokset / Sähkötouring EM-kisat 1-4.7.2004 Ruotsissa
« : 04.07.04 - klo: 17.20 »
2. finaali:

1.Kaerup, 2.Teemu, 3.Sakke, 4.Jilles, 5.Joel, 6.Wilck, 7.Rheinard, 8.Andersson, 9.Simo,10. Graversen.

34
Tulokset / Sähkötouring EM-kisat 1-4.7.2004 Ruotsissa
« : 04.07.04 - klo: 15.36 »
1.  finaali:

1. Marc Rheinard
2. Steen Graversen
3. Simo Ahoniemi
4. Teemu Leino
5. Jonas Anderson
6. Viktor Wilck
7. Sakke Ahoniemi
8. Jonas Kaerup
9. Joel Myrberg
10. Jilles Groskamp

Jillesillä oli jotain ongelmia noparinsa kanssa

35
Kysymyksiä FK:sta:
Mihinkäs kohtaan noi tukivarret kannattaa FK bulkkeihin laittaa kiinni, alas, keskelle vai ylös?

Mitenkäs toi säätö vaikuttaa ajo-ominaisuuksiin?

Muutenkin kiinnostas säädöt millä nyt alkukesästä on ajettu..

36
Sähköautot / Nosram
« : 06.06.04 - klo: 17.20 »
Vanhassa topicissa on tosta juttua : http://rc10.fi/viewtopic.php?t=2387

Siellä on myös hyvä teoria miksi toinen on parempi 8)

37
Sähköautot / Nosram
« : 06.06.04 - klo: 16.42 »
Joo on niissä eroa... kuorien väri;)

Lrp = Nosram

38
Sähköautot / Moottorin ennakosta
« : 04.05.04 - klo: 21.39 »
Matrixi laittaa ennakko viivat 2-12mm kohtaan koneesta riippuen(TI 8-12, Quad 2-6). Muistaaksein tossa 8.0 pisin viiva on 6mm kohta, mikä on hyvä kohta. Laita se siihen.

39
Tulokset / Laukaan tulokset ja jälkipelit
« : 19.04.04 - klo: 17.07 »
+ lämpötila

+ rata ja pito 8)

+ kisapaikka yleensä


- häiriöt... mutta niistäkin pääsin eroon kun pulttas sähkölaitteet uuteen kuvioon

40
Näin kesäkauden lähestyessä kiinnostas setupit asfaltille/lyhyille tukivarsille? 0 metriä skoodalla asfaltilla ajaneena aivan hukassa lähtökohdista..

Mites muuten viimekesänä, muovi- vai hiilikuitualustaa suosittiin?

41
Sähköautot / XRAY T1 FACTORY KIT
« : 05.04.04 - klo: 18.02 »
Hyvin sitä ajaa pienemässäkin, esim 15*25m hallissa.

Mattoina käytetään neulahuopamattoja jotka ovat _RIITTÄVÄN_ kalliita. Ja ihan mitä tahansa neulahuopamattoakaan ei kannata ostaa.. niitä on kato pitävää ja huonosti pitävää, paksua, sekä ohutta mallia..

42
Sähköautot / XRAY T1 FACTORY KIT
« : 04.04.04 - klo: 13.10 »
Turha lähteä leikkimään parkkiksille 110% kisa-autoilla..

Sähköt vaativat lisäksi riittävästi huoltoa, koneita pitää huoltaa ja akkuja purkailla oikein, että ne jaksavat kulkea.

43
Tulokset / LRP Touring Car Masters 2004
« : 03.04.04 - klo: 21.08 »
Kyllä siinä vaan nyt näkyy 03.04.2004 päiväys, ja nimetkin vaihtu  :lol:

45
Vapaa keskustelu / Pieni vertailu
« : 18.03.04 - klo: 08.13 »
TJ-10 luokassa pärjää hyvin vähän heikommallakin kalustolla.. Pääsee hyvin vanhoilla renkailla, yhdellä koneella( eikä tarvi sorvata joka akun välein).

mm. Turussa kuukausi takaperin voitettiin TJ-10 B-finaali 2400nicd akuilla.

Turussa itse ajoin 40+ akkua ajetuilla renkailla, yhdellä moottorilla. Uudet renkaat olisivat auttaneet, kuin monta hyvää konetta, mutta helpoiten olisi A:han, jos olisi jättänyt muutamat virheet tekemättä, ja olisi osannut ajaa kovempaa/tasasemmin... :)

46
Sähköautot / Touring auton osto
« : 10.03.04 - klo: 15.35 »
Xrayt ovat varmasti hyviä, halpoja ja nopeita. Miinuksena ehkä, että on varmasti vaikeampi säätää kuin esim. Asso.

Assot ja Xrayt ovat suosituimpia autoja ainakin TJ:ssä.

47
VesaK: 2 sekunnista jäi kiinni, että B:ssä ei olisi ollut kuin wanhuksia 8)

Ihan hyvät kisat, miinuksena vain radiohäiriöt ja servoni hajoaminen.. finaaleista toiseen en startannut ja ekassa auto pyöri omia aikoja ympyrää, kun radioyhteys hävisi totaalisesti :?

48
Sähköautot / hyvät vakio moottorit
« : 28.01.04 - klo: 15.39 »
4 eri stanukonetta on itellä ollut ja ite tykkään Matrixin V-10pro:sta.
Kierroskone eikä moottorijarrua niin kamalasti, kuin joissain muissa koneissa ( = rauhallinen kun päästää kaasun ).

Mulla oli kisoissa käytössä 1 kone ja hyvin se jakso päivän kulkea. Taisin ajaa vipassa finaalissa jopa oman parhaan läppituloksen( 19 nopein ).

Eli turha sitä on montaa stanua pakissa olla jollein ole ihan A-finaali tasoa, yksi kone jakso päivän hyvin kulkea ( 8akkua )

49
Sähköautot / Millaisia latureita käytätte?
« : 05.01.04 - klo: 23.51 »
Robitronic pro 2000+ ja space charger.

Pc-powereita olen käyttänyt molemmissa ja hyvin on pelannut.

50
Vapaa keskustelu / Mitä sait joululahjaksi?
« : 24.12.03 - klo: 19.16 »
Joulupukki toi oikein urakalla..:

-rahaa

-kalsareita

-villasukkia

-pipon ja hanskat

-karkkia

51
Hyvät joulut ja uudet vuodet 2004!!

52
Sähköautot / Touringin aloittaminen
« : 17.12.03 - klo: 20.06 »
Raycer, 250e tulee pelkkä rakennussarja, siis ilman koria/renkaita/inserttejä, mutta vanteet tulevat mukana

53
Polttisautot / Tourerin säädöistä
« : 10.12.03 - klo: 16.33 »
Oneway lisää huomattavasti kääntyvyyttä, sekä mutkaan sisää, että ulos. Sähköautoissa se on kuten late sanoi "MUST", totesin kesällä että ilman onewaytä ei tarvinnut ajaa.

Onewayn etu on myöskin se, että se sallii etu- ja taka-akselin nopeuserot.


Linkki asson onewayn "korjaamiseen": http://www.saunalahti.fi/~tat2supp/Asso_TC3.html

...ja se kaasu todella kannattaa laskea kun auto hyppää tai tekee jotain stuntteja, vetarit ja yksuunta muuten paukkuu...

54
Tulokset / Kilpailukutsu: Laukaan kerhokisat II 13.12.2003
« : 22.11.03 - klo: 21.56 »
Ilmottautuminen itseltä lähetetty :wink:

Kenenkään muun ei tarvitse olla viimeiseksi joutumisen pelossa, mä varasin jo sen paikan 8)

55
Sähköautot / Touring auton osto
« : 21.10.03 - klo: 17.04 »
Kuten Teme jo mainitsikin, ei asso kepistään huolimatta ole mikään pihojen kunkku.  

Kardaanin, ohjausräkin, tukivarren ja alustan ja päärattaan väliin pääsee helposti kivi sisään.

Nuo kaikki on inhottavia paikkoja. Mutta tyyppi joka on taitava käsistään, niin väsää assoon helposti suojan noille paikoille.

Itelle on mennyt monta kertaa ohjausräkin väliin kivi, pihassa parit kerrat mennyt kivi kardaaniin ja päärattaan väliin, molemmat aiheuttavat tuhoa.

56
Sähköautot / akkujen käyttö/huolto?
« : 15.10.03 - klo: 11.44 »
Lainaus käyttäjältä: "TeeTeeKoo"
Tämä on ehdottomasti parhain, ja rahaa säästävin topicci näistä!

Voisin kiittää niin monia näistä ohjeista, että tulisi jo yksi sivu täyteen!

Oma havaintoni on:
-laturissa ei kannata säästää laadussa  (ostopaikassa kenties?)
-purkukalustossa ei kannata säästää

Kunnon laturin (-rien) hankinnan jälkeen, ne jo "menetetyksi" luullut akutkin, ovat heränneet uuteen elämään!
Tätä palstaa lukemalla, päättelemällä ja kärsivällisyydellä, on mm. vuosia vanhat NIKKOauton pötköakut saaneet uuden elämän!
Näin on voitu museoauton niveliäkin verrytellä!

Ennenkaikkea, nykyiset, kisa- ja harjoitusakut ovat saaneet uutta poweria!

Siis, ei kannata säästää väärässä paikassa!
Mutta kannattaa lukea tätä palstaa! (muistaakseni taitaa olla toinenkin topicci, jossa tulee samaan aiheeseen liittyviä ohjeita)

Kiitos..........!

Lisäys: Se toinen topicci on AKKUJEN PURKU JA LATAUS

Eli sama mielipide, ja KIITOS sinnekin!


Samat sanat! Kyllä mullakin rupesi tulemaan akkuihin uutta potkua tämän topicin johdosta!


Ja asiaan: Eikös Eagle Racingin purkulaitteessa(itsekin omistan tämmöisen) ole katkaisu toteutettu releellä? Ja releelle on joku konkka joka tarkentaa katkaisua? Ei varmaankaan releellä saa tarkemmin katkaistua?

Normaalia integyn purkulautaa käytettäessä(katkaisu ~0.7) akkuihin saa 200-300mah enemmän virtaa sisään(laturin mukaan laskennallisesti, mutta kai tämä jotain suuntaa antaa).

Pitäisikö Tuon Eaglen  purun jälkeen suosiosta purkaa jollain muulla tasauspurkajalla akut tyhjemmiksi/tasaisemmiksi?

Vai onko haittaa jos akkuihin jättää vähän enemmän virtaa?

57
Vapaa keskustelu / ajo paikkoja Vaasassa?
« : 10.10.03 - klo: 17.45 »
Kai siellä voi ajaa polttiskrossareillakin? Radan mitat on vain sähkökrossareille.

Uskon vahvasti, että siellä on ihan mukava ajaa... vain pienempää kytkinkelloa kehiin :wink:

58
Vapaa keskustelu / ajo paikkoja Vaasassa?
« : 10.10.03 - klo: 15.34 »
Jos tulet seinäjoelta päin, käänny kokkolan rampista ylös ja aja suoraa. Radan pitäisi näkyä vasemmalla.

59
Polttisautot / Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« : 09.10.03 - klo: 15.12 »
Tiesin, että te tiesitte, että sellainen tulee..

Mutta minulle uutena tietona tuli auton muuttuminen 1/10 skaalaan :(   Autolla saa nyttemmin sitten osallistua kisaan, mutta sudittelussa/parkkis-ajossa varmastikkin suurempi on mukavempi.

Sähkönä tuo super-size mietityttää.. Saattaa tulla koneitten kanssa lämpö-ongelmia.. Tietty harjaton moottori sopisi tuohoin, kuin pipo päähän :)

Silti varmasti auto on samaa laatua, kuin fw-04, vain pienempi kokoisena :)

------------------------------------------------------

Korjailen mahdolliset kirjoitus virheet, illemmalla, nytten on kiire harkkoihin

60
Polttisautot / Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« : 09.10.03 - klo: 14.00 »
Kaikki vauhdilla lukemaan tätä:
http://www.team-orion.ch/global/global_news.asp?id=2049

Tilatkaa tuommoiset, ja pistäkää vanha autonne myyntiin.
Napsin sitten myyntipalstalta, jos rahaa riittä FW-04:sen itselleni :wink:

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 14