Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - niko.lindvall

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 8
31
Tulokset / Vs: Laukaan jälkipulinat
« : 22.04.07 - klo: 18.13 »
Kaipa se täytyy kommentoida taas pitkästä aikaa...

+Tuomarointi toimi hyvin ja Seppo kuulutti välillä liiankin hyvin antamaan tilaa ;)
+Aikataulu pysyi hyvin

+Auto toimi ja olin vihdoin tarpeeksi nopea päästäkseni takaisin kärjen tuntumaan
-Ajovarmuus johtuen vähäisestä treenaamisesta uudella autolla
-Radiohäiriöt ensimmäisessä stanun A-finaalissa --> ajamisesta ei tullut mitään (samat radiohäiriöt kuin Karrilla, mutta onneksi syy löytyi)
-Stanun 3. finaalin kolistelu --> Mikko sai voiton ihan liian helposti  :wink:

Ainakin itsestä tuntui, että auto meni palasiksi melko pienestä osumasta noihin peltisiin ränneihin, mutta Kuusankoskella auto ei hajonnut heti osumasta? Voi tosin olla, että Kuusankoskella harjoittelu vaikutti asiaan.

Kaikin puolin paras kisa tänä keväänä, kun pääsi ajamaan pitkää kärjessä, ja sijoituksista tuli jo alkuerissä tiukkaa taistoa.  :azn:

Ulkona on sitten onneksi kanttarit ja tutut radat, niin kolistelua ei ole tiedossa niin paljoa. Stanun loppukaudesta näyttää tulevan taas mielenkiintoinen, Oton etumatka on jo lyhentynyt paljon ja Hyvinkäälle otetaan vielä lisää etumatkaa kiinni, nyt näyttää jo vähän siltä, että ainakin neljällä kuskilla on isot mahdollisuudet voittaa, niin tulee tiukkaa taistelua kärkisijoista  :wink:
Harmi vain, etten huonosti sujuneesta mattokaudesta johtuen pysty taisetelemaan enää kunnollisista pistesijoista...

32
Ihmettelen kyllä, miten stanun eräjaot on tehty, koska FTT-ohjeistossa sanotaan: "Kuljettajat jaetaan alkueräryhmiin FTT Ranking –listan mukaisessa järjestyksessä."
Foorumilla olevan FTT Rankingin mukaan eräjako kolmeen stanuerään menisi näin?:

Erä 3:
1.   (   2.   )   Otto Laurila   RiiUA   194,0
2.   (   1.   )   Miika Laurila   OUA   187,0
3.   (   3.   )   Aleksi Kaasinen   VAU   152,2
4.   (   9.   )   Jukka Kerola   OUA   148,9
6.   (   4.   )   Mikko Möller   VAU   142,7
7.   (   6.   )   Jami Oksanen   SRC   141,8
8.   (   5.   )   Niko Lindvall   VAU   128,8

Erä 2:
9.   (   17.   )   Eetu Luukkonen   MMRc   126,4
10.   (   7.   )   Toni Niinivirta   MMRc   126,1
11.   (   13.   )   Joni Suni   MMRc   113,2
12.   (   10.   )   Tommi Himanen   MikUA   110,5
14.   (   18.   )   Jesse Kallio   SaiKart   103,6
15.   (   11.   )   Karri Salmela   VAU   102,3
16.   (   14.   )   Lauri Aulin   ATAK/UA   97,7

Erä 3:
17.   (   15.   )   Samuli Kesseli   RiiUA   96,6
18.   (   19.   )   Petteri Kauppinen   RiiUA   86,7
19.   (   20.   )   Markus Latvanen   EPUA   84,6
21.   (   21.   )   Joonas Oksanen   LahUA   74,7
24.   (   25.   )   Anssi Savolainen   TUA   62,3
26.   (   27.   )   Jukka Karsikko   OUA   44,6
27.   (   -   )   Janne Kiiski   RiiUA   32,0

En siis varsinaisesti valita paikastani alkueräryhmässä, haluaisin vaan ymmärtää perusteet, millä kuskit on jaettu alkeräryhmiin.

Tuo eräjako seuran sivuilla olisi FTT-rankingin mukainen http://www.lmm.fi/erajako07.pdf
Kommenttiani ei saa ottaa liian vakavasti ettei tule kilpailukieltoa  :wink:

33
Ohjaimen latausliittimessä on joku laturin väärinpäin kytkemisen suojapiiri(?)
Eli sielä on siis diodi suojaamassa akkua väärällä napaisuudella lataamiselta, joka samalla estää "alykkäämpien" laturien käytön. Jos haluaa ladata ohjaimen akkua laturilla, jossa on delta-peak tunnistus,  joutuu diodin vaihtamaan hyppylankaan. Ohjeet on muistaakseni ollut joskus tällä foorumilla...

34
Kilpailijoiden kanava / Stanu-luokkaan hiiletön?
« : 05.12.06 - klo: 19.43 »
Olen myös hiilettömän kannalla, mutta jos sallittaisiin hiilettömät ja hiilelliset sekaisin niin ainakin kärjessä täytyisi silti testailla kumpi vaihtoehto on nopeampi. Kärki tulisi varmasti ajamaan vielä hiilellisillä, jos ne olisivat kellotettaessa nopeampia.

Pelkästään hiilellisten sallimisessa taas on se huono puoli, että uusien kuskien kisoihin osallistumiskynnys nousisi, koska olisi pakko hankkia kalliimmat harjattomat säätimet ja koneet. Tällä hetkellä aloittelijalle alkuun riittäviä koneita saa kärkikuskeilta halvalla käytettynä, ja stanun kanssa kelpaa alkuun vähän huonompikin säädin. Stanuluokan on kuitenkin tarkoitus olla myös sisääntuloluokkana uusille kuskeille.

Tuo SS13.5 voisi olla hyvä vaihtoehto, onkohan joku verrannut vauhtia ja ajotuntumaa huippustanukoneisiin? Luulisin kuitenkin että harjattomia ei kannattaisi sallia vielä 2007 näin lyhyellä varoitusajalla.

Enpä minäkään ole sorvaillut sentään joka akun välein, ennen riitti kolmen erän välein, nyt kun olen päässyt lähemmäs kärkeä, niin olen sorvannut joka toisen erän välein. Hiilet olen vaihtanut joka kisaan uudet, joka on tuntunut riittävän ainakin vielä ihan hyvin.

HarriK:n ehdottama lista sallituista koneista olisi hyvä ottaa käyttöön jo nyt, voitaisiin päivittää lista vastaamaan ROAR:in listaa aina kauden alusta.

35
Sähköautot / 6.12 Mäntsälässä treenit
« : 05.12.06 - klo: 11.57 »
Onhan osoite Vanha Porvoontie 21?

36
Tulokset / Alue 8 kerhokisakutsu
« : 26.09.06 - klo: 18.04 »
Lainaus käyttäjältä: "Loafer"
Eli miten on? Saako jo stanussa käyttää 4200mAh akkuja?

Itse ainakin ymmärsin, että ei saa käyttää. Nyt olisi aika myöhäistä sallia 4200 mAh akut, kun kisoihin on aikaa enää vähän, tulisi kiire hommata akkuja. ;)

37
Lainaus käyttäjältä: "SlidSlide"
Ongelmaksi muodostui ensinnäkin se, että pinjoni ja isoratas on melko tiukasti kiinni toisissaan. Onko tästä haittaa? Jostain olen saanut käsityksen että se rasittas moottorin laakereita ja auton akselistoja.

On haittaa, pinjonin ja isonrattaan välillä pitää tosiaan olla pieni välys. Jos välys on liian pieni, niin ainakin rattaat kuluu nopeammin ja niistä kuuluu kauhea ääni.

38
Yleinen keskustelu / Stanuluokka?
« : 14.09.06 - klo: 16.58 »
Lainaus käyttäjältä: "pcu"
mitähän esim. lukkari,niinivirta,neirola,nyrhinen,lindvall..ym. tekevät ensi kauden suhteen?


Stanussa jatkan vielä ensi vuoden, jos pisteitä jaossa. 2008 onkin jo pakko vaihtaa luokkaa iän takia.
Uskoisin, että sisäkaudella on pisteitä jaossa ja ulkokaudella ei. Ensimmäiseen kisaan tulee varmaan monia, jotka eivät ole aikaisemmin isoja kisoja ajaneet ja jotka eivät tiedä/ilmoita vielä osallistumisestaan.
Jos taas ekaan kisaan ei ole tarpeeksi osanottajia ilmoittautumisen päätyttyä, niin täytyy nopeasti vaihtaa luokkaa. Voi vain tulla kiire nopeiden koneiden hankkimisessa...

Ilmeisesti ainakaan Lukkari, Holsti ja Kuusinen eivät jatka stanussa...

39
Yleinen keskustelu / Akut ja laturit
« : 09.09.06 - klo: 21.11 »
Lainaus käyttäjältä: "Joonas.O"
EDIT: Mistäs sitä sulaketta sitten kannattaa kysellä? Löytyykö ihan elektroniikkaa liikkeestä (Bebek)?


Bebekistäkin löytyy, muistaakseni autotarvikeliikkeissä ovat edullisempia, esim. Biltema. Laturi ei tosiaan mene päälle ollenkaan, jos sulake olisi mennyt.

Noista oireista en uskoisi, että 12 voltilla käyttäminen auttaisi mitään, nimittäin jos laturin poweri olisi hajonnut, se ei menisi päälle ollenkaan tai sammuisi kun yrittäisi ladata.

40
Sähköautot / TC3:n ja TC4:n osien yhteensopivuus
« : 06.09.06 - klo: 13.33 »
Aika vähän TC4:sen osista sopii suoraan TC3:seen, lähinnä voimansiirto, iskarit ja akkupanta.
Alusta ja tukivarret ovat muuttuneet aika paljon sekä tukivarsien, iskarien ja moottorin kiinnitys on mennyt kokonaan uusiksi.

Ainakin alustaa joutuu jonkun verran muokata mm. uuden ohjaussysteemin takia.

Lisää selviää räjäytyskuvista:
http://www.streamload.com/TeamAssociated/drawings/drawing_tc4.pdf
http://www.streamload.com/TeamAssociated/drawings/drawing_fttc3.pdf
Tietenkin kasausohjeitakin kannattaa vertailla.
Luulen kuitenkin, että TC3:seen saa aika pitkään varaosia.

Aihe olisi muuten kuulunut Asso talk:kiin...

41
Tulokset / Alue 8 kerhokisakutsu
« : 29.08.06 - klo: 14.31 »
Tarkoitin siis nyt virissä jo käytössa olevaa akkulistaa. Luulin että se tulisi stanussa ja pro-stockissa käyttöön ensi vuoden alusta. Mutta jos stanussakin otetaan käyttöön uusin EFRA-lista heti ensivuoden alussa, eikä vuoden viivellä, niin on tosiaan parempi ostaa akut myöhemmin...

42
Tulokset / Alue 8 kerhokisakutsu
« : 28.08.06 - klo: 23.01 »
Joustetaanko stanussa tänäkin vuonna akuissa, eli saako ajaa ensi vuoden akkulistan mukaisilla akuilla?
Monet varmaan olisivat hankkimassa uusia akkuja sisäkaudelle, mutta 3700 mAh akkuja ei kannata ostaa pelkästään loppuvuodeksi. Joten olisi mukavampi, että voisi ostaa jo nyt  4200 mAh akkuja. Ei tarvitsisi venyttää akkujen elinikää enää enempää...

43
Sähköautot / Re: Käytetyt vai uudet?
« : 02.07.06 - klo: 10.45 »
Lainaus käyttäjältä: "kapo"

Kiinnostaisi saada tietää, millä virralla näitä 3700 akkuja kisailijat ovat
latailleet? Elikkä jos itse haluaa ajaa kisaa samoilla akuilla, niin millä
virralla niitä voi latailla kennojen kärsimätta? Vai onko huippumiehet
puristaneet jo mehut pois eli 10-15 ajokertaa.!!?


Yleensä lataillaan jollain 5-6 ampeerin virralla, joskus vähän isommillakin.
Kyllä sen kisakäytössä huomaa, että akusta menee parhaat tehot ekoilla latauksilla, mutta monesti ne 10-15 kertaa käytetyt ovat parempia kuin huonot yksilöt uutenakaan.

44
Jos käytät elektronisen noparin kanssa vastarin akkua, niin noparin oman virtakytkimen pitää olla ehdottomasti pois päältä!!! Jos nopari on omasta kytkimestään päällä voi jotain hajota.
Se 4,8 v akku ei juurikaan lisää servojen vauhtia/voimaa, paitsi jos ajo-akku kyykkää tai noparin bec:issä ei ole tarpeeksi virrankestoa voimakkaille servoille.

45
Sähköautot / Asso Talk
« : 31.05.06 - klo: 12.58 »
Lainaus käyttäjältä: "Drizzit"
1. Onko tuossa LRP:n järjestelmässä ollenkaan peruutus mahdollisuutta?

Ei ole
Lainaus käyttäjältä: "Drizzit"
2. Novakissa ilmeisesti on Tamiyan liittimet akuille, mutta LRP:ssä valmistajan sivujen mukaan olisi jotkin muut liittimet. Pitääköhän tämä paikkansa?

LRP:ssä ei ole liittimiä mukana ollenkaan. Ja niistä Tamiya-liittimistä on vain haittaa, kun ne sulavat yhteen ainakin kyseisten pakettien tehoilla. Kannattaa käyttää esim. Corally- tai Deans-liittimiä.
Lainaus käyttäjältä: "Drizzit"
3. Onko valmistajien takuuehdoissa/järjestelyissä jotain oleellisia eroja?

LRP:llä on elinikäinen takuu, Novakilla lyhyempi. Ainakin LRP veloittaa takuuhuollosta, jos nopari ei ole täsmälleen siinä kunnossa, kuin uutena. Novakin takuusta ei ole omaa kokemusta.
Lainaus käyttäjältä: "Drizzit"
4. Sopivatko kummatkin järjestelmät mittojensa puolesta B4:een suoraan? Novakin järjestelmä on tuulettimen kanssa ymmärtääkseni varsin korkea, joten joutuuko tuota varten tekemään jonkin viritelmän?

LRP:n nopariinkin on hyvä laittaa tuuletin, ainakin tehokkailla harjattomilla.
Lainaus käyttäjältä: "Drizzit"
5. Novak ainakin mainostaa 20% pidempiä ajoaikoja normaaliin hiilelliseen moottoriin verrattuna. Päteekö sama LRP:ssä? Vai onko Novak jotenkin patentoinut oman järjestelmänsä, eivätkä muut voi käyttää vastaavia?

Hiilettömässä moottorissa on lähes aina hyötysuhde parempi, joten kyllä LRP:ssäkin on suunnilleen sama ajoajan lisäys.

LRP:n nopari on spekseiltään hivenen parempi.

46
Yleinen keskustelu / Tattarisuon lumen luonti ?
« : 13.04.06 - klo: 13.10 »
Kävin eilen (12.4) katselemassa Tattarisuolla, eikä asfalttirataa ollut kolattu varmaankaan lähiaikoina. Jossakin vaiheessa talvea varmaankin, koska siellä ei onneksi ollut hirveän isoja kinoksia.
Kartingradalta oli kyllä luotu lumet, ja se olikin alkanut sulaa paremmin.

47
Tulokset / YLISTARON SM -osakilpailu ...
« : 19.02.06 - klo: 19.10 »
Olisiko joku kiinnostunut hakemaan minut lauantaina Ylistaron rautatieasemalta kisapaikalle? Matkaa on n. 4,5 km, ei innostaisi kävellä ;)
Juna olisi asemalla klo 8.32...
Tai voisin tietenkin tulla jonkun kyydillä suoraan Lapualta...

48
Yleinen keskustelu / FM-radioiden hankinta
« : 13.10.05 - klo: 10.51 »
Lainaus käyttäjältä: "jarkkom"
Luetun ymmärtäminen on tänään ollut kovilla, mutta kyseessä on Graupner XS3 radio, eikä XS6...


Ajattelin että graupner olisi käyttänyt samoja taajuuksia xs-3:ssa...

49
Yleinen keskustelu / FM-radioiden hankinta
« : 11.10.05 - klo: 23.37 »
Se taulukko löytyy ihan sen lähettimen ohjekirjasta, mutta Hount:in postaama taulukko on myös ihan oikea... Minulla siis tuo XS-6.

50
Tulokset / MMRc kisojen tulokset ja jälkipulinat
« : 15.08.05 - klo: 11.20 »
+Ei satanut
+Auto toimi
-Diffiruuvi katkes ekassa finaalissa, kun olin johdossa, tokas finaalis uus diffi ei oikeen toiminu...
-Uudet akut ei kulkenu tarpeeks kovaa ekalla latauksella alkuerissä...

Muuten, voisko kierrosajat ym. saada mylaps.com:iin?

51
Yleinen keskustelu / Akut ja laturit
« : 05.08.05 - klo: 23.20 »
Mullakin on ollu Duratrax Ice jo joulusta asti... Muuten hyvä, mutta muutama ominaisuus sais olla parempi:
isompi purkuvirta (30A, nyt vaan 10A)
sais näyttää lataukseen kuluneen ajan minuutteina ja sekuntteina
taustavalo puuttuu...

Eipä muuta valittamista. Ja yks mainitsemisen arvoinen ominaisuus on jännitteennosto, eli toimii huonommillakin powereilla, kunhan vaan jännite pysyy yli 10v
Mutta hintaansa nähden hyvä laturi

52
Yleinen keskustelu / Akut ja laturit
« : 13.07.05 - klo: 22.51 »
Lainaus käyttäjältä: "iirc"
Onko kenelläkään käyttö kokemuksia Duratrax ICE laturista? http://www.hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=dtxICE

Mulla on ollut käytössä joulusta asti, toiminut hyvin ja joissakin toiminnoissa jopa Pulsar 2:sta parempi, ainoat moitteet:
-Vain 10A purku
-Ei taustavaloa
-Ei jatka latausta sähkökatkon jälkeen
-Ja tietenkin moottorin kierroslukuanturi olis kans kiva  :lol:

53
Tulokset / LOPPUTULOKSET - FTT V ja GPT I 2005
« : 30.05.05 - klo: 15.27 »
+Sää
+Hyvä ajosuoritus itseltä, ottaen huomioon että vauhtia oli tosi vähän
+Ei sitä "tavanomaista" B-finaalinalkusähläystä
+Teltta
+Järjestelyt

-TSS-10:n B-finaalissa tuomarit olisivat voineet seurata myös niitä loppupään autoja...
-Äänimerkin puute
-pito pääsuoran jälkeisessä mutkassa ei ollut tasainen - kun antoi reilusti tilaa nii oma auto oli helposti aidassa
-Oma vauhti, tai pikemminkin sen puute
-Korin hajoaminen

54
Vapaa keskustelu / Pikaviestimet: Skype etc...
« : 21.05.05 - klo: 21.22 »
niko_lindvall

55
Xbox media center ja koneella windows media player 10

56
Sähköautot / PC-powerit ja powerit yleensä
« : 25.04.05 - klo: 10.10 »
1. AT-powerissa ei edelleenkään tartte kytkee niitä muita johtoja. Naks vaa...

2. Katso mittarilla mitkä niistä kytkimen johdoista menee yhteen. Tai sit sen tarran mukaisesti. Maajohtoa ei tarvita.

57
Voiskos myös TSS-10 pistetilanteen päivittää?

58
Tulokset / FinnTrackTour IV Laukaa 16.4.2005 Tulokset
« : 18.04.05 - klo: 10.30 »
Taas hyvät kisat takana

+Rata
++Kuulutukset
+++Viljamin voitto

-Pitkä päivä
--Muutama radiohäikkä
---Taas ekan B-finaalin sähläykset

Voisin pistää muutaman videon, mutten oo saanu omaa serverii näkymään nettiin...

59
+Hyvinjärjestetyt kisat,
+Tulospalvelu
+Oma ajo
-Sähkökatkot

60
Tulokset / Alue 8 Lohja Tulokset ja jälkipurinat
« : 15.01.05 - klo: 22.10 »
Nyt pitäs latautua, vika uudelleenohjauksessa...

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 8