Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - kallekaahari

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 18
31
balabalalaba....

Vaikuttais noiden aikasempien tekstien perusteella huonolta akulta, jollei kaasua kestä yhtään mutta jarrua kyllä.
Miten tuon jarrun oikein todensit? Jarrutuksessa energia siirretään akkuun tai sitten se hukataan lämpönä nopari  kautta, eli ei se mitään virtaa akulta vie.
Jostain lueskelin että Viperillä olisi oikein hyvä asiakas tuki, asiasta en tiedä mutta niillä saattaisi olla samantapainen korjaus systeemi kuin Castlella, eli rikkinäinen sinne ja ne korjaa tai lähettää uuden, tulee halvemmaksi kuin uuden osto.

Akkujen pitäisi kyllä olla kunnossa. Uudet tunrningy nanotech-saddlet ja molemmilla akuilla kokeiltu. Jos jarru ei kerta vie akulta virtaa, niin ei siitä tiedosta sitten paljon hyödy...

Täytyy sitten laittaa ostopaikkaan viestiä takuu-asioista...

32
Edelleen jossain on väli missä sähkö hyppää.  Voi, ikävä kyllä, olla noparissakin.

Ei toimi uusillakaan johdoilla, eikä tinauksilla. 2 kertaan tinasin johdot kiinni, mutta ei. Saman tekee, eli normaalit käynnistysäänet soittelee ja ja jää päälle normaalisti, mutta kun kaasuapainaa, niin naps ja käynnistyy uudestaan. Hieman pyörittelee konetta äänien tahdissa, mitä ei muistaakseni tapahtunut silloin ekoilla kerroilla.

Vika ilmeni tosiaan kesken ajon, eli yhtäkkiä vain alkoi tekemään tota.


33
Käykös tuollainen 2.5mm^2 piuha tuon 14 AWG piuhan tilalle? Näyttäis tuossa olevan ne säikeet huomattavasti suurempia.

34
olisiko kenelläkään tietoa mistä saisi samsung Galaxy S wifi 5.0 ladattua hyviä pelejä?  kun tuli ostettua huuto.netin kautta uutena :roll:

Olisko android marketista  :wink: :wink:

35
juu, kuuluu

36
Kipinä ja sen ääni kertovat  siitä että jossakin on huono liitos. Pienellä kuormalla virta vielä riittää mutta kaasuttaessa nopari pyytää lisää virtaa. Kun sitä ei löydy huonon liitoksen ylimenovastuksen vuoksi, niin jännite kyykkää. Ja nopari tilttaa kun jännite putoaa liian alas. Ei muuta kuin tutkimaan missä löysänvika luuraa. Kannattaa kokeilla toisella akulla jos semmoinen on. Vika voi olla myös akun päässä.

Tinailin tuossa nuo johdot takas kiinni ja kokeilin. Sama juttu, eli normaalit käynnistysäänet soittaa yms. Ihan varma en niistä tinauksista vielä ole, mutta kysympä nyt tässä välissä vielä yhtä asiaa. Eikös tuo jarruttaminenkin kuluta virtaa jonkun verran? Kun jarru toimii täydellisesti, mutta kaasua ei kestä YHTÄÄN. Saattaa pienen nykäyksen mennä, mutta sitten tilttaa.

37
Nopeuslajeja oikeassa mittakaavassa ja ammattimaisesti harrastavana kommenttia - kaikki nämä rannesekkarilla mitatut tulokset voi työntää sinne pimeään paikkaan ja niiden keskiarvot myös. Ei pahalla, vaan faktalla.

No sanoisin kyllä, että tuolla menetelmällä pääsee lähemmäksi totuutta, kuin silmällä arvioimalla. Itse olen kerran näin mitannut mopon nopeuden ja tulos heitti 1km/h GPS:n tulokseen verrattuna. Eikä se GPS:kään aina oikeassa ole...

38
 :grin:

Jos ei GPS:ää löydy ja haluaa mitata nopeuden, niin ottakaa nyt ihmeessä vaikkapa se metrimitta ja mitatkaa esim. 25m tai 50m matka ja sekuntikellolla siitä aika. Sitten vaan jaatte matkan (metreinä) ajalla (sekunteina). Ja lopputulos kerrotaan 3,6:lla, niin siinä on tulos km/h.

Esim.

Jos auto kulkee 25m matkan 1,5:ssä sekunnissa, niin silloin
25m/1,5s=16,6 m/s
16,6m/s * 3,6= 60 km/h

Ja ottakaa monta mittausta ja niistä ajoita keskiarvo, niin ollaan melko lähellä totuutta.

39
Milläköhän tuon ylimääräisen tinan saisi pois, kun noparin liittimeen on jäänyt turhan iso köntti?

40
Joo toisella akulla jo kokeilin, ja tinaukset vaikuttaisivat olevan kunnossa.

E: eipäs ollutkaan, miinusmerkkinen akkupiuha lähdössä kävelemään   :grin:

41
Mikäköhä nopariin tuli, kun ei enää toimi? Käynnistyy kyllä, soittaa äänet ja jää neutraalikaasulle, mutta kun hieman kaasua painaa, niin sammuu ja käynnistyy uudelleen.  :shocked: :shocked:

Kun pidin liitintä vain kulmastaan kiinni akussa ja painoin vähän kaasua, niin iskee kipinää, ennenkö sammuu. Samanlainen kipinäniskemisääni kuuluu, kun liitin on kunnolla akussa.

Kone ja nopari on Viper VTX10.

42
Team Associated / Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« : 04.11.11 - klo: 20.45 »
En ainakaa ite mitään virhettä löytänyt kokoonpanosta. Enkä ymmärräkkään, mikä tuossa kohdassa voi edes mennä väärin. Ekan kerran kun kasasin auton, niin ruuvit ottivat vielä prikkojen kanssa (ei kovin hyvin, mutta silti), mutta ekan ajokerran jälkeen eivät enää ottaneet. Moottorilevystä on ne ruuvien kierteet jo hieman tohjona, kun eivät ruuvit silloin ensimmäiselläkään kerralla menneet pidemmälle.

43
Team Associated / Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« : 04.11.11 - klo: 18.21 »
Uskaltaakohan tota moottorilevyä laittaa kiinni ilman niitä prikkoja ruuveissa, kun ei muuten meinaa ylttää? Diffiboksi vaikuttas olevan ihan kunnossa ja kiinni tiiviisti, mutta silti ei yltä kunnolla moottorilevyn kiinnittämiseen ne läpi tulevat ruuvit.

44
Yleinen keskustelu / Vs: Mitä teit tänään rc- autoosi?
« : 31.10.11 - klo: 22.20 »
Asensin kauan odotetut sähköt asso b 4.1:seen. Ja huomenna kokeilemaan  :cheesy:  , ellei sada...

45
No nyt on varmaan mennyt kolmeen autoon semmonen 2300e, kun saa vielä noparin ja koneen ostettua tuohon assoon. Ja lukion viimesellä ollaan... :azn:

46
Yleinen keskustelu / Vs: Kamera rc-autoon?
« : 22.10.11 - klo: 18.06 »
Tuosta:  http://fpvsystems.com/index.php?main_page=product_info&cPath=23_24&products_id=5

Noita ei tarvitse telkkariin liittää, lasit vaan päähän  :wink:

Saatto muuten olla jokunen vanhakin topicci tästä...

47
Polttisautot / Vs: Xray 808
« : 13.10.11 - klo: 21.12 »
 :azn:
Ite kyllä ruuvailin noi aivan silmät ristissä jonnekkin päin. En radalla ehtinyt enää kokeilemaan, kun tuli jo kylmät kelit. Jää varmaan kevääseen, ennen kun pääsee tällä autolla taas ajamaan  :undecided:
Mutta onneksi on tuliterä asso sisäleikkejä varten  :tongue:

48
No juu, meinasin vaan, että SSD vaikuttaa huomattavasti enemmän. Prossu melko vähän, ellei ihan mikään nuhapumppu ole. Eniten kuitenkin vaikuttaa se käyttis. Esim ubuntu käynnistyy vanhalla koneella n. 10 sekunnissa, kun taas win 7 uudella koneella n. 2 minuutissa. Ja vanhassa koneessa n. 10x hitaampi kovalevy...

SSD:tä hankkiessa katselisin kingstonia ja inteliä. A-dataltakin tulossa joku uus malli, paljon hehkutettu, mutta en tiedä sen enempää.

49
Ei se siitä prossusta oo kiinni vaan kovalevystä. SSD:llä tekee ihmeitä  :wink:

50
Polttisautot / Vs: Xray 808
« : 11.10.11 - klo: 19.12 »
Pääsitkö jo kotiin?  :grin:

Nuo mitat on sitten sen linkin teräksisen näkyvän osan mitta, eikä pallosta palloon.

51
Sähköautot / Vs: Latausprobleema!
« : 10.10.11 - klo: 19.10 »
Jaa, minulla tuli verkkojohto laturin mukana. Mulla siis team orionin laturi, joka vissiin sama kuin tuo sun.
http://www.teamorion.com/advantage-iq605-ch-220v-en-2-3.html

52
Sähköautot / Vs: Latausprobleema!
« : 10.10.11 - klo: 19.03 »
Tarviiko toi laturi muka virtalähdettä, jos kyseessä on se max 5A lataava malli?

53
Team Associated / Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« : 09.10.11 - klo: 15.51 »



54
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 09.10.11 - klo: 15.51 »



55
Kannattaa kuulemma kokeilla näytönohjaimen beta-ajureita BF3:n kanssa.

56
Team Associated / Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« : 06.10.11 - klo: 23.50 »
Jep, niin juuri tein, että kierteet ensin ilman muita härpäkkeitä. Mutta eipä menny suoraan muovisilla työkaluilla, jotka asson mukana tuli :roll:

Servosaverissa ongelmana ei ole sen jousisysteemin alla oleva nivel, vaan linkin kiinnitys jotenkin nuljahtelee. Pitänee huomenna kiristellä ruuveja ja kattoo auttaako.

58
Team Associated / Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« : 06.10.11 - klo: 21.09 »
Nyt on auto kasassa ja vielä tarvii motin ja noparin.

Kokoaminen onnistui suuremmitta vaikeuksitta ja kaikki osat löytyivät pakkauksesta. Yhdessä pallossa ei ollut kierteitä, mikä servovarteen liitetään, joten sellainen tarvii tilata.
Servosaveri oli hieman ongelmallinen koota, kun siniselle pultille ei oltu tehty kierteitä ja se tietysti meni vinoon, eikä ollut helppoa sitten laittaa ruuvia sen läpi... Vähän löysälle jäi koko servosaver, täytynee katsoa saisiko paremmaksi, kun nyt oikea eturengas heiluu linkkeineen ääriasennossa melkoisesti, vaikka servo pysyy paikallaan.

59
Asso B4.1 FT tuli hommattua sekä siihen Turningy nanotech akkuja.

60
Vapaa keskustelu / Vs: Mikä ilahduttaa tänään?
« : 05.10.11 - klo: 21.30 »
Team associated Factory Team b4.1 saapui tänään ja sitä olen tässä jonkun verran kasaillut  :azn: :azn:

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 18