Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Jukis

Sivuja: 1 ... 8 9 10 [11] 12 13 14 ... 20
301
Sähköautot / Vs: M8e ?
« : 02.05.12 - klo: 21.29 »
uijui: http://fi.eurorc.com/product/1607/hobbywing-xerun-sct-pro-esc-blue tää on aika kapea. combona näkyy löytyvän ihan kelpo hintaan http://fi.eurorc.com/product/1608/hobbywing-xerun-sct-pro-b-18-combo

mut noilla shortyilla saa kyllä fiksumpaakin layouttia tohon autoon jos tekee uudet akkutelineet.

302
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 01.05.12 - klo: 22.06 »
Budjetti ois siin 250 paikkeill ;) jos voisit auttaa koota auton oikeista osista tai valmiiksi hyva auto . KIITOS !

Tuolla budjetilla vaikea kasata semmoista m4-10 autoa jolla pystyisi edes jotenkuten kisoissa pärjäämään. Tuo Ansmann blizzard minkä linkitit on vielä ihan lelu, kuulalaakerit ja muoviset iskunvaimentimet yms.
Ansmann X4 on halvin m4-10 auto kittinä tuohon 185 eur hintaan rceet.netistä tai sit tuolta myydään osiosta 130eur. Siihen sähköt päälle vähintäänkin 100 eur menee moottori+säädin comboon ja servoon menee min. 30 eur. Sit tarviit vielä radiot, akut ja laturin ellei ole entisestään mitään. noin 500 euroa menee kaikkineen semmoiseen "ok" pakettiin jos on aikaa käyttää siihen osien etsintään.
Jos hyvän auton ja radiot yms haluaa niin käytännössä 800euroon saa kun tinkii hyvän pakettihinnan.

303
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 01.05.12 - klo: 10.22 »
Terve lainaan tata niin haluaisin kysya tosta autosta :
http://www.mst-modellbau.de/1-10-off-road/1-10-buggy/thunder-tiger-sparrowhawk-rtr-buggy-weia-/blau/purple-2-4-ghu/prod_1426.html

Tarviiko paljon vara osia ? Laadukas ? Parjaisko helposti esim kilpailuissa ( model expo ) ? Saatavuus jostain muualta ?

Ei pärjäisi kisoissa ja varmasti tarvitsee varaosia joita ei suomesta saa ja noista saksalaisista paikoista aika vaikeata löytää oikeita. Tuolla myydään autot osiossa olisi monenlaista parempaa vehettä, jopa uuttakin esim tuommonen x4pro kakkossivulla ;)

304
Sähköautot / Vs: Speed Passion rs2
« : 30.04.12 - klo: 21.30 »
Pitäisi kyllä käydä, Hyvät bashausrenkaat nuo

305
Sähköautot / Vs: EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« : 28.04.12 - klo: 10.10 »
Hobbywing tekee monille muillekkin isoille automerkeille nopareita. Eiköhän kyseessä ole täysin sama nopari kuin Xerun 150A mutta sensorin liitin on vain jätetty pois. Ei näissä isoissa nelivetoissa autoissa sille sensorille ole niin hirveätä tarvetta muutenkaan, kaasutuntuma on ihan hyvä ilman sensoriakin. Liikkeellelähtö vain jökittelee ilman sensoria mutta se ei normaalissa ajossa haittaa.

306
Yleinen keskustelu / Vs: Servot
« : 28.04.12 - klo: 01.51 »
Savöxin tekemänä saa Alignia DS620 = savox 1257TG tai DS610 = savox 1258TG, Kumpanenkin hyviä servoja 1:10 buggyihin correihin yms. taitaa tuo 1258 olla monella myöskin kasikrossarissa ohjauksessa ja kaasussa. noita saa 50 eurolla suomesta. esim täältä: http://www.trex-store.com/ds620-digitaalinen-servo-p-668.html

Mulle tuli nyt pari "coreless" power hd servoa tuuppien ohjaukseen niin on kyllä nopeita ja tarkkoja. hintaa oli jotai 30$ hong kongista.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=19810
Titaanirattaat näissäkin. Kestävyys jää nähtäväksi, ilmoittelen sit kesän lopulla et onko kestänyt.
Power HD:n dc mallit ovat myöskin noita Savöxin tg malleja vastaavia mutta hinnat ovat samoissa. kärkkäiseltä saa niitä suomesta. esim dc-1236tg =  Savöx 1256tg, Näistä en tiedä onko Savöx valmistaja vai onko power hd kopioinut 100% tuon, rattaat jokatapauksessa ovat täysin identtiset ja niin on kotelokin väriä lukuunottamatta. Kumpikin on taiwanissa tehtyjä jokatapauksessa, tuskin niitä servoja tekeviä tehtaita niin hirveän montaa on.
power hd:lla on myöskin halpismallistoa josta suosittelen pysymään erossa ellei ole ainoastaan tarkoitus löytää pihasuttaukseen tarpeeksi vääntävää perusservoa mahdollisimman halvalla.

307
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 27.04.12 - klo: 23.08 »
eipäkait noilla trophyilla tee juur mtn. jos hpi:lta haluaa ok pelin se pitää olla vorza jossa on jo ihan hyvät sähkötkin(MMM). Vanha malli vaan jo sekin, muilta valmistajilta löytyy paljon parempia autoja nykyään.

308
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 27.04.12 - klo: 22.46 »

309
Sähköautot / Vs: EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« : 27.04.12 - klo: 19.00 »
Näissä hobbywingin kasinopareissa eli sct pro 120A, xerun 80A ja xerun 150A se myöskin ottaa sensorin pois käytöstä kun on kaasu pohjassa. Koska näissä ei ole dynaamista ennakon säätöä sen noparin ei tarvitse tietää kierroslukua ja ilman sensoria menee hiukkasen vähemmän sähköä hukkaan.

310
Polttisautot / Vs: M8 krossari asfaltilla, säätövinkit.
« : 26.04.12 - klo: 22.59 »

Casteria voi siis säätää vain vaihtamalla Casterpaloja tai säätämällä kickuppia tukivarsien pidikkeistä(ei taida kovin monessa autossa edes voida tätä tehdä)

311
Polttisautot / Vs: M8 krossari asfaltilla, säätövinkit.
« : 26.04.12 - klo: 17.47 »
öö jäykät diffiöljyt, eri iskariöljyt ja jotai rajoittaan ulosjoustoa pitäs kyl selvitä alle 30e. muoviset casterpalat ehkä 5-20e. ei tuo kovinkaan kallista ole säätää krossaria asfaltille.

312
Ei sillä paineella polttoainesäiliössäkään ole paljoa merkitystä vaan koko kierrosalueen säädöt menevät uusiksi koska se putken tuottama vastapaine on eri ja se vaikuttaa siihen miten se sylinteri täyttyy.

313
Tottakai vaikuttaa putki seokseen. Säädöt menevät täysin uusiksi toisella putkella. tämänkin olisi voinut kysyä noissa noobikysymyksissä. Ihan turha topic, ei tämmöisestä tule niin paljon keskustelua että tarvitsisi oman aiheen.

314
Polttisautot / Vs: M8 krossari asfaltilla, säätövinkit.
« : 25.04.12 - klo: 16.45 »
Osta vaan sitä 500k siihen etudiffiin asfalttia varten ja takadiffissä pitäis toimia sama kuin savellakin.
Aiemmin kirjotit siitä camber/caster säädöstä niin camber taitaa olla aika lähelle nollaa rajotettu katurenkailla tai muuten ei pitoa löydy. Camber gainia voi laittaa eli kun joustaa sisään niin renkaiden yläreuna lähenee toisiaan, saattaa lisätä pitoa kääntyessä kun auto kallistuu.
Casteria tosiaan pienemmäksi mikäli semmoisia casterblockeja löytyy hyperiin, joissakin autoissa toimii kun laittaa väärinpäin eli vasen casteripala oikealle niin saa casterin vielä pienemmäksi kuin kickup, en tiedä kyllä toimiiko sitten enää kovin hyvin.

315
Sähköautot / Vs: Short course 2wd rtr aloittelijalle?
« : 24.04.12 - klo: 18.55 »
Pihasuttaukseen löytyy paljon sopivampiakin autoja, mutta toki jos corrin muoto miellyttää silmää niin semmoinen kannattaa hommata. ihan 59 euron vehkeelläkin pärjää suttauksessa: Ansmann Macnum brushless

316
Team Losi / Vs: Team Losi Racing 22
« : 23.04.12 - klo: 01.18 »
Viikko sitten kun ajoin matolla ylikokoisella säätimellä joka ei mahtunut muualle kuin akun päälle niin auto kääntyi paljon paremmin kuin nyt kun oli kevyt säädin low profile servon takana. Ehkä tämä auto tarvitsee hieman painoa ylemmäksi kovalla pidolla.
Tepajalta ostettu keskimottiseksi rakennettu 22 kyseessä, pikkusen setuppia muuttelin ja nyt on ehkä turhankin eleetön, todella helppo ajaa mutta mutkista puuttuu nopeus. Renkaina minipin edessä ja takana, moottorina skyrc 10.5t joka on ehkä myöskin turhan munaton sisäradalle vaikkakin vauhtia kyllä riittää 30 asteen dynaamisella ennakolla. Nosram 8.5t tuntui todella terävälle aiemmin mutta vaikutti lämpiävän myöskin todella paljon. Ehkä muun merkin 8.5t tai jopa 7.5t olisi parempi. 10.5T:llä oli huomattavasti pidempi ajoaika kuin 8.5T:llä koska se ei niin paljoa lämmennyt(edes isolla ennakolla)
Millä keinoin saisi vielä lisää agressiivisuutta ohjaukseen kun on jo nuo minipinnit ja noparikin etupainona?

317
HPI / Vs: HPI Apache SC Flux & Apache C1 Flux
« : 21.04.12 - klo: 20.52 »
Makee ! Tuon jos itse hankkisin, joutuisin päivittämään roppakaupalla osia meinaan on aika käsittämättömän ihmeellisiä viritelmiä tuossa.
jos tarkoitat jotain koriin tai puskureihin liittyviä virityksiä niin ymmärrän tuon mutta tuon runko ja renkaiden ripustukset ovat takuulla kestävimmät mitä löytyy tän skaalan autoista. Jenkeissä ovat ruvenneet itseasiassa käyttämään d8 ja ve8 autoissa apachen tukivarsia.
Halpojahan nämä on jos 500 eurolla saa kun sähköinä on kuitenkin laatuvermeet.

noparin saa kyllä laittaa heti muualle tuosta C1 versiosta ja iskarit tehdä uudestaan ilman reboundia.
Toivottavasti näitä tulee myös rullaavina versioina myyntiin. Tuommoinen ois aika kiva 6S sähköillä ja ehkä hieman isommilla renkailla

318
Team C / Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« : 21.04.12 - klo: 20.31 »
Jos ei sisäänaja niin siitä diffistä tulee rouhea hyvin nopeasti koska ne kuulat tekevät mutkissa vain hyvin lyhyen liikkeen kerrallaan edestakaisin. Kun on kasassa niin pitäisi pyörittää joko porakoneella tai sit vaan ottaa toisesta pyörästä kiinni ja pyörittää ilmassa noin neljäsosa-puolikaasulla minuutin tai kaksi ja sit sama toiseen suuntaan eli toisesta pyörästä kiinni. Sen jälkeen pitäisi vielä kiristää uudestaan.
Keraamisilla kuulilla tuo sisäänajo ja uudelleenkiristys on erityisen tärkeää koska ne kuulat ovat liukkaita joten tarvitsevat enemmän pintapainetta että diffi ei luista.

319
Team C / Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« : 21.04.12 - klo: 20.10 »
Onko näissä rossiversioisa ongelmaa diffin kestävyydessä? Sc versiossa kun näyttää että saa joka ajopäivän jälkeen käyttää levällään tai muuten ei seuraavalla kerralla toimi... Tai sitte en vaan ossaa...
käytätkö keraamisia vai teräksisiä kuulia ja ajatko diffin sisään sen purkamisen, hiomisen ja uudelleenkasaamisen jälkeen pyörittämällä sitä samaan suuntaan muutaman minuutin?

320
Team C / Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« : 21.04.12 - klo: 18.31 »
Koska tc02 on tarjouksessa ja evo ei.

321
Elä tee lisätuuletusta ennenkuin korjaat ongelman. Ei sen moottorin pitäisi lämmetä edes 70 asteeseen vaikka ei ole tuuletusta. 90 astetta tarkoittaa että jokin aiheuttaa liikaa rasitusta moottorille, pyöriikö voimansiirto kevyesti? onko välitys oikea?

322
Team Losi / Vs: Team Losi Racing 22
« : 21.04.12 - klo: 00.00 »
Etkait ny oikeasti rupea ajamaan ratasdiffillä ulkoradalla? sähän sanoit olevasi kuuladiffin ystävä

323
Team C / Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« : 20.04.12 - klo: 20.45 »
Osta ja totea itse. kyllä kestää tarkoitettua käyttöä ihan hyvin.

324
Team C / Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« : 20.04.12 - klo: 14.49 »
ei tulisi. odota että tulee team c:n tr02 jekylliä niin saat mad rattia vastaavan auton valmiiksi pidemmällä evorungolla ja pom idlerillä samaan hintaan.
http://www.absima.com/index.php?id=102

325
Sähköautot / Vs: Mamba Monster
« : 20.04.12 - klo: 12.22 »
voithan sä repiä ne konkat pois ennen lähetystä ja lähetät ne alkuperäiset rikkinäiset konkat noparin mukaan.
avaa vaan ihan huoletta se nopari ja katso mahtuuko. samalla kakat pois välistä. käytä vaikka ohuita puhtaita hanskoja jos pelottaa että jotain särkisit.
nuo alkuperäisethän näkyy olevan 390 uF, ei kannata liian isoja konkkia laittaa koska ne ovat myöskin hitaampia. tuo 470uF low esr konkka on todella yleinen virtalähteissä niin noita löytyy kaikista elektroniikkakomponenttikaupoista. tod näk löytyy myös panasonicciakin jos haluaa tuhlata

326
Sähköautot / Vs: Mamba Monster
« : 20.04.12 - klo: 10.18 »
noparin avaus: Tarra irti sivuilta sit kapealla talttapääruuvimeisselillä painaa joka sivulta ne nipukat alas, pohja lähtee silleen irti ja loput tuleekin perässä kun työntää vaikka akun johdoista.

327
Sähköautot / Vs: Mamba Monster
« : 19.04.12 - klo: 21.42 »
Varg voit hyvinkin olla oikeassa että ne pullistuneet konkat aiheuttaa oikosulun kiinnijätettynä ja sit palaa akku ja nopari.
Kyllähän nää on semmosia laitteita että tarvii avata noparinkin kuoret melkeen kuukausittain jos paljon ajaa ihan kuin muutenkin autoa pitää huoltaa, joka tapauksessa sinne sisälle hiekkaa yms kertyy joka haittaa vaikkapa sitten tuulettimen toimintaa. niin samalla tsekkaa konkkien kunnon ja laittaa uusiksi lakan jos näytttää että tarvii.
Oishan se hyvä kun sais koko auton suojattua niin ettei skeida, pöly ja kura pääsisi minnekkään sisälle niin pääsisi paljon vähemmällä huollolla, ihmetyttää etteivät valmistajat tee pihasuttaus autoista semmoisia.

328
Yleinen keskustelu / Vs: Servot
« : 19.04.12 - klo: 18.31 »
noh eihän tuo Savöxikaan ole samalla tasolle noiden sun listaamiesi "perusservojen" rinnalla ollenkaan, mutta ei kyllä hinnaltaankaan. 100-160e maksaa kasikrossarin ohjauksee sopiva hitec/sanwa/futaba.

329
Sähköautot / Vs: Mamba Monster
« : 19.04.12 - klo: 18.27 »
miten sä luulet että pystyy elektroniikkaa käyttämään kuravellissä ilman suojausta? onko se sitten parempi ettei ole ollenkaan takuuta tai korjauspalvelua mutta on luvattu vesitiiveys laskuttamalla 52 euroa lisähintaa siitä, muutenkin kalliin hinnan päälle? kyllä noita MMM on ajossa vaikka kuin paljon suojattuina monta vuotta toimineet. Jos ei halua suojaamalla pilata takuuta niin pitää ajaa vain kuivalla kelillä eli vuosi kuivana sitten pistää lakat sisään ja jos hajoo niin vieläkin voi lähettää 70$ korjaukseen. Muun merkkisten noparien kanssa ei tuota voi tehdä.

330
Yleinen keskustelu / Vs: Servot
« : 19.04.12 - klo: 16.35 »
ns. Merkkiservoissa jos ilmotetaan 7.4V se tarkoittaa nimellisjännitettä eli kestää lipon 8.4V ja jos 7.2V se tarkoittaa että kestää vain sen kuusikennoisen Nimhin.

Jos hobbykingistä meinaa toimivan servon saada niin varmaankin blue arrow ja power HD:n "paremmat" mallit ainoita. loput on semmosia että toimii vähän miten sattuu.
esim: bluearrow Magnetic induction servo:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__18401__Mi_Digital_High_Voltage_Metal_Gear_Servo_23_0kg_0_12_61g_.html

tai power hd jonka monet väittävät tulevan samalta linjalta kuin Savöx
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__23156__Power_HD_8315TG_Digital_Titanium_Gear_Servo_57g_16kg_14sec.html
HV malli: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__23158__Power_HD_1212TH_Digital_HV_Titanium_Gear_Servo_57g_14kg_10sec.html

Itsellä ei ole noista kokemusta (vielä), vain niistä jotka toimivat vähän miten sattuu ja eihän niillä 10-20$ servoilla mitään tee.. yksi ajokerta sisällä niin heti rupeaa löytymään uutta keskikohtaa tai sit on vaan ihan onnettoman hidas tai keskitä uutenakaan kunnolla. Mazzan listasta kaikki on juurikin tuommoista skeidaa.
Tuo Tgy 1501 oli itseasiassa ainut servo joka on toiminut niinkuin pitää, mutta nopeus on jotai 0,2S luokkaa. Möin tuommosen kaverille ja se on lazerin ohjauksessa ihan hyvin kestänyt. Kyseessä siis power hd 1501 mg servo turnigy tarroilla.

Sivuja: 1 ... 8 9 10 [11] 12 13 14 ... 20