Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Stilo

Sivuja: 1 ... 8 9 10 [11] 12 13 14 ... 27
301
Sähköautot / Vs: J-Concepts BJ4
« : 28.05.10 - klo: 00.21 »
Harmi, että näin hyvän auton valmistus on lopetettu. :sad:

Miksi jatkaa valmistusta kun selkeästi monelta osin parannettu versiokin on kaupoissa puolet halvemmalla... Vaikka Bj4 olikin varsin hyvä auto monelta osin, on B44:ssä ihan oikeasti mietitty juttuja paljon pidemmälle.  :wink:

302
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
« : 28.05.10 - klo: 00.17 »
Jotkin muulla kuin vedellä ohentuvat maalit voivat sulattaa maskikalvoa, tämmöistä on ainakin tullut vastaan alcladin ruiskumaaleilla. Voi olla että kalvo ei kestä pactran liuotinta...

303
Tamiya / Vs: Tamiya TRF 416
« : 20.05.10 - klo: 23.14 »
Viime sunnuntaina tuli käytyä Kuusankoskella ajamassa ja varsin hyvin toimi suoraan sisäkauden jäljiltä. Threewee ei näytä nyt toimivan mutta laitetaan nyt niitä pääkohtia iha kirjoittaen. Tällä setupilla kyllä pitäs keretä ihan hyvin muitten vauhtiin.

- 6mm/4mm ylälinkkien sisäpäässä
- 25,5/24,5 droopit, 25/24 vois kokeilla kisoissa
- Asson sininen/hopea jousi tuntui paremmalta kuin Tamiya sininen/keltainen, kääntyi enemmän ja helpompi ajaa
- C-C XA-F tukivarrenkiinnikkeet eli 3,5 astetta taka-aurausta
- 45w UR öljyt, löysempää vois ehkäpä testaa ainakin jossei ole kuuma keli
- maavaraa 5-5,5
- Takasiipeä n.5mm eteenpäin talviasennosta, kääntyy paremmin vauhdissa
- Leikkaamaton ylärunko, en ehtiny testaamaan leikattua mut veikkaan, ettei toimi noin nopealla radalla

Näillä uusilla renkailla saa ajaa todella varovasti ja tarkasti...

304
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
« : 20.05.10 - klo: 02.07 »

sen siitä saa ku vähä hidastelee alkuvalmistelujen kanssa, saakin sit yöhön asti maalata  :tongue:

305
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
« : 15.05.10 - klo: 01.19 »
Kuuluuko valmiin maalipinnan olla mattapintainen ja karhea vai kiiltävä ja liukas?

Riippuu ihan maalista, jotkin perusvärit ja neonvärit jättävät todella rakeisen ja matan pinnan kun taas varsinkin monet spraypurkki maalit jättää todella kiiltävän pinnan.

306
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
« : 14.05.10 - klo: 15.06 »
Thanks for teh info!

307
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
« : 14.05.10 - klo: 14.05 »
Hongkong, tarjoustalo yms. halpakaupat myyvät 25-15cm halkaisijaltaan olevia maton palasia about 5kpl paketeissa. Yleensä löytyy jostain 1e/tuote tarjouskoreista.

308
Sähköautot / Vs: CORR kilpailuja
« : 14.05.10 - klo: 13.58 »
Viimekesänä ajoin M2-10 sekä M4-10 koko kauden yhdellä akulla per auto ja kummassakaan autossa kauden aikana en huomannut mitään hyytymistä kisapäivän edetessä, helposti kerkesi vielä finaaleissakin yksittäisiin finaalivoittoihin ja lopputuloksissa podiumille. Ehkä jerryllä on kokemukset just näistä kiinalipoista.  :wink:

309
Sähköautot / Vs: CORR kilpailuja
« : 29.04.10 - klo: 20.08 »
Jotta junnu pääsis ajamaan, niin pitäis hankkiä AKK:n pienoisautoilurajoitteinen peruslisenssi (26 €), liittyä johonkin AKK:n alaiseen seuraan (olkoon vaikka 30 €/v), järkätä joku muu huoltaja

Kyllä aina joku täys ikänen jamppa on paikalla on jonka voi ilmoittaa huoltajaksi, ei sen auton ruuvaajan lisenssin perään kukaan kysele.

Lainaus käyttäjältä: Penguin
Sitten pitää hankkia hyväksytyt akut, joille ei muuten ole tarvetta ja ihan yhdellä akulla ei viitsi lähteä kisaamaan eli varmaan kaksi pitäisi olla. Kisassakin varmaan on joku osallistumismaksu.
 

Viime kesänä ajoin kummatkin luokat (2wd&4wd krossit) yhdellä akulla per auto koko kesän ja ei todellakaan jäänyt pärjääminen siitä kiinni. 

Lainaus käyttäjältä: Penguin
Kun tämän kaiken jälkeen juniori toteaa ensimmäisen kisan jälkeen ettei häntä tuo kisaaminen kuitenkaan kiinnosta syystä tai toisesta, niin aika pirusti palaa rahaa siihen. Ainoa mikä tuon jälkeen on minkään arvoista on akut, joista voi hyvällä tuurilla saada puolet sijoitetusta pois myydessä ja seuran radalla voinee käydä ajelemassa, jos sitä mielenkiintoa löytyy siihen.

Efra laillisilla akuilla on varsin jees myyntiarvo vielä käytettynäkin, ja samalla tavalla ne akut on riskisijotus jos junnua ei kiinnosta ees yleisesti ajella? Ja akkuja nyt tarvii aina ja halvimmat EFRA akutkaan ei ihan törkeen hintasia ole. Hyvät lipot myös kestää "riittävän" pitkään. Ainahan tietty voi myös löytyä joku kaveri jolla olisi lainata akkua kokeilukisoja varten.

Asioista ei pidä väkisin vääntää vaikeampia kuin ne oikeasti on. Ei muuta ku hyvällä fiiliksellä kisoihin, on varmasti hauskaa touhua!  :azn:

310
Tulokset / Vs: 12.-13.6.2010 - M2-10 / M4-10 PM Norja
« : 28.04.10 - klo: 14.49 »
No sielä RCM sivuillahan niitä löytyi ainakin valikoimasta. Milläs eturenkaalla takatuupparia tommossella pinnalla ajetaan, staggered rib?

311
Tulokset / Vs: 12.-13.6.2010 - M2-10 / M4-10 PM Norja
« : 28.04.10 - klo: 12.26 »
Mää ja varmaankin Cale oltas mukana mökkikimpassa, näillä näkymin tultas torstaina illalla ja poislähtö maanantaina iltapäivällä. Kannattaa varmaan panostaa siihen hieman kalliimpaan mökkiin jossa on suihku/wc?

Onko tietoa löytyykös renkaita treenikäyttöön jostain suomenmaalta?

312
Sähköautot / Vs: Projekti: Touring-kisailu
« : 27.04.10 - klo: 14.28 »
No johan sen halpisauton hinnalla saa ostettua sitten syksyllä uuden pohjalevyn (ei se auto muilta osiltaan kulu sen enempää) ja saa kesälläkin nauttia kunnon kalustosta? Tietty jos sateella meinaa ajaa niin sielä joku halpis saattas toimia, kuhan se nyt on ees oikean kilpa-auton halpismalli, jollain TT-01 on turha ajaa silloinkaan.

*En ole testannut, mutta ainakin RC Devil kaupasta saisi jonkunlaista erikoiskestävää muotoonleikattua suojakalvoa pohjalevyille.

313
Sähköautot / Vs: Projekti: Touring-kisailu
« : 27.04.10 - klo: 13.45 »
Setuppi on ainakin Tamiyan kanssa pysynyt aika samana, viimevuonna ei taidettu muuttaa oikeastaan mitään, olisko öljyt vaihtuny löysemmiksi.  :tongue: Tietty joissain tiimeissä on muutettu autot aika täysin, en tosin tiedä miten näitten tiimien uusien autojen kanssa on. Siiven paikan vaikutus korostuu nopeilla ulkoradoilla, tämä tuli opittua viimekesänä. Jos auto puskee ihan hulluna nopeissa mutkissa niin siiven takaylitystä kannattaa vähentää jos mikään muu ei auta.

Pitoaineitten käyttö nyt on ollut vähän mitä on. Lähinnä sillä Suomen oloissa on kait saanut hieman säästettyä rengasta, hyvin pärjää kyllä ilmankin. Jos käyttää pitoainetta niin pitää muistaa sitten käyttää asfaltille tarkoitettuja litkuja. Renkaanlämmittimistä saa iloa viilemmissä keleissä erän alusta muutamalta kierrokselta. Kuumalla kelillä niillä lähinnä saa aikaan ongelmia enemmän kuin hyötyä jos käyttö on vähänkään hakusessa. Valmiiksi ylikuumenneet renkaat kun varmasti sulavat alle erän loppua kohti.

Ilman pitoaineita ja renkaanlämppäreitä varmasti pärjää ihan hyvin. Tietty sitten jos haluaa hifistellä niin sitten voi ostaa pelit ja vermeet, mutta tällöin kannattaa tarkasti seurata ja kysellä mitä kokeneemmat kuskit tekee.

314
Tamiya / Vs: Tamiya TRF 416
« : 25.04.10 - klo: 19.16 »
Äxä niillä on ollut täl kaudel, sama myös Madella.

315
Tamiya / Vs: Tamiya TRF 416
« : 25.04.10 - klo: 08.53 »
Kannattaa kuitenkin muistaa, että TITC kisoissa on "hieman" eri olosuhteet kuin suomessa, täällä tuskin Kuusankosken avauksessa on +35 henkisiä lämpötiloja. Myös käytettävät renkaat olivat ihan erilaiset puhumattakaan asfaltista.

Itse ainakin ennemmin lähtisin kokeilemaan Jillesin viimekesän EM setuppia joka on tehty eurooppalaiseen ilmastoon ja vieläpä samoille renkaille.
*click*

Pitää myös tuossa kysellä Bastilta viime kesäkauden loppuosan setuppia.

316
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
« : 19.04.10 - klo: 11.57 »
Itse olen käyttänyt Bob Diveley maskiainetta jota saa Sabesta. On käytännössä ihan samaa kuin Fasmask, mutta hinnaltaa puolet.

317
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
« : 19.04.10 - klo: 10.37 »

Tuli vähä leikittyä kromi- ja kameleonttimaaleilla.

318
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
« : 15.04.10 - klo: 19.06 »
Kiiltävät mastonin valkonen/musta on pysynyt hyvin taustalla.

319
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
« : 15.04.10 - klo: 15.45 »
Valkonen toimii aina ja ikuisesti perus, metallihohto-sekä neon väreille. Tietty transparent maalien taustalle metallihohtoa candy efectiä tavoitellessa.

320
Tamiya / Vs: Tamiya TRF 416
« : 15.04.10 - klo: 15.40 »
1,5 astetta toimii aina.  :azn:

321
Tamiya / Vs: Tamiya TRF 416
« : 14.04.10 - klo: 18.36 »
Kun linkit ovat jyrkässä kulmassa (vähän shimmiä sisäpäässä) auto reagoi tosi räväkästi ja nopeasti, mutta sitten itse mutkassa ei kuitenkaan kääntyvyyttä löydy ainakaan enempää. Autosta tulee kulmikkaampi ajaa ja kovalla pidolla kaatuu helpommin pidosta. Sopii tietty joihinkin olosuhteisiin joillekkin kuskeille. Kun linkit on suoremmassa, auto on passiivisempi ja sitäkautta vakaampi ajaa ja tulee pehmeämmin ja pyöreämmin mutkan läpi. Tamiya kyllä reagoi riittävästi vaikka linkit onkin loivassa kulmassa. ;)

322
Tulokset / Vs: 12.-13.6.2010 - M2-10 / M4-10 PM Norja
« : 13.04.10 - klo: 14.52 »
Mää olisin kanssa lähdössä. Varmaankin lentäen niin jää vissii vähemmän työpäiviä välistä. Mökki ja autokimpoissa ehdottomasti mukana!

323
Tamiya / Vs: Tamiya TRF 416
« : 10.04.10 - klo: 20.33 »
Casino tänään
Tuommossella aattelin itse lähteä kokeileen. Eri rengassarjoilla tuolla setupilla auto vaihtui todella nopeasta ja helposti ajattavasta ihan liikaa kääntyväksi nopean yksittäisen läpin autoksi, joka oli ihan järkyttävässä tweakissa. Kolmannella sarjalla sitten katosi kääntyvyys täysin, mutta kyllä oli helppo ajaakkin!

324
Miten on pitäisköhän cs-driftaamisessa olla oma sarja???
Siis kisailijoille??? :afro:

Kun ny eka olis ees jotai kisoja...

325
Tamiya / Vs: Tamiya TRF 416
« : 27.03.10 - klo: 23.32 »
Kuusisella semmonen oli testissä. Paksumpi kuin vakio ja samalla paljon jäykempi, ei ollu kisoissa kiinni. Vakiollaki kerkee vähintään yhtä kovaa.  :tongue:

326
Sähköautot / Vs: Projekti: Touring-kisailu
« : 26.03.10 - klo: 10.54 »
Kun Oulussa rämmin säätöjen kanssa täysin hukassa muutellen koko ajan jotain, päätin että ennen Laukaata on löydettävä joku kohtuullinen perusSetUp noille luokattomille renkaille, ja sitten mennä sillä se vika sisäkisa ilman jatkuvaa hieromista.

Ongelmana noissa uusissa Xenoneissa on se, että jokainen rengassetti tuntuu käyttäytyvän erilailla. Totaalisen puskeva auto voi rengassarjan vaihdolla kadottaa takapidon kokonaan. Stanussa/porossa tämän on vähän vaikea juttu kun rengassarjoja ei saa käyttää kuin yhden. Virissä voi sentään kokeilla jos se ennen hyvältä tuntunut auto rupeis toimimaan toisella setillä paremmin. Tähän voi tietty yrittää varautua pyörittämällä renkaat läpi jollain renkaanpyörityskojeella ja arpomalla sitten ne vähiten vipattavat pyörät vaikka taakse jolloin auto on lähtökohtaisesti aliohjaava... Eli nykyisellään joutuu väkisin hieman säätämään autoa kisojen aikana, jossei satu voittamaan päävoittoa rengaslotossa.

327
Team Associated / Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« : 22.03.10 - klo: 12.52 »
Noi on tarkotettu just helpottamaan ilman tutteja olevien iskareiden kasaamista, eli ei käytetä tutteja.

328
Tulokset / Vs: FTT III KIIMINKI: Tulokset ja jälkipelit
« : 22.03.10 - klo: 12.12 »
Hienot kisat oli taas Oulun jengi tehnyt kuten aina ennenkin. Ainoo mitä puuttu oli kuskit viristä ja porosta... On se jännä kun stanukuskit oli melkeen kaikki paikalla ilman mutinoita, mutta sitten nämä vanhemmat harrastajat eivät päässeet paikalle. :huh:

+++ Saunallinen huone majotuksessa
++ Rata, vähän kapea mutta hyvä, lankut kivaa vaihtelua
++ Tamiya tiimi \,,/
++ Majoneesipizza
+ tiim lahden stanutiimissä hienoja suorituksia
+ Itselläki ajo kulki

- Puuttuvat kuskit
- Rengaslotto
- Lauantain treenien tuhottujen osien määrä  :tongue:

329
Joo ei se ero iso oo ulkonäöllisesti mut helposti huomattavissa kuitenkin.

330
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
« : 14.03.10 - klo: 21.38 »
Tein noita kaks samalla värityksellä&kuviolla. Siitä kun valmiiksi maskatut korit otti työnalle ja rupes disainaamaan tussilla kuvioo niin about 5 tuntia meni siihen, että ne oli valmiit.

Sivuja: 1 ... 8 9 10 [11] 12 13 14 ... 27