Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Hermanni

Sivuja: 1 ... 8 9 10 [11] 12 13 14 ... 59
301
Traxxas / Traxxas Stampede
« : 22.01.07 - klo: 22.37 »
Lainaus käyttäjältä: "HPI-man"
Käykös spedeen 7 kennonen akku?


Kyllä menee kun poistaa sen noparin alla olevan poikittaisen seinämän, tulee juuri pituus-suunnassa yhden kennon verran tilaa.
Kokemusta on, eikä vaikuta rungon jäykkyyteen......
http://www.sisulan.net/traxxas/

302
Sähköautot / 1/18 nelivedot maastoon
« : 21.01.07 - klo: 22.03 »
Carsonilta on tullut Max18 1:18 4wd auto.... http://www.umearc.se/cgi-bin/articles.pl?action=show&id=106119&group=2&subgroup=175
Hinta ei ainakaan Ruotsissa ole paha RTR malille, noin 140€.




303
Sähköautot / kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 21.01.07 - klo: 21.58 »
Lainaus käyttäjältä: "Habaku"
Jahaa,minkäs hermanni laitoit ? mukavampi ois jos selviäis ilman patentteja.


Mamban säädin ja Sabella oli kaksikin vaihtoehtoa sopivasta 2.3mm akselilla varustetusta harjattomasta, otin "miedomman" (Olikohan joku 3600kv ja 22A max).
Sabessa tiesivät heti mistä oli kyse, joten kannattaa soittaa heille... ;)
Vain Futaban ohjaus-servo  puuttuu jotta pääsisi testaamaan...

304
Sähköautot / kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 21.01.07 - klo: 21.34 »
Lainaus käyttäjältä: "Habaku"
Ois suunnitteilla mamba setti sharkkiin niin meneekö tosta vaan paikalleen ?
Ei löytyny oikeen tietoa esim.kiinnitys reikien välistä tai muusta.
Pinjonille suunnittelin patentin,muttas ei siitä sen enempää vielä.
Sen ei pitäs olla ongelma(ainakaan paperilla) :lol:


Tuo pinjoni on ainut ongelma Mamban kanssa kun Sharkkiin sitä asentaa...
Jos vaan löytää sopivia 2mm reijällä olevia pinjoneita niin Mamba menee heittämällä Sharkkiin.
Ja jos ei pinjoneita löydy, niin Sabesta löytyy 2.3mm akselilla olevia harjattomia (Itse juuri sellaisen setin asentelin tässä kirjoittaessa)!

305
Sähköautot / 1/18 nelivedot maastoon
« : 18.01.07 - klo: 21.53 »
Lainaus käyttäjältä: "Kavaari"
Edit: Ja onko Deans liittimet välttämättömät?


Ei välttämätön mutta kuka nyt tamiyan liitintäkään sinne laittaa kun on paljon isommat.
Alkuperäiset liittimet sulaa/palaa heti kättelyssä harjattomilla ja LiPoilla.......

306
Traxxas / Traxxas Stampede
« : 16.01.07 - klo: 23.37 »
Lainaus käyttäjältä: "Duster1"
Noista iskari öljyistä on mulla kyllä ollu ihan eri käsitys.
Jos jäykät jouset niin jäykemmät öljyt, koska jäykemmällä jousella on enemmän liikuttavaa voimaa jolloin löysä öljy ei jaksa tarpeeksi "hidastaa" jousen liikettä ja siitä syystä auto pomppii kuin kenguru.
Ainakin näin olen joka paikassa lukenut.


Tottahan  tuokin on jos lähtökohta on liian löysät öljyt. ;)
Jos tarkkoja ollaan ei iskunvaimentimen tehtävä ole alkuunakaan jousen voimien hillitseminen, vaan pyörän tiessä kiinni pitäminen.
Jousen tehtävä on taas pitää auto tietyllä korkeudella maanpinnasta.
Ajatellaan asiaa toiselta kantilta, tiessä on "patti" jonka auto ylittää suurella nopeudella, liian jäykkä iskunvaimenninöljy ponnauttaa koko auton ilmaan, mutta mitä tekee liian löysä?
Se päästää vain renkaan pompahtamaan ja jättää auton keinahtelemaan hetkeksi.
Selvää on että jälkimmäinen auto on nopeampi radalla.
Eli kyse on kokonaisuudesta, iskariöljyillä pidetään auton ja alustan liikkeet vain kurissa, jousitus taas säädetään radan röykkyisyyden mukaan.

307
Traxxas / Traxxas Stampede
« : 16.01.07 - klo: 22.19 »
Lainaus käyttäjältä: "racer"
Iskareihin vaihoin eteen vakio 30 wattisten tilalle 45 wattiset, ja taakse 30wt->60wt.Tuli hieman rauhallisemman oloinen.Jouset pitäs vielä saada,ehkä astetta jäykemmät..Niitä sabella ei ollut.. :evil:  :mrgreen:


Traxxasin speden virijouset on muutoin pehmeämmät (Punaiset, samat mitä E/T-Maxxissa). ;)
Ps, yleensä kun alustaa "tuunataan" niin jos iskariöljyjä jäykennetään niin jousia pehmennetään, ja päin vastoin.
Perusääntö, jos rata röykkyinen niin jousitus jäykempi ja öljyt notkeammat, jos taas rata sileä jouset pehmeät ja iskariöljyt jäykät.
Jos jäykistät öljyt ja jouset tuloksena on sammakko. :)

308
Traxxas / Traxxas Revo
« : 16.01.07 - klo: 22.10 »
Lainaus käyttäjältä: "mitmit"
Niin, ja mistähän kannattais kysellä noita 17mm hubeja?


Sabe, Hobbylinna tai Hobbypeoplelta kysyt näitä Ofna Hub Adapters T-Maxx

Pitäsköhän jo muuttaa allekkirjoitukseksi mistä (siis Sabesta, Hobbylinnasta tai Hobbypeoplelta) Revon osia saa kun kaikki sitä jatkuvasti kyselee......

309
Polttisautot / Valkeakosken maapohjahallin sisärata
« : 14.01.07 - klo: 20.51 »
Lainaus käyttäjältä: "Vimmu"
Ja kun laskee sen n.78€ / 19 ajokertaa niin ei tule kertamaksuksi paljoo,tietenkin on muut kulut sinne päästäkseen,mutta jos ajokerta maksaa sen n.4,2€ niin ei minun mielestä ole paljoa saadakseen mahdollisuuden ajaa ja treenata talven aikana.


Ei olekkaan, jos on mahdollisuus käydä edullisesti paikan päällä.
Jos minä haluaisin käydä 19 kertaa ajamassa valkeakoskella pelkät bensat maksaisi 475€ (Matkaa tulee edestakaisin noin 240km)!
Siinä ei lipun hinta pahemmin tuntuisi....
Jos savutus on ongelma, pääseekös sähköautolla ajamaan niin kuin ennenkin (Kertamaksulla)?
Jos olisi esim 50km matkaa per suunta, asia olisikin aivan eri....

310
Sähköautot / LiPo akut autokäytössä.
« : 14.01.07 - klo: 20.34 »
Lainaus käyttäjältä: "ylikar-h"
Siis, luin tämän ketjun läpi, mutta mikä ero on li-Po ja li-Ion akuilla...?
Minulla on laturi ( Intelli-Control V3 ), jonka käyttöohjeessa puhutaan vain li-Ion akuista, mutta ilmeisesti voi ladata li-Po akkujakin ??


LiIon akussa on ionit vapaana ja syttymisherkkiä karattuaan akun sisältä.
LiPo akussa ionit on sidottuna polumeereihin (Muoviin) ja akku (LiPo) ei ole niin palovaarallinen kuin LiIon.
LiIon ja LiPo akun jännite ero on 0,1v, eli LiPo 3,7v ja LiIon 3,6v.
LiIon laturilla voit huoletta ladata LiPo akkua, ainut haitta on että se ei tule 100% täyteen LiIon ohjelmalla (Jää uupumaan 0,1v per kenno).

311
Polttisautot / Monster ja Arena Truck luokan autot
« : 13.01.07 - klo: 22.21 »
Kyosho Inferno ST US Sports testissä, http://www.offroad-cult.org/Tracktest/Kyosho_Inferno_ST_US_Sports/Kyosho_Inferno_ST_US_Sports_3_english.htm



Onkos näitä jo rantautunut Suomeen!

312
Sähköautot / Re: LiPo
« : 13.01.07 - klo: 21.49 »
Lainaus käyttäjältä: "ylikar-h"
Kertokaas viisaammat:
Sain tälläisen uuden liPo-akun: 14,8 v, 3200mAh, purku 15c/25c. Muita merkintöjä ei ole...
Uskallanko kytkeä sen Warrior 9020 / Wanderer 20s 06 säädin-moottoriyhdistelmään, vai sýntyykö vain savua....
Warrior-säädin kait kestää 24 v , max. virta 99 A, mutta ....????


Miksei, kunhan et kiusaa akkua liian "järeällä" moottorilla, se akkusi kun antaa piikissä max 80A ja jatkuvaa 48A.

313
Traxxas / Traxxas Revo
« : 12.01.07 - klo: 12.02 »
Lainaus käyttäjältä: "arrikala"
Hiukkasen tuli rikastuksen myötä semmoista ominaisuutta esiin, että auton seistyä tyhjäkäynnillä ~10 s auto sammuu itsestään yskähtäen tai liikkeelle lähdössä juuri kun saa kaasua hipastua. Seos on melkosen rikkaalla, putken päässä on touhutippa ja maahankin ilmestyy hiukkasen pärskeitä. Kannattaisikohan tätä korjata laihentamalla alaruuvia vai nostamalla tyhjäkäyntiä? Sisäänajo siis vielä kesken.


Laita alaneulaa hivenen kiinnipäin, kokemuksesta voin sanoa että tyhjäkäyntiruuviin ei tarvitse / parane pahemmin koskea (Kunhan kurkku on sen 0,7mm-1mm auki tyhjäkäynnillä).

314
Arena Truck luokan minimipaino muutettu ROAR 2007 säännön mukaiseksi!

315
Polttisautot / Traxxas T-MAXX 2.0
« : 05.01.07 - klo: 19.45 »
Lainaus käyttäjältä: "Iffu"
Oon sen kaveri kans. Vaihdettiin patterit sinne just enne ajoo.. Mut silti se valo vilkkuu?

Hetkinen hetkinen, 5 kennoinen akku sinne kuuluu (eli 6v), ei mitään pattereita!  :shock:
Ei ihme jos ei virta piisaa, kuiteskin kaikesta huolimatta, liian vähäisestä jännitteestä se punainen valo kertoo.......

316
Polttisautot / Traxxas T-MAXX 2.0
« : 05.01.07 - klo: 01.27 »
Lainaus käyttäjältä: "ST"
On tossa kaverilla traxxas t-maxx2.5. Kun sillä ajaa niin siihen vastaanottimen viereiseen hommaan missä on valot nii se välkkyy punasena? Mistä johtuu? Mikä se ees on? -Ja kun se vilkkuu niin kaasu ei toimi. Mikä on vikana.

Se kertoo että vastaanottimen akku on tyhjä, siksi kaasu lakkaa toimimasta. :D

317
Lainaus käyttäjältä: "peitsamo"
Tuo samainen ilmiö, eli koneen sammuminen jarrutettaessa on vieraillut myös täällä. Kaikenlaisia säätöjä sekä linkkien, trimmien ja ruuvien kanssa olen yrittänyt ja loppupelissä jarru pelaa sammuttamatta konetta, mutta tyhjäkäynti on hieman nopeella, auto ei kuitenkaan liiku tyhjäkäynnillä.

Kytkinkinlaakerit voi olla se syy miksi sammuu tyhjäkäynnillä, ainakin itse joskus etsin ko vikaa epätoivoisena....
Silloinkin kello pyöri normaalin tuntuisesti, mutta lähempi tarkastelu paljasti että laakeri jumitti hivenen silloin tällöin ja kone tietenkin tyhjäkäynnillä sammui heti.

318
Sähköautot / Re: 5mm pinionit
« : 02.01.07 - klo: 21.35 »
Lainaus käyttäjältä: "4wdkanootti"
Huomioithan sitten hammastiheyden!
Esim. 48dp , 32dp, mod1

Niin ja onko metrinen mitoitus vain tuumainen....
Esim Kyosho ja muut aasialaiset valmistajat käyttää metristä (Niin kuin Traxxaskin) ja Losi & Asso tuumaista jakoa!

319
Polttisautot / Diffiöljyt?
« : 02.01.07 - klo: 21.31 »
Lainaus käyttäjältä: "MarkusH"
Riittääkö 22ml öljyä kahteen diffiin? Pitäisi tilata öljyä mutta mietin kuinka paljon...

Riittää noin kolmeen, jos ei jopa ihan neljäänkin....
EDIT. Ainakin Traxxas Revossa siis!

320
Sähköautot / kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 02.01.07 - klo: 20.40 »
Tuli tilattua JR-Hobbyltä sitten ROAR (Ja EFRA) laillinen harjaton joka toimii myös Castlen Mamba MAX säätimellä (sensoriton).

EFRA:n säännöissäkin on että sensorit ei ole pakollisia. ;) http://www.efra.se/news/agm2006/Agenda_Electric_Nov061updated.pdf
Vain kannun ja magneetin koko on periaatteessa määritelty..... http://www.efra.se/news/download/2006_EFRAMagnets07.pdf

Näinhän myös Mr Cale kirjoitteli FinTrack Tour 2007 –ohjeisto osiolle
 http://rc10.fi/viewtopic.php?t=19430

321
Yleinen keskustelu / Kuvia omista Rc-autoista
« : 28.12.06 - klo: 23.15 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika R"
en tiedä näkyykö


Taas kysymysmerkin lisäyksellä näkyy! http://static.rcgroups.com/forums/attachments/3/5/0/4/1/a1020177-183-CIMG7267.jpg?

Ilman ei....

322
Traxxas / Traxxas Revo
« : 27.12.06 - klo: 18.04 »
Lainaus käyttäjältä: "Habaku"
Kiitti hermanni.Eikö suomesta saa,ei oo tuo ulkomailta tilailu oikeen hallussa.

Saa varmaankin ainakin Hobbylinnan, Hobbypeoplen ja ilmeisestikkin Saben kautta, silloin kun kyseiset liikeet tekevät Towerhobiesiin suuremman tilauksen.
Joten ko osia kannattaa kysellä heidän kauttaan, niin kuin myös muita towerin tuotteita.

323
Traxxas / Traxxas Revo
« : 27.12.06 - klo: 17.31 »
Lainaus käyttäjältä: "Habaku"
Tota noin,pitäs revoon päivittää nuo hexit.Oon ajatellu 17mm kokoa niin mistä niitä löytys.Mielellään suomesta.Joo ja googleteltu on, mutta kun ei
löydy tarkkoja tietoja noista mitä löysin.Jos jollaki ois tietoo mitkä käy ja mistä saa,niin ois mahtava homma.


Ofna Hub adapters (T-Maxx) part number 81175..... http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXXE06&P=WR

324
Traxxas / Traxxas Stampede
« : 26.12.06 - klo: 14.26 »
Lainaus käyttäjältä: "racer"
Hermanni..voitko laittaa linkki jos tiedät niistä käypäsistä säädettävistä vanteista?


Täältähän ne löytyy, niin kuin muutkin Traxxasin Stampeden optio-osat  http://www.traxxas.com/products/electric/stampede2006/trx_stampede_accessories.htm
Nuo saa ostettua ihan Suomestakin virallisilta Traxxasin jälleenmyyjiltä (Ja miksei muiltakin).

METAL TURNBUCKLES: Replace the non-adjustable camber links on your Stampede with these versatile metal turnbuckles that allow trackside camber adjustment. (Requires #2742 rod ends/ball connectors)


Part #1937 Turnbuckles (54mm) (2) (F)
Suggested retail price $2.00

Part #2335 Turnbuckles (72mm) (2) (R)
Suggested retail price $2.00

Part #2742 Rod Ends (long) (6)/ Ball Connectors (6)
Suggested retail price $4.00

325
Traxxas / Traxxas Stampede
« : 25.12.06 - klo: 21.32 »
Lainaus käyttäjältä: "zabooner"
Tuossa Idler Gearissa lukee että: REQUIRES:
                                                 Two 5 x 11mm bearings   (DTXC1547)
                                                 One #3195X top drive gear (TRAC3296) Eli eikös tuo muka sovi ilman tollaista top drive gearia?
http://www.stampedeproject.com/Traxxas_Stampede_FAQs.html Osoitteessa on tuo idler gear ainakin tossa upgrade listassa mutta ei siitä kyllä mitään top drive gearia löydy.

Ei tarvitse sitä top drive gearia, laakeritkin kävi siitä alkuperäisestä muovisesta idle gearista.
Lainaus käyttäjältä: "zabooner"
Sanokaa jos unohtu jotain tärkeetä tilauksesta.

Ei unohtunut mitään tärkeää, säädettävät vanttiruuvit ehkä, mutta ne ei kestävyyteen vaikuta....

326
Traxxas / Traxxas Revo
« : 25.12.06 - klo: 14.27 »
Lainaus käyttäjältä: "mitmit"
mitähän näillä progressive 1 ja 2 rockerseilla on eroa ja mitä ne vaikuttavat?
miten eroavat vakioista?
http://www.rcxshop.com/product_info.php?cPath=42_65&products_id=1282
http://www.rcxshop.com/product_info.php?cPath=42_65&products_id=1281


Progressive 1 on vähiten progressiivinen, siis joustoliike on alusta loppuun jäykähkö.
Progressive 2 taas on jo enemmän progresiivinen ja joustoliike on aluksi pehmeähkö ja jäykkenee loppua kohden.
Progressive 3 on taas jo todella löysä aluksi ja jäykkenee nopeasti loppua kohden....
Kisakuskit suosii pääasiassa tuota kakkosvaihtoehtoa, joillakin radoilla käytetään myös ykköstä (Kolmosta en tiedä kisakuskien käyttäneen).

327
Vapaa keskustelu / JOULU LAHJAT-------->KUKA SAI PARAS
« : 25.12.06 - klo: 11.41 »
Yöasun, partatrimmerin, makeisia ym pientä....
Ja lopuksi paras, liput F1 osakilpailuun Espanjan GP:eehen Barcelonaan....  :mrgreen:

328
Traxxas / Traxxas Stampede
« : 22.12.06 - klo: 18.34 »
Lainaus käyttäjältä: "racer"
Onko kuka modannut koritolppia korin saamiseksi alemmas? Omaa silmää häiritsee vakio setuppi.


Onhan niitä modattu, dremelillä hiomalla poistettu vähän ylimääräisiä....

Vanhoja kuvia löytyy täältä http://www.sisulan.net/traxxas/

329
Traxxas / Traxxas Revo
« : 19.12.06 - klo: 22.17 »
Lainaus käyttäjältä: "mitmit"
Lainaus käyttäjältä: "mitmit"
moroo

voisittekohan te jotka olette tolla revolla enemmänkin ajaneet niin kertoa mitä ovat sen heikoimpia kohtia?
Tossa jonkun ajan päästä tulee revo taloon, ja ajattelin jos siihen valmiiksi jo päivittäisi heikot kohdat :mrgreen:



Eikö revossa sitten ole mitään heikkoa kohtaa kun tohon ei ole vastailtu? :D


No 2.5 mallissa kannaattaa tosiaan ne diffit shimmata, yksi shimmiprikka pienen lautaspyörän alle siis...
3.3 mallissa nuo lautaspyörät ovat isommat (Varaosanumeron perässä X)
ja niissä ei enään välystä ole, ts yhtään shimmiprikkaa ei siis uutena enään diffiin sovi.
Muuta heikkoa kohtaa ei ole paitsi yksi, sekin on käyttäjän huolellisuudesta kiinni, nimittäin slipperykytkin.
Jos se ei pääse luistamaan silloin kuin pitäisi, ovat ykkösen rattaat pian entiset, muutoin loota kestää vaikka tuon 2.8 kokoisen koneen.

330
Traxxas / Re: TRX2,5R:n lämmöt
« : 18.12.06 - klo: 22.07 »
Lainaus käyttäjältä: "JoniJ"
Nyt ennen filsun vaihtoa tuli seuraavanlainen probleema eteen. Ajokeli noin 0 - +2 astetta. Pakoputkesta tulee sellaiset sauhut, että heikkoa hirvittää. Kone ei kierrä mitään, hyvä jos kakkosta jaksaa tuppaa sisään> tulpan juuresta mitatut lämmöt 160-190 astetta

ollaankos sitä niin noviiseja että sain juuri sisäänajetun pannun p*skaksi? vai millaisia lämpöarvoja muilla on ollut? fuilina byronin 20%, ja tulppana vakio...


Näin ensimmäinen Revoni käyttäytyi kanssa, lämmöt oli tapissa vielä pikkupakkasillakin, jotkut ovat vähän turhankin tiukkoja uutena....
Vaati vain lisää ajoa (noin yhden gallonan verran) ja siitä se kone notkistui ja lämmöt laski....

Sivuja: 1 ... 8 9 10 [11] 12 13 14 ... 59