Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - *HOKE*

Sivuja: 1 ... 8 9 10 [11] 12 13 14 ... 412
301
Ei vaan mee jakeluun että selitetään betonilla ajamisen olevan liukastelua.
Nokialla nosti eturengasta jos turhan kovaa survo kaasua.

Driftaus kommentit johtuu ainoastaan siitä ettei ole pienintäkään käryä miten pitävä se betoni todellisuudessa on.
Verrataan omassa pienessä mielessä turkun täysin eri pintaan... Messujen täysin eri pintaan... Tiksin laattaan joka sekin oli täysin eri pinta...
Lappeenrantaan ajamaan siitä niin sitten on kokemus siitäkin pinnasta eikä tartte kommentoida vailla mitään käsitystä kyseisestä pinnasta.
Drifti siitä on kaukana.

Kuten kisailmossa nähdään jopa järjestäjien suunnalta tullut kommentti että pinta on lähinnä todellista krossia ulkona... Veikkasivat että pito tulee myös olemaan kova...
Niin se on ollut niillä harvoilla vastaavilla betoniradoilla missä on satuttu ajamaan.

Jokainen joka on ajanut vaasan ulkoradalla kenen kanssa olen koskaan sattunut radasta keskustelemaan... on kehunut radan mahtavaksi. Tietääkseni ulkolaiset kehuivat radan mahtavaksi.
Ei siellä ole mattopitoa nähtykään.
Eikä sitä kukaan sano driftaamiseks tai h... lipsutteluks.

EM kisoissa ruotsissa rata oli liukas.
Niin liukas että olin pihalla kuin tamppoonin naru.
Ei todellakaan kaukana turun sisäradan pidosta... omalla tavallaan tuntui jopa liukkaammalta.
Miten suomalaiset juniorit siellä pärjäs???

Kukaan paikalla olleista ei kitissy mattojen perään... ei piipittäny driftaamisesta eikä liiemmin vihjaillu sen olleen ho...telua.

Mutta nyt on maailmankirjat sekasin kun pitäis ajaa pitävällä betonilla.
Mielummin jäädään kotiin ja valitetaan driftaamisesta ilman että on pienintäkään hajua kyseisestä pidosta.
Se betoni ei ole driftaamista.... ei siellä päinkään, mutta ei siinä saa autoa keulimaan ympäri vaikka miten yrittäis... saattaa se takarengas myös sutasta jos kaasua runnotaan kuin heikkopäinen.... Mutta ei todellakaan driftaamista.

302
Oma mielipide on tottakai se, että savi on paras alusta krossille. Siihen ei olen vain mahdollisuutta Suomessa talvella. Niin minusta paras sen jälkeen on matto. Tasainen ja hyvä pito.

On betonillakin ihan hauska ajaa, ja monet kisat ovat olleet hyviä. Betonilla vain rata muuttuu niin nopeasti yhdestä iskariöljy läikästä yms. (tiedän myös ulkona sää muuttaa olosuhteita). Ja lisäksi rengas täytyy olla juuri oikealla kulutusasteella. Turussa huomasi selkeesti kun vasta finaalien lopussa rengas alkoi olemaan iskussa. Ja alkoi päästä jo hieman lähemmäs Hoken ja Juhon läppiaikoja.

Mutta ei mulla silti ois vauhti riittänyt haastamaan Hokea ja Juhoa vaan piti tyytyä kolmos sijaan. Okei, nyt poiketaan vähän aiheesta. Minä en tiedä vielä tulenko kisaan. Isossa hallissa olisi kiva ajaa oli pinta mikä tahansa.

Tuo Oskarin mainitsema, että suomalaiset juniorit haluavat menestyä ulkomaan kisoissa on myös totta. Tottakai haluaisin ajaa mahdollisimman samanlaisissa oloissa Suomessa kuin Euroopan muissa kisoissa.

Joel hyvä.
Missä olet ajanut krossia betonilla???

Eipäs ollut Maxikaan kuopiossa ajamassa.

Turussa ei ole betoni vaan maalattu asvaltti joka on erittäin liukas verrattuna betoniin.
Turussa tulee liukasta jos öljyt leviää...
Myös nokialla jossa on millälie maalattu betoni joka ei sekään ole edelleenkään vastaava kuin se perus varastohallin betoni joka on putsattu.

Messuilla on todella sileä epoksilla vai millälie pinnoitettu betoni.
Ei sekään suoraan verrattavissa.
Mutta eipä sielläkään ole ollut pidon kanssa mitään ongelmia vaan pito on ollut hyvä ja tasainen.

Kuopiossa levisi öljyt radalle... Se otettiin pikaisesti ja pintapuolisesti pois ja meno jatkui.
Radalla näkyi kosteat läikät mihin öljy oli lirahtanut.
Ei vaikutusta pitoon.
Hyvä ja tasainen pito, mutta ei niin kova kuin matolla missä jätkät joutu viime eos kisoissa laittamaan rautakankea vakaajien tilalle ja Mörtin hiilaripohja ei toiminu ollenkaan koska jousti erittäin kovalla pidolla jo pelkästä kiihdytyksestä.

Teette käsityksenne puhtaasti eri alustojen pohjalta kuin se betoni.

Suomalainen sisäkrossi on käsitys missä yritetään jäljitellä ulkona savella ajamista mahdollisuuksien mukaan.

EOS on kilpasarja missä yritetään taata jokaiseen kisaan identtinen alusta.
Siellä myös hommataan matot joka kisaa varten ja hävitetään välittömästi kisojen jälkeen.
Reikiintyvät jatkuvasti ja huoltoporukka joutuu teippailemaan reikiä tämän tästä.

Suomen budjeteilla ja porukan huoltohalukkuuden johdosta huopamatto olis täysin turha idea varsinkin tikkurilaan missä kulutusaste on monesti todella kova.
Tiksissä huopamatot olis alle kuukaudessa yhtä kuolleet kuin EOS kisoissa yhden kisan jälkeen.
Tiksissä vielä sillä erolla että kun mattoon tulee reikä niin sitä ei paikata vaan se tulee repeämään moninkertaiseksi.
Eipä olis järkeä ostaa uusia mattoja kuukauden välein.
Pääkaupunkiseudulla on myös haaveiltu jo pitkään sisä saviradasta.
Sellainen myös mitä ilmeisemmin tulee mikäli se vain joku päivä mahdollistuu.

Hmmm... Sisäkrossi muualla maailmassa missä ajetaan isoja kisoja.
Justhan tuossa ajettiin kesällä EM kisat sisällä.
Eipä näkyny mattoja.

303
Haluuko joku selittää tämän hyppyturistin. Mielestäni aivan järjettömän hauska ilmaisu miten ois hyppydrifting.

Huopamatto (=turistialusta) + hyppyrit = hyppyturisti.

Betoni + hyppyrit = krossia muistuttava

Driftingissä ei ole mitään lähelläkään krossia, eikä sellaista pitoa kukaan ole krossiin koskaan halunnutkaan... toivottavasti ainakaan.

Jos saatais sisäradalle savet niin ajaisitko Max siellä mielelläsi?
Haluaisitko saviradan päälle matot vain siksi että voisit treenata siinä EOS kisaa varten?

Betoni on alustoista mitä sisähalleissa on... Kaikkein lähinnä sileää savirataa. Lähinnä... Ei sama, mutta lähimpänä.

Kaakeli on hanurista, varsinkin silloin kun rata on rajusti pidotettu ja mennään renkaat ulvoen. Se on myös syvältä kun siihen levitetään öljyt ja rata muuttuu paikoitellen jääradaksi.
En ole koskaan kaakeleita radoille halunnut ja joka vuosi olen tiksin radan suhteen todennut hallitukselle että pitäiskö taas kysyä kiinteistön omistajalta josko saataisiin kiskasta ne kaakelit pois... Ei ole saatu ja lopulta myös tajuttu että olis aika työläs homma kaikkineen.

Mulle on ihan turha nillittää driftingistä.
En sellaisesta henkilökohtaisesti tykkää.
Betoni on kaukana driftingistä ja tiedät sen Max itsekin kun hetken vedät henkeä.
Muistaakseni olet messuilla ollut ajamassa... Ei siellä ole driftiä vaikka todella liukas betoni kyseessä onkin. Ei samanlainen kuin mitä luulen Lappeenrannan radalla nyt olevan... Betoni mikä oli kuopiossa jossa ajettiin pienellä radalla krossia hyvin lähellä sileää savipintaa muistuttaen.

Betonipinta minipinnillä on todella lähellä kauhavan polttis radan tuntumaa ja sitähän on kaikki aina kehuneet... Mut kai se pitäis sekin rata matottaa.  :huh:



Ps: olis loistavaa jos modet leikkais tän turhanpäiväsen lätinän pois tästä kisakutsusta.

304
Hoke, laitoin sen sinne sekaan lähinnä vitsiksi ja pienellä printillä ja en ajatellut sen vaikuttavan mihinkään mitenkään.

Ja sain jo vastauksen pintamateriaalista ja plussana asialliset perustelut jopelta.

Tuskinpa minä kysymykselläni yritin tappaa krossiluokan.

Viljami...

Ymmärsin kyllä ja siksi laitoin hymiönkin siihen perään kun kaivoin tekstisi esiin.

Itseasiassa unohtui hymiöt tuosta viimeisestä viestisi lainauksesta kun vitsailin että ethän sä ny pelkästään kysyny vaan hetitit myös oman mielipiteesi. Pienenpienellä mutta kuitenkin  :cheesy:

305
Kiitos perusteluista.

Ihme puolustelua taas omasta pintasuosikista, vaikka kysyinkin vain järjestäjiltä pitääkö kutsussa ilmoitettu paikkaansa.

Noh noh.

Et vain kysynyt vaan laitoit oman mielipiteesi niin pienellä printillä että hyvä kun kukaan edes näkee siellä tekstiä olevankaan.

Mun mielestä on ihmeellistä että kun totesin että toivottavasti lappeenrannassa ajetaan krossia eikä 3D turistia niin johan mun pitäis laittaa valot päälle... Drifting... Pitoaine..

Loistavaa että lappeenrannan poijjaat ovat kokeilleet molemmat ja todenneet että sillä mennään joka on lähempänä krossia. Ja kuten kaikki saatte nyt lukea niin se betoni on jopa sinnepäin savella ajamista.
Matto ei ole sielläpäinkään.

Jos ei halua ajaa krossia niin turha siitä on Maxin ja Joelin mulle alkaa suoranaisesti päätä aukomaan.
Lopettakoot sitten ulkona savella ajamisen jos ei talvella kiinnosta se materiaaleista kaikkein lähimmäksi savea pääsevä betoni.
Huom betoni... Ei kaakeli eikä liukkaaksi maalattu asvaltti.

EOS kisoihin lähtevät ovat perustelleet kisoista pois jäämisen sillä että säästyy rahat eossiin... No mitta jos oliskin mattokisat niin kyyyllähän sinne rahat löytyis.

Ei millään pahalla kenellekään, mutta kyllä mä nään tossa jotain hyvin surkuhupaisaa ristiriitaisuutta.

306
Mulla ei ole mitään oman suosikin puolustelua.
Puolustan krossia.

Käsittätöntä että krossi halutaan tappaa ihan vaikka millä keinolla...
Varsinkin käsittämätöntä että matolla halutaan ajaa ihan vain oman navan takia.
Matto koska eos = oma napa.

Kyllä mä tykkään kanssa ajaa joskus vaihtelun takia matolla... Mutta krossista se on kaukana.

Minä puolustan krossia. En omaa napaani.

307
Renkaat voi kaivaa suoraan laatikosta.
Tänätalvena kaikki olleet niin hyviä ettei ole edes valkkaamalla löytynyt eroja.
Pitoaineet ei kuulu tähän lajiin vaan ne kuuluu matolle turisteihin.
Koko pitoaine lässytys on jo niin kulunut läppä että turha siihen edes lähteä.

Hyvin se on Rajaniemikin löytänyt vauhdin tekemällä asiat oikein... Kuten Haatanen, muut juniorit ja ikäloput.
Pitoaineista ja muista vihjailemalla loukkaat suoraan myös hänen ja muiden kärkijätkien ajotaitoa.

Ja tosiaanko muutaman kuskin takia pitäis tehdä rata matosta että pääsisivät ottamaan warmupit hyppyturistista?

Siellä on taas kerran ne 70 muuta ajamassa hyvää kisaa kun pari kaveria jää kotiin paijailemaan eteisen mattoa kitisten ettei lähde kisaan jos auto saattaa vaikka vähän lipsahtaa pieneen suditukseen liiallisen kaasun survomisesta.

Krossi krossina ja touring touringina.


308
Ohhoh...

Teinit vetäny hiimän kiisseliä iltapalaks.

Jokainen tietää ettei se betonilla ajaminen mitään driftiä ole.
Ei ollu Nokiallakaan, Vaan kaukana driftailusta.
Eipä ole muillakaan betonipinnoilla driftailtu vaan pito on ollut monesti kovempi kuin yhdelläkään ulko saviradalla.
Turha verrata Turun maalattuun asvalttiin joka on liukas.

Pojilla lähteny vähän lapasesta.

Offroad.
Hmmm... Missäs  ulkona tiestä (maastossa) on sileät matot levitettynä?

ES ja muut energiajuomat kannattaa jättää vähemmälle näin iltasella niin ei mopo lähde keulimaan  :wink:

Ilmeisesti jää Maxilta kesän polttiskisatkin ajamatta kun ei meillä suomessa ole mattoja polttis radoilla... Hitsi siellähän saattaa pöllytä ja autokin jopa vähän lipsahtaa sivuluisuun.

Kiviä taskuun pojat.  :afro:

Eikö niillä kymmenellä kovalla jätkällä pysy auto lapasessa jos takagummi pari kertaa sutasee?

309
Moi,

ajetaanko kilpailu matolla vai betonilla? Kuulemma piti matolla ajaa, mutta kutsussa lukee betoni.

Mattokrossi ois jees

Yritit jemmata ton vikan kommentin niin pieneks ettei sitä huomattais, mutta hakkeroinpas sen näkyviin  :tongue:

Ei ole olemassa mattokrossia... se on 3D turistia, eikä siinä oo mitään jeessiä jos krossia haluttais ajaa.

Toivottavasti on se loistava betoni alusta mitä näytti kuvien perusteella halli olevan ja ymmärtäisivät poistaa ne matot vielä hyppyreistäkin.

Krossissa on tarkoituksenmukaista mennä sladissa.


310
Polttisautot / Vs: Onko tuo LRP Energy Power Fuel hyvää?
« : 18.02.15 - klo: 08.08 »
Edelleen Cool Power on lentäviin laitteisiin. Ei autoihin.

311
Radiolaitteet / Vs: SANWA MT-4
« : 10.02.15 - klo: 18.31 »
Niinhän siinä 7.2voltin nimh akussakin on jännite 1.2v per kenno.
Ja MT-4 toimii oikein hyvin 4 kpl 1.5v pattereita tai 1.2 voltin nimellisjännitteeltään olevilla nimh akkupattereilla jotka ovat täyteen ladattuna enemmän kuin 1.5v

313
Radiolaitteet / Vs: SANWA MT-4
« : 10.02.15 - klo: 07.40 »
Ei käy

314
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 05.02.15 - klo: 22.08 »
Jos 48 spurrista irtoaa hampaita, on hammasvälys pielessä, slipperi liian kireällä... Keskipukissa laakeripesä väljä... Tai spurrin ikä jo loppusuoralla.
Toki MOD 1 kestää enemmän ja varsinkin antaa anteeksi enemmän mikäli jotain on pielessä.

315
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 05.02.15 - klo: 21.22 »
Tämä kysymys kuuluisi taas mahdollisesti sinne "hifistely" osastolle, mutta kun mahtavalla googlella ei vastausta tunnu löytyvän niin "kysyvä ei tieltä eksy"  :smiley:. Eli Durango kun tarjoaa nykyisin jo kolmea eri kovuutta o-renkaisiin, niin mikä on tämän kovuuden vaikutus iskareiden tai diffien tiiveyteen? Eli pehmeimmät (siniset S30) lienevät olla kitkaltaan suurimmat, mutta vastaavasti tiiveimmät. Kun taas kovimmat (kirkkaat S50) kitkaltaan pienimmät, mutta ovatko taas vastaavasti helpommin vuotavat? Vai meneekö aivan täysin metsään?? :laugh:

Kun smootheista diffeistä tai iskareista ei ole juurikaan iloa jos päästävät öljyn ulos nopeaan tahtiin :laugh:. Nyt molemmissa paikoillaan siniset o-renkaat voideltuna green slimellä ja pitävät kyllä öljyt kiitettävästi sisällään :smiley:

Siniset herkimmät.

316
Radiolaitteet / Vs: kaasu nykii??
« : 01.02.15 - klo: 17.39 »
Vanha tuttu oire kyseisellä vastarilla.

Virta vähissä. Eli lataa vastariakku vaikka se pitäiskin olla täysi. Toki voi olla kosteutta jossain joka haukkaa senverrn virtaa välistä että aiheuttaa oireen, mutta jo vuosia sitten näin ireen itselläni ja monella muulla. Aina sanottiin että vastariakku on täysi, mutta lopulta oire katosi kun vaihdettiin paikalle tuore juuri ladattu akku.

Kosteuden takia sattanut latautua huonosti tai jotain. Kuivaa vermeet kunnolla, laita vastariakku lataukseen maksimi 1A virralla ja kokeile uudestaan.

317
Radiolaitteet / Vs: Traxxas radiot
« : 01.02.15 - klo: 13.19 »
Ohjaimem kaasuliipaisimen asento muutettu 70/30 asentoon.
Multiknob ei ole oikeassa asennossa eli täysin vasemmalle käännettynä.
Nopari ei suostu antamaan kaasua jos liipaisin on väärässä asennossa käynnistäessä.
Jos liipaisimen asennon on muuttanut niin nopeudensäädin pitää kalibroida uusiksi.
Tästä syystä ei auta vaikka vaihtais harjattoman setin jne jos nekin ovat traxxas merkkisiä eikä kalibrointia tehdä.

Nopeudensäätimen kalibrointi sotkettu... Nappi jumitellut pohjaan ja säädin mennyt ohjelmointi tilaan.
Ylivoimaisesti yleisin on tosiaan se kaasuliipasimen asennon muuttaminen joka sotkee homman. Se takaisin 50/50 asentoon... Multiknobi täysin vastapäivään ja uusi kokeilu. Jos ei toimi niin noparin kalibrointi.

Olettaen että se harjallinen moottori on kokeiltu tökkäämällä suoraan akkuun.

318
Kilpailijoiden kanava / Vs: Ensikertalainen kilpailuissa.
« : 28.01.15 - klo: 22.17 »
Omalla kohdalla tilan saaminen ei ole ollut nyt ainakaan pariin vuoteen ongelma. Tiedä sitten johtuuko siitä että se korin väri on kyllä varmasti tullut tutuksi jokaiselle joka samassa hiitissä ajaa, siitä että olen sen moneen kertaan foorumilla kirjoittanut tai sitten henkilökohtaisesti käynyt ongelmatilanteissa kertomassa.

Vain joskus erittäin harvoin tulee finaalissa tilanne vastaan kun edessä menevä ei ymmärrä antaa tarpeeksi nopeasti.
Joillain kun on iskostunut tyyliksi se että mulla on tässä kolme mutkaa aikaa antaa tilaa jne.
Eih. Jos olet tulossa ohitetuksi kierroksella niin välittömästi pelit sivuun kun ohittava tulee iskuetäisyydelle.
Jos kilpailu on tiukkaa ja kärki ajaa sekunnin sisällä toisistaan niin se jääräpäinen ohitettavaksi tuleva on silloin ratkaisemassa kilpailua jos hän hidastaa ensimmäisenä tulevan menoa.
Yleensä kun siinä käy juuri niin että kärkiauto joutuu odottamaa. Pari mutkaa... Kakkonen ja ehkä jopa kolmonen tulee aivan puskuriin ja kun tilaa vihdoin tulee niin se koko kärki luiskahtaa ohi ja ainoastaan ensimmäisenä ollut kärsii ja menettää pahimmillaan johdon.

Eli ilmeisesti jokainen nykyään A finaalissa ajava nelkkukrossaaja tietää että jos se pinkki auto ilmestyy taakse niin se tulee ohi heti... Ei odottele... Ohi vaikka peilit irtoais. Ja yleensä kärsijä on ohitettava.
Tai sit porukka on muutenvaan oppinut että parasta on päästää ohi välittömästi ihan vaikka jopa sivuun ajamalla ja pysähtymällä kuin asiaa pitkittämällä, koska näin molemmat kärsivät vähiten.
Olenpa monta kertaa myös nähnyt että kun saavutan taistelevan kaksikon, takana ajanut päästää ohi heti ja jopa monen mielestä aivan liian aikaisin... Tulee kyseinen kaveri seuraavan kierroksellaohitustilanteen mukana samalla oven avauksella ja siis jopa hyötyy yhden sijan.
Muutaman kerran hiitin jälkeen saanut kaverin kanssa nauraa kuinka hän on ohittanut kilpakumppanin mun imussa...

Mutta eniveis... Tilaa kannattaa antaa heti... Mielummin jo hieman ajoissa kuin silloin kun ohittava jo puskee rinnalle. Ja kun kaveri on mennyt ohi anna hänen mennä. Älä hyökkää heti takasiiven alle imuun tai sen ohittavan rytmi menee sekaisin eikä hän pääsekään karkuun koska joutuu venyttämän jarrutukset pitkäksi ettei takanatuleva hitaampi sukella vaihdelaatikkoon.
Eli jätä heti pieni hajurako... Sellainen että voit olla varma ettet aja edellä olevan kontista sisään. Tällöin monesti se omakin ajo hyötyy siinä nopeamman vanavedessä ajamisesta.

Ihan oikea tilanne on kerran sattunut 2wd SC kisoissa jossa ainakin vielä kolme vuotta sitten A finaalissakin nopeuserot olivat aika selkeitä ensimmäisen ja kymmenennen välillä.
Kaveri antoi tilaa kierroksella... Ajoi perässä nätin välimatkan päässä. Ihmettelin että mitenkäs se nyt roikkuu mukana vaikka omasta mielestäni etenin kovaa. Hiitin jälkeen katsottiin tuloksia ja kaveri ajoi päivän toiseksi kovimman kierrosajan. Ensin kaikki kuvitteli että kyseessä oli oikaisu koska kierros poikkesi selvästi muista, mutta tuloksista näki selvästi että kyseessä oli kierros jonka kaveri ajoi mun perässä ja hänenkin vastauksensa oli vain että hän jarrutti aikaisemmin ettei vahingossakaan ajais mua konttiin. No vauhti nousi tosiaan koska hän jarrutti aikaisemmin eikä normaaliin tapaan myöhään ja mutkat pitkäks.

Eli tosiaan hyötyi merkittävästi kun päästi ohi välittömästi eikä vasta sitten kun olisin todennut että mulle riitti odottelu millonkohan mahdollisesti voisi olla suotuisaa antaa sitä tilaa... Olisin tullut parin mutkan jälkeen viimeistään ohi niin että olis kaveri saanut väistyä pitkälle ulos linjasta.

Voi kulostaa röyhkeydeltä tai miltä vaan, mutta ei siinä ruveta odottelemaan millon se edessä oleva mahdollisesti suostuu tilaa antamaan... Säännötkin sen sanoo että nopeammalle on annettava tietä niin hittojako siinä jäädä jurnuttamaan "minä annan tilaa just sillon kun MINÄ haluan" ei vaan heti niin vältytään kolarilta tai toisen ja jopa oman ajosuorituksen hidastamiselta.

Monesti nopeuserot myös saattavat olla radan joissain kohdissa niin selkeät että ohittaja ei aina voi tietää että ohitettava hidastaa jossain kohdassa missä itse ajaa kaasu pohjassa. Tilanne tulee niin nopeasti silmille että siinä ei ehdi mitään tekemään. Eli miksi et antanut tilaa jo mutka sitten niin ei ohittaja ehdi tulemaan takapuskuriin kiinni jolloin ne tilanteet alkaa tulemaan silmille.

Pitkästä virrestä koko pointti lyhyesti ja ytimekkäästi.
Kun nopeampi lähestyy takaa, siirry sivuun ajoissa. Aivan kuten antaisit tilaa ambulanssille oikeassa elämässä... Heti ja jo ennenkuin ambulanssi joutuu edes miettimään jarrun painamista.

319
Radiolaitteet / Vs: Sanwa M8 ja M11
« : 27.01.15 - klo: 14.31 »
Jep... Siksi totesinkin että valmistaja ei lupaa... Ainakaan suoraan.

Taitaa mennä omalla vastuulla. Tiedän että esim 451 vastareita on käytetty suoraan lipolla vaikka valmistaja ei sitä ainakaan silloin spekseissä luvannut.

320
Radiolaitteet / Vs: Sanwa M8 ja M11
« : 27.01.15 - klo: 14.15 »
Valmistajan sivuilta...

http://sanwa-denshi.com/rc/car/receiver/rx-441ds.html

Eli valmistaja ei ainakaan lupaa.

471, 472, 461, 462 vastareissa ainakin ilmoitettu 7,4v

321
Jose taistelemassa nonameja vastaan ja on A-finaalissa:

Hah... Nonameja vastaan.

Kyle McBride ja Rob Gillespie tosta pikaisella vilkaisulla ei ole nonameja... Eiköpähän siellä ole useampiakin kun jaksais vilkasta

322
Aikamoista Jenkkien ylivoimaa. Onko noi radat niin erillaisia, että kotikenttä etua on noin paljon, vai onko ne vaan niin hyviä ajamaan?

Pitää ottaa myös huomioon formaatti joka eroaa tavanomaisesta todella paljon.

Luulenpa että suomipojat takkuavat tuon takia hieman enemmän.

Lisättynä tosiaan pitoaineiden käyttö saviradalla ja tuskin tuolla myöskään ajetaan kovin herrasmiesmäisesti vaan pitää olla kyynärpäät leveellä ja karjapuskurit käytössä.

Sanottaisko siis että pahinta on varmasti kulttuurishokki formaatin, pidotusten ja ajokulttuurin kanssa.

323
Suomen säännöissä

MAASTORATA: Mikäli olosuhteet radalla muuttuvat
oleellisesti kesken eräkierroksen (esim. sade, ukkonen
tmv) asettaen kilpailijat eriarvoiseen asemaan, kilpailun
tuomaristo voi keskeyttää eräkierroksen ajamisen, jolloin
eräkierroksen tulokset mitätöidään tai eräkierrosta
jatketaan mikäli aikataulu tai olosuhteet sallivat
.

Jep.
Siinähän se.
Ei mitään epäselvää ainakaan mun puolesta.

324
Ei ole Jerryn ainoa hiilari projekti.

Tehnyt jo useamman eri hiilikuituversion monesta eri autosta.

Tämä auto nyt tälläkertaa.

325
Ei pitäis edelleenkään olla mitään spekuloitavaa säännössä.
Eräkierros mitätöidään mikäli olosuhteet eivät ole tasapuoliset kaikille.
Sitä se ei ollut kahdelle viimeiselle nelkkuerälle piste.
Tuomaristolta oikea päätös.

Mielipiteet eivät muuta sitä tosiasiaa että olosuhteet heittivät ja siitä kärsivät kaksi viimeistä hiittiä.

Säännöt ovat sääntöjä, mutta tuota pykälää tulkitaan ja sovelletaan niin, että jos kuumimman hiitin tulokset ovat hitaampia kuin huonoimman erän tulokset niin silloin eräkierros voidaan hylätä. Nythän kolmannen eräkierroksen alkupää kärsi samasta ongelmasta.

Ensinnäkin... Missäs ihmeessä tuollainen pykälä on miten tulkitaan?
Tulkintaa ja spekulointia...
Kumma kun ei viimevuonna spekuloitu.

Siellä oli alemmissa hiiteissä kovatasoisia paikallisia jotka hyötylvät pisteilaskutyylillä selvästi tuosta kahden viimeisen erän liukkaudesta. Jos katsottaisiin ainoastaan kaksi parasta tulosta eikä pisteitä niin eroa ei oliskaan tullut koska kierroksen 2 nopein tulos oli monta sekuntia hitaampi kuin ensimmäisen ja viimeisen.
Luulis sen jo kertovan kaikille että jos esim ne nopeimmat kuskit ajaa ekalla kierroksella useammalla virheellä 6 sekuntia nopeamman tuloksen kuin toisessa... Ja viimeisellä rundilla mentiin jo aivan eri lukemilla niin olihan siinä selkeä ero ja päätös oli täysin oikein kumota toisen kierroksen tulokset nelkkujen osalta koska öljyjen tultua radalle oli selkeä ero
Mun sijoitukseen ei vaikuttanu hylättiin tai ei.

se tulkinta oli näin kun rata olosuhteet muuttuvat, niin sen jälkeen ajettujen aikojen ollessa huonompia kuin siihen mennessä huonoimmat ajetut ajat voidaan eräkierros hylätä. Näin efrassa kansainvälisissä kisoissa asiaa tulkitaan kun sitä kerran kysyin.

Millään ei voida krossissa taata kaikille samanlaisia olosuhteita ja nytkin parhaimmat voittivat.

Melkein sanoisin että tuohon tarvitaan hieman tarkempaa selitystä.
Jos tarkoitetaan eräkierroksen huonointa tulosta mistä tahansa erästä, olisi se tarkoittanut tässä kisassa noin 5 kierrosta huonompaa tulosta.
Jokainenhan nyt tietää että tällaista ei koskaan tule eteen.

Krossissa ei tarvita (ulkokisoissa) kuin vesisade kesken kierroksen ja jokainen tajuaa että rataolosuhteet eivät ole sielläpäinkään tasapuoliset ja kierros pyyhkäistään yli.

Jos tuota kierroksen mitätöintiä ei olisi tehty, olisi erittäin moni saanut selkeän hyödyn ja ns. ilmaispisteitä.

Ei lähelläkään oikeudenmukaista niille jotka kärsivät öljystä.
Seuraavalla kierroksella jokainen joitui ajamaan radalla jolle oli öljyä valunut. Eli tasapuolista kaikille.

Mutta mun puolesta asia loppuun käsitelty.
Toivottavasti seuraavissa kisoissa joissa öljy lirahtaa radalle kesken alkueräkierroksen, myös mitätöidään kierros... Jos ei vaan vedotaan tuohon edellämainittuun tässä kisassa yli 5 kierroksen eroon... Luulenpa että pakkaan kamat ja äänestän jaloilla.

Jos katottaisiin vanhalla tyylillä ainoastaan kaksi parasta tulosta, eikä kahta parasta sijoitusta kierroksella, ei radan muuttuminen vaikuttaisi sijoituksiin läheskään yhtä raa'asti. Nyt kun voi tuurilla saada sen 0 pistettä josta on selkeä etu verrattuna pelkkään tulosvertailuun.
On hyvä että TQ vedosta palkitaan piste edulla... niin kauan kun olosuhteet pysyvät kierroksen aikana tasapuolisina... Tällaisissa tapauksissa ei.

Oli täysin oikein hylätä kierros. Käytännössä siitä ei kärsinyt muut kuin he jotka olisivat muuten hyötyneet kärjen liukkaista olosuhteista... Nyt ratkaisi ainoastaan nopein ajettu tulos... Tasapuolisempaa kaikille

326
Ei pitäis edelleenkään olla mitään spekuloitavaa säännössä.
Eräkierros mitätöidään mikäli olosuhteet eivät ole tasapuoliset kaikille.
Sitä se ei ollut kahdelle viimeiselle nelkkuerälle piste.
Tuomaristolta oikea päätös.

Mielipiteet eivät muuta sitä tosiasiaa että olosuhteet heittivät ja siitä kärsivät kaksi viimeistä hiittiä.

Säännöt ovat sääntöjä, mutta tuota pykälää tulkitaan ja sovelletaan niin, että jos kuumimman hiitin tulokset ovat hitaampia kuin huonoimman erän tulokset niin silloin eräkierros voidaan hylätä. Nythän kolmannen eräkierroksen alkupää kärsi samasta ongelmasta.

Ensinnäkin... Missäs ihmeessä tuollainen pykälä on miten tulkitaan?
Tulkintaa ja spekulointia...
Kumma kun ei viimevuonna spekuloitu.

Siellä oli alemmissa hiiteissä kovatasoisia paikallisia jotka hyötylvät pisteilaskutyylillä selvästi tuosta kahden viimeisen erän liukkaudesta. Jos katsottaisiin ainoastaan kaksi parasta tulosta eikä pisteitä niin eroa ei oliskaan tullut koska kierroksen 2 nopein tulos oli monta sekuntia hitaampi kuin ensimmäisen ja viimeisen.
Luulis sen jo kertovan kaikille että jos esim ne nopeimmat kuskit ajaa ekalla kierroksella useammalla virheellä 6 sekuntia nopeamman tuloksen kuin toisessa... Ja viimeisellä rundilla mentiin jo aivan eri lukemilla niin olihan siinä selkeä ero ja päätös oli täysin oikein kumota toisen kierroksen tulokset nelkkujen osalta koska öljyjen tultua radalle oli selkeä ero
Mun sijoitukseen ei vaikuttanu hylättiin tai ei.

327
Faktat tarkemmiksi. Viimevuonna homma tapahtui tuupissa jolloin ongelma oli heti isompi. Nyt tapahtui nelkussa jossa liukkaus ei tietenkään näy yhtä selvästi.
Viimevuonna tuupit ei päässy suoraan... Paitsi esim yksi PKSRCA tuuppikuski joka veikin kaikki loput erät aika selvällä erolla muihin.

Nyt esim Thusberg ja Salonen ajoivat ennen öljyjä. Pomppasivat useamman sijan ylös koska nopeimman hiitin tulokset romahtivat 6 sekuntia ensimmäisen kierroksen tuloksiin verrattuna.
Ainoa asia joka tästä vuodesta teki vähäpätöisemmän oli kuljettajien määrä. Niin monta autoa kiersi rata ympäri että liukkaus tasoittui todella nopeasti. Rata oli silti liukkaampi vielä finaaleissa kuin mitä se oli aamulla.

Ei pitäis edelleenkään olla mitään spekuloitavaa säännössä.
Eräkierros mitätöidään mikäli olosuhteet eivät ole tasapuoliset kaikille.
Sitä se ei ollut kahdelle viimeiselle nelkkuerälle piste.
Tuomaristolta oikea päätös.

Mielipiteet eivät muuta sitä tosiasiaa että olosuhteet heittivät ja siitä kärsivät kaksi viimeistä hiittiä.

328

Oma ajo meni miten meni, vähän tuli kärsittyä 2. erän tulosten karsinnasta. Mielestäni kyseinen päätös oli huono ja väärä.

Sääntöjen mukainen toiminta.
Sama tapahtui edellisvuonna takavedossa.

Sääntöjen kanssa ei pitäis olla mitään mielipiteitä eikä spekulointeja mukana...

329
Jos nyt tarkkoja ollaan niin ei Halosta mikään jokerikortti ole nostanut nelkun kuumaan hiittiin vaan puhdas sarjatilanne.
Sen mukaanhan on ainakin yritetty tehdä jo muutama vuosi noita erälistoja.

Ainoa karu mustavalkoinen minkä mukaan listoja voi tehdä, niin kauan kun ei ole ketään sitoutumassa ylläpitämään ranking järjestelmää.

Tämä sarjataulukon mukaan vedettävä tapa voi joskus hieman heittää jos joillain jää kisoja välistä mutta niinhän se on toisaalta Halonenkin kärsinyt pari vuotta peräkkäin samasta asiasta koska hänellä on jäänyt Nokia väliin.

Mun henkilökohtainen mielipide on voi voi... Jos ei jonkun listan mukaan mennä niin saadaan vielä enemmän spekulointia kuten vuosia sitten nähtiin.

Muistanpa hyvin kisan missä olen ollut alimmassa nelkkuhiitissä ulappatorilla, eikä mula sillon ollu podiumia matalempia sijoja ollut kovinkaan montaa kokonaiseen vuoteen luokasta riippumatta.

330
Radiolaitteet / Vs: Akku oireilee?
« : 14.01.15 - klo: 00.38 »
Jep...

Tollasille akuille korkeintaan 1A latausvirta niin alkaa täyttymään.

Sivuja: 1 ... 8 9 10 [11] 12 13 14 ... 412