Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - micsa.fi

Sivuja: 1 ... 8 9 10 [11] 12 13 14 ... 31
301
Vielä muistutuksena: reilu kaksi vuorokautta aikaa ilmoittautua, ilmo menee kiinni tiistaina 23.59. Jos olet tulossa, niin ilmoittaudu nyt eikä tiistaina. Jos olet epävarma, niin ilmoittaudu silti nyt ja laita kommenttikenttään että osallistuminen epävarmaa.

Fullspeedin osallistujat: pidetään perjantaina klo 17.00 alkaen lyhyet talkoot, katsotaan ajanotto- ja katsastuspisteet kuntoon ja tehdään viimeiset viilaukset rataan jos tarvetta. Rata on auki harjoittelulle lyhyitä katkoksia lukuunottamatta. Osallistuminen kaikille Fullspeedin kisaajille pakollista.

302
Makupaloja tammikuussa järjestetystä lämppärikisasta:

https://youtu.be/kzwaxgcLXk0

303
Onko hotellien kanssa sovittu jotain diilejä kisaa silmälläpitäen?

Norweigianin paluulento Helsinkiin lähtee sunnuntaina klo 20.10, joten olisi toivottavaa että kisa (ml. palkintojenjako) päättyisi viimeistään klo 18.00.


304
Kisaan on reilu viikko aikaa, ja ilmo menee kiinni tiistaina 23:59. Nyt hopi hopi ilmoittautumaan niin osataan varautua porukan määrään.

305
Kyosho / Vs: Ultima SC6 Kit & SC6 RTR
« : 14.02.16 - klo: 13.52 »
On se hienosti rakennettu, pitää nostaa hattua Mirolle!

Valmiita saman layoutin autoja löytynee markkinoilta vain yksi, eli TeamC TM2SC:

http://www.bigsquidrc.com/team-c-tm2sc-2wd-mid-motor-sct-kit/

Näitä taitaa suomessa olla ainakin yksi ja toivottavasti se nähdään myös Bunkkerin kisassa.

306
Kilpailijoiden kanava / Vs: Virallinen M8 2016 sarjatopic!
« : 13.02.16 - klo: 23.32 »
Kesälle 2016 kilpailukalenteri on muotoutunut seuraavasti:

28.5. Jyväskylä
11.6. Turku
6.8. Vantaa
27.8. Nokia

SM-luokkana ajetaan M8 ja kansallisena luokkana M8e.

EM-warm-up on 13-15.5. Redovanissa Espanjassa
PM-kisat on ilmeisesti 3-5.6. Botkyrkassa Ruotsissa
EM-kisat on 5-10.7. Redovanissa, 2 paikkaa on auki halukkaille lähtijöille!
EM-kisat sähköautoille on 9-11.9. Malagassa Espanjassa, näihin pääsee mukaan kaikki halukkaat!
MM-kisat on 2-9.10. Las Vegasissa USA:ssa

Kansalliset säännöt molempiin luokkiin julkaistaan viikolla 8, mutta noudattavat pääpiirteissään EFRA:n 2016 sääntöjä.


Mites fuili, mennäänkö 25%:lla edelleen?

307
Löytyykö jostain osoite, johon kiulut voi postittaa? Vaasan kisa jää minun osalta valitettavasti väliin.

Sama homma rahikaisella, mulla jää Vaasa väliin mutta Ouluun ollaan tulossa.

Ihan mielenkiinnosta, miksi kaksi kuljettajaa on disqvalifoitu jälkikäteen? Eikö lisenssit tsekata ennen kisaa?

308
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT 2016 Sääntökeskustelu
« : 02.02.16 - klo: 23.10 »
Enemmän kuin palkintoihin ja niiden määrään, kannattaisi kilpailijoiden lukea kilpailu säännöt AKK:n kirjasta ja etenkin FTT-säännöt. Varsinkin käytetyn renkaan osalta.

Hyvä että PMi nosti tuon rengasasian esille, tästä nimittäin herättelin keskustelua Kuusankoskella lauantai-aamuna Vesan ja Artsin kanssa:

Itse meinasin lauantaina stanussa hyödyntää uutta rengassääntöä ja ajaa Helsingin kisan renkailla myös Kuusaalla. Rupesin kuitenkin pohtimaan, mitä tehdään tilanteessa jossa edellisestä kisasta tuodut renkaat repeää/hajoaa käyttökelvottomiksi kesken kisan? Vaihtoehdot mielestäni ovat:

a) se on voi voi kilpailijalle ja niillä pitää mennä (--> kisa pilalla)
b) kilpailija saa korvauksetta yhden korvaavan renkaan kisajärjesteljältä aivan kuten tilanteessa jossa ne on ostettu kyseiseen kisaan
c) kilpailija saa tässä vaiheessa ostaa uuden rengassetin josta järjestäjä leimaa vain yhden renkaan jota saa käyttää rikkoutuneen tilalla

Tähän en saanut selkeää vastausta la-aamuna, joten en halunnut riskeerata skenaariolla (a) ja ostin uudet renkaat.

Mitä tulee palkintoasiaan, minusta nykyinen käytäntö on hyvä.

309
Kiitokset myös täältä KyPAKin puuhamiehille hienosta kisasta! Peitsamon kommentteihin on helppo yhtyä, tää oli kyllä paras turistibaana jolla on päässyt ajamaan.

Omasta suorituksesta sen verran, että aamulla tuli tuskailtua eka alkuerä mukaanlukien auton hitautta, vaikka auto tuntui OK:lta ja balanssi oli kunnossa. Tokaan alkuerään -50 grammaa ylimääräistä läskiä autosta pois ja parempi pitoaine tilalle (kiitokset Kimille) niin johan alkoi vauhti löytyä!

Finaaleissa yritin kolmospaikalta hyökätä kärkikaksikon vanaveteen, ja ekassa finaalissakin sainkin hätisteltyä Ristoa kunnolla parin kierroksen ajan. Valitettavasti alkueristä puuttuneet virheet tulivat sitten finaaleissa ja näin yhtään puhdasta vitosta ei tullut finaalilähdöissä. Vain peiliin voi katsoa ja etsiä syypäätä sieltä ;-)

Itsellä jää Vaasan kisa väliin, mutta Ouluun ollaan tulossa.




310
Kilpailujärjestäjälle tja muillekin kisaajille tiedoksi:

Kilpailuun ilmoittautuminen onnistuu vain, jos on hankkinut vuoden 2016 lisenssin. Jotta lisenssin voi Kitistä ostaa, pitää olla oman kerhon vuoden 2016 jäsenmaksu maksettu. Ainakin meillä Fullspeedissä noi jäsenmaksulaskut erääntyy vasta kuun lopussa, jolloin kisailmo on jo sulkeutunut. Maksu pitää siis maksaa heti, ja todennäköisesti menee 2-3 arkipäivää ennen kun jäsenmaksu näkyy Kitissä. Ei siis kannata jättää ilmoa vikaan päivään, vaan tehdä se heti!

311
Tulokset / Vs: SC Winter Cup 2016 II NOKIA 9.1.2016
« : 11.01.16 - klo: 23.26 »
Kiitos myös tältä suunnaalta Nokian puuhamiehille mainiosta kisasta!

Itselle tuli miltei vuosi taukoa SC-kisailusta kesän ja syksyn mentyä polttiskrossin ja turistin parissa, joten oli hauska tulla Nokialle ja todeta että tuttu meininki on edelleen SC-kisoissa. Erityisen positiivista oli huomata että kisoissa oli runsaasti uusia kuskeja ja että myös tuuppiin löytyy se 20+ kuskia. Viime talvena tuupin osanotto jäi muutamassa kisassa vain 10 kisaajan tasolle joten ilahduttavaa kasvua on havaittavissa.

Oma suorittaminen oli tasaista, mutta vauhdin puolesta ei ollut mitään asiaa haastaa kärkinelikkoa joka meni kyllä ihan omia menojaan. Hauska nyanssi elkuerissä oli, että viimeisessä alkuerässä ajoin "puhtaan vitosen" ilman suurempia virheitä mutta siitä huolimatta tulos ei parantunut 2-alkuerästä jossa tuli pari rollausta keskialueen hyppy-yhdistelmissä. Virheiden poisto ei siis riitä, pitää myös ajaa kovaa. Tulos kuitenkin riitti A-finaalin vikaan ruutuun, josta se vielä parani pari sijaa ei niinkän oman ajamisen vaan muiden virheiden avustuksella.

T. Mikko M (#8)


312
Onko FTT-kisoissa jotenkin kilpailujärjestäjän ja kauppiaiden välillä sovittu, että sääntöjen edellyttämiä 1-tyyppisähköjä (Muchmoren säädin ja kone stanussa ja Orcan kone prostockissa) on saatavilla aina kisapaikalta?

Lähinnä pohdin tilannetta, että joku rikkoo koneensa kisassa ja kisapaikalla ei löydy korvaavaa konetta tilalle? Tämä skenaario oli lähellä toteutua Bunkkerin avauskisassa marraskuussa, kun yhdellä stanukisaajalla rikkoitui Muchmoren säädin ja Bunkkerista ei meinannut löytyä korvaavaa säädintä tilalle. Kyllähän varasäätimiä yleensä löytyy monenkin kisaajan pakista, mutta harvalla kuskilla on juuri sääntöjen vaatimaa varakonetta tai -säädintä.

Tässä kohtaa joku voisi todeta, että eihän kisajärjestäjän vastuulla ole myöskään itse autojen varaosapalvelu. Tämä on mielestäni eri asia, koska automalleja on useita ja täysin aukottoman varaosapalvelun takaaminen on mahdotonta. Sähköjen osalta tilanne on toinen, eli yleensä kisajärjestäjällä on tiedossa ketä kauppiaita on tulossa paikalle joten ei ole kovinkaan suuri vaiva varmistaa että ainakin yhdellä kauppiaalla on muutama ORCAn kone ja Muchmoren combo mukana.

313
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 15.12.15 - klo: 13.10 »
3x1,5mm männät on aika pitkälti ehdoton.
Eteen UR550 taakse UR350
3 rattainen boksi.

Iskarit edessä alhaalta leveälle.
Akku aivan eteen.
Säädin akun taakse.
Takalinkki sisäpäässä 3-4 milliä prikkaa.

Matalammat jousilautaset tiputtaa auton reilusti. (tulossa)

Noilla kun alotat niin pääset alkuun.
V2 etutukivarret aikalailla ehdottomat.

Kiitokset HOKE! Muutama tarkentava kysymys:

- maavara suurinpiirtein?
- ilmeisesti akuksi shorty kun nopari mahtuu taakse akkukaukaloon?
- lisäpainoja?
- onko noi matalammat jousilautaset siis v2 vai vielä matalammat?
- ei takavakaajaa?

314
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 14.12.15 - klo: 12.40 »
Löytyykö joltain hyväksi testattua setuppia DEX210:iin Bunkkerin EOS-matolle tai vastaavalla kovapitoiselle alustalle?

Kävin viime viikolla testailemassa omaa DEXiä Bunkkerissa, ja tuskaista oli. Kaatuu, kaatuu, kaatuu voisi olla tiivistelmä ongelmista.

Muutamia havaintoja:
- Esijännitys nollaan ruuvattuna, iskarit suht pystyssä, shortyakulla auton maavara jää noin 20 milliin, joka on ehdottomasti liikaa kovalle pidolle
- Isolla akulla (6Ah) auto laskeutuu lisäpainon ansiosta pari milliä alemmas, jolloin ajettavuus paranee
- Slipperi saa olla aika löysällä, muuten auto tuntuu keulivan herkästi esim. pääsuoran alun "portaiden" jälkeen

315
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 13.12.15 - klo: 17.49 »
JQ:n RTR-kone on käytännössä uudelleenbrändätty 3-porttinen Alphan kone. Tuli todistettua viime kesänä varsin oivaksi peliksi myös GT8-autoon.

316
Team Durango / Vs: Durango DEX210v3
« : 05.12.15 - klo: 10.28 »
Aika vähäiset on uudistukset, verrattuna v1 --> v2. Oliko noi 12mm hexit myös eteen vai pelkästään taakse? Eteen tarvitaan sitten myös uudet akselit ja laakeripesät, koska vanhassa on kiinteet akselit.

317
Jos se profiilin uusiminen perjantaina on ylivoimainen haaste järjestävälle taholle, niin sitten olisi minusta reilumpaa laittaa kisaprofiili pystyyn jo 3-4 viikkoa ennen kisoja jolloin jokaisella kisaajalle on edes jonkinlainen mahdollisuus käydä treenaamassa rataa etukäteen. Vastaava tilannehan on kiinteissä ulkoradoissa, joihin kaikilla on mahdollisuus tutustua etukäteen.


Tässä ajatellaan taas hieman liikaa kehä-kolmosen sisäpuolella  :grin:
miten pitkänmatkalaisten treenaus, auttaako heitä?

Foorumikeskustelussa on aina se huono puoli, että jokin ymmärtää väärin ja ei ole mahdollisuutta oikaista omaa näkemystään heti. Mutta pointtini oli seuraava:

Jos vaihtoehdot on:

A) Lauantaiksi uusi profiili ja perjantaina rata kiinni (FTT-malli), sunnuntaille vielä ajosuunnan vaihto
B) Profiilin uusinta 3-4 viikkoa etukäteen ja treenimahdollisuus useampi viikko ennen kisoja (ml. vloput)
C) Profiilin uusinta kisaviikolla ja treenimahdollisuus torstai-perjantai

Minusta A on ylivoimaisesti paras vaihtoehto, johon pitäisi velvoittaa ihan säännöissäkin. Joidenkin mielestä se on kuitenkin kerhoille ylivoimainen ponnistus, joten jäljelle jää vaihtoehdot B ja C.

Mielestäni C on näistä kaikkein huonoin, koska se pakottaa ottamaan vapaata/lintsaamaan töistä/koulusta perjantaisin. Vaihtoehdossa B voi sentään itse valita, käykö tuustumassa rataan etukäteen (jos siihen on mahdollisuus) vaiko jättää treenit perjantaille. Yleensä noi perjantai-treenit on laadultaan kehnoja, kun suuri määrä kuskeja tunkee radalle samaan aikaan.

318
Jos se profiilin uusiminen perjantaina on ylivoimainen haaste järjestävälle taholle, niin sitten olisi minusta reilumpaa laittaa kisaprofiili pystyyn jo 3-4 viikkoa ennen kisoja jolloin jokaisella kisaajalle on edes jonkinlainen mahdollisuus käydä treenaamassa rataa etukäteen. Vastaava tilannehan on kiinteissä ulkoradoissa, joihin kaikilla on mahdollisuus tutustua etukäteen.

Jos itse kiertäisin WJ:tä säännöllisesti, niin itse kyllä maksaisin mieluummin +10euroa lisää kisamaksua jos sillä pääsisi ajamaan uutta profiilia lauantain ekassa erätreenissä.

319
Yokomo / Vs: Yokomo BD7
« : 01.11.15 - klo: 18.43 »
Onko muilla BD7:ssa ollut ongelmaa että ohjauksen keskitys hyppii miten sattuu erityisesti törmäysten jälkeen ja ohjausta saa olla trimmailemassa jatkuvasti? Ensin arvelin että servo (Savox 1251) keskittää huonosti tai muovisesta varresta on mennyt rihlat, mutta kummastakaan ei ole kyse. Myös RCTechissä muut ovat valitelleet samaa. 

320
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Bunkkerin RC-keskus
« : 28.10.15 - klo: 13.21 »
Ajatteko tänään kilpaeriä vaiko vapaata harjoittelua, tuumailen saako yksi WGT tulla sekaan?

Vapaata treeniä luvassa, tervetuloa mukaan!

321
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Bunkkerin RC-keskus
« : 28.10.15 - klo: 11.27 »
Tänään taas keskiviikkoajot formuloilla ja GT-12 autoilla noin 17:30 alkaen.

Itse tulossa myös paikalle testaamaan vikat setupit turistiin lauantain LTCC-kisaa varten. Toivottavasti saadaan hyvin säpinää turistiradalle kaikkien autojen muodossa. Itse olen paikalla viimeistään klo 17, joten jos muita avaimenhaltijoita ei ole siihen mennessä niin ainakin klo 17 pääsee sisään.

322
Onnittelut Viljamille hienosta suorituksesta!

323
Huomiseen kerhokisaan on tullut huimat 7 ilmoa jakautuneena kolmeen luokkaan. Tällä porukalla ei ole mielekästä ajaa täysimittaista kertsikisaa, joten yritetään sarjan avausta myöhemmin marraskuussa uudelleen (ennen FTT-kisaa).

Olen kuitenkin huomenna tulossa paikalle ja toivottavasti mahdollisimman moni muukin turisti/mattiskuski. Jos porukkaa on paikalla, niin voidaan ottaa 5 minan kisalähtöjä tarvittaessa.

324
Ehdotan että turistissa saisi ajaa myös viime kauden V3 Volanteilla jotta niitä saisi pois pakista pyörimästä vaikka uusia V5 renkaita jo saa kaupasta. En ole vielä ehtinyt testaamaan millaiset V5 ovat, mutta ovat ainakin paljon matalempia profiililtaan, reuna jäykempi ja halkaisija ainakin 1,5mm pienemmät. Ainakin sen takia, ettei ole uusia V3 mihin verrata vaan ainoastaan ajettuja. 1,5mm halkaisija ero tarkoitta reilun piikin eroa pinionissa jotta välitys olisi sama.

Koska kyse on rentomielisestä kerhokisasta, niin mielestäni ehdotus on hyvä ja sitä voidaan jopa laajentaa niin että kaikki 1/10 turistiin tarkoitetut kumirenkaat käy. Jos jollain on turisti ollut viime kauden hyllyllä ja vanhoja Sweeppejä on jäänyt, niin myös niillä saa ajaa.

Keskiviikon kisaan on ilmoittautunut tällä hetkellä huimat 4 osanottajaa jakautuneena kolmeen luokkaan. Nyt kipin kapin ilmoittautumaan, muuten joudutaan jättämään kisa ajamatta!

325
Liitteenä alustava kalenteri. Vihreällä merkatut on anottu ja lukittu. KV-kalenteri sotkenee vielä kesän ohjelmaa hieman.

Huomaa FTT-kisojen ajankohdan muutokset/päivitykset talven kisoissa (FTT Kypak ja OSPA).

M-8 kisat järjestetään Turussa, Nokialla ja Vantaalla sekä Vaasassa tai Jyväskylässä on kisa, riippuen radan valmistumisaikataulusta.

Hyvä että saatiin näinkin aikaisin draftia ensi kesän aikataulusta, kiitokset Vesalle.

Omaan silmään pistää se, että heinäkuun ekana vloppuna ajettaisiin kaksi ratakisaa eri paikoissa: FTT-päätöskisa Laukaalla että GPT/LS5-kisat Tattiksella. Ottaen huomioon kuinka vähän osanottajia kesällä rataluokissa on, pidän tätä aika lailla huonona ratkaisuna. Kesällä on tietty rajallinen määrä vloppuja pelissä, mutta rataluokkia en laittais samoille päiville.

326
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Bunkkerin RC-keskus
« : 16.10.15 - klo: 15.03 »
Olemme tässä pyöritelleet ajatusta että ajeltaisiin uudella turistiradalla kertsi-kisoja 1-2 x kuukaudessa. Vähän vastaavaa mitä Tiksissä oli aiempina talvina krossiradalla. Kisapäivä olisi todennäköisesti perjantai ja kisalähdöt ajettaisiin siellä 18-21 välisenä aikana.

Tuolla tarkempaa info aiheesta. Ensimmäinen kisa ensi viikon keskiviikkona (21.10.2015). Toimikoon samalla tiedotuksena, että touring-rata on kyseisen illan ajan varattu kilpailukäyttöön.

http://rc10.fi/index.php?topic=93373.0

327
Stanun kilpailumaksu ei ilmeisesti sisällä renkaita. Löytyykö kisapaikalta jokaiselle stanukuskille uudet Volante V5:t myytäväksi vai pitääkö hankkia renkaat etukäteen?

328
Mietittiin myös Turussa että rengassääntö koskisi vain mattoratoja. Nokian kaltaisilla betoni/multisurfaceradoilla voisi olla sitteen vapaa rengas.

Lisätaustana vielä tähän, että tuo Turussa oleva turistimatto/huopamatto on selvästi kovapitoisempi uudella pinnillä kuin PKSRCA:n nykyinen tennismatto. Piikit selvästi purevat mattoon kunnolla ja auto ei luista yhtään. Toki bunkkerissakin tilanne tullee olemaan sama kuin saadaan EOS-matot paikalle.

Buggyillä ajaminen vielä menettelee, kuin niissä painopiste on alhaalla ja renkaat yms. pienimassaiset.

Stagger voisi olla hyvä vaihtoehto. Saatavuus on hyvä, ja hintakin keskitasoa. Tuupissa rengassääntö voisi koskea vain takarenkaita, eturengas voisi olla vapaa (WJ-tyyliin).

329
AKK:lla on myös oma lista. Yleensä ne mitä ei oo ROAR:lla löytyy sit AKK:n listalta.

Missäs sellainen lista on nähtävissä ja missä kohtaa ohjeistoa viitataan tähän AKK:n listaan?

330
FTT-ohjeistossa todetaan seuraavaa:

7.4  TSP-10 Nopeudensäätimet

TSP-10  –luokassa  on  käytettävä  ROAR-hyväksyttyä  ns.  0-ennakkosäädintä  ja  säätimessä
hyväksynnässä  mahdollisesti  mainittua  profiilia.  ROAR  hyväksytyt  säätimet  on  nähtävillä  ROARin
nettisivuilla “ROAR Approved Sportsman ESC’s” osoitteessa
http://www.roarracing.com/approvals.php


Tuolta ROAR:in listalta ei löydy TSS-10 -luokan Muchmore FLETA -yksityyppisäädintä  - ei itse asiassa mitään Muchmoren brändillä olevia säätimia. Tiukasti tulkittuna tämä tarkoittaa sitä, että sääntöjen mukaan et voi osallistua TSS- ja TSP-luokkiin samalla säätimillä! Tämä ei kyllä tee turistikisojen ajamisesta mitenkään erityisen helppoa.

Tämä ei varmaankaan ole ollut sääntöjen laatijan tarkoitus? Varsinkin, kun ominaisuuksien puolesta tuo Muchmoren säädin kyllä kestää nykyisen TSP-koneen (13.5T). Ajoin viime talvena useita iltoja treeniä Fleta + GM 10.5T -combolla ilman mitään ongelmia.

Laajemmassa perspektiivissä tämä osoittaa minusta sen, että näiden hyväksyttyjen tuotelistojen käyttö ei ole mutkatonta ja valmistajilla tuntuu olevan vaihtelua sen suhteen, mille listalla (EFRA vs ROAR) tuotteet päätyy. Toki 0-ennakkosäätimissä pitää olla joku kontrolli, ettei peli mene täysin villiksi ja autojen nopeudet kasva viriluokan tasolle. Sen sijaan esim. akut voisi vapauttaa sääntelystä kokonaan ja todeta säännöissä vaan että max. 2S kovakuorinen lipo, jännite max. 8.4V täyteen ladattuna.

Sivuja: 1 ... 8 9 10 [11] 12 13 14 ... 31