Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - m.e.

Sivuja: 1 ... 8 9 10 [11] 12 13 14 ... 27
301
Turussa ajetaan Mini Spikella.

Renkaita löytyy ainakin täältä:
http://www.rcm.fi/index.php/catalogsearch/result/?q=spike

302
Tulokset / Vs: WJ2 Oulu -TULOKSET-
« : 20.12.11 - klo: 05.20 »
Noista eri automerkeistä, voin keräillä ne listalle ja laittaa listan täydennettynä sen jälkeen tänne. Täydentelin jo listaa niiltä osin nelkkujen puolelta, kun muistin.

Laitapa siis YV, jossa kerrot oman nimesi ja kalustosi merkit (jos haluat ne näkyville):

Nimi
Luokka
Automerkki
Moottori
Akut

303
Tulokset / Vs: WJ2 Oulu -TULOKSET-
« : 20.12.11 - klo: 05.07 »
Niin, siellähän oli aiemmin HOKE sinulle merkitty Nokian pisteet viidennen sijan mukaan. Siellä oli myös jollekin toiselle Markku Honkaselle merkitty täydet pisteet Kiimingin kisasta. Olit siis sarjataulukon kahdeksas ja viidestoista. Ainoastaan yhdistäminen oli jäänyt tekemättä, pahoittelut tästä. =)

Nyt pisteet on korjattu tuolta osalta, mikäli muita huolimattomuuksia löytyy, niin laittakaapa viestiä, niin korjaillaan...

304
Tulokset / WJ-sarjan pisteet 2 kisan jälkeen
« : 19.12.11 - klo: 22.12 »
Tässä M2-10 pistetilanne sarjassa:

   M2-10   Nokia   Kiiminki   Yhteensä
1   Petri Ström   100   100   200
2   Jarno Siltanen   82   90   172
3   Marko Eklund   76   69   145
4   Jani Hovi   90   54   144
5   Joona Haatanen   69   66   135
6   Riku Tolonen   72   57   129
7   Jarkko Hyvärinen   32   82   114
8   Niko Vuorenmaa   46   60   106
9   Harri Peltomaa   52   46   98
10   Tommi Sampo   26   63   89
11   Jarno Halonen   14   72   86
12   Matti Räsänen   38   40   78
13   Heikki Sorri   28   50   78
14   Jussi Luopajärvi      76   76
15   Tero Pajala   44   30   74
16   Sami Wiik   24   48   72
17   Heikki Valtonen   66      66
18   Mikko Laitinen   63      63
19    Hannes Linnanen   19   44   63
20   Jani Latvala   60      60
21   Marko Mikama   57      57
22   Ville Aalto   21   36   57
23   Joseph Quagraine   54      54
24   Mika Anttonen      52   52
25   Sami Salmela   50      50
26   Henry Tanskanen   48      48
27   Juho Hattunen   15   32   47
28   Antti Silvennoinen   20   26   46
29   Touko Silpola   16   28   44
30   Matti Peltoniemi   42      42
31   Miikka Rahikainen      42   42
32   Jarmo Halme   40      40
33   Markus Suvanto      38   38
34   Mikko Heikkilä   36      36
35   Jari Itävuori   34      34
36   Jarno Gabrielsson   10   24   34
37   Turo Holm      34   34
38   Oskari Mäki   13   20   33
39   Joonas Hyvärinen   11   22   33
40   Henry Kanerva   30      30
41   Henri Huuskonen   9   15   24
42   Jari Toivonen   22      22
43   Eemeli Anttonen      21   21
44   Jaakko Huhmarsalo      19   19
45   Olli Viitanen   18      18
46   Mikko Luopajärvi      18   18
47   Kari Kuusisto   17      17
48   Jani Pönkkö      17   17
49   Oskari Matilainen      16   16
50   Kari Pönkkö       14   14
51   Miro Gabrielsson      13   13
52   Petteri Langenoja   12      12
53   Marko Tetri   8      8
54   Asmo Jakorinne   7      7
55   Isto Lehtinen   6      6

Ja M4-10

   M4-10   Nokia   Kiiminki   Yhteensä   
1   Markku Honkanen   72   100   172   Tamiya Durga
2   Petri Ström   82   90   172   Schumacher Cat SX3
3   Jani Hovi   57   76   133   Durango
4   Tommi Sampo   50   69   119   Schumacher Cat SX3
5   Jarkko Hyvärinen   42   72   114   Associated B44.1 FT
6   Miikka Rahikainen   60   52   112   Schumacher Cat SX3
7   Niko Vuorenmaa   52   57   109   Team C
8   Joseph Quagraine   100      100   
9   Heikki Sorri   28   66   94   Durango
10   Karri Salmela   90      90   Tamiya Durga
11   Antti Silvennoinen   38   44   82   
12   Ville Aalto   22   60   82   
13   Antti Kanniainen      82   82   
14   Viljami Kutvonen   76      76   
15   Lari Jäppinen   69      69   
16   Mikko Laitinen   66      66   Durango
17   Arto Heinonen   63      63   Durango
18   Tommi Haapasalo   17   46   63   Durango
19   Janne Valtanen      63   63   Schumacher Cat SX2
20   Henri Valtonen   54      54   
21   Kimmo Kaltiokumpu      54   54   
22   Niko Bäckman   9   42   51   Schumacher Cat SX3
23   Ville Sipola      50   50   
24   Matti Eskelinen   48      48   Schumacher Cat SX3
25   Mika Honkonen      48   48   
26   Miikka Kauttu   46      46   Kyosho
27   Jarmo Halme   44      44   
28   Max Mört   40      40   
29   Miro Simonen   36      36   Tamiya
30   Juho Hattunen   34      34   
31   Sami Huhta   32      32   
32   Heikki Suontausta   30      30   
33   Kari Kauppinen   26      26   
34   Mika Kettunen   24      24   
35   Kari Kuusisto   21      21   Schumacher Cat SX3
36   Antti Riihinen   20      20   
37   Jani Niemenmaa   19      19   
38   Antti Turtiainen   18      18   
39   Matti Jokelainen   16      16   
40   Ilari Langenoja   15      15   
41   Asmo Jakorinne   14      14   
42   Riku Akkanen   13      13   
43   Riku Niemenmaa   12      12   
44   Antti Nurmikumpu   11      11   
45   Jani Mäkinen   10      10   Schumacher Cat SX3

305
Sähköautot / Vs: Speed Passion rs2
« : 18.12.11 - klo: 08.07 »
Korkeus on mitattu pohjasta kiinnikkeisiin.

306
Sähköautot / Vs: Speed Passion rs2
« : 16.12.11 - klo: 06.36 »
Akkukotelon pituus on n. 155 mm.

307
Sähköautot / Vs: Speed Passion rs2
« : 14.12.11 - klo: 17.52 »
Moi!

Tänään tutkittiin RS2:n akkukotelon mittoja ja ne näyttivät seuraavilta:
* Pituudessa ei tule mitään ongelmaa, siihen mahtuu kaikki 2-kennoiset LiPot ja tyhjää tilaa jää vielä n. 1,5 cm.
* Leveys on 47,4mm
* Korkeus on 23,4mm

Testattiin kotelon kokoa SMC:n n lipolla (korkeus 25,2mm), ja sekin meni sen juuri ja juuri akkupidikkeen alle. Hieman oli tosin tiukaa, joten tuon kokoista akkua varten akkukoteloa kannattaa hieman avartaa.

308
Sähköautot / Vs: Speed Passion rs2
« : 13.12.11 - klo: 20.38 »
Moi!

Oli sen verran hässäkkää kaupalla, että emme ehtineet mittailla tarkasti akkukotelon mittoja. Autoon menee kuitenkin sekä 6- että 7-kennoinen NiMH-akku, 7-kennoisista tosin 3000 mAh saakka, 5000 mAh paketti on sen verran isompi, että se vaatii hieman dremelöintiä, sen avulla senkin saa kyllä mahtumaan.

LiPo-paketit menevät mukavasti autoon (klikkaa galleria, siellä kuvia):

http://www.speedpassion.net/carkit/carkit.asp?b=off&p=rs20030&c=CAR#

309
RCM.fi :n porukka on myös paikalla kisoissa.

310
Sähköautot / Vs: Speed Passion rs2
« : 12.12.11 - klo: 18.42 »
Moi!

Mittaillaan huomenna kaupalla RS2:n akkukotelon mitat ja kirjoitellaan tänne.

Matti / RCM

311
Tosiaan, tämä keskustelu kuuluisi toiseen topicciin, mutta vielä HOKE:lle lainaus viime keväällä kirjoitettuna FTT-topicissa:

"Hi Matti,

Our engineers have finished the test on the wheels and have agreed an acceptable tolerance of 0.5mm in both directions.

It is agreed that we will exchange any wheel that is outside of the tolerance.

Our engineering manager has introduced a new quality control process to ensure that we will not sell wheels outside of this tolerance.

I hope that this is of help.

Harvey / Schumacher"

Ja kaikki tämän toleranssin ulkopuolelle menevät vanteet vaihdetaan.

312
Annoin HOKE yleisiä ohjeita tuohon suoruusasiaan, en vain sinun rengasasiaasi. Ei siis intetä siitä. =)

313
Sillä testerillä saadaan mitattua vanteista poikkeamat molemmissa suunnissa, myös tuo mainitsemasi "kulmikkuus" saadaan siis selville, mikäli sellaista esiintyy. Viime kaudella joku epäili, että renkaat on pakattu liian pieneen pussiin ja tämän takia renkaiden / vanteiden suoruus on saattanut kärsiä siitä. Tätä ei sen tarkemmin ole todettu, mutta nykyään renkaat tulevat joka tapauksessa hieman väljemmässä pussissa.

FTT-kisoissa kilpailun järjestäjille toimitetaan aina riittävä määrä renkaita, jotta kierot saadaan vaihdettua suoriin.

Tuosta hexa-asiasta Valtasen Janne osaa kertoa tarkemmin. Pointti siinä oli kuitenkin se, että ainakin X-Rayn autoissa oli ollut hieman vajaamittaisia hexoja, jonka takia vanne ei aina keskittynyt täysin kiristettäessä, vaan saattoi jäädä hexan toiseen laitaan. Tällöin pystyheittoa tuli renkaaseen, joka vaikutti aluksi olevan heittoa vanteessa, mutta mitattaessa vannetta siinä ei esiintynytkään kieroutta. Kannattaa siis tarkastaa myös tuo asia.

314
Jos renkaat vaikuttavat kieroilta, niin kannattaa tarkastaa ensin, ovatko hexit ns. alimittaisia. BCR:ssä tutkittiin jonkin verran uusien renkaiden / vanteiden suoruutta ja huomiota herätti joidenkin autojen hexien pienuus. Vanne ei siis päässyt tukemaan hexaa ja tästä syystä vanne tuntui kierolta, koska se ei keskittynyt kunnolla. Laitettaessa vanne tarkempaan tarkasteluun, se oli kuitenkin suora ja hexa oli vain hieman "alimittainen". Tästä syystä siis vanne tuntui olevan kiero. Ainakaan BCR:ssä kieroja vanteita ei tuntunut olevan.

Tehtaalla on oma toleranssi ja laadunvalvonnassa tehdään kovasti töitä. Tästä hyvä esimerkki on se, että tehdas lupaa renkaiden olevan suoria ja tarvittaessa se vaihtaa kaikki kierot suoriin. Mutta harrastajien on syytä antaa aina palautetta maahantuojalle, jotta sitä voidaan toimittaa eteenpäin.

FTT-sarjassa tulee aina kattava tieto vaihdetuista renkaista.

315
*HOKE*:

Kaikki renkaat, jotka ovat tuon määritellyn toleranssin ulkopuolla, saa vaihtaa uusiin. Sitä varten se laite kehitettiin viime talvena FTT-sarjaan. Ei siinä suorien vanteiden etsimisessä kauaa mene, keskimäärin kaudella 2011 on vaihdettu 2-4 rengasta / kisa, joten pari minuuttia korkeintaan.

Ja kysymykseen, miten ne todetaan; mittarilla kilpailun katsatusmies toteaa, onko vanne suora vai kiero. Ei siis hätää. =)

316
Viime vuonna on FTT-sarjan yhteyteen tullut renkaiden "vipotustesteri", jolla saadaan kaikki kierot vanteet pois pelistä. Tästä on tiedotettu viime kaudella, joten tämän asian pitäisi olla hoidossa.

Schumacherin tehtaalla on luvattu korvata kaikki kierot vanteet uusilla, joten jos vanne on kiero, niin toimitus maahantuojalle ja rengas korvataan aina uudella.

Tämänvuotinen vanne on vahvempi kuin aiemmin ja tehtaalta on tullut samat ohjeet vanteiden suoruuden suhteen.

Kenenkään ei siis tarvitse ajaa kieroilla vanteilla tai kehnoilla renkailla vaan tässä kaikilla kilpailijoilla on tasavertainen asema.

317
Sähköautot / Vs: Speed Passsion rs2
« : 06.12.11 - klo: 20.10 »
Sähkölaitteille luvataan roisketiiviys, eli pienten roiskeiden ei pitäisi haitata menoa.

318
RC-kerhot ja -radat / RC Jyväskylä 2011 - 2012
« : 12.11.11 - klo: 17.57 »
RCCJKL Ry yhteistyössä RCM:n kanssa on avannut sisäkrossiradan Jyväskylän Kirriin.

http://www.rccjkl.net/forum/viewtopic.php?f=32&t=650

Tervetuloa mukaan!

319
Kilpailijoiden kanava / WinterJumps 2011-2012 - säännöt
« : 08.11.11 - klo: 23.04 »
Winter Jumps 2011-2012 sarjan säännöt

**Aikataulu ja kisapaikat:
19.11.2011 Nokia
17.12.2011 Kiiminki
4.2.2012 Turku   
31.3.2012 Jyväskylä   
28.-29.4.2012   Model Expo

**Sarjan yhteyshenkilö:
Matti Eskelinen
matti.eskelinen@kolumbus.fi
p. 040 57 6257

**Kilpailupaikalla on kilpailun järjestäjän suostumuksella lupa kaikilla kauppiailla / maahantuojilla myydä tuotteita sekä mainostaa.
 
Sarjan säännöt pohjautuvat Maastosarjan 2011 sääntöihin. Seuraavassa poikkeukset:

Kilpailijoille:

Akut

** Sallitut LiPo-akut:
*Kaikki luokissa 2S hardcase akut

Renkaat

** 2wd (M2-10) 1/10-autoissa käytettävä takarengas Schumacher Mini Pin U6608 (yellow), tai Mini Spike U6558. Kilpailun järjestäjä päättää etukäteen, kummalla renkaalla ajetaan, ja ilmoittaa siitä kilpailukutsun yhteydessä. Eturengas vapaa. Insertti ja vanne vapaa. Kisoissa käytettävissä vain 1 pari takarenkaita.
** 4wd (M4-10) 1/10-autoissa käytettävä takarengas Schumacher Mini Pin U6608 (yellow), tai Mini Spike U6558, eturengas Schumacher Mini Pin U6607 (yellow) tai Mini Spike U6557. Kilpailun järjestäjä päättää etukäteen, kummalla renkaalla ajetaan, ja ilmoittaa siitä kilpailukutsun yhteydessä. Insertti ja vanne vapaa. Kisoissa käytettävissä vain 1 kierros (4 kpl) renkaita.
** M2-10 ja M4-10 –luokissa sallittuna renkaana myös kesäsarjan mukaiset renkaat
**Täyteluokissa rengas, vanne ja insertti vapaa
** Renkaita saatavilla kisapaikoilla.
**Aloitteleville kuskeille rengas on vapaa (kuitenkin vain 1 sarja kumirenkaita M4-10 -luokassa / 1 pari takarenkaita M2-10-luokassa). Aloittelevaksi kuljettajaksi määritellään seuraavat kuljettajat:
* * *Ei ole sijoittunut missään yksittäisessä SM-kilpailussa vuonna 2011 parhaaseen kolmannekseen (esim 42 kisaajaa -> paras kolmannes = 14 parasta)
*Ei ole sijoittunut kaudella 2010-2011 / 2011-2012 missään WJ-sarjan osakilpailussa A-finaaliin
** Renkaiden käsittely muilla aineilla kuin vedellä kielletty (myös puhdistusaineet, saippuat tms.), ellei se ole välttämätöntä liian vähäisen pidon takia (esim. Model Expo). Tällöin kilpailukutsussa pitää mainita, kuinka toimitaan.
** Renkaita saa leikata (piikkejä pois), mutta ei liimata uudelleen (esim. takavetoon ei siis saa tehdä leikkaa-liimaa eturenkaita)
**Rikkoontuneen renkaan / vanteen tilalle saa leimata uuden renkaan kilpailun johdon luvalla
** Ei minimipainoa missään luokassa

** Ajoformaatti
*Maastosarjan mukainen (pistelasku) M2-10 ja M4-10 –luokissa.
*Täyteluokissa ajetaan kilpailun järjestäjän ilmoittavan ajokaavion mukaisesti.
*Vapaat harjoitukset ovat kilpailun järjestäjän päätettävissä, mutta ohjeena on, että kaikki lauantain harjoitukset ajettaisiin eräharjoituksina oikeilla taajuuksilla.
*Alkueriin lähdetään eräkohtaisesti harjoitusten nopeimpien kierrosaikojen mukaan. Mikäli harjoituksia ei ole ”kellotettu”, liikkeelle lähdetään numerojärjestyksessä. Seuraaviin alkueriin lähdetään aina senhetkisen kokonaistilanteen mukaan.
*Alkuerien määrä kilpailussa on 3-4.
*Finaaleihin valitaan korokkeelta ajopaikka alkueräsijoituksen mukaan. Alkuerien nopein valitsee siis ensimmäisenä ajopaikan A-finaaliin, sitten toinen jne.

** Sarjassa lasketaan 4 kisaa viidestä loppupisteisiin
** Ei lisenssipakkoa

 
Järjestäjille

**M2-10 ja M4-10 ovat viralliset WJ-sarjaluokat. Järjestäjä voi halutessaan ottaa mukaan kolmannen luokan, mikäli se aikataulun puitteissa on mahdollista ja järkevää. Tällöin lisäluokka ei saa venyttää kohtuuttomasti kisapäivän pituutta. Lisäluokat voi ajattaa sunnuntain.

**Osallistumismaksu 20 euroa / luokka. Poikkeustapauksissa (suurempi maksu tai pienempi maksu) ottakaa yhteyttä WJ-yhdyshenkilöön.

**Sarjapalkintoja / sarjan järjestämiskuluja varten osallistumismaksuista varataan 10% (2 eur / ilmoittautuminen). Tämä maksu maksetaan käteisellä kisojen yhteydessä ellei toisin sovita.

**Yksittäisen kilpailun palkinnot hankkii järjestäjä. Palkintoja jaetaan vähintään seuraavasti: M2-10 ja M4-10 –luokkien 3 parasta, finaalivoittajat sekä 1 kannustuspalkinto / kilpailu jollekin ”tulokaskuskille” (kilpailun järjestäjän valittavissa)

**Sarjapalkinnot (M2-10 ja M4-10) jaetaan viimeisen kisan yhteydessä. Sarjapalkinnot hankkii WJ-organisaatio.

**Kilpailunumerot ovat koko kauden ajan WJ-kauden 2010 - 2011 loppusijoitusten mukaiset. Esim. sarjan voittaja ajaa koko kauden numerolla 1. WJ-organisaatio hankkii numerot kilpailijoille (2 numeroa / luokka). Täyteluokissa ajetaan kilpailun järjestäjän ilmoittamalla tavalla ja numeroinnilla. Järjestäjä hankkii numerot täyteluokkiin.

**Katsastus toteutetaan ennen ajettavaa erää. Autot tulee toimittaa katsastuspaikalle viimeistään 10 minuuttia ennen erän alkua ellei järjestäjä toisin ilmoita. Katsastuksessa kiinnitetään erityistä huomiota renkaisiin ja niiden mahdolliseen käsittelyyn.

**Kilpailijoiden renkaat tulee leimata viimeistään ensimmäisen alkueräkierroksen yhteydessä. M2-10 ja M4-10 –luokkien renkaiden merkintöjen tulee olla erilaisia (esim. 1 täplä lakkaa M2-10 ja 2 täplää M4-10 –renkaissa / vanteissa)

**Järjestäjän tulee tarkastaa aika-ajoin autojen akkujen sääntöjenmukaisuus sekä tutkia, ettei renkaita ole käsitelty sääntöjen vastaisella tavalla.
 
**Järjestäjän tulee lähettää kilpailun viralliset tulokset 1 viikon sisällä sarjan yhteyshenkilölle tai julkaista ne rc10.fi-foorumilla.

Kilpailunumerot viime vuonna ajaneiden kilpailijoiden osalta löytyy tuolta:

http://www.rccjkl.net/joomla/index.php

Uusille kilpailijoille jaetaan numerot ilmoittautumisjärjestyksessä.

320
Yleinen keskustelu / Vs: Maxamps
« : 06.10.11 - klo: 22.21 »
Hiekkamonttu:

RCM on Maxampsin virallinen maahantuoja, joten jos joku tuote kiinnostaa, niin voit ottaa meihin yhteyttä hintatietojen / tilausaikataulun selvittämiseksi. Sähköposti on info at rcm.fi

Matti / RCM

321
Esim. MM-kisoissa tämän "esikatsastuksen" jälkeen autolle sai tehdä muutoksia, jos se ei jostain syystä ollut sääntöjen mukainen. Eli jos akkujen jännite oli liian korkea, niin oli vielä mahdolisuus käydä varikolla purkamassa akkuja hieman. Kunhan auto oli siis läpäissyt katsastuksen ennen erän alkua. Mitä aiemmin siis viet auton katsastukseen, sitä enemmän ainulla on aikaa tehdä muutoksia, jos tarvetta on.

Ja kun auto on läpäissyt katsastuksen, auton voi ottaa juuri ennen erää katsastuspöydältä. Tähän pitää vielä tehdä ohjeistus järjestäjiä varten.

322
Sitä etukäteiskatsastusta lähdetään kokeilemaan tosiaan isojen kisojen tapaan. Ja kuten aiemmin kirjoitin, ei pelkästä muuttamisen ilosta, vaan mm. sen takia, että niitä pitoaineen käyttöepäilyjä (mitä on ollut viime kautena ilmassa) saadaan paremmin kontrolloitua. Eli jos joku nyt syystä tai toisesta käsittelee renkaita muulla kuin vedellä, se voidaan katsastuksessa todeta. Erän jälkeen tämä asia on selvästi vaikeampi todeta.

Isoissa kisoissahan tuo on tosiaan toiminut oikein mainiosti. Siihen tarvitsee varata n. 5 min enemmän aikaa kuin aiemmin, sen ei pitäisi kenenkään kisaa kaataa.

Tuota finaalien ajojärjestystä voi periaatteessa miettiä, mutta kun A-finaalit ajetaan kuitenkin kolminkertaisina, niin niiden pitäisi olla alussa, keskellä ja lopussa. Eli jos aikataulu halutaan mahdollisimman tiiviiksi (kuten se varmastikin on pakko tehdä), niin siihen ei välttämättä löydy muuta mahdollisuutta...

323
Mutta sääntöhän tuohon kohtaan pitäisi jotenkin sitten kuitenkin laittaa, jotta tulkinnanvaraa ei jäisi. Eli ehdottakaapa sellaista tyhjentävää sanamuotoa, joka ei jättäisi tulkinnan varaa. "Merkittävä kilpailu" tms. jättää aina tulkinnan varaa. Mites kerhokisa- / muut ei AKK:n alaiset sarjat?

Nyt antaisin sinulle kuitenkin pallon, HOKE. Eli muotoilepa sellainen käypäisä sääntömuotoehdotus tuohon vapaan renkaan käyttöön, niin tarkastellaan sitä seuraavaksi. Eiköhän tästäkin pykälästä saada vielä lopullinen tehtyä.

Ja tähän nyt ei käy, että "eiköhän kaikki tiedä, ketkä on aloittelijoita ja ketkä ei", vaan jos säännöt tehdään, niiden pitää olla sellaiset, että kilpailun järjestäjät eivät saa niiden valvonnasta kohtuutonta lisätyötä / että ne eivät jätä tulkinnan varaa.

Lähtökohtanahan on edelleen vanha slogani, että "Krossissa ei pipo kiristä!", eikö totta? Mutta sääntöjen pitää olla kuitenkin yksiselitteiset ja helposti valvottavissa olevat.

324
Nonniin, kiitos palautteesta. Mites sitten määriteltäisiin tämä HOKE:n ehdotus:

"Kansainväliset, kansalliset ja SM kisat missä tahansa luokassa. Ylipäätään mikä tahansa huomioitava kisamenestys."

Teepä HOKE tuohon kohtaan sellainen sääntö, joka ei jätä mahdollisuutta käyttää porsaanreikää ja jota on jopa mahdollista järjestäjän valvoa. Jos aletaan tutkimaan historiikkia vaikka 5 vuoden ajalta, niin kellään järjestäjällä ei ole varmaankaan riittävästi intoa etsiä jokaista mahdollista merkittävää tulosliuskaa ja tarkastaa, onko tämä kaveri ollut jossain niistä parhaassa kolmanneksessa.

Tuo viimeisen vuoden ja kuluvan vuoden tarkastelu on järjestäjälle kohtuullisen helppoa. Kurkataan vain parit tulosliuskat ja voidaan jopa ennakolta listata kaikki säännön piiriin kuuluvat / kuulumattomat. Tätä mietimme jo aiemmin sääntöä tehdessä edelliselle kaudelle. Jos siihen otetaan mukaan kaikki SM-luokat ja muut merkittävät kansalliset luokat, niin kontrollointi vaikeutuu. Jokaisen kuskin kohdalla on tasapuolisuuden nimissä tarkastettava merkittävät tulosliuskat aiempien vuosien osalta. Tai sitten luottaa siihen, mitä hän itse kertoo, onko pärjäillyt vai ei. Ja tämä luottamuspula muiden kuskien rehellisyyteen on toisaalta nostanut pinnalle tuon pitoainekysymyksen jne. Eli jos ei luoteta kavereiden ajavan pidottomilla renkailla, niin ei kai voi luottaa kuskien rehellisyyteen aiempien tulosten ilmoittamisessa.

Meni nyt hieman pitkälle, mutta pointti on se, että kuinka kontrolloidaan tätä sääntöä, ellei parista tulosliuskasta sitä voi tarkastaa?

Mutta niin kuin sanoin, jos vain joku keksii tuohon sellaisen sääntöpykälän joka voisi toimia ja jota voisi valvoa, niin ehdotusta vain tänne foorumille. =)

325
Niin, tuota porsaanreikää voi vielä tukkia lisää sopivammalla muodolla, kunhan sen saa vain muokattua.

"*Ei ole sijoittunut missään yksittäisessä sähkökrossin SM-kilpailussa vuonna 2011 parhaaseen kolmannekseen (esim 42 kisaajaa -> paras kolmannes = 14 parasta)
*Ei ole sijoittunut kaudella 2010-2011 / 2011-2012 missään WJ-sarjan osakilpailussa A-finaaliin"

Tällä hetkellähän se MM-voittaja tai muu huippukuski voi lähteä ainoastaan kauden ensimmäiseen kisaansa vapaalla renkaalla. Toiseen kisaan häntä koskee sama rengassääntö kuin muitakin, jos ja kun hän siis ensimmäisessä kisassa ajoi A-finaaliin.

Mikäs tuossa olisi sitten se paras sanamuoto? Missä luokissa menestyneet kuskit eivät kuuluisi rengassäännön piiriin? SM-luokat vai kansalliset sarjat? Kommentteja otetaan vastaan. =)

326
Ja tuosta vapaasta renkaasta;

Joku voisi ajan kuluksi tarkastella, ketkä aiemmin ollut rengassääntö sulkisi pois vapaan rengassäännön piiristä. Voin tehdä tuon itse myöhemmin, mutta jos jollakulla on nyt aikaa, niin seuraavan säännön mukaisesti voisi asiaa tutkia:

*Ei ole sijoittunut missään yksittäisessä sähkökrossin SM-kilpailussa vuonna 2011 parhaaseen kolmannekseen (esim 42 kisaajaa -> paras kolmannes = 14 parasta)
*Ei ole sijoittunut kaudella 2010-2011 / 2011-2012 missään WJ-sarjan osakilpailussa A-finaaliin

Ja täältähän löytyy viimevuotiset WJ-tulokset:

http://www.rccjkl.net/joomla/index.php?option=com_content&view=article&id=29&Itemid=40

SM-tulokset löytyy tältä foorumilta.

327
Olemme tällä viikolla työstäneet sääntöjä lisää mm. tähän mennessä saadun palautteen sekä kilpailujen järjetäjien kanssa pidettyjen neuvottelujen perusteella ja päätyneet seuraaviin:

* Loppupisteisiin lasketaan kisoista 4/5
* Numerointi viime kauden WJ-tulosten perusteella; kiinteät numerot

* Renkaiksi kisajärjestäjä valitsee hyvissä ajoin joko Mini Pinnin tai Mini Spiken, joita saa siis käyttää aiempien kausien tapaan yhden sarjan nelkussa ja yhden parin takatuupissa.
* Aloittelijoille sallittu vapaa rengastus, aloittelijasääntö pysynee viime vuoden mallilla
* Renkaiden käsittely muulla kuin vedellä kielletty; pitoaineiden käyttö ehdottomasti kielletty (myös takatuuppareiden eturenkaissa), ellei se ole välttämätöntä liian vähäisen pidon takia (esim. Model Expo)

Katsastuksesta sen verran, että tulevalla kaudella se hoidetaan ennen erää, jotta katsastuksessa voidaan helpommin todeta mahdollinen pitoaineen tms. käyttö.

Sääntöjä työstetään ja hiotaan vielä, mutta nyt ollaan jo loppusuoralla.

Kisapaikoista sen verran, että Model Expossa tulee olemaan viimeinen kisa suuren yleisön edessä, yritys on saada myös Jyväskylän kisa messukeskukseen suuren yleisön eteen. Neuvottelut tästä on vielä käynnissä.

328
Sähköautot / Vs: SC (CORR) Renkaat
« : 17.09.11 - klo: 23.02 »
Schumacherin SC-renkaista on viimeisin tieto saatu tehtaalta pari päivää sitten:

"We are in the final stages on making SC truck tyres with pins and spikes in yellow and silver compounds.

Harvey Kempton
Schumacher Racing"

329
Tiedusteluja kisojen suhteen on jo tullut ja halukkaita kisapaikkoja ja toiveita kisa-aikatauluiksi kartoitetaan tällä hetkellä. Eli olen keräämässä listaa ja mahdollisia viikonloppuja ylös kalenteriin ja laitan sitten sinnepäin viestiä mahdollisista kisaviikonlopuista.

Eli jos joku WJ-paikkakunta (vanha tai uusi) ei ole vielä ilmoitellut halukkuuttaan kisojen järjestämiseen, niin minuun voi olla yhteydessä asian suhteen.

330
Nyt kiinnostais että onko Dualsky xc550tf-mj säätimessä lipo-cuttia. Tuossa linkki sivuille jossa juttua säätimestä mutta ei puhuta cut offista mitään. http://rcm.fi/do?action=group&id=23
Tuossa isoveljessä kai on ja meinaako se sitä että tässäkin olisi kun tämä on pikkuveli? :undecided:

Kysymys2: Miten tuon ohjelmointitikun kanssa kun  linkin sivulla lukee, että :USB-Säätötikku XC800TF säätimelle
Ja sitte toisaala http://rcm.fi/do?action=files  on luettavissa rivien välistä niin ,että sama tikku sopisi molempiin?? :shocked:

Kiitos vastauksista jo etukäteen!

Tuo USB-tikku käy sekä XC800:lle etä XC550:lle.

Lipo cut off löytyy molemmista malleista.

Sivuja: 1 ... 8 9 10 [11] 12 13 14 ... 27