Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Matti Räsänen

Sivuja: 1 ... 8 9 10 [11] 12 13 14 ... 43
301
Et tullukkaan, ois ollu kerhoauto kuskia vailla!

Mut enivei, huomenna jos sais laitettua tuloksia pöytään.

Suurkiitos osallistujille, oli hyvät motorsportit!!

302
Toimitsija nimityksissä muutoksia:

Miikka Ylennetty ratamestariksi, nuoremmuuttaan saa ryömiä maton alle hyppyriä korjaamaan...

Datajätkä saa katsastelussa katsoa itse omaa tuupariaan läpi sormien  :lol:

Itse vastaan kierroslaskennasta. Jos joku Oulun pojista osaa käyttää lapsfreetä, talkoinakin voitas kattoa ajanottoa.

303
RC-kerhot ja -radat / Vs: Kainuun alueen rc-harrastajat.
« : 28.01.11 - klo: 21.42 »
Tulehan vaan pällistelemään!  :smiley:


Asiasta kukkaruukkuun, kiitos pojille, oli onnistunnut harraste esittely tänään!

Oli ihan komiaa kun oli kaksi videotykkiä käytössä, toisella RC-simu (kiitos tuumou) ja toisella kisavideoita. Kansaa kävi ihan mukavasti.

Ja ei siinä vielä kaikki, Sunnuntaina kunnon rossit pystyyn!!

304
OSPA RY on päättänyt tukea tapahtumaa lainaamalla kierroslaskentajärjestelmän!

Loistavaa!

Suuret kiitoset ospan kavereille  :smiley:

Ps. koittakaa muutkin kaivella kaikki ponderit nurkista mukaan että jos saataisiin kaikille ponderit! Olis todella mukava vetää kisat ajanotolla!

305
Team C / Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« : 28.01.11 - klo: 01.31 »
Minkä jäykkyyden litkuja ootte iskareihin pistänyt eteen ja taakse?
Entä käytättekö eturenkaisssa inserttiä ja kapea vai leveä asennus mini pinnille ja stagger ribille?

Parit setupit litkuineen löytyy edelliseltä sivulta. Minulla ollut siis edessä UR45, takana UR40.

Staggerilla ajan ilman inserttiä (makuasia), kavennetulla vanteella, joskaan keskeltä en ole olaketta poistanut, kyllä se renkaan olka mulla on vanteen uraan menny...

306
Mahdollisesti klo 10-16 vois olla villi veikkaus?

307
Kilibailujohtajan ominaisuudessa määrään kilpailijoita olemaan pipo/karvalakki/sombrero löysällä.

308
Päällikkö käskee nii ei kai siinä muu auta  :shocked:

Edit. Voitosta penaltia! :laugh:

309
JOS sallitaan, niin voin ruuvata Asson T4:n alle B4:n renkaat ja korin ja siivet ja tulla hidasteleen sekaan jos tarttee täytettä.

Sallitaan minun puolesta, vaikka ne tukivarret sitten puoliradanleveyttä vievätkin  (E: haastetta ohittamiseen) :lol:
(vitsi  :tongue:)

310
Juu ei nyt ole näin lyhyellä varoitus ajalla AMBeetä. (Ellette OSPAn AMBia ja pondereita tuo  mukananne, äkkiähän mä LapsFreehen erät väsään. Pondereista vaan voi tulla pula, kun en ole varautunut, joten tasapuolisuuden vuoksi paras unohtaa se?)

On tuolla ilmossa mainitulla kisalähtöformaatilla ajeltu pari kertaa kerhon sisäisiä, ja kyllä silläkin systeemillä ihan kivaa on skabailla.

Pitää vielä tarkentaa tuota systeemiä:

Erässä autot tietyssä järjestyksessä.
Erän jälkeen paalupaikalta startannut siirtyy nostohukiin, nostohukista kuski viimeiseen ruutuun ja muut siirtyvät seuraavaan lähtöön ruudun verran eteenpäin. Nostaja(t) laskevat johtoauton kierrosmäärän, muut kuljettajat huolehtii vain siitä jos on jäänyt kirroksella/silla voittajasta. Kun Johto autolle tulee 10 kierrosta täyteen, tulevat muut maaliin myös seuraavalla linjan ylityksellä. Linjan ylitettyään kuskit jäävät paikoilleen maaliintulojärjestyksessä. Kisalähtöjä tarvittava määrä, että kaikki saavat lähteä paalulta yhtä monta kertaa. Lähtöjä voi ottaa useammankin putkeen, ennen luokan vaihtoa. Pisteytys, voittaja 0p, toinen 1p, kolmas 2p. jne.
Lopussa pisteet yhteen ja pienimmät pisteet voittaa.

Mutta nyt ei välttämättä edes eränsisäisiä nostohukeja tarvita, jos kerran porukkaa näyttäisi tulevan useamman erän edestä.

Edit.
Täytyy myös jo harkita tuupin jakamista kahtia, tyyliin Proot ja ne jotka haluavat hitaampaan erään. Voi olla jo 10 kuskilla ahdasta tossa meidän neppisradalla...

311
RC-kerhot ja -radat / Vs: CROSSIRATAA OULUNSALOON
« : 26.01.11 - klo: 07.09 »
Natsivankkuri täytten vaan ja mestoille!

312
Juu näin tehään, samassa pompsissa vaan tarpeen mukaan. Mut kahtoopahan sitte.

Ja juu tosiaan mahtavasti porukka on innostunu näin lyhyelläki varotusajalla!  :shocked:

Ja monta on vielä ilmottautumattakin :grin:

313
RC-kerhot ja -radat / Vs: Kainuun alueen rc-harrastajat.
« : 25.01.11 - klo: 19.12 »
Miikka!

Tekaseppa sellanen exeli jossa tilaa vaikka 20 kuskille, semmonen valmis laskenta-systeemi johon on helppo lyödä sijoitukset ja josta näkee selkeästi lähtöjärjestyksen/nostovuorot. Minä tuon läppärin!

Niin, sinähän olet nyt virallisesti Tuloslaskentapäällikkö kun määräsin vapaaehtoisen :grin:

E. Jos kuskeja tulee mukavsti, voitas pyörittää nostohukia useammallakin henkilöllä, jo kolmekin kattaa hyvin meidän pienen radan.

Voit laitella ilmoittautuneita taulukkoon sitä mukaa kun ne tuonne ilmoon ilmestyy minun pikku kätösieni kautta.

314
RC-kerhot ja -radat / Vs: Joensuun pienoisautoilijat!
« : 25.01.11 - klo: 19.01 »
Hahaa, tulkitsen tuon ilmoittautumiseksi!!!11
Oikeus peruutuksiin on irtisanottu :evil:

316
Tähän tulee sadoittain Ilmoja

M2-10 (12)

"Goldi"
Matti Räsänen
miikkah
rairai
T.O.
juhou
Hegetus
Eetu
Harw
Datajätkä "long arms"
kerhoauto "märkärätti" (tuumou kuskiksi??)

M4-10 (4)

HDAM
Bondi
Hegetus
Goldi

Truggyt (6)

Harw
Datajätkä
Bondi
HDAM
rairai
Juuso

SC (1)

pököeemi

Yht. 22

Tällä hetkellä trukit ja SC samassa erässä.
Nelkku omassa.
Tuuppi jaetaan kahtia.

ehdotukset ja toivomukset kuunnellaan.

317
KILPAILUKUTSU - Kainuu Mattokrossi 2011

Kainuun Pienoisautoilijat kutsuu kaikkia sähkökrossi- ja muitakin maastoluokan autoja kilpailemaan rennonletkeästi.


LUOKAT JA FORMAATTI
Sunnuntai 30.1.2011

M2-10
M4-10
M6-10
SC
Truggy
Joku muu, mikä?

-vapaa harjoittelu
-X x kisälähdöt
-vapaata rälläystä
-Vierailijoiden ajokokeilua kerhoautolla tarpeen tullen.

Kisalähdöt (esim)
10 kierroksen lähtöjä, jokainen vuorollaan paalulla, ja yksi tai useampi nostamassa vuorollaan. Nostajat myös pitävät laskua johtoauton kierrosmäärästä. Muut kilpailijat saavat inttää keskenään sijoituksistaan. Pisteistä ajetaan. Voittaja 0p, toinen 1p jne.. päivän lopuksi ynnätään pisteet ja vähiten pisteitä saanut voittaa. Tasapisteissä paremmat sijoitukset ratkaisee (Enemmän voittoja, tai jotain, emmä tiiä)

KILPAILUN JOHTO
Kilpailun johtaja     Matti Räsänen KaiPA
Katsastuspäällikkö     Datajätkä Ospa
Kilpailutuomaristo   Matti Räsänen KaiPA
Ratamestari         Miikka "mahtuu maton alle" Honkanen KaiPA (saa joku muuki jotain tehdä)
Tiedotuspäällikkö    Matti Räsänen KaiPA
Safkan hakija    Matti Räsänen KaiPA
Tuloslaskentapäällikkö      Matti Räsänen KaiPA
Muihin järjestelytoimiin vapaaehtoiset määrätään.

ILMOITTAUTUMINEN
Lauantai 29.1.2011 klo 20.00 mennessä, allekirjoitaneelle yyveetä heittäen. Tämän ketjun peräänkin voi ilmineerata.
Jälki-ilmot niin kauan kuin ajetaan kisaa.

Tiedustelut: matti(miukumauku)rceet.net tai 050 536 8835 / Matti Räsänen

Ilmoita:
-nimesi
-luokka
-jos ei mennyt jakeluun

KILPAILUMAKSU
268€ per luokka (vapaaehtoinen)

Ilmoittautumismaksu maksetaan oravannahkoina kilpailupaikalla.
Jälki-imoittautumisia otetaan vastaan vain ja ehdottomasti ainoastaan siinä tapauksessa jos et ennakkoilmoittautunut. Tästä ei lipsuta.

PALKINNOT

Kaikki palkitaan hyvällä mielellä, ja lämpimällä kädellä.

LISENSSI
Kilpailussa ei vaadita lisenssiä, tulityökorttia tai Inarin kunnan kirjastokorttia.

SÄÄNNÖT
Ajetaan kisaa hyvän tavan mukaisesti, siististi ja rehdisti. (Annetaan hyvä kuva mahdollisille harrastukseen tutustujille)
Lipolatauspussin käyttö pakollista.

Ponderit ovat mallia viisi sormea kertaa kaksi. (Pitää itse tuoda mukana)

AIKATAULU
Ovet auki viimeistään klo 10.00
Rata kasassa noin klo 10.45 pistämme kasaan kerholaisten voimin  :smiley:
Kisalähtöjä noin klo 12.00 alkaen, niin monta kuin viitsitään.
Vapaata treeniä niin paljon kuin haluaa, myös lähtöjen väleissä.
Virallisesti, vierailijoita ajatellen vaikka viiteen asti, mutta myöhempääkin voidaan olla.


RATA
22 x 12 m neulahuopamatto + muu materiaali
Leveys 180cm
Profiili:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=3sMOspgmuHA[/youtube]

VASTUU
Jokainen kilpailee omalla vastuullaan ja sitoutuu noudattamaan kilpailun johdon antamia määräyksiä (Ellei määräys loukkaa uskonnollista tai poliittista suuntautumistasi)

KILPAILUPAIKKA
Leivolan ala-aste
Alkulantie       (Katso tarkennus ---> http://rc10.fi/index.php?topic=49613.msg482605#msg482605)
88600 SOTKAMO

MUUTA

Pöydät ja tuolit on. Tuokaa omat jatkojohdot. Rata-alueella käytettävä sisäjalkineita/sukkia  ja housuja.

Sapuskaa voin noutaa nesteeltä jos ei ole omia eväitä.

MAJOITUS

http://www.holidayclubhotels.fi/katinkulta.html (Törkeen kallis)
http://www.matkakotitikkanen.com/ (Sika halpa)
Rceet.net (sohvalle mahtuu)


Tervetuloa!  :smiley:

PS. Vaikka tämä ilmo näyttääkin pilailulta, se on tosissaan tehty. Halusin vain herättää huomiota huumorilla, on meininki kisailla näytösluontoisesti, jotta saadaan harrastusta tutuksi täälläpäin. Perjantaina olemme olleet esittelemässä kalustoa, kerhoa ja toimintaamme Sotkamon uuden nuorisotalon avajaisten yhteydessä, ja toivottavasti saadaan sen ja tulevan sunnuntain avulla haaviin uusia harrastajia kuvioihin.

Tervetuloa, niiku oikeesti !

Edit. Mitää ennoo editoinu :grin:

318
RC-kerhot ja -radat / Vs: Kainuun alueen rc-harrastajat.
« : 25.01.11 - klo: 17.26 »
Miikka tietysti jaksat.

..Sitähän minä vähän suunnittelinkin että jos on autossa rassattavaa, niin rassataan siellä näytiksi autoja. Itse arvelin vaihtaa kuulalaakerit kerhoautoon ja tehä siihen diffiremontin. Ehkä lavastan myös harjattoman moottorin laakerin vaihtoa ja mitä nyt mieleen tulee..

Koitetaan antaa hyvä kuva touhusta että sunnuntaina kävis ihmisiä kattomassa.

Niin ja arvelin laittaa kisakutsun sunnuntaiksi (vaikka vähän myöhäistä) jos muutama kuski omien lisäksi saataisiin ajelemaan. Voitas ottaa kisalähtöjä samaan tyyliin että 10 kierrosta, ja yksi vuorollaan nostamassa. Soittelin tuossa jo yhdelle suharille (WJ sarjajohtaja  :grin:) ja alustavasti sanoi että vois tullakkin.

319
RC-kerhot ja -radat / Vs: Kainuun alueen rc-harrastajat.
« : 25.01.11 - klo: 14.14 »
Noniin, olin eilen nuorisotoimen palaverissa ja Nuorisotalon avajaisten aikataulu on perjantaiksi seuraava:

Klo 16.00 tilaisuus alkaa pihalla
klo 16.15 siirrytään sisätiloihin missä "virallista" osuutta
n. klo. 17 vapaa osuus, jolloin vierailijat tutustuvat taloon, ja toivottavasti suurin joukoin meidän touhuun myös.

-Timo lupasi tietokoneen ja ohjaimen, nuorisotoimi videotykin RC simulaattoria varten. Torstaina käydään laittamassa valmiiksi.
-Itse olen tehnyt soittolistaa videomateriaalista omalle läppärille.
-Miikka siis jo tehnyt yleis esittelyn harrastuksesta ja meidän toiminnasta.

Itse vielä teen esitteen KaiPAsta, siis jäsenmaksut, ratojen käyttömaksyt ym.

Muuta, mitä?



320
Team C / Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« : 24.01.11 - klo: 20.30 »
Juholla on valotukset kohillaan (niinku aina) :tongue:

Mitkä välitykset tuossa videossa on?

teamC:n versio tulee 21t pinionilla ja 80t spurrilla, joten voi olettaa että madrat on samoilla.

Samat välkät vakiona juu. Jos kuuntelit polle videosta että piikki pari isompi pinjoni vois olla niin samaa ajattelin radalla..

321
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 24.01.11 - klo: 14.08 »
Esimerkiksi etupyörien aurausta säädettäessä kannattaa asia ajatella niin että pyörät kääntyvät aina kaasulla haritusta kohti. Jos haluaa että pyörät ovat suorassa, laittaa auton paikallaan ollessa set-up stationissa eteen aurausta ehkä noin puoli astetta, jolloin pyörät olisivat sitten suorassa kun ajetaan kaasu pohjassa.

Camberin mittauksessa klappia suurempi ero tulee jousituksen asennosta. Tukivarsien ylälinkin paikka vaikuttaa camber gainiin (camberin lisääntymiseen jousituksen liikkuessa sisään). Pienikin jousituksen asennon muutos helposti vaikuttaa siten enemmän kuin ylälinkin pallon välyksestä aiheutuva klappi.

Juuri tuota hain kommentissani.
Itse jos säädän, (lue: kun innostun)en oikeastaan kiinnitä huomiota säätökohteen absoluuttiseen asentoon/tilaan, esim. Camber -1,5 astetta, vaan siihen kuinka paljon ja mihin suuntaan säädän, esim ylälinkkejä vantista puoli kierrosta lyhyemmäksi. Tarkistan mittaamalla lopuksi, että ovat kulmat puolillaan saman suuruiset.
Tietenkin auton korkeutta muutettaessa pitää katsoa kulmat uudestaan ennalleen.

Ole perr huoleti, välyksistä huolimatta, näillä voi ajaa tarkoilla ajolinjoilla ja todella kovaa, autojen kierrosaikojen ollessa sekunnin kymmenyksien sisällä.




322
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 24.01.11 - klo: 13.17 »
Noihin välyksiin haluaisin kommentoida, vaikken olekkaan suomen kärkeä, missään.

Mutta käsitykseni/kokemukseni on että se ei pidä paikkaansa että välykset tekevät turhiksi säädöt niin kuin aikaisemmin oli väiteytty. Pyörän kulmien säädöt vaikuttavat aina vaikka välystä olisikin (kohtuus kaikessa) koska keskimäärin pyöränkulma on ajon aikana se "jokin". Jos säädät kulmaa, se "ajon aikainen keskimääräinen" kulma muuttuu juuri niin paljon kuin säädit. Täytyy vain aina muistaa säätää ja mitata kulmat samalla tavalla joka kerta esim. mitatessa on väljät otettu pois samaan suuntaan.

Ja täytyy muistaa että näissä pienemmissä autoissa toleranssit ei mene käsikädessä mittakaavan kanssa. Eli jos oikeassa autossa jonkin osan toleranssi on 0.5mm ei oikein järkevää olla 1/10 mittakaavan autossa 0.05mm toleranssia. (riippuen osasta, esim moottoreissa voi olla tarkemmatkin toleranssit, mene tiedä...)

Omakohtaisesti välyksen puutteesta kokemukset tuli Academy GV2 autossa, etutukivarret meni aivan juntturaan kun saranatappien reikiin pakkaantui pölyä.. oli siinä ihmettely kun auto ei toimi enää...

Edit. Ei mene autojen nopeudetkaan käsikädessä mittakaavan kanssa, jos minun 1/10 sähkörossari kulkee vaikka 50km/h, ei taida 1/1 auto mennä 500km/h  :p

323
Team C / Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« : 23.01.11 - klo: 20.29 »
Akkuliitin kannattaa vaihtaa suorilla.
Tuossa video autosta vakiosähköillä.
http://www.youtube.com/watch?v=3sMOspgmuHA

324
Team C / Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« : 22.01.11 - klo: 21.14 »
Vinkkiä:

Jos käytät tappimallin vetoakselia, hubin sisään, laakereiden väliin kannattaa laittaa holkki. Vanhalla laakerin sisäkehällä ja yhdellä mukana tulevalla shimmillä tulee hyvä. Tämä siksi ettei renkaan mutteria kiristettäessä laakerien ulkokehään kohdistu painetta.



325
Bensa-autot / Vs: Moottorisaha RC-projekti
« : 22.01.11 - klo: 16.04 »
Oli gigaiset tai ei, jousi-failsafe toimii myös silloin kun virrat häviää yllättäen vastaanottopäästä.

Esim. jos vastariakku irtoaa ja lentää vesakkoon, silloin ei auta mitkään digitaali 2.4gigahartsi elektrooniset Failsafet.

Suosittelen OIKEASTI :wink:

326
kaikki finaalit kuvattiin ja nämä tulevat melkein siinä järjestyksessä kun finaalit ajettiin.
parin hiitin kohdalla omenakone herjaa jotain mut eiköhän nekin tänne saada

lisäilen linkkejä kun saan lisää latailtua

Milloin loput videot tulee? Tarviis videoanalysoida mikä meni persiilleen finaaleissa :lol:
Eli loppuja tuupin A-finaaleja kaipailen..

327
Team C / Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« : 19.01.11 - klo: 19.07 »
No niin, nyt sitten on keskimoottorinenkin ajettu sisään. Auton sain perjantaina, korin maalaus suoritettiin hätäiseen töiden jälkeen ja eikun tienpäälle Helsinkiä kohti ja siellä yöpyminen. Lauantaina Turkuun ja auto kiireellä kasaan reenipaikalla ja Sunnuntaina ankaraa kisaa. Enpä ole koskaan autoa niin hätäseen vetässy nippuun..  :lol:

Set up it:
Manuskan mukaiset säädöt taas laitoin, paitsi takaa linkki sisempää alas ja alhaalta iskari ulkona.
Iskarit etu UR45, takana UR40.
Kulmat takana camberia reilusti, ehkä n. -5 astetta (aiheutti ihmetystä mutta toimi..), edessä camber ja auraus nolla.
Korkeus takana aavistus vetarilinjasta alas, edessä tukivarsilinjasta aavistus alas.
Renkaat Minipin / Stagger
Ei punttia
Sähköt samat kuin aikaisemmin.

Varmasti paremmat setupit tähän joku guru vois keksiä, mutta noillakin Aan vika ruutuun ehti  :afro:
Auto siis toimi hyvin ja vauhdissa sillä olis pysynyt, harmittaa vain sitten virheiden määrä Finaaleissa, jumboksi jäin. (Videolta varsinkin ekan finaalin ajo on suorastaan surkuhupaisaa katsottavaa)

Vahinkoraportti:
Reenipäivänä sain palikkaa rikki, 2x etu-ala-runkoa ja etulinkkien telin X 1. Iskarin E-klipsi X 1. (En ollut shimmanut niitä, mutta sitten shimmasin sen yhden :roll:)
Mutta oli Turun ratakin kyllä aika armoton rankaisemaan virheistä, sen sai aika moni huomata. Onneksi Kisapäiväksi rata oli jo sen verran hanskassa ettei mitään tarvinnut rempata.

Keulan ruuvit joista oli aikaisemmin puhetta, laitoin 12mm pitkät ruuvit, kestivät hyvin eivätkä korkanneet.

Kuvat perään ja over and aut.





Edit. Huomasin että reilulla takarenkaan camberilla vetari ottaa diffin mutteriin kiinni jousituksen ollessa sisään painuneena. Eli reilua camberia käytettäessä pitää tarkistaa ettei näin käy.

328
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 19.01.11 - klo: 18.36 »
Uus pirssi suoraan (I love) Turun WJ kisojen jäljiltä.



Sama "nakuna".

329
Bensa-autot / Vs: Moottorisaha RC-projekti
« : 18.01.11 - klo: 14.45 »
Laita kaasulle (ja jarrulle) jousi-failsafe. Eli jos/kun radioyhteys katkeaa, jousi vetää kaasun pois ja jarrua vähän päälle. Halpa ja toimii.

330
Kiitos hienoista kisoista järjestäjille, kannatti ajaa yli 1600km viikonlopun aikana.. (Matka vielä kesken  :lol:)

+/-

+Kisajärjestelyt noin niikun keskimäärin korkeaa tasoa.
+A- finaali paikka
+Uusi pirssi toimi hienosti (varsinkin huomioon ottaen että läjäsin sen lauantaina kisapaikalla  :roll:)
+sain hyvän rytmin ja vauhdin päälle finaaleissa, hetkittäin nousin puolen puolen välin tuntumaan mutta...

-omat virheet finaaleissa, jäin jumboksi (On luokkaa kovempaa peliä Ajaa Aassa, tee virhe, tipu heti 3-4 sijaa...
--köydet ratareunuksina (pikkuhipaisu ja auto maatakiertavälle radalle)

Sivuja: 1 ... 8 9 10 [11] 12 13 14 ... 43