Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Mikko L

Sivuja: 1 ... 8 9 10 [11] 12 13 14 ... 56
301
Bensa-autot / Vs: 1/5 rata-autot
« : 12.03.11 - klo: 12.41 »
Se on lajin kannalta erinomaista, että eri tahoilla on intressejä kehittää uusia juttuja. Nyt sitten olisi hyvä jos näillä eri juttuja kehittävillä harrastajilla olisi halu nähdä omien ajatuksensa ulkopuolelle ja olla valmiita yhdistämään asioita jos vain mahdollista...

Tällä tarkoitan mm. sitä, että vaikka "meillä" on kehitteillä "4WD mini cup" niin tarkoitus on, että järjestettäviin kilpailuihin otetaan mukaan varsin avoimin mielin myös muita ko. kilpailuihin sopivia autoja. Se sitten riippuu täysin osallistujamääristä, mistä autoista saadaan kasaan oma "luokka". Mallia voi ottaa vaikka 1/10 CORReista, eli kilpailuissa valta osa on ollut 2WD autoja ja mukana on pyörinyt jokunen 4WD. Jos sitten 4WD autoja on ollut tarpeeksi niin ne ovat muodostaneet oman ryhmän.

Jos nyt "MCD porukalla" on kehitteillä X4 -sarja niin olisihan se hienoa jos näihin kisoihin saataisiin mukaan myös muita vastaavia autoja - juunou  :azn:

302
Bensa-autot / Vs: 1/5 rata-autot
« : 12.03.11 - klo: 12.32 »
hivenen ihmetyttää.eikö alunperin ollut puhetta edullisesta luokasta mihin voisi tulla ajamaan ihan mattimeikäläisetkin?nyt alkaa vaikuttaa et kun tulee uusia"hienoja"autoja niin ajatus alkaa karkailla.itellä ei oo hirveesti kokemusta isonluokan asfalttivehkeistä mut kiinnostus kasvo kun ei tarvis mättää tuhansia autoon.eli vois todella lähtee ihan harrastus pohjalta.miniluokka kuulosti niin kauan hyvältä ennenkuin siitä tulikin jo 4wd.eli toisin sanoen sitä edullista luokkaa ei siis ilmeisesti tule?liikaa eriluokan näkemyksiä yhteen topiciin.
4WD mini on noin 200€ kalliimpi kuin 2WD, eli suuresta erosta ei ole kyse. 4WD miniin päädyttiin osin siksi, että se olisi aloittelijoille helpompi ajettava ja kokeneemmillekin mukavampi ja ennen kaikkea hauskempi. Lisäksi 4WD tuo paljon lisää femmoihin, mitä taas 2WD ei olisi tuonut. 4WD autoilla voidaan miettiä juuri jotain rallin tapaista ajoa ja myös jäärataa.

Ja tämä 4WD mini "luokka" (luokka jos kuskeja tulee riittävästi, hyvältä kyllä jo tässä vaiheessa näyttää) tullaan pitämään budjetin osalta aisoissa.

Jos sitten kuitenkin tämä 4WD tuntuu huonolta niin onhan nyt tulossa sitten ihan virallinen 2WD luokka GT-5 ja myös tämä on luonteeltaa "budjettiluokka" koska säännöt rajaavat tarkkaan sallitut muutokset autoihin, jotka ovat hyvin rajalliset.

Noista muista suunnitelmista x4 -sarja jne en sitten tiedä millaisia suunnitelmia niiden osalta on.

Se on kuitenkin VARMAA, että kesällä tattiksella on rataa kiertämässä ryhmä 4WD FG autoja pääosin minin ja ilmeisesti joku porschenkin kopalla. Ja kuten aiemmin kirjoitin, jos tähdet sattuvat samaan linjaan niin kesällä ajetaan jokunen kertsikisa, ehkä jopa oikein sarja ja varsin rennoin ottein  :wink:

303
Bensa-autot / Vs: 1/5 rata-autot
« : 12.03.11 - klo: 09.48 »
mcd:n x4 autoille tulevat kilpailut ja säännöt on kohta valmiit ja autojakin on yli kymmenkunta ja kovasti tulee lisää  :grin:
ja voin sanoa että kilpailupaikat ovat aivan älyttömän hienot.
x4 sarja käsittää talvi-jääspeedwayn ja kesä-osakilpailut.
raota nyt hiukan lisää tätä x4 sarjaa... Onko ajatus ajaa "rallikrossia" soralla ja tai asvaltilla+soralla? Tuleeko tästä sellainen luokka, että näillä 4WD FG:lläkin saa/ pystyy osallistumaan?

Tämä "ralli" -tyyppinen ajelu/ kisailu on pyörinyt mielessä, koska luulisi FG:n siihenkin taipuvan. X4 tuntuisi toki olevan lähtökohtaisesti suunniteltu ralliin, kun taas FG tasamaalle ja hyvälle pidolle...

304
Bensa-autot / Vs: 1/5 rata-autot
« : 11.03.11 - klo: 08.51 »
Ei hirveesti tule intohimoja noista eri koreista. Ikäänkuin ihan sama. Ajetaan vaan Minillä.

Mutta tämä 2WD vs 4WD onkin jo tärkeämpi homma.

Jos tähän saataisiin joku sääntö aikaiseksi niin se olis kiva ylläri. Eli saisi GT-5 sarjaan perussäännöt.

2 vai 4 veto?
GT-5 säännöt on olemassa ja nämä autot on 2WD. Sääntöjä voit käydä urkkimassa Ruottalaisilta, oli kai ne jo linkitetty tähänkin keskusteluun.

Eli siis GT-5 luokka on kovasti tulossa, minkä lisäksi muutamat (jo liki 10) harrastajaa on hommannut tai hommaamassa 4WD FG:t kesäksi. Tarkoitus on, että näille "nelkuille" luodaan omat säännöt, jotka hyvin pitkälti noudattelee samaa linjaa kuin vaikka GT-5 luokassa, eli ajetaan aikalailla ARTR autoilla minin kopalla ja joitakin kestävyyttä ja luotettavuutta parantavia osia tullaan sallimaan optiolistalle. Eli onko meillä syntymässä 4WD GT-5 luokka, eli GT4-5

Ajatuksissa ja haaveissa olisi, että kesällä ajettaisiin jokinmoinen kerhokisasarja. Jos tähdet sattuvat kohdalleen niin Tattiksella olisi 1-2 kisaa, Hyvinkäällä 1 ja Kouvolassa 1. Noihin kerhokisoihin otetaan tietenkin mukaan muutkin femmat omiin luokiin osallistujamäärien mukaan, eli GT4-5, GT-5, LS-5 ja miks ei LS4-5  :wink:

305
RC-kerhot ja -radat / Vs: Vantaan Isomyyrin sisärata
« : 04.03.11 - klo: 11.29 »
Hyvät SC skabat oli taas eilen myyrissä. Jos ensi torstaina on yhtä paljon osallistujia niin pitää funtsia että jos ajettaisiin skabat 2 erässä? Alkaa 16 corria yhtä aikaa radalla olemaan vähän liikaa..
Kaksi erää, kaksi kierrosta, voittajalle 1 piste, kakkoselle 2 pistettä, jne ja loppuun A ja B finaali! suht helppoa ja tuo lisää haastetta  :wink:

306
Radiolaitteet / Vs: SANWA MT-4
« : 04.03.11 - klo: 09.22 »
Eilen pääsin ratin kanssa tositoimiin ja kyllähän tämä jatkoi vakuuttamista. Ratti tuntui omalta varsin nopeasti, kunhan liipasimen sai kohdalleen ja ruorin jäykkyyden riittävän herkäksi. Toki vertailukohtana on perusratti, mutta tuntuma oli selkeästi tarkempi ja täsmällisempi. Tuntui, että ajosta tuli varmempaa.

Valikoita ei ole vielä paljoa tullut plärättyä, mutta mitä nyt noi pakolliset säädöt sai kohdalleen niin kyllä tuo käyttöliittymäkin tuntui loogiselta ja helpolta käyttää.

Kyllä voisi ennakoida tästä ratista tulevan varsin suosittu, on laatu, hinta ja ominaisuudet enemmän kuin kohdallaan.

307
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 03.03.11 - klo: 14.01 »
ois hienoo kun tollasille sais radan etelään.
Jep, siinä vaiheessa menisi bensa krossi/SC ostoslistalle.
Teoriassa rata saattaisi olla mahdollinen, ainakin pariksi kesäksi  :wink: Asiaa voidaan selvitellä jos sille olisi oikeaa kiinnostusta...
Moi Mikko - oletko ehtinyt selvitellä? Tuo Baja 5 SC kiinnostaisi itseäkin ja niillä radalla kisaaminen siis.
No moi Mika - asiaan ei ole vielä tullut lisäselvyyttä, mutta kyllä tämäkin on työnalla ja kun jotain uutta selviää niin ilmoitellaan.

308
Radiolaitteet / Vs: SANWA MT-4
« : 03.03.11 - klo: 08.50 »
Sain ko. radion tänään postista. Samalla tuli ilmoitus sähköpostiini että radion manuaali on lähetetty tänään jälkitoimituksena..
Ohjekirja on siis tullut painosta ulos.
Ite sain myös eilen postia, että manuska tulee perässä, melko hyvää asikaspalvelua. Olisin kyllä pärjännyt hyvin tuolla itse tulostetullakin...

Ite radio tuntui omalta heti noin niin kuin kylmiltään. Ohjain tuntuu todella laadukkaalta, ei nitise eikä natise, on kevyt ja todella siro. Kuvista ei oikein saa käsitystä tuon koosta, vasta kun se on kourassa huomaa kuinka kompakti paketti se onkaan.

Tänään sitten kokeilemaan tositoimissa, pitää ihan vertailun vuoksi ajaa ensin akullinen vanhalla ratilla ja perään tällä uudella...

Edit: Sanokaa Hep kun löydätte tarrasettiä tähän kapulaan, niin ja laittakaa linkkiä sit kans  :wink:

309
Polttisautot / Vs: Starttiboksi
« : 22.02.11 - klo: 20.34 »
Mulla on 4 kpl 2s 2500 mAh akkuja boxissa, eli 4s 4p ja hyvin kehräs, ei loppunu virta kesken, eikä boxi oo kovin painava...

Sattu olemaan sopivasti neljä vanhaa akkua hyllyssä jouden.  :grin:


310
Bensa-autot / Vs: 1/5 rata-autot
« : 20.02.11 - klo: 22.07 »
FG:ltä onkin tulossa nelkku femmoja oikein iso kasa...

http://www.rev-up.co.uk/temp/FG%20Messe-Neuheiten%202011.pdf
Nelkku pitkällä akselivälillä, olihan toi tiedossa, mutta joko nyt...

311
Bensa-autot / Vs: 1/5 rata-autot
« : 20.02.11 - klo: 20.07 »
Onko muuten kellään kokemusta Carsonin C5 autosta?
Saako siinä laatikollisen ongelma jätettä vai onko ihan toimiva laite?
FG:n "halpakopio"

312
Bensa-autot / Vs: 1/5 rata-autot
« : 20.02.11 - klo: 20.06 »
Kyllä sitä täälläkin kuolattiin tänään nelkkua siihen malliin, että voipi olla jotta sellainen tännekin sitten ehkä saattaa mahdollisesti kuitenkin tulla   :shocked:

Sanotaan nyt näin, että jos muutama muukin alkaa liputtamaan nelkun puolesta ja ostopäätöksiä alkaa kuulumaan kyliltä niin omakin päätös helpottuu ja varmistuu.

313
Tää ehkä auttaa sisään suunistusta ... ;)
Oikein hyvä, mutta tuo Liesikujan nuoli pitäisi mennä n. puoleen väliin rakennusta, ohi S-marketin. Eli sisään ei pääse tuosta nuolen osoittamasta kulmasta.

314
Vapaa keskustelu / Vs: 1:1 Auton renkaat
« : 17.02.11 - klo: 10.25 »
Rata-ajosta on paha mennä sanomaan. Oliko siellä kukaan ajamassa kitkoilla, vai onko ennakkoluulot jo sellaiset, että kukaan ei edes yritä?

Ite ajoin syksystä vuoden vaihteeseen nastarenkain (Uudet Contit). Nyt vuodenvaihteen jälkeen auto vaihtui uuteen samanlaiseen kuin edellinenkin ja sain alle kitkat (myös Contit). Eli voisin sanoa, että varsin hyvät vertailukohdat nasta vs. kitka - samanlaiset autot, saman tyyppistä ajoa ja saman kokoiset renkaat.

Autojen luonne on aivan erilainen riipuen renkaista. Kitkoilla autosta tuli kuin luokkaa isompi auto. Kitkat tuovat tietynlaisen pintapehmeyden jousitukseen ja ovat myös hitaammissa nopeuksissa selkeästi hiljaisemmat. Nopeuden kasvaessa yli ~70 km/h renkaiden meluero tasottuu, tai sanotaan että kitkoista alkaa kuulumaan ääntä. Nastoissa on kuitenkin rasittava jurnutus läsnä koko ajan.

Oma käsitykseni, että nastat olisi jämäkämmät renkaat kumoutui kyllä täysin. Oman kokemuksen perusteella Contin kitka on jopa jämäkämpi ja täsmällisempi ajettava maantienopeuksissa kuin Contin nasta. Puhtaalla asvalttipinnalla nastat on tuntumaltaan huonommat, sopivissa oloissa tuntuu, että pitoakin on huonommin.

Lumisissa oloissa en uskalla väittää kumpi olisi pitävämpi tai parempi, huomattavaa eroa ei normiajeluissa renkaiden välillä huomaa. Ainut missä voisin väittää eroa huomaavan on märkä jää. Ei sillä, että nastoillakaan märällä jäällä juhlisi, mutta ainakin tuntuu, että paremmin pitäisi. Sen sijaan jos vaikka asvaltin päällä on ohuen ohut kerros jäätä, tai vaikka kuuraa niin nastarengas ei pidä sen paremmin kuin kitkakaan.

Varmastikin kun mennään apsoluuttisiin olosuhteisiin vertailemaan renkaita sekuntikello ja mittanauha kädessä eroja syntyy. Mutta varmasti kaikki noi erot kumoutuvat monella muulla tekijällä ennen kuin voi sanoa, että juuri nastalla olisi jostain selvinnyt kun kitkalla ei...

Kyllä näiden kokemusten perusteella edelleen valitsen autooni kitkat jos vain mahdollista.

315
kirjoita salasana väärin niin tulee erilainen kirjautumis kohta mistä saa laitettua niin että pysy kirjautuneena sisälle
Ei tartte kirjoitella väärin... Tuossa pari viestiä aiemmin jo kerroin, että yläpalkissa nököttää "Kirjaudu" välilehti ja kun sitä naksauttaa niin saat tuon saman sivun kuin väärinkirjoittaessasi, eli pääset ruksaamaan kohdan jotta pysyy ikuisesti kirjautuneena...

316
Onko tässä uudessa softassa tarkoitetuksella sellainen ominaisuus, että nakkaa ulos vähän väliä(ehkä noin tunnin välein) jonka jälkeen joutuu taas kirjautumaan sisään. Vai saako sen jostain asetuksista muutettua niin että pysyy aina kirjautuneena sisään kuten ennen oli?
Ite törmäsin samaan asiaan ja huomasin, että kyllä kirjautumisen saa pysymään aina. Klikkaa yläpalkista sitä "kirjaudu" -välilehteä ja sieltä löytyy kohta, johon voi laittaa ruksin niin pysyy kirjautuneena  :wink:

317
Yleinen keskustelu / Vs: Model-Expo 2011 15.-17.4.2011
« : 15.02.11 - klo: 20.30 »
Onko tulossa driftaajille omaa rataa?
Ei tule tasamaa rataa, tai minä en ainakaan ole tietoinen...

318
Yleinen keskustelu / Model-Expo 2011 15.-17.4.2011
« : 15.02.11 - klo: 15.12 »
Model-Expo messut lähestyy ja onkin aika viritellä keskustelua tulevasta.

Viimevuoden huikean menestyksen johdosta olemme sopineet messujärjestäjän kanssa että tänä vuonna PKSRCA saa jälleen rakentaa näyttävän sähkökrossiradan jossa sitten ajetaan Winter Jumps -sarjan viimeinen osakilpailu la-su. Perjantaina on mahdollisuus harjoitteluun ja muuhun vapaaseen ajoon.

Tiedossa on huikea kilpailu, jolla tulee olemaan massoittain kiinnostuneita katsojia - tuo aivan oman elementin kilpailemiseen  :wink:

Jokaiselle kilpailuun osallistuvalle on luvassa ilmainen sisäänpääsy, katsotaan jos saadaan järjestettyä vapaaliput myös perjantaina ajamaan tuleville.

Kilpailuformaatista olisi hyvä saada mahdollisimman yleisöystävällinen. Alkuerät yhteislähdöillä ja isot tulosmonitorit radan reunoille, varikkotyttöjä, jne, jne...

319
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 15.02.11 - klo: 08.57 »
ois hienoo kun tollasille sais radan etelään.

Jep, siinä vaiheessa menisi bensa krossi/SC ostoslistalle.
Teoriassa rata saattaisi olla mahdollinen, ainakin pariksi kesäksi  :wink: Asiaa voidaan selvitellä jos sille olisi oikeaa kiinnostusta...

320
Olipahan kivat kisat, kiitos puuhaajille, erityisesti Nickelle ja Mattille.

Itekin alkaa taas pikkuhiljaa muistamaan krossilla ajelun, vaikka vauhtia vielä puuttuukin. Tarttis varmaan reenata...

Mutta joo näitä kisoja vielä lisää ennen kuin lumet sulaa  :wink:

321
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 11.02.11 - klo: 13.54 »
Siinä (liitteessä) se perheen uusin kiiltelee.

322
Bensa-autot / Vs: 1/5 rata-autot
« : 08.02.11 - klo: 21.43 »
Tuolta löytyy aika kattavasti pitkälle akselivälille (530/ 535)

RC-Car-Online.de

McLaren GTR
Porsche Carrera GT
Opel Astra V8
Audi A4 DTM
MB C DTM 06
MB CLK DTM
Honda Accord
Alfa 156
BMW 320si WTCC
BMW M3 GTR
BMW M3 ALMS
Audi TT
BMW E46
Opel Astra DTM
Opel Vectra
Ford GT
Peugeot 406
Ford Mustang

323
Bensa-autot / Vs: 1/5 rata-autot
« : 08.02.11 - klo: 15.04 »
Tuskin mitään kartoitusta on tehty, mutta saattaa olla varsin suosittu.

Ruottin sääntöjen optiolista liitteenä, vastaavat osat muilta valmistajilta sallittu ko. merkkeihin - eli siis vain valmistajien omat optio-osat on sallittu saman merkin autoihin, ei saa sotkea keskenään.

324
Bensa-autot / Vs: 1/5 rata-autot
« : 08.02.11 - klo: 10.18 »
Hmm, Ruotsin säännöissä on sallittu neljä eri budjettiautoa

FG-sportline -08 -04
Harm SR1 CUP
Carson C5
Technokit Junior

Jos olen ymmärtänyt oikein niin Carson C5 on FG:n halpa kopio ja monet osat ovat jopa keskenään vaihtokelpoisia. Sitten taas Harmissa ja Technokitissä ei ole etujarruja ollenkaan...

Toisin sanoen taitaa GT-5 luokka olla "yksityyppiluokka" käytännössä.

Paljolti tässä ei ole eroa kaavailtuun "Miniluokkaan" muuta kuin, että korit ovat vapaat ja alusta voi olla pitkä, eli vastaava kuin LS-5 luokassa. Eli GT-5 on budjetti LS-5 luokka.

Vaikkakin GT-5 luokassa korit ovat vapaat niin olisihan se tietyllä tapaa hienoa jos tähän luokkaan otettaisiin joku oma tietty koppa ja tehtäisiin tästä "merkkiluokka".

325
Bensa-autot / Vs: 1/5 rata-autot
« : 07.02.11 - klo: 09.20 »
Ihan mielenkiinnosta kysymys: Jos luokka toteutuu niin oletteko vapaan korin vai merkkiluokan kannalla?

Jos kalustoksi valikoituisi juurikin tuo FG Sportsline 08 keskipitkällä akselivälillä niin vaihtoehtoja lienee, Mini, Porsche GT3 ja Viper. Näin ainakin FG:ltä, muista 510 mm akselivälille sopivista koreista en tiedä.

Jos mentäisiin vapaalla kopalla niin käytännössähän ne olisi sitten Porsche tai Viper, ehkä jokunen Mini. Jos taas merkkiluokkana niin silloin kannattaisi valita joko Porsche tai Mini, koska RTR:n tai ARTR:n saa noilla kopilla. Jos nyt sitten vielä LS5 luokkaan sallittaisiin lyhyitä koreja niin silloin Porshe voisi olla vahvoilla sikäli, että näilläkin autoilla voisi osallistua suoraan LS5 luokkaan halutessaan, eikä korilla antaisi lisää tasoitusta.

Ite olisin "merkkiluokan" kannalla olkoon se sitten Mini tai Porsche. Merkkiluokka antaisi tälle sarjalle hyvän identiteetin ja toisi rentoa fiilistä touhuun.

Mutta heittäkää omia kannanottoja korin suhteen...

326
Bensa-autot / Vs: 1/5 rata-autot
« : 05.02.11 - klo: 11.43 »
Joka tapauksessa voitanee olettaa, että nelkku on

+ säätöjen puolesta helpompi
Tuupeista kun ei ole verrokkikokemusta niin avaisiko joku vielä vähän miten nelkku on säätöjen puolesta helpompi? Itse kun kuvittelin, että nelkussa tulee etudiffistä väkisinkin yksi säätökohde lisää. Vai luetaanko tämä niin, että säädöissä ei tarvitse olla niin lähellä optimia (eli selittyy helpommalla ajettavuudella)?
Mutuahan tämä on, mutta perustuu joo juuri siihen, että nelkku ei ole niin kranttu säädöilleen ja on edelleen ajettavissa. Eli vaikka säädöt olisi hiukan metässä niin autolla pystyy kiertämään rataa.

Tuupissa jos jarrut on pielessä niin spinnailu on herkemmässä - kun taas nekussa on kiinteä voimansiirto, eli jos joku jarru toimii niin teoriassa muutkin pyörät jarruttavat.

327
Bensa-autot / Vs: 1/5 rata-autot
« : 04.02.11 - klo: 22.02 »
Itsellä oli kanssa ensireaktio nelkkua kohtaan varsin epäileväinen, mutta kuultua "kokeneempien" kommentteja vaakakuppi alkoi olemaan jo aika tasalla. Toisaalta monista asiosta ei tällä hetkellä ole vielä kunnollista kokemusta, joten perustelutkin ovat ainakin jollain tasolla mutua.

Joka tapauksessa voitanee olettaa, että nelkku on

+ helpompi ajettava
+ säätöjen puolesta helpompi
+ hallittavissa liukkaammissakin olosuhteissa (pöly, vesi, lumi, jää, jne)
+ antaisi mahdollisuuden erilaisiin kilpailuihin (rallikrossi, jäärata)
+ olisi jotain uutta

- kalliimpi
- enemmän kuluvia osia (kuinka nopeasti..?)
- renkaiden kulutus varmasti suurempaa kuin 2WD
- jotain uutta

Kyllä edelleen vaakakupin 2WD puolella painaa tukevasti jo edellisissä kommenteissa esille tulleet seikat synergiasta LS5 luokan kanssa, mutta toisaalta...

Miettikää nyt oikeesti jos taivaalta tulee muutama tippa vettä niin tuupilla ajamisesta tulee selviytymistaistelua - nelkulla driftin:grin:

Ja kun nää nyt on moottorisahoja niin talviajeluissa ei pitäisi olla ongelmia - jäärataa - ajokausi pitenee merkittävästi.

Mutta kuitenkaan en ole satavarma kumpaan koriin äänestyslipukkeeni loppupeleissä laittaisin  :shocked:

328
Bensa-autot / Vs: 1/5 rata-autot
« : 04.02.11 - klo: 14.46 »
Koko "miniluokka" on vielä tukevasti työpöydällä ja onko koppa mini, joku muu ja onko alusta esim 4WD on vielä harkinnassa   :wink:

Ydinajatus joka tapauksessa on pitää kustannukset alhaisena, saada edullisempi porras/ vaihtoehto LS5 luokalle.

Tässä kun näistä tuoreimmista ajatuksista (4WD) kuulin niin alkuun tuntui hieman vieraalta, mutta olisi siinä toisaalta aivan toisenlaisia mahdollisuuksia laajentaa femma ajeluita - eikä kustannukset ilmeisesti, välttämättä kohoaisi juurikaan. FG Sportsline 08 2WD vs. 4WD on noin +200 € hankintahinnassa, minkälaisia kustannuksia 4WD tuo muutoin...

Ilmoilla oli jo ajatuksia jäärata-ajoista  :shocked:

329
Bensa-autot / Vs: 1/5 rata-autot
« : 02.02.11 - klo: 22.32 »
Ois hianoo jos noihin kertseihin otettais mukaan myös "kilpaluokka" täyteluokaksi.
No JOS tästä jotain tulee ja kertsimoittelöt ajettaisiin, niin ilman muuta mukana olis myös LS5 - kisajärjestäjiä löytyy huomattavasti helpommin jos edes teoriassa paikallisella seuralla on mahdollisuus kattaa kilpailun järjestämisestä aiheutuneet kulut...

330
Bensa-autot / Vs: 1/5 rata-autot
« : 02.02.11 - klo: 18.04 »
Jos noi vaan kestäis ihan vakiona siis ettei sais laittaa mitään blingiä niin silloinhan tuo ois oiva luokka aloittaa mörköluokka. Tiedän kokemuksesta että, se menee helposti blingittämiseksi. Lajiryhmä vaan pystyy ja uutta luokkaa suomeen!! ei niitä ikinä liikaa ole ;).
Enhän minä noista möröistö mitään tiedä, mutta olen antanut itseni ymmärtää että esim GT8 alkutaipaleen ongelmana ollut konepuoli olisi näissä möröissä hyvinkin reilassa. Eli perus RTR moottorisaha käy ja kukkuu jos vaan tankissa on polttoainetta.

Muuten en sitten tiedä onko noissa FG:n Sportsline 08:ssa joitain ongelmakohtia. Tietysti joitain kohtia autossa voitanee sallia viritettäviksi, tietyillä osilla, jotka ei varsinaisesti paranna suorituskykyä, mutta luotettavuutta.

Voisin kuvitella, että jos nämä autot osoittautuisi luotettaviksi niin tästä voisi tulla varsin hyvä ensiaskel kohti LS5 luokkaa, tällä hetkellä kynnys on aika korkea.

Sivuja: 1 ... 8 9 10 [11] 12 13 14 ... 56