Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Penguin

Sivuja: 1 ... 8 9 10 [11] 12 13 14 ... 84
301
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 02.01.11 - klo: 18.15 »
Mitä tavoittelet sillä diffiöljyllä? Autossa on varustuksesta riippumatta kaksi tai kolme diffiä ja riippuen siitä mitä tavoittelet, pitää laittaa eri diffeihin erilaiset öljyt. Arpomalla ei saa kuin entistä huonommat ajo-ominaisuudet ellei sitten satu olemaan hirveä tuuri.

Mainittu 30 000 wt on varmaan lähellä sitä mitä etudiffissä on vakiona. Keskellä, sikäli kun sitä on autossa, käytetään vakiona Traxxasin 100k tai 500k öljyä. Vertailu esim UR:n öljyihin on sellainen että tuo Traxxasin 500k on jäykempää kuin UR:n 500 000 cps (≈50 000 wt). Takana taas riittää pelkkä voiteleva rasva rattaissa tai jokin enintään 3000 wt diffiöljy, muuten menee jo turhan jäykäksi.

Tuo linkittämäsi diffiöljy on 100 000 cps eli ≈ 10 000 wt. Vertailtaessa öljyjä kannattaa huomata, että eri valmistajat käyttävät eri yksiköitä. CPS arvot ovat suhteellisen hyvin verrattavissa, mutta WT arvoissa on huomattavia eroja. Yhden valmistajan 10 000 wt voi olla samanlaista kuin toisen 7 500 wt.

UR:n öljyt on hyvä valinta, paitsi että Traxxasin diffit vaativat aika paljon jäykempiä öljyjä, eikä UR:ltä taida löytyä niin jäykkää öljyä kuin olisi sopiva esim. tämän auton keskidiffiin. Vaikean vertailtavuuden vuoksi etu- ja takadiffeissä ainakin kannattaa käyttää samanvalmistajan öljyjä eli kaikki vaihtoehdot, joita hankit tulee olla samalta valmistajalta.

302
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 02.01.11 - klo: 17.42 »
Huoh!

Omasta puolestani pyyntö myös neuvojen heittelijöille, että lukekaa ensin koko ongelmaa käsittelevä keskustelu läpi ja kommentoikaa vasta sitten. Ei kukaan ole ghhgtd:lle väittänyt että se iskariöljy vaikuttaisi auton maavaraan. Auton alusta vaan kuvien perusteella on tehty niin jäykäksi, että iskareiden todellisesta tilasta ei sillä tavalla ota mitään tolkkua. Ohjeistin myös, että iskarit hoitavat sen, että hypystä alastulossa ei pohja iske joka kerta maahan. Siis nimensä mukaisesti toimivat iskunvaimentimina. Edelleen tilanne on se, että ghhgtd:n autossa jumittaa siellä ja täällä jokin. Kun hän ei sitä itse osaa oikein kertoa eikä löydä, niin tämä on aika hakuammuntaa, mutta koitetaan nyt vaan kärsivällisesti neuvoa kaveria, niin eiköhän lopputuloksena taas yksi harrastaja ole löytänyt tästä harrastuksesta sen ilon.

Noin muuten vaikuttaa, että autoa kannattaisi purkaa ihan kunnolla ja käydä osat läpi, että selviää missä kunnossa ne ovat ja uusia samalla kaikki huonokuntoiset tai rikkinäiset osat.

303
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 02.01.11 - klo: 13.00 »
Niinpä. Oletuksena tuupissa ei ole öljyä diffissä, mutta sinnekin voi laittaa ja sitäkin voi säätää sillä tavalla halutessaan.

304
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 02.01.11 - klo: 12.58 »
Iskarissa on öljyt ja männät sisällä sitä varten, että ei mene pohjaan. Mäntiä on erilaisilla reikämäärillä (1,2 tai 3) myös Stampedeen ja iskariöljyjä jäykistämällä perästä tulee jäykempi. Et voi kuitenkaan optimoida vain yhtä asiaa, sillä kaikki vaikuttaa kaikkeen. Voi toki tehdä sellaisen alustan, että ei mene mistään hypystä pohjaan, mutta sen kustannuksella voi esim. ohjattavuus kadota.

Asiahan ei minulle kuulu, mutta jos et saa tätäkään autoa säädettyä toimimaan, niin en tiedä mitä järkeä on toista autoa hankkia. Samat ja uudet ongelmat tulevat sen kanssakin vastaan ja ostatko sitten taas uuden auton. Ehkä kuitenkin kannattaisi opetella säätämään autoa. Omasta kokemuksesta sanon, että tämä on ihan hyvä auto säätämisen perusteiden opettelemiseen.

305
... ja päädyin sellaiseen kuin Futaba FG12  ja toivottavasti sillä pärjään ainakin teoriassa pitäisi selvitä helpostikkin mutta aika näyttää.

 :mrgreen:

Tuollaista olen itsekin miettinyt, mutta arveluttaa region-koodaus joka tuossakin on. Muuten speksien mukaan näyttää todella positiiviselta tapaukselta.

306
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 02.01.11 - klo: 11.43 »
En edes yritä kumota mitä Hegetus kirjoitti :grin:

Katselin noita kuvia uudelleen isommalta ruudulta ja todellakin alusta on pistetty niin jäykäksi, että ehkä tähän keskusteluun voitaisiin palata sitten kun takaa on poistettu ainakin kaksi korotuspalaa ja edestäkin se yksi vaihdettu pienempään. Renkaat olisi syytä olla edessä ja takana samankokoiset.

Mitä tulee siihen onko Stampede talviauto, niin kyllä ja ei. Ei talvi ainakaan meidän junioreita ole estänyt spedellä ajelemasta. Nyt taitaa olla ensimmäinen talvi kun Spede ei ole tallista ulos liikahtanyt, kun ajo on tapahtunut nelivetokalustolla.

Mitä tulee itse keskusteltuun ongelmaa, niin
  • Laita tuo alusta kuntoon, vaikka se auto alemmas laskeekin
  • Talonit edessä eivät saa sitä autoa kääntymään, kun niillä ei ole mitään pitoa, etenkään talvella
  • Varmista, että kaikkien akseleiden laakerit ovat ehjiä: eivät rahise ja pyörivät kevyesti. Vaihda ehjät, jos näin ei ole.
  • Tarkista akseleiden kulumat. Erityisesti jos autossa on vielä pronssiholkit pyörännavoissa, vaihda niiden tilalle laakerit ja uusi etuakselit ja takavetoakseleiden pyöränakselit.
  • Säädä renkaiden kulmat oikein. Vaihda muoviset camber-linkit säädettäviin VXL:n linkkeihin, jotta saat pyörät oikeaan kulmaan.
  • Varmista, että vaihdelaatikossa ei ole tasauspyörästön ulostuloakseleilla yhtään shimmiprikkaa kummallakaan puolella. Jossain vanhemmissa kasausohjeissa on sellainen kuvattu, mutta se ei mahdu laatikon sisään ja tekee akselista jäykän. Jäykkyyttä on vaikea havaita käsin.
  • Edelliseen liittyen kokeile pysyykö autosi paikallaan mäessä. Jos VXL-setti autossa ja pysyy, niin jokin jumittaa voimansiirrossa.
  • Ovatko molemmat takarenkaat samankokoiset nastoinen, myös pyöriessään? Pienikin kokoero aiheuttaa ohjauksen puoltamista. Kokoero voi syntyä eri mittaisista nastoista tai renkaiden erilaisesta pullistumisesta ajettaessa.
  • Lisäys: Tarkista että edessä on etuiskarit ja etujouset ja takana takaiskarit ja -jouset. Kuvasta heräsi epäilys, että takana olisi etujouset, iskarista ei oikein pienen kuvan perusteella osaa sanoa.

Sitten toistetaan jo mainittu fakta, että koskaan et tule saamaan tuota kääntymään molempiin suuntiin täysin samalla tavalla, vaan aina tuo tulee toiseen suuntaan kääntymään paremmin. Toimivassa autossa ero on kuitenkin niin pieni, että se ei ajossa mitenkään näy.

Mulla loppuu eväät keksiä missä muualla vika voisi olla, ilman että näkee vaikka videolta miten tuo toimii / ei toimi.

PS. Kaikkialla pitää olla laakerit, missä on jokin pyörivä akseli. XL-5 mallissa näin ei ole ja kuvien perusteella autosi on alunperin XL-5, paitsi mustat iskarit ja jouset on XL-1 mallista tai jostain vielä vanhemmasta.

Täältä löydät tuoreimmat räjäytyskuvat: http://www.traxxas.com/products/models/electric/3607stampedevxl-downloads kohdasta Exploded Views.

307
Yleinen keskustelu / Vs: RC10 foorumien jaotus
« : 02.01.11 - klo: 11.06 »
Enemmänkin jonkinlainen FAQ-osio olisi asiaa, mutta se edellyttäisi aktiivista moderointia, niin että hyvät kirjoitukset kopioitaisiin moderaattoreiden toimesta FAQ-osioon eikä sinne saisi kuka tahansa kirjoitella. Aika hankalaa tuo olisi, mutta mielummin niin kuin että lisäillään noita sticky-aiheita nykyisiin osioihin. Itselläkin käynyt mielessä kirjoitella jonkinlainen tiivistelmä ja FAQ parista ylipaisuneesta aiheesta, mutta nykyisellään niille ei ole mitään paikkaa, vaan hukkuisivat pahnan pohjille nykyisissä osioissa.

Säätämisen suhteen periaatteet on kyllä samat eri autojen suhteen, mutta yksityiskohdat on hyvinkin autokohtaisia, jopa rippuen auton optio-osista.

Milloin auto on kilpa- ja milloin pihasuditteluauto? Ensimmäisiä kun voi aivan hyvin käyttää pihasudittelussa ja muussa vähemmän vakavassa harrastamisessa ja käytetäänkin.

Se mistä itse olen tässä foorumissa pitänyt, niin kirjoittelua ei ole jaettu hirveään määrään osioita ja alaosioita, jotka ovat aina enemmän tai vähemmän keinotekoisia. Toki itsekin kaipaisin tänne muutamia uusia ominaisuuksia, kuten sellaista että voisi piilottaa tietyt aiheet itseltään, niin etteivät oletuksena näkyisi. Näin saisi piilotettua sellaisten autojen tms. aiheet, jotka eivät itseä kiinnosta. Toisaalta eipä noita nytkään ole vaikeaa olla lukematta.

308
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 02.01.11 - klo: 10.22 »
ei slaheissä käytetä öljyä, siitä esim. traxxas tuubista sopivan määrän rasvaa diffiin

Kyllä käytetään ja pullossa se Traxxasin diffiöljykin on ollut ainakin tähän asti. Traxxasin diffien sisärattaat on niin onnettoman olemattomat, että niissä pitää käyttää jäykempiä öljyjä verrattuna johonkin kilpa-autojen differeihin, mutta silti öljyjen käyttöön on ihan samat syyt ja periaatteet toimivat slashinkin säätämisessä diffiöljyillä.

309
En hakemallakaan tästä(kään) aiheesta löytänyt, mutta täällä rakentajat varmasti kaikenlaista nähneet, niin kysyn täälläkin: onko tietoa sellaisesta vaihteistosta jolla saisi vai  pyörimissuunnan käännettyä, mutta 1:1 välityksellä. Pitäisi yhdessä rakennelmassa saada kardaanin pyörimissuunta vaihdettua. Aiemmin oli vaan diffi käännettyä ylösalaisin, mutta vaihdoin toisenlaisen diffin, eikä enää onnistu kääntää sitä ja siksi pitäisi saada kardaanille vaihde, joka kääntäisi sen pyörimissuunnan.

310
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 02.01.11 - klo: 00.49 »
Katselin tuolta toisaalta autosi kuvaa ja sehän on XL-5 -malli, joten ei siinä voi camberia mitenkään säätää. tai voi kun vaihdat VXL:n säädettävät linkit etden ja taakse. Onko siinä jo laakerit vai mennäänkö vielä pronssiholkeilla?

311
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 02.01.11 - klo: 00.03 »
Tulipas mielenkiintoinen pulma vastaan oman 6x6 Revon kanssa, kun ryhdyin vaihtamaan siihen Summitin lukkodiffejä. Bulkheadit pitää tietty myös vaihtaa ja muuta mukavaa. Toisin kuin Revon diffit, jotka voi kääntää olemaan lautaspyörä oikealla tai vasemmalla, Summitin diffejä ei voi kääntää. Näin ollen 6x6 -setupissa viimeinen akseli pyörii väärinpäin. Revon diffillä ongelma on korjattu kääntämällä väärinpäin pyörivän akselin diffi vain toisinpäin ja pyörimissuunta muuttuu.

Ongelman korjaamiseksi pitäisi keksiä jotain ja yksi vaihtoehto olisi jostain sellainen vaihde kardaanille, että sen pyörimissuunnan saisi muutettua. Vinkit otetaan vastaan, jos joku tietää mistä sopivan pienen, mutta kestävän saisi 1:1 välityksellä. Muuten, jos ei ala löytyä niin täytynee tehdä itse sellainen ja custom-kardaanit tuonne kolmannelle akselille.

312
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 01.01.11 - klo: 22.04 »
Kerroppas mikä säädin sulla on mennyt kuivalla ekalla akullisella niin osaa vähän varoa.

Epäoleellista, syystä jonka matti.l aiemmin kirjoitti. Valmistajan vaihtama uusi samanlainen toimi sen jälkeen toista vuotta kunnes poltin - itseasiassa juniori poltti - sen reilusti liian suurilla virroilla. Kyseessä siis todellakin oli enemmänkin maanantaikappale tai DOA, kuten voi olla tämäkin keskusteltu tapaus.

313
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 01.01.11 - klo: 21.59 »
Sinänsä ohjekirja on ihan paikallaan, että siellä kyllä näkyy mihin reikiin ne iskarit kuuluu laittaa kiinni ja kaikki loput reiät nelkun tukivarsissa on varattu muille kuin iskareille. On noita tosin itsekin askarreltu "vääriin" reikiin iskareita kiinni ihan tarkoituksella ja aina on mahtunut vetarit pyörimään ilman mitään veistelemisiä.

Toisinpäin on sitten hankalampaa eli nelkku-slashin vetarit ei mahdu vanhempien Stampeden/Rustlerin tukivarsien kanssa pyörimään ja siinä ei auta veistäminen vaan tukivarret pitää vaihtaa.

314
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 01.01.11 - klo: 20.49 »
Siis sulla on iskarit kiinni siellä mihin slashin kallistuksenvaimentimet tulee kiinni?

315
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 01.01.11 - klo: 20.47 »
Meidän juniorit painaa menemään nelkulla umpihangessa eikä siinä olevaa VXL-3s-noparia ole suojattu mitenkään ja se on vanhaa mallia, jota ei edes väitetä vesitiiviiksi. Varmaan se jonain päivänä antautuu sekin, mutta toisaalta on mulla kesällä 20°:een lämpötilassa kuivalla kelilläkin nopari antautunut ensimmäisellä akullisella. Välillä menee takuuseen, usein ei. Jos tosiaan haluaa ajamisen varmistaa, niin pitää aina olla varaosat kotona, muuten ei koskaan tiedä mikä sen ajamisen pysäyttää. Vaihtoehtoisesti on auttanut sekin, kun on riittävästi kalustoa, että voi vaan vaihtaa toiseen autoon  :wink:

316
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 01.01.11 - klo: 20.21 »
Sulla on jotain kasattu väärin, jos pitää vuolla tukivarsia. Ei ne vetarit normaalisti ota niihin kiinni, ei edes nelkku-slashin tukivarret, jotka itseasiassa ovat avarammat kuin Stampeden/Rustlerin omat. Nykyisin ei taida saadakaan kuin noita nelkun tukivarsia uutena.

Tuo auto muuten heittää toiseen suuntaan p*skarinkiä paljon tiukemmin kuin toiseen. En nyt muista kumminpäin, mutta voi hyvin olla vasemmalle.

317
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 01.01.11 - klo: 16.08 »
Traxxasilla toki ihan hyvin toimiva tuki sähköpostillakin (englanniksi) ja eiköhän nuo Ruotsissakin osaa englantia, jos tarvetta sinnepäin tulee asioida. Nyt vaan pitää malttaa odottaa maanantaita, että saat asioitua RF:n kanssa.

Tiedän kokemuksesta, että tällaisissa asioissa odottavan aika on pitkä :(

318
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 01.01.11 - klo: 14.55 »
Putkiliittimillähän tuon moottorin johdot on kiinni noparissa. Tässä tapauksessa 3,5 liittimillä.

Turhaa sinänsä spekuloida ennenkuin on päässyt edes myyjän kanssa tuosta takuuasiasta keskustelemaan, mutta mikäli myyjä ei ole suosiollinen tuon takuun suhteen, niin Traxxasin sijaan asia etenee paikallisen kuluttajaneuvojan kautta. Ainoa tapa miten myyjä siitä takuusta ja tuotevastuusta voi päästä pyristelemään on osoittaa että sinä olet käyttänyt autoa ohjeiden vastaisesti tai että on ennen kaupantekoa maininnut sinulle ettei auto sovellu ulkokäyttöön talvella ja pystyy tämän myös osoittamaan tai pystyy osoittamaan että olet ollut tietoinen siitä etteivät nämä laitteet kestä ulkokäyttöä talvella.

Siltä varalta että tuosta joutuu oikeasti taistelemaan, niin sellaisen vinkin annan että pyri saamaan vain se nopari vaihdetuksi, niin voit hankkia tilalle toisen ja ajella sillä aikaa sillä kun odottelet miten tuon takuuasia hoituu. RF:n tapauksessa en kuitenkaan hämmästyisi vaikka laittaisivat sinulle samantien uuden tilalle.

Traxxas ei hoida Suomesta ostettujen laitteiden takuuasioita suoraan. Ne on lainsäädännön mukaan myyjäliikkeen hoidettava ja milloin myyjäliike on estynyt asiaa hoitamasta (lopettanut, tehnyt konkurssin) Traxxas pyytää hoitamaan takuuasiat Ruotsissa toimivan skandinavian maahantuojan kanssa. Huomaa että myyjän on hoidettava tämä takuuasia suoraan sinun kanssa, eikä myyjä voi vaatia sinua hoitamaan takuuta jonkun toisen kautta. Lisäksi sinun tulee saada korjattu tuote ja vastaava korvaava tuote kohtuullisessa ajassa, joka on noin kuukausi enimmillään.

Jos nyt jostain syystä pitää sen skandinavian maahantuojan kanssa asioida, niin yhteystiedot ovat:

        Minicars Hobby Distribution AB
        Annelundsgatan 17C
        749 40 Enkoping
        Phone: +46 171 143000
        Fax: +46 171 143019
        info@minicars.se

319
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 01.01.11 - klo: 13.47 »
Mä en ymmärrä miten tällä yhdellä konsonanttinimimerkillä voi olla näin paljon vastoinkäymisiä, todella kestävän auton kanssa.

320
Minullakin oli tavoitteena, että saisi varaosapussit tuolla tavalla siististi seinälle, josta ne olisi helppo löytää ilman penkomista.

Mulla on ollut 20 m2 huone täynnä laatikoita, joissa auton osia, uusia ja käytettyjä. Tuota on nyt remontoitu ja järjestelty kolmatta viikkoa. Valitettavasti ei ole niin paljon tilaa, että saisi kaikki yli 800 varaosapakkausta noin ja nyt ne yritetään pitää siistissä järjestyksessä kaapeissa. Eilen illalla sain tuon varaosahuoneen viimeisen seinän maalattua, joten nyt olis edellytykset saada huone sellaiseen kuntoon, että varaosatkin voivat jopa löytyä.

On muuten löytynyt paljon sellaisia auton osia, joita en tiennyt omistavanikaan  :laugh:

321
Radiolaitteet / Vs: FUTABA MEGATECH 3PM 2.4GHZ
« : 01.01.11 - klo: 13.22 »
Mulla on semmonen ongelma että amainhobbiessista ostettu R603FS vastari ei suostu parittumaan. Radio on 3pm 2.4ghz mutta ei ole MX malli. Pitääkö radion asetuksista säätää jotain ennen uuden vastarin parittamista ? Kun painan vastarin set nappia niin vilkuttaa aikansa punasta ja sitten taas vihreää  :undecided:

Oletko painanut samaan aikaan myös lähettimessä olevaa paritusnappia? Ainakin vanhemmassa mallissa se löytyy sieltä "etupaneeliin" nähden lähettimen takapuolelta. Joskus joutuu tuota painamaan että paritus onnistuu. Muuten ei pitäisi olla mitään syytä miksi ei onnistu, sillä näissä radioissa ja vastareissa ei ole mitään aluekoodausta, kuten Futaban 14-kanavaisissa on (vrt. DVD-levyt).

322
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 01.01.11 - klo: 13.04 »
Ensinnäkin autoa mainostetaan vesitiiviiksi, se on Suomesta ostettu ja siitä on silloin takuu, riippumatta siitä mikä on valmistajan näkemys siihen pitäisikö sen kestää talviautoilua. (Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä että tällainen lakisääteinen takuu/tuotevastuu on tyhmää, mutta oma mielipiteeni ei siihen vaikuta.) Tässä tapauksessa pitää ensisijaisesti lähteä siitä että tuo menee takuuseen ja siinäkään ei pidä suostua odottelemaan viikkoja tai kuukausia, vaan korvaava tuote, uusi nopari tai täysin uusi auto myyjän valinnan mukaan, pitää saada enintään kuukaudessa.

Toisekseen M-mallin VXL-nopari ei käy tähän autoon. Se on tarkoitettu 1/16-kokoisiin autoihin, eikä kestä tämän auton kokoa ja moottoria.

Kolmanneksi: Jos jostain syystä päädyt ostamaan uuden noparin, niin hanki Castle Creationsin tuote. Ei ne vesitiiviyden suhteen yhtään sen parempia ole ilman että niitä suojalakkaa ja tiivistää, mutta niiden takuu on parempi ja pahimmassakin tapauksessa niiden korjaus on aina halvempi vaihtoehto kuin uuden ostaminen.

Neljänneksi: Jos jostain (minulle) käsittämättömästä syystä päädyt ostamaan uuden VXL-3s:n, jossa siis ei ole kuin perävalotakuu, niin osta se eBaysta. Saat sen sieltä paljon halvemmalla ja ihan uuden. Siellä on kauppiaita, jotka myyvät uusia autoja purettuna osiksi ja huutokaupasta tuollaisen noparin saa jopa $50:lla, posteineen. Jos ei jaksa huutokaupan päättymistä odottaa, niin noita löytyy alle $100 posteineen heti ostettavaksi.

Älä vielä luovuta. Vastoinkäymisiä tässä hommassa riittää oli auto sähkö-, nitro- tai bensakäyttöinen. Kyllä se välillä koville ottaa täälläkin, kun junnuja vie radalle ajamamaan ja saa kolme-neljä tuntia mekata poikien autoja, kun kaikki paikat tuntuu leviävän. Siitä pitää vaan ottaa opiksi, tehdä valmistelut paremmin ja hammasta purren koittaa kestää se. Niitä päiviä on kuitenkin enemmän kun kalusto kestää ja ajaminen on hauskaa.

323
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 31.12.10 - klo: 22.42 »
Onko sulla race-mode päällä? Se on kisakäyttöön tarkoitettu, eikä siinä ole pakkia.

324
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 31.12.10 - klo: 20.15 »
Taitaa pakkanen vaikuttaa siten, että ajo loppuu yllättävän aikaisin.

325
Niin ne sun sadat paketit... Jotenkin vaan luin, että ne joko ovat lähteneet Helsingistä tai saapuneet sinne, mutta en sitä että ne kaikki olisivat menneet Helsinki-Turku väliä jompaan kumpaan suuntaan.

Mitä niihin kaupunkeihin tulee, niin ehkä se homma noin toimii kun kyse on Helsingistä, tosin siitäkin on omakohtaista kokemusta että ei se posti kulkenut sielläkään aina ripeästi. Nurmijärvi tai ei, mutta kaikki paikkakunnat eivät ole kaupunkeja, kuten ei tämäkään ja täällä ja muualla maalla se postin kulku ei sitten aina olekaan niin nopeaa. Täällä vielä kohtuullista, mutta mitä kauemmaksi mennään Helsingistä ja muista suomalaisittain suuremmista kaupungeista, niin yleensä se paketin perille meno päivässä on sitä epätodennäköisempää. Se on vastaanottajan (ja lähettäjän) näkökulmasta ihan sama johtuuko se päivää pidempi toimitusaika Itellan kädetyksistä, asiamiespostin osaamattomuudesta vai mistä. Palvelun myyjä on Itella, eikä se itsekään lupaa normaalin postipaketin (16 tai mikä onkaan) menevän perille päivässä.

326
No lue muutaman kerran uudestaan mitä olet itse kirjoittanut, niin ehkä se siitä aukeaa.

327
Olisit heti kirjoittanut että Helsingistä ja Helsinkiin. Varmaan joo toimii, kun vielä toinenkin pää on jokin kohtuullisen kokoinen kaupunki ja jos posti on posti, eikä jokin kioskin takahuone. Se vaan, että 90% suomalaisista asuu muualla kuin Helsingissä ja puolet muualla kuin kaupungeissa ja täällä maalla posti kulkee jos kusti polkee ja joka päivä ei tunnu polkevan. Sama homma tuntuu olevan aika monessa muussakin paikassa. Toki omat kokemukset rajoittuvat yhteensä vain muutamaan tuhanteen lähetettyyn ja muutamaan sataan vastaanotettuun pakettin viimeisen 10 vuoden aikana. Muutos, jos sellaista on ollut havaittavissa tuona aikana, on ollut vain huonompaan suuntaan.

328
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 31.12.10 - klo: 00.34 »
E-Revossa Mod .8 eli 32P.

329
Sähköautot / Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« : 31.12.10 - klo: 00.34 »
soratiellä voi huoletta soittaa urku auki eikä kuumene :wink:

No eihän se nyt tuossa kuumenekaan, mutta ajapa syheröä rataa kiskopidolla siten, että tulee 0,5 - 2 sekunnin välein tulee kaasutus, jarrutus, kaasutus, jarrutus,... ja aja tuota sellainen 20 min putkeen. Alkaa olla se 60 A säädin savuna hyvin pian. Toisaalta ei se iso kV ole niin merkityksellistä, vaan paljonko tuon koneen ottama maksimiteho on.

Toisaalta mitäpä mä noista tietäisin. Mennään varmuudella mitoitetulla XERUN 120A säätimellä, dynaamisella ajoituksella ja turbon kanssa. Yleensä on aika lämmintä akullisen jälkeen  :laugh:

330
Juu ja rajoitetusti saa menemään tietyissä aikarajoissa vaikka samana päivänä.

Sivuja: 1 ... 8 9 10 [11] 12 13 14 ... 84