Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Soo

Sivuja: 1 ... 8 9 10 [11] 12 13 14 ... 17
301
Kyseinen merkintä tarkoittaa, että SC-autot ajetaan yhtenä luokkana.

302
Joo pöydät mukaan. Tuo tila on alustavasti meillä käytössä vain tuon la illan ja sunnuntain, joten mitään ylimääräisiä rakennelmia meillä ei tuolla tule olemaan.

303
Team Associated / Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« : 19.03.12 - klo: 10.18 »
Carbonit on jäänne ajalta, jolloin autojen piti olla mahdollisimman keveitä. Nuo mustat uudet ovat kestävämpiä ja flexaavat enemmän. Ilman muuta siis sellaiset alle. Uudessa B4.1 FT Worlds -mallissa kaikki muoviosat ovat noita uusia mustia.

304
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: RC-kauppa RC Dji
« : 07.03.12 - klo: 08.49 »
Huijaus tuo Indonesian kauppa.

Suomesta löytyy tota autoo ihan edukkaasti.

http://www.rcm.fi/rc-autot/traxxas-rc-autot/traxxas-1-16-summit-4wd-rtr.html

305
Team Associated / Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« : 03.03.12 - klo: 22.14 »
Normaali 2s ja 25.5mm taitaa olla maksimikorkeus.

306
Sähköautot / Vs: SC (CORR) Renkaat
« : 22.02.12 - klo: 17.25 »
Valettuja SC inserttejä löytyy esim. Jc ja proline. Sitten ihan foam 1/8 inserttejä. Just tällä viikolla itse asiassa ilmesty niille suoraan tehty insertti.

Oma insertti-> http://www.rcm.fi/renkaat/short-course-renkaat/u6772-foam-tyre-inserts-short-course-hard-pr.html



307
Liitteenä sarjatulokset!


308
Tänään tulu liverc DVD viimeinkin! Huippu levy! "Late august"  :laugh:

309
Sähköautot / Vs: Speed Passion rs2
« : 26.01.12 - klo: 21.27 »
Lueppas ohjeet hyvä mies. Siel selkeet ohjeet. Pikkasen erilailla menee eri radioilla noi.

311
Aina on winttereissä ollut renkaita tarjolla. Ainakin Rcm:n ja Hf:n kojuissa. Ja Turussa näyttää olevan vielä järjestäjänkin eli hobbylinna puolesta noita tarjolla, joten ei huolta.

312
Schumacher / Vs: Schumacher Mi4LP & Mi4CX touring-autot
« : 23.01.12 - klo: 22.28 »
Martin Hoferin kommentit muutoksista:

Lainaus
It's the little bits that make the difference. Yokomo release the WXi which features 3 new parts, a set of rear blades, a new front-front block and front driveshafts. that's it compared to the WS released at the end of 2009! now where is the improvement there?
 
the plastic blocks are fine. The holes have moved so that now, the rollcenter is where it needs to be for the car to work properly. This means alloy mounts are not required anymore on most of the tracks.
 
And as there is no 3 dimensional moving about from the alloy mounts anymore, the cars geometry stays way more consistant during hard cornering and throughout the run. That's something you can definately feel and measure. (the difference in laptime was surprisingly big when I tested it for the first time!)
 
The new topmounted swaybars not only make working on the easier but also makes their action a lot more linear which helps transfer weight quicker, turn in sharper, and increase corner speed.
 
this means you can place it where you want it, go faster through chicanes and carry more speed in fast corners.
 
That's an improvement I'd say!
 
The new steering hub improves the steering feeling and generally just gives more steering.
 
The new rear shocktower enables you to lay your shocks down. That's very helpful on high traction tarmac tracks as you get a lot more onpower steering through this.
 
Moving the battery forward makes the car a lot easier to drive (very similar to the feeling of a 5cell car) and tends to work very good on UK tracks (in aldershot it was brilliant atleast).
 
New centershaft in a 2 piece design.
 
Soft Weave Chassi as standard
 
As I said. It's all those little things that make a good car better.
 
The Wishbones are the same as on the CX but with swaybar balls moulded in.

313
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 10.01.12 - klo: 16.33 »
Tuolla isommalla roottorilla haetaan vääntöä, jota SC:ssä tarvitaan. Esimerkiksi juuri tuo ajattelemasi viper vaikkapa 7.5 lankaisena tarjoaa tarpeeksi vääntöä tuohon laitteeseen, sillä nuo ovat normaalia vääntävämpiä eli normaalisti välitetään pikkasen pidemmäksi.

315


Talvihuolto suoritettu ja auto valmiina taas reeneihin! Kova polte ois päästä taas ajeleen =).

316
Vapaa keskustelu / Vs: Amis vs lukio
« : 23.12.11 - klo: 10.23 »
Pelkillä lukio papereilla päässyt raha hommiin vai? Ei mitään suhteita tai muuta osaamista? Aika kova säännön vahvista poikkeus saa olla jos ei aikaisemmin mainittuja.

Tuossa kyllä OV:ta komppaan. Eli nykyäänhän kaikki koulutus on kokenut inflaation ja pelkkä lukion käynti ei enään nykyään ole muuta, kuin todistus valmiudesta korkeakouluopiskeluun. Kun vaikkapa 50 vuotta sitten, sillä pystyi työllistymään suoraan.

Lukiota suosittelen kyllä ilman muuta, jos opiskelu yhtään innostaa jatkossakin.
Valitettavan hataralle jää ymmärrys ja yleistieto, jos pelkästään yläasteen/ammattikoulun pohjalta maailmaa käsittelee.

Nyt 4v kauppakorkeessa viettäneenä voin myös kompata tuota pijokelaa, eli kilpailu on kovaa. Niitä älykkäitä ja keksilijäitä kavereita on esim. kauppatieteissä valtava määrä.  Se motivaatio vaikkapa kauppaoikeuden lukemiseen (tylsää) on opiskelijoilla valtava, sillä kilpailuetua on jollain saatava.

Tuo maisterin tutkintohan kärjistetysti on vain tieto siitä, että kaveri on oppivainen, jotta hänet voi ottaa työpaikalle opettelemaan työntekoa. Toisaalta taas yliopisto tarjoaa teoriapohjan, jonka perusteella tiedät miksi se työ tehdään niin kuin tehdään ja syvemmän ymmärryksen alasta ja sen historiasta ja kehityksestä.

317
Pistä mailii suunnittelijalle eli Ralffille. Info-gm@graupner.de. Se vastailee nopsaan ja tietää kaiken mitä tietää voi.

318
Team Associated / Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« : 15.12.11 - klo: 19.13 »
Ei tartte päivittää mitään tohon autoon. Noilla carbiidikuulillakin saa tehtyä mainion diffin ja kestävät varsin pitkään. Tuota +8mm pohjalevyä voi miettiä sitten ulkona ajettaessa.

"Hienompaa" koria voit miettiä päivitykyksenä  :tongue:

JConcepts Illuzion - B4.1 - Punisher body


FTW Night Fox Body

319
http://rc10.fi/index.php?topic=51565.30 <- Vaasalaisten analyysit!

320
Kilpailijoiden kanava / Vs: ROAR/EFRA -hyväksytyt akut
« : 09.12.11 - klo: 09.39 »
eikai sentään yokomoa ja TRF autoja euroopassa tai jenkeissä tehdä? TRF autot teki ainakin vielä muutama vuosi sitten muistaakseni Tech racing, kentsulla ois tähän varmaankin faktatietoa.

Länsimaiksi laskin tuossa kohtaan myös Japanin. Suurin osa Tamiyan malleista tulee Indoneesiasta, mutta ainakin uusimmat TRF-sarjan autot on ihan Japanista.

321
Kilpailijoiden kanava / Vs: ROAR/EFRA -hyväksytyt akut
« : 08.12.11 - klo: 22.58 »
Lainaus
Lainasin tämän viestin siitä syystä että tässä kuten monissa muissakin viesteissä eri kirjoittajilta puhutaan kiina akuista Mistä saa ja mitkä ovat jossain muualla kun kiinassa tehtyjä ? Vai tarkoittaako tuo kiina akku sanonta näitä halpoja kiinassa tehtyjä ja kalliimmat kiinassa tehdyt, jotka ovat tuolla hyväksyttyjen listalla ovat sitten vaan hyvin pienellä ja hiljaa kiinan akkuja. Minä ostin just 4 kallista hyväksyttyä akkua, ajattelin että eipä tarvi kiinan akuilla ajella. Pettymys suuri, made in China.

Onko muuten nopareita muualla tehty kun kiinassa, esim Tekin on kiinalainen, sellaisiakin on itsellä ja taas kirottiin kun pakettia tutkin. Halpoja nopareita olen nähnyt myös kutsuttavan "kiina nopareiksi"

Ja se kysymys kuuluu: Mistä saa jossain muualla kun kiinassa tehtyjä akkuja ja nopareita  :azn:


Smc akut on Japanilaisista kennoista, mutta kasattu kiinassa.
Thunder powerin akut on Korean kennoista ja ainakin jotain arvokkaampia akkuja kasataan vielä jenkeissä.
Orionin edellinen mallisarja "Molecular" oli Koreassa tehtyjä, mutta nykyiset taitaa tulla Kiinasta.

Nopereista GM genius/Cs rocket max tehään vielä Saksassa.

Autoista vielä länsimaissa tehdään ainakin Xray, Yokomo, Schumacher, X-Factory ja Tamiyan TRF-sarja.
Assot ja lositkin tehty jo viime vuodet kiinassa.

Lisätkääs viel jos keksitte.

Viimesimpien tutkimusten mukaan työ alkaa siirtyä takas länsimaihin 8-15v päästä, kun kiinan palkat nousee liian korkeelle, joten sitten taas alkaa saada noita länsimaisia rc-tarvikkeita.


322
Riittä kyllä hyvin tuo 14 awg.

323
-

324
Noista maksuista valittaminen on aivan ihmeellistä. Minusta 20e on aivan kelpohinta kerhokisasta.
Kannattaa chekata, millä tasolla ovat suomen suosituimpien lajien halli/sali vuokrat. Yksittäisen harrastajan kulut liikkuvat 100e-500e/kk välissä pelkistä hallivuokrista, eikä kukaan valita hinnasta. Puhumattakaan lajeista, joissa käydään turnauksissa joka viikonloppu.

Jotenkin näissä rc hommissa elää se se vahva "voin ajaa takapihallakin" -henki, mikä omalta osaltaan haittaa koko lajin kehitystä.

Lainaus
Jerzin alkuperäiseen pointtiin palaten, oliko myös kesällä havaittavissa samaa katoa turistiluokissa?

Ainakin viime kesän FTT kisat kärsivät kuskien puutteesta.

325
Sähköautot / Vs: Sähkömoottorit
« : 06.12.11 - klo: 21.39 »
Tuosta kuvat ja shimmien paikat:

http://www.sosidge.com/?p=476

326
Sähköautot / Vs: SC (CORR) Renkaat
« : 06.12.11 - klo: 20.07 »
Näin sivusta täytyy huudella, että renkaiden putsaus on ensisijaista. Uskoisin että puhdas mini pin on nopein rengas vaikka sliksinäkin laattalattialla.

Ainakin krossin puolella näin on. Viime talvena Myyrin winttereissä laattalattialla paras pito oli  hiotulla mini pinnillä. Auttaa aivan kaikkien renkaiden osalta tuo puhdistus+hiominen, joten kannattaa kokeilla, ennen kuin uusia renkaita lähtee ostamaan.

327
Itse olen kyllä tykästynyt tänä syksynä krossin lisäksi myös mattoautoihin. Kummatkin tarjoavat ajamiseen hiukan erilaista lähestymistapaa ja elementtejä.

Itse nautin krossissa tietysti hypyistä, mutta toisaalta myös ajamista tulee tasamaanluokkia enemmän, kun usein erien välissä riittää auton kunnon nopea tarkistus ja akun vaihto, minkä jälkeen voit taas mennä ajamaan. Ei siis tarvitse käyttää aikaa renkaiden pidotukseen tai twiikkejen tarkistukseen ja winter jumps sarjan myötä myös "rengasjumppa" loistaa poissaolollaan, mikä helpottaa kaikkien kisaan osallistumisenkynnystä.

Toisaalta on myös ollut hauska huomata pitävänsä myös mattiksista, joissa pienimmänkin eron pidotuksessa tai roskat pallokuppien välissä huomaa samantien. Myös ajolinjojen vaikutus kierrosaikaan on dramaattisempi.

Ymmärrän hyvin krossin suosion juuri aloittelijoiden keskuudessa, sillä se tarjoaa helpomman lähestymistavan tähän harrastukseen ja enemmän ajoaikaa.

328
Yleinen keskustelu / Vs: Renkaat
« : 03.12.11 - klo: 19.42 »

330
Sähköautot / Vs: SC (CORR) moottorit ja noparit
« : 21.11.11 - klo: 22.08 »
Kannattaa rauhassa testata miten kone lämpenee etc ja sen mukaan säätää dynaamista ennakkoa. Perjaatteessa dynaamisen ennakon avulla moottoriin saadaan tasainen vääntö koko kierrosalueelle.

Tässä vielä selitettynä tuo GM ohjeista.


Sivuja: 1 ... 8 9 10 [11] 12 13 14 ... 17