301
Sähköautot / Vs: TAMIYA M-06PRO
« : 29.08.11 - klo: 23.19 »
Nonniin,vanhaan topiikkiin lisää kokemuksia:
Eli Tänään olin kokeilemassa M06:sta piharadalla ja pikku totuttelun jälkeen se oli aika hauska ja suhteellisen nopea ajettava.Renkaina oli HPI:CupRacer sliksit,Tamiyan 60d sliksit ja Tamiyan pienihalkaisija "superSliksi".
Hpi:n ja 60D slikseilla meni tietenkin kovempaa suorilla,mutta Supersliksit oli tasaisempia ajaa.Mutta siltikin kallistun ehkä enemmän 60d sliksiin,kunhan saa jatkettua testejä alusta+diffin kanssa.Nyt kiinni oleva 3Racen kuuladiffi oli tiukahko ja se teki omat vaikeudet kurvista ulostuoloon kun piti varoa kaasua,muuten se alkas "piirtämään".Mutta kun sen ominaisuuden kanssa pääsi sinuiksi niin epävirallisella kellotuksella(puhelin hälyttämään 10min päästä ja laskin itse kierrokset.Kierrosmäärän kun jakaa 10min tapauksessa 600sekunnilla niin saa noin arvion keskikierrosajasta)Tulokset oli sitä luokkaa että etuvedolle ei vielä aivan pärjää,mutta ei ole heittopussikaan.
Mutta uskon että tästä saa vielä nopeamman.Nyt on kiinni vakio minin kone mutta ajatuksena tuli kokeilla vielä radiaaleilla.Mutta pelkäänpä että radiaali tekee tästä joka luisuvan tai löysällä diffillä sutivan.
Jos kausi loppuu niin sitten ens kesänä viimeistään jatkan...
Mutta lyhyesti:jos haluaa ajaa kaasu pohjassa paljon ja käännellä vaan rattia niin osta etuveto.Tämä vaatii tarkempaa otetta ja on haastavampi ajaa.
Mutta kun on tottunut katsomaan minejä minien koreilla niin oli mukavaa ajaa BMW 2002 kopalla vaihteeksi.
Eli Tänään olin kokeilemassa M06:sta piharadalla ja pikku totuttelun jälkeen se oli aika hauska ja suhteellisen nopea ajettava.Renkaina oli HPI:CupRacer sliksit,Tamiyan 60d sliksit ja Tamiyan pienihalkaisija "superSliksi".
Hpi:n ja 60D slikseilla meni tietenkin kovempaa suorilla,mutta Supersliksit oli tasaisempia ajaa.Mutta siltikin kallistun ehkä enemmän 60d sliksiin,kunhan saa jatkettua testejä alusta+diffin kanssa.Nyt kiinni oleva 3Racen kuuladiffi oli tiukahko ja se teki omat vaikeudet kurvista ulostuoloon kun piti varoa kaasua,muuten se alkas "piirtämään".Mutta kun sen ominaisuuden kanssa pääsi sinuiksi niin epävirallisella kellotuksella(puhelin hälyttämään 10min päästä ja laskin itse kierrokset.Kierrosmäärän kun jakaa 10min tapauksessa 600sekunnilla niin saa noin arvion keskikierrosajasta)Tulokset oli sitä luokkaa että etuvedolle ei vielä aivan pärjää,mutta ei ole heittopussikaan.
Mutta uskon että tästä saa vielä nopeamman.Nyt on kiinni vakio minin kone mutta ajatuksena tuli kokeilla vielä radiaaleilla.Mutta pelkäänpä että radiaali tekee tästä joka luisuvan tai löysällä diffillä sutivan.
Jos kausi loppuu niin sitten ens kesänä viimeistään jatkan...
Mutta lyhyesti:jos haluaa ajaa kaasu pohjassa paljon ja käännellä vaan rattia niin osta etuveto.Tämä vaatii tarkempaa otetta ja on haastavampi ajaa.
Mutta kun on tottunut katsomaan minejä minien koreilla niin oli mukavaa ajaa BMW 2002 kopalla vaihteeksi.