Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - mof

Sivuja: 1 ... 8 9 10 [11] 12 13 14 ... 38
301
Kyosho / Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« : 09.08.10 - klo: 20.10 »
Vaikkei se laaseri mikään oikea kilpa-auto olekkaan

Riippuu tietysti mikä versio laaserista on kyseessä...

302
Sähköautot / Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 06.08.10 - klo: 16.42 »
Sanokaas tälle säätimelle:http://www.power-racing.net/modules.php?op=modload&name=webshop&file=index&current_op=showp&pid=YS-3H hyvä harjaton moottori.Hinta maksimissaan 70€. Onko nopari sensoriton vai sensorillinen. Suomesta pitäisi saada.

Samasta kaupasta löytyy myös comboja joissa sopiva moottori mukana.

303
mistä saisi halvimmalla 8,4v nimh min.3000mah akkuja suomesta??

Kannattaa vaikka Sabelta kysellä.

Mutta kannattaako Nimhejä enää ostaa?

304
Sähköautot / Vs: LRP blast tx 1/10 buggy / truggy
« : 05.08.10 - klo: 22.43 »
Tuota noin... aika harva auto kestää puuhun ajamista  :roll:

Savage Flux.

Kaadettu ranteen paksunen koivu sillä..  :wink:

Tarkoitin ihan näitä 1:10 krossiautoja...

305
Sähköautot / Vs: LRP blast tx 1/10 buggy / truggy
« : 05.08.10 - klo: 21.42 »
Kannattaa odotella alumiinisia optio-osia.. muuta en osaa sanoa..  :grin:

Tämä on varmasti totta. Pamahti ohjauspala p*skaksi vakiokoneella puuhun ajettaessa. Ovat ilmeisesti sitä auton heikointa puolta...

Tuota noin... aika harva auto kestää puuhun ajamista  :roll:

306
Eli mulla on autos noparina castlen sidewinder joka kestää max 3s LiPon, joten pystyykö sillä ajamaan mitä tahansa 2s
lipotinta (eli onko välii jos on joko 4000mAh 20C tai 4000mAh 45C että kestäis ne molemmat vai?) Meen aina sekasin noissa C arvoissa  :angry:
Sen tiiän kuitenki et toi C tarkottaa virtaa jonka akku voi antaa ulos...


kapasiteetti tai C-arvo ei vaikuta siihen, että kestääkö nopeudensäädin akun. Toki esim liian pienellä C-arvolla varustetulla akulla ei nopeudensäädin välttämättä toimi oikein, mikäli akku ei kykene antamaan tarpeeksi virtaa ulos.

307
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 05.08.10 - klo: 11.23 »
Niin ja kauan tuolla Lipo 4000mAh ajaa?
Hey anyone tietääkö kukaan?
Riippuu autosta, moottorista, nopeudensäätimestä, nopeudensäätimen asetuksista, kaasujalasta(=kaasusormesta) jne... joten vaikea sanoa.

308
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 05.08.10 - klo: 09.55 »
Okei ja ei siis tarvitse mitään päivityksiä slashi jos käyttää Lipo-akkua?

Vakiosähköillä pitää varmistaa, että ei missään tapauksessa aja akkua loppuun asti, kun siinä ei ole katkaisua että se sammuisi ennenkuin jännite laskee liian alas.

Built-in two-stage low voltage detection for Lithium Polymer (LiPo) battery use provides a clear signal to the driver that the battery pack is nearing its minimum voltage threshold.

Noin sanotaan vxl3-s:n kohdalla. Jos nyt siitä puhuttiin :)

Slashin mukana tulee XL-5, ei VXL.

309
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 04.08.10 - klo: 20.48 »
Okei ja ei siis tarvitse mitään päivityksiä slashi jos käyttää Lipo-akkua?

Vakiosähköillä pitää varmistaa, että ei missään tapauksessa aja akkua loppuun asti, kun siinä ei ole katkaisua että se sammuisi ennenkuin jännite laskee liian alas.

310
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 04.08.10 - klo: 17.37 »
Lainaus
NiMh antaa vähemmän virtaa LiPoon verrattuna.
Huomasin Lipolla melkein tuplasi nopeuden GPS mukaan vaikka oli\on 13t vaki ratas kiini


Noiden antamiesi lukujen mukaan n. 63% parani nopeus, eli ei kyllä ihan tuplaantunut. Tuo ero johtuu suurimmaksi osaksi jännitteen noususta, kun kyse oli 3S liposta.

311
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 04.08.10 - klo: 15.29 »
Tuolla sivulla en ainakaan nähnyt muita Slasheja.
Osaatteko suositella jotain muuta kauppaa mistä saa sen uudemman version,ja muualla ei varmaan tule akkuja sun muuta mukana niin voisko joku kertoo jonkun hyvän paketin(Auto,akku,laturi,yms.)

Tuolta, saatavuus kysely kannattaa soitella liikkeeseen.

http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SAHKOAUTOT-Traxxas

Akku ja laturi tulee noiden uusien Slash versioiden mukana kyllä. Tosin se laturi on huono (hidas), joten sen varmaan aika äkkiä haluaa vaihtaa parempaan... Eikä sillä voi ladata lipoja.

312
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 04.08.10 - klo: 14.51 »
Olen nyt ostamassa Traxxas Slash 2wd täältä---> http://www.rckauppa.fi/index1.html ja koska aika alottelija olen niin kyselisin semmosta että voiko/kannaattaako tohon iskee suoraa kiinni joku liPo-akku vai pitääkö päivitellä jotain osia ja jos siihen voi iskee sen lipon niin mikä tuolta kaupasta olis hyvä vaihtoehto tohon slashii ja sitten vielä kun olis hyvä Hinta/Ajoaika suhde.

Kannattaisi varmaankin ostaa suoraan uudempi versio Slashista jossa tulee 2.4GHz radiot mukana. Ainakin tuolta sivulta saa sen käsityksen että tuo on vanhempaa mallia jossa ei moisia ole.

313
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 04.08.10 - klo: 14.38 »
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10098 Siis kestääkö traxxas bandit vxl kone tämän akun tehot ettei ole vaaraa käräyttää??

Akuissahan ei varsinaisesti tehoa ole, mutta kyllä VXL kestää 2S akun jännitteen.

314
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 03.08.10 - klo: 15.33 »
Minkä kokosta lipoo tämä combo kestäis http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=39214&grpid=4306
Oon `ehkä` hieman pihalla näista C arvoista sun muista akku termeistä. :angel:

Siellähän se suoraa lukee "max 3s LiPo" :wink:

Säädin kestää 3S mutta ei tuolla koneella. 4600kv koneella kestää 3S, 5700kv:lla 2S.

315
Kyosho / Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« : 03.08.10 - klo: 15.03 »
Tai vaihtoehtoisesti kyseinen säädin ei ole kestävää sorttia...  :roll:

316
Team Losi / Vs: Losi Micro SCT 4WD 1/24
« : 02.08.10 - klo: 16.18 »
Tosta SC:stä saisi söpön olkkaridrifterin, kuka sellaista kaipaakaan... :cool:

Mä jo niin nään ralli tai SC kisoja Torpan takahuoneessa tulevana talvena, jos siis mitään kunnollista krossibaanaa ei ilmaannu  :wink:

tuon SC:n osalta kuvittelisin Asso SC18:n paremmaksi vaihtoehdoksi sisäkisailuun...

317
Sähköautot / Vs: LRP blast tx 1/10 buggy / truggy
« : 01.08.10 - klo: 20.10 »
Voi morjens...
Nyt alkaa tosiaan tuntumaan että ei halvalla tosiaan hyvää taida saada..

Ajokerta numero 3 takana, kerkesin ajaa peräti 5 minuuttia kun slippery alkoi luistamaan taas aivan tuhottomasti. Samoten etudiffistä alko kuulumaan raksutusta.

No, kotia ja auto osiin ja kappas, etudiffin lautaspyörästä puuttuu yksi kokonainen hammas ja muista on palasia lohkeillu, ei hemmetti mitä laatua!
Taitaa tehdä LRP hyvin lyhyen visiitin meikäläisen omistuksessa jos laatu on tätä.
Huvittavintahan tässä on se, että kertaakaan en ole päässy edes polettamaan koko autoa saati sitten ajamaan edes kahta akkua tyhjäksi, kun tuo hemmetin slipperykin vaan luistaa vaikka miten kiristää..

Uskomatonta p*skaa kyllä, ei voi muuta sanoa..  :huh:



No niin no... eihän se yllätyksenä pitäisi tulla että halvalla ei yleensä saa hyvää.

Nopeasti ne jotkut vaan tekee johtopäätöksiä..  :roll:

318
Sähköautot / Vs: LRP blast tx 1/10 buggy / truggy
« : 01.08.10 - klo: 15.53 »
Ja toki sekin vaikuttaa että kuinka ja minkälaisella alustalla sitä autoa kaatelee... jos se lentää jatkuvasti katolleen perä edellä isojen hyppyjen jälkeen, niin onko tuo ihmekään jos hajoaa...

319
Sähköautot / Vs: LRP blast tx 1/10 buggy / truggy
« : 01.08.10 - klo: 13.23 »
Buggyn kori todella kestävä. Siipi samaa kuin muutkin tämän kokoluokan lexan siivet, eli jos torppaat hypystä katolleen, niin todennäköisesti menee rikki.

Oma Tamiyan lexan-siipi on vieläkin naarmuja lukuunottamatta ehjä, vaikka sillä on koko kesä ajettu, eikä kaadoiltakaan ole vältytty.

Korihan ei krossiautossa kovin helposti osumaa saa, joten pysyy yleensä kyllä ehjänä.

320
Sähköautot / Vs: LRP blast tx 1/10 buggy / truggy
« : 31.07.10 - klo: 12.44 »
Ajankuluksi mittailin kulmapainoja.
Punnitukset tehty täydessä ajokunnossa.

Etupää
  V/O
460/412
 
Takapää
  V/O
477/515

Voisi koittaa säädellä lisäpainoilla, mutta maksaako vaivaa
kun kohtalaisen hyvin tuntuu hyppäävän (kun ei paremmasta tiedä :wink:) tässäkin kunnossa.

Kun edessä ja takana on vasen/oikea painavampi puoli toisin päin kuin toisessa, niin pistää miettimään, että onko vasen ja oikea iskari/jousi säädetty samalla tavalla...

321
Team Losi / Vs: Losi Micro SCT 4WD 1/24
« : 30.07.10 - klo: 14.02 »
Ei voi sanoa että romahtanu kun ei se alunperinkään paljoa maksanu..

No kyllä se silti reilusti yli 130 dollaria on maksanut.

322
Team Losi / Vs: Losi Micro SCT 4WD 1/24
« : 30.07.10 - klo: 13.44 »
Noi hinnat vaan sylettää... Pikkup*skasta saa maksaa samanverran kun 1/10 losin sc autosta. Harjaton ja gigaset paikkaansa niin huhu kyllä on varmaan hintalappua. Ja jälleenmyynti arvo on 1/3 mitä on maksanut vaikka olis uuden veronen.

Kyllä se on niin, että jos tollanen tulee niin karvalakki mallia ja kun kyllästyy niin erilinen esc,vastari ja harjaton motti kiinasta paikkaansa niin säilyy joku järkikin noissa hinnoissa.

Losin 1:10 SC-auton hintahan on romahtanut kun ei ole kovin paljoa suosiota kerännyt. Pitänee tyhjätä varastot... Joten aika turha verrata siihen.

323
siis pitääkö pinjoni olla isompi 2S lipolla :huh:, kun multa puuttuu autosta potkua niin sehän pitäs olla pienempi. Mutta kuten sanoin jo aiemmin niin auto kulkee myös hitaasti eli jos pistää pinemmän pinionin se kulkee vielä hitaampaa :undecided:

3S akulla moottori kiertää n. 50% enemmän kuin 2S akulla, joten ismpaa pinjonia tarvitsee jos haluaa kompensoida eroa huippunopeudessa. Silloin toki myös kiihtyvyys heikkenee.

324
Sähköautot / Vs: LRP blast tx 1/10 buggy / truggy
« : 28.07.10 - klo: 19.57 »
jaksaako toi combo http://www.hobbylinna.com/ezrun-combo-onroad-p-22734.html liikutta tota autoa nopeammin 7.2v nimh akulla kuin vakio sähköt?

Varmasti jaksaa, pienempää pinionia vaan kehiin.

Rattaista sen verran, että Jaton, 4x4 slassin 50t 32p sopii. Vaatii pienen dreemelöinnin. Sekä laakerin/sovitin palan, koska orkkiksessa on 5mm reikä. Halkaisija 50t 32p sama kuin lörpin orkkiksessa. Siitä vaan laskeman minkä pinionin laittaa.

käykö 19t pinioni ja kuinka lujaa kulkee kovempaa 5, 10, 15 .... km/h

Se on aika mahdoton sanoa lukemia kuinka paljon tulee huippunopeutta lisää tai vähemmän, se kun riippuu niin monesta asiasta.

325
Sähköautot / Vs: LRP blast tx 1/10 buggy / truggy
« : 28.07.10 - klo: 13.46 »
Spur ja pinioni on mallia tamiya, eli menee 48p ja 32p väliin.

Eiköhän Tamiyallakin ole ainakin DB01/DB01R/TRF501/TRF511/TRF201 malleissa ihan 48p...

eli sopisko joku noista autoon
http://www.racingfactory.fi/tuotteet/TAMIYA-Tamiya-TRF201TRF501XTRF511DB01/54219-TRF201-48-Pitch-Spur-Gear-77T-108755
http://www.racingfactory.fi/tuotteet/TAMIYA-Tamiya-TRF201TRF501XTRF511DB01/51284-96T-Spur-Gear-48-Teeth-100812

Vaikea sanoa, varmempi on ostaa ihan LRP:n oma. Voisin kuvitella että ainakin tuo 96T on liian iso tuohon LRP:n autoon.

326
Sähköautot / Vs: LRP blast tx 1/10 buggy / truggy
« : 27.07.10 - klo: 20.33 »
Toisaalta truggy-kori suojaa paremmin iskareita/iskaritorneja, joten sillä korilla ei pitäisi niin helposti niitä hajota.

Buggy-kori suojaa paremmin sisuskaluja kiviltä sun muilta haittatekijöiltä.

327
kannattaako ostaa harjaton combo jolla ajettu 50 akullista ja hinta 60€

Enemmän tietoja tarvitsee jotta voi tuohon sanoa mitään... esimerkiksi että mitkä laitteet on kyseessä.

328
Sähköautot / Vs: LRP blast tx 1/10 buggy / truggy
« : 25.07.10 - klo: 22.37 »
Nuo Castlen moottorit ovat jokatapauksessa lämpöistä sorttia, joten lämpöongelmien syytä voi miettiä myös moottorivalinnan suhteen...

329
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 25.07.10 - klo: 17.31 »
Lainaus
alarauta +
henkka123 +
MiroShima +
J-P H +
jeppe +
jiksu +
jon.lindgren +++
JT80 +
juhza +
kaitsu82 ++
Kimpo86 +
Larryman +
markkinn ++
Maxximo +
Mayhem +
Pököeemi +
rb +
Slap +
tero ++
tonij +
zzs +

Listaa päivitetty...

330
Kyosho / Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« : 22.07.10 - klo: 23.01 »
Näköjään FS-malliin saa viriteltyä Durangon ratasdiffit.

http://www.oople.com/forums/showthread.php?t=48843

Sivuja: 1 ... 8 9 10 [11] 12 13 14 ... 38