Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - jval

Sivuja: 1 ... 9 10 11 [12] 13 14
331
Tulokset / Jens Memorial 2006 is now open
« : 03.12.06 - klo: 16.22 »
Näkyykö muilla tulospalvelu? Minulla pimeni alkuerien jälkeen.

332
Sähköautot / Micro 2wd buggy projekti (n. 1/16)
« : 06.10.05 - klo: 19.31 »
Siitähän tuli siisti peli.

Speederille voin kertoa kyllä se on aitoa hiilikuitua.

333
Lainaus käyttäjältä: "Pexi"
Muistaako kukaan sellasta kuskia kun Mika Leppälahti, Suomen ensimmäinen RC euroopanmestari?


Kyllä muistaa. Ehdottaisin parhaaksi.

334
Yleinen keskustelu / Alumiiniosia tehdään tilauksesta
« : 21.09.04 - klo: 12.00 »
Leikkuunesteenä voi käyttää myös Cleanereitä.
Annostelu on helppoa ja käyttö on siistimpää kuin öljyn kanssa lotraaminen.
Huolehdit vain kunnon ilmanvaihdosta.
Kappaleenkin saa erittäin helposti puhdistettua kun aine on haihtunut.

Porausjälkeen vaikuttaa tosin moni muukin asia.

335
Yleinen keskustelu / Alumiiniosia tehdään tilauksesta
« : 13.09.04 - klo: 18.46 »
Anodisoinnin hintaan vaikuttaa kappaleen koko. Suomesta sitä tekee ainakin Bodycote.fi.

Onhan se pylväsporakone ihan hyvä johonkin ryskähommaan, mutta jos haluaa paikottaa reijät oikein niin ennemmin käyttäisin jyrsinkonetta jossa on mittalaitteet.

Alumiinin työstöön ei juurikaan kannata käyttää rälläkkää ei smirkeliä. Alumiinimuru tukkii laikan ja kiven eikä ne enää toimi.

Blenheim:
"Ammattitaidoissa" ja työvälineissäsi taitaa olla vielä paljon puutteita...?

Mitä alumiinilaatua käytät?

336
Yleinen keskustelu / Hiilikuidusta osien rakentaminen
« : 08.08.04 - klo: 06.27 »
Lainaus käyttäjältä: "jerzirccar"
... käytetään TUNGSTEN terästä ja viila saisi olla mielummin titaanista...


Tungsten Carbide = kovametalli.

Jerzi tarkottaa varmaankin timantti-viilaa..

337
Yleinen keskustelu / Hiilikuidusta osien rakentaminen
« : 07.08.04 - klo: 06.40 »
Lainaus käyttäjältä: "Antti S"

 Rautasaha ja pieni viilasarja on hyviä työkaluja, jollain dremelillä vois saada tehtyä vähän nopeemmin.


Hiilikuitu "syö" nopeasti pikaterästyökalut. Työstäminen vaatii kovametallityökalut.

Jos dremelöitte tai muuten viilaatte/hiotte hiilikuitua, niin käyttäkää kunnollisia suojaimia. Hiilikuitupölyä voi verrata asbestiin.

338
Lainaus käyttäjältä: "nihel"
Uuden puntarin suosittelisin kuitenkin Oululaisten hankkivan  :)


Puntarin toiminta tuli yllätyksenä.
Kokeilimme eri puntareita mutta punnitusongelman taisi aiheuttaa tuulinen sää. Tulevaisuudessa osaamme varautua paremmin.

janne

339
Yleinen keskustelu / Oulussa M8-seuraa?
« : 14.07.04 - klo: 15.21 »
Ei siellä ole vielä mitään testattavaa koska pohja on niin röykkyinen.
Ei siinä ole vielä mitään ylläpidettävää...

340
Yleinen keskustelu / Oulussa M8-seuraa?
« : 14.07.04 - klo: 12.45 »
Ratapohja ja profiili on jo valmiina speedway-kaukalon keskellä. Vielä puuttuu ajokoroke ja radan pintamateriaali (savi).
Aikataulusta ei ole tietoa...

341
Yleinen keskustelu / Oulussa M8-seuraa?
« : 14.07.04 - klo: 09.49 »
Tällä hetkellä oululaisilla aktiiviharrastajilla ei montaa sähkö/polttis krossaria ole kun ei ole ollut ajopaikkaa, mutta eiköhän autokanta lisäänny kun iinatin rata on valmis.

342
Sähköautot / Brushless Maxx projekti..
« : 13.05.04 - klo: 16.05 »
Kiitos.

Katselin kuvia valmiista autostasi ja mietin että pysyyköhän akut kyydissä kun en tehnyt kennoille koloja?

343
Yleinen keskustelu / Turboahtimet pienoisautossa
« : 28.04.04 - klo: 07.10 »
Jos tarkkoja ollaan niin nuo rbinnovationsin tuoteet eivät ole turboja. Turbo toimii hukkateholla eli ottaa käyttövoimansa pakokaasun virtauksesta ja noissa kuvissa olevat kompurat ottaa käyttövoimansa kampiakselilta hihnan välityksellä. Ne on siis ns. remmiahtimia, blowereita. Välijäähdytinkin on turha kampe, koska ilma ei kulje kuuman turbon läpi.

Edit: lisätty tekstiä

344
Sähköautot / Apua valinnassa
« : 27.04.04 - klo: 08.16 »
Lainaus käyttäjältä: "jerzirccar"
Näin monet Ei minulla ole kokemusta kuin  21vuotta tästä lajista ja kisailut vuodesta -87
Jerzi


Tunnen itseni aika aloittelijaksi Jerzin rinnalla koska aloitin harrastuksen vasta vuonna 1985.

Itsekkin kannatan hyväkuntoisen käytetyn ostamista esim. kerhokaverilta, jolloin kyseisen kiesin historian tietää.
Siinä säästää selvää rahaa verrattuna vaikkapa RTR vekottimeen johon pitää parin viikon päästä ostaa uudet akselit ja kuulalaakerit sun muut vermeet että laitteella voi edes ajaa.

En muuten koskaan ole omistanut Kyoshon autoa.

345
Yleinen keskustelu / Messut teeveessä
« : 26.04.04 - klo: 08.30 »
Sunnuntaina telkkarissa näytettiin viittomakielen uutisissa pätkä messuilta ja kehuttiin kävijöiden määrää.

346
Tulokset / Laukaan tulokset ja jälkipelit
« : 20.04.04 - klo: 08.27 »
Kisat tosiaan meni hyvin finaalin toiselle minuutille asti kunnes muutama radiohäiriö hieman pääsi sekoittamaan ajoa.
Uusi autokin toimi mainiosti vaikka ensimmäisen akullisen pääsin  ajamaan vasta perjantaina.

Yksi iso miinus kuitenkin pitää antaa. Ajajakokouksessa neuvottiin antamaan puolet suklaapatukasta huoltajalle, mutta Jaakko söi koko patukan itse.

347
Sähköautot / Kesän sähkökrossit
« : 08.04.04 - klo: 13.28 »
Lainaus käyttäjältä: "CAi"

Jouko voitti SM viime vuonna 2000 Mah akulla.


Oliko kennojen painolla osuutta asiaan?

348
Kilpailijoiden kanava / Tilan antaminen nopeammalle
« : 25.03.04 - klo: 10.57 »
Kuuluttajalla on erittäin suuri merkitys kisatapahtumien kulkuun.
Mainitsemassani kisassa kuuluttaja ei tainnut olla parhaimmistoa, kuulutus sekoili runsaanlaisesti, taisi uudella laskentasoftallakin olla oma osuutensa. Mutta jos käytössä ei ole kameravalvontaa, niin jälkikäteen on melkeinpä turhaa puhua siitä mitä radalla tapahtui. Kaikki muistaa tapahtumat eritavalla eikä kaikkea ehdi edes havaita kun tilanteitakin ehtii tapahtua useita viiden minuutin aikana.

Tosin, jos kaikki ajetut erät tarkastetaisiin jälkikäteen tallenteilta niin kisapäivä saattaisi venähtää parilla päivällä tai jopa viikolla.

Siis jos kuuluttaja ei kerro mitään radan tapahtumista eikä ajoajasta, on tilanteen seuraaminen kuljettajalle ylivoimainen tehtävä. Lähtötapa alkuerissä vielä hankaloittaa seuraamista.

Kuusankosken tapahtumista en enempää kirjoita koska en voi mistään todeta mitä siellä oikeasti tapahtui.

349
Kilpailijoiden kanava / Tilan antaminen nopeammalle
« : 25.03.04 - klo: 06.42 »
Topikin aloittaja väitti Kuusankoskella että erää johtavan auton kylkeen saa ajaa jos onnistuu satunnaisesti ajamaan muutaman nopean kierroksen (koska se oli nopeampi). Törmäilijä taisi aloittaa eränkin hieman myöhemmin kuin muut, joten akuissakin oli potkua eri malliin kuin muilla. Jos saisi vielä nähdä kierrosaikatapetit niin sieltä sen voisi varmistaa.

350
Stanuluokka kuitenkin ajetaan suunnitelmien mukaisesti.

351
Sähköautot / Asso Talk
« : 18.02.04 - klo: 06.23 »
Lainaus käyttäjältä: "Zakko"
joo on tos vähän ongelmia diffi edessä kun auto puskee niin h****tin paljon mutkaan mentäessä ja rahaa ei oo yks suuntaan. Onko kenellä kään mitään hyvää neuvoa?? :?:


Voisit kokeilla ajotyylin tai säätöjen muuttamista.

352
Tulokset / aina joku huonosti!!!!
« : 18.02.04 - klo: 06.21 »
Joskus voisi kokeilla Monte Carlo-tyyppistä kokoontumisajoa ennen varsinaista kilpailua. Edeltäkäsin määrättäisiin mitä reittiä pitää kisapaikalle saapua että kaikille tulisi yhtä paljon matka-ajoa.
Mitähän narinaa ja itkua siitä syntyisi...?

353
Lainaus käyttäjältä: "KyPak"

Kierroksia ja aikoja lasketaan alusta asti molemmissa harjoituksissa. Omia laitteita radalle ei saa viedä.


Tuo käytäntö pitäisi olla kaikissa kilpailuissa.

354
Olen lukenut samat säännöt. Kyselinkin lähinnä ensimmäisten harjoitusten kierroslaskennasta.

Kierroslaskennan väellä tulee olemaan pitkä päivä jos työt alkaa jo kahdeksalta eikä taukoja ehdi paljoa pitämään.

355
Tulokset / Laskenta
« : 14.01.04 - klo: 08.54 »
Onko aamun harjoittelun aikana kierroslaskenta käytössä vai käytetäänkö omia vekottimia?

Mikäli pitää käyttää esim. Orionin läpperiä niin olisi hyvä tietää mitä pondereita on käytössä ettei tule päällekkäisyyksiä.

Erässä 9  nro 16 varattu.

356
Sähköautot / renkaiden liimaus
« : 18.12.03 - klo: 06.58 »
Flash Track on osoittautunut erittäin hyväksi tuotteeksi. Ei ole renkaat pahemmin vanteilta irronneet.
Ennen liimausta pyyhkäisen renkaasta liimauspinnan varmuuden vuoksi Bräkleen puhdistusaineella.

Liimoja pitäisi käsitellä hyvin tuuletetussa tilassa. Voi laittaa esim. puhaltimen hönkimään sivultapäin.

Tosin käryäähän se silloinkin mikäli rengas on kiinni nenässä, onhan se niin tarkkaa touhua.

357
Tulokset / Laukaan kerhokisat II: Tulokset&Jälkipelit
« : 15.12.03 - klo: 06.55 »
Katsoin sunnuntaina viimeisen Tj finaalin nauhalta ja siitä näki miten kolaritapahtumat saivat alkunsa.

Parin sekunnin etumatka katosi kun olin ohittamassa Anttia kierroksella ja kun parin metrin päässä ennen pääsuoran alkua Matti kaatoi autonsa mollasta suoraan eteen. Suoralla minun, Sebastianin ja Arton olivat sitten kuin "yhtä puuta", turvaväli alle 5cm. Matti oli muutenkin aina ensimmäisenä kolaripaikalla.

Arton 7 sekunnin etumatka vaihtui takaa-ajoksi kun auto kiepsahti katolleen neulansilmämutkassa ennen laskentaa.

Arto ei tarkoittanut teippauksen kestävyyttä vaan ajoradan hahmottamista.
Visuaalisesti huonoin paikka oli vasen nurkka jossa huomioin eniten mollaan ajoa. Kuva:http://personal.inet.fi/surf/dhamon/aanekoski2.jpg
Kun ajon aikana seuraa katseella radan/maton reunoja arpoen ajolinjaa ja mollarivin onkin vedetty metrin päähän mattojen "risteyksestä" niin havannointi on hieman hankalaa. Sillon teippauksella saa ihmeitä aikaan.
Käytäntö näytti olevan että viimeinen molla oli erivärinen kuin edelliset. Videolla näkee että se viimeinen molla oli vaihtanut värinsä mustaksi. Sitä on hankala havaita tummalta matolta.

Hienot kisat. En ala moittimaan mitään. Kaikki oli plussaa. Parannuskohteista puhuttiin paikan päällä ja uskon että ne toteutuu.

Lisää tällaista!

Mutta missä olivat Vaasalaiset?

358
Tulokset / Blue Carpet Cup 2/3 tulokset
« : 08.12.03 - klo: 07.00 »
Kiitos kiitoksista.

Ei tuota stanuakaan voi hitaaksi sanoa, virin ja stanun nopeimmassa kierrosajassa oli vain 0.4s ero, sama ero myös keskikierrosajassa.
 
Voin lähettää kaikille kisassa olleille täydelliset tulokset joista näkee joka lähdön tulokset ja nopeimmat kierrosajat. Pistääkää meiliosoitteet yv:nä.

janne

359
Sähköautot / Re: Warp
« : 02.12.03 - klo: 10.55 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika M"

... Kierrosajoista vain puuttui 1-2 kymppää vaikka mitä yritin.


Tuohan tarkoittaa auton olevan Mikalle liian nopea.

360
Sähköautot / Tamiya palsta
« : 21.11.03 - klo: 09.59 »
Se miksei Tamiyan touring autoja löydy Suomessa hyllystä taitaa johtua hinnoittelusta.
Esim. crcarinternational.com sivuilla
TRF414M World Champion Version 2002 auton verollinen
hinta on 800 euroa.
Varmaan kallein myynnissä oleva touring auto ja vieläpä ilman sähköjä.

Sivuja: 1 ... 9 10 11 [12] 13 14