Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - sprawl

Sivuja: 1 ... 9 10 11 [12] 13 14
331
Sähköautot / Vs: Eka RC-auto juniorille
« : 23.06.11 - klo: 22.03 »
Ensimäiseksi autoksi sain itse hsp xstr  :cool:
Vakiona 40km/h ja maksoi 150e eli aika halppin kiina tekele.
Mutta nyt on 4x4 slash ja on paras näkemänhttp://rc10.fi/Smileys/default/police.gifi rc auto elämäni aikana  :afro:
Traxxasit ovat erittäin kestäviä ja suosittelen jotain traxxasin autoa ensimmäiseksi autoksi :angel:

Itsellä on kanssa nyt ensimmäisinä autoina 2 slashia kuten allekirjotuksesta näkee.
En oo vielä saanu takatuupparista yhtään osaa rikki vaikka on jonkunverran tullu sillä ajeltuakin. Nelivetoon odottelen vielä osia kun käytettynä ostin niin pääsee vauhdin makuunkin.

Kyllä täällä on aika paljon hehkutettu traxxasin kestävyydestä yleiseesti ja ihan aiheellisestikin, kyllähän se suht kestävä auto on mitä tuolta youtubestakin kattelee että kalliolta hypitään alas ja matka jatkuu :)

332
Sähköautot / Vs: Eka RC-auto juniorille
« : 23.06.11 - klo: 21.51 »
Jos nyt pysytään suunnilleen aiheessa niin vaikka kaikki on turvallista oikein käytettynä tulee ottaa huomioon se että junioreiden kanssa toimitaan, kukapa haluaisi että oma lapsi säheltää sähköjen kanssa josta tietää tasan sen että "kun liittimen tästä laittaa kiinni niin se lähtee päälle".

Joten varmaankin kun lapsien kanssa touhutaan, on aina parasta hoitaa itse akku asiat ja niiden lataukset vaikka se lapsi kuinka osaisi jo hommat. Tämä ainakin oma mielipide.

Mutta varmasti sillä että lataa akkuja valvova silmän alla, ei erillisessä huoneessa yön ylitte "kyllä laturi sen hoitaa" tyylillä pääsee jo pitkälle, ja lataamalla akut ohjeiden mukaan.

Itsekin lipoja nyt ekan kerran lataillu, eikä se oikeestaan ole niin hankalaa kuin on hössötetty. Esim ultramat14plussalla, ei tartte kuin virtaliitin ja balanceriliitin kiinni, ja syöttää laturille virtamäärä ja akun koko ja starttia.(toki se tärkein, eli lipo manual ohjelma päällä. Ja hyvin on menny tähän asti.

toisin kuin nimhejä lataillessa, jokaisen latauskerran jälkeen akku on todella kuuma ja miettii että uskaltaako tätä laittaa autoon heti, mutta oon ihan oman mielenrauhan vuoksi antanu sen aina levätä latauksen jälkeen hetken.

333
Sähköautot / Vs: Eka RC-auto juniorille
« : 23.06.11 - klo: 21.26 »

Näinhän se on että osa sanoo nimh ja osa lipo, osa jotain muuta. Osa makselee lainalla ja osa käteisellä. Meitä on moneen junaan.

Eiköhän molemmat akut ole turvallisia, ei kait niitä muuten myydä. Sitä voi sitten spekuloida mikä on turvallisinta kenenkin mielestä ja missä tilanteessa.


Mutta se on totta että jos jotain sattuu niin lipo on yleensä "turvallisempi". Ainakin sen mitä ite noita seuraillu lyhyen rc-taipaleeni aikana.



Ja tuohon vähän ylempään kommenttiin, kannattaa se harjaton vain suoraan hankkia lapselle, moni niistä on suht hyvin vesitiiviitäkin joten se on sinänsä parempi jos johonkin ojaan sattuu ajamaan. (kun sattuu ajamaan :) )

334
Traxxas / Vs: Re: Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 23.06.11 - klo: 08.14 »
Juu justiin sellasta siritystä se pitää. youtubesta löytyy muutamia videoita missä kuuluu vähän samanlaista siritystä.

Jos sen haluaa korjata niin miten se akseli on siellä kiinni, pitääkö se jotenkin sulattaa paikalleen vai miten?

http://rc10.fi/index.php?topic=58031.msg532393#msg532393
Toimii. Moottori on nyt varalla pakissa, ajettiin Myyrin sisäradalla >15 akullista, kuskina 10v hurjapää.

Kiitos vinkistä, itse taidan olla sen verran käsimätön että mieluummin ostaisin uudet sisälmykset kuin ostaisin ko. tarpeita :)
Eli ilmeisesti jos jostain sais edukkaasti tuon Sisälmyksen uuden mitä myydän suomessa >60e hintaan niin siitä tulis vielä ihan toimiva peli..


23.6: Kylläpä koetellaan taas, posti ei juhannusruuhkien takia saanu uutta moottoria vielä tänään tuotua vaan vasta maantaina, nyt olis parit valitut sanat paikoillaan. ajan kohta rf:lle hakemaan uuden hyllystä ;D

335
Traxxas / Vs: Re: Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 22.06.11 - klo: 21.17 »

Nostin moottoria niin ylös ettei osu spurriin ja kiristin sen siihen että pyörii ilmassa, otin pihdeillä kiinni akselista, motti päälle ja nappi pohjaan, motin sisältä kuuluu jonkinsortin sirinää mutta vääntöä ei oo kyllä siis oikeestaan nimeksikään. eli oisko tuo nyt sitte lopullisesti vain kuollu kone. ei osunu hukan veikkaus tällä kertaa oikeeseen, harmi kyllä. :)



Jos se kone sillälailla hiljaa sirittää kun kaasua painetaan, mutta akseli ei pyöri kiinnipidettäessä, on akseli ehkä irronnut roottorista. Tuonkin voisi ehkä korjata. Mutta onneksi oli uusi kone tulossa.



Sent from my U20i using Tapatalk

Juu justiin sellasta siritystä se pitää. youtubesta löytyy muutamia videoita missä kuuluu vähän samanlaista siritystä.

Jos sen haluaa korjata niin miten se akseli on siellä kiinni, pitääkö se jotenkin sulattaa paikalleen vai miten?

336
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 22.06.11 - klo: 20.53 »
Noh sen näkee jos/kun tulee huomenna seuraava motti että mitä se siitä sanoo. Toivotaan että lähtee.

Jos ei niin sitte varmaan ostan siihen kokonaan uuden combon...

Aattelin tässä muutenkin varmaan panostaa noihin autoihin vähä rahaa niin voi tuon ezrunin joka tulee siirtää sitte tuohon 2wd malliin ja hankkia siihen eri nopari


btw, ootteko mitä 3s lipoja todenny hyviksi nelkussa, sellasia mitkä mahtuis kutakuinkin normaalipaikalle? Zippyn kanssa on sellanen nippuside viritelmä mutta ei haittaa juurikaan. plussaa on traxxas liitin vakiona jst-hx tasausliitin(en ny ihan varma tosta  kirjainten järjestyksestä mutta kyllä te tiiätte:D )

337
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 22.06.11 - klo: 19.28 »
eipä muuten auttanu tuohon moottoriongelmaan laakerien vaihto.

SAmanlainen raksutus kuuluu kuin ennenkin  :undecided:
Noh, huomenna tulee uus moottori niin näkee mitä se tekee, jos tekee samaa niin sitte pistää kyllä hiljaseksi kun mitään ääntä ei kuulu jos nostaa moottorin pois spurrin päältä.

Erkkeli, en muista tarkalleen mutta sellanen mielikuva on että siinä vähän klappia olis ollu akselin suuntaisesti.


Lisäys:
Eli rätisee edelleen, eikä oo vääntöjä tullu takas, enään ei oo sellasta sivuttaista klappia kuin vanhoilla laakereilla joten jotain on korjaantunut kyllä.

Nostin moottoria niin ylös ettei osu spurriin ja kiristin sen siihen että pyörii ilmassa, otin pihdeillä kiinni akselista, motti päälle ja nappi pohjaan, motin sisältä kuuluu jonkinsortin sirinää mutta vääntöä ei oo kyllä siis oikeestaan nimeksikään. eli oisko tuo nyt sitte lopullisesti vain kuollu kone. ei osunu hukan veikkaus tällä kertaa oikeeseen, harmi kyllä. :)

Mutta kyllä mua vieläkin ihmetyttää se miksi tuo hobbyn nopari ei pidä enään tervetuliais seremonioita....  :huh:

338
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 22.06.11 - klo: 19.10 »
Itse sain aikoinaan ratkaistua laakeri ongelman siten että laitoin molempii päihin ne 5mm laakerit mutta otin perässä olevan holkin pois ja laitoin tilalle ehjäksi jääneen 4mm laakerin. Hyvin tuntuu toimivan. Tällöin roottori tosin siirtyy 1 mm verran toiseen päätyyn päin alkuperäiseltä paikaltaan mutta empä huomannut tällä olevan mitään vaikutusta.

Juuri tuota kysyin että onnistuuko, täytyy koittaa painella kovemmin kun ei meinaa mahtua kansi kiinni, on jostain nanomilleistä kiinni tuo...

339
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 22.06.11 - klo: 18.21 »
Jos laitan sen "holkin" tilalle vaikka tommosen pienemmän laakerin jonka leveys on vähän pienempi kuin sen holkin niin kotelo menee hyvin paikalleen mutta moottori liikkuu ehkä noin puolisenttiä sivusuunnassa jos akselista painaa sisällepäin.

Saakos se olla niin? VAi pitäiskö olla ihan jämpti?

Kokeilin niinkin että isompi uus laakeri "eteen" eli akselin puolelle ja ehjä alkuperäinen taakse niin ei aivan riittäny niinkään paketti kasaan.


edit:
AHAA, tuohon kokonaiseen rebuild kittiin näköjään kuuluu oikeen kokonen välipala jos en ihan väärin kattellu noita kuvia. Täytyyki ilmotella sabelle että pitää sellaset vielä saada... aAAARGHHH:!

340
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 22.06.11 - klo: 17.09 »
Nyt tuli laakerit koneeseen mutta en kyllä tajua kun sain ne molemmat koot, toiset on liian pienet halkasijaltaa(heiluu koloissa) ja toiset liian isot(ei mahdu takakansi takas kiinni eli niiden "leveys" tai "syvyys" on liian iso???

btw, se laakeri joka on takakannessa oli ihan loppu, sen takia heilu moottori päin seiniä, eli sen puoleen vaikuttais hyvältä.


Kuva1, keskimmäinen laakeri on alkuperäinen, vasemmalla on isompi ja oikealla pienempi, sekä kannessa on myös kiinni isompi joka ei uppoa enempää koloon




Kuva2, sama järjestys mutta ylhäältä niin näkee että tuo pienempi on liian pieni?





edit: muutin jo no poiskin kun luulin selvittäneeni mutta siis ei se mahdu kyllä kiinni noilla laakereilla jos se taaimmaisen laakerin edessä oleva välipala on kiinni. Ja jos se ei oo siinä niin sittehän toi "sydän" liikkuu edestakas siellä sisällä.

341
Vapaa keskustelu / Vs: Mikä ilahduttaa tänään?
« : 22.06.11 - klo: 15.36 »
SAbelta taitaa tänään tulla laakerit 4x4 slashin moottoriin jospa vaikka sais sen vihdoin viikon odotuksen jälkeen baanalle, tai viimeistään huomenna kun tulee toinen motti.

Ainakin toivon niin että lähtee pelittää.



edit. eipä lähteny, ei ilahduta.  :evil:

342
jep eli akku kyykkää ja sen jännite iskee liian alas, josta johtuu auton pysähtyminen. Jos lipo akku niin akku lataukseen, jos nimh niin lipo cut off pois niinkuin jonu totesikin jo.

Uusi 5000 mAh 2S 30C lipo on akkuna ja testasin äsken pudottaa cutoffin minimiin, latasin ja tasasin akun ja autoon kiinni. Noin minuutin ajon jälkeen teki taas ekan kerran saman pätkäsyn. Virrat pois ja takas päälle, taas kulki sen 10 sekuntia ja meno loppui.

Kokeilin myös välityksiä muuttaa vähän vakiompaan suuntaan jos olisi jotain kuumenemisjuttuja mutta ei kyllä voi tolla minuutin ajolla ylikuumentua. Varsinkin kun saattaa virtojen katkaisun jälkeen taas pelata toisen minuutin putkeen.

Perhana, olis kiva päästä ajamaan ilman ongelmia  :embarrassed:

Onko mahiksia kokeilla jollakin toisella lipolla?

343
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 22.06.11 - klo: 13.24 »
spurrista tuliki mieleen että onko jotain tiettyjä merkkejä todettu kestävämmiksi?

344
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 21.06.11 - klo: 19.15 »
Sinisen päälle? :shocked:
Jos päältä päin maalasit kuluu varmaan nopeasti. Kun se sininenkin oli sisältä päin maalattu ja pohjamaali päällä.

Juu päälle se on vedetty kun vasta testailin eri maaleja, tarkotus ois ostaa ehjä koppa ja tehdä siihen sitte oikeet maalit.

Jos nyt ensin sais tuon edes liikkeelle :P, huomenna tulis laakerit ja torstaina luultavasti toinen kone.

345
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 21.06.11 - klo: 18.38 »


Uploaded with ImageShack.us


Tuli testailtua vähä maaleja vanhan sinisen päälle.

346
Sähköautot / Vs: Eka RC-auto juniorille
« : 21.06.11 - klo: 15.06 »
Minkä kokoiset kädet 6vee ipanoilla noin yleensä on? Meinaan että näillä 'oikeilla' RC autoilla on huomattavasti isommat ohjaimet kuin mitä Nikkoissa on. Autosta riippumatta ohjaaminen voi olla liiankin haastavaa jos kädet ei riitä ohjaimen rämppäämiseen. :shocked: Tätä mietin kun annoin naapurin nappulan kokeilla Assoani, sillä seurauksella että eturipustus sanoi poks kun ei kädet oikein riittänyt ohjaimen operoimiseen.  :grin:

Kyllä riittää :)

347
Sähköautot / Vs: Eka RC-auto juniorille
« : 21.06.11 - klo: 14.50 »
Meillä on pihassa 0-16 kalliomursketta ja tuo tamiyan tt-01e menee juuri ja juuri mukavasti siinä, mutta on oiva peli taas sellasella hiekalla mitä on hiekkapohjaisilla jalkapallokentillä/tai muu urheilukenttä. Eli hienoa hiekkaa, sen huonopuoli taas on se että noita pitää suojailla jonkunverran sellasilla hiekoilla ettei mene rattaisiin.

ITse kyllä ostaisin omalle lapselle juurikin traxxaksen valikoimista korkeemman vehkeen koska ne on ihan oikeesti helpohkoja ajettavia ja menee vähä huonommasakin pihassa ja nurmikolla.

Se että neli vai takaveto onki sitte vähä kysymysmerkki, iteltä löytyy molemmat joista nelivetoa en vielä ole päässyt paljoa testailemaan mutta ainakin tuo tamiya neliveto tekee rinkiä ihan siinä missä tuo takatuupparikin, nelivedossa vaan se hyvä puoli että menee sitte paremmin maastossa mutta on enemmän huollettavia osia.

348
Sähköautot / Vs: Eka RC-auto juniorille
« : 21.06.11 - klo: 12.51 »
Juu tuo varaosa pointti on aika tärkeä koska on sekin sitte turhauttavaa odotella 10pv osia ulkomailta kun "isompiin" malleihin saa seuraavaksi päiväksi.

Eihän tuo kyosho ole pienimmästä päästä mutta ainakin traxxakseen saa melkosen mukavasti jo rf:ltä ja rcsabelta osia. Ja palvelukin pelaa ihan eritavalla kuin tilattaessa ulkomailta. Sen lisäksi että jos tulee takuun kanssa tekemistä niin sitte sitä aikaa menee helposti 2kk.

349
Sähköautot / Vs: Eka RC-auto juniorille
« : 21.06.11 - klo: 12.47 »
Kyosho ois helppo hakea kun myymälä on parinsadanmetrin päässä :tongue: Täytyy guugletella noita traxxasseja. Mitenkäs helposti harjattomissa tehon saa puolitettua. Rajoitetaanko se ihan lähettimellä?

Kyllä se posti tuo sen torstaiksi jos heti tilaa.

Tehon saa noparista säädettyä, ainakin slash versioissa saa eri modeja päälle harjottelua varten ja sitte kovempaa ajoa ja rallia varten. Eli suht helposti saa säädeltyä sitä. Ainahan voi kaasuvivun taakse teipata jonkun esteen ;)

350
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 21.06.11 - klo: 12.28 »
Ite oon noita akkuja laitellu niin että katkasen toisen piuhan, ja sitte toisen laittanu teipillä akun kylkeen kiinni niin ei vahingossa osu toisiinsa ja saa rauhassa työstää liittimen ku ei toinen liitin heilu vieressä.

351
Sähköautot / Vs: Eka RC-auto juniorille
« : 21.06.11 - klo: 12.24 »
Mikähän on hintaluokka?

Itsekin harrastusta alotellu vasta kuukauden sisällä ja pari autoa on jo hankittuna.

Tässä omat suositukset:
http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SAHKOAUTOT-Traxxas/Traxxas-Slash-2WD-RTR-103170
http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SAHKOAUTOT-Traxxas/Traxxas-Stampede-4x4-VXL-RTR-108972

Tuolla 2wd vakioakullakin ajelee jo ihan mukavasti mutta laturiin kannattaa pari kymppiä satsata jos ei 8h latausaika miellytä :)

(autoja löytyy muistakin kaupoista mutta ainakin rf:ltä tulee seuraavaksi päiväksi toimituksen melko varmasti jos päivällä tilaa)

352
Tamiya / Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« : 21.06.11 - klo: 08.31 »
No renkaat on aika tärkeät :roll:.

On vakio takadiffissä muovi vai metalli rattaat? Ja sietääkö vakio nopari tätä konetta...http://global.ebay.com/Traxxas-Stinger-20T-Performance-Brushed-Motor-TRA1275/230635233595/item.

Kun nyt on se 23T sport tuned moottori, ja tuo olisi vain 20T.....Vakio taitaa olla se 27T

Muovirattaat. Ainakin tt-01e mallissa.

353
Onkos noita ulkoratoja kuinka tällä hetkellä? Itekkin uutena harrastajan voisin joskus ajella jalasjärveltä kauhajoelle ajelee jos on hyvät radat käytössä?


Minkäs verran ajelijoita yleensä löytyy seinäjoki-jalasjärvi-ilmajoki-kauhajoki-kurikka akselilta ja ympäristöstä?
Mietin sellastakin vaihtoehtoa että lupajärven koululta saa ilmaisia vuoroja liikuntahallista.

Mitä materiaaleja alustana yleensä noissa radoissa käytetään?

354
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 20.06.11 - klo: 19.48 »
Tamiya TT-01e subaru wrc2008(myynnissä)
Slash 2WD(punanen) vakio
Slash 4x4




355
Sellanen tuli mieleen kun tuo uus moottori tulee slashiin niin onko moottoreiden johdotukset kuinka standardeja? Kun kolmella johdinta on moottorissa.

356
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« : 20.06.11 - klo: 17.47 »
Minä urpo maksoin siitä 20 euroo RF:ltä  :angry:
Täytyy se palkka jostain repiä :)

357
Kertokaapa suosituksia slash 4wd rattaiden kokoon.

kokoonpano on siis tulossa näin:
ezrun 4000kv
hobbyking 100a esc
3s 30C zippy

Rattaat nyt kiinni on 19t / 54t, osaako joku heti sanoa että ei onnistu ilman lämpenemistä vai voiko jo etukäteen varautua siihen että pitää muuttaa?

358
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 20.06.11 - klo: 15.32 »
Holy moly!!
Siinä lukikin että enintään 250.000 kierrosta ja toi velineon laittaa ilmeisesti 50.000 :shocked:
ei saa säikytellä, luulin jo hetken että pitää seki vielä uusia :DD

Itekki manuaalin tosta latasin ja kattelin että ei kyllä mitkään rajat pitäis tuolla 4000kv paukkua.
Tosin en mä noista kierrosjutuista mitään tajuakaan että ehkä sen takia ei rajat paukkunu :D

359
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 20.06.11 - klo: 15.21 »
Laakerit tilattu. Jostain syystä Sabesta oli loppu noi rebuild kitit. Kuulemma oli kova menekki ollu  :tongue: . Tosta aiemmasta kuvasta ja vinkistä tuli pieni epäilys, että josko se olis munki pinionin ruuvi osunu spurriin ja aiheuttanu tämän ongelman.
Ite koitin laakerisarjaa tilata mutta mulle ilmottelivat että löysi pelkät laakerit, kahta eri kokoa ja postittaa muun tilauksen yhteydessä molemmat koot mulle. Eli tainnu noita mennä kun kaikki loppu.

Palvelu pelaa näköjänsä  :cool:

360
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 20.06.11 - klo: 15.06 »

Minusta tuossa noparissa on moottorisuositus hobbykingin sivuilla 3500kv.

En mä ainakaan löytäny, jos tuosta mun slashistä oli kyse?

Sivuja: 1 ... 9 10 11 [12] 13 14