Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Lassi

Sivuja: 1 ... 9 10 11 [12] 13 14 15 ... 28
331
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 06.04.11 - klo: 15.07 »
Tekeekö noilla RW racingin pinjoneilla mitään näissä isommissa autoissa?

Mitä tarkoitat "näillä isommilla autoilla"?
Tuolta valmistajan sivuilta kun katsot tuotteen kuvausta niin siellä kerrotaan että on suunniteltu 1/8 koon autoille.

Varmaankin tuo kestävyys mietitytti se on ainakin itsellä se isoin kriteeri. Varsinkin isojen pinjoneiden kanssa kestävyyden kanssa jollain valmistajilla ongelmia Novakin xtra hard ei ainakaan kestäny hyperiä 6s lipoilla vaan halkes moneen osaan niinkun tossa linkittelin joku aika sitten kuviakin tänne. Nyt tuli otettua 12 ja 13hampaiset. Näin pieninä luulisi kestävät vaikka olis vähän huonompaa laatuakin, mut kohtahan sen näkee kun on robinson racing sitten vertailu kohteena mikä itellä ainakin tähän päivään asti kestänyt selvästi parhaiten.

332
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 06.04.11 - klo: 15.04 »
Itellä oli yhden 4s kanssa aikoinaan samaa ongelmaa ettei millään latautunut täyteen, mutta pistin sen "toimimattoman" kennon yksikseen lataukseen tasuriliittimen avulla, tietysti valvotun silmän alla sillä tuo meni pitkän vatvomisen jälkeen 4.2 ja katkas normaalisti. Sen jälkeen akku pelas loistavasti itellä koko loppu ikänsä 2vuotta tais keretä oleen ja lähti seuraavalle omistajalle.

333
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 06.04.11 - klo: 14.47 »
Yks pinjoni lähti liquidista ja yksi lähti tuolta hobbyfactoryltä vaikka väittää kyll että ovat loppu mut pistin tilaukseen kyselyn että mikä mahtaa olla toimitus aika. Sitten voin ainakin antaa kokemuksia miten pelaa 6s buggyssä (leopard 4074) koneella. Kiitokset Viltsu ja Ama vinkeistä.

334
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 05.04.11 - klo: 22.27 »
Tuskimpa tuo paha on liekkö jotain 60-70asteen kohdilla missä pitäs jo lopetella riippuen myös toki paljon koneesta. Kiinan koneet tuppaa lämpiään aina jonkin verran verrattuna laadukkaisiin malleihin mitkä ei paljoa 40-50astetta kuumemmaks tuu ajossa. Just tossa yks kaverin hk kone menetettiin kun pääs lipsahtaan kopan alla lämmöt vähän reiluun 120asteeseen :) Noh nyt saatiin hyvät syyt laittaa tulemaan kumpaankin kulkineeseen samalla kertaa leopardin koneet.

Minkäs kokosta pinjonia on porukka käyttäny bugeissa noin 1800kv koneissa 6s lipoilla? Onkohan 16piikkinnen liikaa vai pitäskö katella jotain 12-14piikin välille? Tällä hetkellä autossa toi kb45 (600g, 6mm akselilla oleva mörkö) siellä kv sen verran alhaset 1200kv muistaakseni että tullu ajeltua hyvällä menestyksellä 21piikkisellä pinjonilla kone ei paljoa kättä lämpösemmäks tuu teoriassa ilmakierrottomassa kopassa ja 6s lipoilla. Leopardin (4074) koneen kanssa ei varmaan kannata paljoo 21piikkistä näyttää jos aikoo pitää sen elossa :) Tuli otettua leopard myös pienellä kv:llä, tuntuu että paljon välttää ongelmia sillä valinnalla ja 6s tota menoa piisaa vähän pienemmälläkin kv määrällä. Samoiten saa yhdellä 4Ah akulla ajaa yli 2minuuttia :D Noi 2150kv koneet tuntuu imasevan tota virtaa jo aika hurjia määriä :) Mut suosituksia ja kokemuksia 6s buggyyn otetaan pinjonin hampaiden määrän suhteen.

edit: Onkos Suomessa muita jälleenmyyjiä robinson racingin pinjoneille kun Sabe ja hobbypeople. Kummassakin melko laihat valinnat pinjoneita, löytyy ainoastaan isompia piikkimääriä. Tai onko suosituksia jostain paypallin kelpuuttavasta puljusta mikä toimittas esim. euroopasta mahd. nopeesti? Ebaysta, amainhobbiesta yms ottaessa on aina vähän toi niin ja näin ton saapumisen kanssa välillä menee viikko välillä kuukaus. Jostian englannista tms luulis tulevan nopeesti, mut onkos siel mitään sopivaa puljua?

335
Vapaa keskustelu / Vs: Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 04.04.11 - klo: 09.15 »
Tollasella postiauto gt-four Celicalla tullu viime kesä ja tää talvi ajeltua. Talvella varsinkin oikein mukava laite :)


336
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 04.04.11 - klo: 08.28 »
Mahtaakohan olla isoakin eroa ottaako koneeksi Leopard 4074 1774kv vai 2000kv version? Mietin vaan tuota 4000mah akkua (6s) mahtaako se tollasella 2000kv koneella tyhjentyä samantien. Tällä hetkellä on hobbyking kb45 kone 1200kv versiona ja potkua on todella mukavasti tietysti sais pikkusen lisää vielä olla. Mietin että jos tollanen leopard 1774kv olisi tuota kb45 tehokkaampi niin se riittäisi hyvin ja veisi vähän maltillisemmin sähköä kun tollanen 2000 tai 2150kv malli. Toisekseen kestäisikin paremmin kun ei tarvisi vinkua 6s akulla niin hirveillä kierroksilla noin isoksi koneeksi kuitenkin.

337
Yleinen keskustelu / Vs: Omat RC-Videot
« : 02.04.11 - klo: 14.51 »
Jaahas sen verran kuivahtanu tiet että löyty sulaakin asfalttia. Saatiin samalla ekaa kertaa pari hyperiä kerralla ajoon. Video makaili paikallaan pakin päällä sikäli kuvauksen laatu on mitä on, mutta näkeehän tuosta nyt jotain :)

2x e-hyperit
http://www.youtube.com/watch?v=xyWfYLDpONE

338
Sähköautot / Vs: EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« : 21.02.11 - klo: 12.33 »
Tollanen tuli kaverille jo 2kk sitten Ebayn kautta, tiedä sitten onko sama malli, mutta kuoret ainakin täysin identtiset. Huomattavasti parempi kyllä kun ei ole noita piirilevny palasia paljaana tuolla sivuilla kun omassani eli vanhassa versiossa.

339
Pari päivää sitten nastoilla testailut Hyperillä. Ei oikein vaikuttanut Novakin pinjonit, katsotaan miten robinson racing jatkaa palvelusta, kunhan tulevat. Löi kerralla vaan tulta korin sisässä, lens kerralla nuo kaikki hampaat pitkin pohjalevyä :)

Mod1 hardened steel Novak 20t + nastat
- http://img9.imageshack.us/img9/6214/pinioni2.jpg
- http://img87.imageshack.us/img87/4269/pinioni.jpg

Hyperissä kb45 motti, ezrun 150A ja 6s 4000mah 40c akku.

340
Yleinen keskustelu / Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« : 08.02.11 - klo: 11.14 »
Liian hepponen kone :P niinkun itellä oli pinjoni. Sais jo tulla uutta pinjonia niin vois sorvailla sen sopivaks ja heittää kiinni, jos ei ala kestään niin melkein siirryttävä 5mm akselilla olevaan leopardiin tai sitten lyötävä tehorajottimia päälle noparista, vaikka taitaa siel nytkin olla 20% rajotusta, mut ei tunnu paljoa auttavan :)

341
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 07.02.11 - klo: 16.32 »
Ok, hyvä kuulla että Leopardit ollu hyvin toimivia. Tollasen varmaan vois sitten katsoa tolla pienimmällä kv luvulla, niin akkukin kestäis pari minsaa kauemmin :) Muutenkin tuntuu että pienemmän kv omaavat koneet mukavampia ajaa omaan makuun.

Tosta isompaa ei taida viittiä ostaa lienee turhan ylitehokas tuolle autolle :) Noh täytyy katsoa kestäiskö robinson racingin pinjoni niin sais ajeltua kiinaihmeestä viel viimesiä kierroksia pois ennen kesää :)

Itse ainakin tuli tylsistyttyä jo 4s tehoihin ainakin MMM compolla ja kiina kokeiluissa :) Tokihan ne varmaan hienosti piisaa jos rataa tms ajelee.

342
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 07.02.11 - klo: 09.16 »
Onkos porukalla jo Leopardin koneista paljonkin kokemuksia? Miettiny tässä jos nuo pinjonit ei ala kestään niin vaihtais 5mm akselilla olevaan leopardiin. Tällä hetkellä siis KB45 "normaali" xl konetta paksumpi kannunen (45mm) HK kone 6mm akselilla ja oliskohan kv ollu jotain 1200kv paikkeilla ja voimaa on aivan päättömästi ja niin halutaan tilanteen säilyvän myös moottori vaihdon jälkeen :)

Mitenkäs nää leopardit kestää kierroksia mietin esim. tällästä konetta kun kv lukukin olis hieman pienempi niin luulisi että kone pääsisi vähän helpommalla vai auttaako sitten kierrosten nosto kun mahdollisesti laakereja rasittava vääntö vähenee?

Tässä malleja mitä arvelin hyperiin sopivaksi 6s lipolla:
- LBP4274/3Y
- Leopard 4074 Brushless Motor 1774kv

Kummatkin koneet on valmistajan mukaan max 8s lipoille, mut eipä tuo varmaan haittaa vaikka niit ajelee 6s lipoilla onhan sitten joskus tulevaisuudessa 8s mahdollisuuskin :D Kommentteja näistä koneista ja mielipiteitä onko tehokkaampia kun tämä hobbykingin kone: http://hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=4936

343
Sähköautot / Vs: kuinka muutan fg sähö autoksi
« : 07.02.11 - klo: 09.05 »
Jep, dusterin kanssa samoilla linjoilla moottoreissa, kun on tuo vääntömomenttikin eikä pelkkä hevosvoima / kv -luku millä koneita voi vertailla.

344
Yleinen keskustelu / Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« : 06.02.11 - klo: 21.29 »
Piikkirenkaat rakennettu Hyperiin ja todettiin toimiviksi samanlaiset vielä tehtailtava. Erittäin hyvin pysyy piikin pystyssä ja pitoa on aivan järjettömästi, minkä todistaa novakin pinjonin pettäminen.

Mod1 hardened steel Novak 20t + nastat
- http://img9.imageshack.us/img9/6214/pinioni2.jpg
- http://img87.imageshack.us/img87/4269/pinioni.jpg

Onkos muilla ollu vastaavia ongelmia novakin kanssa että onko ihan pinjonin laadusta kiinni? Robinson Racingiä pistin tulemaan tilalle 2kpl, katsotaan miten ne jaksaa. Novakin pinjoni kesti kuitenkin asfaltti / hiekka ajeluita koko kesän, mutt noi nastat vissiin oli liikaa sille :)

http://img812.imageshack.us/img812/4840/050014.jpg
http://img89.imageshack.us/img89/1779/050013.jpg


345
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 04.02.11 - klo: 23.39 »
Mjaahas tänään valmistu sitten nastat hyperiin ja käytiinhän sitä äkkiä koittamas. Tästä tuloksena oli ettei Novakin pinionit antanu järin vakaata käsitystä kestävyydestä. Vissiin jää/lumi ja nastarengas oli liikaa verrattuna kesän asfaltteihin :)

Mod1 hardened steel Novak 20t + nastat
- http://img9.imageshack.us/img9/6214/pinioni2.jpg
- http://img87.imageshack.us/img87/4269/pinioni.jpg

Noh kerrankin löi kipinää/tulta korin sisässä eikä mitään sähköjä hajonnu :D Onkos porukalla kokemuksia Novakeista. Nyt lähti 2kpl 20T robinson racingeja tilaukseen, jos ne ei kestä niin alettava vissiin isommalti rajottaan tehoja noparilla talvea varten.

Viel kun sais kaverinkin autoon nastat alle ja suojaukset kuntoon niin pääsis kahdel autol ajeleen, viel jos amainhobbies sais lähetettyy pinjonit alle 2kk:ssa :)


346
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 17.01.11 - klo: 12.04 »
Kiitoksia jälleen onnistuneista kaupoista

- Janos
- Niko

347
Yleinen keskustelu / Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« : 06.01.11 - klo: 14.09 »
Erittäin isot kiitokset näistä vinkeistä, itekkin aattelin pistää tollasta kumimattoa soiron tonne sisään, että ruuvais sen ja kumin läpi ruuvit liiman kera ja sitten ruuvin leveiden kantojen päälle jesaria vaikkapa ja jotkut erittäin kovat sisuskumit mitkä ei päästäis nastoja kaatumaan.

Isot kiitokset kuitenkin kuvasta ja vinkistä. Onko kokemuksia vanhojen renkaiden irrottamisesta keittämällä tms. Voikos noita koti hellalla paistella vai tuleeko niin hirvee käry että oltava jossain ulkoilmassa tai onko vaihtoehtosesti helpompaa tyyliä saada vanhoja renkaita irti ehjinä?

348
Sähköautot / Vs: Brushless Rally game projektit.
« : 06.01.11 - klo: 12.43 »
Onko kellään hyviä vinkkejä mistä saisi halvalla vanteita ja renkaita rallygame vehkeisiin? Perus 5puolaset "alut" löytyi towerhobbiesta, mutta saako jostain erityisen hyvää valikoimaa "aidolla" kuviolla olevia renkaita ja halpoja vanteita rallygame projekteihin?

Itse pitäisi kesäksi rakentaa tuo st205 Celican kori - Hyperin päälle ja saada jotkut about siviililiikenteessä käytetyn näköset vanteet alle. Samoiten vois olla joku normaali tieliikennekäytössä oleva rengaskuviokin, jos sellaisia vaan järki rahaan on voisi pitää niitä sitten noin kaapinpäällä seistessä päällä ja vaihtaa sitten oikeasti pitäviin ja ehkä viel halvempiin perus m8 vanteisiin ja renkaisiin kun lähtee ajaan. Koppaankin oli tarkotus koittaa pistää ajovalot ja takaparkit pelaan. Kopan käyttö on kuitenkin varmaan suht säälivää kun ei oo järin halpa koppa ja muutenkin buggyn suojaava koppa toimii paremmin kun haluaa vaan puhtaasti ajella :)

349
Yleinen keskustelu / Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« : 06.01.11 - klo: 09.16 »
Jaahas Hyperit alkais olemaan kaverin kanssa talvikunnossa, vielä uupuis renkaita mihinkään ei oikein pääse perus M8 renkailla eli nastoja vaatisi. Onko kukaan laittanu M8 renkaisiin nastoja, olis mukava kuulla kokemuksia miten on kestäny ja minkälaista ratkaisua käytetty.

Popniittejä aattelin pistää sisäpuolelta, mutta tiedä kestääkö nekään Hyperin painoa ja tehoja. Onko kellään vinkkejä mistä löytyisi Suomesta halvalla renkaat, vanteet ja insertit erillisinä kuviolla ei oikeastaan väliä ole, kunhan olis medium ja hard seosta että kestäisivät paremmin nastoja.

Tiedä sitten onko ruuvit vai popniiti parempi vaihtoehto nastoiksi. Ruuvit vaan menee vähän turhaksi, kun ne joutuu katkaseen teräväpäiset yleisruuvit olis jees, mutta ovat niin pitkiä ettei oikein onnistu :s

350
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 21.11.10 - klo: 16.47 »
Mitenkäs on teillä kokemuksia noista leopardin koneista? Ketjussa taisi aikaisemmin olla vain maininta ostoaikomuksista mutta onko kukaan noilla ajanut?

Samaa asiaa oon mietiskelly, kovasti kiinnostas tuollainen ostaa Hyperiin kun tosta kiinan koneesta savu poistuu. Maksavat kyllä kuitenkin sen verran, että olis mukava saada käyttökokemuksia vai onko parempi metsästää vaan castle neu kone.

351
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 20.11.10 - klo: 21.53 »
Itsellä ei valittamista kiinakoneiden laadusta kaikki kestäny ihan mukavasti. Vaikka ei tietysti laadussa neu:lle yms pärjääkkään. Tuntuis vähän että valmistusvirhe tai sitten välitykset tms aivan terveellään jos kone hajoaa noin lyhyessä ajassa.

Kyllä itekkin selvästi oon piha ajon kanssa 6s kannalla, tuo se paljon mielenkiintoa tohon ajeluun kaverin kanssa ja muutenkin. Vielä kun tuo Hyperi tuntuu kestävänkin niitä tehoja eikä tarvi koko ajan rempata voimansiirtoa tms.

352
Sähköautot / Vs: EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« : 17.11.10 - klo: 18.19 »
Penguing, Asiaa puhut kyllä. Itselle tuo tosiaan tuli dhl:llä vai Fedexillä tuo Hobbywingin nopari siks tota postitus asiaa mietiskelin, mutta näemmä tuota lähetystä sitten muutettu.

Juuh saahan tuota Xerunia hyvin lähelle samalla hintaa, ezrunin isompi fyysinen koko kaikin osin toi vaan itselle pienen pienen prosenttuaalisen mietteen, että olis vähän jykevämpää tekoa piirilevyltään/komponenteiltaakin. Toinen syy oli että ostaessani tuon ezrunin, ei hirveesti tuosta xerunista ollu kokemuksia ja itselle olki ainoat kriteerit mahd. luotettava ja 6s kestävä kohtuu hintanen nopari :) Mamba monsteriin ei niin hirveetä hinkua ole muutama niistä tupannu erilailla sanomaan sopimustaan irti kavereilla vaikka takuu pelaakin niin viittis koko kesää tuhlata edes takas lähettelyyn ja autosta irrotettuluun. Toki voi olla vaan yksilöitä ja hobbywingilläkin voi samoja ongelmia ilmetä.

Nuo ohjelmointi ominaisuudet on tosiaan käteviä jos niille tarvetta itselle riittäisi ihan nuo perus säädöt mitkä jo hobbywingeihin ainakin voi tehdä vaikka ilman ohjelmointi korttia, mutta noparin hintaan sisälty sekin niin onhan se ainakin helpompi tehdä nuo säädöt. Castle linkissä ei itelle mitään tarpeellisia asetuksia ollut, toki jollekkin niitä voi olla korvaamaton hyöty :)

Hobbywingin pakista täysin samaa mieltä, se on sellasta arpa peliä että saako sen menemään "silmään" :) Välillä odottelee pysähdyksissäkin hetken niin ei pakita. Sitten välillä taas toimii normaalisti, itse tulee ajeltua pelkän jarrujen kera aina, niin ei pakille ole tarvetta ollu.

353
Sähköautot / Vs: EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« : 17.11.10 - klo: 11.13 »
Ezrun 150A 104dollari sis. postit. Hobbycityn säädin samalla kuriirilla 100dollaria (ems), jos ei joku sitten hae suoraan hobbycityn myymälästä sitä :) Halppis posteilla voi saada toki halvemmalla, mut ei siltikään ole mielestäni järkevä ero ottaen huomioon, että hobbywing on kuitenkin ollut melkosen luotettava ja itse lasken ainakin 6s paljon arvoa, jo pelkästään jälleen myynnin takiakkin.

354
Sähköautot / Vs: EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« : 17.11.10 - klo: 09.07 »
Itse en nykyiseen hintaan missään tapauksessa ostaisi Hobbycityn 150A säädintä. Ebaysta kun saa jo 5dollaria kalliimmalla hobbywingin 150A ezrunin mikä kestää kuitenkin sen 6s akun ja muutenkin laatu on parempi, niinkun edellä puhuttiin. En oikein näe alle 4€ säästöä järkevänä, tuollaisten säädinten välillä. Ennen asiat oli vielä jotenkin perusteltavissa, kun tuo 150a hobbycity irtos jolllain reippaal 40dollarilla tms.

355
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 16.11.10 - klo: 07.20 »
EzRun 150A:ta ei enää valmisteta. Se on korvattu XeRun 150A:lla.

Ei ehkä valmisteta, mutta myydään kuitenkin vielä täyttä menoa ainakin ebaysta mistä pari noita tullu osteltua. Halpa nopari siellä, varmaan joutuu tuohon XeRuniin taipumaan, jos tuo joskus hajoaa. Ezrun tuntuu vaan olevan vähän jykevämpää tekoa, onhan sitä käytetty jonkun verran 1/5 autoissakin, iso se kyllä fyysisesti on.

356
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 15.11.10 - klo: 22.14 »
Itellä ei pahaa sanottavaa hobbykingin moottoreista. Tuosta kd36 sarjasta ei kylläkään kokemuksia, ainoastaan kd45 sarjasta.

Noista nopareista on aika paljon huonoa kommenttia ollu, mutta on ne kyllä melkosen halpojakin. Itse kuitenkin päädyin Hobbywingin ezrun 150A säätimeen, kestää 6s lipot ja on ihan ok säätimen maineessa.

Mamba monster max compohan on melko tehokas ja suhteellisen luotettava setti. Itse jätin sen kuitenkin väliin kun ei mikään ikuinen tunnu sekään olevan ja hobbywingin noparista hyviä kokemuksia ainakin tähän asti. Käynyt myös mielessä koitta Kershaw Designin moottoreita, mutta tiedä onko niistä mihinkään.

Budjetista siis riippuen tuo "parempi" moottori ja nopari haku. Yleensä tuppaavat tonne 300dollariin menevän jos aikoo niin sanotun merkki compon ostaa. Itse pärjänny tuolla isolla pannulla paremmin kun hyvin Hyperin kanssa, Kershawilta löytyy sitten vähän rajumpiakin moottoreita, jos ei mambaa halua/haluaa vielä enemmän tehoja.

357
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 12.11.10 - klo: 22.32 »
Jos on pc-poweri virtalähde tuotos niin melko varmasti kyykkää tuo poweri, varsinkin jos just tullu uudet akut mitä alettu lataamaan isommilla virroilla tai vaihtoehtosesti tullu isompi jännitteisiä akkuja.

358
Sähköautot / Vs: Brushless Rally game projektit.
« : 11.11.10 - klo: 21.21 »
Itsellä tässä vieläkin hakusessa St205 Celican koppa Buggyn päälle mistään ei tunnu löytyvän, mutta huhut ja muutamat vanhat linkit näyttäis että sellasia on ollu ainakin olemassa.

Esim. Suomestakin olis mukavas saatavilla, mutta useiden yhteys yritysten jälkeen en ole saanut ketään kiinni rc-garagelta, tiedä sitten mistä johtuu. Ulkomailtakin löytyvä kelpaa, olis mukava vaan saada tollanen koristamaan Hyperiä, jos sillä kesällä uskaltais jossain tasasella asfaltilla, asfaltti renkailla ajaakin :D Tuolta Italia sivuilta en tollasta osannu bongata, vai löytyykö sieltäkin tollanen. Lienee tuo rc-garagenkin kori jonkun valmistajan valmistajama, mutta en oo millään keksiny/löytäny mikä olisi valmistaja.

http://rc-garage.fi/zencart/index.php?main_page=product_info&cPath=154_77_78&products_id=95

359
Sähköautot / Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 11.11.10 - klo: 20.46 »
Ok täytyy koittaa ettiä jostain tollasta 44mm siiliä, kiitoksia vinkistä. En oo vaan viel missään huomannu aina olleet noita perus kannulle käyviä.

Juuh tollanen siili olis varmaan hyvä jos asettus kerran tiukasti tohon ympärille. Piitahnaa en taida laittaa kun eristää lämmön johtuvuutta melkosesti jos jää vähänkin reilummin sitä johonkin kohtaan. Toisin sanoen piitahna ei ole järin hyvää lämmön johtamisessa, mutta pienissä määrissä se on parempi kun pienessä "kuopassa" oleva ilmamäärä.

360
Sähköautot / Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 11.11.10 - klo: 13.39 »
Onkohan kellään kokemuksia löytyykö mistään jäähdytys siiliä sileelle kannulle vai onko tuollaisesta enemmän haittaa asentaa jälkikäteen, kun erittäin vaikee saada tiukasti kannuun puristettua, että lämpö johtuisi mahd. hyvin siilelle ja siitä ilmaan.

Perus kokoa on varmasti saatavilla monesta paikkaa, mutta itsellä tuo hk:n kb45 pannu, jossa halkasija siis 45mm normaalin 36mm vai mitä olikaan sijaan. Mietin että saako jotain suoraa siiliä jostain helposti ja sitä lämmöllä muotoilis moottorin paksusen putken ympärille vai onko täysin tuomittu idea?

Toinen idea oli että auttaako tuota enemmän joku erittäin järee 60mm tms tuuletin huutamaan tuohon kannun viereen? Aikoinaan oli tarjolla deltalta kunnollisia vinkuja, nykysinkin taitaa noita 7000rpm kiertäviä saada, mitkä haukkaa reilun ampeerin virtaakin. Mietin onko tollasta järkeä lähteä pistään vai onko hitaampi tuuletin tai jäähdytys siilin virittely parempi idea?

Sivuja: 1 ... 9 10 11 [12] 13 14 15 ... 28