331
Polttisautot / Vs: 10% Nitropolttoaine?
« : 11.03.16 - klo: 18.33 »
Voi käyttää. Lennokkipolttoaineessa on myös yleensä enemmän öljyä, mutta jos sudittelet pihalla niin ei siitäkään kauheasti haittaa ole.
Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Perustelkaa ihan ranskalaisilla viivoilla miksi tuuppinelkku pitäisi kieltää tai sallia. Voin sitten koostaa aineistoa jatkoa varten.Miksi kielto?
Krossissa nämä 2wd-konversioidut 4wd-autot kiellettiin joskus 90-luvulla (?) juurikin tästä syystä.Tämä sääntö tuli aikoinaan siitä että Teemu Leino ja minä (Kim Elfström) ajettiin talvisarjaa matolla ja foumirenkailla Shumacher Catilla liian kovaa Similän mielestä joka oli silloin Asson maahantuoja. Muistaakseni oli vielä niin että tuuppipävänä ajettiin kovemmat tulokset kuin nelkkuluokassa. Tähän syy oli tietenkin se että tuolloin sähkö loppui aina kesken kun akussa oli kaikki 2000 mAh ja ajettiin tietenkin hiilikoneilla. Similällä, eli Asson maahantuojalla meni herne nenään ja lobbasi sääntömuutoksen. Intressit sääntömuutokseen olivat siis vain ja ainostaan yhden maahantuojan liiketaloudelliset syyt, ei mikään muu.
Rengashan toki oli vapaa, mutta saatujen tietojen valossa minipin oli reilusti nopeampi kuin muut renkaat, miksi siis antaa siinäkin tasoitusta?En nyt ota mihinkään muuhun kantaa tällä kertaa, mutta tämä väite ei mielestäni pidä paikkaansa. Itse valitsin dBootsit minnipinnien edelle jo 2kk sitten EOS-matolle koska:
Koska nostovelvoitetta ei ole 1 harjoituskierroksella ja näin ollen emme voi taata yhtenäistä mahdollisuutta tuloksen ajamiseen 1. harjoituskierroksella, niin näin ollen niitä ei huomioida alkueriin ryhmittelyn kannalta. Nostovelvoite alkaa toiselta harjoituskierrokselta ja näin ollen reseed tehdään toisen harjoituskierroksen tulosten (3 peräkkäistä kierrosta) mukaan.OK. Tässä tapauksessa olisi mukava nähdä seinällä ne ekan harjoituksen kierrosajat vaikka niitä ei lasketakaan.
Liitteenä aikataulu ja ohjatun harjoittelun erälistat. Alkuerien erälistat tullaan määrittämään uusiksi harjoittelun tulosten perusteella (3:n peräkkäisen kierroksen aika). Tällä pyritään varmistamaan mahdollisimman tasavauhtiset alkueräryhmät.Erittäin hyvä asia. Pieni tarkennus vaan asiaan, eli otetaanko se tulos 2. eräharjoituksesta vai molemmista?
Nämä molemmat rajoittavat latausvirtaa. 2S-akuilla (7,4 v) laturin teho (50W) riittää 6A latausvirtaan (50W/7,4v = 6,76A).Edelleenkin pitää laskea latausteho maksmijännitten mukaan eikä nimellisjännitten mukaan. Eihän latausjännite ole alle 7,4V 2s akussa muuta kuin ihan alussa jos olet ajanut akun täysin tyhjäksi. Eli 2s akulle riittää 50 W latausteholla virtaa 5,95A.
Eli nytkin kun latailen 4 kpl 2S (5000mAh) akkuja illan aikana, niin latausaika on pahimmillaan yhden akun kohalla lähes jopa 120min jostain syystä, mitä en tiedä.No mutta tämän minä selitin yllä. Koska Lipo akussa lataus tapahtuu maksimijänniteen mukaan niin virtaa hiipuu lopussa kun laturin ja akun potentiaaliero pienenee.
Lataus 3C-5C:llä minkä olen laturiin syöttänyt. Eli lääkkeeksi nopeampaan lataukseen tehokkaampi laturi? 100W esim?Kuten myöskin edellisessä viestissä kerroin niin pelkkä maksimilatausteho ei auta mikäli laturissa on rajoitettu maksimilatausvirta. Näin on aika monessa halvassa laturissa. Yleensä 5 tai 6A. Tällöin saat sen maksimitehon ulos laturista vasta 3 tai 4s akulla.
Ylistaro(Seinäjoki) tai Vaasa. Selviää lähiaikoina.OK, kiitos. Oma osallistuminen on aika pitkälti kiinni siitä saanko henkilökuntahintaisen hotellihuoneen, ja sen saaminen muuttuu epätodennäköisemmäksi joka päivä.
Dragon IIIMinkä tehtaan tekele?
Valmiiksi sisäänajettu ja erittäin soiva peli.
Kannattaa katsella sivuja sieltä saattaa löytyä hyviä tarjouksia...Page not found...
Teho ei kovastikkaan lisäänny kun ahdetaan nitroseokset suoraan pakoputkeen.Eipä se 2-t moottorin ahtaminen tosiaankaan mitään järkevää ole. Pilli hoitaa homman paremmin kuin ahdin sillä se sysää kakun takaisin pyttyyn oikein säädettynä.
Lisäksi edustalla on "epävirallista" hiekkakenttää, johon varsin ei ole kielletty pysäköimästä.Kaikissa noissa oli ainakin tiistaina siirtokehotuskyltit, siis ainakin 4-5 kylttiä näin. Sen takia nostin asian taas esille. En katsonut päivämääriä.
Onko pysäköintiin mitään hyvää vinkkiä?Itse tulen julkisilla Nurmijärveltä koska ei kiinnosta sakot/3h välein ravaaminen kiertämässä parkkikiekkoa mikäli sattuu saamaan laillisen paikan. Julkisilla kestää minulla aamulla 12 min kauemmin kuin omalla autolla (bussi/ratikka). Nyt on pihalla viljelty siirtokehotuskylttejä joka paikkaan missä esim WJ-kisoissa porukka piti autojaan. En ole käynyt katsomassa niiden päivämääriä. Bunkkerin edustalle mahtuu kahteen riviin arviolta maks. 20 autoa valkoisten viivojen sisään viralliselle parkkialueelle jossa 3h rajoitus. 9 Ratikka tuo kätevästi verkkokaupan edustalle. Valitettavsti en osaa neuvoa ilmaista parkkipaikkaa pitkämatkalaisille.
Harvemmin joutuu autosta poistamaan pitoa säätämällä tai huonommilla renkailla ajamalla.Minulle tuttua touhua turistista. Varsinkin tämän kauden renkaissa on niin paljon pitoa että päivän mittaan ei ole muuta vaihtoehtoa kuin huonontaa pitoainetta sen mukaan kun rataan tulee lisää pitoa, muuten kaatuu satavarmasti.
Screwed: Ilmoittele sitten miten saat sc-auton toimimaan uusilla renkailla eos matolla. Veikkaan että löytyy muutama kuski joka on jo lähes kaiken kokeillut ja haluaa kuulla ratkaisun säätöihin.Sen verran annoin Turussa muille tasoitusta kun en ennen kisaa ollut ajanut metriäkään Corrilla vastaavanlaisella alustalla, että kerron sitten bunkkerin kisan jälkeen jotta jäisi edes jotain kotikenttäetua edes yhteen kisaan.
Pyritään aloittamaan noin kello 09:00Minäkin pyrin tulemaan paikalle ajoissa. Sitä edesauttaisi jos kertoisitte milloin ovet aukeaa ja milloin ensimäinen harjoituskierros alkaa? Jos pyrin tulemaan paikalle n. puoli tuntia ennen ekaa harjoituskierrosta, niin mitähän kello silloin pyrkii olemaan?
Lasketaanko renkaan peseminen liuotinaineella kemialliseksi käsittelyksi?Tottakai se on kemiallinen käsittely sillä kaikki liuotinaineet imeytyy kumiin ja pehmentää sitä = pitoaine.