Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - ClodZ

Sivuja: 1 ... 9 10 11 [12] 13 14 15 ... 27
331
Polttisautot / Motskarifaneille
« : 17.06.04 - klo: 15.41 »
Katseletteko te näitä kuvia ollenkaan ennenkuin lähdette arvailemaan?  :wink:


332
Sähköautot / Team Losi Mini-T keskustelua
« : 16.06.04 - klo: 22.43 »
Nappaahan kuva etu- ja takarenkaiden hexoista, vai kuinka kiinnitys on toteutettu? Veikkaan että moottorin vaihto tekee paljon, on selvää ettei pelkkä kasvanut jännite enää tarjoa paljoakaan lisää tehoa kun moottorin omat rajoitukset tulevat vastaan. Video olisi tietysti kova sana myös.

333
Sähköautot / Mini-z overland.
« : 16.06.04 - klo: 15.24 »
Overlandin vertaaminen Raceriin käy suunnilleen samoin kuin maasto-auton vertaaminen urheiluautoon, suhteet ovat suunnilleen samat useassakin asiassa. Tästä voidaan myös päätellä mihin kumpainenkin on suunniteltu.

Uskallan muuten väittää että vakio-Overland pesee liukkaalla radalla (lattia tms.) vakio-racerin, eikä tämä johdu yksinomaan racerin kovista vakiorenkaista, vaan siitä että overland, jostain syystä, on reilusti aliohjautuvampi. Toinen sy on tietysti se että liukkaalla se ei myöskään kaadu, ja ko. olosuhteissa huippunopeudella ei ole juurikaan merkitystä.

334
Polttisautot / Kyosho Giga Crusher
« : 15.06.04 - klo: 01.39 »
Mä en kyllä oikein usko vieläkään että möyrimiseen tehtäisiin polttismonsteria, jollei sitten kyseessä olisi jokin valtavavääntöinen matalakierroksinen moottori ja jokin muu kytkinsysteemi kuin nykyinen yleisesti käytössä oleva. Eli toisin sanoen ukon että tuo laite tulee kilpailemaan samasta yleisöstä kuin aiemmatkin poltismonsterit, ja suunnilleen samoilla eväillä.

Se on kyllä totta että kahden moottorin kanssa tappelevien avautumisia tullaan kuulemaan vielä reilusti, jos laitteita maahan ajautuu. Kannattaa muistaa myös sellainen asia että kaksi moottoria merkitsee kaksi kertaa enemmän kuluvia osia moottorissa, ja sen myötä tuplakustannuksia. Vaikea on myöskään kuvitella kuinka tehopainosuhteessa päästäisiin poikkeuksellisiin arvoihin, kahden sylinterin ympärille tarvitaan yhteensä enemmän rautaa kuin yhden, eli mistä mahdollinen hyöty moisessa ratkaisussa muodostuu?

Ainoa hiukankaan mönkimishenkinen laite taitaa olla edelleen Nitro Blizzard?

335
Polttisautot / isoin rc-monsu
« : 14.06.04 - klo: 19.16 »
En tiedä ovatko nuo kaikki samanlaisia, mutta minulla on tuosta mallista koneella yksi videopätkä ja auto on todella laiska. Voisi jotenkin kuvitella että tuollainen voisi kulkea melko ripeästi, vaan ei. Mutta mikä ettei moista olisi mielenkiintoista rakennella.

336
Vapaa keskustelu / Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 09.06.04 - klo: 23.10 »
Sopiiko udella mitä se näyttää?

337
Vapaa keskustelu / Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 09.06.04 - klo: 22.02 »
Lainaus
"fiesta6"http://photo.jippii.fi/fi/image//data/photo/jippii.fi/o/h/ohv/1086802414710.jpeg


Älä sano että tuo on rpm-mittari kuskin kulmassa?

338
Sähköautot / Tamiya Blazing Star alumiiniosat
« : 09.06.04 - klo: 21.58 »
Jos englanti taittuu niin Tamiyaclubia suosittelisin jälleen kerran. Ko. malli lienee Suomessa siinä määrin harvinainen, ettei tietoa asiasta välttämättä ole.

http://www.tamiyaclub.com

Fiesta, nuo sun vastaukset on kyllä korvaamattomia.

339
Sähköautot / Mini-z overland.
« : 08.06.04 - klo: 19.31 »
Lainaus käyttäjältä: "mikaZ-"
mitenköhä kovaa se overland menee, meneekö yhtälujaa kuin mr-02 :?:  :roll:


Vakiona hiljempaa. Jos Racer menee n. 20 km/h, overi menisi ehkä jotain 12 km/h, nämä on ihan vain omia arvioita.

340
Yleinen keskustelu / Marui Shogun
« : 08.06.04 - klo: 16.24 »
Kysäisepäs Tamiyaclubin foorumilta, siellä on Maruille oma osio. Itse sain Big Bearin manuaalin skannattuna mailiini kahdessa päivässä.

http://www.tamiyaclub.com

341
Sähköautot / Kyosho TwinForce vs. E-Traxx
« : 07.06.04 - klo: 17.21 »
Kyllä voisin ottaa haltuuni, mua viehättää aikalailla nuo metallinväriset vekottimet, niiden iänikuisten karkkielaksaatioiden jälkeen. Tuon hiilikuituisen kestävyydestä voisi tietysti esittää arvioita, mutta ilmeisesti vekotin onkin tarkoitettu asvaltilla kaahailuun, tosin itse ehkä valitsisin siihen toimintaan jonkin muun kategorian auton kuin monsterin.

342
Vapaa keskustelu / Suuri kännykkä keskustelu!
« : 03.06.04 - klo: 19.49 »
Lainaus käyttäjältä: "fiesta6"
Kuulemma aika huono... Se on kyllä hieno, hiilikuitu lookkia  8)


Siinä sitä olikin jo melkoinen tietopaketti aiheesta. Oikeasti, peräänkuulutin nyt ihan henkilökohtaista käyttökokemusta, en niinkään kuulemma-alkuisia raportteja.

343
Vapaa keskustelu / Suuri kännykkä keskustelu!
« : 03.06.04 - klo: 19.44 »
Onkos kellään tuota N-Gagea, voisi hieman kertoa laitteesta? Tuntuu että vanhempaa erää myydään nyt aivan polkuhintaan ulos, alle sadan euron, joten siinä voisi olla jonkinlainen vaihtoehto harkittavaksi.

Joo ja tiedän, laite näyttää/kuulostaa lapselliselta mutta itsetunto ei varsinaisesti ole siitä kiinni, eli sen aspektin voi nyt unohtaa.

344
Sähköautot / Mini-z overland.
« : 03.06.04 - klo: 18.31 »
Mr02 käyttää samaa piiriä kuin Overland ja F1, eli erona ykköseen on jarru.

345
Vapaa keskustelu / Suuri kännykkä keskustelu!
« : 02.06.04 - klo: 23.32 »
Nokian 3310, tyylikkäillä alkuperäisillä kuorilla. Akku on vaihdettu pari kertaa, muuten on toiminut jo muutaman vuoden moitteetta. Seuraavan kerran vaihdan puhelinta vain jos edellinen hajoaa tai markkinoille tulee hyvinkin edullinen, suurella muistikapasiteetilla varustettu MP3:sia soitteleva puhelin. Värinäytöt tai soittoäänet eivät kyllä riitä syyksi.

346
Yleinen keskustelu / RCX Teaders' choice Awards
« : 01.06.04 - klo: 15.54 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Tosiaankin, olisi makee nähdä livenä! Kolmen micron omistajana voisin kuvitella että toi olis vänkä auto kans! Hakkaa varmaan miniZetat ym. overlandit mennen tullen.


Joo olin kanssa tyytyväinen siihen, että innovaatiopalkinnon sai Mini-T, siinä luulisi kanssa olevan sellaisen konseptin, jolla olisi mahdollisuuksia "merkkiluokkaan". Amerikassa siis, Suomessa ei tietenkään.

Tuosta hakkaamisesta en sitten tiedä, kaikki nuo autot, Micro, Overland, Mini-z-racer ja ja Mini-T kosiskelevat selvästi eri ostajakuntaa eivätkä ainakaan suoralta kädeltä sanoen kilpaile keskenään. Micro on katurata-auto turistia pienemmistä kiinnostuneille, zeta vielä pykälää pienempi, overland hakee omistajansa lähinnä niistä jotka ovat kiinnostuneita autenttisisen näköisistä pikkumaastureista ja Mini-T:n voisin kuvitella puhuttelevan (sähkö)krossin ystäviä, ja miksei muitakin 1/10:iä pienemmistä kiinnostuneita jotka haikailevat epätasaisemmalle alustalle. Itse asiassa jokainen näistä laitteista on jo saavuttanut siinä määrin tukevan harrastajakuntansa, että uudella tuotteella näiden haastaminen omassa sarjassaan vaatisi todella kovaa markkinointia, oli uusi tuote sitten kuinka paljon edeltäjiää parempi.

Itse olen myös aikeissa hankkia Mini-T:n, mutta ainakin itseäni jarruttaa hieman se etten ole kovin innostunut stadium truck-tyyppisistä autoista, enkä oikein sähkökrosseistakaan. Pientä valonpilkahdusta tuli Sand Scorcher-väreihin maalattu kuplan kori, vaan sekin on hieman puolitekoisen oloinen. Millaisia ajoaikoja Mini-T:lle on luvattu vakio-osilla?

347
Sähköautot / MONSTERIN osto
« : 31.05.04 - klo: 23.28 »
Lainaus käyttäjältä: "rala.p"
Niin joku täällä foorumilla kerto että E-maxx voittaa, mutta eikös se ollu niin että T-maxx ei kerenny vaihtamaan vaihetta ja sen takia hävis vai?


En tunne Maxxia sen ihmeemmin, mutta uskallan epäillä että ykköspykälä tarjoaa enemmän vääntöä renkaille kuin kakkonen? Tosiasia on myös se että polttisten vääntö on aika olematonta matalilla kierroksilla, eikä kytkintäkään varsinaisesti ole luistattamiseen suunniteltu.

Näistä lähtökohdista arvelisin että alkuperäisen kysyjän käyttöön sähkö voisi olla otollisempi valinta. Tosiasia on kyllä se että erinomaisia kivikiipijöitä ei taida mistään saada valmiina, hyviä on muutama samoin kuin otollisia rakennuskohteita. Tämä valikoiman suppeus johtuu siitä että valtaosa ostajapotentiaalista haluaa ilmeisesti ylittää pahat paikat vauhdilla, mönkimisen sijaan. Tosin niistä paikoista mistä rakennetut trial-autot menevät, ei kannata millään valmiilla paketilla edes haaveilla ajavansa.

348
Sähköautot / MONSTERIN osto
« : 30.05.04 - klo: 21.46 »
Tuo Tamiyan Twin Detonator on kyllä ihan varteenotettava budjettilaite, Tamiyaclubin arvioiden mukaan rakenne on kestävä joskin maasto-ominaisuuksia rajoittaa aika tavalla lyhyet joustot. Vastaava runko on muuten käytössä myöskin Blackfoot Extremessä, joskin vain takavetoisena.

E-Maxxille laite ei varmastikaan pärjää, mutta kyse on kuitenkin eri hintaluokan vekottimista. Varsinaisesti kivien päällä möyrimiseen ei mikään näistä autoista ole tarkoitettu.

http://www.tamiyaclub.com/showroom_model.asp?cid=16090&id=402

349
Kyosho / Re: moe
« : 30.05.04 - klo: 21.38 »
Tästä taisi olla joskus ennenkin puhetta, eli noparisi lankarajoitus on 20, eli voisikohan vika olla noparissa? Jos olet fiksu, niin et polta nopariasi liian tehokkaalla moottorilla, uskallan nimittäin ennustaa että näin saattaa vielä käydä.

Lainaus käyttäjältä: "ultima123"
Mulla on zaboonis sellanen vika,että kun on ajanut akulla noin:15 minuuttia eli moottori ja nopari on kuumentunut ihan mukavasti niin auto ei liiku, mutta kun nostaa auton ilmaan vähän ajan kuluttua pyörät alkavat pyörimään ja taas mennään kovaa vauhtia vika ei ole akussa, eli akku ei ole niin tyhjä ettei jaksaisi vetää autoa. Moottorina KYOSHO Modifield 15T ja noparina Futaba Mc230cr.
MISSÄ ON VIKA! :evil:

350
Yleinen keskustelu / Monsteriluokka jo Ameriikassa?!?!
« : 30.05.04 - klo: 21.32 »
Ihme pitää kyllä tapahtua, sillä jos miettii vaikka mini-z:ja tai micro rs4:sia, niillekään ei mitään luokkia ole olemassa vaikka harrastajapotentiaali olisi melko ilmeinen? Mutta eihän sitä tietenkään koskaan tiedä.

351
Sähköautot / Tamiya palsta
« : 28.05.04 - klo: 00.30 »
Kyseessä on siis kromikorilla varustettu versio WW2:sta, joka on ollut markkinoilla hyvän tovin, liekö muuten enää valmistuksessa?

WW2 on itsessään kyllä harvinaisen onnistunut lämmittely, auto on ymmärrykseni mukaan esikuvaansa kestävämpi ja ajo-ominaisuuksiltaan parempi luomus. En tosin ymmärrä miksei vanhoja renkaita voitu laittaa mukaan, ne ovat kuitenkin tärkeä osatekijä Willyn ajokin imagoa.

Huomioikaapa muuten että etusäleikön leikkaus on muuttunut 90 astetta alkuperäisestä, johtunee siitä että Jeepin "grilli" on suojattu tuotemerkki tms.

352
Vapaa keskustelu / Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 27.05.04 - klo: 17.35 »
Fiesta, kuinka paljon olet budjetoinut projektiisi ja millaisia lukemia pitäisi moottorista sen jälkeen irrota?

353
Yleinen keskustelu / Renkaiden irroitus vanteelta
« : 27.05.04 - klo: 17.34 »
Tästä aiheesta, samoin kuin moottorin huollosta, akuista yms. teemoista joku asiansa osaava(t) voisi laatia kunnon FAQ:n

354
Sähköautot / Team Losi Mini-T keskustelua
« : 24.05.04 - klo: 04.54 »
En tiedä olisiko tämä pitänyt laittaa polttispuolelle...  :D  En tiedä myöskään mitä järkeä tässä on, mutta anyway, Mini-T polttomoottorilla.

http://sharon.commonservers.com/~tfbrace1/pix/03_07_04/mini_t.wmv

355
Sähköautot / Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« : 24.05.04 - klo: 00.35 »
Piirin palamisen voit estää käytännössä kahdella tavalla, ulkoisella turbolla tai fettien vaihdolla. Tästä threadista löytyy searchilla muistaakseni molemmista aika reilusti juttua.

Iskarien korottaminen käy vaikkapa siten että otat sopivan mittaisen/paksuisen ruuvin ja hiot siitä kärkeä lukuunottamatta kierteet sileäksi, tällä sitten korvaat olemassa olevan tapin. Myös iskunvaimentimen yläpäätä voi joutua hieman modifioimaan. Jotkut ovat käyttäneet myös "Rock Crawler"-leluauton mukana tulevia pitkiä iskunvaimentimia, näitä löytynee isommista tavarataloista.

356
Yleinen keskustelu / Saksasta!?!
« : 24.05.04 - klo: 00.18 »
Kertokaapa kokemattomalle millaisia summia pitää laskea suunnilleen hinnan päälle tuleviksi kuluiksi?

357
Laittakaas paikalla olleet vähän raporttia päivästä ja kuvat olisi tietysti mukava poonus.

358
Traxxas / Traxxas Stampede
« : 23.05.04 - klo: 00.18 »
Kuulostaa kyllä hyvältä, kuinka monta latauskertaa lipojen muuten pitäisi suunnilleen kestää? Hermannin raportteja on kyllä mukava lukea, jatkaa samaa rataa. Ja bonuksena vielä se, että joka kerta kun luen nimesi, alkaa alitajunnassa pyöriä se pikkukakkosen kaiman tunnusmusiikki ja introanimaatio.

359
Yleinen keskustelu / Hienoin kori?
« : 22.05.04 - klo: 09.06 »
Tarkoitit varmaan tätä: http://www.pro-lineracing.com/proline/bodies/3175/3175-2.jpg

Pakko sanoa että minusta nuo bling bling-vanteet ja citymaasturin kori eivät kyllä oikein omaan silmään istu. Tulee väkisinkin mieleen Nikkojen nykysuuntaus. Omaan mieleen on lähinnä realistiset korit, joista tietysti ykkösenä tulee mieleen jotkin vanhemmat Tamiyat (esim. http://www.tamiyaclub.com/getuserimage.asp?t=n&id=img732_05022003182447_1.jpg ), mutta nykyään myös jotkin touring-korit, edellyttäen että ne on maalattu hyvällä maulla, ja edes jossain määrin esikuviensa mukaisesti. HPI:n sivuilta löytyy kyllä jälkimmäisistä hyviä esimerkkejä. Kuten vaikkapa kuvan mersu.


360
Oikotien karttapalvelu opastaa kilometrin ihan perille saakka kun laitat vaan lähtö- ja päätepisteet. Tulee kadunnimet ja metrimäärät.

http://www.oikotie.fi/default?exit=map

Sivuja: 1 ... 9 10 11 [12] 13 14 15 ... 27